SPOILER: VoorverkiezingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Bij welke kandidaat pas jij?
De Amerikaanse stemwijzer http://www.isidewith.com/
Het Amerikaanse kieskompas https://usa.kieskompas.nl/nl/#/
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Game on..
Dan zou je toch de buitenland politiek van de afgelopen decenia eens wat beter onder de loep moeten nemen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:43 schreef Habbezak het volgende:
Ja eindelijk iemand die het in ieder geval een beetje probeert te onderbouwen. Niet dat ik het ermee eens ben hoor, wij zijn als EU een sterk zelfdenkend orgaan. Dat onze idealen nou veel overeenkomen met die van de VS betekend niet dat we 'er achter aan lopen'.
Vooral niet enorm veelzeggend, want popular vote.quote:
quote:
True. Maar toch iets wat ik liever niet zie.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral niet enorm veelzeggend, want popular vote.
die early voting-statistieken geven aan dat 40% van de stemmers als republikein geregistreerd staan, en 33% democraten zijn, terwijl bijna 25% als independent geregistreerd staan, van de uitgebrachte stemmen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:34 schreef L3gend het volgende:
[..]
Hoeft niet perse, zeker door de hoge opkomst van hispanics. Het gat is wel minder dan in 2012. Maar Trump is favoriet in Arizona op basis van de polls
Utah is ook een apart niet te vergelijken staat wat dat betreft, maar Utah gaat redelijk veilig naar Trump hoor. Behalve als clinton stemmers slim zijn en op McMullin gaan stemmenquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die early voting-statistieken geven aan dat 40% van de stemmers als republikein geregistreerd staan, en 33% democraten zijn, terwijl bijna 25 als independent geregsireerd staan.
het is niet aantoonbaar dat alle republikeinense early voters op trump gestemd hebben, in bv het naburige Utah blijken zeer veel conservatieven liever op een andere kandidaat te stemmen.
En het is erg interssant hoe de verdeling tussen de independents is... als Clinton daar bv een 7 procentpunten goed kan maken, wordt het alsnog erg close.
Arizona heeft ongeveer 15% meer geregistreerde republikeinen (1.24 miljoen) dan geregistreerde democraten (1,09 miljoen), wat dat betreft lijken de opkomst van geregsitreerde democraten als republikeinen redelijk gelijk op te gaan daar
Daar schiet je als Clinton stemmer niets mee op.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Utah is ook een apart niet te vergelijken staat wat dat betreft, maar Utah gaat redelijk veilig naar Trump hoor. Behalve als clinton stemmers slim zijn en op McMullin gaan stemmen
Ik zit me wel af te vragen wat zo'n McMullin er mee wint als ie die staat paktquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Utah is ook een apart niet te vergelijken staat wat dat betreft, maar Utah gaat redelijk veilig naar Trump hoor. Behalve als clinton stemmers slim zijn en op McMullin gaan stemmen
Clinton zelf heeft iig geen kans om te winnen daarquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar schiet je als Clinton stemmer niets mee op.
Je moet zorgen dat je kandidaat die 270 kiesmannen haalt. Dat lukt niet door niet op haar te stemmen.
Als beide kandidaten de 270 kiesmannen niet halen, beslist het congres (en die zijn meerderheid Republikeins).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan maakt hij een kans om president te worden eventueelquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zit me wel af te vragen wat zo'n McMullin er mee wint als ie die staat paktIs het vooral om Trump dwarst te zitten?
Hij doet toch maar alleen Utah mee?quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:53 schreef Re het volgende:
[..]
dan maakt hij een kans om president te worden eventueel
Arizona volgens mij ookquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij doet toch maar alleen Utah mee?
Zoals pippen net zei, dan kan het congress stemmen en kunnen ze zomaar mcmullin kiezen (omdat hij ook kiesmannen heeft maar niemand de 270 heeft!)quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
als hij wint en het is een gelijke stand (niemand aan de 270) dan mag house beslissen (die gaan wel voor trump, maar je weet maar nooit)quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daar mag ie blijven.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zo ongeveer volgens mij ja. Hij is het ernstig niet met Trump eens, maar is in principe wel een Republikein. Hoopte eerst dat Paul Ryan of Mitt Romney zelf een poging zouden doen, maar die deden dat niet en dus doet hij het zelf maar. Is een Mormoon, dus in Utah heeft hij een serieuze kans op de winstquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zit me wel af te vragen wat zo'n McMullin er mee wint als ie die staat paktIs het vooral om Trump dwarst te zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Zouden ze eigenlijk neit voor mcmullin kunnen gaan, in feite een republikein toch en veel meer presidential dan Trump.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:55 schreef Re het volgende:
[..]
als hij wint en het is een gelijke stand (niemand aan de 270) dan mag house beslissen (die gaan wel voor trump, maar je weet maar nooit)
Maar Clinton heeft zoals het er nu uitziet Utah niet nodig dus die democraten daar kunnen prima op McMullin stemmen. Voor de Republikeinen zijn alle onbesliste staten nodig om een kans te maken.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar schiet je als Clinton stemmer niets mee op.
Je moet zorgen dat je kandidaat die 270 kiesmannen haalt. Dat lukt niet door niet op haar te stemmen.
Als beide kandidaten de 270 kiesmannen niet halen, beslist het congres (en die zijn meerderheid Republikeins).
Natuurlijk kun je Utah wel vergelijken met het daar direkt onder gelegen Arizona...quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ja dat zou dus kunnen, vooral als trump compleet bezerk gaat op de uitslagquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zouden ze eigenlijk neit voor mcmullin kunnen gaan, in feite een republikein toch en veel meer presidential dan Trump.
Nouja dan krijg je wss wel een burgeroorlog of iig de exit van de GOP
In het gavel van geen 270, zal het Huis van Afgevaardigden de president kiezen uit 3 kandidaten met de meeste Electoral Votes. McMullin wint Utah -> in top 3.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Helderquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:57 schreef Montov het volgende:
[..]
In het gavel van geen 270, zal het Huis van Afgevaardigden de president kiezen uit 3 kandidaten met de meeste Electoral Votes. McMullin wint Utah -> in top 3.
In het Huis krijgt elke staat vervolgens 1 stem (ik weet niet hoe elke staat uiteindelijk beslist voor wie ze kiezen). En vervolgens kiest de Senaat de VP.Only in America.
och 60.000 vluchtelingen vs 1.000.000, beetje merkel 0,0002 danquote:Op dinsdag 8 november 2016 13:58 schreef Dr.Mikey het volgende:
Trump moet winnen Hilary is net Merkel 2.
Ik hoorde dat de faithless elector een boete krijgt van 1000 dollar.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:00 schreef Ulx het volgende:
Zijn er in Utah eigenlijk ook wetten tegen faithless electors of kan dat ook nog een issue opleveren?
Dit om het helemaal ingewikkeld te maken.
Kiest de nieuwe senaat de VP niet eerst?quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:57 schreef Montov het volgende:
[..]
In het gavel van geen 270, zal het Huis van Afgevaardigden de president kiezen uit 3 kandidaten met de meeste Electoral Votes. McMullin wint Utah -> in top 3.
In het Huis krijgt elke staat vervolgens 1 stem (ik weet niet hoe elke staat uiteindelijk beslist voor wie ze kiezen). En vervolgens kiest de Senaat de VP.Only in America.
Aftrekbaar van de belasting?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:03 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik hoorde dat de faithless elector een boete krijgt van 1000 dollar.
Trump heeft de atlas iets beter bestudeerd.quote:Op dinsdag 8 november 2016 13:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zouden ze eigenlijk neit voor mcmullin kunnen gaan, in feite een republikein toch en veel meer presidential dan Trump.
nee das johnsonquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Trump heeft de atlas iets beter bestudeerd.
ze stemt trump, daarom moet je in de auto zitten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:06 schreef OMG het volgende:
Net maar de verwarming in de auto aan gezet, best fris zo, tijdens het wachten op m'n vrouw die aan het stemmen is.
What is a tlas?quote:
quote:
hij is nu wel wat biased maar hij valt me niet tegenquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:08 schreef TheVulture het volgende:
Trump Jr. bij CNN... die had toch ook ambities voor het Witte Huis? Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen de komende jaren
Hij heeft zowaar wat redelijke zinnen ja... al is de vraag of alles wat zijn pa nu kapot maakt niet keihard op hem backfired als hij eenmaal zelf in de race staptquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:09 schreef Re het volgende:
[..]
hij is nu wel wat biased maar hij valt me niet tegen
twitter:RaniaKhalek twitterde op maandag 07-11-2016 om 11:56:47I've been asking Syrians who they want to win for president. The vast majority say Trump bc they feel he's less likely to bomb them. reageer retweet
hij zegt lig de uitslag te respecteren, dat is al verfrissend maar ja inderdaad heritage werkt tegen hem (zie Bill)quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Hij heeft zowaar wat redelijke zinnen ja... al is de vraag of alles wat zijn pa nu kapot maakt niet keihard op hem backfired als hij eenmaal zelf in de race stapt
Daar past ie wel een mouw aanquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:10 schreef Drugshond het volgende:
Als Trump verliest.... dat kost dat behoorlijk wat prestige voor zijn toekomstige werkzaamheden (war dan ook).
Hij heeft erg hoog ingezet. Wellicht te hoog.
laat dat maar over aan de russen jaquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:11 schreef Infection het volgende:
twitter:RaniaKhalek twitterde op maandag 07-11-2016 om 11:56:47I've been asking Syrians who they want to win for president. The vast majority say Trump bc they feel he's less likely to bomb them. reageer retweet
jrquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:11 schreef skysherrif het volgende:
Is het Trump JR of Eric trump die nu aan het praten is?
Trump JR vind ik wel de intelligentere van de 2, Eric Trump zit vgm hele dagen op 4chan etc.
(brazilie, engeland, duitsland, binnenkort frankrijk ghehe)quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Een vrouw als president moet je toch ook niet aan denken.
Ligt er een beetje aan wat voor vrouw. Zo iemand als Hillary of Merkel liever niet...quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat doet dat er nou toe danquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef Dr.Mikey het volgende:
We hebben gezien hoe dat gaat in Brazilie..quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
(brazilie, engeland, duitsland, binnenkort frankrijk ghehe)
Maar dat heeft toch niets met het vrouwzijn te maken?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat voor vrouw. Zo iemand als Hillary of Merkel liever niet...
Nu Nederland nog. Hup Rita Verdonk!quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
(brazilie, engeland, duitsland, binnenkort frankrijk ghehe)
Hillary en Merkel hebben inderdaad weinig met vrouw zijn te makenquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch niets met het vrouwzijn te maken?
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Hillary en Merkel hebben inderdaad weinig met vrouw zijn te maken
sylvana natuurlijkquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Nu Nederland nog. Hup Rita Verdonk!
Klopt. Ik ben het overigens wel eens dat een man meer gezag uitstraalt. Vooral voor zo'n groot en machtig land staat een vrouw nogal knullig.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Maar dat heeft toch niets met het vrouwzijn te maken?
Gewoon als een rechtgeaarde Amerikaanse Gristen z'n vrouw de kou ingestuurd om in de rij te gaan staan en zelf lekker in de verwarmde auto blijven zitten. Voorrecht van het hoofd van het huishouden natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
ze stemt trump, daarom moet je in de auto zitten.
Ja, je probeert corruptie te bestrijden en plotseling gaan de corrupte lui en masse in de aanval om via een soort coup jou uit je presidentschap te trappen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:13 schreef Habbezak het volgende:
[..]
We hebben gezien hoe dat gaat in Brazilie..
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben het overigens wel eens dat een man meer gezag uitstraalt. Vooral voor zo'n groot en machtig land staat een vrouw nogal knullig.
quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Infection het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben het overigens wel eens dat een man meer gezag uitstraalt. Vooral voor zo'n groot en machtig land staat een vrouw nogal knullig.
Wellicht moet je ze dat in de UK of Duitsland even uitleggen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:14 schreef Infection het volgende:
[..]
En jij mag niet?quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:06 schreef OMG het volgende:
Net maar de verwarming in de auto aan gezet, best fris zo, tijdens het wachten op m'n vrouw die aan het stemmen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |