Maar je had het wel over marketplace, en dat zijn de stijgingen die daar gelden. Denk je nou werkelijk dat al die verhalen en studies uit de lucht komen vallen? Het is een gigantisch probleem voor veel mensen. Lyrebird (als ervaringsdeskundige) heeft er zelfs nog een betoog over gehouden op dit forum.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als je goed leest, wat blijkbaar lastig is, zie je dat ik nergens stel dat zorgkosten niet stijgen, slechts dat ze niet stijgen naar $ 1.800,- per maand.
Als je daarnaast naar het plaatje kijkt zal je opvallen dat er nergens een stijging van 100% te zien is, zoals in de brief is gebeurd.
Clinton's positie gaat wel wat verder dan dat. Zoals je in het filmpje ziet, volgens Hillary hebben ongeboren kinderen geen rechten. Hillary is tegen een abortus ban na 20 weken. De reden voor de abortus maakt hier niet uit! Ze beweert dat het in al die gevallen toch vanwege de gezondheid is. Maar dit is helemaal niet juist:quote:Op donderdag 20 oktober 2016 13:56 schreef OMG het volgende:
Wel mooi dat een vrouw dan niet over haar eigen leven mag beslissen. "Trump zegt dat het kind er MOET komen, en ik ga dan hoogstwaarschijnlijk de pijp uit, dus so be it." Of zo. Toch?
https://lozierinstitute.o(...)abortion-procedures/quote:For many years, abortion-rights advocates have asserted that abortions after 20 weeks are performed because of maternal health complications or lethal fetal anomalies discovered late in pregnancy.[8] However, wider data from both the medical literature and late-term abortion providers indicates that most late-term procedures are not performed for these reasons. Previous survey studies of late-term abortion patients have confirmed that most late-term abortions are performed because of a delay in pregnancy diagnosis and for reasons similar to those given by first-trimester abortion patients: financial stressors, relationship problems, education concerns or parenting challenges.[9]
A recent paper entitled, “Who seeks abortion at or after 20 weeks?” supports these conclusions.[10] The study, published in Perspectives on Sexual and Reproductive Health, a journal of the Guttmacher Institute, marks a notable departure from previous statements by abortion rights advocates that late-term abortions were rarely elective. Authors Foster and Kimport highlight the characteristics of women seeking abortion at or after 20 weeks gestation. The authors acknowledge that, in fact, wider “data suggests that most women seeking later terminations are not doing so for reasons of fetal anomaly or life endangerment
https://www.pharma.us.novartis.comquote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Novartis en Roche ook vooral denk ik.
Is dat niet ook vooral een correlatie met welvaart/levensstijl? In een rijke republikeinse staat als Texas zie je amper een stijging bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:15 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Er lijkt een correlatie te zijn tussen de mate van stijging van ObamaCare en de mate waarin een staat Republikeins stemt.
Niet dat je daar verder conclusies aan kan verbinden, maar het valt me op.
Dat klopt. Ik zeg ook nergens, wederom, dat de premies daar niet kunnen stijgen of dat ze dat niet doen. Wat ik wél zeg is dat ze daar voordeliger zijn dan de $ 1.800,- per maand van een particuliere verzekeraar die je upgrade naar een duurder product, omdat er allerlei subsidies gelden, en dat het dus mank gaat om te doen alsof Obamacare-polissen allemaal zo duur worden.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:21 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Maar je had het wel over marketplace, en dat zijn de stijgingen die daar gelden. Denk je nou werkelijk dat al die verhalen en studies uit de lucht komen vallen? Het is een gigantisch probleem voor veel mensen. Lyrebird (als ervaringsdeskundige) heeft er zelfs nog een betoog over gehouden op dit forum.
Ik volg de verkiezingen een beetje. Er zijn een aantal groepen die een behoorlijke switch van Republikeins naar Democraat hebben gemaakt:quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:18 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Trump heeft zijn base, Clinton heeft haar base. De ene groep is groter dan andere en voor geen van beide kandidaten valt daar iets te halen aan de overkant. Het gaat om de groep ertussen en daar scoort ie goed na het debat.en ook bij 2 andere focus-groepen.twitter:PpollingNumbers twitterde op donderdag 20-10-2016 om 07:21:31National Post #Debate YouGov PollAmong Undecided And 3rd Party Candidate Supporters:Trump 61 (+22)Clinton 39… https://t.co/BH38FpKd2H reageer retweet
De vraag is of ie dat kan vertalen naar 8 Nov., persoonlijk denk ik van niet maar ik sluit nog steeds niets uit.
Maar is vanuit Amerikaans opzicht wel een buitenlandse farmaceut. MacDonalds noemen we ook geen Nederlands bedrijf omdat ze hier vestigingen hebben.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:18 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.bayer.com/en/north-america.aspx
Een (bijna) complete ban op abortussen na 20 weken is nogal wat. Heeft Clinton hier dus ook het verstandiger beleid blijkbaar.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:22 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Clinton's positie gaat wel wat verder dan dat. Zoals je in het filmpje ziet, volgens Hillary hebben ongeboren kinderen geen rechten. Hillary is tegen een abortus ban na 20 weken. De reden voor de abortus maakt hier niet uit! Ze beweert dat het in al die gevallen toch vanwege de gezondheid is. Maar dit is helemaal niet juist:
[..]
https://lozierinstitute.o(...)abortion-procedures/
Peer-reviewed bronnen in de link.
Wrong! Trump geeft aan dat meer vrije markt alles zal verbeteren.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:26 schreef Re het volgende:
De enige reden dat de zorgkosten in de VS zo hoog zijn is dat het een vrije markt is. Oh en medicatie is maar 15% van het budget.
Rutte wist dit. Rutte is onze Trump.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:27 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wrong! Trump geeft aan dat meer vrije markt alles zal verbeteren.
In Nederland ligt die ban op 24 weken, zo heel gek is dat niet hoor. Hillary is in deze extremer dan de Europese landen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een (bijna) complete ban op abortussen na 20 weken is nogal wat. Heeft Clinton hier dus ook het verstandiger beleid blijkbaar.
In Nederland is die ban er ook niet. Het is wel zo dat een kind na 24 weken enkel om zwaarwegende medische redenen geaborteerd mag worden, maar een verbod is er niet.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:22 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Clinton's positie gaat wel wat verder dan dat. Zoals je in het filmpje ziet, volgens Hillary hebben ongeboren kinderen geen rechten. Hillary is tegen een abortus ban na 20 weken. De reden voor de abortus maakt hier niet uit! Ze beweert dat het in al die gevallen toch vanwege de gezondheid is. Maar dit is helemaal niet juist:
[..]
Versus wat de studie rapporteert en concludeert:quote:Abortion rights advocates have long insisted that late-term abortions are performed only in dire circumstances involving threats to a mother’s life or in cases of severe fetal anomaly. However, the above study, despite its limitations, suggests otherwise. The characteristic similarities and delay commonalities observed across first trimester and late-term abortion groups suggest that women who seek abortion share similar characteristics across gestational ages. The stressful circumstances of unprepared pregnancy, single-motherhood, financial pressure and relationship discord are primary concerns that must be addressed for these women. However, these circumstances are not fundamentally alleviated or ameliorated by late-term abortion.
Veel van die oorzaken die genoemd worden zijn ook te danken aan de Republikeinen die op allerhande fronten de mogelijkheid tot abortus willen beperken. Dat kan dan niet meer direct vanwege Roe v. Wade, dus wordt toegang tot klinieken zo moeilijk mogelijk gemaakt en worden er allerhande andere barrières opgeworpen. Ook kun je het achterhaalde Republikeinse denken over seksualiteit wel als oorzaak zien van de hoge mate van ongewenste zwangerschappen. Het aantal tienerzwangerschappen ligt er niet voor niets pakweg een factor 8 hoger dan hier.quote:Results
Women aged 20–24 were more likely than those aged 25–34 to have a later abortion (odds ratio, 2.7), and women who discovered their pregnancy before eight weeks’ gestation were less likely than others to do so (0.1). Later abortion recipients experienced logistical delays (e.g., difficulty finding a provider and raising funds for the procedure and travel costs), which compounded other delays in receiving care. Most women seeking later abortion fit at least one of five profiles: They were raising children alone, were depressed or using illicit substances, were in conflict with a male partner or experiencing domestic violence, had trouble deciding and then had access problems, or were young and nulliparous.
Conclusion
Bans on abortion after 20 weeks will disproportionately affect young women and women with limited financial resources.
nee maar ze zitten vol in de VS markt met hun producten dus ik snap niet wat Trump nu wil?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:26 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Maar is vanuit Amerikaans opzicht wel een buitenlandse farmaceut. MacDonalds noemen we ook geen Nederlands bedrijf omdat ze hier vestigingen hebben.
Vanuit Europees oogpunt is dat gelukkig bepaald niet extreem.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:32 schreef fixatoman het volgende:
[..]
In Nederland ligt die ban op 24 weken, zo heel gek is dat niet hoor. Hillary is in deze extremer dan de Europese landen.
Bovendien zoals ik hierboven heb laten zien gaat het na 20 weken in de meeste gevallen helemaal niet om de gezondheid van de moeder. Hillary vindt abortus na 20 weken zonder gezondheidsreden maar om redenen als 'ik heb lang getwijfeld' ok. Dat vind ik een vrij extreme positie.
Niet? Waarom is er hier dan een verbod na 24 weken, tenzij zwaarwegende medische redenen? Duitsland 12 weken? Frankrijk 12 weken? België 12 weken?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vanuit Europees oogpunt is dat gelukkig bepaald niet extreem.
Ja, dat snap ik ook niet. Ik heb even geprobeerd een artikel te vinden die het uit kan leggen, maar dan kom ik bij verschillende sites met een verschillende interpretaties. En op z'n eigen site staat niet veel hierover.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:49 schreef Re het volgende:
[..]
nee maar ze zitten vol in de VS markt met hun producten dus ik snap niet wat Trump nu wil?
Komt wel van een pro-life think tank, vermoed dat ze deels gelijk hebben en deels cherrypicken.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:22 schreef fixatoman het volgende:
[..]
[..]
gewoon lekker generics uit India halen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:02 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ook niet. Ik heb even geprobeerd een artikel te vinden die het uit kan leggen, maar dan kom ik bij verschillende sites met een verschillende interpretaties. En op z'n eigen site staat niet veel hierover.
Ik ben bang dat het gewoon neerkomt op een Trump die denkt "In andere landen hebben ze goedkopere medicijnen, dus laten we gewoon die medicijnen kopen". Maar dat is natuurlijk niet hoe het werkt.
die zijn er alquote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
gewoon lekker generics uit India halen.
Tja, dat is het probleem. In Europa hebben we strengere wetgeving wat betreft late-term abortus maar daar staat tegenover dat we daarvoor er ook niet moeilijk over doen en goede faciliteiten hebben. In Amerika probeert men (republikeinen) nu op andere manier de boel te frustreren, wat iedereen schaadt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:10 schreef oompaloompa het volgende:
Grootste verschil in die abortus study tussen <20 en >20 weken abortions?
" Women who sought later abortions ...... have to traveled more than
three hours to get to the abortion facility (21% vs. 5%)."
Helemaal mee eens, het is nogal hypocriet. Eerst het zo moeilijk mogelijk maken een abortus te kunnen krijgen en dan klagen dat ze het niet snel genoeg doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:13 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Tja, dat is het probleem. In Europa hebben we strengere wetgeving wat betreft late-term abortus maar daar staat tegenover dat we daarvoor er ook niet moeilijk over doen en goede faciliteiten hebben. In Amerika probeert men (republikeinen) nu op andere manier de boel te frustreren, wat iedereen schaadt.
En als Trump verder niks verandert gaan die voor dezelfde hoge prijs over de toonbank als alle andere medicijnen in de VS.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
gewoon lekker generics uit India halen.
Volg TYT Politics dan, dat kanaal staat los van TYT (wel een onderdeel van maar gescheiden): rustige, hardwerkende en vakbekame verslaggevers die je gewoon eerlijk en transparant het nieuws geven. Een zeldzaamheid in deze tijd. Jordan werkte eerder voor FOX en MSNBC, hij had goede redenen om dat achter zich te laten.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:37 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
TYT heb ik ook een hele tijd gevolgd, maar ik vind Cenk soms iets te veel een progressieve Bill O'Reilly qua stijl. Dan kon ik Iadarola vaak nog iets meer waarderen.
Transparante propaganda. Klinkt briljantquote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volg TYT Politics dan, dat kanaal staat los van TYT (wel een onderdeel van maar gescheiden): Rustige vakbekame verslaggevers die je gewoon eerlijk en transparant het nieuws geven.
Het is toch altijd weer fijn als politici op de stoel van deskundigen gaan zitten.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:22 schreef fixatoman het volgende:
[..]
[..]
Waarom een arts betrekken in een ethische discussie?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is toch altijd weer fijn als politici op de stoel van deskundigen gaan zitten.![]()
Laat nu maar door artsen en biologen bepalen wat de grens moet zijn.
Inderdaad, dit is echt meer ethisch dan medisch.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom een arts betrekken in een ethische discussie?
Ik zal me even subscriben, kijken of d'r wat interessants voorbij komt. Had eigenlijk verwacht dat TYT Politics gewoon meer TYT zou zijn, aangezien TYT al behoorlijk op politiek gericht is.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volg TYT Politics dan, dat kanaal staat los van TYT (wel een onderdeel van maar gescheiden): rustige, hardwerkende en vakbekame verslaggevers die je gewoon eerlijk en transparant het nieuws geven. Een zeldzaamheid in deze tijd. Jordan werkte eerder voor FOX en MSNBC, hij had goede redenen om dat achter zich te laten.
"artsen en biologen"quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom een arts betrekken in een ethische discussie?
Ik zal je wel wat aanraders geven.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:42 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik zal me even subscriben, kijken of d'r wat interessants voorbij komt. Had eigenlijk verwacht dat TYT Politics gewoon meer TYT zou zijn, aangezien TYT al behoorlijk op politiek gericht is.
Levensvatbaar bedoel je dan met 'levend' neem ik aan?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
"artsen en biologen"
Niet, daar betrek je een filosoof bij. Je laat de artsen en biologen bepalen vanaf welke grens een mens voldoende 'levend' is dat je het als een mens kan beschouwen. Wat je daar vervolgens mee doet is een andere kwestie maar het is aan hen om te bepalen waar die grens (hoeveel weken) ligt.
Dat heb je nu dus ook. Een arts kan zelf bepalen of hij het uitvoeren van de abortus ethisch vind of niet. Zo niet, dan is hij ook niet verplicht om dit te doen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
"artsen en biologen"
Niet, daar betrek je een filosoof bij. Je laat de artsen en biologen bepalen vanaf welke grens een mens voldoende 'levend' is dat je het als een mens kan beschouwen. Wat je daar vervolgens mee doet is een andere kwestie maar het is aan hen om te bepalen waar die grens (hoeveel weken) ligt.
Dat is nogal lastige materie. Als het een paar weken oud is dan heb heeft het nog geen brein, geen werkend hart etc.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Levensvatbaar bedoel je dan met 'levend' neem ik aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Je volgt teveel de MSM. Zij doen je alles laten geloven. We moeten echt gewoon wachten op 8/11.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:47 schreef vigen98 het volgende:
Meh ik accepteer het alvast dat HC president wordt. Mooie strijd gefeliciteerd HC maar het werd je wel erg makkelijk gemaakt met een tegenstander als Trump. Als er nou een Rubio was die tegen HC was dan had HC allang verloren, Rubio die zelf bij een minderheid hoort zou veel meer stemmen krijgen dan HC.
Ze was gewoon beter dan de Trump die Rubio versloeg. En op inhoud had ze het ook van die laatste gewonnen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:47 schreef vigen98 het volgende:
Meh ik accepteer het alvast dat HC president wordt. Mooie strijd gefeliciteerd HC maar het werd je wel erg makkelijk gemaakt met een tegenstander als Trump. Als er nou een Rubio was die tegen HC was dan had HC allang verloren, Rubio die zelf bij een minderheid hoort zou veel meer stemmen krijgen dan HC.
Je kunt ook artsen en biologen volledig links laten liggen en het overlaten aan filosofen om tot oordeelsvorming te komen. We hebben alleen de pech dat iedereen zich filosoof kan noemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
"artsen en biologen"
quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is nogal lastige materie. Als het een paar weken oud is dan heb heeft het nog geen brein, geen werkend hart etc.
Op een gegeven moment is er wel een brein, de aanname is dat op de foetus op dat moment ervaringen opdoet en dus kan merken dat het wordt vermoord (prikkels zoals pijn). Wanneer dat precies gebeurt dat moeten deskundige mensen maar proberen uit te zoeken. Politici horen zich daarentegen meer met waardeoordelen bezig te houden: "vinden we X of Y belangrijker waarbij niet objectief vastgesteld kan worden welke van de twee meer waarde heeft of wat de dieale verhouding is of waarbij X de ene groep mensen beter bedient en Y de andere groep mensen beter bedient?"Had je hier nu geen ander topic over geopend waarin je niet meer gereageerd hebt na een tijd?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je bedoelt de Rubio die nooit kon overtuigen in de primaries? Rubio die ver in de schaduw van Trump en Cruz bleef? Rubio die een blackout had toen hij eindelijk alle aandacht had in een televisiedebat en dezelfde ingestudeerde zin bleef herhalen? Rubio met zn onhandige waterfles-momentje tijdens een televisiespeech? Rubio die in zn eigen thuisstaat ruim van Trump en Cruz verloor?quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:47 schreef vigen98 het volgende:
Als er nou een Rubio was die tegen HC was dan had HC allang verloren
Net als dat iedereeen zichzelf een politicus kan noemen.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je kunt ook artsen en biologen volledig links laten liggen en het overlaten aan filosofen om tot oordeelsvorming te komen. We hebben alleen de pech dat iedereen zich filosoof kan noemen.
Ik had hier een draad over geopend. Niet "een andere draad" aangezien ik deze draad niet hierover geopend heb, ik heb eveneens hier niet die discussie afgetrapt, toen niet en nu niet, ik reageer slechts.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:02 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Had je hier nu geen ander topic over geopend waarin je niet meer gereageerd hebt na een tijd?
next thing:quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:26 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
En als Trump verder niks verandert gaan die voor dezelfde hoge prijs over de toonbank als alle andere medicijnen in de VS.
Vanzelfsprekend gaat HC daar ook weinig aan veranderen, een flink deel van haar campagne wordt betaald door de farmaceutische bedrijven en ze zullen vast over 4 jaar ook graag geld van hen krijgen. Wie betaalt bepaalt...quote:Op donderdag 20 oktober 2016 15:26 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
En als Trump verder niks verandert gaan die voor dezelfde hoge prijs over de toonbank als alle andere medicijnen in de VS.
Hij kan natuurlijk ook gewoon adviseren om medicijnen te bestellen bij de goedkope webshops die je regelmatig in je spamfolder tegenkomt.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:14 schreef Re het volgende:
[..]
next thing:
Branded genericszoek maar op
LOLquote:Op donderdag 20 oktober 2016 16:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk ook gewoon adviseren om medicijnen te bestellen bij de goedkope webshops die je regelmatig in je spamfolder tegenkomt.
Als ze viagra voor een fractie van de prijs kunnen verkopen dan moet dat toch ook mogelijk zijn met de rest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |