quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:57 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ook wel hoor dat Michigan rood wordt maar ten opzichte van andere states geef ik het toch meer kans dan ny of cali.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:00 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Volgens mij heeft zo'n beetje elke staat een grotere kans om rood te worden dan Californie.
True, maar zou ik eerder naar Col of penn kijkenquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:00 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
http://www.realclearpolit(...)vs_clinton-5533.html
+ 3,6 zeker een reële kans als de democraten thuis blijven.
Overal is een goede kans als alle democraten thuisblijven. Waarom zouden ze dat echter doen?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:00 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
http://www.realclearpolit(...)vs_clinton-5533.html
+ 3,6 zeker een reële kans als de democraten thuis blijven.
daar ben ik ook een beetje bang voor... ik begin thuis en app ergens tijdens de avond wel een barmeisje om te vragen of het gezellig is... dan kan ik altijd nog gaan...quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In de kroeg slaat het niet aan denk ik.
Omdat het in het verleden wel is gebleken dat democraten vaker thuis blijven dan republikeinen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Overal is een goede kans als alle democraten thuisblijven. Waarom zouden ze dat echter doen?
Pennsylvania zou echt een harde klap zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
True, maar zou ik eerder naar Col of penn kijken
Ik dacht even dat ik Paul McCartney zag.quote:
twitter:NateSilver538 twitterde op dinsdag 08-11-2016 om 06:15:55Here's what the map would look like if only people in Dixville Notch voted. https://t.co/K17aXvvfjz reageer retweet
Ghehe inderdaad.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:06 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik Paul McCartney zag.
Haha jaquote:
Balen, denk dat sexting bij haar een afknapper isquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik stuurde haar ooit een geil sms-je. Kreeg geen antwoord.
NH en NC worden rood, florida echt super close maar blauw.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:08 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dit wordt het. Behalve dat Florida nog naar trump gaat.
Florida naar Trump maar Arizona niet?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:08 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Arizona gaat naar Trump, ze zijn daar naar ik vernomen heb niet zo blij met immigranten. Florida zou ik niets over durven zeggen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:08 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
http://www.realclearpolit(...)vs_clinton-5832.htmlquote:Op dinsdag 8 november 2016 15:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Florida naar Trump maar Arizona niet?
Daar is volgens mij al niet eens meer de helft blank. Alleen qua stemgerechtigden loopt dat nog iets anders. Pakweg 21% van de stemgerechtigde bevolking hispanic, dus als die echt in grote getale komen opdagen, dan kan dat nog wel spannend worden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:10 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Arizona gaat naar Trump, ze zijn daar naar ik vernomen heb niet zo blij met immigranten. Florida zou ik niets over durven zeggen.
Ik ook, al vind ik het nog raarder dat mensen met een strafblad niet mogen stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:15 schreef skysherrif het volgende:
http://www.breitbart.com/(...)wing-state-virginia/
Even eerlijk, ik vind dit best raar.
Dus alleen blanken kunnen tegen immigratie zijn? Dat lijkt mij een nogal racistische stelling.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar is volgens mij al niet eens meer de helft blank.
Onder die groep heeft hij zich inderdaad niet zo populair gemaakt. Her en der heb ik wel gelezen dat onder deze groep meer mensen gaan stemmen dan ze voorheen deden. Kan inderdaad relevant zijn.quote:. Pakweg 21% van de stemgerechtigde bevolking hispanic, dus als die echt in grote getale komen opdagen, dan kan dat nog wel spannend worden.
Vind dat wel goed. Ligt er natuurlijk wel aan wat je hebt gedaan.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ook, al vind ik het nog raarder dat mensen met een strafblad niet mogen stemmen.
Dat in de eerste plaats al helemaal ja.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ook, al vind ik het nog raarder dat mensen met een strafblad niet mogen stemmen.
Het belangrijkste dat we leren is dat iedereen er van uitgaat dat veroordeelde criminelen voor Clinton stemmen. Misschien een stukje herkenning?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:23 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Vind dat wel goed. Ligt er natuurlijk wel aan wat je hebt gedaan.
Het heeft weinig met racisme te maken, meer met demografische analyse. Het is niet voor niets dat Trump onder niet-blanke Amerikanen hondsberoerd scoort. Antimigratie-sentiment is daar bovendien vaak ook verkapt anti-hispanic sentiment. Dat zijn bovendien vaak recentelijk geïmmigreerde mensen die zichzelf dus ook eerder zullen associëren met migranten dan de blanke groepen die er een paar generaties eerder naartoe zijn gemigreerd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:23 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dus alleen blanken kunnen tegen immigratie zijn? Dat lijkt mij een nogal racistische stelling.
[..]
Onder die groep heeft hij zich inderdaad niet zo populair gemaakt. Her en der heb ik wel gelezen dat onder deze groep meer mensen gaan stemmen dan ze voorheen deden. Kan inderdaad relevant zijn.
Denk jij dat er nog een groep Hispanics is die wellicht om trump stemmen, omdat ze het niet kunnen verkroppen dat zij legaal naar Amerika gekomen zijn en die mensen illegaal?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het heeft weinig met racisme te maken, meer met demografische analyse. Het is niet voor niets dat Trump onder niet-blanke Amerikanen hondsberoerd scoort. Antimigratie-sentiment is daar bovendien vaak ook verkapt anti-hispanic sentiment. Dat zijn bovendien vaak recentelijk geïmmigreerde mensen die zichzelf dus ook eerder zullen associëren met migranten dan de blanke groepen die er een paar generaties eerder naartoe zijn gemigreerd.
Ik heb een paar van zulke mensen op TV gezien, maar volgens mij is dat geen grote groep.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk jij dat er nog een groep Hispanics is die wellicht om trump stemmen, omdat ze het niet kunnen verkroppen dat zij legaal naar Amerika gekomen zijn en die mensen illegaal?
Ik denk niet dat het er veel zullen zijn. Ik denk dat het eerder diegenen met in een grijs verleden Afrikaanse roots zullen zijn. Die zie je ook vaker opduiken bij Trump rallies.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk jij dat er nog een groep Hispanics is die wellicht om trump stemmen, omdat ze het niet kunnen verkroppen dat zij legaal naar Amerika gekomen zijn en die mensen illegaal?
Die zal zeer marginaal zijn. Al zijn Hispanics ook niet bepaald een homogene groep. Met name de Cubanen zijn de Republikeinen wat gunstiger gezind, maar die krijgen hun Amerikaanse paspoort ook zo ongeveer gelijk in hun handen gedrukt als ze Amerikaans grondgebied bereiken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dergelijk anekdotisch bewijs zegt niet zoveel. Het lijkt er vooralsnog weer op dat de GOP voornamelijk de GWP zal zijn deze verkiezingen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:34 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het er veel zullen zijn. Ik denk dat het eerder diegenen met in een grijs verleden Afrikaanse roots zullen zijn. Die zie je ook vaker opduiken bij Trump rallies.
Is er wat bekend of cubanen nog massaal van gedachte zijn verandert na trumps opmerkingen over hispanics in het algemeen en die zaak met het cuba embargo?quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die zal zeer marginaal zijn. Al zijn Hispanics ook niet bepaald een homogene groep. Met name de Cubanen zijn de Republikeinen wat gunstiger gezind, maar die krijgen hun Amerikaanse paspoort ook zo ongeveer gelijk in hun handen gedrukt als ze Amerikaans grondgebied bereiken.
Groep is erg klein, die stemmen al republikeins. Enige groep die nog beetje republikeins stemt is de Cubaanse gemeenschap. De Puerto Rico gemeenschap stemt hevig op democraten, ondanks dat ze niet veel hoeven te vrezen voor Trump. Wat je ziet dat niet alleen Hispanics zich tegen Trump keren, maar dat andere migrantengroepen dat ook doen zoals de Asian Vote. Dat komt niet omdat hij tegen illegale immigratie is, maar dat de toon erg op anti buitenland is.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maar in Florida zijn ee juist meer Puertoricanen. Die zijn eerder voor HRC.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die zal zeer marginaal zijn. Al zijn Hispanics ook niet bepaald een homogene groep. Met name de Cubanen zijn de Republikeinen wat gunstiger gezind, maar die krijgen hun Amerikaanse paspoort ook zo ongeveer gelijk in hun handen gedrukt als ze Amerikaans grondgebied bereiken.
Zijn imago in de media helpt natuurlijk ook niet erg mee.quote:Op dinsdag 8 november 2016 15:37 schreef L3gend het volgende:
[..]
Groep is erg klein, die stemmen al republikeins. Enige groep die nog beetje republikeins stemt is de Cubaanse gemeenschap. De Puerto Rico gemeenschap stemt hevig op democraten, ondanks dat ze niet veel hoeven te vrezen voor Trump. Wat je ziet dat niet alleen Hispanics zich tegen Trump keren, maar dat andere migrantengroepen dat ook doen zoals de Asian Vote. Dat komt niet omdat hij tegen illegale immigratie is, maar dat de toon erg op anti buitenland is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |