Mandéra | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:01 |
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines? En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig? Bediscussieer het allemaal hier ![]() Veelgestelde vragen Waar is de beste plek in het vliegtuig? Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg. Hoe werkt een e-ticket? Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen? Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1 Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket? Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort. Mag m'n koffer op slot? Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen. Hoe kom ik aan een visum? Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie Hoe werkt het visum voor de VS? Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets? Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht? Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt. Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen? Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan. Nog meer weten? Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh ![]() Let nog wel op deze centrale topics: • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2) • of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen? • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen | |
buzz1291 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:01 |
Dat is een verrassend luxe lounge, althans twee jaar geleden toen ik ook nog Gold status had. Een beter assortiment hapjes dan in de Crown lounge. Maar tegenwoordig ga ik op LHR terminal 4 lekker libanees eten in dat leuke eettentje na de security rechts uit de flank. | |
sirdanilot | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:15 |
@ De troluser die gold status wil zonder veel te vliegen: Dat kan simpelweg niet. Je hebt gewoon een minimaal aantal segments (een segment is 1 vlucht van a naar b) of een minimaal aantal qualifying miles nodig voor gold status. En die krijg je echt alleen door te vliegen. Als je niet veel in het vliegtuig wil zitten, kun je business class tickets kopen, daar krijg je meer miles voor. Maar dat kost natuurlijk absurd veel geld. | |
XL | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:20 |
Bij mijn airline krijg je gold status als je 50.000 euro omzet per jaar op je kredietkaart hebt. Zonder ook maar 1 vlucht. De vraag is, wat heb je aan status als je toch amper vliegt. Als je gewoon een platinum hangertje voor je koffer wil kan ik je er wel eentje sturen. | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:21 |
De Lufthansa vraag. Welke vluchten zijn het? Binnen alliances krijgen de vluchten ook nummers van de partners. | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:22 |
welke cc geeft er tier milles dan? | |
XL | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:43 |
Airberlin | |
buzz1291 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:48 |
Er is ook nog een manier om zonder te vliegen FB level segmenten gratis en voor niks te krijgen ![]() Maar laten we deze discussie hier stoppen voordat Fogel wakker wordt. | |
buzz1291 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:52 |
OK, als allerlaatste dan, American Express. Niet dat je die kaart wil hebben gezien de schofterig hoge jaarlijkse kaartbijdrage en het feit dat je er in Europa en Azie zeer beperkt mee kunt betalen. Maar het levert wel tot 8 level segmenten per jaar op. | |
sirdanilot | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:02 |
Lijkt me sowieso lastig om 50.000 omzet per jaar te halen, tenzij je louche trucjes gaat uitvoeren (manufactured spend) die op het randje van legaal/illegaal zitten. En airberlin is toch niet erg nuttig als je in nederland woont? | |
XL | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:08 |
Hub in Düsseldorf. Als je zakelijk veel reist heb je makkelijk een paar duizend euro per maand. Is vanuit Brabant, Gelderland, Limburg een prima vliegveld. | |
sirdanilot | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:17 |
Ja ok maar niet voor mensen die in de bewoonde wereld wonen dus (randstad). | |
sirdanilot | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:22 |
Even een vraagje los hiervan: Ik ga met Ukraine Airlines via kiev naar tel aviv ![]() Ik heb voor deze airline gekozen omdat ik dan een gratis koffer mee mag. Transavia was rechtstreeks en nog zelfs iets goedkoper, maar dan betaal ik me weer blauw aan een koffer natuurlijk. Krijg ik eten aan boord? Ik kan dat namelijk nergens vinden. En moet ik nog iets qua extra veiligheidscontroles verwachten bij de vlucht naar israel, of bij aankomst in israel? Heb gehoord dat ze dat bij El Al wel doen maar mischien niet bij andere? | |
sirdanilot | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:24 |
Super goedkoop trouwens, naar tel aviv. Dacht altijd dat dat super duur was, maar is onder de 150 euro. | |
XL | dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:40 |
Je moet je koffer vaak langer van tevoren inchecken voor Israel. Door de overstap zal het wel niet relevant zijn. Security is 'normaal'. Gewoon gedragen en normaal antwoorden en je krijgt een stempel op een briefje, zodat je je paspoort ook nog elders kunt gebruiken. | |
Blik | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:22 |
Ik ken nog wel een manier om Gold te krijgen zonder ook maar 1 vlucht te vliegen. Verantwoordelijk zijn voor de inkoop van Travel binnen je bedrijf, en dus ook verantwoordelijk zijn voor het KLM contract. | |
Blik | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:37 |
Laatste, aangezien de vraag aan mij gericht was. Zo moeilijk is het eigenlijk niet. 2 x intercontinentaal business class vliegen en je bent er al. Of zoals in mijn geval, 30 legs vliegen zakelijk en privé. Ik heb vorig jaar een aantal projecten gehad waarbij ik wat meer moest vliegen en iedere 2 a 3 weken in het vliegtuig zat, en daarnaast heb ik ook privé nog 2 of 3 keer met KLM gevlogen. Dus het enige wat je als gewone man moet hebben is een baan waarbij je regelmatig wat moet reizen | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:51 |
Okey, nooit mee gevlogen. Hehe, goed geregeld allemaal. | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:54 |
Ukraine airlines heeft eten recent afgeschaft. Maar je gaat dus voor dat tientje voor een koffer via kiev vliegen? Was jij niet degene die mensen aansprak op de hoeveelheid bagage die ze mee wilde nemen? | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:07 |
Dat is wel mooi kut voor de mensen die voor hun werk niet of nauwelijks vliegen. Als je een uitkering hebt en thuiszit heb je gewoon geen geld (en geen doel ![]() Ben je een consultant of andere hoge pief, CEO of bestuurder? Ik ken ik mijn omgeving niemand die regelmatig met het vliegtuig voor z'n werk naar het buitenland moet, behalve 1 oude kennis die bij klanten langs moet om meuk te verkopen. Ik wil toch die Platinum status! Want ja, ik zie het toch als een stukje status om trots op te zijn. | |
static | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:09 |
Dan heb je dus geen flikker aan een status. | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:09 |
Juist wel, pasje = status. Ben je er niet trots op? Normaliter is dit enkel en alleen voor de elite weggelegd. Reizen, vooral vliegen is eigenlijk nog altijd iets voor de rijken onder ons. | |
Noisecontrollers | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:13 |
Onlangs AMS-KBP-IST gevlogen met PS, behalve een bekertje water krig je niks gratis. Twee euro voor een halve liter Oekraïens bier aan boord viel dan ook wel weer mee ![]() | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:15 |
Wat een armoede zeg, waarom vloog je niet met één van de vele Turkse cheap ass maatschappijen? | |
Cat-astrophe | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:16 |
Je meent dit serieus he? ![]() En je tweede opmerking klopt niet. Voor 100 euro kun je binnen Europa een flink eind komen. Ligt eraan wat je wil qua dingen zien en accomodatie, want dat kost natuurlijk ook geld, net als bij iedere andere vakantie. Maar vliegen naar bij voorbeeld Frankrijk is vaak een stuk goedkoper dan de auto nemen in je eentje. | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:19 |
Had ik al vertelt dat 0906 een trol is trouwens? | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:19 |
Alsnog duur voor iemand met een minimumloontje. Slaat nergens op, ik bedoel het serieus hoor. Ik ken niemand die zo'n kaart heeft. | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:23 |
Ik heb het gevoel dat je mij kent en me af loopt te zeiken omdat ik dat pasje heel erg lollig vind. | |
Frozen-assassin | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:25 |
Ga eens wat vaker naar buiten 0906, misschien zie je dan hoe de maatschappij veranderd is laatste 20 jaar | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:26 |
Ik ben niet vies van vliegen, het is niet alleen dat pasje hoor. Alleen weet ik niet welk beroep ik moet kiezen, heb ook geen zin om 12 maanden op een bureaustoel op kantoor te gaan zitten. | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:27 |
Wat wil je daarmee zeggen? Ik kom weleens buiten... maar wat moet ik daar doen als het me op dit moment alleen maar geld kost. | |
Frozen-assassin | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:28 |
Dat vliegen allang niet meer voor de rijken is, zelfs een student kan prima weekendje tussendoor weg naar een ander land met vliegtuig. Als die maar beetje oppast met geld. Je kan prima retourtje Engeland vinden voor 40 euro. Maar goed, je hebt niet voor niets eigen topic in R&P waar je toch ook nooit luistert naar anderen | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:30 |
Ja maar daarmee krijg je geen Gold of Platinum status bij KLM. | |
Frozen-assassin | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:30 |
![]() Leuk hoor zo'n pasje. | |
Cat-astrophe | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:31 |
Ik weet niet... Ik wil niet.... Ik heb geen zin om... En zo blijf je op je kamer zitten en niet meer cashen dan je uitkering. Maar dat is offtopic. Meer ontopic: hoe staat het met de voorbereidingen voor je verre reis van een week of vier? Want ik neem aan dat je daarvóór graag dat pasje wilde scoren. | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:32 |
Ik wil wel werk waarbij je moet reizen. Iemand suggesties? | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:32 |
Nee dat is om een andere reden, heeft hier niks mee te maken. | |
Cat-astrophe | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:33 |
Ok, maar hoe staat het met je voorbereidingen voor die reis? | |
Frozen-assassin | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:34 |
Piloot | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:35 |
Dure lening + nauwelijks werk beschikbaar. | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:36 |
Stewardes, Tik em aaan | |
Frozen-assassin | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:36 |
Elk ander optie valt af omdat je niet met mensen kan communiceren buiten je deur | |
Cat-astrophe | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:37 |
Ah, dit wordt een WGR topic ![]() | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:37 |
Wat moet ik aantikken? ![]() | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:38 |
Als in, boks omdat we een makkelijk 1-2tje doen | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:39 |
Nee, dit is vragen over vliegen. Ik zou wel meer willen vliegen maar hoe pak ik dat aan? Iemand die mij écht serieuze tips kan geven en niet die lollige onzin als de personen boven mij. ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:40 |
1. Je gaat naar skyscanner.com 2. Je kiest een vlucht 3. Je betaalt 4. Je gaat vliegen | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:41 |
1: je gaat naar skyscanner en typt in van : NL naar : Overal 2: je klikt de goedkoopste bestemming aan en rekent hem af 3: je checkt in en gaat naar het vliegveld 4: profit ! Herhaal zo vaak als gewenst. | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:42 |
Salto ook goed? ![]() Heb je mijn post wel gelezen? Ik zoek werk waar je voor moet reizen. ![]() | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:42 |
wauw | |
Frozen-assassin | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:42 |
![]() | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:43 |
Alsof ik daar niet eerder op was gekomen ![]() | |
Cat-astrophe | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:43 |
Dus WGR. Dit topic gaat over vragen over vliegtuigen, tickets, vliegvelden etc. Als je je droombaan hebt gevonden en zakenreizen gaat maken, dat is het moment waarop je hier weer terecht kunt. En natuurlijk ook met vragen over vliegen als je op vakantie gaat. | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:46 |
Daar zitten niet de mensen die daadwerkelijk dit soort werk doen. | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:47 |
Doe het dan. Man, alsof je zomaar effe een baan krijgt om betaald in het vliegtuig te zitten. | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:47 |
Weet iemand hoe de self check in (met baggage!) werkt? | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:48 |
Noem eens een aantal banen? Tips zijn welkom. ![]() | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:49 |
Ja. Je scant je boarding pass en volgt de instructies. Tas op de band, label erom en weg is ie. | |
Cat-astrophe | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:49 |
Kastje zoeken, paspoort ervoor houden, instructies opvolgen, boarding pass scoren die eruit komt rollen. Dan naar de apparaten waar je je koffer kunt droppen. Ook daar paspoort voorhouden en instructies volgen. En vrijwel altijd staat daar personeel bij om je op weg te helpen. | |
Cat-astrophe | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:50 |
Hou op. Je vervuilt dit topic. | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:50 |
Alleen KLM? | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:52 |
Ben je toevallig ontsnapt uit een inrichting? Beetje aandachtsdrang geloof ik? | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:52 |
Bij Ryanair kon je gelijk doorlopen als je thuis je boarding pass al had uitgeprint. Blijft wel jammer dat een hoop andere maatschappijen wel achterblijven. Grootste deel had nog een 'papieren kaart'. | |
Cat-astrophe | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:52 |
Nee. Diverse airlines. Kan niet bij alle maar wij weten niet waarmee je vliegt. En als je nu eens leerde om alle info meteen in je posts te zetten bespaarde je flink wat serverruimte. | |
airportmadness | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:52 |
KLM en partners, TUI en Cathay op Schiphol. Maar dat zullen er snel meer worden! | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:53 |
Waar slaat die opmerking op? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:53 |
De struggles van 0906. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:54 |
Hij komt van Zeeuws-Vlaanderen, daar zijn de mensen gewoon een beetje disconnected en wereldvreemd (of Vlaams) | |
Chaos-Zero | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:54 |
Op de heenweg: LH6842 en LH6764 Op de terugweg: AC9100 en AC9073 Ac zal wel voor Air Canada staan gok ik zo, maar die andere weet ik niet.. | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:54 |
Werk jij toevallig op Schiphol? ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:55 |
bied jezelf aan als mystery-traveller bij luchtvaart-maatschappijen om de kwaliteit van hun service te waarborgen. Kun je als freelancer misschien nog dik geld voor vragen ook ![]() Ik vlieg ook voor mijn werk, maar ik vlieg, werk daar een bepaalde tijd (dagen, weken) en vlieg dan weer terug. Als je een vliegbaantje wilt, wil je natuurlijk doorlopend vliegen. Al denk ik dat de leut er rap vanaf is als het een 'moetje' is. | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:55 |
LH = Air Canada code share | |
Yreal | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:57 |
Ah, je vliegt gewoon vanaf schiphol. LH is Lufthansa. Je vliegt is met air canada, die zitten in hetzelfde team als Lufthansa, waardoor zo goed als alle vluchten ook nummers krijgen van elkaar. Je vlucht is van Lufthansa, uitgevoerd door Air cananada. | |
0906 | dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:57 |
Star geloof ik? | |
Wolken | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:01 |
Ik vlieg over een paar weken vanaf Zaventem. Weet iemand waar je voor een redelijke prijs je auto veilig kan parkeren? Is voor een duur van 9 dagen. | |
Chaos-Zero | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:15 |
Top! Bedankt! Voor de zekerheid vraag ik het oo Schiphol nog wel over de bagage. Wat voor vragen kan ik verwachten van de douane in Canada? Krijg ik deze al bij de overstap of pas in Vancouver? En de Boardingpass die ik morgen uitprint, geldt die ook voor de overstap vlucht? | |
0906 | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:19 |
Nee is volgens mij 1 pass per vlucht. Althans dat was wel bij Ryan. | |
Chaos-Zero | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:23 |
Oke maar die kan ik morgenochtend ook uitprinten tegelijkertijd met de eerste of moet daar ook 24 uur tussen zitten? | |
Yreal | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:25 |
Op sites als deze kan je flightnummers zoeken, en dan toont hij ook al aan dat het een code-share is en air canada de vlucht uitvoert. Ook logisch, duitse maatschappijen zullen in de regel niet long haul vliegen vanuit schiphol. https://www.flightradar24.com/0,0/7 Of je op vancouver al langs de douane moet weet ik niet, maar ik dacht van wel? Je boarding pass is geldig voor wat erop staat, maar dat vertellen ze je bij de checkin wel. | |
Yreal | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:26 |
Niet op die knul letten. In de regel krijg je meteen voor de hele rit boardingpassen, al dan niet in 1 boarding pass. | |
Yreal | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:33 |
Het was effe zoeken, maar hier is ie dan. International -> domestic op vancouver. https://beta.aircanada.co(...)-airport/int-ca.html Douane, bagage ophalen, opnieuw inchecken en weer door. http://www.aircanada.com/(...)ckin/index_test.html En als ik het goed begrijp krijg je 24 uur voor vertrek van de connectie ook al de optie om die vlucht in te checken. En dus een boarding pass. | |
0906 | woensdag 12 oktober 2016 @ 00:55 |
In principe kun je 24 uur voor vertrek online inchecken en meteen je boarding pass uitprinten. | |
sirdanilot | woensdag 12 oktober 2016 @ 01:16 |
Voor 1 week neem ik alleen handbaggage mee. Maar voor 2 weken vind ik het toch wel fijn om b.v. een grote backpack of zo mee te nemen ja. En het is vooral handig dat je dan vloeistoffen mee kunt nemen en mee terug nemen, zoals een fles wijn of zo. De overstap in kiev is kort dus ik ben in totaal maar een paar uur meer tijd kwijt. | |
sirdanilot | woensdag 12 oktober 2016 @ 01:24 |
LH6764 wordt geoperate door air canada.lh6842 is wél echt lufthansa. Air canada is inderdaad AC, maarac9073 wordt geoperate door lufthansa. is code share | |
Blik | woensdag 12 oktober 2016 @ 09:19 |
Alsof reizen voor je werk zo ontzettend leuk is. Zwaar overrated wat mij betreft. De mensen die voor tripjes naar leuke mooie bestemmingen gaan zijn er niet zoveel. Mijn bestemming is meestal Helsinki, dat is de eerste 2x leuk maar dan heb je het ook gezien en het enige wat je ziet is je hotel, werk, restaurant en een bar. Ik ben gewoon een simpele project manager, en dat betekent wel eens dat je moet reizen als je voor een bedrijf werkt dat internationaal is. Verder boeit dat pasje echt niks, een lounge is ook maar een verzameling stoelen, bankjes en de mogelijkheid om gratis te eten/drinken. | |
Aiciu | woensdag 12 oktober 2016 @ 09:20 |
Ik heb me net een frequent flyer silver kaart aan laten praten ![]() Eindelijk erkenning lol | |
sirdanilot | woensdag 12 oktober 2016 @ 09:26 |
Tsja, het kan best zijn dat jij het niet meer leuk vindt, maar mij lijkt het wel leuk. Behalve idd als het continu precies dezelfde bestemming is (dan is het meer pendelen dan reizen). En als ik ergens zo'n functie zou kunnen krijgen dan zou ik dat zeker doen. Als je aan de uni werkt (b.v. een phd) kun je bij ons overigens ook wel redelijk wat reizen (conferenties, projecten etc.), maar zeker niet zo veel dat je een gold status of zo zou kunnen behalen (laat staan dat je business class zou mogen, daar is al helemaal geen geld voor en terecht). Maar het is al beter dan niks. Zelf heb ik al een project gedaan in brazilie, en ik ken mensen die naar ethiopie gaan, tanzania, papoea nieuw guinea etc. | |
JAOC | woensdag 12 oktober 2016 @ 09:41 |
Wordt gewoon field service engineer dan, is ook vaak internationaal. Kom je ook in allerlei exotische bestemmingen waar jouw bedrijf op dat moment een machine/machinelijn/fabriek heeft neergeplant. Houdt er wel rekening mee dat je minimaal 12 uur per dag aan het werk bent, als je daar op locatie in het buitenland bent. Waarschijnlijk 6 dagen per week, misschien zondag vrij. Tenminste, zo werkt het bij de meeste bedrijven. Tijd in het buitenland is duur, dus er moet zo veel en vaak zo snel mogelijk gewerkt worden. Anders zouden er wel lokale bedrijven het werk doen. | |
Blik | woensdag 12 oktober 2016 @ 10:01 |
Ik ken maar weinig mensen die het echt leuk vinden. Meestal is het gewoon belachelijk hard werken en je ziet maar weinig. Is natuurlijk niet altijd zo, maar bij de meeste bedrijven is reizen een kostenpost die zo efficient mogelijk dient te worden besteedt. Reizen voor je werk wordt vaak geromantiseerd. Maar vaak zie je weinig van de omgeving en kom je gebroken thuis. En als je ook nog een gezin thuis hebt zitten wil je eigenlijk gewoon naar huis | |
Fogel | woensdag 12 oktober 2016 @ 10:11 |
Ik krijg een deja-vu van deze discussie. De vorige keer was de conclusie ongeveer dat mensen die veel reizen voor hun werk vaak graag wat minder reizen en de mensen die het niet gewend zijn denken dat het ultiem tof is. Tot ze evt een baan krijgen waar ze ook veel moeten reizen en uiteindelijk waarschijnlijk ook deel gaan worden van categorie A. Ik hoor zelf met enige regelmaat collegas dat ze graag de goudstatus willen, als degrade van hun huidige diamond status... Kunnen we het hier nu weer wat meer gaan hebben over e-tickets, baggage, overstappen, etc ![]() | |
Hallojo | woensdag 12 oktober 2016 @ 10:25 |
Voor ¤ 20,00 ook wel. | |
XL | woensdag 12 oktober 2016 @ 10:32 |
Steward Piloot | |
XL | woensdag 12 oktober 2016 @ 10:33 |
Haten op Zeeuws-Vlaanderen ![]() Hier een trotse Zeeuws Vlaming met platinum status ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 10:33 |
Hap hap hap | |
Yreal | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:44 |
LH6842 is echt wel Air canada. Amsterdam - toronto man. | |
Yreal | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:45 |
De credit card bedoel je? | |
Cat-astrophe | woensdag 12 oktober 2016 @ 11:48 |
Ik heb er voor alle eerlijkheid het transport van en naar het vliegveld bij opgeteld. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:08 |
Kost in Nederland max 7 euro enkele reis. | |
Hallojo | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:30 |
Hoe? | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:31 |
NS Groepsretour | |
Hallojo | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:33 |
Dat is minimaal ¤ 55 ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:34 |
Facebook sadiq, zoek een groep en regel daar 9 broeders | |
heite | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:46 |
Niet iedereen woont naast een treinstation. | |
0906 | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:47 |
Zou bijna jaloers worden. ![]() | |
sirdanilot | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:47 |
Ja maar dat komt omdat jullie allemaal een gezin en huisje boompje beestje hebben. Ik heb dat niet dus reizen lijkt me juist leuk. | |
sirdanilot | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:49 |
Hihi, ik wel, 5 minuutjes lopen ![]() Maar helaas niet bij centraal dus er komt hier maar 2x per uur een trein buiten de spits en snachts he-le-maal niks. | |
heite | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:50 |
"Aan laten praten"? Bedoel je misschien een Flying Blue AmEx creditcard? Want dat is iets heel anders dan een frequent flyer kaart natuurlijk. | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:54 |
Fietsen is gezond knul! | |
heite | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:58 |
Als ik moet fietsen naar een treinstation ben ik al halverwege Schiphol. En niet omdat ik zo dicht bij Schiphol woon. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 12:59 |
Woonplaats of regio? | |
heite | woensdag 12 oktober 2016 @ 13:01 |
Zeeland. Maar je hoeft voor mij geen goedkope reismogelijkheden naar Schiphol te zoeken hoor, ik kom daar toch wel. ![]() Was alleen maar een observatie. | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 13:02 |
Miep dan niet zo, (bijna) overal ben je in Nederland zo bij een station tenzij je in Zeeuws-Vlaanderen woont en nog wat van die gekke eilanden daar. | |
Bananenpap | woensdag 12 oktober 2016 @ 13:06 |
Valt er niet iets premiums te boeken? | |
0906 | woensdag 12 oktober 2016 @ 13:07 |
Business class is 3 keer zo duur. Dat prijsverschil is wel belachelijk groot. Moet het helaas doen met economy. | |
Blik | woensdag 12 oktober 2016 @ 14:02 |
Ik denk dat dat de juiste conclusie inderdaad is ![]() | |
0906 | woensdag 12 oktober 2016 @ 14:21 |
First world problems. ![]() | |
Aiciu | woensdag 12 oktober 2016 @ 15:27 |
Soort spaarkaart ofzo. | |
sirdanilot | woensdag 12 oktober 2016 @ 15:37 |
Ik kom uit zeeuws vlaanderen en wij vlogen ALTIJD vanaf Brussel zaventem. Later, met de komst van low cost maatschappijen, ook wel eens eindhoven en brussel Charleroi. Brussel is namelijk maar een uurtje rijden. OV is overigens non existent v an zeeuws vlaanderen naar brussel. Denk dat je dan met een bus die 1x in de 2u gaat naar antwerpen moet, dan nog met de tram, en dan nog met de trein of zo. Maar met de auto is het wel snel. Het is echt niet lang geleden dat ik voor het eerst op schiphol kwam. | |
sirdanilot | woensdag 12 oktober 2016 @ 15:39 |
Tegenwoordig kan je ook antwerpen of zelfs Lille pakken, maar daar gaan niet zo veel vluchten vandaan. | |
Aiciu | woensdag 12 oktober 2016 @ 15:42 |
Toch ben ik wel blij dat ik vlakbij Schiphol woon. | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 16:14 |
En Ryanair is in Belgie vaak ook nog goedkoper heb ik de indruk. | |
Blik | woensdag 12 oktober 2016 @ 16:42 |
Heeft te maken met de landingsgelden e.d. | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 16:43 |
Bedankt voor de aanvulling Blik ![]() | |
XL | woensdag 12 oktober 2016 @ 16:52 |
Vanaf diezelfde bushalte kun je gewoon met de Bus naar Sint Niklaas station (direct). Voor de meer westelijk gelegen Zeeuws Vlamingen zijn er zat bussen naar Gent en Knokke. Allemaal een stuk sneller dan met de 19. Ben je wel een echte Zeeuwse Vlaming? | |
Aiciu | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:01 |
Voor de mensen die twijfelen om naar Dublin te gaan zou ik zeggen gewoon gaan, leuke stad, mooie gebouwen, goede winkels, goed bier. Maar 1 dag op en neer is wel kut, ben wel gaar nu en die aircoach is best gaar duurt vet lang voor ze er zijn, en ryanair is ook kut met hun reclame de hele tijd. | |
Aiciu | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:03 |
Ik verbaas me trouwens over het Engels hier, ik had verwacht dat het hard zou zijn om mensen te verstaan, maar heb er totaal geen moeite mee gehad. | |
buzz1291 | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:09 |
Ga je dat redden met 2 retours. Moet die vlucht toch wel 7500 Miles zijn. Heeft KLM die? Ik dacht dat Manilla via Taipei de langste vlucht was, of Lima misschien, maar dat is nog geen 7500 Miles toch? | |
0906 | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:46 |
Maar wat als je (als Nederlander) geen Engels kunt of nauwelijks durft te spreken? | |
Aiciu | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:50 |
Ik heb Australische familie, die zijn soms niet te verstaan. Ik denk dat Iers Engels wel te volgen is voor de meeste. | |
Blik | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:52 |
25k miles voor zilver toch? Dus 6250 miles voor een enkeltje. En met business class krijg je vaak extra punten a 125% | |
Fogel | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:53 |
Doe hier maar verder over Dublin praten ![]() | |
buzz1291 | woensdag 12 oktober 2016 @ 18:58 |
Zelfs 15000 miles is al genoeg voor Silver dacht ik. Maar die gast ging toch alleen voor Gold? Hij kan van mij nog wel een oud AF Petroleum Club gold kaartje krijgen. Of je ook nog extra level miles boven de standaard krijgt wanneer je BC vliegt, weet ik eigenlijk niet meer. Ik keek alleen maar naar de award miles en dat waren er dan zo'n 24000 incl 100% bonus per trip naar SIN of GRU. | |
Aiciu | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:19 |
Ik had al een vermoeden dat het niet klopte, plaats anders maar in dat andere topic als dat kan. | |
ozzietukker | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:28 |
Eten krijg je zoals gezegd niet meer aan boord, dat is afgeschaft, je krijgt als je niets wilt uitgeven wel een bekertje water. Daarnaast kan je voor 3 euro een flesje frisdrank kopen aan boord, of voor 3 euro een sandwich en dan voor een extra 1 euro een blikje pepsi. (Als je weet dat een blikje Pepsi in Oekraïne ongeveer 6 UAH, ¤ 0,20 kost dan is dat eigenlijk best prijzig). Als je niet met El Al naar Israël vliegt dan wordt je bij aankomst in Tel Aviv nog voor de paspoortcontrole opgewacht door medewerkers van de veiligheidsdienst welke door je paspoort kijken en wat vragen stellen, afhankelijk van de bestemmingen in je paspoort kan je overigens ook daar wat vragen over krijgen. Dit staat los van de latere immigratie waar de medewerker alleen maar kijkt of je aan de voorwaarden van toelating tot Israel zelf voldoet en bij mij standaard de stempel op een apart blaadje geeft en nooit in mijn paspoort zet. (In principe moet je dat aangeven als je geen stempel in je paspoort wilt, want dat kan namelijk gevolgen hebben voor andere landen die je bezoekt, al doen ze dat bij mij dus automatisch). Op Amsterdam zijn er verder geen aanvullende maatregelen van kracht, op Kiev zijn er wel wat extra maatregelen bij het boarding proces van toepassing, maar deze zijn veelal onzichtbaar en zal je er over het algemeen geen last van hebben. Mocht je nog wat willen kopen bij de overstap in Kiev, men heeft geen geldautomaten of wisselkantoortjes airside, ik heb er nooit last van want ik heb voldoende UAH in mijn bezit, zorg dat je dan relatief kleine eurobiljetten hebt of eventueel dollarbiljetten. Flesje frisdrank is dacht ik ongeveer 35 tot 40 UAH, wat neerkomt op 1,20-1,50 euro. Broodje ongeveer 70-90 UAH wa neerkomt op 2,50 - 3,50 euro. | |
Blik | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:36 |
Voorbeeldje richting Kuala Lumpur, 1x retour is ruim 22k miles. Dus na 1 keer ben je silver, na 2x ben je gold en na 4x platinum. | |
Mandéra | woensdag 12 oktober 2016 @ 19:45 |
Wist niet dat dit hele topic vol zat met mensen uit Zeeuws-Vlaanderen. Beperkte mogelijkheden qua OV inderdaad, regelmatig wel met het busje naar Brugge en de trein naar Brussel geweest overigens toen ik daar nog woonde. Ben blij dat ik er weg ben nu want er is een wereld voor me open gegaan op het gebied van vervoer en mogelijkheden. Sorry voor de off topic shizzle ik houd mijn klep weer. ![]() | |
buzz1291 | woensdag 12 oktober 2016 @ 20:47 |
Ik zie het. Bij de introductie van slechts 25% van de basic miles hebben ze ook gelijk dat hele level miles systeem omgegooid. Daarvoor waren de level miles in iedere boekings klasse gelijk. Goede zaak van AF/KLM, "rijken" worden gemakkelijker nog rijker terwijl het behalen van een hogere status door level miles moeilijker wordt. Status voor aantal legs is nog steeds onveranderd. | |
admiraal_anaal | woensdag 12 oktober 2016 @ 21:55 |
Is het eigenlijk toegestaan om bijv blikjes redbull mee te nemen in je handbagage? | |
DutchTrain | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:03 |
Lege blikjes of blikjes met een inhoud van minder dan 100ml wel. | |
DutchTrain | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:07 |
Nee, maar eten en drinken aan boord is goedkoop en er is enige keuze. Belangrijkste tip is om goed te weten waar je je bonnetje van de bagageafgifte hebt, want daar vragen ze om bij de overstap in Kiev en daar krijg je ook je boardingcard voor het tweede deel van de reis. | |
DutchTrain | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:12 |
Zijn die prijzen dan zoveel hoge geworden in een jaar? Ik betaalde eind vorig jaar nog 1,50 voor een halve liter bier aan boord bij UIA, twee euro voor half liters water en frisdrank en ook twee euro voor snacks en sandwiches? | |
admiraal_anaal | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:15 |
Vol uiteraard ![]() | |
DutchTrain | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:16 |
Maximaal 1 liter, in verpakkingen niet groter dan 100ml Althans dat mag door de security check. Daarna kan je natuurlijk alles kopen wat je wil en meenemen, totdat je door de volgende security check moet | |
airportmadness | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:34 |
Toevallig wel! | |
sirdanilot | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:38 |
Ja hoor, als ik je naam weet zou het me niet verbazen als ik je ken (al dan niet via via). Maar ik kom er al jaren eigenlijk vrijwel niet meer, dus hoe de bussen tegenwoordig rijden, geen idee. Toen ik er nog kwam was het in ieder geval niet best. Van Terneuzen naar Gent was er niet eens een rechtstreekse bus, behalve in het weekend een paar per dag. Naar brussel helemaal niks. en naar antwerpen alleen vanaf hulst en die ging ook niet vaak. Ben wel een keer met de bus naar brugge geweest maar dat ding ging langs allerlei gehuchten en het duurde echt bijna 2 uur of zo. Op de terugweg heb ik me maar laten ophalen ![]() | |
sirdanilot | woensdag 12 oktober 2016 @ 22:44 |
Nou ja ok prima, dat overleef ik allemaal wel denk ik. Ik heb wel een blikje bier nodig aan boord want anders kan ik niet slapen namelijk. Vlucht vertrekt om half zes s ochtends vanaf schiphol ![]() | |
Chaos-Zero | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:03 |
Zeg, hoe weet ik eigenlijk welke vertrekhal ik moet zijn op Schiphol? Ik kan het niet terugvinden op mn boardingpass? | |
Yreal | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:06 |
staat op de boarden, is afhankelijk van de pier. Welke vlucht heb je? Bovendien kan het zijn dat je moet inchecken in 3 en dan bij 1 door de securitycheck. Maakt niet heel veel uit allemaal. | |
Chaos-Zero | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:09 |
Ik heb morgen de vlucht van 11:55 met Air Canada naar Toronto. Daar moet ik overstappen naar Vancouver. | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:12 |
Vertrek 3 ![]() Is iets wat je gewoon kan opzoeken op de site van Schiphol (of de app, krijg je ook biepjes als er vertraging is). [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2016 23:14:50 ] | |
0906 | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:20 |
Wat ga je eigenlijk in Vancouver doen? | |
admiraal_anaal | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:38 |
Kan iemand bevestigen dat je met garuda (AMS-Jakarta-Denpasar) 30 kg mag meenemen? Op onze reisbescheiden van reisbureau staat 20 kg namelijk maar garuda site zegt volgens mij 30 kg (Economy Class) | |
liesje1979 | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:38 |
Goede vraag! Maar niet voor in dit topic, hier gaat het zoals Fogel ook al aangaf over vragen over vliegen. TS is voor jouw vraag van harte welkom in: TRV / Canada #10! The Great White North. of hij kan een eigen topic maken. ![]() | |
0906 | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:40 |
30 kg! | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:43 |
Waarom zou je überhaupt al bijna 20 kg willen meenemen of ga je verhuizen naar Indonesië? | |
0906 | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:48 |
Dat begrijp ik soms ook niet, sommige mensen echt heel veel meenemen op reis. ![]() | |
Yreal | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:49 |
ligt eraan wat er op jouw ticket van toepassing is. Meestal zou dat moeten staan aangegeven bij online inchecken oid. Het kan heel goed zijn dat het reisbureau dat zo inkoopt. | |
Yreal | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:50 |
dat is niet zijn vraag, od wel dan? | |
admiraal_anaal | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:52 |
Is meer voor de terugreis qua souvenirs ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:53 |
Ga je iets speciaals kopen? ![]() | |
admiraal_anaal | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:53 |
Ga morgen maar eens bellen dan ![]() | |
admiraal_anaal | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:55 |
Op hout houtsnijwerk na....mijn vriendin gaat mee en die heeft een souvenir-koop-tik-ooooh-wat-leuk-voor-**** ![]() | |
Yreal | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:55 |
geen punt. Beste wat je kan doen in deze, vooral omdat er zo'n verschil hebt. Je boekt immers niet bij garuda, dus kan er wat anders gelden. | |
#ANONIEM | woensdag 12 oktober 2016 @ 23:57 |
Ik vind jou echt behulpzaam, van mij mogen ze jou mod maken. | |
admiraal_anaal | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:01 |
Ja ga ik doen alhoewel ik toch denk dat het 30 kilo is maar wil geen verrassing al is bijbetalen niet veel Denk dat het een standaard regel is in de reisbescheiden | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:03 |
Ik denk dat 30 eerder standaard is dan uitzondering, steeds meer maatschappijen gaan over van 20 naar 30. | |
Yreal | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:03 |
dan verwijzen ze weer naar garuda en moet het dan weer zijn wat die zeggen ![]() Wat een gedoe altijd. Ik zou mijn vriendin thuis laten en een schone onderbroek en tandenborstel in mijn carry-on doen ![]() Edit: Ik zit die gewicht tabel door te bladeren maar op mijn mobiel kan ik daar helemaal niks mee ![]() | |
Yreal | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:04 |
jij had toch nog nooit gevlogen? ![]() | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:05 |
1 keer onlangs met Ryanair. Maar ik ben niet echt tevreden met de uitvoering, het voelt gewoon niet lekker als ik grotere toestellen zie prefereer ik dat boven zo'n lullige 737. | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:08 |
Die H pier is wel een aanfluiting als ik zie dat Easyjet wel aan de gate mag staan. Waarom is dat? In de kou of regen lijkt me dat echt geen pretje, vooral als je helemaal stijf net het vliegtuig uitkomt. | |
Yreal | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:09 |
easyet staat op exact dezelfde plek als ryanair op schiphol | |
airportmadness | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:10 |
Wat is er mis mee dan? Zie niet echt een goede argumentatie? | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:11 |
Ik zag toch echt een Easyjet toestel aan een van dé grote gates staan! Wel raar dat andere vluchten van Easyjet dan weer op H worden afgehandeld. | |
airportmadness | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:12 |
Vraag en aanbod, H-pier is te klein op de piek momenten. Plannen zijn er om van de H-pier een volwaardige terminal te maken en een losse LCC terminal te maken op Schiphol-Oost. | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:16 |
[ Bericht 32% gewijzigd door 0906 op 13-10-2016 00:26:25 ] | |
MartijnUK | donderdag 13 oktober 2016 @ 00:50 |
Steekt hand op. Ik doe het nu al een jaar of 7 en het verveeld nog steeds niet. Het haalt de sleur uit je werk en breekt de cyclus van 9 tot 5 achter je bureau te zitten. De enige tripjes die ik kut vind zijn dagretouren (bijv 4.30 opstaan , vlucht van 7u en dan 's avonds om 23u weer aankomen). | |
ozzietukker | donderdag 13 oktober 2016 @ 18:51 |
Bier is inderdaad 2 euro voor een halve liter, en de prijzen voor frisdrank zijn wel wat gestegen, dat komt ook door de val van de UAH, eerst kon je daarmee nog betalen, nu ook nog wel, maar men heeft de prijzen in UAH derhalve maar wat hoger gemaakt. Ik koop eigenlijk nooit wat aan boord want ik kan vooraf gratis wat eten en drinken meenemen uit de lounges voor vertrek als ik daar behoefte aan zou hebben. Maar op zich is 4 euro voor een broodje en een blikje Pepsi niet onoverkoombaar natuurlijk. | |
ozzietukker | donderdag 13 oktober 2016 @ 18:56 |
Ik betrap mij er toch wel op dat op het moment van landing ik dus al weet welke trein ik zou kunnen halen, en ik toch bijzonder snel geïrriteerd raak als men de verst mogelijke gate uitkiest om te parkeren, of ik merk dat men problemen heeft met de brug en ik dan in mijn ooghoek een toestel van Easyjet voorbij zie schuiven wetende dat die mensen snel bij de paspoortcontrole kunnen zijn door de manier van uitstappen via 2 uitgangen... Of dat een vlucht van Turkish Airlines net voor jouw aan de gate staat en wetende dat in de avonduren men niet altijd de automatische paspoortscanners gebruikt en je dus achterin de rij staat met 2 balies open voor alle paspoorten met half Turkije voor je... | |
Blik | donderdag 13 oktober 2016 @ 19:42 |
Uitzonderingen zijn er altijd. En er zijn natuurlijk ook tripjes die buitengewoon veel leuker zijn dan het andere tripje. Als ik voor de zoveelste keer weer naar Helsinki moet vliegen dan zit ik al snel in de modus die ozzietukker hierboven beschrijft, en dat heeft ook mede te maken dat dergelijke tripjes meestal niet echt energieboosters zijn (Finnen zijn buitengewoon saai, procesmatig en zien overal gevaren). Maar een week naar HongKong met een aantal collega's om daar een klant te bezoeken is al iets heel anders | |
admiraal_anaal | donderdag 13 oktober 2016 @ 19:51 |
Gebeld met garuda en reisorganisatie en het is inderdaad 30 kg, die 20kg waar zij naar verwijzen is een standaard regel die niet aangepast is ![]() | |
buzz1291 | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:22 |
Tsja, voor Singapore, Bangkok en zelfs Hong Kong mogen ze me wakker maken. Trips binnen Europa vermijd ik zoveel mogelijk en probeer dat met Skype te regelen. Lukt veelal wel, niet altijd. Tot enige tijd geleden vond ik een trip naar Istanbul ook prima maar voorlopig maar even niet. En trips van één dag heen en weer doe ik zo wie zo niet (meer). Ik denk zelf dat ik het onbewust voor een groot deel toch afgemeet aan de kwaliteit van de accomodatie ter plekke en het voer wat er te verkrijgen is. Shenzhen b.v. vind ik verschrikkelijk en Shanghai maar so so. | |
Yreal | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:23 |
20 is de norm, maar voor deze maatschappij wijkt het af, wat ze niet hebben aangepast. | |
Smart_ass | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:35 |
Ik dacht altijd dat 23 de norm was? | |
Yreal | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:46 |
Zoiets, maar voor dat specifieke reisbureau, verwijzende naar de algemene voorwaarde. | |
Oscar. | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:46 |
ik kom 20 vaker tegen dan 23 | |
TN-FR | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:49 |
Ik heb de heenreis voor mijn vlucht naar Jakarta niet gebruikt. Klopt het wel dat ik mijn terugvlucht nog wel kan gebruiken? | |
Yreal | donderdag 13 oktober 2016 @ 20:52 |
Ligt aan de voorwaarde van je ticket. In de regel niet. | |
static | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:08 |
Nee, wordt meestal gezien als een no-show. | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:08 |
Waarom geloof je me niet? ![]() | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:15 |
Die klanten die je bezoekt, waarom willen ze je dan per se op locatie zien terwijl je ook telefonisch, mail, of per Skype kunt communiceren. Jagen die bedrijven zichzelf niet onnodig op de kosten om mensen op kantoor uit te nodigen? Ik krijg juist het idee dat men het liefst op afstand alles doet en in het laatste geval per persoonlijk op kantoor komen. Want als bedrijf moet je natuurlijk flink betalen als je mensen uitnodigt. | |
ozzietukker | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:25 |
Tenzij het een ticket is van een low cost airliner, die zien de vluchten weer als aparte enkele reizen en je kan prima een heenreis niet maken en een retourvlucht dan wel. De Easyjets en de Air Asia's van deze wereld zijn zo slecht nog niet. Bij een maatschappij zoals KLM, Lufthansa etc niet, als je de heenvlucht niet hebt gemaakt annuleert men de retourvlucht. | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:27 |
Ik vind het bij Ryanair wel kut dat ze extra geld vragen voor het kiezen van een stoel. Zoiets hoort gewoon vanzelfsprekend te zijn. | |
TN-FR | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:30 |
Het is met air berlin. Het is nogal gecompliceerd daar ik was ingecheckt en klaar stond om te boarden. Toen was er een noodgeval waardoor ik besloot de vlucht niet te nemen. Dus mijn bagage werd uit het ruim gehaald Ik denk dat ik even contact opneem met air berlin. | |
heite | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:33 |
Je kunt er zo weinig mee als je daar met een te zware tas staat hé. Dan zijn ze meestal niet echt onder de indruk als je zegt dat het volgens "0906 van FOK" wel mocht. Daarnaast kom je, gezien je eerdere posts in dit topic, niet over als iemand die erg veel vliegt. | |
buzz1291 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:37 |
Ik bezoek geen klanten. | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:39 |
Waarom dan wel bij elkaar op bezoek gaan? In principe zou je alles per pc kunnen afhandelen. | |
buzz1291 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:39 |
![]() | |
buzz1291 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:49 |
Jij kan dat ongetwijfeld. Ik niet. En wel eens aan 6 uur tijdsverschil gedacht? De tijd dat ik tot in de nachtelijke uren doorwerkte laat je op een gegeven moment in de carriere achter je en werk je nog slechts van 8 tot 5, sporadische uitzonderingen daargelaten. Maar heb je een uurtje factuurtje job, tsja..... | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 21:55 |
offtopic [ Bericht 99% gewijzigd door 0906 op 13-10-2016 22:02:51 ] | |
Fogel | donderdag 13 oktober 2016 @ 22:00 |
Ik zie weer een hoop offtopic. Hou daar eens mee op aub. | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 22:34 |
Heeft er iemand een mailadres van KLM? Staat niks over op hun website namelijk. | |
XL | donderdag 13 oktober 2016 @ 22:39 |
Airberlin zijn meestal enkele tickets, maar soms als er een codeshare in het spel is niet. | |
heite | donderdag 13 oktober 2016 @ 22:48 |
Er staan 1001 manieren op hun website om contact op te nemen met KLM.. Probeer het nog eens te vinden zou ik zeggen. Kun je nu stoppen met het maken van stompzinnige posts? | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 22:50 |
Ja dat gaat niet als je geen social media hebt. Kan telefonisch proberen maar waarom hebben ze niet gewoon een mail adres op hun site staan? | |
Fogel | donderdag 13 oktober 2016 @ 22:51 |
Omdat ze een concactformulier hebben, waarschijnlijk om zo bergen met onnodige spam tegen te gaan. Je kan daar gewoon je ei kwijt, ook zonder social media. | |
TN-FR | donderdag 13 oktober 2016 @ 23:08 |
Leg met airberlin is idd nog geldig, dus moet even contact opnemen met etihad voor cgk-auh. En ik denk dat dat niet gaat lukken daar ik de leg auh-cgk niet heb gemaakt | |
0906 | donderdag 13 oktober 2016 @ 23:59 |
Ik zie dus dat ik nu vlieg met de KLM 777 300 terwijl ik tijdens het boeken ervan de 777 200 had, heb daarvoor ook een stoel gekozen. Nu is die keuze dus verloren gegaan omdat ze gaan vliegen met de 300. kan ik dit nog veranderen? Hoe zijn die 777 300 toestellen? Volgens mij zijn die een stukje ouder dan de 200 waarvan de stoelen pas vervangen zijn. Is dat een voor of nadeel? | |
buzz1291 | vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:02 |
De oude 3-3-3 stoel opstelling van een 777-200, wat een ouder toestel is dan een 777-300 was ruimer dan de 3-4-3 stoelopstelling in een 777-300. In de refurbished 777-200 zitten perfecte nieuwe stoelen in een 3-4-3 opstelling. Maar je vloog toch naar BKK. Ik heb al een paar jaar geen KLM vluchten op die route gezien met een 777-200 toestel . Dus gewoon 10 uurtjes je kak ophouden en dan hopen dat de immigration officer op Suvarnabhumi je het land binnen laat. Wel een beetje beter gedragen dan hier hé! | |
JAOC | vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:43 |
Dit zijn exact de soort vragen waarom mensen niet naar jouw advies luisteren. ![]() | |
0906 | vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:17 |
Want? | |
Chaos-Zero | vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:49 |
Nou jongens, ik ben veilig aangekomen in Vancouver en het is allemaal goed gegaan met de bagage ![]() | |
Yreal | vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:05 |
en wat vroegen ze je? | |
Smart_ass | zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:53 |
Ja? Hmm ik vlieg over het algemeen vanuit de VS dus misschien daarom. | |
Chaos-Zero | zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:32 |
Eigenlijk niks bijzonders. Wanneer ik weer terug ga, wat voor werk ik doe en waar ik verblijf en kom doen. | |
Coelho | woensdag 19 oktober 2016 @ 16:15 |
Morgen met UA naar de USA. Netjes een ESTA aangevraagd/ingevuld ene paar weken geleden. Wil ik inchecken via de website van UA, verwijzen ze me naar een app omdat ik dan mijn paspoort kan scannen. App gedownload, alle gegevens ingevuld (verblijfadres, paspoortscan gemaakt), 10 minuten verder, wil ik voor de laatste keer op CONTINUE of iets dergelijks klikken, krijg ik een pop-up dat het niet lukt om mijn check in te completeren, dat ze mijn reisdocument eerst willen zien op het vliegveld en ik dus nog geen boardingpas krijg ![]() Nou ja, dat zal dan wel aan mij liggen, op de pagina waar ik een ESTA moest aanvragen ben ik doorgeklikt, omdat ik er tenslotte al een heb. Nog maar een keer het hele proces door en gelukkig heeft het systeem niks onthouden. Kom ik weer op de pagina waar ik naar de ESTA site kan, klik ik er op, error in het ESTA systeem ![]() Al met al lijkt het dus gewoon niet mogelijk te zijn om vooraf in te checken bij UA. Gelukkig slechts drie kwartier mee bezig geweest ![]() Of... doe ik iets verkeerd en kunnen jullie mij vertellen hoe ik wel het hele proces kan doorlopen? | |
0906 | woensdag 19 oktober 2016 @ 16:38 |
Was toch echt een 777-200 toestel. Zijn die goed voor lange vluchten? Wat is jou ervaring met toiletbezoek tijdens een vlucht? Als het goed is zijn beide toiletten even groot, of je nou in een 777 of 737 zit. | |
Kansenjongere | woensdag 19 oktober 2016 @ 17:41 |
Heeft iemand ervaring met Trapani airport, het liefst in combinatie met de bus van Ast vanuit Trapani naar het vliegveld. Ik kan kiezen uit een hele vroege bus waarmee ik (volgens planning) twee uur en een kwartier voor vertrek op de luchthaven ben of een bus op een iets Christelijker tijdstip waarmee ik (wederom volgens planning) anderhalf uur voor vertrek op de luchthaven ben. Ik neem aan dat dat laatste ruim op tijd is (ik vlieg met Ryanair en moet een koffer inchecken) mits de bus enigszins betrouwbaar is? (ik ben zo iemand die normaal altijd ruim twee uur van tevoren op de luchthaven is) | |
sirdanilot | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:02 |
Als je zeker weet dat je anderhalfuur voor vertrek op de luchthaven kan zijn dan is dat vast genoeg. Maar ja sicilië he, of je daar zo feilloos op de bus kan vertrouwen... beter eentje eerder nemen dan. wel vervelend. Maar misschien heeft er iemand meer ervaring hier met die bus. | |
sirdanilot | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:03 |
Gebeurt vaker bij vluchten naar de US, gewoon iets eerder aankomen op het vliegveld. Als je toch al een koffer in moest checken moest je sowieso al naar de incheckbalie. | |
Coelho | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:09 |
Ik hoopte dat ik mijn koffer in zo'n apparaat kon stoppen ipv langs de balie te moeten. We vliegen om 9.15, dus om 6.15 op het vliegveld vind ik vroeg genoeg ![]() | |
airportmadness | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:23 |
De self service drop wordt niet door United gebruikt! | |
Coelho | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:27 |
Dank voor de info! | |
admiraal_anaal | woensdag 19 oktober 2016 @ 18:32 |
Ben paar dagen geleden aangekomen op Bali met Garuda Indonesia (777-300ER) maar het voelde als veevervoer zo weinig beenruimte dat er was ![]() En nergens 230 volt of usb punten wat volgens guruseats wel zo zou zijn ![]() | |
buzz1291 | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:11 |
In een 777 zitten grotere toiletten PUNT! Maar laat het lekker over je heen komen en wil niet alles vantevoren bedacht en uitgetekend te hebben. | |
0906 | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:14 |
Als jullie moeten kiezen: A330 777 787 Wat heeft je voorkeur? | |
tofastTG | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:29 |
Check online in, en ga vervolgens ook in baggage drop off rij staan. Dat scheelt vaak lange rijen. | |
airportmadness | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:35 |
United heeft zover ik weet in Amsterdam alleen een premier access ingang en een economy. Maakt niks uit of je al een online checkin doet. | |
Nielsch | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:38 |
Maak je je serieus druk over de plee in het vliegtuig? Kerel als ik jou was zou ik gewoon thuisblijven want dit gaat gewoon niet werken... | |
Cat-astrophe | woensdag 19 oktober 2016 @ 20:43 |
42. | |
Coelho | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:03 |
Zie TRV / Vragen over vliegen #47 (e-tickets, inchecken, bagage, etc) | |
ozzietukker | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:22 |
Toch nog even inhakend... De grote van het toilet is niet eens het belangrijkste, hoewel de KLM inderdaad een relatief groot toilet heeft in het midden waar je ook met een rolstoel uit de voeten kan, hoe je in de gangpaden daar heen kan rijden weet ik weer niet, maar gaat om het idee denk ik... Het gaat vooral om de aantallen toiletten die aanwezig zijn, want in een 737-800 zitten wel 3 toiletten, 2 daarvan kunnen door economy passagiers gebruikt worden, en dat is dus 2 voor circa 170 passagiers, in een 777 kunnen zo'n 340 economy passagiers met zo'n 9 toiletten, dat zijn er dus 2x zoveel. Naast het feit dat ze door het vliegtuig verspreid zitten waardoor je deze altijd wel kan bereiken. Op een vlucht in een 737 is het toilet de eerste minuten van een vlucht voor iedereen wel bereikbaar, maar aangezien een luchthaven ook toiletten heeft is het gebruik dan minimaal, echt ik snap niet dat je 10 minuten na het opstijgen naar de WC zou moeten, maar dat ligt vast aan mij, echter tijdens een boordservice kan je niet omdat die kar in het ene gangpad staat en je niet naar achteren kunt, en na de boordservice wil het complete toestel de versnapering eruit gooien. Maar eigenlijk dit. | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 21:36 |
![]() Tevens a321 ![]() | |
buzz1291 | woensdag 19 oktober 2016 @ 22:35 |
Helemaal mee eens! Het vervelende van dit soort autisten is dat ze de meest onzinnige vragen hebben maar op het moment dat ze lucht in gaan, je nooit meer wat van ze hoort. Dan wil ik ook de horror verhalen achteraf wel horen. ![]() | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 22:50 |
hij zou maar een stewardes pakken. Moet je wel ruimte hebben he... | |
KolonelBroodje | woensdag 19 oktober 2016 @ 22:52 |
Volgens mij vliegt 0906 niet met Transavia ![]() | |
Yreal | woensdag 19 oktober 2016 @ 23:38 |
ziek veel respect als het je lukt om een stewardess vol te blaffen op de plee van een 737 ![]() Mijn hemel, ik kan er niet eens rechtop staan | |
admiraal_anaal | donderdag 20 oktober 2016 @ 04:29 |
In een 777-300 kan ik niet eens normaal zitten. Moet eerst mijn ballen tussen mijn benen doen want als ik zit dan klemmen mijn knieën tegen elkaar ![]() ![]() | |
LintuxCx | donderdag 20 oktober 2016 @ 05:13 |
A330 is op Europese bodem gemaakt ![]() 777 heeft een brullende motor waar veel mensen van houden 787 is lekker nieuw en volgens Boeing's claims een fijner klimaat binnen - warmer en minder drukverschil met begane grond. Maar je zal ws net zo veel om de maatschappij en hoe ze hun kabines uitgerust hebben geven. | |
sirdanilot | donderdag 20 oktober 2016 @ 12:06 |
Ja dat gaat nu dus niet he. | |
sirdanilot | donderdag 20 oktober 2016 @ 12:11 |
Volgens mij heb ik alleen heel veel 737s en A320s gehad en voor long haul de 747, 777 en A330. Ik merkte eigenlijk weinig verschil behalve dat de 747 natuurlijk een stukkie groter is. Oh ja en van london naar schiphol een keer een piepkleine A319. Ik heb nou nooit eens een leuk zeldzamer toestel ![]() | |
Blik | donderdag 20 oktober 2016 @ 12:17 |
Zelfs de aantallen toiletten zijn compleet onbelangrijk. Dan sta je maar even te wachten, is goed voor de bloedsomloop. | |
Yreal | donderdag 20 oktober 2016 @ 13:45 |
dan knal je even naar londen met dat kekke proppelorvliegtuigje van flybe. | |
XL | donderdag 20 oktober 2016 @ 14:04 |
Ik zou eerder aanraden op een lokaal vliegveldje te kijken of je ergens mee mag vliegen. Voor een euro of 60 heb je een rondvlucht van een half uurtje boven je eigen woonplaats. Dat kost het tenminste hier waar ik woon. Zo'n cessna vanaf een grasveld is ook een andere ervaring. De propellorvliegtuigjes op schiphol etc niet echt. Schiphol ken ik niet echt goed meer, ben al een tijd uit Nederland weg. In Düsseldorf heb je de volgende lijnvluchten: Saab 2000 regelmatig naar London City ![]() Bombardier Q400 naar vele bestemming. O.a. Stuttgart, Hamburg, Nürnberg, Florence, London City Fairchild 328 naar Billund ![]() BAe146 naar London City ![]() | |
DeeBee | donderdag 20 oktober 2016 @ 14:32 |
A350 natuurlijk! ![]() Maar uit bovenstaande lijst toch 787 denk ik, op de voet gevolgd door 777 en op ruime afstand A330. Ik mis alleen nog een A340 dit jaar voor de complete Airbus collectie. ![]() 777 dit jaar veruit het meeste gevlogen, in de regel prima toestellen. Cabine van de 787 is mooier, stoelopstellingen soms wat ongelukkig. A330 weinig bijzonders, al zweren sommige mensen bij de 2-seats aan de ramen. ![]() | |
Yreal | donderdag 20 oktober 2016 @ 14:46 |
uiteraard, dan kan je niet in een middelseat eindigen ![]() | |
sirdanilot | donderdag 20 oktober 2016 @ 16:25 |
Ik zat eens achterin een A330 waar er maar 2 stoelen zijn ipv 3, links van me tussen stoel en raam was er een enorme ruimte waar ik mn spullen kwijt kon. Prima. Wel jammer dat de leuning links niet omhoog kon. | |
#ANONIEM | donderdag 20 oktober 2016 @ 16:35 |
Ik vind zo'n 2 by 2 stoelopstelling wel lekker knus, zeker als er ook nog een lager plafond inzit. Geef toch een andere impressie als vliegen met Ryanair eenheidswurst. ![]() | |
0906 | donderdag 20 oktober 2016 @ 17:09 |
Het gaat mij ook niet om die toiletten, wou gewoon weten of het toestel een beetje comfortabel is omdat ik mensen hoor zeiken over lange vluchten met een 737. KLM 777-300ER, lekker brullen met die motoren. Ik baal wel van de 3-4-3 stoelopstelling. Toen ik laatst met Ryanair vloog zat ik naast een klef koppeltje dat steeds met elkaar bezig was, zoenen, handjes vasthouden ![]() | |
sirdanilot | donderdag 20 oktober 2016 @ 17:27 |
Stel we zouden jou vertellen dat er geen WC zit in die toestellen en je het lekker op mag houden, dat de stoelen vreselijk zitten en de motoren lawaaierig brullen. Wat ging je dan doen? Want je hebt (gezien je andere posts) geen geld om je vlucht om te boeken. Relax en zie gewoon wat er op je af komt, in plaats van alles van te voren te willen wete | |
admiraal_anaal | donderdag 20 oktober 2016 @ 17:51 |
Maar niemand deelt mijn mening wat betreft de 777-300ER van Garuda Indonesia dus ![]() | |
buzz1291 | donderdag 20 oktober 2016 @ 17:53 |
Air Regional in Frankrijk met Embrear 135 in een lederen zetel 1-2 opstelling of een Jetstream 31 van Netherlines waar de koffers op het toilet werden opgeslagen. | |
sirdanilot | donderdag 20 oktober 2016 @ 18:04 |
Weet je wat het punt is met dit soort maatschappijen: -of ze vliegen niet naar NL -of wel (b.v. kleine BA vliegtuigjes vanuit london city etc.) maar zijn geen budgetmaatschappijen en voor mij als student dus vééééél te duur. Had wel de kans op een embraer 195 bij mijn vlucht naar de oekraiene maar volgens mij is het nu een saaie 737. Hopelijk wisselen ze die nog om. Maar ook een embraer 195 is niet zo super bijzonder. | |
sirdanilot | donderdag 20 oktober 2016 @ 18:04 |
De fokkers van KLM lijken me heel leuk, maar als ik naar parijs of zo moet pak ik een transavia of de trein of bus want KLM is voor mij simpelweg meestal niet te betalen. | |
Memento-Mori | donderdag 20 oktober 2016 @ 18:23 |
Weet iemand of je bij wowair een paspoortnummer nodig hebt bij het boeken of alleen bij het inchecken? Moet nog een paspoort aanvragen nml | |
XL | donderdag 20 oktober 2016 @ 18:45 |
Ik dacht dat ze al gestopt waren met Fokker bij klm? Ik zag onlangs nog een Fokker 50 op LCY Bij KLM heb ik destijds nog wel de 75 gevlogen. De 50 heb ik ook op de lijst, maar niet van KLM | |
Yreal | donderdag 20 oktober 2016 @ 18:47 |
retourtjes city gaan weg vanaf 90¤ joh. Flybe enkeltjes voor 35¤. Goedkoper dan voor 60¤ op standsted vliegen na je transfer. | |
sirdanilot | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:11 |
90 euro retour naar london vind ik niet goedkoop. Dat is vlakbij man. Voor 50 euro meer zit ik in Israel. | |
sirdanilot | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:12 |
Volgens mij vliegt de fokker 70 nog gewoon. Maar het gaat niet lang meer duren idd. | |
#ANONIEM | donderdag 20 oktober 2016 @ 19:31 |
Is KLM heel streng met handbagage? Mijn vriendin wilt graag een kneedmachine uit Nederland en die wil ik dus best meenemen, maar ja... handbagage. | |
Fogel | donderdag 20 oktober 2016 @ 20:14 |
Qua baggagebeleid begint KLM steeds meer op een low cost carrier te lijken, dus verwacht geen coulance. | |
DeeBee | donderdag 20 oktober 2016 @ 20:15 |
Als het qua afmetingen en gewicht aan de eisen voldoed zal het verder prima zijn. Echter vraag ik mij af of er geen messen of dat soort onderdelen aan zo'n ding zitten, want in dat geval kom je er niet mee door de beveiliging. | |
#ANONIEM | donderdag 20 oktober 2016 @ 20:19 |
Ah, ok! Jammer. Mijn vriendin wilt het zo graag. | |
Fogel | donderdag 20 oktober 2016 @ 20:23 |
Betaal 25 euro (ofzo) om het in te checken, dan weet je zeker dat je het meekrijgt. Want wat DeeBee zegt moet je inderdaad ook nog eens mee opletten. De boel wel goed inpakken. | |
#ANONIEM | donderdag 20 oktober 2016 @ 22:32 |
Thanks voor de info! | |
#ANONIEM | donderdag 20 oktober 2016 @ 22:32 |
Thanks! Ga dat maar doen inderdaad of gewoon niet ( gezien messen). | |
#ANONIEM | donderdag 20 oktober 2016 @ 23:33 |
Soms denk ik gewoon dat jij een of andere verzonnen persoon bent van een teringgrappige regular op Fok! die ons allemaal in de maling neemt. | |
0906 | donderdag 20 oktober 2016 @ 23:59 |
Denk maar lekker door. Ik ben serieus. Maar misschien overdrijf ik ook een beetje? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:00 |
Van beide een beetje. | |
static | vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:29 |
Wat een onzin. | |
0906 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:31 |
In de vertrekhal staat een grote machine waar je koffers kunt voorzien van een laag plastic bescherm folie. Is het aan te raden om hiervan gebruik te maken? | |
Fogel | vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:32 |
Je vind het normaal dat je voor je baggage moet betalen tegenwoordig? En dat ze moeilijk doen over de handbaggage die je meeneemt? Net zoals bij low cost maatschappijen... Vroeger was ruimbaggage gratis en deden ze niet moeilijk over handbaggage. Dus leg me eens uit wat er precies onzin aan is? | |
0906 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:33 |
20 kg is standaard hoor! Als je met zo'n dure maatschappij vliegt moeten ze wel een beetje coulant zijn. | |
airportmadness | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:11 |
Wel goed gekeken? Want elke stoel heeft een stroompunt + USB bij Garuda.. | |
Yreal | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:13 |
ja, maar dat is het niet | |
0906 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:45 |
Ik heb nog nooit 230 volt aansluitingen gezien in een vliegtuig. | |
Yreal | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:52 |
jij hebt dan ook hoevaak in een vliegtuig gezeten? | |
MartijnUK | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:53 |
23kg is de standaard limiet als het op internationale bagage aankomt, en 32kg tegen bijbetaling. Iedere maatschappij die daaronder zit loopt de kantjes er af | |
0906 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:53 |
1 keer, 737 Ryanair, geen aansluiting gezien. | |
Yreal | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:55 |
nee als ryanair iets niet heeft, dan zal het wel niet kunnen. | |
#ANONIEM | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:57 |
Hangt er een beetje vanaf. Als je een wat duurdere koffer hebt dat snel beschadigd kan raken dan zeker wel. Ik heb voor de zomer een prijzige koffer aangeschaft. Aangekomen in Marokko zat deze onder de vlekken en strepen. Op de terugvlucht naar toch maar een beschermfolie overheen gedaan en dat was top! | |
#ANONIEM | vrijdag 21 oktober 2016 @ 01:57 |
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 01:57:55 ] | |
admiraal_anaal | vrijdag 21 oktober 2016 @ 03:49 |
Nee, ook het cabinepersoneel wist niks te melden daarover ![]() | |
Fogel | vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:30 |
Uh nee! Economy KLM binnen Europa is 0 kg standaard als ruimbaggage tegenwoordig. Als je voor een ruimkoffer betaalt mag die 23 kg wegen. En ze moeten helemaal niks qua coulance. | |
static | vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:34 |
Werkelijk nooit last van gehad. | |
Fogel | vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:39 |
Op welke economy KLM vlucht binnen Europa en zonder ff status? ![]() | |
Guppy | vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:48 |
Deden ze daar maar eens moeilijk over. Die hutkoffers die sommige mensen mee aan boord nemen ![]() | |
Hallojo | vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:54 |
Ik vloog een paar weken geleden met BA en te grote koffers werden gewoon geweigerd ![]() | |
Fogel | vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:55 |
Die werden de vorige keer -twee weken geleden- dat ik KLM vloog (een embraer) er gewoon uitgepikt en kregen een roze tag zodat ze bij de trap achtergelaten moesten worden. | |
Guppy | vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:03 |
Misschien lag het gewoon aan SAS, waar ik vorige week mee vloog ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:49 |
Wat een ballenclub is dat zeg. Het is verdomme easyjet met een gratis kopje koffie. | |
0906 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:55 |
SAS is geen partij voor KLM, ons kikkerlandje met een maatschappij dat 5x groter is. ![]() | |
Nielsch | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:02 |
Inderdaad. In plaats daarvan vragen ze altijd aan mensen die een rugzak meenemen of ze die onder de stoel voor zich willen leggen. Ik zeg dan altijd beleefd: "nee, dank je" waarop ik altijd raar wordt aangekeken. "uhh wat hoezo niet? deze mevrouw moet haar hutkoffer in de overhead locker leggen en jouw rugzak ligt in de weg". Dan leg ik rustig uit dat dat niet mijn probleem is en dat ze die hutkoffer maar gewoon in het ruim hadden moeten stoppen. Ik zit vaak al krap met m'n 1.95 en ga m'n voetruimte niet opgeven omdat iemand zonodig zo'n bakbeest van een koffer als handbagage mee moet/mag nemen. Heb ook wel eens een klacht ingediend over zo'n verzoek met de vraag of ik mijn rugzak dan volgende keer maar in een trolley moest doen. | |
0906 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:03 |
Moest je maar zorgen dat je eerder in het toestel bent, wie het eerst komt die het eerst maalt. | |
KaBuf | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:05 |
Zegt de user met enorm veel vliegervaring ![]() | |
Nielsch | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:06 |
Nee kerel, zo werkt het niet. Ik kom als eerste binnen (nouja niet letterlijk, maar op tijd), leg m'n rugzak in de overhead locker en ga zitten. Als het hele vliegtuig dan al bijna vol zit raken een paar slome mensen in paniek omdat ze nergens hun hutkoffers in die overhead lockers kunnen stouwen. Dan komt het personeel in actie; op zoek naar rugzakken zoals die van mij met de vraag of ik die uit de overhead locker wil halen en onder de stoel voor me neer wil leggen zodat die hutkoffer erin kan. Nee dus, dat wil ik niet. Dat stond er net toch ook al vrij duidelijk dacht ik zo, dus misschien moet je beter lezen. En jij hebt 0 keer gevlogen toch? En hebt allerlei vragen over hoe WC's in vliegtuigen eruit zien? Wat weet je ervan? | |
LintuxCx | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:27 |
Bij BA nog nooit meegemaakt dit, lijkt me wel enorm kut. Irritante trolkoffers. ![]() Maar bij BA zit ik zo goed als altijd bij de nooduitgang waar je niks onder de stoel voor je leggen mag überhaupt. En om die reden houden ze de overheads boven de uitgang ook dicht (behalve voor passagiers die er zitten) tegen de schlemielen die instappen, hun kutkoffer zo gauw mogelijk wegstoppen (boven iemand anders' stoel) en dan pas hun eigen plek opzoeken. De ergste soort. Leuk hoor, die extra inkomsten voor de maatschappij door mensen voor hun koffers te laten betalen. Hoeveel daarvan verliezen ze weer doordat dit het boarding proces vertraagt? ![]() | |
Tayu | vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:52 |
Nee hoor, bij Qatar airways mag je 30 kg bagage meenemen. | |
Operc | vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:51 |
De enige overtreffende trap zijn de mensen die dat doen en daarna bij het uitstappen tegen de stroom in gaan om hun koffer op te halen. ![]() | |
0906 | vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:55 |
Misschien meer dan jij. Dat maakt toch niks uit, heb reeds 1 keer gevlogen, met Ryanair. Heb helaas het geld niet om meer te vliegen. | |
sirdanilot | vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:23 |
Hoe ben je dan terug gegaan, met de bus? | |
sirdanilot | vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:24 |
Bij TAM Brazilie kreeg ik 2x 23 kilo koffers mee. En dat voor een super goedkoop ticket. Het kan dus nog wel, service. |