abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166151024
quote:
Man (20) verkracht jochie (10), rechtszaak moet over | metronieuws.nl

Een bizarre verkrachtingszaak in Oostenrijk moet over. Een 20-jarige man vergreep zich in een zwembad aan een jongen van 10 en bekende tijdens het verhoor direct nadat hij werd opgepakt. Nu moet de zaak opnieuw, omdat het niet duidelijk zou zijn of de minderjarige had ingestemd met de acties van de dader.

Het beroepshof heeft de uitspraak van een lagere rechtbank daarom herroepen, meldt HLN. De advocaat van de dader pleitte dat de man misschien niet had begrepen dat het jongetje nee had gezegd. Dat terwijl het jongetje, dat werd opgesloten in een wc-hokje, het uitgeschreeuwd zou hebben van de pijn. Daarna is het jongetje huilend naar de badmeester gegaan om zijn verhaal te doen.

Het excuus van de 20-jarige Amir A. was dat hij al vier maanden geen seks had gehad. Hij kon zijn 'uitgesproken overmatige seksuele energie' niet beheersen in Oostenrijk, waar hij sinds drie maanden als immigrant woonde en leefde van een uitkering. In Irak had hij nog seks gehad met een vrouw, wel iemand anders dan zijn echtgenote. Die was sinds de bevalling 'altijd ziek'.

De Irakees werd veroordeeld tot zes jaar cel voor verkrachting van een minderjarige. Het hooggerechtshof wil nu dat de zaak opnieuw wordt gedaan. Voorzitter Thomas Phillip zegt dat de beschuldiging van verkrachting ook in twijfel kan worden getrokken. De rechtbank zou onvoldoende bewijs hebben dat het minderjarige jongetje niet heeft ingestemd met de actie van Amir. Het is het gevolg van een pleidooi van Amir's advocaat, die zegt dat Amir zijn slachtoffer wellicht niet begrepen heeft.

De straf van Amir A. wordt opgeheven. Wel blijft hij in hechtenis tot het nieuwe proces zal worden gevoerd, dat zal volgend jaar zijn.

*

Bron: www.metronieuws.nl
Wel begrijpelijk dat die rechters hun twijfels hadden. Welk 10-jarig jochie hunkert nou niet naar een 20-jarige Irakese testosteronbom? |:(
pi_166151070
Kan iemand niet gewoon direct de stekker uit dit continent trekken?
pi_166151112
Tsja het is toch wel een beetje de schuld van dat jongetje dat hij niet multicultureel genoeg is om in het Arabisch nee te kunnen zeggen. Laat dit een lesje zijn dat integratie van 2 kanten moeten komen.
pi_166151123
Ben er sprakeloos van....dit kan toch niet serieus zijn???
  Forum Admin zondag 23 oktober 2016 @ 18:19:30 #5
35723 crew  GGMM
pi_166151182
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Welk 10-jarig jochie hunkert nou niet naar een 20-jarige Irakese testosteronbom? |:(
Insinueer je nu dat mensen uit Irak niet aantrekkelijk kunnen zijn? Wat is dit voor een onzinnige opmerking??
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_166151197
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:19 schreef GGMM het volgende:

[..]

Insinueer je nu dat mensen uit Irak niet aantrekkelijk kunnen zijn? Wat is dit voor een onzinnige opmerking??
Laten we eerlijk zijn, toen wij 10 waren verlangden we ook naar de penis van iemand die we niet eens konden verstaan.
  Forum Admin zondag 23 oktober 2016 @ 18:21:15 #7
35723 crew  GGMM
pi_166151209
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn, toen wij 10 waren verlangden we ook naar de penis van iemand die we niet eens konden verstaan.
Oh ja, want iemand die je niet kan verstaan kan onmogelijk aantrekkelijk zijn. :')
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_166151210
‘He didn’t know the boy didn’t want to be raped’ court throws out migrant child sex charge
http://www.express.co.uk/(...)onviction-OVERTURNED
pi_166151211
10 en 20 moet net kunnen vind ik.
  zondag 23 oktober 2016 @ 18:22:22 #10
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_166151226
WTF, Oostenrijk=Wir schaffen das! :')
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  zondag 23 oktober 2016 @ 18:22:51 #11
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_166151232
quote:
Voorzitter Thomas Phillip zegt dat de beschuldiging van verkrachting ook in twijfel kan worden getrokken. De rechtbank zou onvoldoende bewijs hebben dat het minderjarige jongetje niet heeft ingestemd met de actie van Amir.
Is dat daar in Fritzl-land serieus relevant in het beoordelen of het al dan niet verkrachting is in het geval van een tienjarige? :')
pi_166151244
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:21 schreef GGMM het volgende:

[..]

Oh ja, want iemand die je niet kan verstaan kan onmogelijk aantrekkelijk zijn. :')
Volgens mij loop je maar een beetje te trollen. Eerst pro immigrant zijn en nu doen alsof ze onmogelijk aantrekkelijk zijn. Van twee walletjes eten werkt niet in 1 topic.
  zondag 23 oktober 2016 @ 18:24:16 #13
451005 Grems
Clown World
pi_166151254
Als Achmed Z. voorzitter Thomas Phillip zou onthoofden vind ik vrijspraak op zijn plaats, tenzij er voldoende bewijs is dat Thomas Phillip niet ingestemd heeft met zijn onthoofding.
  Forum Admin zondag 23 oktober 2016 @ 18:24:18 #14
35723 crew  GGMM
pi_166151255
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij loop je maar een beetje te trollen. Eerst pro immigrant zijn en nu doen alsof ze onmogelijk aantrekkelijk zijn. Van twee walletjes eten werkt niet in 1 topic.
JIj snapt het niet helemaal merk ik.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_166151266
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:16 schreef Dunnevandale het volgende:
Het komt mij niet als serieuze journalistiek over. Waarschijnlijk een dommige journalist die de juridische fijnslijperij in kwestie niet wil begrijpen, en erop rekent dat zijn lezers nog dommer zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166151302
GVD!

Excusez les mots...
pi_166151307
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:24 schreef GGMM het volgende:

[..]

JIj snapt het niet helemaal merk ik.
Ik ben gen jlj.
  Forum Admin zondag 23 oktober 2016 @ 18:27:17 #18
35723 crew  GGMM
pi_166151315
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ben gen jlj.
Van deze zin snap ik dan weer niks.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_166151325
Ik kijk met steeds meer dedain neer op mensen die uit een 25+ graden zone komen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166151353
Chemische castratie. Deze man is seksueel gestoord en blijkbaar gevaarlijk.
  zondag 23 oktober 2016 @ 18:30:44 #21
451005 Grems
Clown World
pi_166151389
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:28 schreef Jigzoz het volgende:
Chemische castratie. Deze man is seksueel gestoord en blijkbaar gevaarlijk.
Doen alsof je nog nooit in een situatie verzeild geraakt bent waar je, na 3 maanden zonder seks, twijfelde over of een kind van 10 wel of niet instemde met een stevig potje anale penetratie :')
pi_166151412
Dacht eerst dat het speld of nieuwspaal nieuwsbericht was :')
pi_166151981
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:30 schreef Grems het volgende:

[..]

Doen alsof je nog nooit in een situatie verzeild geraakt bent waar je, na 3 maanden zonder seks, twijfelde over of een kind van 10 wel of niet instemde met een stevig potje anale penetratie :')
Ik heb nooit 3 maanden geen seks.
pi_166152072
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:16 schreef Dunnevandale het volgende:
Lijkt me ook nogal apart dat je als 10-jarige, juridisch gezien, überhaupt kunt instemmen met seks in Oostenrijk.
pi_166152133
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het komt mij niet als serieuze journalistiek over. Waarschijnlijk een dommige journalist die de juridische fijnslijperij in kwestie niet wil begrijpen, en erop rekent dat zijn lezers nog dommer zijn.
Of misschien is het jouw drang om te geloven dat zulke perverselingen niet onder ons leven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_166152157
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gesproken als een eckte Fokkert met een lul van 30 cm. _O_
pi_166152354
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Gesproken als een eckte Fokkert met een lul van 30 cm. _O_
Nee, gewoon getrouwd.

Wel een lul van 30 cm uiteraard.
pi_166152392
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Of misschien is het jouw drang om te geloven dat zulke perverselingen niet onder ons leven.
Ik geloof wel dat er enorme perverselingen onder ons leven, kom op zeg, ik zit bijna dagelijks op Fok. Ik geloof alleen niet dat het Oostenrijkse strafrecht nog bizarder is dan het Belgische. En het zou niet de eerste keer zijn dat een journalist van een ingewikkeld juridisch punt een verhaaltje maakt wat velen klakkeloos aannemen omdat het in hun straatje past.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:07:08 #29
451005 Grems
Clown World
pi_166152394
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar wel oordelen over de zeer begrijpelijke ( mogelijke ) vergissing van onze edele gast :')
pi_166152493
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:07 schreef Grems het volgende:

[..]

Maar wel oordelen over de zeer begrijpelijke ( mogelijke ) vergissing van onze edele gast :')
Ja. Chemische castratie. Als je toch nooit neukt...
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:16:48 #31
451005 Grems
Clown World
pi_166152688
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Chemische castratie. Als je toch nooit neukt...
Hij heeft toch geneukt? Mogelijk zelfs met instemming, aldus voorzitter Thomas.
pi_166152782
Het is een uitspraak in een cassatieprocedure, waarbij het Hof zich dus alleen uitspreekt over de toereikendheid van de totstandkoming van het vonnis.

Er waren blijkbaar twee aanklachten, voor welke de verkrachter beide is veroordeeld, namelijk 1) misbruik van een niet-capabele (of Duits is daar beter in: 'Unmündige') en 2) verkrachting.

De schriftelijke motivatie die de rechtbank in haar uitspraak heeft gedaan voor de veroordeling van het tweede feit voldoet niet aan de eisen die daaraan worden gesteld. Dat wil dus niet zeggen dat het niet is gebeurd, dat wil niet zeggen dat er geen bewijs voor is, het wil alleen zeggen dat de uitspraak onvoldoende is gemotiveerd.

En daarom is de zaak terugverwezen naar de rechtbank. De man is niet vrijgesproken, zit gewoon nog vast en zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook gewoon voor het tweede feit veroordeeld worden - maar nu met een solide juridische motivering.

Niets om de stekker uit het continent voor te hoeven trekken.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_166152842
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dacht eerst dat het speld of nieuwspaal nieuwsbericht was :')
HLN, dat scheelt niet heel veel
pi_166153012
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:21 schreef Adames het volgende:

[..]

HLN, dat scheelt niet heel veel
Die het weer van The Local heeft _O-

Edit: En The Local zegt het bericht te hebben van Central European News, waar ik het nergens kan vinden :(

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 23-10-2016 19:33:44 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:34:36 #35
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166153247
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:20 schreef nostra het volgende:
Het is een uitspraak in een cassatieprocedure, waarbij het Hof zich dus alleen uitspreekt over de toereikendheid van de totstandkoming van het vonnis.

Er waren blijkbaar twee aanklachten, voor welke de verkrachter beide is veroordeeld, namelijk 1) misbruik van een niet-capabele (of Duits is daar beter in: 'Unmündige') en 2) verkrachting.

De schriftelijke motivatie die de rechtbank in haar uitspraak heeft gedaan voor de veroordeling van het tweede feit voldoet niet aan de eisen die daaraan worden gesteld. Dat wil dus niet zeggen dat het niet is gebeurd, dat wil niet zeggen dat er geen bewijs voor is, het wil alleen zeggen dat de uitspraak onvoldoende is gemotiveerd.

En daarom is de zaak terugverwezen naar de rechtbank. De man is niet vrijgesproken, zit gewoon nog vast en zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook gewoon voor het tweede feit veroordeeld worden - maar nu met een solide juridische motivering.

Kijk, zoiets had ik al verwacht. Maar het gaat om immigranten, dus moeten eerst de hooivorken tevoorschijn gehaald worden.
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:41:36 #36
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_166153476
quote:
10s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Die het weer van The Local heeft _O-

Edit: En The Local zegt het bericht te hebben van Central European News, waar ik het nergens kan vinden :(
Als je geen bezwaar hebt tegen Duitstalige bronnen:
http://wien.orf.at/news/stories/2804162/
http://www.noen.at/in-aus(...)ufgehoben/25.881.183
http://diepresse.com/home(...)gt_Urteil-aufgehoben
pi_166153486
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kijk, zoiets had ik al verwacht. Maar het gaat om immigranten, dus moeten eerst de hooivorken tevoorschijn gehaald worden.
Nee, om het feit dat een kind verkracht is. Dat ligt bij veel mensen nogal gevoelig.
ROBODEMONS..................|:(
pi_166153502
quote:

Wat is het verschil met het verhaal in de OP?
pi_166153640
quote:
Ah ja danke! Blijkbaar is de tweede aanklacht idd juridisch niet voldoende is vastgelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 23-10-2016 19:54:28 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:47:19 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166153648
quote:
15s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nee, om het feit dat een kind verkracht is. Dat ligt bij veel mensen nogal gevoelig.
Laat me niet lachen. Als het door Arie M. was gebeurd, was er geen bericht geweest. Nu het door Amir is gebeurd, moet de stekker uit het hele continent.
pi_166153736
quote:

Dus de rechters erkennen dat het tienjarig jochie anaal gepenetreerd is maar verkrachting is niet bewezen. Wat is je punt?
pi_166153770
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat is het verschil met het verhaal in de OP?
Bijvoorbeeld de stelling dat de rechtbank "onvoldoende bewijs zou hebben" en jouw interpretatie dat rechters twijfels zouden hebben bij de instemming van het jongetje of überhaupt de relevantie daarvan voor de schuldigbevinding van verkrachting.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_166153776
quote:

[..]

Ja doei.
pi_166153817
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus de rechters erkennen dat het tienjarig jochie anaal gepenetreerd is maar verkrachting is niet bewezen. Wat is je punt?
Nee, ze oordelen niet dat verkrachting niet is bewezen (of bewezen zou kunnen worden), ze stellen vast dat de motivatie tot veroordeling voor verkrachting onvoldoende is vastgelegd. Puur formeel-juridisch geneuzel.
pi_166153827
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:51 schreef nostra het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld de stelling dat de rechtbank "onvoldoende bewijs zou hebben" en jouw interpretatie dat rechters twijfels zouden hebben bij de instemming van het jongetje of überhaupt de relevantie daarvan voor de schuldigbevinding van verkrachting.
Penis in kont is bewezen, verkrachting niet. Ik zie nog steeds niet wat het grote verschil is met het artikel in de OP.
pi_166153927
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:53 schreef nostra het volgende:

Zoveel mogelijkheden zijn er niet. Als die rechters vinden dat er voldoende bewijs is dat er een penis van een 20-jarige Irakees in de kont van een 10 jarig jochie heeft gezeten dan zijn er maar weinig mogelijkheden hoe die penis daar beland is.
pi_166153959
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Penis in kont is bewezen, verkrachting niet. Ik zie nog steeds niet wat het grote verschil is met het artikel in de OP.
Ik kan er niet veel aan doen als je niet begrijpt dat een bewezenverklaring voor een feit aan eisen moet voldoen, die anders zijn dan "er zat een pik in zijn kont".
pi_166153997
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:57 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik kan er niet veel aan doen als je niet begrijpt dat een bewezenverklaring voor een feit aan eisen moet voldoen, die anders zijn dan "er zat een pik in zijn kont".
In veel landen is seks met een kind per definitie verkrachting.
pi_166154035
Bub in Hallenbad vergewaltigt: Urteil aufgehoben

quote:
Ausschlaggebend dafür waren Feststellungsmängel, wie Senatspräsident Thomas Philipp darlegte. Während das Ersturteil hinsichtlich des schweren sexuellen Missbrauchs eines Unmündigen "wasserdicht" ausfiel - der Schuldspruch in diesem Anklagepunkt wurde vom OGH bestätigt und gilt damit als in Rechtskraft erwachsen -, waren dem schriftlichen Urteil zum zweiten Anklagefaktum formaljuristisch erforderliche Feststellungen nicht zu entnehmen. Die inkriminierte Vergewaltigung muss daher im Landesgericht für Strafsachen neuerlich verhandelt werden.
Zuiver juridisch geneuzel idd.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:06:20 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166154246
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In veel landen is seks met een kind per definitie verkrachting.
Het is nog anders of het een 19-jarige jongen met zijn 17-jarige vriendinnetje betreft of dit geval.
The End Times are wild
pi_166154273
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:05 schreef LXIV het volgende:
weg
Rechters en advocaten hebben niks te zeggen over wetten en regels. Moet je bij de politiek zijn.

[ Bericht 36% gewijzigd door timmmmm op 23-10-2016 20:22:40 ]
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:08:47 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166154342
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Rechters en advocaten hebben niks te zeggen over wetten en regels. Moet je bij de politiek zijn.
De rechters intepreteren die regels. En als die kerel nu wel veroordeeld was voor verkrachting, wie was daar dan op tegen geweest? Waren er protesten ontstaan van bezorgde burgers tegen de uitholling van de rechtstaat?
Ik denk dat als ze hem ogenblikkelijk in de rechtzaal hadden opgeknoopt, het gros van de mensen dit gewoon prima had gevonden.
The End Times are wild
pi_166154365
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

De rechters intepreteren die regels. En als die kerel nu wel veroordeeld was voor verkrachting, wie was daar dan op tegen geweest? Waren er protesten ontstaan van bezorgde burgers tegen de uitholling van de rechtstaat?
Ik denk dat als ze hem ogenblikkelijk in de rechtzaal hadden opgeknoopt, het gros van de mensen dit gewoon prima had gevonden.
Dan begrijp je het gewoon niet.
pi_166154506
quote:
Het excuus van de 20-jarige Amir A. was dat hij al vier maanden geen seks had gehad. Hij kon zijn 'uitgesproken overmatige seksuele energie' niet beheersen
Ja en zo lopen er nog duizenden rapefugees rond met dit soort gedachtes.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:15:20 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166154571
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Laat me niet lachen. Als het door Arie M. was gebeurd, was er geen bericht geweest. Nu het door Amir is gebeurd, moet de stekker uit het hele continent.
Dit soort gevallen blijven tegenwoordig idd meestal buiten schot:

http://www.mirror.co.uk/n(...)-years-after-9108343

quote:
A man has been jailed for 17 years after photographs of him raping a toddler were discovered in a bag he donated to charity.

Gary Sovie, 49, had handed the tote bag of belongings into a second-hand shop in Columbus, Ohio.

However, upon inspection of the goods inside, a Salvation Army worker found 32 photographs of a naked child and the man sexually assaulting her.

She is believed to have been between 16 and 18-months-old
.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:21:36 #56
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166154774
quote:
15s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

.
Wat voor soort gevallen?
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:23:24 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_166154839
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Wat voor soort gevallen?
Zoals in die link en quote, met non-islamitische daders/verdachten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_166155011
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:24 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, in West-Europese landen komt de verkrachter er mee weg. In Moslimlanden zou het jongetje gestenigd worden (want hij is de gepenetreerde) en het was seks buiten het huwelijk.

In Rusland zou die verkrachter ter plekke door de badmeester gecastreerd zijn.
Dat is inderdaad wel het geval. Als je hier als slachtoffer aangifte wil doen, wordt je dat stellig afgeraden, Want het is nogal emotioneel belastend, zou je dat wel doen? De kans op straf is gering en als er al een straf is is die maar klein, weet je het wel zeker? Beter ga je maar naar een psycholoog, om het te verwerken.

Doei, he!

Dat is hoe wij daar mee omgaan. Dat er in andere landen zoveel meer geregistreerde verkrachtingen plaatshebben, betekent niet dat het hier minder vaak zou voorkomen.

Wij vinden het gewoon niet zo belangrijk hier.

En oja... bewijs eerst maar eens dat je "nee" hebt gezegd, ook als je een jongetje van 10 jaar bent die door een meerderjarige anaal is verkracht.

Dat is het probleem hier, dat je moet bewijzen dat je hebt geprotesteerd en niet hebt ingestemd, terwijl ieder mens met 2 hersencellen begrijpt dat er van instemming nooit sprake zal zijn geweest.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:36:47 #59
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_166155343
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zoals in die link en quote, met non-islamitische daders/verdachten.
Of de dader al dan niet moslim is staat helemaal niet in het artikel, en ik denk dat de ophef komt doordat de rechtszaak opnieuw moet, en niet omdat de dader een buitenlandse naam heeft.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_166155361
Het nieuwe land vergt integratie van beide partijen, van autochtonen en allochtonen. Daar houdt de rechter rekening mee.

pi_166155532
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Of de dader al dan niet moslim is staat helemaal niet in het artikel, en ik denk dat de ophef komt doordat de rechtszaak opnieuw moet, en niet omdat de dader een buitenlandse naam heeft.
Kijk eens naar het verloop van dit topic en wie de TS is...
Ja doei.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:42:30 #62
451005 Grems
Clown World
pi_166155616
quote:

[..]

[..]

.
Is in die zaak wel vast komen te staan dat het meisje niet instemde dan?
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:43:16 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166155653
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:28 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel het geval. Als je hier als slachtoffer aangifte wil doen, wordt je dat stellig afgeraden, Want het is nogal emotioneel belastend, zou je dat wel doen? De kans op straf is gering en als er al een straf is is die maar klein, weet je het wel zeker? Beter ga je maar naar een psycholoog, om het te verwerken.
Op deze manier daalt de criminaliteit al jaren...
quote:
Doei, he!

Dat is hoe wij daar mee omgaan. Dat er in andere landen zoveel meer geregistreerde verkrachtingen plaatshebben, betekent niet dat het hier minder vaak zou voorkomen.

Wij vinden het gewoon niet zo belangrijk hier.

En oja... bewijs eerst maar eens dat je "nee" hebt gezegd, ook als je een jongetje van 10 jaar bent die door een meerderjarige anaal is verkracht.

Dat is het probleem hier, dat je moet bewijzen dat je hebt geprotesteerd en niet hebt ingestemd, terwijl ieder mens met 2 hersencellen begrijpt dat er van instemming nooit sprake zal zijn geweest.
Die hersencel ontbreekt blijkbaar bij de rechter.
The End Times are wild
pi_166155678
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik denk dat de opheft komt omdat de rechtszaak opnieuw moet omdat de dader een buitenlander is.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:43:58 #65
459912 FlippingCoin
pi_166155684
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Voor een deel dan, verder ben ik niet bekend met de TS zijn overige topics.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:44:06 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166155689
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:37 schreef DrDentz het volgende:
Het nieuwe land vergt integratie van beide partijen, van autochtonen en allochtonen. Daar houdt de rechter rekening mee.

De allochtonen weigeren de normen en waarden van het gastland te erkennen. Waarmee er als geheel gewoon een forse negatieve verschuiving plaatsvind.
The End Times are wild
pi_166155831
Ik vraag mij overigens af of de ouders van dit kind de staat kunnen aanklagen om hun rol in deze verkrachting (toelaten van deze man). Zo verzaken ze bijvoorbeeld de primaire taak van de overheid; beschermen van de burger.
pi_166155945
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Voor een deel dan, verder ben ik niet bekend met de TS zijn overige topics.
Hey gore stuff hoer reageer eens op je quotes :{w
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:53:28 #69
459912 FlippingCoin
pi_166156066
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:50 schreef laffer het volgende:

[..]

Stuff hoer? :P :o
pi_166156168
quote:

[..]

[..]

.
Wat dacht je hiervan:

quote:
Slechts zestig dagen hoefde een de meervoudig verkrachter van een 12-jarig meisje in de cel door te brengen. Hoewel het Amerikaanse Openbaar Ministerie een celstraf van honderd jaar had geëist, vond de rechter na het verweer van de beklaagde dat zestig dagen in de cel (plus nog eens dertig jaar voorwaardelijk) wel genoeg was. Bovendien mocht hij de zeventien dagen die hij al in de gevangenis had doorgebracht van die twee maanden aftrekken
http://www.metronieuws.nl(...)ordeling-verkrachter

Kwam ik toevallig tegen toen ik op de link van TS klikte.
pi_166156319
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Stuff hoer? :P :o
Gewone hoer dan :{
Van mij part de dorpslet :{
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_166156498
De bron van metro:
quote:
Het Oostenrijkse hooggerechtshof heeft die uitspraak in eerste aanleg nu evenwel vernietigd en heeft een nieuwe rechtszaak bevolen. Voorzitter Thomas Philipp erkent dat de uitspraak 'waterdicht' is wat betreft het ernstig seksueel misbruik van een minderjarige.
quote:
"De rechtbank van eerste aanleg heeft er zich onvoldoende van vergewist of de beschuldige er zich wel degelijk van bewust was dat het slachtoffer al dan niet had ingestemd met de avances van de dader en of Amir A. wel het voornemen had om tegen de wil in van de minderjarige te handelen"
http://www.hln.be/hln/nl/(...)den-overgedaan.dhtml

Journalisten blijven maar verhalen van anderen verbasteren.
pi_166156953
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat dacht je hiervan:

[..]

http://www.metronieuws.nl(...)ordeling-verkrachter

Kwam ik toevallig tegen toen ik op de link van TS klikte.
Dit was niet een topic waard :?
pi_166157362
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

De allochtonen weigeren de normen en waarden van het gastland te erkennen. Waarmee er als geheel gewoon een forse negatieve verschuiving plaatsvind.
Het is niet zo dat allochtoon = negatief en autochtoon = positief. We moeten nieuwe culturen als een positieve verrijking zien.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:22:08 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166157439
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:20 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Het is niet zo dat allochtoon = negatief en autochtoon = positief. We moeten nieuwe culturen als een positieve verrijking zien.
Naar mijn bescheiden (en racistische) mening is het salonfähig worden van het verkrachten van 10-jarige jongetjes (zoals het op dit moment in Afghanistan etc al is) een stap achteruit in de beschaving.
The End Times are wild
  Trouwste user 2022 zondag 23 oktober 2016 @ 21:22:31 #76
7889 tong80
Spleenheup
pi_166157454
Letterlijk What The Fuck :{

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166157591
Je zou seks met kinderen ook kunnen zien als ultra-progressief, ik bedoel als je kijkt naar een partij als PNVD, zo werd er vroeger over homoseksualiteit gedacht: mag niet, goddeloos, moreel verwerpelijk, etc. Dit is een stapje verder.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:26:18 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166157628
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:25 schreef DrDentz het volgende:
Je zou seks met kinderen ook kunnen zien als ultra-progressief, ik bedoel als je kijkt naar een partij als PNVD, zo werd er vroeger over homoseksualiteit gedacht: mag niet, goddeloos, moreel verwerpelijk, etc. Dit is een stapje verder.
Links-progressieve partijen hebben jarenlang gepleit voor kinderseks. Ook de PvdA
The End Times are wild
pi_166157869
Ik wist niet dat D66 ook al rechters in Oostenrijk opleidde ?
pi_166157901
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet minder erg.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:34:03 #81
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166158058
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Naar mijn bescheiden (en racistische) mening is het salonfähig worden van het verkrachten van 10-jarige jongetjes (zoals het op dit moment in Afghanistan etc al is) een stap achteruit in de beschaving.
Dat is alleen salonfähig in jouw dromen, vriendje.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:34:55 #82
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166158098
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Links-progressieve partijen hebben jarenlang gepleit voor kinderseks. Ook de PvdA
En rechts-conservatieve partijen hebben jarenlang gepleit tegen homoseks, seks voor het huwelijk en seks buiten het huwelijk.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:35:35 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166158129
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En rechts-conservatieve partijen hebben jarenlang gepleit tegen homoseks, seks voor het huwelijk en seks buiten het huwelijk.
Natuurlijk!
The End Times are wild
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:36:56 #84
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166158181
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk!
Nou, misschien moeten we dan stoppen met luisteren naar politieke partijen als het gaat om seksadvies.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:36:59 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166158185
quote:

[..]

In midden-Azië zijn 10-jarige jongetjes als 'tea boy' een veel voorkomend verschijnsel. Voor machtige mannen een normaal iets. Salonfähig dus.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi
The End Times are wild
pi_166158278
quote:
13s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet minder erg.
Nee maar het zorgt vaak wel dat het onzin is, al zijn de journalisten die elkaar naschrijven maar steeds iets verbasteren ook schuldig natuurlijk. Het gaat om een formeel juridische kwestie.
http://www.vienna.at/zehn(...)e-aufgehoben/4972299
quote:
Urteil im Vergewaltigungsprozess wegen formeller Fehler aufgehoben

Infolgedessen muss die inkriminierte Vergewaltigung im Landesgericht für Strafsachen neuerlich verhandelt werden. Dem Gesetz entsprechend wurde auch der Strafausspruch aufgehoben. Im zweiten Rechtsgang, der vermutlich erst 2017 stattfinden wird, wird daher jedenfalls eine neue Strafe festzusetzen sein. Der 20-Jährige bleibt bis dahin in U-Haft.
Als een uitspraak niet aan de eisen voldoet moet de zaak in oostenrijk over.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:39:57 #87
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166158358
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

In midden-Azië zijn 10-jarige jongetjes als 'tea boy' een veel voorkomend verschijnsel. Voor machtige mannen een normaal iets. Salonfähig dus.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi
Dat het in Midden-Azië gebeurt, betekent niet dat het ook voor ons de normaalste zaak van de wereld is.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:40:16 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166158378
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat het in Midden-Azië gebeurt, betekent niet dat het ook voor ons de normaalste zaak van de wereld is.
Nee, zo bedoelde ik dat ook niet.
The End Times are wild
pi_166158386
quote:

[..]

Wel eens gehoord van de dancing boys of Afghanistan?
Dat is echt wel verweven in de lokale cultuur.

Goede zaak dat de Taliban daar een eind aan gemaakt hebben. Nadat de taliban qua macht inboetten als gevolg van westerse inmenging kwamen de misselijkmakende praktijken van dancing boys echter ook weer terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2016 21:40:53 ]
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:41:58 #90
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_166158446
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, zo bedoelde ik dat ook niet.
Dat zei je wel:
quote:
Je suggereert dat het in Nederland/het Westen langzaamaan geaccepteerd wordt dat tienjarige jochies verkracht worden. Dat is complete fantasie.
  zondag 23 oktober 2016 @ 21:42:47 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166158472
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zei je wel:

[..]

Je suggereert dat het in Nederland/het Westen langzaamaan geaccepteerd wordt dat tienjarige jochies verkracht worden. Dat is complete fantasie.
In de context van de vorige posts, die daar al over gingen. Tot nu toe is er eerder een tegenovergestelde beweging te zien (aangaande pedofilie)
The End Times are wild
pi_166159554
quote:

[..]

Wensen worden werkelijkheid.

“Finnish Migrants Pose with Preteen Girlfriends on Social Media,” AG News, April 15, 2016 (thanks to Armaros):

The men of Arab descent in their 20s-40s are seen posing with the young girls with captions such as “Beautiful” “My baby” and “I love you”

http://pamelageller.com/2016/04/muslim-pedophilia.html/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2016 22:07:27 ]
pi_166163727
De NAVO soldaten in Afghanistan ontdekte dat kinderen verkrachten daar volksport nummer 1 was, maar moesten wegkijken van de leiding, omdat praktisch iedereen met een beetje macht dat deed.
"Cultuur" zogezegd.

En dan kijken we raar op dat als we die mensen hierheen brengen ze datzelfde verdrag vertonen. De EU is een groot sadistisch sociaal en economisch experiment met dit soort ellende als gevolg.

Het volk wil vrede, veiligheid en welvaart. Hun leiders willen dat kinderen verkracht worden.
pi_166164049
quote:

[..]

Wanneer?
pi_166164082
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 21:25 schreef DrDentz het volgende:
Is er ook een reden voor dat jij altijd zo over verkrachting en misbruik van jonge kinderen op zo'n manier praat?
pi_166164170
quote:

Dat je nog de moeite doet

Het is op FOK! tegenwoordig een soort bestendige praktijk om strafvonnissen - meestal niet geremd door enige kennis van zaken - compleet verkeerd te interpreteren en dan te schreeuwen D66-rechters!!!!11!!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2016 00:20:46 ]
pi_166164250
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2016 00:14 schreef Voetstappen het volgende:

[..]

Is er ook een reden voor dat jij altijd zo over verkrachting en misbruik van jonge kinderen op zo'n manier praat?
Ik ben ruimdenkend.
pi_166164817
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 18:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb bij dit soort berichten ook mijn twijfels.. Helaas spreek ik de taal te slecht om de lokale berichtgeving en officiële verklaringen te kunnen lezen en uit te zoeken of het klopt.

Edit : Ah, kijk aan, iemand anders heeft het al gedaan.
pi_166164876
quote:

Maar wat betekent dat precies? Voldeed het eindrapport niet aan bepaalde voorwaarden waar zo'n rapport aan hoort te voldoen? Moest de eindconclusie anders verwoord worden; miste het kernwoorden of zo?

Dit klinkt zo schools voor mij: Ja je had het antwoord wel goed, maar je onderbouwt je antwoord niet dus krijg je een onvoldoende. Ik vind dat zo gek klinken bij serieuze juridische kwesties als dit.
  maandag 24 oktober 2016 @ 01:33:33 #100
459912 FlippingCoin
pi_166164917
quote:
5s.gif Op maandag 24 oktober 2016 01:26 schreef Drxx het volgende:

[..]

Maar wat betekent dat precies? Voldeed het eindrapport niet aan bepaalde voorwaarden waar zo'n rapport aan hoort te voldoen? Moest de eindconclusie anders verwoord worden; miste het kernwoorden of zo?

Dit klinkt zo schools voor mij: Ja je had het antwoord wel goed, maar je onderbouwt je antwoord niet dus krijg je een onvoldoende. Ik vind dat zo gek klinken bij serieuze juridische kwesties als dit.
Aan de andere kant mag je hopen dat bij belangrijke zaken als dit alles klopt.
pi_166165148
quote:
5s.gif Op maandag 24 oktober 2016 01:26 schreef Drxx het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp, is in het schriftelijke vonnis van de rechter bij de tweede aanklacht (verkrachting) niet duidelijk terug te vinden bij wie de schuld ligt, zoals dat bij de eerste aanklacht (ernstig misbruik van een minderjarige) wel het geval is.

Ik vermoed dat het proces dan opnieuw moet, omdat je nu eenmaal een vonnis van de rechter niet zomaar kan veranderen.
pi_166165149
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:53 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:56 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zoveel mogelijkheden zijn er niet. Als die rechters vinden dat er voldoende bewijs is dat er een penis van een 20-jarige Irakees in de kont van een 10 jarig jochie heeft gezeten dan zijn er maar weinig mogelijkheden hoe die penis daar beland is.
Dat komt waarschijnlijk omdat je het verkeerd begrijpt. Bij de cassatie wordt niet inhoudelijk gekeken naar de zaak, maar alleen naar of de veroordeling op de juiste manier tot stand is gekomen. Doordat er niet inhoudelijk naar de zaak gekeken wordt, is het dus ook niet zo dat bij de cassatie wordt gekeken naar of de verdachte nou wel of niet schuldig is.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat de rechter iets niet heeft meegewogen in de beoordeling wat wel meegewogen had moeten worden (of juist andersom) of iets op een verkeerde manier heeft meegenomen in de beoordeling. De mogelijkheid bestaat dat het vonnis anders zou zijn geweest zonder die 'foutjes' maar dat hoeft niet zo te zijn.

De cassatierechter(?) beweert dus niet dat er geen sprake was van verkrachting (en ook niet dat dit wel het geval was), maar enkel dat het vonnis op een onjuiste manier tot stand is gekomen of onvoldoende is gemotiveerd. De cassatierechter zet vervolgens een streep door dat deel van de veroordeling en dan mag de rechter de veroordeling opnieuw proberen (of hoe dat ook werkt in Oostenrijk). De rechter moet dan natuurlijk bij de herbeoordeling rekening houden met wat door de cassatierechter is gezegd (wat er onjuist was aan de vorige beoordeling/motivatie).

Als bij de herbeoordeling het vonnis wel op de juiste manier tot stand komt, kan het nog steeds zo zijn dat de verdachte schuldig verklaard wordt.

Dat is tenminste hoe ik het begrijp
pi_166165195
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 01:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Aan de andere kant mag je hopen dat bij belangrijke zaken als dit alles klopt.
Dat ben ik het met je eens, en misschien was de achterliggende gedachte van het beroepshof dat er geen maas in de wet wordt gecreëerd voor deze viespeuk om zich eruit te worstelen.

Echter betwijfel ik dat laatste. Daarom vind ik het frappant dat aangezien de eerste aanklacht wel goed onderbouwd is, en ik dus ervan uit mag gaan dat de aanklager in deze geen rookie is, de tweede aanklacht kennelijk niet goed onderbouwd zou zijn. Dat leest voor mij als leek als 'ja je vergat een komma', bij wijze van.

Daarom ben ik benieuwd of iemand weet wat voor redenen er allemaal achter kunnen schuilen.

quote:
6s.gif Op maandag 24 oktober 2016 02:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp, is in het schriftelijke vonnis van de rechter bij de tweede aanklacht (verkrachting) niet duidelijk terug te vinden bij wie de schuld ligt, zoals dat bij de eerste aanklacht (ernstig misbruik van een minderjarige) wel het geval is.

Ik vermoed dat het proces dan opnieuw moet, omdat je nu eenmaal een vonnis van de rechter niet zomaar kan veranderen.
Ik vind dat een hele gekke redenering persoonlijk. Niet alleen omdat het in een zaak als deze, waarbij een 10-jarig kind betrokken is, het uit context alleen al zeer gemakkelijk op te maken is bij wie de schuld ligt. Dat klinkt dan als mierenneukerij vind ik, want het is niet alsof alle wetteksten wél supergoed en duidelijk beschreven zijn.

Maar daarnaast ook dat, indien jij gelijk hebt, de rechtbank bij de ene aanklacht het wel goed omschrijft en bij de andere aanklacht niet. Dat klinkt zo amateuristisch in mijn oren, dat ik het mij niet eens kan voorstellen dat zoiets zich voordoet bij zulke serieuze zaken.

Tot slot: Indien het dus wel allemaal menselijke foutjes zijn die zich voor kunnen doen, dan lijkt het mij dat zulke dingen veel vaker voorkomen. Echter hoor ik dat nauwelijks (nooit?). Waarom nu dan wel?
pi_166165258
quote:
5s.gif Op maandag 24 oktober 2016 02:19 schreef Drxx het volgende:

Ik vind dat een hele gekke redenering persoonlijk. Niet alleen omdat het in een zaak als deze, waarbij een 10-jarig kind betrokken is, het uit context alleen al zeer gemakkelijk op te maken is bij wie de schuld ligt. Dat klinkt dan als mierenneukerij vind ik, want het is niet alsof alle wetteksten wél supergoed en duidelijk beschreven zijn.

Maar daarnaast ook dat, indien jij gelijk hebt, de rechtbank bij de ene aanklacht het wel goed omschrijft en bij de andere aanklacht niet. Dat klinkt zo amateuristisch in mijn oren, dat ik het mij niet eens kan voorstellen dat zoiets zich voordoet bij zulke serieuze zaken.

Tot slot: Indien het dus wel allemaal menselijke foutjes zijn die zich voor kunnen doen, dan lijkt het mij dat zulke dingen veel vaker voorkomen. Echter hoor ik dat nauwelijks (nooit?). Waarom nu dan wel?
Het lijkt me ook dat de schuld in principe wel bewezen kan worden, maar als dat niet blijkt uit het vonnis is er een probleem. Daarom heeft de advocaat van de dader ook bezwaar kunnen maken tegen het vonnis van de rechter.

Juridische taal is niet voor niet best ingewikkeld, juist om misverstanden te voorkomen zoals een verkeerde interpretatie. Het komt wel vaker voor. Nooit gehoord dat iemand die wegens een procedurefout vrijgelaten moest worden? Google maar.

Het is in dit geval extra zuur omdat het de verkrachting van een kind betreft. Slordig werk! }:|
pi_166165291
quote:
6s.gif Op maandag 24 oktober 2016 02:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het lijkt me ook dat de schuld in principe wel bewezen kan worden, maar als dat niet blijkt uit het vonnis is er een probleem. Daarom heeft de advocaat van de dader ook bezwaar kunnen maken tegen het vonnis van de rechter.

Juridische taal is niet voor niet best ingewikkeld, juist om misverstanden te voorkomen zoals een verkeerde interpretatie. Het komt wel vaker voor.

Het is in dit geval extra zuur omdat het de verkrachting van een kind betreft. Slordig werk! }:|
Ik snap je punt. Echter als wat nostra zegt klopt, namelijk:

quote:
De man is niet vrijgesproken, zit gewoon nog vast en zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook gewoon voor het tweede feit veroordeeld worden - maar nu met een solide juridische motivering.

Dan snap ik niet waarom een advocaat ook maar enige moeite zou doen om zulke fratsen uit te halen.

a) Hij komt niet (tijdelijk) op vrije voeten; hij zit nog steeds vast.
b) Hij wordt 'gewoon' weer veroordeeld.

Waar doet de advocaat het dan nog voor als het een beklonken zaak is? De kick? De sport van het uitdagen van het hof? Niet omdat het moet, maar omdat het kan?

quote:
Nooit gehoord dat iemand die wegens een procedurefout vrijgelaten moest worden? Google maar.
Je hebt gelijk. Ik heb het gegoogeld, en één specifieke zaak kwam mij wel bekend voor. Daarom zei ik ook in mijn post 'nauwelijks', zoiets vaag hing nog een beetje rond inderdaad.

[ Bericht 11% gewijzigd door Drxx op 24-10-2016 03:00:16 (niet relevante gedeelte weggehaald) ]
pi_166165353
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2016 02:50 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Echter als wat nostra zegt klopt, namelijk:

[..]

Dan snap ik niet waarom een advocaat ook maar enige moeite zou doen om zulke fratsen uit te halen.

a) Hij komt niet (tijdelijk) op vrije voeten; hij zit nog steeds vast.
b) Hij wordt 'gewoon' weer veroordeeld.

Waar doet de advocaat het dan nog voor als het een beklonken zaak is? De kick? De sport van het uitdagen van het hof? Niet omdat het moet, maar omdat het kan?

[..]

Je hebt gelijk. Ik heb het gegoogeld, en één specifieke zaak kwam mij wel bekend voor. Daarom zei ik ook in mijn post 'nauwelijks', zoiets vaag hing nog een beetje rond inderdaad.
Het is de plicht van een advocaat om zijn client (met alle mogelijkheden die de wet geeft) zo goed mogelijk te verdedigen. Dus als uit het vonnis niet blijkt dat zijn client de enige schuldige bij die verkrachting is, moet hij daar wel tegen in beroep gaan.
Voorlopig heeft die advocaat het iig voor elkaar gekregen dat zijn client nog niet veroordeeld is voor verkrachting. Hij heeft zijn werk wel goed gedaan.
pi_166165462
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2016 03:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is de plicht van een advocaat om zijn client (met alle mogelijkheden die de wet geeft) zo goed mogelijk te verdedigen. Dus als uit het vonnis niet blijkt dat zijn client de enige schuldige bij die verkrachting is, moet hij daar wel tegen in beroep gaan.
Voorlopig heeft die advocaat het iig voor elkaar gekregen dat zijn client nog niet veroordeeld is voor verkrachting. Hij heeft zijn werk wel goed gedaan.
Uiteraard, en dat is maar goed ook.

Maar ik zie toch echt een groot verschil tussen 'zo goed mogelijk verdedigen', bijvoorbeeld zoveel mogelijk tijd winnen als blijkt dat er toch nog een alternatieve scenario mogelijk zou kunnen zijn. En mierenneuken zoals dit, waarbij het zogenaamd niet duidelijk is of een 10-jarige wel/niet heeft ingestemd met de seks.

Daarom zei ik ook in een eerdere post:
quote:
Ik vind dat een hele gekke redenering persoonlijk. Niet alleen omdat het in een zaak als deze, waarbij een 10-jarig kind betrokken is, het uit context alleen al zeer gemakkelijk op te maken is bij wie de schuld ligt.
Want seks tussen een 20-jarige en 10-jarige kan nooit consensueel zijn. Dus de vraag of het kind had ingestemd ja of nee zou compleet irrelevant moeten zijn mijns inziens.

Uiteraard is dit niet in alle zaken zo duidelijk als deze. Maar daarom vind ik het ook zo gek dat de advocaat met deze actie zogenaamd zijn client 'zo goed mogelijk verdedigd' heeft. Het klinkt voor mij dan meer alsof de advocaat in deze specifieke zaak het 'voor de sport' deed, bij gebrek aan betere verwoording van mijn kant.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drxx op 24-10-2016 04:41:50 ]
pi_166165478
quote:
9s.gif Op maandag 24 oktober 2016 04:35 schreef Drxx het volgende:

[..]

Uiteraard, en dat is maar goed ook.

Maar ik zie toch echt een groot verschil tussen 'zo goed mogelijk verdedigen', bijvoorbeeld zoveel mogelijk tijd winnen als blijkt dat er toch nog een alternatieve scenario mogelijk zou kunnen zijn. En mierenneuken zoals dit, waarbij het zogenaamd niet duidelijk is of een 10-jarige wel/niet heeft ingestemd met de seks.

Daarom zei ik ook in een eerdere post:

[..]

Want seks tussen een 20-jarige en 10-jarige kan nooit consensueel zijn. Dus de vraag of het kind had ingestemd ja of nee zou compleet irrelevant moeten zijn mijns inziens.

Uiteraard is dit niet in alle zaken zo duidelijk als deze. Maar daarom vind ik het ook zo gek dat de advocaat met deze actie zogenaamd zijn client 'zo goed mogelijk verdedigd' heeft. Het klinkt voor mij dan meer alsof de advocaat in deze specifieke zaak het 'voor de sport' deed, bij gebrek aan betere verwoording van mijn kant.
Het is alleen geen mierenneuken. Je kan niet iemand veroordelen en een straf opleggen voor een misdrijf als niet duidelijk in het vonnis staat dat het bewezen is dat hij zich daaraan schuldig heeft gemaakt en waarom dat bewezen is.

Of de advocaat dat 'voor de sport' doet is verder niet relevant (en is een aanname), hij staat in zijn recht. Dan hadden de aanklager en de rechter hun werk maar moeten doen.
pi_166165604
Wat ik niet begrijp, de rechtsgang bestaat al een paar jaren... Zouden dit soort vergelijkbare zaken nou nooit eens eerder gebeurd zijn en zou(den) de aanklager(s) nou niet gewoon eens wat copy/paste bij een correct afgeronde zaak kunnen plegen? Dat zou een hoop rotzooi (lees; geld) schelen.
Of het jong nou 10, 12 of 14 is, het blijft illegaal voor een volwassene er een geslachtsdeel in te steken, ook door getraumatiseerde vluchtelingen.
(en leer dat jong eens sjorren/handkarren)
Racist
pi_166166409
quote:
11s.gif Op maandag 24 oktober 2016 02:50 schreef Drxx het volgende:
Op zich heropent het terugverwijzen naar de rechtbank wel de hele zaak (althans, voor het gegrond geachte gedeelte, dus sec de verkrachting). Niet alleen de schuldvraag, maar ook de strafmaat staan daarmee weer open. Dat zou een overweging kunnen zijn. Hij lijkt zich in ieder geval niet te (willen) beroepen op de omstandigheid dat hij niet wist dat het allemaal niet mocht, getuige zijn verklaring:

quote:
Auf die Frage, ob Sex mit einem Zehnjährigen im Irak nicht verboten wäre, antwortete er: "So etwas ist in jedem Land der Welt verboten." Er habe "einen Riesenfehler gemacht" und "bei dem Buben eine große Narbe hinterlassen", das wisse er.
Maar goed, om het echt goed te kunnen beoordelen, zou je de uitspraak moeten lezen en die staat (nog) niet online. Geen idee of die overigens pas openbaar wordt nadat het hof weer opnieuw uitspraak heeft gedaan.
  maandag 24 oktober 2016 @ 09:48:07 #111
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_166166472
quote:

[..]

Het gaat om een pedofiel, DAAROM worden de hooivorken tevoorschijn gehaald. :W Jij hebt altijd wel heel veel haast om je favoriete bevolkingsgroep in de slachtofferrol te frituren, maar afkomst van een pedo doet er op Fok! niet echt toe. Lees voor de lol die topics over de Pedopartij maar eens terug.
pi_166208680
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2016 09:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het gaat om een pedofiel, DAAROM worden de hooivorken tevoorschijn gehaald. :W Jij hebt altijd wel heel veel haast om je favoriete bevolkingsgroep in de slachtofferrol te frituren, maar afkomst van een pedo doet er op Fok! niet echt toe. Lees voor de lol die topics over de Pedopartij maar eens terug.
Of topics over andere pedo's. Daar kwam men ook niet met kopje thee drinken.
pi_166228853
De rechtszaak moet opnieuw, en voordat dat gebeurt zijn er verkiezingen in Oostenrijk. Heeft de uitkomst daarvan (bijv Hofer) nog invloed op de strafmaat?
  zondag 30 oktober 2016 @ 10:35:09 #114
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_166297487
quote:
De advocaat van de dader pleitte dat de man misschien niet had begrepen dat het jongetje nee had gezegd.
Een jongen van 10 moet niet eens nee hoeven zeggen, zo'n smeerlap moet gewoon van hem afblijven.

quote:
Dat terwijl het jongetje, dat werd opgesloten in een wc-hokje, het uitgeschreeuwd zou hebben van de pijn. Daarna is het jongetje huilend naar de badmeester gegaan om zijn verhaal te doen.
Lijkt mij genoeg bewijs dat het jongetje het niet wilde.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_166751405
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 20:50 schreef laffer het volgende:

[..]

jij begint, kneus.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zaterdag 19 november 2016 @ 02:37:05 #116
459912 FlippingCoin
pi_166751520
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2016 02:17 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

jij begint, kneus.
Pas maar op, hij is gevaarlijk zegt die. :')
pi_166751603
Gewoon opsluiten en sleutel weggooien, simpel.
pi_166752057
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 21:31 schreef poemojn het volgende:
De rechtszaak moet opnieuw, en voordat dat gebeurt zijn er verkiezingen in Oostenrijk. Heeft de uitkomst daarvan (bijv Hofer) nog invloed op de strafmaat?
Verkiezingen an sich hebben geen invloed op wetswijzigingen. Het wetgevend proces wel, maar meestal duurt dat langer, gaan wetswijzigingen vaak later in en hebben die vaak geen betrekking op zaken die zich af hebben gespeeld voor de inwerkingtreding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')