Iedere verkiezing zegt men dat over Wilders, hij gaat hoger eindigen want ze stemmers zijn lafaards die er niet voor durven uit te komen dat ze op hem stemmen bij een anonieme peiling. Iedere keer zit hij onder de peiling.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:23 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Trump is de grote favoriet. Als er verder geen opmerkelijke dingen gebeuren wint hij met een vrij overtuigende marge.
Reden is dat zijn support niet goed gepolld wordt. Ik geloof in de Shy Trump Voter, voornamelijk omdat je als Trump supporter je werk, vrienden en familie kunt kwijtraken.
Dat klopt niet echt, zie dit artikel uit 2010:quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:29 schreef Tweek het volgende:
[..]
Iedere verkiezing zegt men dat over Wilders, hij gaat hoger eindigen want ze stemmers zijn lafaards die er niet voor durven uit te komen dat ze op hem stemmen bij een anonieme peiling. Iedere keer zit hij onder de peiling.
Mensen die dom genoeg zijn om op Trump te stemmen komen daar eerlijk voor uit, hun facebook staat er vol mee, ze zijn alleen te lui om ook daadwerkelijk te gaan stemmen. Net als bij Wilders.
Ik las iig wel hier in het topic dat een kiesman van clinton niet op haar ging stemmenquote:Op zaterdag 5 november 2016 21:40 schreef Kaji het volgende:
Is het trouwens denkbaar dat, ook al wint Trump een meerderheid van de kiesmannen, deze kiesmannen toch in meerderheid voor Clinton zullen stemmen (dus unfaithful zullen zijn)? Het systeem van kiesmannen is naar ik begreep immers bedacht om al te extreme keuzes van het volk te kunnen tegenhouden. Wanneer Trump onverhoopt verkozen wordt lijkt me dat bij uitstek een situatie voor het electoral college om van die mogelijkheid gebruik te maken.
55% trump, waarom? mensen vertrouwen clinton niet en willen wel eens wat nieuws zienquote:Op zaterdag 5 november 2016 21:11 schreef Sucuk het volgende:
Hoeveel procent kans geven jullie Trump/Clinton en waarom?
Niet echt. In theorie is de vrijheid er. Er is zelfs een Democratische kiesman die al heeft aangegeven niet op Clinton te gaan stemmen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:40 schreef Kaji het volgende:
Is het trouwens denkbaar dat, ook al wint Trump een meerderheid van de kiesmannen, deze kiesmannen toch in meerderheid voor Clinton zullen stemmen (dus unfaithful zullen zijn)? Het systeem van kiesmannen is naar ik begreep immers bedacht om al te extreme keuzes van het volk te kunnen tegenhouden. Wanneer Trump onverhoopt verkozen wordt lijkt me dat bij uitstek een situatie voor het electoral college om van die mogelijkheid gebruik te maken.
Komop Vigen, ik dacht een week geleden nog dat je een beetje kritisch naa rde polls aan het kijken wasquote:Op zaterdag 5 november 2016 21:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
55% trump, waarom? mensen vertrouwen clinton niet en willen wel eens wat nieuws zien
quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:45 schreef vigen98 het volgende:
[..]
55% trump, waarom? mensen vertrouwen clinton niet en willen wel eens wat nieuws zien
Hij krijgt 29 kiesmannen die vervolgens (als het goed is) 29 electoral votes uitbrengen op Trump.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:46 schreef cb2013 het volgende:
Kan iemand dit uitleggen.
De mensen stemmen toch? Dus als je 51% van stemmen naar Trump gaat van bv Florida. Dan krijgt Trump 29 electoral votes. Juist?
[..]![]()
gewoon een wild gokjequote:Op zaterdag 5 november 2016 21:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Komop Vigen, ik dacht een week geleden nog dat je een beetje kritisch naa rde polls aan het kijken was
Mwoah, die hebben hun verzameling extremisten echt wel gehad hoor. Trump is vooral een clown, maar zo'n Cruz is gewoon knettergek. Ook een Rubio is behoorlijk extreem en elke voorverkiezing kent wel dat soort types.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat klopt niet echt, zie dit artikel uit 2010:
http://www.volkskrant.nl/(...)van-wilders~a990274/
Pas later zijn de peilingen meer rekening mee gaan houden, eigenlijk alleen in 2012 hebben ze de PVV overschat:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-zo-ver-naast.dhtml
En het valt te beargumenteren dat dit door de late opkomst van de VVD/PVDA in de peilingen komt.
Voor Amerika is een extreme rechts-populist als Trump nog relatief nieuw.
Jaquote:Op zaterdag 5 november 2016 21:46 schreef cb2013 het volgende:
Kan iemand dit uitleggen.
De mensen stemmen toch? Dus als je 51% van stemmen naar Trump gaat van bv Florida. Dan krijgt Trump 29 electoral votes. Juist?
[..]![]()
Waarom stemmen de mensen dan als de kiesmannen ook nog kunnen kiezen op wie ze stemmen? Of de kiesmannen moeten stemmen nav de stemmen van de bevolking?quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:48 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Hij krijgt 29 kiesmannen die vervolgens (als het goed is) 29 electoral votes uitbrengen op Trump.
'Murica, het is een slecht systeem vind ik omdat de kiezer eigenlijk niet echt kiest maar de kiesmannen/vrouwen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:49 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Waarom stemmen de mensen dan als de kiesmannen ook nog kunnen kiezen op wie ze stemmen?
Maar de kiesmannen stemmen voor de formaliteit nog op de kandidaat waar de bevolking voor gekozen heeft. Dit is echt raar. Maar goed, ben hier voor Trumpquote:Op zaterdag 5 november 2016 21:50 schreef vigen98 het volgende:
[..]
'Murica, het is een slecht systeem vind ik omdat de kiezer eigenlijk niet echt kiest maar de kiesmannen/vrouwen.
Ze moeten niets, maar het zijn doorgaans wel kiesmannen die de winnaar gunstig gezind zijn.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:49 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Waarom stemmen de mensen dan als de kiesmannen ook nog kunnen kiezen op wie ze stemmen? Of de kiesmannen moeten stemmen nav de stemmen van de bevolking?
Mwah zegt niet zoveel eigenlijk aangezien LATimes Trump toch al altijd in de + heefttwitter:mitchellvii twitterde op zaterdag 05-11-2016 om 13:35:42Trump hits highest level ever in LATimes poll and leads by 5.4%. reageer retweet
twitter:mitchellvii twitterde op zaterdag 05-11-2016 om 16:47:33As ABC Poll makes claim Hillary lead surges on voter enthusiasm, only 126 people attend her live speech: https://t.co/UOnNE2uYdZ reageer retweet
nog steeds LATimes dusja tis maar wat je wilt geloventwitter:AJDelgado13 twitterde op zaterdag 05-11-2016 om 16:54:26YES!Trump at 40% w #Latinos, acc to LATimes poll.Highest he's ever been. Crooked H at a meager (for a Dem) 47% https://t.co/ibngz5p3o4 reageer retweet
Ja, maar Trump trekt nieuw stempubliek aan, dat maakt hem lastiger te peilen (en de schaamte om toe te geven op hem te stemmen zal ook meespelen). Hetzelfde zou denk ik voor Bernie Sanders gelden, als die mee had gedaan. Cruz is een meer standaard (zeer) conservatieve Republikein.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, die hebben hun verzameling extremisten echt wel gehad hoor. Trump is vooral een clown, maar zo'n Cruz is gewoon knettergek. Ook een Rubio is behoorlijk extreem en elke voorverkiezing kent wel dat soort types.
Als je ook kijkt naar de primaries dan was er nou niet echt sprake van structurele onderschatting van Trump in de polls.
Het land is van oorsprong een vereniging van staten, de naam zegt het al. Daarom zijn veel zaken ook anders geregeld dan hier. Volgens mij was de oorspronkelijke insteek dat de delegaties in het verkozen congres zouden stemmen, maar in plaats daarvan is gekozen voor deze opzet.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:50 schreef vigen98 het volgende:
[..]
'Murica, het is een slecht systeem vind ik omdat de kiezer eigenlijk niet echt kiest maar de kiesmannen/vrouwen.
Zijn we nu al zo ver afgezakt dat Tea Party lui die voorheen als zeer extreem zouden worden beschouwd nu gezien worden als standaard (zij het zeer conservatieve) republikein?quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, maar Trump trekt nieuw stempubliek aan, dat maakt hem lastiger te peilen (en de schaamte om toe te geven op hem te stemmen zal ook meespelen). Hetzelfde zou denk ik voor Bernie Sanders gelden, als die mee had gedaan. Cruz is een meer standaard (zeer) conservatieve Republikein.
Het valt vies tegen met dat aantrekken van nieuwe stemmers vooralsnog. Ik meen dat Clinton daar beter in slaagt vooralsnog.quote:Op zaterdag 5 november 2016 21:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, maar Trump trekt nieuw stempubliek aan, dat maakt hem lastiger te peilen (en de schaamte om toe te geven op hem te stemmen zal ook meespelen). Hetzelfde zou denk ik voor Bernie Sanders gelden, als die mee had gedaan. Cruz is een meer standaard (zeer) conservatieve Republikein.
Daar zie je dan niets van bij haar rally'squote:Op zaterdag 5 november 2016 21:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het valt vies tegen met dat aantrekken van nieuwe stemmers vooralsnog. Ik meen dat Clinton daar beter in slaagt vooralsnog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |