abonnement Unibet Coolblue
pi_165851625


laatste update 17/08/2015

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

AOD9604 (Lipotropin) Vetverbander is gebaseerd op een stuk van de menselijke molecule van het de groeihormoon. Dit hormoon, dat natuurlijk in het lichaam voorkomt en dat vet metabolisme bevordert, wordt onderdrukt in het lichaam.


- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

FG-4592 (zuurstof in een pil) is bedoeld voor mensen die een tekort hebben aan rode bloedlichaampjes, zoals mensen met nierproblemen. Het middel stimuleert de aanmaak van rode bloedlichaampjes en werkt dus als epo, maar dan in pilvorm. Het is dus makkelijker toe te dienen dan epo zelf, dat werkt met een spuit."
FG-4592 alleen beschikbaar voor deelnemers aan klinische proeven. Het geneesmiddel bevindt zich in de laatste testfase, maar is nog niet goedgekeurd voor de markt. Toch kan het al op verschillende websites besteld worden, als de koper tenminste kan laten zien dat hij onderzoeker is.

Mechano groeifactor (Mechano Growth Factor) (MGF) is een variant van de spier insuline-achtige groeifactor-1 (IGF-1) die op strikte lichaamsbeweging en spierschade. Structureel anders dan andere groeifactoren, zoals IGF-1, dat wordt gesynthetiseerd door de lever, MGF gaat spiervezels skeletspier weefsel te herstellen en voorkomt beschadigde cellen sterven af. Het voegt stamcellen in de spier en wordt geactiveerd door een puls van stimulatie na spierweefsel belangrijke mechanische belasting ondergaan. Genen voor MGF getranscribeerd in mindere mate het ouder daarom spiermassa afneemt bij ouderen en bepaalde ziekten ook interfereren met de productie ervan

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://vimeo.com/101032213


pi_165851639
Sportmonoloog van Thomas Dekker:
http://nos.nl/video/21367(...)r-thomas-dekker.html

Vooral over doping en hoe zijn eerste bloeddopingkuur onderging bij Fuentes.
pi_165872634
http://www.cyclingnews.co(...)heir-facts-straight/

Emma Pooley hamert nog wat nagels in de Sky doodskist.
pi_165877884
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 14:08 schreef Ericr het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)heir-facts-straight/

Emma Pooley hamert nog wat nagels in de Sky doodskist.
Sow, daar krijgt Sky ff het deksel op de neus.
Een leugen met een leugen pareren. Gaat lekker zo ^O^
in a crowd you lose humanity
  maandag 10 oktober 2016 @ 21:10:23 #5
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_165881643
Lance gaf een interview dat hij wellicht makkelijker had ingeschat :

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161010_02510919
quote:
Lance Armstrong tekent voor ongemakkelijkste interview ooit: "Ben je gek?!"

Lance Armstrong is op 21 oktober gastspreker op OneZeroCon, een conferentie in het Ierse Dublin over sport en technologie. Reden genoeg voor het radiostation NewsTalk om een telefonisch interview met de Amerikaan te houden. Een interview dat al snel ongemakkelijk wordt, vervolgens nog wat ongemakkelijker wordt, om te eindigen als zéér ongemakkelijk...

Zo opent presentator Ger Gilroy het gesprek met de vraag waarom Armstrong "eigenlijk naar Dublin komt". Armstrong is meteen verrast door de agressieve toon van het interview, maar hervindt dan toch zijn evenwicht en antwoordt: "Waarom niet? Ik heb al veel dergelijke toespraken gehouden, en de organisatoren hebben me benaderd. Ik kijk er naar uit."

Omdat er nog een rechtszaak loopt, die je kan verhinderen om eerlijk te antwoorden op vragen die velen zich stellen.

"Telkens als ik ergens spreek, zeg ik meteen tegen de zaal: 'Ik ben hier niet om jullie te belazeren, ik zal op jullie vragen antwoorden.' En als er dan toch een vraag komt die de federale rechtszaak hier in de VS te dicht nadert, dan zal ik dat gewoon zeggen. Dat gezegd zijnde: ik heb nog nooit een vraag niet beantwoord. Er is nog nooit een vraag geweest waarvan ik dacht: dit is te gevoelig, hier kan ik niet op antwoorden. Dat zou in Dublin wel het geval kunnen zijn, maar dat was tot nu toe nog nooit het geval."

Wanneer zal jij eindelijk vrij zijn van controverse? Want hier in Dublin willen veel mensen geen ticket kopen omdat ze jou en je verhaaltje over je carrière daarmee zouden steunen. Laat ons eerlijk zijn: je bent je zeven Tourzeges kwijt. Je bent dopingzondaar, dat heb je opgebiecht. Mensen hebben er problemen mee om iemand te steunen die koersen won dankzij doping.

"Dat begrijp ik. Ik stel daar ook geen vragen bij, ik verwijt hen niets. Dat proces moet ik door, en wij allemaal blijkbaar. Ik herhaal: als mensen dat probleem hebben, dan kan ik ze niets verwijten. Die keuze moeten ze zelf maken. Wie wel komt - en ik denk dat er genoeg zullen zijn - zal een goed gesprek krijgen. De mensen in de zaal zullen ook vragen mogen stellen. Elke keer dat ik dat al gedaan heb, krijg je altijd een paar makkelijke vragen. Maar soms heb je ook mensen die serieus pissed off zijn. Dat zijn dan weer niet de makkelijkste vragen, maar dat moet ik aanvaarden. Mensen gaan mijn verleden niet vergeten, ze willen een verontschuldiging, ze willen echte antwoorden, ze willen berouw. Dat is de situatie waarin ik mezelf heb gemanoeuvreerd."

Je hebt inderdaad je verontschuldigingen aangeboden, maar volgens mij nog nooit oprecht berouw betoond. Je zou iets kunnen doen voor het wielrennen, voor de strijd tegen doping, je zou je relatie met enkele sleutelfiguren in je affaire kunnen herstellen. Je zou iets kunnen goedmaken, opdat mensen zouden denken 'Lance heeft zijn schuld betaald'.

(vol ongeloof) "Ík moet iets betekenen voor het wielrennen? Ik ben niet alleen niet welkom, ik ben compleet verbannen, ik ben persona non grata. Dat zal nooit gebeuren."

Heb je dan alles onthuld? Zou jij niet de catalysator kunnen zijn om eindelijk de héle waarheid bloot te leggen? Het geld, de medische procedures, de echte verhalen van achter de schermen.

"Ik zal je vertellen: toen Brian Cookson voorzitter van de UCI werd, besteedde hij meteen miljoenen dollars aan het CIRC-rapport. Ik heb daarvoor verschillende keren getuigenissen afgelegd, waarschijnlijk meer dan alle anderen. De mensen vergeten dat rapport, maar ik was daar compleet transparant. En niet alleen dat, maar ik heb ook verschillende keren getuigd tegenover USADA (Amerikaans antidopingagentschap, nvdr.). De mensen weten dat niet, ze praten daar niet over, ze willen dat niet weten."

Vertel jij ons dan de waarheid! Waarom zijn zoveel dingen nu nog privé? We weten momenteel enkel wat Floyd Landis en Tyler Hamilton hebben bekend. Vertel bijvoorbeeld eens over je relatie met dopingdokter Michele Ferrari: voelde je vreugde toen je een verwante geest ontmoette?

(lacht) "Ik weet niet of ik het zo zou omschrijven. Maar ik wil terugkomen op je eerdere vraag: waarom ik niet alles kan goedmaken uit mijn verleden, bijvoorbeeld met Betsy Andreu (echtgenote van toenmalig ploegmaat Frankie Andreu, nvdr.). Wel, ik héb me meermaals verontschuldigd... maar dat heeft niet gewerkt. (lachje) Jij bent een grote jongen, ik ben een grote jongen, Betsy is een groot meisje. We zijn allemaal volwassenen. Ik kan niemand dwingen om een verontschuldiging te aanvaarden. Ik heb de wereld rondgereisd om het goed te maken met al die mensen: met de Andreus, met de LeMonds, met Emma O'Reilly (voormalig verzorgster van US Postal, nvdr.), met Filippo Simeoni (ex-profrenner die Michele Ferrera aanwees als zijn dopingdokter, nvdr.), met Christophe Bassons (voormalig profrenner die zich altijd tegen dopinggebruik uitsprak, nvdr.). Ik héb met hen samengezeten. Ik weet dat ik het meende toen ik me verontschuldigde, dus ik weet niet wat ik nog meer moet doen. De meesten van hen hebben mijn verontschuldigingen aanvaard, en zijn voortgegaan met hun leven."

Ik weet dat je geen vier uur hebt samengezeten met Greg Lemond, zoals je beweert. Je voornaamste bekommernis was toen om zijn handtekening te krijgen onder een persbericht waarin stond dat jullie vrede hadden gesloten. Ik weet uit goede bron dat je je niet echt hebt verontschuldigd.

"Euh, ik weet niet wie je dat verteld heeft. Dat is absoluut niet waar. Bovendien, ik herhaal: ik heb me meteen verontschuldigd bij hen, en ik meende het. Daarnaast heb ik aangeboden om de hele wereld over te reizen om me te verontschuldigen bij hun kinderen. Ik heb gezegd: 'Het spijt me. Ik hoop dat je me vergeeft, en ik snap het als je dat niet doet.'"

Door jouw beschuldigingen over een alcoholprobleem bij Greg LeMond is hij een contract met Trek kwijtgeraakt. Dat was 20 miljoen aan inkomsten die verdwenen uit het leven van Lemond. Moet je dat niet goedmaken?

(vol ongeloof) "Dus moet ik dat financieel goedmaken? Ik had niets te maken met die beslissing van Trek."

(lange stilte) "Neen, ik vind niet dat ik iets financieels moet goedmaken. Er zaten genoeg mensen in de kamer tijdens ons gesprek, en op geen enkel moment hebben Greg en Cathy (zijn echtgenote, nvdr.) gezegd: 'We vinden dat je ons geld moet betalen.' Ik wil niet in detail gaan, maar het belangrijkste is: ik had spijt, ik was beschaamd, ik heb me verontschuldigd, en zij hebben dat aanvaard."

Ik denk niet dat ze jouw verontschuldigingen hebben aanvaard.

(droog lachje) "Jij was niet in de kamer, waar heb je het over?"

Ik heb goeie bronnen.

(lacht) "Ok. Ok, Superman. Wat nog?"

Tot op vandaag claim jij je niet te herinneren wat er gezegd is in die hospitaalkamer in 1996, waar Betsy Andreu voor het eerst hoorde over je dopinggebruik.

"En dat zeg ik vandaag nog altijd. Daarom zullen Betsy en ik ons nooit kunnen verzoenen: zij herinnert zich dat nog heel goed, en ik niet. Goed, het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat een dokter mij als patiënt op dat moment zo'n vragen zou stellen, voor een hoop vreemde mensen. Al was het maar omwille van privacywetgeving en dat soort dingen. Dokters doen dat niet. Maar daar gaat het niet om. Als zij zich dat zo herinnert, dan spijt het me dat ik haar zo behandeld heb. Dat heb ik al vaker gezegd. Ik zou graag hebben dat ze ooit mijn verontschuldigingen aanvaardt, maar sommige mensen kunnen dat niet."

Je hebt in je podcast wel gesuggereerd dat Betsy een ander motief had. Zo zei je "Hell hath no fury like a woman scorned" (daarmee suggererend dat Armstrong avances van mevrouw Andreu had afgewezen, nvdr.)

"Ik heb al vaker gezegd dat ik niemand wilde beledigen. Ik wil nu niet nog meer problemen creëren met die familie."

Je was niet beschaamd over je samenwerking met dokter Michele Ferrari. Opvallend, want hij stond toen al bekend als dopingdokter. Waarom?

"Ik was daar niet zo bezorgd over. Ik wist toen ook niet dat er documentaires, films, rechtszaken en zo zouden komen."

Heeft Ferrari je ooit een motortje aangeboden?

(vol ongeloof) "Absoluut niet."

Heb je dat ooit overwogen?

"Natuurlijk niet."

Waarom niet? Wat is het verschil tussen epo en mechanische doping?

(stilte) "Ik heb het je net al gezegd: neen."

Waarom niet?

"Ger, ben je een complete nieuweling? In 1998 wist niemand dat je een motortje in je fiets kon steken. Ben je gek? (lacht) Serieus, serieus. Ik weet dat dit een onderwerp is, maar ben je gek?"

Journalist Paul Kimmage (die ooit hard werd aangepakt door Armstrong tijdens een persconferentie, nadat Kimmage hem had omschreven als "de kanker van het wielrennen, nvdr.) wil je interviewen, ga je met hem samenzitten?

"Paul is een interessant geval. Ik heb maar één keer interactie gehad met Paul, en dat was tijdens die persconferentie in 2009. Dat heb ik niet goed aangepakt, ik was een complete lul. Maar ik wil best met hem neerzitten. Maar eerlijk gezegd: ik ken hem niet, ik heb niets tegen hem. Maar shit, natuurlijk wil ik graag ooit met hem samenzitten."

En met David Walsh (onderzoeksjournalist die zich jarenlang vastbeet in het toen nog vermeende dopinggebruik van Armstrong, nvdr.)?

"Je praat veel over goedmaken. Wel, je hebt persoonlijk goedmaken en je hebt financieel goedmaken. Er is een overeenkomst tussen ons, dat is vertrouwelijk. Ik kan daar niets over zeggen, en hij mag daar niets over zeggen."

Zou je hem niet eens willen interviewen op je podcast?

(lacht) "Dat zou interessant zijn, maar ik denk niet dat gauw zal gebeuren."

En een interview met Ferrari op je podcast?

"Ken je de naam van mijn podcast? 'The Forward'! Teruggaan naar de jaren '90 is niet wat ik wil, ik wil vooruitkijken. Dat is misschien niet wat jij of anderen willen, maar het is míjn podcast. Over mensen of onderwerpen die ik interessant vind."

Dat is je kans om terug geloofwaardigheid op te bouwen: als wij weten wat er gebeurd is.

"Ger, Ger, Ger, Ger, Ger! Wacht even. Ik heb je in het begin verteld dat ik altijd heb gepraat als overheden zoals de UCI en het USADA wilden praten. Ik weet het niet. Wat kan ik nog meer doen?"

De waarheid vertellen over de samenwerking tussen de wielerbonden en de toprenners om dopingverhalen toe te dekken? Over wanneer sponsors en organisatoren een oogje hebben toegeknepen? Momenteel is daarover nog veel ongeweten: waarom vertel jij niet alles?

"Yeah..."

Daar geloof je niet in?

"Naast samenzitten met de overheden en hen alles vertellen wat ik weet...? We hebben gezien wat de UCI en het USADA deden met die rapporten. Als dat uitkomt, is dat altijd gefilterd."

In films en documentaires word je afgebeeld als een pathologische leugenaar, als psychopaat? Herken je jezelf daarin?

"Euhm... Ik zat natuurlijk in een patroon van niet de waarheid vertellen. De onbeschaamdheid waarmee ik toen alles ontkende: ja, dat is beschamend, en daar word ik ook af en toe aan herinnerd. Dat vind ik niet leuk. Maar nu kan ik naar Dublin komen en de waarheid vertellen. Als ik dat vijf jaar geleden had gedaan, had ik je de hele tijd gebullshit. Nu kan ik het vertellen zoals het was. Sommigen zullen dat niet genoeg vinden, voor sommigen zal het te veel zijn. Maar als je denkt dat ik elke dag in een holletje kruip omwille van wat anderen me noemen: daar lig ik niet wakker van. Ik leef mijn leven met het hoofd omhoog. Zo eerlijk en transparent mogelijk. Ieder het zijn."

Waar zijn je gele truien? Hangen ze nog omhoog in je huis?

"Absoluut. En laat ons eerlijk zijn: als George Hincapie naar een evenement gaat, wordt hij voorgesteld als negenvoudig lid van een Tourwinnende ploeg (zevenmaal met Armstrong, plus éénmaal met Alberto Contador en éénmaal met Cadel Evans, nvdr.), en niemand stelt daar vragen bij. Maar als ik ergens zou worden voorgesteld als zevenvoudig Tourwinnaar, zouden mensen hun shit verliezen. Dat is een beetje hypocriet. Wat het palmares betreft: de Tour is een te grote wedstrijd om geen winnaar te hebben. Het is een moeilijke vraag: het zal 50 of 100 jaar kosten om daar een deftig antwoord op te formuleren."

Wat denk je van de vragen die momenteel gesteld worden bij het medicijngebruik van Bradley Wiggins?

"Ik weet het niet. Ik ben niet verrast. Theoretisch was alles wat hij deed binnen de regels, dus daar kunnen we niet veel aan doen."

Geloof je in de 'marginal gains'-theorie van Team Sky?

"Nogmaals: mensen vragen me hele tijd naar dit soort dingen. Maar zoals ik al zei: ik ben zo ver verwijderd van de sport. Als mensen iets weten, gaan ze het zeker niet aan mij zeggen. Ik ben de laatste met wie iemand daarover gaat praten."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_165899033
DavidWalshST twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 19:04:34 Graham McWilliam, chairman of Team Sky and deputy head of Sky News, spoke y'day of 'the noise' around the team. What planet is this man on? reageer retweet
Ponckster twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 19:06:25 @DavidWalshST Maybe he read your book? reageer retweet
_O-
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:02:12 #7
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_165899100
Het mooiste van alles, als kaartenhuis Sky instort, is dat die hypocriet Walsh erin meevalt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_165900637
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 19:59 schreef TheArt het volgende:
DavidWalshST twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 19:04:34 Graham McWilliam, chairman of Team Sky and deputy head of Sky News, spoke y'day of 'the noise' around the team. What planet is this man on? reageer retweet
Ponckster twitterde op dinsdag 11-10-2016 om 19:06:25 @DavidWalshST Maybe he read your book? reageer retweet
_O-
_O-
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 oktober 2016 @ 10:40:03 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165907862
Poetin wil dat iedereen met een TUE niet meer mee mag doen :+
http://hosted.ap.org/dyna(...)=2016-10-11-10-36-04
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 12 oktober 2016 @ 14:27:45 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165911829
Heeft iemand een Kazachsegewichthefcoachgif voor me?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_165927230
Therese Johaug betrapt op doping :(
pi_165927259
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:15 schreef TheArt het volgende:
Therese Johaug betrapt op doping :(
Clostebol, zat blijkbaar in een zalf om verbrande lippen te behandelen. :')

Gaat lekker daar in Noorwegen. Het astma gedoe rond Sundby blijft ook maar spelen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 oktober 2016 @ 11:25:03 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165927371
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:17 schreef showtimer het volgende:

[..]

Clostebol, zat blijkbaar in een zalf om verbrande lippen te behandelen. :')

In elk geval wel vrij geloofwaardig als je dit plaatje van niet zo lang geleden ziet :P
https://www.nrk.no/sport/ny-skandale-i-norsk-langrenn-1.13176981
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_165927381
Verkeerde geqoute...

Therese Johaug betrapt op doping

http://www.independent.co(...)ounter-a7351111.html

Ze kan zeggen dat ze met Shawn Barber heeft gezoend....
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_165927398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In elk geval wel vrij geloofwaardig als je dit plaatje van niet zo lang geleden ziet :P
https://www.nrk.no/sport/ny-skandale-i-norsk-langrenn-1.13176981
Het was ook meer een :') van domheid dan ongeloofwaardigheid. :P
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 oktober 2016 @ 11:32:23 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165927468
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:26 schreef showtimer het volgende:

[..]

Het was ook meer een :') van domheid dan ongeloofwaardigheid. :P
Goede timing wel, nu even 2 jaar aan je broek krijgen ofzo :X
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_165927720
quote:
6s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:25 schreef pipster het volgende:
Verkeerde geqoute...

Therese Johaug betrapt op doping

http://www.independent.co(...)ounter-a7351111.html

Ze kan zeggen dat ze met Shawn Barber heeft gezoend....
das een oude, hebben ze ook al met coke gedaan
http://www.opposingviews.(...)aine-because-kissing
pi_165928674
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 11:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Goede timing wel, nu even 2 jaar aan je broek krijgen ofzo :X
Hoogstens een paar maandjes denk je niet? Ook al komt dat voor een wintersporter neer op vrijwel een compleet seizoen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 oktober 2016 @ 12:57:39 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165928840
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:47 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hoogstens een paar maandjes denk je niet? Ook al komt dat voor een wintersporter neer op vrijwel een compleet seizoen.
Twee jaar lijkt me vrij sterk ja, ik gok op 9 maanden :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_165929244
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 12:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Twee jaar lijkt me vrij sterk ja, ik gok op 9 maanden :P
Minder, ik zeg 4. Dokter neemt alle schuld al op zich.
pi_165955677


Onze extreem zware astmaticus.

Overigens was Marcel 'Ozon' Kittel ook erg lovend over Wiggins

quote:
"If someone has severe asthma, then he has no place in performance sport,” German media reported Kittel as saying.

“We introduced the Paralympics because we want to give people with one leg a chance to compete against others," he added.
http://www.cyclingnews.co(...)nd-greipel-over-tue/
pi_165967707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:47 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Onze extreem zware astmaticus.

Overigens was Marcel 'Ozon' Kittel ook erg lovend over Wiggins

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)nd-greipel-over-tue/
Ben iig blij dat Marcel zich durft uit te spreken dat kun je van 95% van het peleton niet zeggen.
pi_165977900
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:11 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ben iig blij dat Marcel zich durft uit te spreken dat kun je van 95% van het peleton niet zeggen.
Zelf waarschijnlijk teveel lijken in de kast. Ondertussen begint het zaakje nog meer te stinken met gemiste dopingtests door Wiggins
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:27:10 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_165978019
Bradley Wiggins :'). Daar hoef je geen woorden verder aan vuil te maken hoe dat zit. Wat een gore lul is het.

Nu Chris Froome nog even betrappen :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_165978340
Wiggins is weg bij Sky. Zo krijg je toch een beetje een Us Postal déjà vu waarbij renners pas voor de bijl gingen als ze de ploeg verlieten. Ook al heeft dit dan wel grotendeels betrekking op de tijd bij Sky van Wiggins.

Wiggins is verder natuurlijk nog niet de sjaak maar kwestie van tijd tot zijn situatie onhoudbaar wordt. Zal vast nog wel meer dirt zijn
pi_165984069
Nadeel van Wiggins die op zijn muil gaat en dan eventueel zijn tourzege van 2012 verliest, is dat die dan naar Froome gaat. Je schiet er niet echt iets mee op dus.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 oktober 2016 @ 10:22:01 #27
426493 crew  PippenScottie
pi_165984809
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 08:14 schreef Wombcat het volgende:
Nadeel van Wiggins die op zijn muil gaat en dan eventueel zijn tourzege van 2012 verliest, is dat die dan naar Froome gaat. Je schiet er niet echt iets mee op dus.
Tenzij Wiggins gaat praten natuurlijk. Dan kan het opeens hard gaan met het schrappen van tourzeges.
  zondag 16 oktober 2016 @ 11:50:26 #28
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165985796
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 10:22 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Tenzij Wiggins gaat praten natuurlijk. Dan kan het opeens hard gaan met het schrappen van tourzeges.
Als hij gaat praten dan verliest hij op zeker zijn ridderschap.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 oktober 2016 @ 11:57:56 #29
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_165985901
Wiggins en nu al praten over tourzeges verliezen, heb ik iets gemist?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_165986376
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:47 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Onze extreem zware astmaticus.

Overigens was Marcel 'Ozon' Kittel ook erg lovend over Wiggins

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)nd-greipel-over-tue/
Respect voor Kittel die al meermaals de omerta heeft verbroken.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 oktober 2016 @ 13:00:08 #31
426493 crew  PippenScottie
pi_165987119
quote:
11s.gif Op zondag 16 oktober 2016 11:57 schreef heywoodu het volgende:
Wiggins en nu al praten over tourzeges verliezen, heb ik iets gemist?
Hoop doet leven.
pi_166006824
quote:
"This is not a comfortable situation. This is whole process is a long way from comfortable and where we got to know now, is not been comfortable at all," Brailsford said in the interview. "Let's face facts, this last week I don't think I handled the situation as well as I could have done and I probably made it a damn sight worse than it needed to be quite frankly. It's not comfortable, it's not comfortable to be under this level of scrutiny.

"From what was a very small fire, if you like, I inadvertently threw a huge amount of petrol on it and two and two equals ten now… I hold my hand up here - I haven't done a very good job of this one, unfortunately, and have probably made the situation worse."

While admitting that his response could have been better, Brailsford explains that he has no concerns regarding Wiggins' TUEs for triamcinolone, adding the caveat "We'll be reviewing how we operate with TUEs going forward, that's for sure," he said.

"Bradley Wiggins is an amazing guy and an amazing athlete and he's achieved incredible results in his career and I think we can see quite clearly that's not done off the back of TUEs ," he said, going to add that "if you think one shot of Kenalog is going to win you the Tour de France, then I am pretty sure a lot more people will be taking shots of Kenalog, quite frankly."

On the subject of Sky's past use of TUE's Brailsford explained that "there isn't a systematic pattern of TUE abuse" and "if we were going to abuse a system, we would have a better pattern of use."
http://www.cyclingnews.co(...)kys-medical-package/

Wat een bagger komt er toch uit Wiggins en Brailsford. Nu weer Brailsford met allerlei nietszeggende uitspraken hoe geweldig Wiggins is en dat ze wel een beter misbruikpatroon zouden hebben gehad als ze de TUE's echt hadden misbruikt.
pi_166009285
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 09:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)kys-medical-package/

Wat een bagger komt er toch uit Wiggins en Brailsford. Nu weer Brailsford met allerlei nietszeggende uitspraken hoe geweldig Wiggins is en dat ze wel een beter misbruikpatroon zouden hebben gehad als ze de TUE's echt hadden misbruikt.
gast is een meesterspindoctor
  maandag 17 oktober 2016 @ 15:53:02 #35
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_166013969
quote:
En gratis te bezoeken! Ik ga kijken of het mij lukt...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_166017812
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 09:23 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.cyclingnews.co(...)kys-medical-package/

Wat een bagger komt er toch uit Wiggins en Brailsford. Nu weer Brailsford met allerlei nietszeggende uitspraken hoe geweldig Wiggins is en dat ze wel een beter misbruikpatroon zouden hebben gehad als ze de TUE's echt hadden misbruikt.
In de eerste alinea zegt 'ie wel 10x dat het "not comfortable" is (naja, 5x, maar toch knap in 4 regels). _O- Maar eigenlijk niks inhoudelijks in het hele verhaal.
in a crowd you lose humanity
pi_166018388
http://nos.nl/artikel/213(...)een-nachtmerrie.html

Als je hier leest hoe volgens Webb opgefokt de Oranje spelers waren tijdens de WK finale van 2010 verdenk ik het Nederlands team er ook wel van dat ze een paar pilletjes op hadden voor die finale
pi_166018444
quote:
2s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:07 schreef Evertjan het volgende:
http://nos.nl/artikel/213(...)een-nachtmerrie.html

Als je hier leest hoe volgens Webb opgefokt de Oranje spelers waren tijdens de WK finale van 2010 verdenk ik het Nederlands team er ook wel van dat ze een paar pilletjes op hadden voor die finale
nee joh
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 oktober 2016 @ 11:48:15 #39
426493 crew  PippenScottie
pi_166053979
Twee maanden (........ ;( ) schorsing voor Johaug. :')
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 19 oktober 2016 @ 11:49:26 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166054000
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 11:48 schreef PippenScottie het volgende:
Twee maanden (........ ;( ) schorsing voor Johaug. :')
_O- maar ook niet heel vreemd. Twee jaar was vreemder geweest.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166054017
Krijgt ze ook een Oscar?
in a crowd you lose humanity
pi_166054192
Kan ze net aan de tour de ski meedoen? *O*
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 19 oktober 2016 @ 12:01:59 #43
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166054274
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 11:58 schreef komrad het volgende:
Kan ze net aan de tour de ski meedoen? *O*
:Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 19 oktober 2016 @ 12:03:29 #44
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166054302
Een linkje erbij was trouwens wel handig geweest bedenk ik me nu, ze is helemaal niet twee maanden geschorst :+

Ze is twee maanden op non-actief gesteld terwijl het onderzoek nog loopt. Dit is dus nog niet de schorsing, die wordt binnen die twee maanden verwacht.

http://sports.yahoo.com/n(...)-092858074--spt.html
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166054644
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 12:03 schreef heywoodu het volgende:
Een linkje erbij was trouwens wel handig geweest bedenk ik me nu, ze is helemaal niet twee maanden geschorst :+

Ze is twee maanden op non-actief gesteld terwijl het onderzoek nog loopt. Dit is dus nog niet de schorsing, die wordt binnen die twee maanden verwacht.

http://sports.yahoo.com/n(...)-092858074--spt.html
eigenlijk weinig nieuws en afwachten op de straf
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 20 oktober 2016 @ 14:25:39 #47
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166081363
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 11:58 schreef komrad het volgende:
Kan ze net aan de tour de ski meedoen? *O*
Wat is een sneuere C-sport. Cross-country skiën of langebaanschaatsen?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 20 oktober 2016 @ 17:59:18 #48
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_166085915
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is een sneuere C-sport. Cross-country skiën of langebaanschaatsen?
Zegt de man die handbal een A-sport noemt :')
pi_166086270
Dit is compleet rigged, hoe durven ze Therese te schorsen. Alsof zo'n poppetje ooit doping zou nemen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_166112778
Spitinthesoup twitterde op vrijdag 21-10-2016 om 10:30:16 Provisional suspensions: Alireza Haghi (37, Iran) TestosteroneÓscar Mauricio Álvarez Paniagua (38, Colombia) EPOhttps://t.co/60n5hjpoiz reageer retweet
Dit moet een hoax zijn, want in Iran en Colombia doen ze dit soort dingen niet. Colombiaantje heet zelfs Paniagua.
  Trouwste user 2022 donderdag 27 oktober 2016 @ 19:41:13 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_166246178
Drie gewichthefsters uit Kazachstan
moeten vanwege dopinggebruik hun bij de
Spelen van Londen 2012 gewonnen gouden
medailles weer inleveren.Dat heeft het
IOC bekendgemaakt.In totaal bleken acht
atleten na hertests positief te zijn en
zij zijn allen gediskwalificeerd.

De drie gouden Kazachstaansen,die op
anabole steroïden werden betrapt,zijn
Zoelfija Tsjinsjanlo (-53 kg),Maja
Maneza (-63 kg) en Svetlana Podobedova
(-75 kg).

Hertestst op samples van atleten van de
Spelen van Peking 2008 en Londen hebben
al 98 positieve gevallen opgeleverd.De
meeste betrapte atleten zijn Russisch
of komen uit Oost-Europese landen.

http://nos.nl/teletekst#605

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 27 oktober 2016 @ 20:33:06 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_166247429
blijven er nog gewichtheffers over van die Spelen? _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 27 oktober 2016 @ 20:35:59 #53
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166247508
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:33 schreef rubbereend het volgende:
blijven er nog gewichtheffers over van die Spelen? _O-
Dat die niet clean waren was al even bekend, alleen is er nu pas officieel een streep door :+

Ilya Ilyin, ook uit Kazakhstan, gaat ook nog officieel onderuit, twee keer goud in het putje.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166247894
http://www.telegraaf.nl/t(...)_me_naar_bed___.html
quote:
"Dopingcontrole gisteravond om 10 uur, dopingcontrole vanochtend om 8 uur. Laat maar weten als je volgende keer ook met mij naar bed wilt"
Weet iemand hoe je dopingcontroleur kunt worden?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 27 oktober 2016 @ 20:52:45 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166248093
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:46 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_me_naar_bed___.html

[..]

Weet iemand hoe je dopingcontroleur kunt worden?
Ja, claimed.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:57:23 #56
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_166250467
Kuch..

SkyOrla twitterde op donderdag 27-10-2016 om 21:42:17 WADA: Due to data entry errors nearly 100 samples analysed in Rio were not matched to an athlete. 28.62% of athletes competing in Rio tested reageer retweet
SkyOrla twitterde op donderdag 27-10-2016 om 21:39:50 On some days at Rio Games up to 50% of planned target tests aborted because athletes in Village simply could not be found. V worrying stat. reageer retweet
Nothing to see here, please move along..
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 27 oktober 2016 @ 22:25:42 #57
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166251187
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166251271
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:46 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)_me_naar_bed___.html

[..]

Weet iemand hoe je dopingcontroleur kunt worden?
ja, gewoon aanmelden bij NDA
  Trouwste user 2022 vrijdag 28 oktober 2016 @ 06:55:16 #59
7889 tong80
Spleenheup
pi_166255891
De situatie rondom dopingcontroles op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro liet nogal te wensen over, zo heeft wereldantidopingorganisatie WADA donderdag laten weten. WADA bracht een rapport van onafhankelijke waarnemers uit, die tijdens de Spelen in Rio in de gaten hielden of alles volgens de regels en soepel verliep.

Dat was niet bepaald het geval, zo blijkt uit diverse voorbeelden. De grootste blunder werd wel begaan bij het invoeren van informatie over verzamelde urine- en bloedstalen: van honderd stalen werd de informatie verkeerd ingevoerd, waardoor de stalen niet aan een sporter gekoppeld konden worden. Het lijkt erop dat WADA na afloop flink bezig is geweest om er nog wat van te maken en een deel van de stalen aan atleten te koppelen, maar dat lijkt niet bij allemaal gelukt.

Relatief weinig sporters getest
Ook het aantal controles baarde de nodige opzien. Zo werd in risicosporten als gewichtheffen nauwelijks bloed afgenomen voor controles, terwijl de voetballers op de Spelen buiten wedstrijden om zelfs helemaal veilig waren om te gebruiken wat ze wilden: voetballers werden buiten wedstrijden precies nul keer getest. Eén monster uit een andere sport raakte zelfs gewoon kwijt en werd pas twee weken na de Spelen teruggevonden.

Aan de Spelen in Rio deden ruim elfduizend atleten mee, maar slechts 3237 van hen, iets meer dan een kwart, heeft een dopingtest moeten ondergaan. Voor het overgrote merendeel daarvan bleef het bij één test, terwijl enkele honderden sporters twee keer de sjaak waren. Van 81 sporters werd drie keer een monster afgenomen, dertien sporters waren vier keer aan de beurt en vier atleten moesten vijf keer tijd vrijmaken voor de dopingcontroleurs. Tot slot was er nog één ongelukkige ziel die maar liefst zes keer in een potje moest plassen of wat bloed af moest staan.

Chaperones functioneerden niet goed
Buiten dergelijke zaken was er ook felle kritiek op het functioneren van zogenaamde chaperones, mensen die sporters na hun wedstrijd naar de dopingcontroles begeleiden. Er waren gevallen waar meer dan de helft van de chaperones er simpelweg niet was, of op z'n minst veel te laat. Volgens de WADA-waarnemers is het slechte functioneren te wijten aan slechte training, slecht geregeld vervoer en het feit dat een groot deel geen Engels sprak. De regel dat atleten vooraf niet mogen weten dat ze getest worden werd 'overduidelijk verbroken': de chaperones konden hun sporter vaak niet vinden en moesten dan maar aan teamgenoten vragen waar hij of zij was.

Toch kwam WADA nog wel met een positief punt: het laboratorium in Rio, waar de stalen getest werden, werd zes weken voor de Spelen gesloten vanwege bar slechte prestaties. De verbeteringen die zijn aangebracht konden op lof rekenen van WADA. "Het lab was voorzien van sublieme apparatuur en werkte zeer veilig en efficient. De antidopingbeweging in Zuid-Amerika zal hier in de komende jaren een hele goede aan hebben", valt in het rapport te lezen.

'Grote blunders rond dopingcontroles Spelen Rio, meeste atleten niet getest'

Eerst de Russen weren vervolgens amper controleren. :D :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:07:41 #60
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_166255917
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:57 schreef F.Begbie het volgende:
Kuch..

SkyOrla twitterde op donderdag 27-10-2016 om 21:42:17 WADA: Due to data entry errors nearly 100 samples analysed in Rio were not matched to an athlete. 28.62% of athletes competing in Rio tested reageer retweet
SkyOrla twitterde op donderdag 27-10-2016 om 21:39:50 On some days at Rio Games up to 50% of planned target tests aborted because athletes in Village simply could not be found. V worrying stat. reageer retweet
Nothing to see here, please move along..
Man man man man. :').
pi_166256849
Lachwekkende taferelen.

Ook een kwart van de atleten testen. _O- Die sukkels die ook positief testen, dan moet je echt tot een uur voor de wedstrijd anabolen in je mik duwen ofzo, anders kan je alles zo makkelijk ontlopen...

Het verhaal rond Johaug rammelt overigens ook aan alle kanten, maar die is er goed vanaf gekomen met haar straf. :D
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:25:22 #62
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166256915
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:18 schreef DeeBee het volgende:
Lachwekkende taferelen.

Ook een kwart van de atleten testen. _O- Die sukkels die ook positief testen, dan moet je echt tot een uur voor de wedstrijd anabolen in je mik duwen ofzo, anders kan je alles zo makkelijk ontlopen...

Het verhaal rond Johaug rammelt overigens ook aan alle kanten, maar die is er goed vanaf gekomen met haar straf. :D
Die weet haar straf nog helemaal niet :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166257078
Ja ok, die voorlopige schorsing dan. Enfin, daar is er ook alweer een dokter ingestapt om de lipbalsem theorie wat kracht bij te zetten, het zal allemaal wel. Die Noren zijn gewoon vrij vervelend ook in het cross-country. :+
Jack does it in real time...
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:55:46 #64
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_166259604
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 06:55 schreef tong80 het volgende:

'Grote blunders rond dopingcontroles Spelen Rio, meeste atleten niet getest'

Eerst de Russen weren vervolgens amper controleren. :D :{

:P

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 09:40 schreef DeeBee het volgende:
lipbalsem theorie
Excuus in de categorie Gasquet, zoenen met een cokehead

[ Bericht 7% gewijzigd door Bonobo11 op 28-10-2016 12:03:40 ]
Feyenoord!!! * Barça
pi_166260029
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 11:55 schreef Bonobo11 het volgende:

Excuus in de categorie Gasquet, zoenen met een cokehead
mooiste smoes wat ik ooit heb gehoord
pi_166264628
quote:
IOC oneens met kritiek WADA over dopingcontroles in Rio

Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) is wel tevreden over de wijze waarop de organisatie van de Olympische Spelen van Rio de Janeiro de afgelopen zomer op doping heeft gecontroleerd.
Dit in tegenstelling tot wereldantidopingbureau WADA, dat eerder concludeerde dat de controles in Rio verre van vlekkeloos verliepen.

''Het programma was succesvol'', aldus het IOC vrijdag. ''Wel waren er wat opstartproblemen, onder meer door een gebrek aan deskundige vrijwilligers."

"Dit is echter op een adequate manier aangepakt. Er waren veel integere personen bij betrokken en die hebben hun werk naar behoren gedaan. We zijn ze daarvoor erkentelijk. Ook het aantal controles was voldoende.''

WADA concludeerde na onderzoek anders. Volgens de instantie ging op sommige dagen tijdens de Spelen meer dan de helft van de geplande dopingcontroles niet door, omdat de betreffende atleten onvindbaar waren in het olympisch dorp.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 31 oktober 2016 @ 10:52:43 #67
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_166322365
quote:
Gallego handed near four-year doping ban

Spaniard tested positive for stanozolol just three days into his career

Alberto Gallego has received a ban of three years and nine months after testing positive for Stanozolol at the start of the year.

The 25-year-old Spaniard was just three days into his career as a professional rider, having joined the Caja Rural-Seguros RGA team, when he returned the positive sample for the anabolic steroid.

He was provisionally suspended by the UCI in January and Caja Rural swiftly rescinded his contract. This week he was added to the UCI's list of sanctions for anti-doping rule violations and his ban, effective from the date of the test, will run until the 25th October 2019, by which point he'll be nearly 28.

http://www.cyclingnews.co(...)our-year-doping-ban/
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2016 @ 12:02:07 #68
426493 crew  PippenScottie
pi_166365909
Colombia pakt dopingarts Alberto Beltran op:

http://velonews.competito(...)doping-doctor_409716

Hij is gelinkt aan diverse Colombiaanse ploegen, maar schijnbaar is hij ook verantwoordelijk voor de medische zorg voor de wedstrijdpaarden van de koninklijke familie van Bahrein.
U weet wel, die van prins Nasser bin Hammad al Khalifa, de eigenaar van de nieuwe profploeg uit Bahrein.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 november 2016 @ 12:02:40 #69
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166365927
quote:
14s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:52 schreef Pino112 het volgende:
The 25-year-old Spaniard was just three days into his career as a professional rider, having joined the Caja Rural-Seguros RGA team, when he returned the positive sample for the anabolic steroid.

_O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 2 november 2016 @ 12:17:36 #70
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_166366212
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 12:02 schreef PippenScottie het volgende:
Colombia pakt dopingarts Alberto Beltran op:

http://velonews.competito(...)doping-doctor_409716

Hij is gelinkt aan diverse Colombiaanse ploegen, maar schijnbaar is hij ook verantwoordelijk voor de medische zorg voor de wedstrijdpaarden van de koninklijke familie van Bahrein.
U weet wel, die van prins Nasser bin Hammad al Khalifa, de eigenaar van de nieuwe profploeg uit Bahrein.
Hallo daar zijn we weer.
quote:
Over the past few months, Colombian officials operated on a tip that Beltrán had resumed some of his nefarious activities, including the trafficking of Aicar, TB-500, and EPO.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_166426951
quote:
Ex-prof levenslang geschorst wegens toedienen doping bij minderjarige zoon

Ex-profwielrenner Teo Muis mag de rest van zijn leven op geen enkele wijze betrokken zijn bij wedstrijden of trainingen. De tuchtcommissie van het Instituut Sportrechtspraak (ISR) heeft de 50-jarige Muis geschorst vanwege het verstrekken en toedienen van Nandrolon aan zijn toenmalige minderjarige zoon.

Elk jaar komt het een keer voor dat op de site van de Nederlandse Wielerbond tussen alle nieuwsberichten over masterclasses fietsenmaken en aankondigingen van Nederlands Kampioenschappen het woord “schorsing” verschijnt. Vaak gaat het om een berichtje van niet meer dan vier regels waarin een van de leden een schorsing wordt opgelegd.
In Nederland zijn die schorsingen vooral voor renners die hun handen niet thuis kunnen houden of een dopingcontrole hebben gemist. In november 2015 was daar het bericht over een junior die geschorst werd. Deze zin was dan ook alle informatie die er op de site van de KNWU te vinden was. Op social media en de verschillende wielerfora werden al snel talloze geruchten verspreid. Van het gebruik van amfetamine en nandrolon tot het missen van een dopingcontrole.

De betrokkene zelf kwam ook met een verhaal. In de plaatselijke krant liet de toen 17-jarige Jesse Muis optekenen dat het ging om een gemiste dopingcontrole. De storm waaide over maar de schorsing bleef staan.

Levenslang geschorst
Dinsdag stond er opnieuw een bericht op de site van de KNWU. Ditmaal ging het niet om J. Muis maar om T. Muis. Ook hier weer minimale informatie over de reden van schorsing. De schorsing zelf loog er niet om. “De heer is door een uitspraak van het Instituut Sport Rechtspraak met onmiddellijke ingang levenslang geschorst en mag derhalve op geen enkele wijze betrokken zijn en of deelnemen aan wedstrijden of trainingen.”

De werkelijke reden van de schorsing staat in de aanklacht van de KNWU: “Betrokkene heeft in november/december 2014, althans op enig moment voorafgaande aan een dopingcontrole die plaats vond op 2015 te (België) in zijn functie van begeleider/coach Nandrolon toegediend aan zijn destijds minderjarige zoon, die ook lid is van de KNWU. Nandrolon komt voor op de Dopinglijst van de KNWU en is verboden binnen en buiten wedstrijdverband. Toediening van een dergelijke verboden stof aan een lid vormt een overtreding van artikel 10 van het Dopingreglement.”

Teo Muis werd begin jaren ’90 als 21-jarige renner prof bij het Spaanse Orbea. Al snel reed hij alle grote klassiekers en maakte hij kennis met de harde wereld van het profwielrennen. In een interview met Jan Volwerk sprak hij over het grootste item: “Doping? Ik niet. Het is me wel aangeboden. Door ploeggenoten. Maar ik ben er nooit op ingegaan. Ik was veel te bang dat ik gepakt werd en ik wilde ook écht niet. Verder wil ik er niets over kwijt. Er is de laatste tijd al te veel over geroepen.” Het interview gaf hij nadat hij de afgelopen jaren de liefde voor de wielersport weer gevonden had. Samen met zijn zoon Jesse reisde hij stad en land af om te strijden in de rondjes om de kerk.

Doping
De familie Muis probeerde alles om de dopingschorsing van Jesse op te heffen. Via verschillende advocaten werd de uitspraak aangevochten en werd het missen van een dopingcontrole de inzet. Afgelopen maand kwam er een uitspraak van de tuchtcommissie in de zaak van de familie Muis. De schorsing van Jesse Muis wordt ingekort van vier naar twee jaar, maar niet vanwege het missen van de doping controle.

Jesse Muis is wel degelijk betrapt op het gebruik van Nandrolon, maar het staat niet vast of hij daarvan op de hoogte was. “De betrokkene (vader, red.) heeft in zijn verweerschrift erkend dat hij de aangetroffen verboden stoffen aan zijn destijds minderjarige zoon heeft toegediend onder het voorwendsel dat het vitamines betrof. Hij zegt zich te realiseren dat hij een fout heeft begaan en verklaart bereid te zijn de door de KNWU gevraagde straf van levenslange uitsluiting te aanvaarden”, is te lezen in de uitspraak.

“Geen commentaar”
In zijn verweerschrift probeerde Muis senior ook de publicatie van de uitspraak tegen te houden. Publicatie zou “een verzwaring van de straf betekenen, met name voor zijn zoon, met ingrijpende en onwenselijke gevolgen voor de verhoudingen binnen het gezin.” Volgens de tuchtcommissie biedt het Dopingreglement noch de World Anti-Doping Code van het WADA enige ruimte om publicatie te verbieden “dan wel hier voorwaarden aan te verbinden”.

Muis heeft zijn verhaal bij de rechter gedaan en wil verder geen commentaar geven.
pi_166429963
_O- :') :{ :r
pi_166432819
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 02:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

te triest voor woorden dit, je eigen zoon in spuiten met steroïden en nog zijn we zo naïef in Nederland qua doping.
  zaterdag 5 november 2016 @ 17:22:33 #74
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_166433496
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

te triest voor woorden dit, je eigen zoon in spuiten met steroïden en nog zijn we zo naïef in Nederland qua doping.
Ook opvallend dat ie dan pas in België betrapt wordt. Het zegt misschien ook wat over de controles bij jeugdwedstrijden in Nederland. Lijkt mij sterk dat dit een eenmalig feit geweest zal zijn.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_166433514
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 17:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ook opvallend dat ie dan pas in België betrapt wordt. Het zegt misschien ook wat over de controles bij jeugdwedstrijden in Nederland. Lijkt mij sterk dat dit een eenmalig feit geweest zal zijn.
Ram van het NDA heeft geen geld om in de jeugd te controleren.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 11 november 2016 @ 21:35:35 #76
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_166591657
De Russische zwemmer Vitali Melnikov is voor acht jaar geschorst.

https://www.google.nl/amp(...)v.html?client=safari
  Moderator donderdag 17 november 2016 @ 20:06:00 #77
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_166720252
Na Kleber Ramos zijn er nog twee Funvic-goden betrapt op het gebruik van CERA. _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_166722724
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 20:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Na Kleber Ramos zijn er nog twee Funvic-goden betrapt op het gebruik van CERA. _O_
whut? hoe dom ben je om die oude troep te gebruiken?
pi_166728258
quote:
Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft opnieuw zestien atleten gestraft na het hertesten van hun dopingtests op de Olympische Spelen in 2008 in Peking. Dat meldde het IOC donderdag. Alle betrapte atleten worden gediskwalificeerd en verliezen hun resultaten.

Bij de betrokken atleten zijn tien medaillewinnaars. Dat zijn de Russische gewichtheffers Khadzhimurav Akkaev (brons in de categorie -94 kg) en Dmitry Lapikov (brons in de categorie -105 kg), de Kazachse gewichthefsters Irina Nekressova (zilver in de categorie -63 kg) en Mariya Grabovetskaya (brons in de categorie +75 kg), de Oekraïnse gewichthefster Natalya Davydova (brons in de categorie -69 kg), de Russische worstelaar Khasan Baroev (zilver in de categorie -120 kg), de Azerbeidzjaanse worstelaar Vitaliy Rahimov (zilver in de categorie -60 kg), de Kazachse worstelaar Asset Mambetov (brons in de categorie -96 kg), de Oekraïnse polsstokspringer Denis Yurchenko (brons) en de Griekse hink-stap-springster Chrysopiyi Devetzi (brons).

Daarnaast werden ook Kazachse gewichtheffer Vladimir Sedov (vierde plaats in de categorie -85 kg), de Azerbeidzjaanse gewichtheffer Nizami Pashayev (vijfde plaats in de categorie -94 kg), de Wit-Russische gewichthefster Iryna Kulesha (vierde plaats in de categorie -75 kg), de Russische hoogspringster Elena Slesarenko (vierde plaats), de Oekraïnse hoogspringster Vita Palamar (vijfde plaats) en de Kazachse gewichthefster Maya Maneza (uiteindelijk niet deelgenomen in de categorie +63 kg) positief bevonden.
pi_166729069
Geheel toevallig weer allemaal voormalige USSR-landen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 20 november 2016 @ 18:42:52 #81
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166783831
Iemand heeft dit op The Clinic gepost, een interessant artikel uit 1988:
https://www.flickr.com/ph(...)75/in/shares-P41SXg/

Overigens vraag ik me nog steeds af wat er allemaal waar is van de zogenaamde EPO doden. Hans Vandeweghe heeft er grote twijfels bij en weet voor 90% zeker dat het flauwekul is.

Calgary 1988 als eerste grote EPO showcase? Zou ook de wederopstanding van de Nederlandse sport in de tweede helft van de jaren 80 en eerste helft jaren 90 mede kunnen verklaren (in 'echte' A-sporten zoals atletiek, tennis, voetbal enzovoorts).

http://www.sportenstrateg(...)nooit-laten-afnemen/

MRasmussen1974 twitterde op zaterdag 19-11-2016 om 22:58:46 1)I n 2013 I asked @thomasdekker to testify in my lawsuit again Rabobank with the answer that he didn't have knowledge of anything relevant. reageer retweet
MRasmussen1974 twitterde op zaterdag 19-11-2016 om 22:59:50 2) Apparently his memory is more vivid and clear now 3 years later! reageer retweet
https://speld.nl/2016/11/(...)halen-thomas-dekker/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166784029
Dekker zat nog in het wielerpeloton op dat moment, natuurlijk gaat hij dan niets zeggen
pi_166784610
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 18:42 schreef Klopkoek het volgende:
Iemand heeft dit op The Clinic gepost, een interessant artikel uit 1988:
https://www.flickr.com/ph(...)75/in/shares-P41SXg/

Overigens vraag ik me nog steeds af wat er allemaal waar is van de zogenaamde EPO doden. Hans Vandeweghe heeft er grote twijfels bij en weet voor 90% zeker dat het flauwekul is.

Calgary 1988 als eerste grote EPO showcase? Zou ook de wederopstanding van de Nederlandse sport in de tweede helft van de jaren 80 en eerste helft jaren 90 mede kunnen verklaren (in 'echte' A-sporten zoals atletiek, tennis, voetbal enzovoorts).

http://www.sportenstrateg(...)nooit-laten-afnemen/

MRasmussen1974 twitterde op zaterdag 19-11-2016 om 22:58:46 1)I n 2013 I asked @thomasdekker to testify in my lawsuit again Rabobank with the answer that he didn't have knowledge of anything relevant. reageer retweet
MRasmussen1974 twitterde op zaterdag 19-11-2016 om 22:59:50 2) Apparently his memory is more vivid and clear now 3 years later! reageer retweet
https://speld.nl/2016/11/(...)halen-thomas-dekker/
Volgens mij is EPO uitgekomen einde 1988, dus kan het geen rol hebben gespeeld in calgary (feb 1988). wat ik weet is dat Gert Jacobs het nam tijden de tour van 89.
dan zou je moeten interpoleren, wie de eerste was in het peleton....
Zelf denk ik dat die EPO doden waar zijn, zeker gezien wat het doet bij grote hoeveelheden. De UCI boeide het niet, zolang ze in beeld maar niet sterven want dat is slecht voor de sport, dus sponsoren, dus minder geld.
  zondag 20 november 2016 @ 19:23:52 #84
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166784944
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 19:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Volgens mij is EPO uitgekomen einde 1988, dus kan het geen rol hebben gespeeld in calgary (feb 1988). wat ik weet is dat Gert Jacobs het nam tijden de tour van 89.
dan zou je moeten interpoleren, wie de eerste was in het peleton....
Zelf denk ik dat die EPO doden waar zijn, zeker gezien wat het doet bij grote hoeveelheden. De UCI boeide het niet, zolang ze in beeld maar niet sterven want dat is slecht voor de sport, dus sponsoren, dus minder geld.
Wat denk jij dat Van Gennip plotseling deed vliegen?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166785437
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 19:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat denk jij dat Van Gennip plotseling deed vliegen?
voor en na van Gennip vlogen er ook nederlanders over de baan.
Van Gennip heeft altijd haar krediet behouden.
  zondag 20 november 2016 @ 19:40:40 #86
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166785535
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 19:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

voor en na van Gennip vlogen er ook nederlanders over de baan.
Van Gennip heeft altijd haar krediet behouden.
Maar Oost Duitsers werden zelden verslagen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 20 november 2016 @ 20:05:13 #87
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166786333
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 18:50 schreef Marcoss het volgende:
Dekker zat nog in het wielerpeloton op dat moment, natuurlijk gaat hij dan niets zeggen
Klopt, itt de zaak Boogerd. Dekker had kunnen getuigen en dan had Boogerd 8 jaar gekregen (en terecht, nare man).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166787533
quote:
] Op zondag 20 november 2016 19:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Volgens mij is EPO uitgekomen einde 1988, dus kan het geen rol hebben gespeeld in calgary (feb 1988). wat ik weet is dat Gert Jacobs het nam tijden de tour van 89.
dan zou je moeten interpoleren, wie de eerste was in het peleton....
Zelf denk ik dat die EPO doden waar zijn, zeker gezien wat het doet bij grote hoeveelheden. De UCI boeide het niet, zolang ze in beeld maar niet sterven want dat is slecht voor de sport, dus sponsoren, dus minder geld.


En dat was een artikel een dag na de 5000m bij de heren. Grappige is dat juist de onderzoek naar EPO liep in de stad waar tegelijkertijd ook de winterspelen werden gehouden.

Een aantal maanden later werd EPO als probleemfactor gezien in de sport (artikel uit juni 1988)



EPO zal dus zeker een rol kunnen hebben gespeeld bij de winter OS van 1988 ook al zal het niet makkelijk verkrijgbaar zijn geweest.
pi_166787633
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 20:39 schreef Ericr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En dat was een artikel een dag na de 5000m bij de heren. Grappige is dat juist de onderzoek naar EPO liep in de stad waar tegelijkertijd ook de winterspelen werden gehouden.

Een aantal maanden later werd EPO als probleemfactor gezien in de sport (artikel uit juni 1988)

[ afbeelding ]

EPO zal dus zeker een rol kunnen hebben gespeeld bij de winter OS van 1988 ook al zal het niet makkelijk verkrijgbaar zijn geweest.
wow, toen journalisten nog journalisten waren. ze zaten er direct bovenop!
_O_
pi_166793559
Toch bizar dat ze er vervolgens 10 jaar over doen om te bedenken dat sporters dit gebruiken.
  maandag 21 november 2016 @ 16:38:02 #91
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166803594
Hoeveel zooi is in die hoogbejaarde KC Boutiette gepropt? Of misschien zegt dat wel iets over het atletisch niveau van schaatsen. Wie weet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 november 2016 @ 16:39:10 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166803615
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 16:38 schreef Klopkoek het volgende:
Hoeveel zooi is in die hoogbejaarde KC Boutiette gepropt? Of misschien zegt dat wel iets over het atletisch niveau van schaatsen. Wie weet.
Of over het niveau van de massastart.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166805104
ook weer met stijgende verbazing naar de interviews geluisterd tijdens de zesdaagse van Gent met Wiggo. Geen enkele kritische vraag van de aanwezige Belgische pers aan hem
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 november 2016 @ 17:57:13 #94
426493 crew  PippenScottie
pi_166805193
quote:
2s.gif Op maandag 21 november 2016 17:53 schreef Evertjan het volgende:
ook weer met stijgende verbazing naar de interviews geluisterd tijdens de zesdaagse van Gent met Wiggo. Geen enkele kritische vraag van de aanwezige Belgische pers aan hem
Zei hij niet op de vraag hoe hij herinnerd wilde worden: "not afraid to say it like it is"?
  maandag 21 november 2016 @ 20:25:12 #95
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166809134
Laffe actie van de atletiekunie...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166809617














Toch wel de nodige aanwijzingen naar nog eerder dan 1988.

Dat stukje over Eindhoven is ook wel een mooie, wellicht dat Cees-Rein het daar iets minder mee eens is.
pi_166812359
Lemond reed in 88 bij gifmenger Gisbers en was nergens. In 89 en 90 bij andere teams won hij de tour weer.
pi_166813106
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:51 schreef THEFXR het volgende:
Lemond reed in 88 bij gifmenger Gisbers en was nergens. In 89 en 90 bij andere teams won hij de tour weer.
Vertel er dan ook bij dat hij in 1988 tendinitis had en hij nog zeker niet volledig hersteld van het jachtongeluk in 1987.

Steek mijn hand verder niet in het vuur voor Lemond maar 1988 was duidelijk een jaar te vroeg voor Lemond om terug te keren in het peloton.
  maandag 21 november 2016 @ 22:10:03 #99
14505 OProg
A Life in Music
pi_166813144
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 21:51 schreef THEFXR het volgende:
Lemond reed in 88 bij gifmenger Gisbers en was nergens. In 89 en 90 bij andere teams won hij de tour weer.
Die was in begin 87 nog aangezien voor een kalkoen door zijn zwager.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_166814575
quote:
9s.gif Op maandag 21 november 2016 22:10 schreef OProg het volgende:

[..]

Die was in begin 87 nog aangezien voor een kalkoen door zijn zwager.
dat weet ik. maar zo'n herstel duurt dan 2 jaar?
btw lemond heeft altijd tegen lance gezegd dat EPO nog niet bestond toen hij won, dus kon hij het nooit genomen hebben om te winnen.
pi_166814838
Stalman haar discusrecord kwijt. Knau wil braafste jongetje van de klas zijn.
pi_166816254
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:58 schreef Ericr het volgende:
Stalman haar discusrecord kwijt. Knau wil braafste jongetje van de klas zijn.
pff, is toch allang verjaard
pi_166816393
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:58 schreef Ericr het volgende:
Stalman haar discusrecord kwijt. Knau wil braafste jongetje van de klas zijn.
Jammer ja. Dat zal wel de laatste zijn die vrijwillig bekent.
pi_166817437
quote:
Het Internationaal Olympisch Comité heeft nog eens twaalf atleten uit de uitslagen van de Olympische Spelen van 2012 in Londen geschrapt. Dat maakte het IOC maandag bekend. De twaalf liepen bij hertesten tegen de dopinglamp. Onder hen de Russische Yuliya Zaripova, die goud won op de 3.000 meter steeple.

Voor de 30-jarige Zaripova maakt het niet veel meer uit. Eerder dit jaar moest ze haar medaille, net als het goud dat ze op het WK van 2011 veroverde, al inleveren wegens een andere dopingovertreding (afwijkingen in het biologisch paspoort). De wereldtitel van 2009 en de Europese titel van 2010 staan wel nog op haar palmares. In haar in Londen afgenomen stalen werden nu sporen van de anabole steroïde dehydrochlormethyltestosteron (Turinabol) teruggevonden.

Zes andere medaillewinnaars van Londen werden eveneens positief bevonden. Het gaat om zes gewichtheffers: twee Russen (Alexandr Ivanov, zilver 94 kg en Nataliya Zabolotnaya, zilver 75 kg), twee Moldaviërs (Anatoli Ciricu, brons 94 kg en Cristina Iovu, brons 53 kg), een Wit-Russische (Iryna Kulesha, brons 75 kg) en een Armeense (Hripsime Khurshudyan, brons 75 kg). Bij de vijf betrapte sporters die geen medaille wonnen, zitten er nog eens drie gewichtheffers (de Rus Andrey Demanov, de Georgiër Rauli Tsirekidze en de Kazach Almas Uteshov), een Oekraïense hamerslingeraar (Oleksandr Drygol) en een Oekraïense verspringster (Margaryta Tverdokhlib).

Vorige week schrapte het IOC zestien sporters, waarbij tien medaillewinnaars, uit de uitslag van de Spelen van 2008 in Peking. Het IOC voert met nieuwe opsporingstechnieken testen uit op meer dan duizend stalen die tijdens de Spelen van 2008 en 2012 afgenomen werden. De hertesten leverden al een pak positieve dopinggevallen op. De meeste betrapte atleten komen uit Rusland of andere Oost-Europese landen.
  dinsdag 22 november 2016 @ 00:50:26 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_166817457
Je verwacht het niet. Zijn er nog schone gewichtheffers over?
  dinsdag 22 november 2016 @ 07:37:42 #106
14505 OProg
A Life in Music
pi_166818607
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat weet ik. maar zo'n herstel duurt dan 2 jaar?
Naja, als je in kritieke toestand helemaal vol met loden kogeltjes in het ziekenhuis komt kan ik me voorstellen dat het toch wat langer duurt. :')
Zeker als er nog 25 achter blijven.

quote:
btw lemond heeft altijd tegen lance gezegd dat EPO nog niet bestond toen hij won, dus kon hij het nooit genomen hebben om te winnen.
Ik vraag me wel eens af wie nu eigenlijk de laatsten waren die überhaupt achter het bestaan kwamen. In '88 stond het dus al in de krant. Dan is het toch wel wonderlijk dat het nog wel een jaar of 6 zou duren voor iedereen weggeblazen zou worden door Gewiss en toen voor sommigen het nog wel even duurde voor het kwartje viel.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 22 november 2016 @ 09:55:32 #107
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_166820037
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 22:52 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat weet ik. maar zo'n herstel duurt dan 2 jaar?
btw lemond heeft altijd tegen lance gezegd dat EPO nog niet bestond toen hij won, dus kon hij het nooit genomen hebben om te winnen.
EPO was volgens wikipedia vanaf 87 in grote hoeveelheden te produceren, precies op tijd voor de OS en TdF van '88 . De eerste generatie EPO werd in 1977 al gemaakt (uit urine), maar dat ging slechts in erg kleine hoeveelheden. Maar als het bestaat, valt niet uit te sluiten dat er zelfs voor 87 al enkele sporters experimenteerden met EPO (maar dan moesten ze waarschijnlijk redelijk rijk zijn en de juiste connecties hebben.)
  dinsdag 22 november 2016 @ 10:03:08 #108
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166820134
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 20:39 schreef Ericr het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En dat was een artikel een dag na de 5000m bij de heren. Grappige is dat juist de onderzoek naar EPO liep in de stad waar tegelijkertijd ook de winterspelen werden gehouden.

Een aantal maanden later werd EPO als probleemfactor gezien in de sport (artikel uit juni 1988)

[ afbeelding ]

EPO zal dus zeker een rol kunnen hebben gespeeld bij de winter OS van 1988 ook al zal het niet makkelijk verkrijgbaar zijn geweest.
Geloof jij in de EPO doden trouwens? En zo ja, waarom dan in Nederland en België? Terwijl bijvoorbeeld Italië volgens de verhalen ruim voorop liep.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)erta-1164454-a240798
https://www.nrc.nl/nieuws(...)akte-1198148-a791002
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 november 2016 @ 14:10:00 #109
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166824425
Gewichtheffen tot 94kg in Londen _O-



Zielinski gaat met zijn negende plek het brons krijgen :')

Detail: diezelfde Zielinski werd in augustus van de Spelen in Rio getrapt door een positieve dopingtest :')

De nummer tien op deze lijst werd in 2013 overigens ook betrapt en twee jaar geschorst :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_166824868
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geloof jij in de EPO doden trouwens? En zo ja, waarom dan in Nederland en België? Terwijl bijvoorbeeld Italië volgens de verhalen ruim voorop liep.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)erta-1164454-a240798
https://www.nrc.nl/nieuws(...)akte-1198148-a791002
Niet direct. Eerder in schade door andere middelen of overbelasting. Vergeet niet dat vanaf de jaren 70 al tig renners zonder duidelijke oorzaak het loodje legden. Het aantal renners uit de jaren 70 en 80 die vrij jong stierven is best hoog te noemen. Een groot gedeelte van die renners heeft deelgenomen aan loodzware 100km ploegentijdritten.

Denk dat daar eerder een verband mee is dan een vrij nieuw middel dat opeens grootschalig door Nederlands en Belgische renners gebruikt zou zijn. Dat gebruik zie je dan niet direct terug in uitslagen terwijl juist EPO bij landen als Spanje en Italië een hausse teweeg bracht die zijn weerga niet kende.
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:15:32 #111
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_166826700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:27 schreef Ericr het volgende:

[..]

Niet direct. Eerder in schade door andere middelen of overbelasting. Vergeet niet dat vanaf de jaren 70 al tig renners zonder duidelijke oorzaak het loodje legden. Het aantal renners uit de jaren 70 en 80 die vrij jong stierven is best hoog te noemen. Een groot gedeelte van die renners heeft deelgenomen aan loodzware 100km ploegentijdritten.

Denk dat daar eerder een verband mee is dan een vrij nieuw middel dat opeens grootschalig door Nederlands en Belgische renners gebruikt zou zijn. Dat gebruik zie je dan niet direct terug in uitslagen terwijl juist EPO bij landen als Spanje en Italië een hausse teweeg bracht die zijn weerga niet kende.
Dat die doden geconcentreerd lagen in België en Nederland (ook bijv. herhaald en naar voren gebracht door de New York Times), is dat selectieve interpretatie van feiten? Toeval? Of heeft het een oorzaak?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_166827240
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geloof jij in de EPO doden trouwens? En zo ja, waarom dan in Nederland en België? Terwijl bijvoorbeeld Italië volgens de verhalen ruim voorop liep.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)erta-1164454-a240798
https://www.nrc.nl/nieuws(...)akte-1198148-a791002
ik geloof wel in de EPO doden, waarom zou voet dit fantaseren?. toentertijd was er geen test om EPO op te sporen, dus ook bij de sectie op het lichaam kom je er dan niet achter.
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:40:22 #113
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_166828241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik geloof wel in de EPO doden, waarom zou voet dit fantaseren?. toentertijd was er geen test om EPO op te sporen, dus ook bij de sectie op het lichaam kom je er dan niet achter.
Denk eerder aan AAS ipv epo als mogelijke schuldige.
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:48:51 #114
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_166828422
Epo is imo ook geen wondermiddel, en je gaat er intrinsiek niet harder van fietsen. Je bent wel eerder hersteld, veel eerder en dat is in een etappekoers heel belangrijk. En betekent dus ook dat je veel zwaarder kan trainen dan zonder. Combinatie met groeihormoon is de sleutel, dat werkt anabool. Van AAS is bekend dat ze zeer schadelijk zijn voor organen. Spuitje epo ga je volgens mij echt niet zomaar van het hoekje om alleen bij wangebruik wellicht.
pi_166829449
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:48 schreef kaasplankje het volgende:
Epo is imo ook geen wondermiddel, en je gaat er intrinsiek niet harder van fietsen. Je bent wel eerder hersteld, veel eerder en dat is in een etappekoers heel belangrijk. En betekent dus ook dat je veel zwaarder kan trainen dan zonder. Combinatie met groeihormoon is de sleutel, dat werkt anabool. Van AAS is bekend dat ze zeer schadelijk zijn voor organen. Spuitje epo ga je volgens mij echt niet zomaar van het hoekje om alleen bij wangebruik wellicht.
Het gaat om de hoeveelheid, niet aan/uit. Als je genoeg spuit totdat je bloed als stroop is, dan stopt je hart er gegarandeerd mee in je slaap.
getuige de hartslagalarmen die men s'nachts droeg en het rondje fietsen om 2 uur s'nachts.
pi_166899862
quote:
De lijst van dopingzondaars op de Olympische Spelen van 2008 en 2012 blijft maar aangroeien. Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) heeft nog eens zeven namen uit de uitslagen geschrapt. De Kazachse gewichtheffer Ilja Iljin is het grootste slachtoffer. Hij moet twee gouden medailles inleveren.
Zowel in Peking als in Londen was Ilja Iljin de beste in de klasse tot 94 kilogram. Nu moet de Kazachse gewichtheffer zijn medailles weer inleveren. Bij een nieuwe analyse van zijn stalen werden verboden steroïden teruggevonden.

Iljin is de enige Kazach die twee keer olympisch kampioen werd.

De Kazachse gewichtheffers waren de jongste tien jaar bijzonder succesvol. Op de Spelen van Londen en Peking veroverden ze vijf keer goud.

Die medailles zijn ze na de nieuwe testen van het IOC inmiddels allemaal kwijt. Op de Spelen van dit jaar in Rio de Janeiro bezorgden de gewichtheffers Kazachstan één keer goud, één keer zilver en drie keer brons.

Meer betrapte atleten: vijf Wit-Russen
Aksana Miankova (WRu-hamerslingeren): goud 2008 en zevende in 2012
Natalia Michnevitsj (WRu-kogelstoten): zilver 2008
Pavel Lyschyn (WRu-hamerslingeren): vierde in 2008
Svetlana Oesovitsj (WRu-800 meter): 23e in 2008
Nastassia Mirontsjik-Ivanova (WRu-verspringen): zevende in 2012
Bojanka Kostova (AZe-gewichtheffen): vijfde in 2012
pi_166908018
een britse kampioen betrokken bij de cover up.

http://www.msn.com/en-gb/(...)r-AAkLrdW?li=BBoPWjQ
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 29 november 2016 @ 13:51:40 #119
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_166978433
Noors anti-dopingbureau gaat voor 14 maanden schorsing voor Johaug.
http://bigstory.ap.org/ar(...)th-doping-ban-johaug

De sportautoriteit (zal het NOC wel zijn?) moet daar nu over gaan beslissen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 29 november 2016 @ 16:04:49 #120
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_166980972
Een van de Iraanse wielergoden is gepakt. :{

Het gaat om de 41-jarige Ahad Kazemi, die in 2010 ook al eens werd betrapt, maar ondanks nog wat extra jaren ervaring duidelijk niet veel wijzer is geworden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 30 november 2016 @ 19:25:49 #121
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167006877
dit vinden mensen leuk hier:

RikElfrink twitterde op woensdag 30-11-2016 om 19:24:47 Voormalig PSV-clubarts Cees-Rein van den Hoogenband in WADA-commissie. Zie: https://t.co/mFWvykeJgs reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 30 november 2016 @ 19:32:27 #122
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167007097
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:25 schreef rubbereend het volgende:
dit vinden mensen leuk hier:

RikElfrink twitterde op woensdag 30-11-2016 om 19:24:47 Voormalig PSV-clubarts Cees-Rein van den Hoogenband in WADA-commissie. Zie: https://t.co/mFWvykeJgs reageer retweet
_O- _O- _O-
pi_167007286
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:25 schreef rubbereend het volgende:
dit vinden mensen leuk hier:

RikElfrink twitterde op woensdag 30-11-2016 om 19:24:47 Voormalig PSV-clubarts Cees-Rein van den Hoogenband in WADA-commissie. Zie: https://t.co/mFWvykeJgs reageer retweet
Hij weet natuurlijk uit ervaring dondersgoed wat werkt en wat niet.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 november 2016 @ 19:38:33 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167007305
Wat was er ook alweer allemaal met hem?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167007356
Zo chanant.
Jack does it in real time...
pi_167007836
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:25 schreef rubbereend het volgende:
dit vinden mensen leuk hier:

RikElfrink twitterde op woensdag 30-11-2016 om 19:24:47 Voormalig PSV-clubarts Cees-Rein van den Hoogenband in WADA-commissie. Zie: https://t.co/mFWvykeJgs reageer retweet
_O-
pi_167008073
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:25 schreef rubbereend het volgende:
dit vinden mensen leuk hier:

RikElfrink twitterde op woensdag 30-11-2016 om 19:24:47 Voormalig PSV-clubarts Cees-Rein van den Hoogenband in WADA-commissie. Zie: https://t.co/mFWvykeJgs reageer retweet
haha, weer corruptie
pi_167008181
quote:
9s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:38 schreef heywoodu het volgende:
Wat was er ook alweer allemaal met hem?
alles wat fout is
pi_167014573
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:25 schreef rubbereend het volgende:
dit vinden mensen leuk hier:

RikElfrink twitterde op woensdag 30-11-2016 om 19:24:47 Voormalig PSV-clubarts Cees-Rein van den Hoogenband in WADA-commissie. Zie: https://t.co/mFWvykeJgs reageer retweet
  woensdag 30 november 2016 @ 23:49:41 #130
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_167014838
quote:
9s.gif Op woensdag 30 november 2016 19:38 schreef heywoodu het volgende:
Wat was er ook alweer allemaal met hem?
Niks, hij is bijzonder geschikt voor de functie.
Wielerploegje in de jaren 80 gedaan, voetbalclub in de jaren 90.
Nog wat Olympiers naar goud begeleid in de EPOtijd.
Onze Rioploeg klaargestoomd buiten Herman Ram om. Ingevoerde bobo inmiddels.
Niks mis mee.
Feyenoord!!! * Barça
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 november 2016 @ 23:51:45 #131
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167014895
quote:
12s.gif Op woensdag 30 november 2016 23:49 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Niks, hij is bijzonder geschikt voor de functie.
Wielerploegje in de jaren 80 gedaan, voetbalclub in de jaren 90.
Nog wat Olympiers naar goud begeleid in de EPOtijd.
Onze Rioploeg klaargestoomd buiten Herman Ram om. Ingevoerde bobo inmiddels.
Niks mis mee.
Ik kan me herinneren dat er wat meer concreets was dan alleen wat geroep (krantenberichten enzo), maar ik kan het niet vinden :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 30 november 2016 @ 23:57:58 #132
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_167015021
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 23:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat er wat meer concreets was dan alleen wat geroep (krantenberichten enzo), maar ik kan het niet vinden :(
Er is heel veel in krantenarchieven, weinig online.
Feyenoord!!! * Barça
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 december 2016 @ 00:31:13 #133
426493 crew  PippenScottie
pi_167015542
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 23:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat er wat meer concreets was dan alleen wat geroep (krantenberichten enzo), maar ik kan het niet vinden :(
Is in dit topic geweest. Ergens in juni denk ik.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 december 2016 @ 00:35:00 #134
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167015604
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 00:31 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Is in dit topic geweest. Ergens in juni denk ik.
SPT / Doping #121 -Ram is op zoek naar personeel!?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 december 2016 @ 00:37:59 #135
426493 crew  PippenScottie
pi_167015759
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 23:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat er wat meer concreets was dan alleen wat geroep (krantenberichten enzo), maar ik kan het niet vinden :(
hij heeft rechtszaken gevoerd om zijn verleden uit te wissen, bijvb dopingzaak.nl neergehaald
pi_167016750
Ik wacht op de uitspraak van Cees-Rein "wat Poetin kan, kunnen wij ook. Het kost alleen enkele tonnen."
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 december 2016 @ 16:53:40 #138
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167025564
Iemand die even verder wil helpen met een opzetje/suggesties/controleren of dit alvast een redelijk begin is? Ik wil graag iets met dat gedoe rond Van den Hoogenband op de FP zetten, maar ik loop een beetje vast en hier zitten mensen die er meer van weten dan ik :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 1 december 2016 @ 18:03:29 #139
14505 OProg
A Life in Music
pi_167026735
Suggestief stukje...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 december 2016 @ 18:08:04 #140
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167026802
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:03 schreef OProg het volgende:
Suggestief stukje...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D

Linkje naar PSV/Ronaldo/beschuldigingen komt er ook nog wel in. Het stukje over het zwemmen vind ik wel wat zwak eigenlijk:

http://www.volkskrant.nl/(...)insinuaties~a570089/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 1 december 2016 @ 18:12:27 #141
14505 OProg
A Life in Music
pi_167026887
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

:D

Linkje naar PSV/Ronaldo/beschuldigingen komt er ook nog wel in. Het stukje over het zwemmen vind ik wel wat zwak eigenlijk:

http://www.volkskrant.nl/(...)insinuaties~a570089/
Misschien is het ook aardig om iets te zeggen dat hij lekker op weg naar Rio bloed aan het testen was maar dat hij als iets verdachts zou zien niets zou laten weten.

Met het beroepsgeheim een lastige zaak maar och, als een Rus zo'n comité in zou lopen zouden de kranten daar ook direct stukjes over schrijven dat het een schande is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 december 2016 @ 18:12:57 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167026900
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Misschien is het ook aardig om iets te zeggen dat hij lekker op weg naar Rio bloed aan het testen was maar dat hij als iets verdachts zou zien niets zou laten weten.

Met het beroepsgeheim een lastige zaak maar och, als een Rus zo'n comité in zou lopen zouden de kranten daar ook direct stukjes over schrijven dat het een schande is.
Oh dat was ik ook nog van plan ja :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167027946
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:12 schreef OProg het volgende:

[..]

Misschien is het ook aardig om iets te zeggen dat hij lekker op weg naar Rio bloed aan het testen was maar dat hij als iets verdachts zou zien niets zou laten weten.

Met het beroepsgeheim een lastige zaak maar och, als een Rus zo'n comité in zou lopen zouden de kranten daar ook direct stukjes over schrijven dat het een schande is.
en ook dat Ram geen geld had om te testen, maar Cees ten overvloede om de Rio ploeg goed voorbereid op pad te sturen
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 december 2016 @ 21:08:16 #144
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167032058
Aangevuld :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zal vast een beetje warrig overkomen, ik ben hier ook niet zo goed in..het lijkt wel alsof ik een werkstuk voor school aan het schrijven ben.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 december 2016 @ 21:26:06 #145
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167032744
Dat zwemmen is wel dunnetjes, Die Amerikaanse coach _O- daar werd nog minder gecontroleerd en zijn pupil maakte bizarre progressie terwijl hij daarvan juist de Bruijn betichtte :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 december 2016 @ 21:26:39 #146
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167032766
Al zal er best doping gebruikt zijn, want zo naïef durf ik niet meer te zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 december 2016 @ 21:34:27 #147
426493 crew  PippenScottie
pi_167033045
Binnenkort ondergaat fok.nl hetzelfde lot als dopingzaak.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 december 2016 @ 21:38:30 #148
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167033201
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:34 schreef PippenScottie het volgende:
Binnenkort ondergaat fok.nl hetzelfde lot als dopingzaak.nl
het was goed jullie gekend te hebben
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 december 2016 @ 21:42:07 #149
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167033342
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:34 schreef PippenScottie het volgende:
Binnenkort ondergaat fok.nl hetzelfde lot als dopingzaak.nl
Betekent dit dat het ongeveer is wat men hier voor ogen had? Het hele idee komt natuurlijk uit dit topic, dus het hier even bespreken leek me wel gepast :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 december 2016 @ 21:46:30 #150
426493 crew  PippenScottie
pi_167033481
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Betekent dit dat het ongeveer is wat men hier voor ogen had? Het hele idee komt natuurlijk uit dit topic, dus het hier even bespreken leek me wel gepast :+
Het lijkt mij een prima overzicht! Mooi werk!
pi_167034544
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Betekent dit dat het ongeveer is wat men hier voor ogen had? Het hele idee komt natuurlijk uit dit topic, dus het hier even bespreken leek me wel gepast :+
vind het goed geschreven en feitelijke weergave.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 december 2016 @ 23:52:03 #152
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167037485
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 1 december 2016 @ 23:58:33 #153
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167037675
Top heywoodu!
  Moderator donderdag 1 december 2016 @ 23:59:37 #154
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_167037706
Prima stukje.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 december 2016 @ 00:00:54 #155
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167037739
delen mensen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 2 december 2016 @ 00:03:08 #156
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167037785
http://m.trouw.nl/tr/mobi(...)geType=articleDetail

Mooie passage met "Maar toen ik zag wat daar aan de hand was, ben ik meteen weggegaan."
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 december 2016 @ 06:44:46 #158
7889 tong80
Spleenheup
pi_167039690
In de maanden voor de Olympische Spelen is het Amerikaanse antidopingbureau USADA overstelpt met aanvragen voor medische attests door Amerikaanse sporters, die zich voorbereidden op Rio 2016. Dat schrijft het Duitse blad Der Spiegel donderdag op basis van gelekte gegevens door het collectief Fancy Bears.

Uit gehackte emails zou blijken dat tal van topsporters plots gebruik wilden maken van het zogenoemde Therapeutic Use Exemptions, een programma dat het mogelijk maakt met toestemming producten van de dopinglijst te gebruiken tegen bijvoorbeeld astma of een ontsteking.

Op 30 juni meldde een medewerkster van USADA in een mail: ,,Het houdt maar niet op. Ik krijg aanvragen voor prednison van zwemmers en atleten, die nu met de trials bezig zijn.'' Prednison is een ontstekingsremmer die onder meer gebruikt wordt tegen reuma en op de verboden lijst staat. ,,Het is niet normaal hoe veel aanvragen we nu krijgen. Veel meer nog dan voor Londen 2012.''

http://www.telegraaf.nl/t(...)pelen_in_Rio___.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 2 december 2016 @ 09:19:50 #159
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167040748
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 06:44 schreef tong80 het volgende:
In de maanden voor de Olympische Spelen is het Amerikaanse antidopingbureau USADA overstelpt met aanvragen voor medische attests door Amerikaanse sporters, die zich voorbereidden op Rio 2016. Dat schrijft het Duitse blad Der Spiegel donderdag op basis van gelekte gegevens door het collectief Fancy Bears.

Uit gehackte emails zou blijken dat tal van topsporters plots gebruik wilden maken van het zogenoemde Therapeutic Use Exemptions, een programma dat het mogelijk maakt met toestemming producten van de dopinglijst te gebruiken tegen bijvoorbeeld astma of een ontsteking.

Op 30 juni meldde een medewerkster van USADA in een mail: ,,Het houdt maar niet op. Ik krijg aanvragen voor prednison van zwemmers en atleten, die nu met de trials bezig zijn.'' Prednison is een ontstekingsremmer die onder meer gebruikt wordt tegen reuma en op de verboden lijst staat. ,,Het is niet normaal hoe veel aanvragen we nu krijgen. Veel meer nog dan voor Londen 2012.''

http://www.telegraaf.nl/t(...)pelen_in_Rio___.html

:P
Lastig om te bedenken wat je hier mee moet. Het lijkt inmiddels vrij waarschijnlijk dat Fancy Bears de nodige meuk gewoon aangepast of zelfs verzonnen heeft, dus hoeveel hier dan wel van waar is...
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 2 december 2016 @ 13:15:11 #160
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_167045398
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 09:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Lastig om te bedenken wat je hier mee moet. Het lijkt inmiddels vrij waarschijnlijk dat Fancy Bears de nodige meuk gewoon aangepast of zelfs verzonnen heeft, dus hoeveel hier dan wel van waar is...
Wat je hiermee aan moet is die hele therapeutic use schrappen. Iemand die reuma heeft moet niet aan topsport doen. Iemand die ziek is evenmin. Iemand die een bepaald geneesmiddel nodig heeft moet die periode maar niet in competitie verschijnen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_167067424

Froome's kop staat weer bol van de prednison :)
pi_167069312
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ afbeelding ]
Froome's kop staat weer bol van de prednison :)
mad. haten. janken. afgunst :9
  zaterdag 3 december 2016 @ 12:20:37 #163
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_167070123
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ afbeelding ]
Froome's kop staat weer bol van de prednison :)
Alleen in z'n wangen is ie al 4 kilo aangekomen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_167070634
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 11:40 schreef Syntix het volgende:

[..]

mad. haten. janken. afgunst :9
Nee hoor, ik vind het helemaal prima.

Je reageert zelf een beetje mad.
pi_167082548
Die Braziliaan bij de Global 5K was ook aardig op de brommer. :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 december 2016 @ 12:05:03 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167139809
Froome vindt het ook allemaal maar raar:

quote:
Froome: “Geen idee wat er in pakket voor Wiggins zat”

Chris Froome is in een interview met The Times erg kritisch voor zijn ex-ploegmaat Bradley Wiggins. Volgens Froome “roept het veel vragen op” dat Wiggins zich net voor de Tour van 2012 liet behandelen met Kenacort, weliswaar met een medisch voorschrift. Ook bij dat andere onkiese verhaal rond Wiggins, het medische pakket dat Team Sky in allerijl liet overkomen naar de Dauphiné in 2011, heeft Froome vragen: “Ik heb het gevraagd, maar ik heb geen enkel idee wat er in het pakket zat.”
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_167140249
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:05 schreef rubbereend het volgende:
Froome vindt het ook allemaal maar raar:

[..]

Ik vind Froome raar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 december 2016 @ 14:15:56 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167142618
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 december 2016 @ 14:19:27 #169
426493 crew  PippenScottie
  dinsdag 6 december 2016 @ 14:49:57 #170
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_167143584
quote:
_O_

Goud op de 1500, 5k en 10k op de OS _O_
pi_167143679
Godver Sifan :N
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 6 december 2016 @ 17:59:54 #172
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_167148104
quote:
Prima traject.
Eerst jaartje Clean kijken waar je staat(honore)
Dan opvoeren en goud delven
Feyenoord!!! * Barça
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 10:31:02 #173
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167208127
Het is weer D-Day vandaag, McLaren deel 2 :9~

jellingworth twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 09:31:16 Ahead of the McLaren report later today, it's worth paying attention to comments yesterday by IOC's Sochi doping investigator Denis Oswald. reageer retweet
jellingworth twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 09:32:44 Asked if Russia will remain 1st in Sochi medal table after McLaren's report and the IOC's follow-up commissions, Oswald said "probably not." reageer retweet
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167210068
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 10:31 schreef heywoodu het volgende:
Het is weer D-Day vandaag, McLaren deel 2 :9~

jellingworth twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 09:31:16 Ahead of the McLaren report later today, it's worth paying attention to comments yesterday by IOC's Sochi doping investigator Denis Oswald. reageer retweet
jellingworth twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 09:32:44 Asked if Russia will remain 1st in Sochi medal table after McLaren's report and the IOC's follow-up commissions, Oswald said "probably not." reageer retweet
het zou goddelijk zijn als blijkt dat het allemaal door Poetin bedacht is :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 12:22:56 #175
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167210099
We have just received an executive summary of the report.

The document claims “over 1,000 Russian athletes competing in summer, winter and Paralympic sport can be identified as being involved in or benefting from manipulations to conceal positive tests”.

It goes on to say that, based on the information reported to International Federations, through the Independent Person to WADA there are "503 (82 per cent) summer athletes and 92 winter athletes". The numbers make for grim reading.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167210171
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:22 schreef heywoodu het volgende:
We have just received an executive summary of the report.

The document claims “over 1,000 Russian athletes competing in summer, winter and Paralympic sport can be identified as being involved in or benefting from manipulations to conceal positive tests”.

It goes on to say that, based on the information reported to International Federations, through the Independent Person to WADA there are "503 (82 per cent) summer athletes and 92 winter athletes". The numbers make for grim reading.
er deden 232 Russen mee in Sochi dus dat is 40% _O-

Dit wordt een heerlijke middag :9
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167210197
AP_Sports twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 12:25:22 BREAKING: Doping investigator says evidence of sample tampering involving 12 Russian medalists from Sochi Olympics; 4 gold medals involved . reageer retweet
pi_167210345
KOEKOEK
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 9 december 2016 @ 12:39:57 #179
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_167210435
Echt als een verrassing komt het niet.
Nu lijkt mij Rusland wel een extreem geval, maar andere landen zullen er ook vet in zitten. Daarnaast in voetbal tennis atletiek etc wordt ook veel gebruikt. Topsport an sich valt steeds meer door de mand.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 12:43:50 #180
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167210511
Twee ijshockeysters hadden mannelijk DNA in hun stalen :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167210563
AP_Sports twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 12:39:52 THE LATEST: Investigator says Russian Olympic team corrupted 2012 London Games on an "unprecedented scale."https://t.co/Z0sfjPYzV7 reageer retweet
pi_167210572
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:43 schreef heywoodu het volgende:
Twee ijshockeysters hadden mannelijk DNA in hun stalen :')
_O- Terug naar Oostduitse tijden maar dan 2.0
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 12:47:52 #183
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167210583
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:47 schreef komrad het volgende:

[..]

_O- Terug naar Oostduitse tijden maar dan 2.0
Maar dan niet met mannelijke vrouwen, maar met niet zo handig omgewisselde stalen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167210585
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:46 schreef alpeko het volgende:
AP_Sports twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 12:39:52 THE LATEST: Investigator says Russian Olympic team corrupted 2012 London Games on an "unprecedented scale."https://t.co/Z0sfjPYzV7 reageer retweet
wordt Poetin ergens genoemd? >:)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 12:48:22 #185
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167210592
De magiërs _O_

Ofwel, het FSB "cap removal team", agenten van de Russische geheime dienst die opgeroepen werden om de flesjes open te maken _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167210606
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:48 schreef heywoodu het volgende:
De magiërs _O_

Ofwel, het FSB "cap removal team", agenten van de Russische geheime dienst die opgeroepen werden om de flesjes open te maken _O-
ze moeten er een film over maken :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167210653
Lekkere chick links. :9~
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 9 december 2016 @ 12:53:14 #188
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167210693
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:48 schreef heywoodu het volgende:
De magiërs _O_

Ofwel, het FSB "cap removal team", agenten van de Russische geheime dienst die opgeroepen werden om de flesjes open te maken _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 12:49 schreef komrad het volgende:

[..]

ze moeten er een film over maken :D
dit heeft alles voor een film ja :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_167210821
quote:
Fifteen Russian athlete medal winners were identified out of the 78 on the
London Washout Lists. Ten of these athletes have now had their medals
stripped.
Nog 5 te gaan wat betreft Londen dus.
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 13:15:30 #191
362868 crew  Slobeend
of all places
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 13:16:43 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167211193
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:15 schreef Slobeend het volgende:
Ik hoop Viktor Ahn.
Ik hoop de 50km langlaufen, hoe de Russen daar na een matig toernooi het hele podium pakten was vrij bizar te noemen. Gewiss-achtig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167211233
En nu de andere landen aanpakken. ^O^
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 13:21:15 #194
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_167211296
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:18 schreef superniger het volgende:
En nu de andere landen aanpakken. ^O^
Alleen in Rusland wordt doping gebruikt.

gr gr de rest van de wereld
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_167211332
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_167211446
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik hoop de 50km langlaufen, hoe de Russen daar na een matig toernooi het hele podium pakten was vrij bizar te noemen. Gewiss-achtig.
Berzin god :')
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 13:55:51 #197
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167212045
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:15 schreef Slobeend het volgende:
Ik hoop Viktor Ahn.
Grigorev dan ook nog even en Sjinkie is olympisch kampioen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 9 december 2016 @ 13:57:03 #198
14505 OProg
A Life in Music
pi_167212065
Het maakt het zo nog indrukwekkender dat de Nederlanders op een boterham met pindakaas even dat schaatsen domineerden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 9 december 2016 @ 13:59:10 #199
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_167212104
quote:
en met de bloedtesten?
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:02:43 #200
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167212167
Namen en rugnummers graag; jammer dat ze het stilhouden
pi_167212323
quote:
In dertig sporten werd geknoei aangetroffen. Daaronder ook voetbal. Voorbeelden van andere sporten zijn schaatsen, bobslee, atletiek, biatlon, gewichtheffen, shorttrack, schermen, judo, handbal, volleybal, ijshockey, curling, worstelen, alpineskiën, cross country )ski, rodelen, taekwondo, kano, roeien.
Curling _O-
Schaatsen en shorttrack dus ook :9
In ieder geval een mannelijke schaatser in Sotsji:

quote:
Athlete: Male
Discipline: Skating
Sample No : 2944217
Scratch and marks evidence: YES
DNA Evidence: DNA did not match previous samples provided at Sochi
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 14:17:54 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167212451
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

Curling _O-
Schaatsen en shorttrack dus ook :9
In ieder geval een mannelijke schaatser in Sotsji:

[..]

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 14:19:18 #203
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167212473


"DNA split of two females" :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:22:31 #204
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167212538
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:19 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]

"DNA split of two females" :')
Allemachtig :') Heb je enig idee wat voor straf Rusland nu zou kunnen krijgen?

Verder is het ook niet echt positief dat Isinbayeva in RUSADA controlecommissie wil met een andere politicus (terwijl het onafhankelijk hoort te zijn).
pi_167212655
3 bloedsamples tijdens Sotsji hoeft natuurlijk niet ze betekenen dat die betreffende schaatser aan 3 afstanden heeft deelgenomen maar is wel waarschijnlijk. Dat zou dan gaan om één van deze 3.

Ivan Skobrev* (2 x individueel en ploegen)
Aleksej Jesin (3 x individueel en ploegen)
Denis Joeskov (3 x individueel en ploegen)

* Stopte al meteen dus niet heel logisch dat hij nog een monster in oktober 2014 heeft hoeven afgeven.

Bakten er allen vrij weinig van. Joeskov werd dan nog 4e op de 1500m.
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:31:34 #206
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167212688
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:29 schreef alpeko het volgende:
3 bloedsamples tijdens Sotsji hoeft natuurlijk niet ze betekenen dat die betreffende schaatser aan 3 afstanden heeft deelgenomen maar is wel waarschijnlijk. Dat zou dan gaan om één van deze 3.

Ivan Skobrev* (2 x individueel en ploegen)
Aleksej Jesin (3 x individueel en ploegen)
Denis Joeskov (3 x individueel en ploegen)

Stopte al meteen dus niet heel logisch dat hij nog een monster in oktober 2014 heeft hoeven afgeven.

Bakten er allen vrij weinig van. Joeskov werd dan nog 4e op de 1500m.
Is er hier ook onderscheid gemaakt tussen Figure Skating en Speed Skating?
pi_167212712
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Is er hier ook onderscheid gemaakt tussen Figure Skating en Speed Skating?
Goed punt. Kan in theorie dan ook evengoed een shortracker zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 14:33:05 #208
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167212717
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:32 schreef alpeko het volgende:

[..]

Goed punt. Kan in theorie dan ook evengoed een shortracker zijn.
Langebaan en shorttrack worden volgens mij beiden aangeduid met skater doorgaans, kunstschaatsen wel met figure skater..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:35:03 #209
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167212752
Bij langebaan won er geen enkele Rus een medaille, dus het zou leuker ( :P ) zijn als het van shorttrack is. Viktor Ahn zou wel een sensatie zijn of Grigorev. Elistratov zou ook kunnen
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:45:34 #210
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167212925
Twee winnaars van in totaal vier gouden medailles en een winnares van zilver in Sotsji bleken zoutwaarden te hebben die fysiologisch onmogelijk zijn.

Goud bij mannen:
Biathlon heren (Volkov, Ustygov, Malyshko en Shipulin)
Bobslee 2 (Zubkov en Voyevoda
Bobslee 4 (Zubkov, Voyevoda, Trunenkov en Negodaylo)
Crosscountry 50km (Legkov)
Figure skating pair (Trankov)
Figure skating team (Plushenko, Klimov, Katsapalov, Trankov en Soloviev)
Shorttrack 500m+100m (Ahn x2)
Shorttrack team (Ahn, Elistratov, Grigorev en Zakharov)
Skeleton (Tretyakov)
Snowboarding parallel (giant) slalom (Wild x2)

Heel veel combinaties zijn er niet mogelijk; met iemand die 1 gouden medaille heeft gewonnen moet je Ahn erbij zetten (3x goud). Zubkov, Voyevoda, Trankov en Wild hebben allemaal 2x goud.

Eenmalig zilver bij dames:
Biatlon dames (Zaitseva, Shimulova en Romanova) de vierde dame won al een andere medaille.
Figure skating pair (Stolbova)
Luge team relay (Ivanova)
Speed skating (Fatkulina)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 14:49:27 #211
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167212965
Ik zet m'n geld dan sowieso op Zubkov en Voyevoda. Waarbij laatstgenoemde overigens wel normale armpjes heeft, niks aan de hand.



Rechts.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 9 december 2016 @ 14:52:27 #212
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167213012
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 december 2016 14:49 schreef heywoodu het volgende:
Ik zet m'n geld dan sowieso op Zubkov en Voyevoda. Waarbij laatstgenoemde overigens wel normale armpjes heeft, niks aan de hand.

[ afbeelding ]

Rechts.
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 14:54:43 #213
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_167213045
quote:
Dafne Schippers vindt dit een leuke quote.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 16:49:21 #214
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167215265
Honderdmiljoen documenten en Jeroen Stekelenburg weet een van de weinige compleet nutteloze dingen eruit te halen. "Nummer A0205 is Olga Fatkulina." Nou en, dat zegt niks.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167215337
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 december 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Honderdmiljoen documenten en Jeroen Stekelenburg weet een van de weinige compleet nutteloze dingen eruit te halen. "Nummer A0205 is Olga Fatkulina." Nou en, dat zegt niks.
wat is voor jou het meest opzienbarende tot nu toe?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 16:54:39 #216
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167215352
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 16:53 schreef komrad het volgende:

[..]

wat is voor jou het meest opzienbarende tot nu toe?
Geen idee, ik heb nog weinig gezien waarvan ik echt denk "omg :o nee :o"

Positieve tests als negatief ingevuld, veel sporters, medaillewinnaars etc, tja, dat is niet nieuw.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167215453
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 december 2016 13:57 schreef OProg het volgende:
Het maakt het zo nog indrukwekkender dat de Nederlanders op een boterham met pindakaas even dat schaatsen domineerden.
C-R VDH approves this message.
pi_167215534
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 16:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb nog weinig gezien waarvan ik echt denk "omg :o nee :o"

Positieve tests als negatief ingevuld, veel sporters, medaillewinnaars etc, tja, dat is niet nieuw.
ik vind eigenlijk alleen de omvang schokkend, hoewel we dat eigenlijk wel wisten. Maar meer dan duizend sporters en mogelijk een kleine 600 zaken in 1 keer is wel een unicum
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 17:07:01 #219
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167215569
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:05 schreef komrad het volgende:

[..]

ik vind eigenlijk alleen de omvang schokkend, hoewel we dat eigenlijk wel wisten. Maar meer dan duizend sporters en mogelijk een kleine 600 zaken in 1 keer is wel een unicum
Dat wel, maar pas als er echt namen genoemd en geschrapt gaan worden wordt het groot :+

En het gaat er nu vooral om hoe de sportbonden het op gaan pikken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167215580
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat wel, maar pas als er echt namen genoemd en geschrapt gaan worden wordt het groot :+

En het gaat er nu vooral om hoe de sportbonden het op gaan pikken.
apart tribunaaltje bij het CAS instellen hiervoor?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 17:09:40 #221
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167215624
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:07 schreef komrad het volgende:

[..]

apart tribunaaltje bij het CAS instellen hiervoor?
Dan moet je eerst individuele zaken hebben, dat gaat nu pas beginnen eventueel :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167215845
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan moet je eerst individuele zaken hebben, dat gaat nu pas beginnen eventueel :P
ze kunnen dit toch niet laten lopen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 december 2016 @ 17:21:25 #223
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167215860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:20 schreef komrad het volgende:

[..]

ze kunnen dit toch niet laten lopen?
Klopt, maar die individuele zaken moet je dus eerst hebben, en dat gaat nu zo langzamerhand beginnen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167215886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2016 17:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Klopt, maar die individuele zaken moet je dus eerst hebben, en dat gaat nu zo langzamerhand beginnen :+
heeft Vlad al gereageerd?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167217561
Jeroen Stekelenburg is wel erg trots op zijn journalistieke skills.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_167218399
Lol, purito pulled even een menchovje
  zondag 11 december 2016 @ 19:58:08 #227
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_167263694
Britse triathleet aan de Clen, komt er onderuit met de Contador "besmet vlees" theory.

http://triathlonmagazine.(...)grand-final-cozumel/
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 11 december 2016 @ 20:02:54 #228
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167263834
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 19:58 schreef No-P het volgende:
Britse triathleet aan de Clen, komt er onderuit met de Contador "besmet vlees" theory.

http://triathlonmagazine.(...)grand-final-cozumel/
Zoals ongetwijfeld vele anderen die in Mexico of China positief testen op clenbuterol, wat daar schijnbaar daadwerkelijk veel in het vlees zit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 11 december 2016 @ 20:04:28 #229
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_167263882
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zoals ongetwijfeld vele anderen die in Mexico of China positief testen op clenbuterol, wat daar schijnbaar daadwerkelijk veel in het vlees zit.
Klopt, maar dat moeten ze weten, dom om daar lokaal vlees te eten.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 12 december 2016 @ 01:08:06 #230
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_167272310
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:04 schreef No-P het volgende:

[..]

Klopt, maar dat moeten ze weten, dom om daar lokaal vlees te eten.
Voor een topsporter zoals Contador gaat dat op , maar ik kan mij toch wel voorstellen dat je als sporter in een 'kleinere sport' niet altijd de mogelijkheden hebt om niet lokaal te eten, eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 12 december 2016 @ 11:34:24 #231
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167275578
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 12 december 2016 @ 11:35:07 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167275593
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 01:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Voor een topsporter zoals Contador gaat dat op , maar ik kan mij toch wel voorstellen dat je als sporter in een 'kleinere sport' niet altijd de mogelijkheden hebt om niet lokaal te eten, eigenlijk ...
Ik vraag me af of dat laatste voor de Britse triatleten ook wel op zal gaan, dat is toch een vrij groot 'ding' dankzij de Brownlee-broers..

Nou blijft het dan nog eerder dom dan bewust valsspelen lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167277652
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 20:04 schreef No-P het volgende:

[..]

Klopt, maar dat moeten ze weten, dom om daar lokaal vlees te eten.
en hoe zit het dan met sporters die uit die landen komen?
  maandag 12 december 2016 @ 13:14:58 #234
14505 OProg
A Life in Music
pi_167277669
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 13:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

en hoe zit het dan met sporters die uit die landen komen?
Die moeten vegetariër worden.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 12 december 2016 @ 15:35:19 #235
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_167280757
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 11:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat laatste voor de Britse triatleten ook wel op zal gaan, dat is toch een vrij groot 'ding' dankzij de Brownlee-broers..

Nou blijft het dan nog eerder dom dan bewust valsspelen lijkt me.
Of je gaat dopen en trainen in een land waar ze clen in het vlees stoppen, word je betrapt?--> clen in het vlees is de schuldige.

Net zoiets als, als een malle aan de epo en je zuurstoftentje opvoeren als reden hoge hematocriet etc etc

Het geeft gratis excusen
Feyenoord!!! * Barça
  zaterdag 17 december 2016 @ 11:39:44 #236
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_167390497
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_167391193
quote:
Hopelijk wat meer dan een paar youtube-filmpjes met wielen die na een val blijven doordraaien.
pi_167391680
quote:
in welk jaar begonnen ze met het meenemen van hun fiets op de kamer?
pi_167466772
quote:
Brailsford finally discloses nature of 2011 Sky mystery package for Wiggins, yet questions linger

[...]

During the hearing Brailsford was asked why Cope was sent on such a long trip with a product which was available for less than ten euro in multiple French pharmacies.

“The sole purpose of Simon Cope’s visit wasn’t to bring this product,” he answered. “He was on his way anyway and brought it down with him. He has his own stores [of medicines at the British Cycling base] in Manchester so brought it with him.”

[...]

Totaal ongeloofwaardig. Er staan nog wel meer opvallende zaken in dat artikel. De coach van Wiggins die niet weet wat de teamdokter in Wiggins stopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2016 09:09:00 ]
pi_167466843
Gore stinkbende. Ook echt de ene leugen na de andere. Geloofwaardigheid van die ploeg is beneden het nulpunt.
  dinsdag 20 december 2016 @ 10:39:37 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167468109
Pas na 2 maanden met een verklaring komen, ja doei
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 11:24:47 #242
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_167468963
Dat Sky komt er niet helemaal uit he?

Verstrikt in een web van leugens.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_167469250
Inb4 'Haten op SkyGoden. :') Afgunst. :9'

Ik las op CN dat ze bij Barloworld dat fluimicil ook injecteerden (o.a. in de periode dat de Keniaan er reed), dat heb ik echt nog nooit gehoord. _O- Dacht dat het oraal gebruik was, maar het verbaast mij ook weer niks...
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 december 2016 @ 11:36:25 #244
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167469253
Sky :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 20 december 2016 @ 11:38:48 #245
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167469289
spragg247 twitterde op maandag 19-12-2016 om 15:03:38 The route from the bus to where SKY could have brought Fluimucil and where they actually got it from… https://t.co/KCeuXu0SDy reageer retweet



_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 11:51:04 #246
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_167469554
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:36 schreef DeeBee het volgende:
Inb4 'Haten op SkyGoden. :') Afgunst. :9'

Ik las op CN dat ze bij Barloworld dat fluimicil ook injecteerden (o.a. in de periode dat de Keniaan er reed), dat heb ik echt nog nooit gehoord. _O- Dacht dat het oraal gebruik was, maar het verbaast mij ook weer niks...
Barloworld was ook zo'n lekker schone ploeg.

Pfannenberger _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 december 2016 @ 11:55:37 #247
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167469667
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:38 schreef rubbereend het volgende:
spragg247 twitterde op maandag 19-12-2016 om 15:03:38 The route from the bus to where SKY could have brought Fluimucil and where they actually got it from… https://t.co/KCeuXu0SDy reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

_O-
Ach, als je toch onderweg bent kun je het net zo goed gewoon van huis meenemen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 20 december 2016 @ 13:02:07 #248
14505 OProg
A Life in Music
pi_167471084
DavidWalshST twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 00:27:47 What exactly did Dave Brailsford mean when asking if anything else could be done to stop @Matt_Lawton_DM reporting medical package story. reageer retweet
DavidWalshST twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 00:29:38 I've just read @Matt_Lawton_DM story in Mail On Line, not so much a game changer as a game ender. reageer retweet
De ratten verlaten het zinkende schip.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_167471110
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:02 schreef OProg het volgende:
DavidWalshST twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 00:27:47 What exactly did Dave Brailsford mean when asking if anything else could be done to stop @Matt_Lawton_DM reporting medical package story. reageer retweet
DavidWalshST twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 00:29:38 I've just read @Matt_Lawton_DM story in Mail On Line, not so much a game changer as a game ender. reageer retweet
De ratten verlaten het zinkende schip.
Dat zijn toch wel interessante tweets.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 december 2016 @ 13:07:56 #250
426493 crew  PippenScottie
pi_167471195
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:02 schreef OProg het volgende:
DavidWalshST twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 00:27:47 What exactly did Dave Brailsford mean when asking if anything else could be done to stop @Matt_Lawton_DM reporting medical package story. reageer retweet
DavidWalshST twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 00:29:38 I've just read @Matt_Lawton_DM story in Mail On Line, not so much a game changer as a game ender. reageer retweet
De ratten verlaten het zinkende schip.
Dit is een rat die nooit aan boord had moeten gaan.
Maar mooi, laat Sky maar imploderen.
  Moderator dinsdag 20 december 2016 @ 13:09:16 #251
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_167471225
Brailsfraud :')

Na deze onthulling is zijn positie absoluut onhoudbaar. Hopelijk het begin van het einde voor Sky.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_167471770
Walsh is natuurlijk een grapjas.

Eerst (al dan niet betaald) een Sky-cheerleader zijn en vervolgens nu de 'kritische' journalist uithangen om geen gezichtsverlies te lijden. Drie jaar terug nog lekker dit uitkramen:

quote:
Walsh's conclusion is that Sky does not have a doping culture and, in particular, that its leader, Chris Froome, is a credible Tour de France winner.
http://www.cyclingnews.co(...)-on-inside-team-sky/

Er is natuurlijk zoiets als voortschrijdend inzicht, maar hij gooit nu ook 'alleen' Brailsford en Wiggins onder de bus terwijl er met geen woord gerept wordt over de Froome TUE's etc. Deze man heeft 10 agenda's...
Jack does it in real time...
  dinsdag 20 december 2016 @ 13:50:03 #253
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167472195
Ik wil wel weten wie deze farce zo lang heeft beschermd. Cookson?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167472702
quote:
In light of Brailsford's performance in Westminster, it seems right to now reveal what Brailsford told me in September.

Visibly stressed, Brailsford was desperate for the story not to be published, fearing it could be the end for Team Sky. That it would take them all down.

He offered me an alternative, 'more positive', story. He asked if a good story on a rival team might be enough to stop me investigating the allegation.

And before the meeting ended, he made a final attempt to regain control of a troubling situation. 'If you didn't write the story, is there anything else that could be done?' Brailsford asked me
http://www.dailymail.co.u(...)just-tell-truth.html

Dave is niet heel goed in damage control. Iedere poging doet alleen maar meer schade aan die ketonenploeg van hem.
pi_167473537
'More positive.'

Vind ik leuk.
Jack does it in real time...
  dinsdag 20 december 2016 @ 14:42:44 #256
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_167473725
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 14:35 schreef DeeBee het volgende:
'More positive.'

Vind ik leuk.
:D
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_167475007
Vuile snitch is het ook, de vuile was willen buiten hangen maar dan wel van een andere ploeg. Abführen deze tumor in de wielersport.
pi_167477563
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wil wel weten wie deze farce zo lang heeft beschermd. Cookson?
ja, want zijn zoon werkt bij Sky
pi_167479616
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 11:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ach, als je toch onderweg bent kun je het net zo goed gewoon van huis meenemen :P
Dat verhaal zou kunnen kloppen. Sky heeft de schijn niet mee aangezien The Dave eerst zei dat die "leverancier" onderweg was naar Emma Pooley, die uiteindelijk heel ergens anders bleek te zijn. Dus, sky moet naar voren komen met een emailconcersatie waaruit blijkt dat die gozer voor andere doeleinden richting de Dauphine kwam. Doet Sky dit niet, of komt men met een zwak verhaal als: dat kunnen we niet vertellen / die emails zijn zoek, dan kan zelfs de meest fervente fanboy sky niet meer verdedigen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 december 2016 @ 19:09:42 #260
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167480141
Roemeense gewichthefster, net 16 jaar oud:



Vier jaar schorsing aan de broek voor stanozolol.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167480500
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:09 schreef heywoodu het volgende:
Roemeense gewichthefster, net 16 jaar oud:

[ afbeelding ]

Vier jaar schorsing aan de broek voor stanozolol.
en terecht, ontmoedigen dat spul bij de tieners.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 december 2016 @ 19:28:26 #262
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167480712
En zo'n trainer/coach, die dat kind volspuit met steroïden, kan lekker z'n gang blijven gaan natuurlijk. :r
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167482379
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:28 schreef heywoodu het volgende:
En zo'n trainer/coach, die dat kind volspuit met steroïden, kan lekker z'n gang blijven gaan natuurlijk. :r
dat is altjd zo, sporters zijn altijd de klos. ook ouders spuiten hun kind btw vol.
pi_167482390
pi_167483554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:14 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een van de meest debiele figuren die ik ooit gezien heb.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:53:57 #266
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_167485997
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:14 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Armstrong was in elk geval 't jaar voor die Tour al 3de in de Vuelta ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 21 december 2016 @ 09:53:55 #267
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_167493039
http://www.thetimes.co.uk(...)re-trouble-jtbsrhkgd

Murdoch gooit Team Sky onder de bus?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_167493726
Even een samenvatting van het verhaal:
quote:
Leugens over pakketje aan Wiggins brengen Sky-baas in vieze papieren

Dave Brailsford, manager van Sky en een van de grondleggers van de successen van het Britse wielrennen, zit in nauwe schoentjes. Maandag kwam hij al weinig overtuigd over in het Britse parlement. Nu blijkt dat hij het verhaal over het mysterieuze pakje dat Wiggins ontving in 2011 op alle mogelijke manieren uit de krant wilde houden. Conclusie: de zaak stinkt, steeds meer.

Waarom wurmde Brailsford zich in alle mogelijke bochten om de publicatie van het verhaal over het bewuste pakketje aan Wiggins tegen te houden als er, zoals hij nu al twee maanden beweert, toch niets aan de hand was? Die pertinente vraag, gesteld door de Britse krant The Daily Mail, brengt Sky-baas Brailsford in steeds viezere papieren. The Daily Mail pakte in september uit met de primeur dat Wiggins in de Dauphiné van 2011 een geheimzinnig pakje had ontvangen. Maar die publicatie kwam er pas, aldus de Britse krant gisteren, na een merkwaardig, 2,5 uur durend gesprek tussen Daily Mail-journalist Matt Lawton en Brailsford in een Londense koffiebar.

“Een zichtbaar gestresseerde Brailsford was wanhopig omdat het verhaal in de krant zou verschijnen”, aldus Lawton. “Hij vreesde dat dit het einde van Team Sky kon zijn. Ze zouden er allemaal in meegesleurd worden.”

Nog volgens Lawton bood Brailsford aan om in ruil voor een alternatief, “meer positief”’ artikel te zorgen en vroeg hij of een goed verhaal over een concurrerend team hem niet kon overtuigen om zijn onderzoek stop te zetten. “Net voor het einde van de meeting deed hij nog een laatste poging om de situatie onder controle te krijgen”, aldus Lawton. “Als je het verhaal niet schrijft, vroeg Brailsford mij, is er dan iets wat ik voor je kan doen?”

De onthulling voert de druk op Brailsford nog verder op. En het is geen toeval dat de krant ermee uitpakt luttele uren nadat een onderzoekscommissie van het Britse parlement Brailsford op de rooster had gelegd. Omdat het om een off-the-recordgesprek ging, was The Daily Mail aanvankelijk niet van plan over de meeting te schrijven. Maar net omdat alles wat Brailsford voor de onderzoekscommissie verklaarde, zo flagrant afwijkt van de versie die Brailsford destijds in de Londense koffiebar gaf, stelt de krant dat ze geen andere keuze heeft. Vooral Brailsfords boodschap maandag dat in het verdachte pakje het product Fluimucil, een relatief onschuldig middel tegen slijmhoest, zat, doet de wenkbrauwen fronsen. Als het dan toch allemaal niet veel voorstelde, waarom moest de naam van dit middel dan twee maanden geheim blijven? En vooral: waarom laat Brailsford zich nu al twee maanden op de ene na de andere leugen betrappen? Zo heette het eerst dat het bewuste pakje dat op 12 juni in het ­Franse La Toussuire bestemd was voor de Britse renster ­Emma Pooley. Probleem: ­Pooley fietste op dat moment in Spanje. Later beweerde Brailsford dat Wiggins die dag in de Dauphiné het medicijn nooit had kunnen toegediend krijgen in de rennersbus omdat de bus niet op ­Wiggins gewacht had en al vertrokken was toen de podium­ceremonie met de Brit was afgelopen. Probleem: een YouTube-filmpje bewees het ­tegendeel. Hiermee geconfrontreerd gaf Brailsford aan de onderzoekscommissie toe dat hij de zaak “heel slecht aangepakt had” en dat er inderdaad “feitelijke inconsequenties” in zijn verhaal zaten.

Dat dit alles zijn ­geloofwaardigheid flink onderuit heeft gehaald, lijdt geen ­twijfel. Nog meer omdat er ook na maandag nog tal van vragen onopgelost blijven.

Zo blijft het een raadsel waarom een wielerploeg een middel dat voor 8 euro in elke Franse apotheek te koop is, helemaal uit Engeland laat overvliegen. Bovendien kon Brailsford niet het minste ­bewijs – laat staan een factuur of ander document – voorleggen om zijn stelling te staven.

Stap opzijzetten?

In Groot-Brittannië wordt dan ook luidop de vraag ­gesteld of de positie van Brailsford nog houdbaar is. Als manager van Sky won hij met Wiggins en Froome alles samen vier keer de Tour. Maar nu er twijfels rijzen bij het dopingvrije imago waar hij altijd voor stond, distantiëren zelfs enkele van zijn grootste aanhangers zich van hem. Onder meer David Walsh, de Britse journalist die na jarenlang speurwerk Lance Armstrong aan de schandpaal ­nagelde, was altijd een groot believer van Sky en Brailsford. Nadat hij eerder al publiekelijk aan Brailsford vroeg om een stap opzij te zetten, noemt hij de nieuwe onthullingen een “game ender”. Begrijp: Brailsford moet weg.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161220_02637810
  woensdag 21 december 2016 @ 11:08:14 #269
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_167494263
Brailsford heeft zichzelf, en Team Sky, in een lastig parket gebracht. Kan niet anders dan hij moet vertrekken. Maar hopelijk blijft het daar dan niet bij, Sky dient gewoon helemaal nageplozen worden.
pi_167496321
Ook weer een oude bekende, de pers proberen om te kopen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 december 2016 @ 13:24:48 #271
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167496742
Ik voorzie dat ze Brailsford offeren en dan lekker verder gaan.....
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_167496862
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:24 schreef rubbereend het volgende:
Ik voorzie dat ze Brailsford offeren en dan lekker verder gaan.....
Lijkt me ook een logische gang van zaken. Sky is kop van Jut, maar er zijn erg weinig aanwijzingen dat ze meer doen dan de concurrentie. Meer geld pompen leidt tot meer succes, zoals in elke sport.
pi_167501275
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 13:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lijkt me ook een logische gang van zaken. Sky is kop van Jut, maar er zijn erg weinig aanwijzingen dat ze meer doen dan de concurrentie. Meer geld pompen leidt tot meer succes, zoals in elke sport.
je bedoeld ze doneren meer aan de UCI
  woensdag 21 december 2016 @ 19:40:17 #274
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_167505276
Sky kapot, kamaaaaannn

En die hypocriete charlatan van een Walsh moeten ze ook nooit meer tot de wielerwereld of een sportmedium toelaten.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_167505740
Mensen die haten op Team Sky :') Skygoden _O_ _O_
Afgunst :9
Dingen uit 2011 belangrijk vinden :')
pi_167520891
Dat vat het hele gebeuren uitstekend samen, het verhaal is ook al 10x gewijzigd ondertussen, fantastisch.
Jack does it in real time...
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 22 december 2016 @ 11:09:08 #278
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167521560
De namen van de Russische biatleten die via McLaren en WADA aan de IBU gegeven zijn zouden zijn uitgelekt.
https://docs.google.com/s(...)skP6uoTVc/edit#gid=0

Van de grote sterren als Anton Shipulin en Evgeny Garanichev (beiden grofweg top-10 van de wereld in de laatste jaren) tot het ietwat verwaarloosde supertalent Uliana Kaisheva.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167522757
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2016 10:26 schreef DeeBee het volgende:
Dat vat het hele gebeuren uitstekend samen, het verhaal is ook al 10x gewijzigd ondertussen, fantastisch.
#hetnieuwewielrennen
  donderdag 22 december 2016 @ 13:31:53 #280
14505 OProg
A Life in Music
pi_167524571
quote:
6s.gif Op donderdag 22 december 2016 12:08 schreef Sloggi het volgende:

[..]

#hetnieuwewielrennen
Binnenkort maken we gewoon weer een nieuwe start.
Het werkt altijd wel verfrissend, een nieuw begin elke paar jaar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Sport vrijdag 23 december 2016 @ 16:47:24 #281
451829 crew  H.Vviv
pi_167554359
quote:
FIS Statement on Provisional Suspensions of Six Russian Cross Country Skiers

23 December 2016 10:58
On 22nd December the International Olympic Committee (IOC) communicated to FIS that it has opened investigations into alleged anti-doping rule violations in connection with the Olympic Winter Games 2014 in Sochi (RUS) for six Russian cross-country skiing athletes.

As a result of the current circumstances whereby the FIS competition season is in full swing and the competitions and sporting accomplishments of the athletes are being undermined by the shadow of the McLaren Investigation Report, the IOC has empowered FIS to undertake follow-up actions in its own competence with the alleged anti-doping rule violations that took place during the period of the Sochi 2014 Games.

The six athletes against whom the IOC has opened Disciplinary Proceedings are thereby provisionally suspended from 22 December 2016, in accordance with the FIS Anti-Doping Rules, article 7.9. The investigation of the alleged anti-doping rule violations will be carried out by the IOC Disciplinary Commission, which has the results and case management authority for anti-doping at the Olympic Winter Games, whereby the provisional suspensions are imposed by FIS. Both organisations IOC and FIS will cooperate and share information in the investigation of these cases.

The athletes and the Russian National and Cross-Country Ski Associations have been duly notified of the disciplinary proceedings, further investigations and the provisional suspensions. The FIS is not empowered to communicate the names of the athletes before the disciplinary proceedings are concluded in accordance with the provisions of the World Anti-Doping Code, and leaves it to the athletes and the Russian Ski Association to do so.

The Russian Cross-Country Ski Association has communicated to FIS their determination to build its credibility in the cross-country skiing community and commitment to clean sport. As a first step it has returned to FIS the upcoming Cross-Country World Cup Finals, which were scheduled to take place in Tyumen in March 2017. Details of their re-allocation will be communicated by FIS in due course.

FIS President Gian Franco Kasper said: "The findings in the McLaren Report have seriously damaged the integrity of sport and we are determined to ensure the necessary measures are undertaken to punish the offences. We will work together with the Russian Ski Association to rehabilitate the Russian cross-country skiing community and we sincerely count on their commitment to clean sport."
http://www.fis-ski.com/ne(...)-country-skiers.html

Het zou gaan om Legkov, Vylegzhanin, Petukhov, Belov, Ivanova, Shapovalova.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 december 2016 @ 16:49:24 #282
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167554408
Legkov en Vylegzhanin, wat een verrassing _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167554483
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Legkov en Vylegzhanin, wat een verrassing _O-
volgende stap, de biatleten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 december 2016 @ 17:35:09 #284
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167555593
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:51 schreef komrad het volgende:

[..]

volgende stap, de biatleten
Sowieso twee die er in Sochi bij waren die nu voorlopig geschorst waren. Men zegt dat ze beiden al gestopt zijn en niet eerder in een dopingzaak betrokken zijn geweest. Opties:

Evgeny Ustygov (die er zomaar ineens mee stopte na het olympisch seizoen)
Yana Romanova
Olga Vilukhina (bakte er geen kut van vorig seizoen, stopte een tijdje terug kort voor het seizoen begon)
Olga Zaitseva

Of iemand daarvan al betrokken is geweest bij een dopingzaak weet ik zo even niet uit m'n hoofd, Vilukhina officieel in elk geval niet dacht ik, Zaitseva ook niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167555672
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Sowieso twee die er in Sochi bij waren die nu voorlopig geschorst waren. Men zegt dat ze beiden al gestopt zijn en niet eerder in een dopingzaak betrokken zijn geweest. Opties:

Evgeny Ustygov (die er zomaar ineens mee stopte na het olympisch seizoen)
Yana Romanova
Olga Vilukhina (bakte er geen kut van vorig seizoen, stopte een tijdje terug kort voor het seizoen begon)
Olga Zaitseva

Of iemand daarvan al betrokken is geweest bij een dopingzaak weet ik zo even niet uit m'n hoofd, Vilukhina officieel in elk geval niet dacht ik, Zaitseva ook niet.
De grootste stunt zou wel Shipulin zijn
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 december 2016 @ 17:40:27 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167555723
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:38 schreef komrad het volgende:

[..]

De grootste stunt zou wel Shipulin zijn
Zeker, hoewel Ustyugov ook tweevoudig olympisch kampioen is :P

Als ze al gestopt zijn kan het Shipulin alleen niet zijn, ik ben vooral benieuwd naar de 29 anderen..

Op zich goed dat ze Rusland niet in haar geheel hebben geschorst, dat zou voor omringende landen ook ernstig kut kunnen zjin met Russen die voor "sportief asiel" gaan en talenten uit Litouwen, Letland, Wit-Rusland en dat soort landen wegdrukken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167555785
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zeker, hoewel Ustyugov ook tweevoudig olympisch kampioen is :P

Als ze al gestopt zijn kan het Shipulin alleen niet zijn, ik ben vooral benieuwd naar de 29 anderen..

Op zich goed dat ze Rusland niet in haar geheel hebben geschorst, dat zou voor omringende landen ook ernstig kut kunnen zjin met Russen die voor "sportief asiel" gaan en talenten uit Litouwen, Letland, Wit-Rusland en dat soort landen wegdrukken.
Wit Rusland zou daar misschien nog aan mee doen maar Letland en Litouwen willen niets te maken hebben met Rusland.

Ik ben voor een landsbrede non actief voor Rusland tot duidelijk is wie er allemaal gesjoemeld hebben
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 december 2016 @ 17:49:47 #288
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167555906
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:43 schreef komrad het volgende:

[..]

Wit Rusland zou daar misschien nog aan mee doen maar Letland en Litouwen willen niets te maken hebben met Rusland.

Ik ben voor een landsbrede non actief voor Rusland tot duidelijk is wie er allemaal gesjoemeld hebben
Dan zijn er alsnog zat landen die wel iets gaan proberen. China bijvoorbeeld, of Korea. Topatleten (in elk geval vergeleken met hun eigen atleten) liggen dan voor het oprapen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167555958
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dan zijn er alsnog zat landen die wel iets gaan proberen. China bijvoorbeeld, of Korea. Topatleten (in elk geval vergeleken met hun eigen atleten) liggen dan voor het oprapen.
als je ze collectief op non actief zet, blijft dat natuurlijk ook gelden als je een ander paspoort regelt. Pas als duidelijk is dat je er niets mee te maken hebt mag je weer meedoen.

En ik denk dat ze allemaal in het staatsdoping-sjoemel-programma zaten.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 december 2016 @ 17:56:50 #290
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167556056
Deelnemersveld Biathlon auf Schalke volgende week:
http://www.biathlon-aufschalke.de/starterfeld/



Daar stonden een dag of twee geleden nog Podchufarova en Garanichev. Ra ra politiepet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167556105
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:56 schreef heywoodu het volgende:
Deelnemersveld Biathlon auf Schalke volgende week:
http://www.biathlon-aufschalke.de/starterfeld/

[ afbeelding ]

Daar stonden een dag of twee geleden nog Podchufarova en Garanichev. Ra ra politiepet.
Waarom laten ze nog Russen meedoen auf Schalke? En ga je daar naar toe?

De echte top laat wel verstek gaan :( Vorig jaar deed Martin Fourcade toch mee?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 23 december 2016 @ 18:01:31 #292
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_167556165
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 17:59 schreef komrad het volgende:

[..]

Waarom laten ze nog Russen meedoen auf Schalke? En ga je daar naar toe?
Geen idee, maar er zijn ook Russen die ten tijden van Sochi nog helemaal niet 'in the picture' waren. Buiten dat de IBU hier volgens mij wat organisatie betreft weinig over te zeggen heeft.

Nee, alleen de IBU Cup in Martell en zoals ik sinds gisteren weet die in Arber de week daarna :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_167556209
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Geen idee, maar er zijn ook Russen die ten tijden van Sochi nog helemaal niet 'in the picture' waren. Buiten dat de IBU hier volgens mij wat organisatie betreft weinig over te zeggen heeft.

Nee, alleen de IBU Cup in Martell en zoals ik sinds gisteren weet die in Arber de week daarna :P
Ze zullen na Sochi niet opeens gestopt zijn met dopen :')

Leuk dat je 2 weekenden gaat. Reis je een weekje mee met de Brazilianen?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_167568094
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 december 2016 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Legkov en Vylegzhanin, wat een verrassing _O-
Eigenlijk verrassender dat Chernousov er niet bijzit. :P
pi_167572129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 23:48 schreef showtimer het volgende:

[..]

Eigenlijk verrassender dat Chernousov er niet bijzit. :P
En Grigoriev niet, in tegenstelling tot An.
pi_167648933
FPCycling twitterde op zaterdag 24-12-2016 om 00:50:47 BREAKING: New information about mechanical doping in the Armstrong era. #MechanicalDoping https://t.co/6OP2EZgai0 reageer retweet
pi_167649061
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 18:54 schreef THEFXR het volgende:
FPCycling twitterde op zaterdag 24-12-2016 om 00:50:47 BREAKING: New information about mechanical doping in the Armstrong era. #MechanicalDoping https://t.co/6OP2EZgai0 reageer retweet
Armstrong :D
pi_167649228
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 18:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Armstrong :D
ik zie aandachtshoeren Betsy en Tygart al ontploffen :D >:)
pi_167654375
Dus inderdaad Legkov, Vylegzhanin en Pethukov :o

Russisch olympisch langlaufkampioen geschorst
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 27 december 2016 @ 21:40:21 #300
426493 crew  PippenScottie
pi_167655607
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 18:54 schreef THEFXR het volgende:
FPCycling twitterde op zaterdag 24-12-2016 om 00:50:47 BREAKING: New information about mechanical doping in the Armstrong era. #MechanicalDoping https://t.co/6OP2EZgai0 reageer retweet
Race Radio was al aan het trollen op twitter.

Mooi dit!
  dinsdag 27 december 2016 @ 22:25:13 #301
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_167657770
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 18:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Armstrong :D
Straks krijgt Berend Nikkels nog gelijk. Omdat EPO echt niet werkt hebben ze bij Lance dan maar een motortje moeten inbouwen ... :')
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')