abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166436428
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:47 schreef monkyyy het volgende:
Ik had laatst een artikel gelezen over hoe Sanders de Michigan primary kon winnen tegen alle polls in. Één van de redenen was dat er te weinig Afro-Amerikanen gepolld waren in Michigan. Of dat nu gefixed is weet ik niet.
We gaan het dinsdag merken. Maar ik sta er niet raar van te kijken als die PA en/of MI pakt.

Alsnog heeft Hillary dan best een goede kans om te winnen, maar dat terzijde. :)
pi_166436448
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:49 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Vergeet niet dat PA sowieso al super rood is op een paar dichtbevolkte stukken na die extreem blauw zijn. De oude staal werkers op het platteland stemmen sowieso al republican.

[ afbeelding ]
De vraag is hoeveel extra turnout kan Trump voor elkaar krijgen omdat zijn message zo goed valt bij deze stemmers of boze mensen die normaal niet stemmen. Nobody knows.
pi_166436480
quote:

[..]

Vergeet niet dat PA sowieso al super rood is op een paar dichtbevolkte stukken na die extreem blauw zijn. De oude staal werkers op het platteland stemmen sowieso al republican.

[ afbeelding ]
Verder doet Trump het ook slechter dan Romney in de suburbs van Philly
pi_166436492
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb geen twijfels bij Nevada eerlijk gezegd:

http://www.realclearpolit(...)vs_johnson-6004.html
I feel kinda Locrian today
pi_166436501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:52 schreef L3gend het volgende:

[..]

Verder doet Trump het ook slechter dan Romney in de suburbs van Philly
Je zou haast zeggen dat je een pundit bent, of is dit echt puur je grote interesse :D
pi_166436576
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mij hoef je niet te overtuigen, ik ben niet Amerikaans, maar ik vind het allemaal zo makkelijk. Waar is het recht dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. Daar heb je een rechtbank voor. FBI, politie, CIA of andere instanties zijn slechts hulpmiddelen die gebruikt worden tijdens de rechtszaak. Daar moet bewezen worden of iemand schuldig is. Eerlijk gezegd zie ik nu alleen maar samenscholing, propaganda en het zwartmaken van een presidentskandidaat wat blijkbaar bij een smerige campagne hoort.
Wat de F.B.I. zegt is dat zij extreem nalatig is geweest met gevoelige informatie. Dit staat vast en blijkt uit talloze andere dingen. Ieder ander zou verboden worden ooit nog met gevoelige informatie te werken. Paul Ryan heeft gevraagd of de security briefings aan Clinton opgeschort kunnen worden. Dit is niet meer dan logisch en zou op z'n minst gebeuren bij ieder ander.

Wat betreft onschuld tot het tegendeel bewezen is, dit is een juridisch beginsel. In de rechtszaal is men beperkt tot regels van materieel en procedureel recht. Daarbuiten kunnen wij de waarheid met grote zekerheid vaststellen zonder beperkt te zijn door bepaalde regels.

'Opzet' is heel moeilijk te bewijzen, maar met al het indirecte bewijs dat wij hebben buiten de rechtszaal is het vrij duidelijk dat Clinton geen zuivere koffie is. De rechter kan niet mensen strafrechtelijk veroordelen op alleen indirect bewijs.
pi_166436591
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:53 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Je zou haast zeggen dat je een pundit bent, of is dit echt puur je grote interesse :D
Ik volg het wel met veel interesse ja, lees veel artikelen. Zeker dit jaar, omdat het lijkt dat de trends extra snel doorzetten. Verder is mijn vriendin ook journalist, dus krijg soms wat inside informatie te horen
pi_166436642
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:50 schreef studentje7 het volgende:

[..]

De vraag is hoeveel extra turnout kan Trump voor elkaar krijgen omdat zijn message zo goed valt bij deze stemmers of boze mensen die normaal niet stemmen. Nobody knows.
Ik had er laatst een stuk over gepost. Het lijkt dat men vergeet dat er ook niet-blanken zijn die niet stemden. En HRC lijkt het beter te doen die te mobiliseren dan dat Trump dat doet bij de boze blanke zonder opleiding.
pi_166436717
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:52 schreef starla het volgende:

[..]

Ik heb geen twijfels bij Nevada eerlijk gezegd:

http://www.realclearpolit(...)vs_johnson-6004.html
Op basis van de early voting had Hillary daar 4-6 voorsprong met 50+% van de stemmen al uitgebracht.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_166436721
Waarom noemen ze überhaupt een staat als Georgia nog als Toss Up?

http://www.realclearpolit(...)vs_johnson-5968.html

Laatste democratische overwinning was B. Clinton (de ironie) en sinds '64 slechts 4 keer naar de democraten gegaan...
I feel kinda Locrian today
pi_166436963

[ Bericht 50% gewijzigd door Euribob op 05-11-2016 20:47:37 (Ga er niet op in) ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 5 november 2016 @ 20:47:52 #62
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_166437950
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mij hoef je niet te overtuigen, ik ben niet Amerikaans, maar ik vind het allemaal zo makkelijk. Waar is het recht dat iemand onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. Daar heb je een rechtbank voor. FBI, politie, CIA of andere instanties zijn slechts hulpmiddelen die gebruikt worden tijdens de rechtszaak. Daar moet bewezen worden of iemand schuldig is. Eerlijk gezegd zie ik nu alleen maar samenscholing, propaganda en het zwartmaken van een presidentskandidaat wat blijkbaar bij een smerige campagne hoort.
Hear hear.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_166438215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]

maar zijn ze voor hilly of donnie
NC State, dus universiteit. Waarschijnlijk Hillary.
pi_166438265
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:55 schreef Broomer het volgende:

[..]

NC State, dus universiteit. Waarschijnlijk Hillary.
Waarschijnlijk wel ja, zijn de universiteiten in zuidelijke staten als mississipi nou ook nog erg liberaal en pro hillary of?
pi_166438623
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 20:47 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hear hear.
Euribob logica: zonder veroordeling in een rechtszaak is iemand onschuldig. Iemand die vrijgesproken wordt van moord vanwege onrechtmatig verkregen bewijs, ook al zou dat bewijs 100% bewijzen dat de persoon een moordenaar is, is geen moordenaar.
pi_166438725
Hoeveel procent kans geven jullie Trump/Clinton en waarom?
pi_166438762
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:07 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Euribob logica: zonder veroordeling in een rechtszaak is iemand onschuldig. Iemand die vrijgesproken wordt van moord vanwege onrechtmatig verkregen bewijs, ook al zou dat bewijs 100% bewijzen dat de persoon een moordenaar is, is geen moordenaar.
Een bewijs als bijvoorbeeld een bekentenis die je gaf na martelen?
pi_166438793
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Een bewijs als bijvoorbeeld een bekentenis die je gaf na martelen?
Bijvoorbeeld een onrechtmatige huiszoeking waarbij sluitend bewijs wordt gevonden.
pi_166438927
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:13 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld een onrechtmatige huiszoeking waarbij sluitend bewijs wordt gevonden.
De overheid, de ambtenaren, mogen van jou zo maar bij de hardwerkende belastingbetaler de deur intrappen? Op basis van een hunch?
pi_166438950
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

De overheid, de ambtenaren, mogen van jou zo maar bij de hardwerkende belastingbetaler de deur intrappen? Op basis van een hunch?
Nee.
pi_166438964
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:11 schreef Sucuk het volgende:
Trump gaat winnen. Ik ben tegen corruptie en Trump ook. Kijk naar z'n rallies, fantastisch.

:') :') :')
pi_166439075
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:18 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Nee.
Bij het toestaan van bewijs verkregen uit ongeoorloofde huiszoekingen is het een ja. Er zit dan namelijk geen sanctie (je verneukt je zaak) meer op dat gedrag.

Snap je dat?
pi_166439094
quote:
Trump is de grote favoriet. Als er verder geen opmerkelijke dingen gebeuren wint hij met een vrij overtuigende marge.

Reden is dat zijn support niet goed gepolld wordt. Ik geloof in de Shy Trump Voter, voornamelijk omdat je als Trump supporter je werk, vrienden en familie kunt kwijtraken.
pi_166439150
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:23 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Trump is de grote favoriet. Als er verder geen opmerkelijke dingen gebeuren wint hij met een vrij overtuigende marge.

Reden is dat zijn support niet goed gepolld wordt. Ik geloof in de Shy Trump Voter, voornamelijk omdat je als Trump supporter je werk, vrienden en familie kunt kwijtraken.
_O-
pi_166439187
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bij het toestaan van bewijs verkregen uit ongeoorloofde huiszoekingen is het een ja. Er zit dan namelijk geen sanctie (je verneukt je zaak) meer op dat gedrag.

Snap je dat?
Ik snap niet wat je hier probeert te bewerkstelligen, nee. En ook niet waarom dat relevant is voor mijn argument dat geen veroordeling niet hoeft te betekenen dat Clinton onschuldig is.
pi_166439200
De stand van zaken volgens FiveThirtyEight:
http://fivethirtyeight.co(...)-stand/?ex_cid=538fb
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_166439215
Clinton. Ik geloof in de shy-Clinton stemmer. Omdat je als Clinton aanhanger onder een Trump regime de gevangenis in zal gaan of je leven niet zeker bent.
  zaterdag 5 november 2016 @ 21:29:26 #78
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_166439288
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:23 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Iedere verkiezing zegt men dat over Wilders, hij gaat hoger eindigen want ze stemmers zijn lafaards die er niet voor durven uit te komen dat ze op hem stemmen bij een anonieme peiling. Iedere keer zit hij onder de peiling.

Mensen die dom genoeg zijn om op Trump te stemmen komen daar eerlijk voor uit, hun facebook staat er vol mee, ze zijn alleen te lui om ook daadwerkelijk te gaan stemmen. Net als bij Wilders.
  zaterdag 5 november 2016 @ 21:40:48 #79
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_166439653
Is het trouwens denkbaar dat, ook al wint Trump een meerderheid van de kiesmannen, deze kiesmannen toch in meerderheid voor Clinton zullen stemmen (dus unfaithful zullen zijn)? Het systeem van kiesmannen is naar ik begreep immers bedacht om al te extreme keuzes van het volk te kunnen tegenhouden. Wanneer Trump onverhoopt verkozen wordt lijkt me dat bij uitstek een situatie voor het electoral college om van die mogelijkheid gebruik te maken.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_166439720
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:29 schreef Tweek het volgende:

[..]

Iedere verkiezing zegt men dat over Wilders, hij gaat hoger eindigen want ze stemmers zijn lafaards die er niet voor durven uit te komen dat ze op hem stemmen bij een anonieme peiling. Iedere keer zit hij onder de peiling.

Mensen die dom genoeg zijn om op Trump te stemmen komen daar eerlijk voor uit, hun facebook staat er vol mee, ze zijn alleen te lui om ook daadwerkelijk te gaan stemmen. Net als bij Wilders.
Dat klopt niet echt, zie dit artikel uit 2010:
http://www.volkskrant.nl/(...)van-wilders~a990274/
Pas later zijn de peilingen meer rekening mee gaan houden, eigenlijk alleen in 2012 hebben ze de PVV overschat:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-zo-ver-naast.dhtml
En het valt te beargumenteren dat dit door de late opkomst van de VVD/PVDA in de peilingen komt.

Voor Amerika is een extreme rechts-populist als Trump nog relatief nieuw.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_166439727
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:40 schreef Kaji het volgende:
Is het trouwens denkbaar dat, ook al wint Trump een meerderheid van de kiesmannen, deze kiesmannen toch in meerderheid voor Clinton zullen stemmen (dus unfaithful zullen zijn)? Het systeem van kiesmannen is naar ik begreep immers bedacht om al te extreme keuzes van het volk te kunnen tegenhouden. Wanneer Trump onverhoopt verkozen wordt lijkt me dat bij uitstek een situatie voor het electoral college om van die mogelijkheid gebruik te maken.
Ik las iig wel hier in het topic dat een kiesman van clinton niet op haar ging stemmen :P
pi_166439790
quote:
55% trump, waarom? mensen vertrouwen clinton niet en willen wel eens wat nieuws zien
pi_166439798
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:40 schreef Kaji het volgende:
Niet echt. In theorie is de vrijheid er. Er is zelfs een Democratische kiesman die al heeft aangegeven niet op Clinton te gaan stemmen.

Maar een de facto coup is echt ondenkbaar. Dat is gewoon ook vragen om ellende en bovendien wel zo ongeveer het einde van je politieke partij.
pi_166439808
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

55% trump, waarom? mensen vertrouwen clinton niet en willen wel eens wat nieuws zien
Komop Vigen, ik dacht een week geleden nog dat je een beetje kritisch naa rde polls aan het kijken was
pi_166439823
Kan iemand dit uitleggen.

De mensen stemmen toch? Dus als je 51% van stemmen naar Trump gaat van bv Florida. Dan krijgt Trump 29 electoral votes. Juist?
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

_O- :Y
pi_166439867
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:46 schreef cb2013 het volgende:

De mensen stemmen toch? Dus als je 51% van stemmen naar Trump gaat van bv Florida. Dan krijgt Trump 29 electoral votes. Juist?

[..]

Hij krijgt 29 kiesmannen die vervolgens (als het goed is) 29 electoral votes uitbrengen op Trump.
pi_166439880
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:45 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Komop Vigen, ik dacht een week geleden nog dat je een beetje kritisch naa rde polls aan het kijken was
gewoon een wild gokje :P Denk meer dat het een 51/49 gaat worden voor Trump :P Er gebeuren wel vaker verrassingen :P
pi_166439892
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:43 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat klopt niet echt, zie dit artikel uit 2010:
http://www.volkskrant.nl/(...)van-wilders~a990274/
Pas later zijn de peilingen meer rekening mee gaan houden, eigenlijk alleen in 2012 hebben ze de PVV overschat:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-zo-ver-naast.dhtml
En het valt te beargumenteren dat dit door de late opkomst van de VVD/PVDA in de peilingen komt.

Voor Amerika is een extreme rechts-populist als Trump nog relatief nieuw.
Mwoah, die hebben hun verzameling extremisten echt wel gehad hoor. Trump is vooral een clown, maar zo'n Cruz is gewoon knettergek. Ook een Rubio is behoorlijk extreem en elke voorverkiezing kent wel dat soort types.

Als je ook kijkt naar de primaries dan was er nou niet echt sprake van structurele onderschatting van Trump in de polls.
pi_166439901
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:46 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Ja
pi_166439907
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:48 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Hij krijgt 29 kiesmannen die vervolgens (als het goed is) 29 electoral votes uitbrengen op Trump.
Waarom stemmen de mensen dan als de kiesmannen ook nog kunnen kiezen op wie ze stemmen? Of de kiesmannen moeten stemmen nav de stemmen van de bevolking?
pi_166439920
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:49 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Waarom stemmen de mensen dan als de kiesmannen ook nog kunnen kiezen op wie ze stemmen?
'Murica, het is een slecht systeem vind ik omdat de kiezer eigenlijk niet echt kiest maar de kiesmannen/vrouwen.
pi_166439957
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

'Murica, het is een slecht systeem vind ik omdat de kiezer eigenlijk niet echt kiest maar de kiesmannen/vrouwen.
Maar de kiesmannen stemmen voor de formaliteit nog op de kandidaat waar de bevolking voor gekozen heeft. Dit is echt raar. Maar goed, ben hier voor Trump _O_ . w/
pi_166439993
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:49 schreef cb2013 het volgende:

[..]

Waarom stemmen de mensen dan als de kiesmannen ook nog kunnen kiezen op wie ze stemmen? Of de kiesmannen moeten stemmen nav de stemmen van de bevolking?
Ze moeten niets, maar het zijn doorgaans wel kiesmannen die de winnaar gunstig gezind zijn.
pi_166440024
mitchellvii twitterde op zaterdag 05-11-2016 om 13:35:42 Trump hits highest level ever in LATimes poll and leads by 5.4%. reageer retweet
Mwah zegt niet zoveel eigenlijk aangezien LATimes Trump toch al altijd in de + heeft :P

mitchellvii twitterde op zaterdag 05-11-2016 om 16:47:33 As ABC Poll makes claim Hillary lead surges on voter enthusiasm, only 126 people attend her live speech: https://t.co/UOnNE2uYdZ reageer retweet
_O-

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2016 21:53:39 ]
pi_166440087

:o ?

AJDelgado13 twitterde op zaterdag 05-11-2016 om 16:54:26 YES!Trump at 40% w #Latinos, acc to LATimes poll.Highest he's ever been. Crooked H at a meager (for a Dem) 47% https://t.co/ibngz5p3o4 reageer retweet
nog steeds LATimes dusja tis maar wat je wilt geloven :P
pi_166440141
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, die hebben hun verzameling extremisten echt wel gehad hoor. Trump is vooral een clown, maar zo'n Cruz is gewoon knettergek. Ook een Rubio is behoorlijk extreem en elke voorverkiezing kent wel dat soort types.

Als je ook kijkt naar de primaries dan was er nou niet echt sprake van structurele onderschatting van Trump in de polls.
Ja, maar Trump trekt nieuw stempubliek aan, dat maakt hem lastiger te peilen (en de schaamte om toe te geven op hem te stemmen zal ook meespelen). Hetzelfde zou denk ik voor Bernie Sanders gelden, als die mee had gedaan. Cruz is een meer standaard (zeer) conservatieve Republikein.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_166440207
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het land is van oorsprong een vereniging van staten, de naam zegt het al. Daarom zijn veel zaken ook anders geregeld dan hier. Volgens mij was de oorspronkelijke insteek dat de delegaties in het verkozen congres zouden stemmen, maar in plaats daarvan is gekozen voor deze opzet.

Het is op zich niet zo vreemd. Wij kiezen hier onze regering al helemaal niet zelf.
pi_166440216
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:56 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ja, maar Trump trekt nieuw stempubliek aan, dat maakt hem lastiger te peilen (en de schaamte om toe te geven op hem te stemmen zal ook meespelen). Hetzelfde zou denk ik voor Bernie Sanders gelden, als die mee had gedaan. Cruz is een meer standaard (zeer) conservatieve Republikein.
Zijn we nu al zo ver afgezakt dat Tea Party lui die voorheen als zeer extreem zouden worden beschouwd nu gezien worden als standaard (zij het zeer conservatieve) republikein?
pi_166440234
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:56 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het valt vies tegen met dat aantrekken van nieuwe stemmers vooralsnog. Ik meen dat Clinton daar beter in slaagt vooralsnog.
pi_166440264
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het valt vies tegen met dat aantrekken van nieuwe stemmers vooralsnog. Ik meen dat Clinton daar beter in slaagt vooralsnog.
Daar zie je dan niets van bij haar rally's :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')