abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:06:57 #1
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162641049


laatste update 17/08/2015

Er bestaat een hele waaier aan dopingmiddelen, hieronder vind je een (vereenvoudigd) beknopt overzicht:

(Androgene) Anabole steroïden: zorgen ondermeer voor een hogere eiwitaanmaak en mindere eiwitafbraak in het lichaam wat kan resulteren in extra spiergroei en kracht. Hierdoor kan een atleet meer en harder trainen omdat zijn lichaam veel beter recupereert van de verrichte arbeid. Kan ook bij blessures gebruikt worden om weer sneller op de been te zijn.
Bv. Stanozolol, Nandrolon, Dianabol, Deca durabolin, Estragol, THG, ...

Groeihormonen: kunnen voor wat extra spier- en weefselgroei zorgen (regelmatig in combinatie met anabole steroïden), vetverbranding en helpen ook om sneller te genezen bij een blessure . Wordt sinds de jaren ’80 gebruikt en is zelfs nu nog steeds moeilijk op te sporen.
HGH, GH, Somatrotopine, Somatropine

Peptides: peptides zijn aminozuurketens die de bouwstenen vormen van proteïnen. Peptides zijn de nieuwe generatie van dopingmiddelen te noemen.
- GHRP: afkorting voor growth hormone releasing peptide.
aminozuurketens die ons lichaam triggeren om meer groeihormoon af te geven waardoor het lichaam de voordelen van extra groeihormoon krijgt. Worden blijkbaar vrij snel gemetaboliseerd en zijn daardoor niet makkelijk op te sporen.
Bv. GHRP - 6, CJC 1295, TB-500, ...

- GW1516:een stofje dat zich bind aan de PPARdelta receptor en er voor zorgt dat er meer proteïnen vrijkomen die helpen bij de energie uitstoot. In combinatie met AICAR zou het een erg goede verbetering moeten geven van het uithoudingsvermogen.
Bij ratten hielp GW1516 bij het vetmetabolisme en bescherming tegen zwaarlijvigheid. Omdat het erg kankerverwekkend was, werd deze stof niet meer verder ontwikkeld en is enkel op de zwarte markt te verkrijgen. Ze is zo gevaarlijk dat het WADA atleten specifiek voor deze stof waarschuwt , maar ondanks deze waarschuwing zijn er toch al meerdere atleten betrapt op het gebruik ervan.

- SARM: afkorting voor Selective Androgen Receptor Modulator.
SARMs binden aan de androgeen receptor, maar hebben weefselafhankelijke effecten door bijv. de verschillen in co-expressie van relevante cofactoren. Streven in het kader van sport is hierbij het maximaliseren van androgene activiteit in skeletspierweefsel, maar het minimaliseren in bijv. de prostaat om zodoende sportprestaties te maximaliseren, en tegelijkertijd androgene bijwerkingen te minimaliseren.

- AICAR afkorting voor amino-imidazole carboxamide ribotide
een stof die de aanmaak van nucleotiden stimuleert. Nucleotiden spelen een rol bij het doorgeven van signalen in en tussen cellen en de energielevering in cellen. Het zorgt voor een verandering naar spiervezeltype 1 dat belangrijk is bij duursporten, zorgt voor een betere doorbloeding en heeft effect op het koolhydraat en vetmetabolisme. Gebruik is moeilijk te traceren omdat het een lichaamseigen stof is, maar ondertussen zijn er wel limieten vastgesteld.

AOD9604 (Lipotropin) Vetverbander is gebaseerd op een stuk van de menselijke molecule van het de groeihormoon. Dit hormoon, dat natuurlijk in het lichaam voorkomt en dat vet metabolisme bevordert, wordt onderdrukt in het lichaam.


- GAS6 een lichaamseigen eiwit dat de aanmaak van rode bloedcellen stimuleert. Is ontwikkeld om nierpatiënten met anemie, die slecht of niet reageren op EPO, te helpen om hun hematocriet terug richting een normaler niveau te brengen. Als GAS6 werd gebruikt, reageerde de patient ook beter op EPO. Terwijl bij EPO voorzichtig moet omgesprongen worden met de dosering om geen trombose te veroorzaken, is dit bij GAS6 minder het geval en dus veiliger in gebruik. dan EPO. Volgens de onderzoeken gaf de combinatie van de 2 de beste resultaten in functie van het hematocrietniveau.

EPO: dit hormoon zorg er voor dat er meer rode bloedlichaampjes worden aangemaakt. Hierdoor kan het bloed meer zuurstof transporteren en dat zorgt er voor dat je een inspanning langer kan volhouden.
Erytropoëtine, rhEPO, Darbepoëtine alfa (Aranesp), epoëtine delta (Dynepo), CERA

FG-4592 (zuurstof in een pil) is bedoeld voor mensen die een tekort hebben aan rode bloedlichaampjes, zoals mensen met nierproblemen. Het middel stimuleert de aanmaak van rode bloedlichaampjes en werkt dus als epo, maar dan in pilvorm. Het is dus makkelijker toe te dienen dan epo zelf, dat werkt met een spuit."
FG-4592 alleen beschikbaar voor deelnemers aan klinische proeven. Het geneesmiddel bevindt zich in de laatste testfase, maar is nog niet goedgekeurd voor de markt. Toch kan het al op verschillende websites besteld worden, als de koper tenminste kan laten zien dat hij onderzoeker is.

Mechano groeifactor (Mechano Growth Factor) (MGF) is een variant van de spier insuline-achtige groeifactor-1 (IGF-1) die op strikte lichaamsbeweging en spierschade. Structureel anders dan andere groeifactoren, zoals IGF-1, dat wordt gesynthetiseerd door de lever, MGF gaat spiervezels skeletspier weefsel te herstellen en voorkomt beschadigde cellen sterven af. Het voegt stamcellen in de spier en wordt geactiveerd door een puls van stimulatie na spierweefsel belangrijke mechanische belasting ondergaan. Genen voor MGF getranscribeerd in mindere mate het ouder daarom spiermassa afneemt bij ouderen en bepaalde ziekten ook interfereren met de productie ervan

Bloedtransfusie: Een atleet laat bloed aftappen om later terug te injecteren. Bij de heropname van dat bloed zal de atleet zijn aantal rode bloedlichaampjes goed zien toenemen, waardoor zijn uithoudingsvermogen beter zal zijn.

Stimulantia: bevorderen de werking van het centrale zenuwstelsel, je reageert sneller/harder op prikkels en voelt je ook alerter/energieker.
efedra, ritalin, amfetamine, cocaïne, cafeïne, nicotine, ...

Beta 2 agonisten : verhogen de stofwisseling en worden onder meer bij wielrenners gebruikt omdat je hiermee goed vet kan verbranden zonder kostbare spieren te verliezen. Het is mogelijk dat er een beetje extra spiergroei onder invloed van deze middelen plaatsvind. Je vindt ze bijvoorbeeld in astmamedicijnen.
Clenbuterol, Salbutamol

Insuline: een hormoon dat de suikerspiegel in het bloed regelt en kan gebruikt worden om extra koolhydraten in de spieren op te slaan, waardoor de spieren een grotere energievoorraad hebben.

Diuretica: medicijnen die de urineproductie verhogen. Hierdoor kunnen verboden middelen sneller uit het lichaam verdwijnen en wordt de urine erg waterachtig. Dit resulteert dan in geen positieve test voor de dopingmiddelen die een atleet gebruikt, maar wel een positieve test voor diuretica en dat kan zoals het geval F. Schleck heel wat vragen oproepen.
Furosemide, Xipamide, ...

Probenicide: een middel dat (doping)metabolieten aan zich vasthecht waardoor het dopinggebruik gemaskeerd wordt omdat ze niet in de urinetest terechtkomen. Is eigenlijk een geneesmiddel dat wordt gebruikt bij jicht.

Dopingtesten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkele notoire gezichten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Docu's, interviews en lezingen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes van legendarische prestaties op doping :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://vimeo.com/101032213




[ Bericht 1% gewijzigd door THEFXR op 31-05-2016 12:27:17 ]
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:07:47 #2
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162641070
[quote]0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

HAHHA, Heeft RAM een geldzakje gekregen?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:13:26 #3
14505 OProg
A Life in Music
pi_162641159
quote:
De functie wordt voornamelijk - maar niet uitsluitend - op kantoor en binnen kantoortijden vervuld.
Dat is dan weer jammer. Met name het stuk van als een Stasi-officier binnenvallen leek me leuk. :{ Maar dat is bijna niet.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:18:07 #4
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162641232
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:13 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat is dan weer jammer. Met name het stuk van als een Stasi-officier binnenvallen leek me leuk. :{ Maar dat is bijna niet.
_O-
pi_162643307
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:07 schreef THEFXR het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 31 mei 2016 12:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

HAHHA, Heeft RAM een geldzakje gekregen?
Yes
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:08:10 #6
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_162644952
http://www.gazzetta.it/Ci(...)e-150907544544.shtml

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:20 schreef Mani89 het volgende:
Gefeliciteerd met je Gerrans UI!
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 15:12:23 #7
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162645019
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:08 schreef Koffieplanter het volgende:
http://www.gazzetta.it/Ci(...)e-150907544544.shtml

[..]

Gefeliciteerd met je Gerrans UI!
Dankjewel.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_162651865
quote:
Isinbajeva beschuldigt vier landen van systematisch dopegebruik

Jelena Isinbajeva heeft de aanval geopend op de gevestigde atletiekorde. De tweevoudig olympisch kampioene polsstokhoogspringen uit Rusland heeft tegen sport.ru verklaard dat ook in andere landen sprake is van systematisch dopegebruik in de atletieksport. De vedette noemde de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Duitsland en Kenia.

"Atleten uit die landen zijn tegen schorsingen aangelopen, zaten stil hun schorsing uit zonder te stoppen met trainen en keerden terug met overwinningen en records", liet ze optekenen. Isinbajeva mag door de voorlopige schorsing van de Russische atletiekbond niet in actie komen.

De Russen zijn gestraft door de internationale atletiekfederatie IAAF, nadat het wereldantidopingbureau WADA met een rapport kwam over door een door de Russische staat gefinancierd en georganiseerd dopingnetwerk binnen de atletieksport.

Op 17 juni beslist de IAAF in Wenen of de schorsing wordt opgeheven. Gebeurt dat niet, dan kunnen de Russische atleten de Olympische Spelen in Rio vergeten. Isinbajeva heeft al aangekondigd in dat geval naar het Europese Hof voor de Rechten van de Mens te stappen om deelname in Rio af te dwingen.

Onbegrijpelijk en unfair

Voor de polsstokhoogspringster is het feit dat alleen Rusland in het verdachtenbakje zit onbegrijpelijk en unfair. "Ik heb vijf jaar buiten Rusland getraind, met een eigen coach. Ik heb veel controles moeten ondergaan. Die zijn altijd negatief geweest. Ik ben altijd eerlijk geweest en ik laat niemand mijn rechten afnemen'', toonde ze zich eerder al heel strijdbaar.

http://nos.nl/artikel/210(...)sch-dopegebruik.html
Game on ~O>
pi_162652254
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:01 schreef TheArt het volgende:

[..]

Game on ~O>
De enige Russische die ik waardeer
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 mei 2016 @ 20:19:01 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162652401
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:13 schreef Max23 het volgende:

[..]

De enige Russische die ik waardeer
Wat :D

Als ik aan één Russische sporter een pleurishekel heb is zij het wel, met haar homohaat, samenzweringstheorieeën en "omg het is een schending van onze mensenrechten!!1!"-gejank de hele tijd. Echt, zij staat bij mij op het lijstje met Gatlin en Mekhissi-Benabbad waarvan ik eveneens hoop dat ze ooit (weer) gepakt worden en oprotten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162658228
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat :D

Als ik aan één Russische sporter een pleurishekel heb is zij het wel, met haar homohaat, samenzweringstheorieeën en "omg het is een schending van onze mensenrechten!!1!"-gejank de hele tijd. Echt, zij staat bij mij op het lijstje met Gatlin en Mekhissi-Benabbad waarvan ik eveneens hoop dat ze ooit (weer) gepakt worden en oprotten.
MAD.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_162661756
hajoseppelt twitterde op maandag 30-05-2016 om 11:40:21 Neue Folge "Geheimsache Doping" ARD 8. Juni: "Showdown für Russland". ARD 22.45 + danach in @maischberger. @ARD_Presse @WDR @sportschau reageer retweet
  woensdag 1 juni 2016 @ 08:56:10 #13
194695 franklop
Fran knock
pi_162661875
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:42 schreef TheArt het volgende:
hajoseppelt twitterde op maandag 30-05-2016 om 11:40:21 Neue Folge "Geheimsache Doping" ARD 8. Juni: "Showdown für Russland". ARD 22.45 + danach in @maischberger. @ARD_Presse @WDR @sportschau reageer retweet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 juni 2016 @ 09:25:19 #14
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162662211
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:56 schreef franklop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik durf nauwelijks nog echt wat te verwachten :P

Zelfde dag als de IAAF-uitspraak over Rusland volgens mij, dus dat zou wellicht wat hoop kunnen bieden :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162663633
Wel prettig dat we nu het nummer van Herman Ram hebben. Wellicht bel ik hem op om uit te leggen dat het gebrek aan dopinggevallen in het voetbal een gevolg is van weinig controles, ipv een oorzaak. Dat kan hij verder ook niet weten, dus in principe heb ik er geen problemen mee om als expert een duit in het zakje te doen.
pi_162664928
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:13 schreef Max23 het volgende:

[..]

De enige Russische die ik waardeer
Aaah die anti-homo activiste. Toppertje inderdaad.
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:08:02 #17
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162665618
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel prettig dat we nu het nummer van Herman Ram hebben. Wellicht bel ik hem op om uit te leggen dat het gebrek aan dopinggevallen in het voetbal een gevolg is van weinig controles, ipv een oorzaak. Dat kan hij verder ook niet weten, dus in principe heb ik er geen problemen mee om als expert een duit in het zakje te doen.
en ze doen alleen urine, en ze weten het van te voren.
  woensdag 1 juni 2016 @ 15:46:39 #18
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_162670652
http://nos.nl/artikel/210(...)gevens-te-delen.html

quote:
Sportkoepel NOC*NSF is niet verplicht verzamelde medische gegevens die kunnen wijzen op dopinggebruik te delen met de Nederlandse Dopingautoriteit. Dit antwoordt minister Schippers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport op Kamervragen naar aanleiding van een reportage in april van Nieuwsuur, waaruit blijkt dat de sportkoepel medische gegevens van olympische sporters bijhoudt.

Bij het systematisch bloedonderzoek wordt onder meer getest op waarden die ook voor dopingopsporing kunnen worden gebruikt. NOC*NSF zette het monitoringprogramma in 2010 op. NOC*NSF maakte vooraf geen afspraken met de Dopingautoriteit over het monitoringprogramma.

Schippers antwoordt op vragen van Kamerlid Van Dekken (PvdA) dat de medische gegevens die worden verzameld bij de sportmedische begeleiding van sporters zouden kunnen bijdragen aan het opsporen van dopinggebruik. "Het opsporen van dopinggebruik is echter niet het doel van de sportmedische begeleiding van de sporters en NOC*NSF gebruikt de gegevens daar dan ook niet voor."
Trouwens ook voor het uitstekend begeleiden van dopingprogrammas
quote:
Schippers geeft aan dat het Nationaal Dopingreglement sportbonden verplicht informatie over (mogelijk) dopinggebruik te delen met de Dopingautoriteit. "Hoewel het in de geest van het reglement zou zijn als NOC*NSF ook dit soort gegevens zou delen, is zij daar echter niet toe verplicht omdat ze geen partij is bij het Nationaal Dopingreglement."
We zouden wel gek zijn. w/ w/
quote:
De minister laat de Tweede Kamer verder weten dat NOC*NSF en de Dopingautoriteit in overleg gaan om te bepalen waar de sportmedische begeleiding van sporters mogelijk raakt aan het opsporen van dopinggebruik. "Op basis daarvan zullen zij afspraken maken hoe met deze gegevens zal worden omgegaan
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)ver-bloedtesten.html

quote:
Chef-arts Cees-Rein van den Hoogenband zette het monitoringprogramma namens NOC*NSF in 2010 op om de medische begeleiding van de Nederlandse olympische ploeg te professionaliseren.

Chef-arts Van den Hoogenband stelt dat er de afgelopen jaren in het monitoringprogramma nog nooit een verdachte bloedwaarde is geconstateerd. Maar zelfs al zou hij een afwijkende waarde aantreffen, dan meldt de chef-arts dit niet.

"Ik denk niet dat het mijn taak is om de Dopingautoriteit te bellen. Ik ben niet de aanklager van onze atleten, in geval ze iets doen wat niet normaal zou zijn. Dit valt onder het medisch beroepsgeheim. Het klinkt een beetje rot, maar ik heb er in zekere zin ook geen belangstelling voor. Waar het mij om gaat is dat ze gezond zijn."
Nee duh,
NOCNSF(dokter vd Hoogenband) gaat onze Rio-gangers, natuurlijk top prepareren en niet aan de Dopingautoriteit vertellen wie er "glowen" in de tests. Dat zegt hij hier ook gewoon tussen de regels door. Leuk hoe ze Herman Ram voor de gek houden
Feyenoord!!! * Barça
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 15:58:14 #19
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162670921
Het gaat Cees-Rein om de gezondheid van de atleten. Ronaldo de dikke denkt hier iets anders over.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:01:28 #20
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162671011
Reactie van Cees-Rein is eigenlijk gewoon obsceen. Love it
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_162671356
Geweldig _O-
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:24:05 #22
40566 Ericr
Livewrong
pi_162671485
Die 21,19 komt er, Dafne ligt over 15 jaar wel onder de grond maar ze is nu wel gezond dankzij de groenten en voeding en de tests van Cees-Rein.
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:25:04 #23
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162671498
Cees-Reingod _O_
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 16:25:34 #24
426493 crew  PippenScottie
pi_162671513
Je schaamt je toch de ballen uit je broek voor dit soort praktijken. :N
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 16:28:38 #25
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162671579
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:25 schreef PippenScottie het volgende:
Je schaamt je toch de ballen uit je broek voor dit soort praktijken. :N
Ik schaam me er vooral voor dat bijna niemand hier vraagtekens bij plaatst. Dit zijn Russische praktijken.

Maar gelukkig heeft Nederland geen dopingcultuur.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_162671674
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik schaam me er vooral voor dat bijna niemand hier vraagtekens bij plaatst. Dit zijn Russische praktijken.

Maar gelukkig heeft Nederland geen dopingcultuur.
Nederlanders dopen niet.

Maar serieus. Wel hard schreeuwen bij nieuws uit Rusland maar dit soort dingen gewoon voor kennisgeving aannemen. Vaak is het erg triest gesteld met de (sport)journalistiek, dit is weer zo'n moment.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 16:45:26 #27
426493 crew  PippenScottie
pi_162671885
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik schaam me er vooral voor dat bijna niemand hier vraagtekens bij plaatst. Dit zijn Russische praktijken.
Dit inderdaad!
Waar is onze Hajo Seppelt?
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:48:51 #28
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162671941
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:45 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dit inderdaad!
Waar is onze Hajo Seppelt?
Seppelt zal ook niks naar buiten brengen over Duitsland
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 16:55:14 #29
426493 crew  PippenScottie
pi_162672061
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Seppelt zal ook niks naar buiten brengen over Duitsland
Gast... :')
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:33:29 #30
14505 OProg
A Life in Music
pi_162672726
Wat een genot. :D :')

Uiteraard zouden we hier pas schande van spreken als het ging om dokter Hoogenbandov en zijn alteet Schipperova. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:56:00 #31
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162673088
Boeiend jongens, ik wil prachtige gouden successen zien straks. Dus nu doen we gewoon heel even onze oogjes dicht.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:56:10 #32
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162673090
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Cees-Reingod _O_
De man die jaren arts was van een wielerploeg, maar dat van het internet heeft gewist dmv rechtszaken, de huisarts van PSV, de vader van Pietertje. :D
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:01:07 #33
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162673162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik schaam me er vooral voor dat bijna niemand hier vraagtekens bij plaatst. Dit zijn Russische praktijken.

Maar gelukkig heeft Nederland geen dopingcultuur.
ik ben niet zo verrast
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:01:39 #34
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162673172
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:33 schreef OProg het volgende:
Wat een genot. :D :')

Uiteraard zouden we hier pas schande van spreken als het ging om dokter Hoogenbandov en zijn alteet Schipperova. :')
_O- _O- _O-
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 juni 2016 @ 18:04:00 #35
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162673209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik ben niet zo verrast
Niemand hier is dat inderdaad :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 18:04:22 #36
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162673217
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

De man die jaren arts was van een wielerploeg, maar dat van het internet heeft gewist dmv rechtszaken
Is dit echt?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:10:06 #37
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162673301
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Is dit echt?
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-VS-spuugzat.dhtml

zit ook in het bestuur van FINA
http://archives.fina.org/(...)committee&Itemid=395

kan ie gesloten deur schorsingen regelen ofzo.
pi_162673302
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Is dit echt?
Ploeg Post
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:11:06 #39
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162673316
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:10 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ploeg Post
Panasonic :P
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:11:21 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162673323
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:55 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Gast... :')
Hij gaat hard van leer tegen Rusland. Daar blijft het bij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162673353
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Panasonic :P
= Ploeg van Peter Post
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 18:16:08 #42
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162673406
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:10 schreef THEFXR het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-VS-spuugzat.dhtml

zit ook in het bestuur van FINA
http://archives.fina.org/(...)committee&Itemid=395

kan ie gesloten deur schorsingen regelen ofzo.
Nou, dat wissen van het internet is niet echt gelukt dan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:25:35 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162673579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Nou, dat wissen van het internet is niet echt gelukt dan.
geloof mij maar er stonden eerst tientallen hits via google,
http://dopingzaak.nl/
pi_162674121
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

geloof mij maar er stonden eerst tientallen hits via google,
http://dopingzaak.nl/
Holy fuck, Cees-Rein heeft zelfs dopingzaak.nl platgelegd
pi_162675312
quote:
Turkse bokser Kilicci test positief en mag allicht niet mee naar Rio

Bij het hertesten van urinestalen van de Olympische Spelen van 2012 in Londen zijn 23 atleten alsnog betrapt op dopinggebruik. Eén onder hen is de Turkse bokser Adem Kilicci, dat bevestigde de Internationale Boksfederatie voor Amateurs (AIBA) woensdag.

Kilicci werd in Londen in de categorie tot 75 kg uitgeschakeld in de kwartfinales. De 30-jarige Turk had zich al geplaatst voor de Zomerspelen van Rio, maar het AIBA heeft Kilicci in afwachting van de analyse van het B-staal voorlopig al op non-actief gezet.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 juni 2016 @ 20:01:53 #46
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162675415
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Toevoeging die ik net ook lees: superzwaargewicht Mohamed Arjaoui uit Marokko is schijnbaar positief getest tijdens het Afrikaans OKT waar hij zich in maart voor Rio plaatste. Benieuwd naar wie zijn ticket dan gaat, maar dat lijkt me dan Grimes te worden.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162675721
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:56 schreef THEFXR het volgende:

[..]

De man die jaren arts was van een wielerploeg, maar dat van het internet heeft gewist dmv rechtszaken, de huisarts van PSV, de vader van Pietertje. :D
Laatste keer dat 'ie in het nieuws was verbaasde ik me al over zijn korte doping-CV, dacht dat die indrukwekkender was. Maar dit verklaart een hoop :')
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:16:55 #48
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162675811
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:45 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dit inderdaad!
Waar is onze Hajo Seppelt?
wij hebben Sunfield:

pi_162675951
Nouja Rayyy heeft wel eigenhandig de Rabobank sponsoring stop weten te zetten door tig jaar na dato nog even te brengen wat iedereen al wist.
  woensdag 1 juni 2016 @ 20:52:20 #50
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162676865
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nouja Rayyy heeft wel eigenhandig de Rabobank sponsoring stop weten te zetten door tig jaar na dato nog even te brengen wat iedereen al wist.
Ray deed dat real time dmv morse code, jaren later komen we daar pas achter.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 juni 2016 @ 20:58:56 #51
426493 crew  PippenScottie
pi_162677072
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wij hebben Sunfield:

[ afbeelding ]
Zonneveld is okee, maar een roepende in de woestijn.
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:43:00 #52
40566 Ericr
Livewrong
pi_162680812


[ Bericht 43% gewijzigd door Ericr op 01-06-2016 22:59:44 ]
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 22:48:53 #53
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162680971
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:43 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
:D _O-

Dit is echt prachtig.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 22:52:24 #54
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162681056
Cees leest mee. SHUT IT DOWN!

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:00:35 #55
40566 Ericr
Livewrong
pi_162681247
Uploaden we toch weer ergens anders.
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:31:17 #56
40566 Ericr
Livewrong
pi_162681970






Maar Harm was er bij, dan was er geen sprake van doperen natuurlijk :')
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:33:39 #57
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162682028
#geenbladvoormond _O_
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 23:38:04 #58
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162682145
Wow, die tweede is echt een van de mooiste dingen die ik de laatste tijd heb gelezen.

Wat die Conconi heeft gedaan kunnen wij ook. _O_ Schaamtelozer wordt het niet, of wel?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_162682170
Haha, wow _O-
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 23:39:11 #60
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162682180
Nuttige aanvullingen vind ik ook wel een mooi eufemisme. Die ga ik vaker gebruiken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_162682329
Dopingkoning cees reine.
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:52:17 #62
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162682483
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:31 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar Harm was er bij, dan was er geen sprake van doperen natuurlijk :')
yes, Harm, de dubbelspoin, die alles en iedereen afleidt van doping
  woensdag 1 juni 2016 @ 23:53:36 #63
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162682502
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wow, die tweede is echt een van de mooiste dingen die ik de laatste tijd heb gelezen.

Wat die Conconi heeft gedaan kunnen wij ook. _O_ Schaamtelozer wordt het niet, of wel?
en alleen was indurain oppermachtig
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juni 2016 @ 00:31:21 #64
426493 crew  PippenScottie
pi_162683043
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:31 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar Harm was er bij, dan was er geen sprake van doperen natuurlijk :')
Koning!!!
pi_162683861
Was het verleden van Cees-Rein echt zo onbekend?

Ook lekker in het ziekenhuisje een topsupport-groepje met o.a. Wilfried Sip (gewerkt met Leinders, Raas, De Rooij, Hiddink, E. Dekker, raboploeg en Pietertje) en Alex Fievez (als clubarts van NAC betrokken bij positiefje van Tamas Peto).

http://topsupport.nl/ons-team.html
pi_162684148
Echt een topshow. De grondlegger van de marginal gains en dat in de jaren '80 in Nederland. _O_
Jack does it in real time...
pi_162684352
Alleen maar goede teksten van Cees-Rein.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 2 juni 2016 @ 07:10:14 #68
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162684566
Ik geniet. De Conconi-verwijzing is echt goud. Aanvullinkje hier, catheterje daar. Geef Cees-Rein een Dafne en ze vliegt.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juni 2016 @ 08:50:52 #69
426493 crew  PippenScottie
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 juni 2016 @ 08:58:51 #70
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162685328
quote:
Daar gaat een rijtje goud.

Edit:

quote:
While the nation’s biggest global superstars in the sport are not being implicated at this point, the development is still set to have serious consequences for Jamaica's track and field programme, with at least one medal from the Beijing Olympics now at risk of being stripped.
Of nou ja, een medaille :+

[ Bericht 25% gewijzigd door heywoodu op 02-06-2016 09:11:34 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162685558
quote:
11s.gif Op donderdag 2 juni 2016 01:46 schreef wimderon het volgende:
Was het verleden van Cees-Rein echt zo onbekend?

Ook lekker in het ziekenhuisje een topsupport-groepje met o.a. Wilfried Sip (gewerkt met Leinders, Raas, De Rooij, Hiddink, E. Dekker, raboploeg en Pietertje) en Alex Fievez (als clubarts van NAC betrokken bij positiefje van Tamas Peto).

http://topsupport.nl/ons-team.html
Nou, ik vind het vooral opvallend dat die gasten actief allerlei informatie laten verdwijnen van het internet. Bijvoorbeeld dat Harm Kuipers sportarts was bij panasonic; ik kan dat verder nergens vinden. Hoe gaat zoiets in zijn werk? Als je googlet op "Harm Kuipers Panasonic" krijg je als hit op de derde pagina deze site: http://skincancerinfoline.com/?c=7&p=466. Een site die itt tot de naam doet vermoeden, zich bezighoudt met de verkoop van anabole steroïden. Eeh, wtf. Op de site zelf kan ik niets over Harm Kuipers vinden, maar waarom komt zo'n site naar voren bij Google?

Waarom schrijft een Thijs Zonneveld of weet ik veel welke journalist er niet een stuk over? Harm Kuipers heeft een fantastische carrière gehad in de anti-doping, wada, ISU, lijkt me allemaal wel relevant. Cees Rein in zijn functie nu... Er was niet eens ophef over zijn aanstelling, en nu slechts een klein beetje over deze Russische (of moet ik zeggen westerse) praktijken. Als je informatie zoekt kom je de raarste dingen tegen, maar compleet versnipperd. Deze quote van Maarten Ducrot uit een artikel over voeding uit 1991:

"Lucien van Impe, winnaar van de Tour de France in 1976, mopperde in 1985: “Er worden nu veel soorten pap gegeten. Schijnt beter te zijn dan een biefstuk als ontbijt. 't Kan waar zijn, maar ik houd me bij oude gewoonten. 's Ochtends een biefstuk.” Maarten Ducrot, beroepsrenner bij de TVM-ploeg, is eens op zoek geweest naar “het geheime wapen om de Tour de France te winnen”. Hij merkte een aantal keren dat hij zich als herboren voelde, nadat hij buikloop had gehad en twee dagen niet had gegeten. In de Tour moest hij een keer een hele dag overgeven. Na nog eens twee dagen vasten merkte hij dat hij ondanks het feit dat hij drie dagen geen calorieen had gebruikt op zijn fiets vooruit vloog, vooral de berg op." "
pi_162685740
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nou, ik vind het vooral opvallend dat die gasten actief allerlei informatie laten verdwijnen van het internet. Bijvoorbeeld dat Harm Kuipers sportarts was bij panasonic; ik kan dat verder nergens vinden. Hoe gaat zoiets in zijn werk? Als je googlet op "Harm Kuipers Panasonic" krijg je als hit op de derde pagina deze site: http://skincancerinfoline.com/?c=7&p=466. Een site die itt tot de naam doet vermoeden, zich bezighoudt met de verkoop van anabole steroïden. Eeh, wtf. Op de site zelf kan ik niets over Harm Kuipers vinden, maar waarom komt zo'n site naar voren bij Google?

Waarom schrijft een Thijs Zonneveld of weet ik veel welke journalist er niet een stuk over? Harm Kuipers heeft een fantastische carrière gehad in de anti-doping, wada, ISU, lijkt me allemaal wel relevant. Cees Rein in zijn functie nu... Er was niet eens ophef over zijn aanstelling, en nu slechts een klein beetje over deze Russische (of moet ik zeggen westerse) praktijken. Als je informatie zoekt kom je de raarste dingen tegen, maar compleet versnipperd. Deze quote van Maarten Ducrot uit een artikel over voeding uit 1991:

"Lucien van Impe, winnaar van de Tour de France in 1976, mopperde in 1985: “Er worden nu veel soorten pap gegeten. Schijnt beter te zijn dan een biefstuk als ontbijt. 't Kan waar zijn, maar ik houd me bij oude gewoonten. 's Ochtends een biefstuk.” Maarten Ducrot, beroepsrenner bij de TVM-ploeg, is eens op zoek geweest naar “het geheime wapen om de Tour de France te winnen”. Hij merkte een aantal keren dat hij zich als herboren voelde, nadat hij buikloop had gehad en twee dagen niet had gegeten. In de Tour moest hij een keer een hele dag overgeven. Na nog eens twee dagen vasten merkte hij dat hij ondanks het feit dat hij drie dagen geen calorieen had gebruikt op zijn fiets vooruit vloog, vooral de berg op." "
Je hebt geen harde feiten, alleen verbanden en een boel insinuaties. Het is verdacht, maar of het genoeg is voor een degelijk onderzoeksartikel betwijfel ik. Misschien moet je Sunfield eens mailen, dat 'ie maar eens een flinke schep moet kopen en moet gaan graven in het verleden van figuren als CRH.

Wat doet Hoogie Sr. nu? Medisch adviseur bij PSV en ook bij de olympische ploeg?

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2016 09:28:30 ]
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:47:36 #73
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162686133
quote:
Als het Bolt is dan doet die IOC commissie gewoon een cover up
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:53:49 #74
14505 OProg
A Life in Music
pi_162686279
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:23 schreef Sloggi het volgende:
Het is verdacht, maar of het genoeg is voor een degelijk onderzoeksartikel betwijfel ik.
Überhaupt is onderzoek doen of dit valide is al genoeg reden voor een onderzoeksartikel.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_162686324
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:53 schreef OProg het volgende:

[..]

Überhaupt is onderzoek doen of dit valide is al genoeg reden voor een onderzoeksartikel.
Dat bedoelde ik ook te zeggen, deze drek moet aanleiding zijn om onderzoek te doen. Maar of het echt harde feiten oplevert... Oud-voetballers gaan niet praten, oud-renners misschien wel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 juni 2016 @ 10:07:56 #76
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162686565
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als het Bolt is dan doet die IOC commissie gewoon een cover up
Die is het niet lijkt me.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 juni 2016 @ 10:19:52 #77
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162686823
Mullings is MAD.




Verder gaat het schijnbaar om één medaille uit 2008, dus geen Bolt, Stewart of dinges, ben de naam ff kwijt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juni 2016 @ 10:26:32 #78
426493 crew  PippenScottie
pi_162686957
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:19 schreef heywoodu het volgende:
Mullings is MAD.


[ afbeelding ]

Verder gaat het schijnbaar om één medaille uit 2008, dus geen Bolt, Stewart of dinges, ben de naam ff kwijt.
Ga je ook nog een artikeltje op de FP schrijven "Cees-Rein Hoogeband wilde voorbeeld Conconi volgen"?
Of zou fok dan worden neergehaald? :@
pi_162686983
Mogelijkheden: Shelly Ann Fraser-Pryce, Melanie Walker, Veronica Campbell-Brown, Sherone Simpson, Bobby-Gaye Wilkins, Shereefa Lloyd, Rosemarie Whyte, Novlene Williams, Dwight Thomas, Michael Frater, Nesta Carter of Asafa Powell.
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:30:56 #80
14505 OProg
A Life in Music
pi_162687043
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook te zeggen, deze drek moet aanleiding zijn om onderzoek te doen. Maar of het echt harde feiten oplevert... Oud-voetballers gaan niet praten, oud-renners misschien wel.
Ik vrees het ook. Maar er moet toch ergens een begin gemaakt worden zou je zeggen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 juni 2016 @ 10:31:11 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162687050
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ga je ook nog een artikeltje op de FP schrijven "Cees-Rein Hoogeband wilde voorbeeld Conconi volgen"?
Of zou fok dan worden neergehaald? :@
Niet echt mijn specialiteit, maar evt met de nodige hulp gooi ik het uiteraard met alle plezier online :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162687125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ga je ook nog een artikeltje op de FP schrijven "Cees-Rein Hoogeband wilde voorbeeld Conconi volgen"?
Of zou fok dan worden neergehaald? :@
Zou best wat clicks opleveren vermoed ik. Zelfs als je alle insinuaties achterwege laat en het alleen houdt bij de rauwe feiten.
pi_162687162
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zou best wat clicks opleveren vermoed ik. Zelfs als je alle insinuaties achterwege laat en het alleen houdt bij de rauwe feiten.
Maar zelfs als je het zou neerzetten zonder insinuaties en alleen met rauwe feiten dan insinueert het plaatsen an sich ook al wat. Want waarom zou het plaatsen? Waarom nu? Tenzij....enz enz.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 juni 2016 @ 10:37:12 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162687170
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zou best wat clicks opleveren vermoed ik. Zelfs als je alle insinuaties achterwege laat en het alleen houdt bij de rauwe feiten.
Hoe ver zouden we kunnen komen zonder contacten met spelers en andere betrokkenen en dus alleen met op internet beschikbare informatie? :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:38:23 #85
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162687194
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:27 schreef TheArt het volgende:
Mogelijkheden: Shelly Ann Fraser-Pryce, Melanie Walker, Veronica Campbell-Brown, Sherone Simpson, Bobby-Gaye Wilkins, Shereefa Lloyd, Rosemarie Whyte, Novlene Williams, Dwight Thomas, Michael Frater, Nesta Carter of Asafa Powell.
Asafa Powell, gokje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juni 2016 @ 10:38:25 #86
426493 crew  PippenScottie
pi_162687195
Waarom nu? Omdat de Olympische Spelen er aan komen en er een paar krantenartikelen opduiken.

Ericr, weet jij toevallig nog uit wel kranten deze quotes komen?
pi_162687244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Asafa Powell, gokje
Dat denk ik ook. Had die manager die vorige week al hintte op dit nieuws het niet over gerechtigheid? Powell kwam natuurlijk eerder al goed weg met een korte schorsing. Bolt is too big to fail.
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:40:26 #88
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162687245
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:38 schreef PippenScottie het volgende:
Waarom nu? Omdat de Olympische Spelen er aan komen en er een paar krantenartikelen opduiken.

Ericr, weet jij toevallig nog uit wel kranten deze quotes komen?
waarom nu? omdat Ram geen geld kreeg terwijl Hoogenband wel een lading geld krijgt voor pre testing
pi_162687270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:38 schreef PippenScottie het volgende:
Waarom nu? Omdat de Olympische Spelen er aan komen en er een paar krantenartikelen opduiken.

Ericr, weet jij toevallig nog uit wel kranten deze quotes komen?
Natuurlijk, maar nogmaals dan insinueer je met harde feiten toch ook al wat. Daar ging het om. Je kan wel niets willen insinueren, maar eigenlijk doe dat wel door zoiets op te rakelen. Dus of je ondersteunt het of je plaatst het niet voordat er allerlei aasgieren op je duiken.

Maar goed, dat moet heywoodu zelf maar afwegen.
pi_162687350
Stuur een mailtje naar Sunfield. Die is eigenwijs en irritant genoeg om hier een tendentieuze kolom over te schrijven met de boodschap: wij Nederlanders hebben boter op het hoofd / ze hebben het wel altijd over wielrennen, maar...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2016 10:45:45 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juni 2016 @ 10:50:30 #91
426493 crew  PippenScottie
pi_162687444
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hoe ver zouden we kunnen komen zonder contacten met spelers en andere betrokkenen en dus alleen met op internet beschikbare informatie? :9
Over Conconi info vinden is niet zo moeilijk. Link naar Ferrari natuurlijk.
Francesco Moser en bloeddoping, eitje.

Dopinggebruik bij ploegen Peter Post.. no problem.

Gebruik Ronaldo bij PSV werd geinsinueerd door Bernardo Santi, leider Braziliaanse anti-doping commissie:
http://vorige.nrc.nl//spo(...)nabole_steroiuml_den

Er zijn beschuldigingen vanuit de zwemsport, in de tijd dat Hoogeband de leiding gaf aan aan een aantal zwemmers:
http://www.volkskrant.nl/(...)insinuaties~a570089/

En dan is er het recente verhaal over bloedtesten die NOC/NSF uitvoert, waarvan ze de gegevens niet willen delen met de Nederlandse dopingautoriteit.

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)ver-bloedtesten.html

Kortom, Hoogeband is in drie sporten actief geweest, waarbij hij notoire dopingartsen als voorbeeld ziet en hun methodes ook in Nederland wil importeren.
Hij wordt in alledrie de sporten met dopingbeschuldigingen geconfronteerd.
En hij weigert nu dus gegevens te delen met de doping-autoriteit.

Als dit in Rusland zou gebeuren zouden we terecht boos zijn. Is dit de man die we chef-arts willen laten zijn van de Nederlandse Olympische equipe?

Ik ben aan het werk, kan er niet meer van maken, maar simpelweg deze feiten opnoemen geeft al een bijzonder dubieus beeld.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 juni 2016 @ 10:52:49 #92
426493 crew  PippenScottie
pi_162687483
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:45 schreef Sloggi het volgende:
Stuur een mailtje naar Sunfield. Die is eigenwijs en irritant genoeg om hier een tendentieuze kolom over te schrijven met de boodschap: wij Nederlanders hebben boter op het hoofd / ze hebben het wel altijd over wielrennen, maar...
Ik denk eigenlijk dat Sunfield hier wel meeleest.Tussen de bagger staat hier ook een hoop nuttige info, een beetje zoals The Clinic.

Hoi Thijs! :W
pi_162687523
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:52 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat Sunfield hier wel meeleest.Tussen de bagger staat hier ook een hoop nuttige info, een beetje zoals The Clinic.

Hoi Thijs! :W
Zoals jouw reactie hierboven. Interessante linkjes!
pi_162687644
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:50 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Over Conconi info vinden is niet zo moeilijk. Link naar Ferrari natuurlijk.
Francesco Moser en bloeddoping, eitje.

Dopinggebruik bij ploegen Peter Post.. no problem.

Gebruik Ronaldo bij PSV werd geinsinueerd door Bernardo Santi, leider Braziliaanse anti-doping commissie:
http://vorige.nrc.nl//spo(...)nabole_steroiuml_den

Er zijn beschuldigingen vanuit de zwemsport, in de tijd dat Hoogeband de leiding gaf aan aan een aantal zwemmers:
http://www.volkskrant.nl/(...)insinuaties~a570089/

En dan is er het recente verhaal over bloedtesten die NOC/NSF uitvoert, waarvan ze de gegevens niet willen delen met de Nederlandse dopingautoriteit.

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)ver-bloedtesten.html

Kortom, Hoogeband is in drie sporten actief geweest, waarbij hij notoire dopingartsen als voorbeeld ziet en hun methodes ook in Nederland wil importeren.
Hij wordt in alledrie de sporten met dopingbeschuldigingen geconfronteerd.
En hij weigert nu dus gegevens te delen met de doping-autoriteit.

Als dit in Rusland zou gebeuren zouden we terecht boos zijn. Is dit de man die we chef-arts willen laten zijn van de Nederlandse Olympische equipe?

Ik ben aan het werk, kan er niet meer van maken, maar simpelweg deze feiten opnoemen geeft al een bijzonder dubieus beeld.
Prima post ^O^
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:05:44 #95
14505 OProg
A Life in Music
pi_162687711
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:50 schreef PippenScottie het volgende:
Als dit in Rusland zou gebeuren zouden we terecht boos zijn. Is dit de man die we chef-arts willen laten zijn van de Nederlandse Olympische equipe?
Goed samengevat! :) ^O^
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_162688132
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:36 schreef TheArt het volgende:

[..]

Maar zelfs als je het zou neerzetten zonder insinuaties en alleen met rauwe feiten dan insinueert het plaatsen an sich ook al wat. Want waarom zou het plaatsen? Waarom nu? Tenzij....enz enz.
Reden om zoiets te plaatsen is omdat hij weigert de gegevens door te spelen aan Herman Harm?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 juni 2016 @ 11:42:44 #97
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162688424
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:50 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Over Conconi info vinden is niet zo moeilijk. Link naar Ferrari natuurlijk.
Francesco Moser en bloeddoping, eitje.

Dopinggebruik bij ploegen Peter Post.. no problem.

Gebruik Ronaldo bij PSV werd geinsinueerd door Bernardo Santi, leider Braziliaanse anti-doping commissie:
http://vorige.nrc.nl//spo(...)nabole_steroiuml_den

Er zijn beschuldigingen vanuit de zwemsport, in de tijd dat Hoogeband de leiding gaf aan aan een aantal zwemmers:
http://www.volkskrant.nl/(...)insinuaties~a570089/

En dan is er het recente verhaal over bloedtesten die NOC/NSF uitvoert, waarvan ze de gegevens niet willen delen met de Nederlandse dopingautoriteit.

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)ver-bloedtesten.html

Kortom, Hoogeband is in drie sporten actief geweest, waarbij hij notoire dopingartsen als voorbeeld ziet en hun methodes ook in Nederland wil importeren.
Hij wordt in alledrie de sporten met dopingbeschuldigingen geconfronteerd.
En hij weigert nu dus gegevens te delen met de doping-autoriteit.

Als dit in Rusland zou gebeuren zouden we terecht boos zijn. Is dit de man die we chef-arts willen laten zijn van de Nederlandse Olympische equipe?

Ik ben aan het werk, kan er niet meer van maken, maar simpelweg deze feiten opnoemen geeft al een bijzonder dubieus beeld.
Ik ga er als ik thuis ben eens naar kijken :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162689362
Ook wel een fraaie. Toen liet je nog reporters meegaan naar Zwitserland om te kijken hoe je lammerenbloed ingespoten kreeg en daarna gaf je je ma ook een kuurtje cadeau omdat het zulk lekker spul is.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_162689542
In Bahamontes stond een paar edities terug ook een artikel over een voetballer bij een Belgische tweedeklasser (of iets dat in de buurt komt) overleed na een mislukte transfusie. Zal er straks een foto van maken als ik eraan denk.

Als het op dat niveau al gebeurt...
pi_162690318
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:40 schreef nostra het volgende:
Ook wel een fraaie. Toen liet je nog reporters meegaan naar Zwitserland om te kijken hoe je lammerenbloed ingespoten kreeg en daarna gaf je je ma ook een kuurtje cadeau omdat het zulk lekker spul is.

[ afbeelding ]
Die kwam ik ook tegen ja, Eddy Planckaert die lachend zei dat 'ie een eventueel verhoogd risico op kanker op de koop toenam. Theo de Rooy reageerde wel een beetje bedremmeld.
  donderdag 2 juni 2016 @ 20:08:49 #101
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162700553
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nou, ik vind het vooral opvallend dat die gasten actief allerlei informatie laten verdwijnen van het internet. Bijvoorbeeld dat Harm Kuipers sportarts was bij panasonic; ik kan dat verder nergens vinden. Hoe gaat zoiets in zijn werk?
Misschien een gevolg van de nieuwe regelgeving dat op verzoek bepaalde zoekresultaten verwijderd kunnen worden?
https://www.google.nl/policies/faq/

In principe is die wetgeving bedoeld om bijvoorbeeld jeugdzonden niet te belastend laten zijn (stel je hebt b.v. als 15-jarige iets gedaan wat veel ophef veroorzaakte, dan wil je niet dat zoiets 10 jaar laten nog als eerste hit oppopt bij een sollicitatie waarvoor het verder weinig relevant is). Kennelijk wordt dat nu een soort van misbruikt door dubieuze doktoren om alles waar geen hard bewijs voor is, te laten verdwijnen uit de zoekresultaten.
in a crowd you lose humanity
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 juni 2016 @ 20:49:43 #102
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162701402
quote:
9s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:21 schreef heywoodu het volgende:
Hoppa, bommetje onder de Russische sport. NYT noemt namen :9~

Legkov, Zubkov, Tretiakov, het zijn ook niet de minste namen :9~

http://www.nytimes.com/20(...)times&smtyp=cur&_r=0
Mooi staaltje timing: Zubkov is deze week benoemd tot nieuwe president van de Russische bobsleebond ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 2 juni 2016 @ 21:38:50 #103
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162702788
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juni 2016 12:40 schreef nostra het volgende:
Ook wel een fraaie. Toen liet je nog reporters meegaan naar Zwitserland om te kijken hoe je lammerenbloed ingespoten kreeg en daarna gaf je je ma ook een kuurtje cadeau omdat het zulk lekker spul is.

[ afbeelding ]
Berend Nikkels had daar leuke uitspraken over
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:00:20 #104
14505 OProg
A Life in Music
pi_162703445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 21:38 schreef THEFXR het volgende:
Berend Nikkels
http://vorige.nrc.nl//spo(...)efd_in_wielerpeloton

Dit blijft ook een mooi interview van 10 jaar geleden. :7
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:03:28 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162703546
quote:
Een van de nieuwste methoden, het biologisch paspoort is volgens Berend Nikkels, huisarts, begeleider van topsporters en voormalig ploegarts “medisch en juridisch geen bewijs dat er sprake is van dopinggebruik”. Nikkels vind dopingcontrole een pr-verhaal, waarbij een schijnzekerheid wordt gecreëerd. Door de druk van de controles zouden sporters hun toevlucht nemen tot schimmige achterkamertjes met onderwereldfiguren, die ongezonde middelen promoten.

Het is hoog tijd om de methoden te verbeteren en eerlijk te duiden wat we nu wel en niet kunnen constateren. Wanneer we de kernwaarden van onze sporten definiëren, kunnen we daaraan eenvoudig nieuw ontdekte stoffen en methoden toetsen om ze eventueel als ongewenste ontwikkelingen te bestempelen. Daarbij moeten we accepteren dat handhaving en controle twee taken zijn waarbij we met de benodigde kennis altijd achter de feiten aan zullen blijven lopen.
http://www.tobsport.nl/Ar(...)0dopingproducten.htm

Mooi hoor
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:29:32 #106
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162704312
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:00 schreef OProg het volgende:

[..]

http://vorige.nrc.nl//spo(...)efd_in_wielerpeloton

Dit blijft ook een mooi interview van 10 jaar geleden. :7
Bloeddoping is er in tal van soorten

‘Klassieke’ bloedtransfusie: Bloed wordt ruim van tevoren bij de atleet afgenomen en vlak voor een belangrijke wedstrijd weer ingebracht.

Epo: Medicijn dat de aanmaak van rode bloedlichaampjes stimuleert. Geldt sinds eind jaren 80 als wondermiddel.

PFC: Bloedvervanger, ontwikkeld tijdens de Vietnam-oorlog. In 1988 bekend bij het IOC onder de naam Fluosol. Breekt ook het immuunsysteem af.

RSR-13 en HemAssist: Bloedvervangers, die nog in een prille testfase waren toen ze in 2001 opdoken in de Ronde van Italië.

Aranesp: Sterkere variant van epo, maar makkelijker op te sporen.

Oxyglobine: Stieren- of koeienbloed, aanvankelijk gebruikt bij honden. Was korte tijd populair, maar is minder effectief dan epo of bloedtransfusie.

Bloedtransfusie-plus: Combinatie van bloedtransfusie en epo. Eerst met donorbloed, nu alleen nog eigen bloed.

Repoxygen: Genetische variant van bloeddoping. Pas in eerste testfase, maar makkelijk te maken.
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:35:45 #107
14505 OProg
A Life in Music
pi_162704482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dit blijft ook mooi! :)

quote:
Wat dacht je van FC Vlaanderen in het veldrijden? Ze reden met z’n allen op kop, het hele seizoen. Die zaten aan de aranesp. Op dit moment geldt: eprex kun je gebruiken in beperkte doses, zonder risico’s te lopen bij de controle.”
En Berend is natuurlijk gewoon nog steeds voor het systeem van niet hypocriet doen.

quote:
Epo-gebruik mocht, tot een hematocrietwaarde van 50. Grote wielerploegen organiseerden zelf de medische begeleiding. „Ik vind dat een perfect systeem. Je moet dit probleem in de allereerste plaats bekijken vanuit de gezondheid van de renners. Het rijden van een Tour de France is niet gezond. Na een aantal dagen worden renners patiënten met bloedarmoede. Dan kun je zeggen: ze kunnen er toch mee stoppen? Maar voor die renners is het hun vak. Dat vak kun je gezonder maken.”
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_162704513
quote:
6s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:00 schreef OProg het volgende:

[..]

http://vorige.nrc.nl//spo(...)efd_in_wielerpeloton

Dit blijft ook een mooi interview van 10 jaar geleden. :7
Hier zegt hij iets zeer interessants: "Je had in Spanje twee cellen, in Italië ook, en in Oostenrijk één. Noem het groepen of adressen. Daar is alles te krijgen." Dat was toen nog helemaal niet bekend, nu wel: Ferrari en Mantova in Italië, Humanplasma in Oostenrijk, Fuentes en... ?? In Spanje. Ben wel benieuwd naar dat laatste vraagteken.
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:42:54 #109
14505 OProg
A Life in Music
pi_162704684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hier zegt hij iets zeer interessants: "Je had in Spanje twee cellen, in Italië ook, en in Oostenrijk één. Noem het groepen of adressen. Daar is alles te krijgen." Dat was toen nog helemaal niet bekend, nu wel: Ferrari en Mantova in Italië, Humanplasma in Oostenrijk, Fuentes en... ?? In Spanje. Ben wel benieuwd naar dat laatste vraagteken.
Zat ik me vanmiddag ook af te vragen. Hij zat overal goed in qua kennis dus ik twijfel niet echt aan wat hij te melden heeft. . Na Ferrari is Mantova wel een duidelijke in Italie en dan dus die tweede cel in Spanje.. Mijn gok zou Operación Galgo rond Alberto León zijn. Die is natuurlijk letterlijk en figuurlijk een stille dood gestorven.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:51:18 #110
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162704974
hier ben ik het wel mee eens, de media criminaliseert de sporter altijd.

quote:
Criminalisering van de sporter heeft geen zin. Opvoeding, opsporing, handhaving en nazorg hebben dat des te meer. Geef sporters het gevoel dat ze naar buiten kunnen treden als zij gezondigd hebben. Dat de mogelijkheid op een nieuwe kans blijft bestaan en dat eerlijkheid wordt gewaardeerd.
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 22:51:41 #111
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162704990
quote:
11s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:42 schreef OProg het volgende:

[..]

Zat ik me vanmiddag ook af te vragen. Hij zat overal goed in qua kennis dus ik twijfel niet echt aan wat hij te melden heeft. . Na Ferrari is Mantova wel een duidelijke in Italie en dan dus die tweede cel in Spanje.. Mijn gok zou Operación Galgo rond Alberto León zijn. Die is natuurlijk letterlijk en figuurlijk een stille dood gestorven.
De Spanjaardjes hadden natuurlijk ook nog Luis del Moral.

En in Andorra is er nog een keer een netwerk opgerold, waar een mannetje of 60 bij sneuvelden. Veelal wel wat onbekendere renners, dus dat zal wel niet zijn waar op werd gedoeld.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 2 juni 2016 @ 22:55:22 #112
14505 OProg
A Life in Music
pi_162705086
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De Spanjaardjes hadden natuurlijk ook nog Luis del Moral.
Die hadden er gewoon ruim meer dan twee. :')

De "medisch adviseur" van Barca en het Valencia waar de stoom bij uit de oren kwam op het veld. :')
Maar dat heeft met name Barca gewoon netjes van de aardbodem kunnen verwijderen waar mogelijk. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_162705364
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De Spanjaardjes hadden natuurlijk ook nog Luis del Moral

En in Andorra is er nog een keer een netwerk opgerold, waar een mannetje of 60 bij sneuvelden. Veelal wel wat onbekendere renners, dus dat zal wel niet zijn waar op werd gedoeld.
Mja, maar del Moral was iemand die in dienst was van een team, daar had je er natuurlijk nog veel meer van, terwijl de andere voorbeelden een veel breder clientèle hadden
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 23:13:45 #114
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162705617
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mja, maar del Moral was iemand die in dienst was van een team, daar had je er natuurlijk nog veel meer van, terwijl de andere voorbeelden een veel breder clientèle hadden
Nouja, een team. Die man was op best veel gebieden actief. ONCE, US Postal, de Spaanse wielerbond, Valencia, Barcelona en heeft ook met redelijk wat tennissers gewerkt.

Valencia was in die tijd best een populair adresje, in ieder geval.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 11:30:52 #115
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162711480
Heywoodu U. Cuddleme ‏@heywoodu 3 u3 uur geleden

#Doping Russian race walker Denis Nizhegorodov's 2008 B-sample surprisingly seems to have turned out negative.
pi_162711890
Hoe zeker zijn jullie van de stelling dat Harmpje Kuipers bij Panasonic "gewerkt" heeft?

Bedankt voor de interessante postings afgelopen dagen
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:18:49 #117
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_162717646
Die positieve Jamaicaan is blijkbaar Nesta Carter volgens de Jamaican Gleaner, wegens een verboden stimulant. Het gaat over het A-staal, dus we moeten het B-staal nog afwachten.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 juni 2016 @ 15:24:15 #118
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162717785
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:18 schreef kl1172 het volgende:
Die positieve Jamaicaan is blijkbaar Nesta Carter volgens de Jamaican Gleaner, wegens een verboden stimulant. Het gaat over het A-staal, dus we moeten het B-staal nog afwachten.
Jep. In theorie twee keer olympisch goud en drie keer WK-goud door het putje voor oa Bolt. De kans lijkt echter aanwezig dat IAAF alleen die van 2008 schrapt.

Overigens zijn het in principe allebei B-stalen, ze komen uit hetzelfde potje. De A-stalen zijn in 2008 al getest.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 juni 2016 @ 15:38:56 #119
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162718114
Even op een rijtje gezet hoe de estafettemedailles op de Spelen van 2008 en 2012 en de WK's van 2011, 2013 en 2015 er mogelijk uit komen te zien:
'Bolt raakt gouden medailles mogelijk kwijt door doping ploeggenoot'
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 3 juni 2016 @ 16:58:31 #120
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162719758
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 11:55 schreef opgebaarde het volgende:
Harmpje Kuipers bij Panasonic
ik kan er niks over vinden, dus diegene die dat gemeld heeft, kan zicht vergist hebben of er zijn nog oude krantenknipsels die niet op het inet voorkomen
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:00:46 #121
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162719807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:38 schreef heywoodu het volgende:
Even op een rijtje gezet hoe de estafettemedailles op de Spelen van 2008 en 2012 en de WK's van 2011, 2013 en 2015 er mogelijk uit komen te zien:
'Bolt raakt gouden medailles mogelijk kwijt door doping ploeggenoot'
wie op de foto is Nesta? links of rechts
pi_162719976
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wie op de foto is Nesta? links of rechts
Die kleine, de ander heeft ook een leuke dopinghistorie.
- verwijderd door admin -
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:16:25 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162720076
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:10 schreef groenen het volgende:

[..]

Die kleine, de ander heeft ook een leuke dopinghistorie.
de links ziet er echt blooded uit van de testosteron
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 juni 2016 @ 17:35:44 #124
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162720413
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de links ziet er echt blooded uit van de testosteron
Das Justin Gatlin, die een keer of 98 gepakt is volgens mij.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:21:54 #125
40566 Ericr
Livewrong
pi_162721151




Ook wel een leuke uit de oude doos over Harm Kuipers. Artikelen uit 1984
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:39:37 #126
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_162721427
Delpher is een mooie site voor dit soort dingen ja. Fijn archief.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 18:48:12 #127
40566 Ericr
Livewrong
pi_162721613
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 18:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Delpher is een mooie site voor dit soort dingen ja. Fijn archief.
Yep, digging up the dirt. Dat gaat Cees-Rein niet kunnen verbergen en Harm dus ook niet.

In zelfde artikel ook nog mooie uitspraken van trainer van Van Gennip dat het niet zo'n goed idee van Harm is. Denk dat Yvonne daar toch wel anders over dacht op den duur.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 19:22:34 #128
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162722242
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 18:21 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook wel een leuke uit de oude doos over Harm Kuipers. Artikelen uit 1984
En tegenwoordig beweert hij doodleuk dat doping niet helpt. Waarom dan toedienen? :')
in a crowd you lose humanity
pi_162722674
Één van de positieve gevallen bij de Spelen van London zou de Kazakse olympisch kampioene gewichtheffen Zulfiya Chinshanlo zijn.

  vrijdag 3 juni 2016 @ 19:49:23 #130
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162722754
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 18:21 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook wel een leuke uit de oude doos over Harm Kuipers. Artikelen uit 1984
uiteindelijk ben je wel de pisang met anabolen.
Je spieren kunnen het wel aan, maar je banden zijn op de duur zo week als water, waardoor je ze afscheurt.
Of als vrouw kan je de kinderwens lekker laten gaan, doordat alles kapot is gegaan.

p.s. anti-conceptie zijn ook anabolen
pi_162722865
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 22:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hier zegt hij iets zeer interessants: "Je had in Spanje twee cellen, in Italië ook, en in Oostenrijk één. Noem het groepen of adressen. Daar is alles te krijgen." Dat was toen nog helemaal niet bekend, nu wel: Ferrari en Mantova in Italië, Humanplasma in Oostenrijk, Fuentes en... ?? In Spanje. Ben wel benieuwd naar dat laatste vraagteken.
Maar Nikkels heeft zelf toch altijd ontkend doping geleverd te hebben? Of ben ik nu in de war met een andere dokter?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 juni 2016 @ 19:55:32 #132
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162722873
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:44 schreef TheArt het volgende:
Één van de positieve gevallen bij de Spelen van London zou de Kazakse olympisch kampioene gewichtheffen Zulfiya Chinshanlo zijn.

[ afbeelding ]
Toen ik hoorde dat het 4 keer gewichthefgoud van Londen was dacht ik wel gelijk aan Kazakhstan, maar ik hoop vanwege eindbaas Ilyin toch echt dat het niet een algehele Kazakhse zaak is :+

Overigens zou het voor Chinshanlo de tweede rel zijn, nadat China en Kazakhstan een flink robbertje uit hebben gevochten over waar ze nou vandaan komt. Als je beiden gelooft is ze in beide landen geboren :+ (net als Maia Maneza)

Sinds haar wereldtitel in 2014 overigens geen wedstrijd meer gedaan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162722885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:55 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Toen ik hoorde dat het 4 keer gewichthefgoud van Londen was dacht ik wel gelijk aan Kazakhstan, maar ik hoop vanwege eindbaas Ilyin toch echt dat het niet een algehele Kazakhse zaak is :+

Overigens zou het voor Chinshanlo de tweede rel zijn, nadat China en Kazakhstan een flink robbertje uit hebben gevochten over waar ze nou vandaan komt. Als je beiden gelooft is ze in beide landen geboren :+ (net als Maia Maneza)

Sinds haar wereldtitel in 2014 overigens geen wedstrijd meer gedaan.
Ilyin zou er zelf ook bij zijn _O-
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 juni 2016 @ 19:56:49 #134
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162722899
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:56 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ilyin zou er zelf ook bij zijn _O-
Ik hoor het echt 20 seconden geleden ja, godver :{
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162726604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 23:31 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar Harm was er bij, dan was er geen sprake van doperen natuurlijk :')
Opvallende naam vind ik Frans Verstappen.. Max' opa heet Frans toch? Of is dit heel toevallig beide Limburg enz..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 3 juni 2016 @ 23:27:16 #136
40566 Ericr
Livewrong
pi_162729310
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 19:49 schreef THEFXR het volgende:

p.s. anti-conceptie zijn ook anabolen
Nee dat zijn het juist niet, dat zijn oestrogenen in de meeste gevallen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 juni 2016 @ 19:55:00 #137
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162746814
OlympicStatman twitterde op zaterdag 04-06-2016 om 19:39:40 Azerbaijan media hinting that world champion weightlifters Boyanka Kostova and Valentin Hristov plus Intigam Zairov are next Olympic cases reageer retweet
Voor wie niet in het gewichtheffen bekend is, Kostova zou ongeveer net zo verrassend zijn als een positief plasje van Riccardo Ricco of een Russische snelwandelaar. Trolde vorig jaar zó hard naar de wereldtitel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 juni 2016 @ 14:57:16 #138
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162788735
hajoseppelt twitterde op maandag 06-06-2016 om 13:20:26 Mi 22.45 h ARD: "Geheimsache Doping: Showdown für Russland" + Talk bei @maischberger. @ARD_Presse @WDR @sportschau https://t.co/ZhyiMYgnfi reageer retweet
  maandag 6 juni 2016 @ 21:14:35 #139
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_162799742
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:55 schreef heywoodu het volgende:
Riccardo Ricco
Ik hoop nog altijd dat hij na z'n schorsing als 40'er nog even terugkomt om in de Giro iedereen naar huis te rijden ... :D
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 6 juni 2016 @ 21:24:14 #140
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162800059
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik hoop nog altijd dat hij na z'n schorsing als 40'er nog even terugkomt om in de Giro iedereen naar huis te rijden ... :D
Wanneer is zijn schorsing afgelopen?

Edit: geschorst in april 2012, nav een vergrijp van februari 2011. April 2024 dus?
in a crowd you lose humanity
  maandag 6 juni 2016 @ 21:25:59 #141
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162800136
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik hoop nog altijd dat hij na z'n schorsing als 40'er nog even terugkomt om in de Giro iedereen naar huis te rijden ... :D
Chris Horner vindt dit leuk
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 juni 2016 @ 21:26:08 #142
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162800140
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wanneer is zijn schorsing afgelopen?
18 januari 2024 :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 juni 2016 @ 21:26:15 #143
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_162800146
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wanneer is zijn schorsing afgelopen?
2023 ... Hij zal dan 40 zijn.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 6 juni 2016 @ 22:49:21 #144
14505 OProg
A Life in Music
pi_162802942
Ik zie bij nieuwsuur Ottavio Cinquanta die afscheid neemt van de ISU als voorzitter melden dat je stalen niet moet hertesten. Als een sporter bij de test schoon is volgens de mogelijkheden van onderzoek van dat moment moet dit voor altijd moet zijn omdat het anders slecht voor de sport is. :7
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  maandag 6 juni 2016 @ 22:52:53 #145
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_162803067
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:49 schreef OProg het volgende:
Ik zie bij nieuwsuur Ottavio Cinquanta die afscheid neemt van de ISU als voorzitter melden dat je stalen niet moet hertesten. Als een sporter bij de test schoon is volgens de mogelijkheden van onderzoek van dat moment moet dit voor altijd moet zijn omdat het anders slecht voor de sport is. :7
Zag het ook ja. Er even voor zorgen dat hij niet stilletjes verdwijnt.
sig verwijderd door FA
  maandag 6 juni 2016 @ 23:42:32 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162804697
WADA suspends the accreditation of the Madrid Laboratory | World Anti-Doping Agency
  maandag 6 juni 2016 @ 23:42:48 #147
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162804704
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:49 schreef OProg het volgende:
Ik zie bij nieuwsuur Ottavio Cinquanta die afscheid neemt van de ISU als voorzitter melden dat je stalen niet moet hertesten. Als een sporter bij de test schoon is volgens de mogelijkheden van onderzoek van dat moment moet dit voor altijd moet zijn omdat het anders slecht voor de sport is. :7
dat klopt idd :D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juni 2016 @ 10:11:03 #148
426493 crew  PippenScottie
pi_162809188
Pechstein is fucked. Quintana vindt dit niet leuk.

http://nos.nl/artikel/210(...)chadevergoeding.html

Wat een enorme kneus is die Quintana trouwens zeg.. Dat je gewoon ook zulke uitspraken kunt doen. Bizar.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 11:28:01 #149
108913 Godshand
guide4you
pi_162810877
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 23:42 schreef THEFXR het volgende:
WADA suspends the accreditation of the Madrid Laboratory | World Anti-Doping Agency
Benieuwd of Spaanse sporters nu alsnog worden betrapt...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_162811389
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 10:11 schreef PippenScottie het volgende:
Pechstein is fucked. Quintana vindt dit niet leuk.

http://nos.nl/artikel/210(...)chadevergoeding.html

Wat een enorme kneus is die Quintana trouwens zeg.. Dat je gewoon ook zulke uitspraken kunt doen. Bizar.
Mooi dat ze een keer een rechtzaak om het biologische paspoort hebben kunnen winnen.

Uiteindelijk is het biologisch paspoort verworden tot een vergelijkbare maatregel als het limiteren van het hematocriet op 50. Het normaliseert de boel wat, je hebt minder echte Cowboys, maar het voorkomt dopinggebruik nauwelijks. Als cleane renner ben je tegenwoordig weer een stuk kanslozer dan een paar jaar geleden, denk ik.

Hadden ze strengere eisen kunnen stellen? Gewoon in de regels zetten dat bepaalde schommelingen niet geaccepteerd zijn, ongeacht of je met veel creativiteit kan aantonen dat het een andere oorzaak kan hebben?
pi_162811708
Waar is Quintana eigenlijk ?
U MAD?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:11:00 #152
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162811841
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:05 schreef de_boswachter het volgende:
Waar is Quintana eigenlijk ?
In Columbie aan het trainen zoals gewoonlijk. Beetje laf.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_162812011
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:11 schreef Mani89 het volgende:

[..]

In Columbie aan het trainen zoals gewoonlijk. Beetje laf.
Ah ja, Columbie. In de FARC oerwouden zeker.
U MAD?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:25:22 #154
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162812128
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:28 schreef Godshand het volgende:

[..]

Benieuwd of Spaanse sporters nu alsnog worden betrapt...
Hoe kan je positieve dopingtesten de kop indrukken, gewoon regelmatig labs schorsen?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:25:53 #155
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162812140
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:11 schreef Mani89 het volgende:

[..]

In Columbie aan het trainen zoals gewoonlijk. Beetje laf.
op een berg die geen adres heeft.
  Moderator dinsdag 7 juni 2016 @ 12:27:43 #156
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162812180
Koffieplanter vindt dit geen leuke insinuaties.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:29:10 #157
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162812205
Wat die Katoenplukker daar verder van vindt, vind ik niet zo rullevant.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:34:15 #158
13309 nostra
ask why
pi_162812303
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Mooi dat ze een keer een rechtzaak om het biologische paspoort hebben kunnen winnen.
Dat hebben ze niet, de zaak is niet-ontvankelijk verklaard. De zaak ging ook helemaal niet om de vraag of Pechstein doping had gebruikt of niet, het ging erom of een sporter een uitspraak van een (in dit geval Zwitsers) sporttribunaal wel of niet kan aanvechten bij een (Duitse) civiele rechter. De rechtbank vond in eerste instantie van niet, het gerechtshof gaf in hoger beroep Pechstein gelijk en de ISU is vervolgens in cassatie gegaan en die heeft nu bepaald dat een Duitse rechter hier niets over kan/mag zeggen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 7 juni 2016 @ 14:27:28 #159
14505 OProg
A Life in Music
pi_162815431
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

op een berg die geen adres heeft.
Esteban Chaves kan hier wel om lachen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_162820456
SSbike twitterde op dinsdag 07-06-2016 om 13:27:21 Australian-developed gene doping test about to be launched, past samples could be rechecked https://t.co/aZgKMB08WT reageer retweet
pi_162820512
OlympicStatman twitterde op dinsdag 07-06-2016 om 11:58:36 #Athletics 2006 European 5k champion Jesus Espana has started a petition to "Uncover the truth of Operation Puerto" https://t.co/vL8HWTkmbA reageer retweet
  dinsdag 7 juni 2016 @ 17:59:30 #162
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_162820736
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:11 schreef Mani89 het volgende:

[..]

In Columbie aan het trainen zoals gewoonlijk. Beetje laf.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 18:00:57 #163
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_162820771
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Koffieplanter vindt dit geen leuke insinuaties.
Ik pak ze allemaal terug op 24 juli.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 18:06:34 #164
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162820877
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zit ie nog steeds bij Ferrari via een proxy?
pi_162822899
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
velofacts twitterde op dinsdag 07-06-2016 om 18:51:22 Winner Anacona shared his training data on Strava. Almost a month at 2700m or higher (Tunia) https://t.co/1EXtAPsoPH https://t.co/Yl2AK3lxa5 reageer retweet
  dinsdag 7 juni 2016 @ 19:30:44 #166
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_162822934
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

velofacts twitterde op dinsdag 07-06-2016 om 18:51:22 Winner Anacona shared his training data on Strava. Almost a month at 2700m or higher (Tunia) https://t.co/1EXtAPsoPH https://t.co/Yl2AK3lxa5 reageer retweet
[ afbeelding ]
Winner gaat vliegen in Zwitserland. :7
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 19:44:13 #167
108913 Godshand
guide4you
pi_162823314
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Hoe kan je positieve dopingtesten de kop indrukken, gewoon regelmatig labs schorsen?
De kop indrukken? Nee juist tevoorschijn toveren. Als de WADA vind dat de Spaanse dopingautoriteit er een zooitje van bakt, dan worden er dus doping gevallen gemist.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_162834128
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:45 schreef wimderon het volgende:
SSbike twitterde op dinsdag 07-06-2016 om 13:27:21 Australian-developed gene doping test about to be launched, past samples could be rechecked https://t.co/aZgKMB08WT reageer retweet
Helaas zit er een factor ~ vijf verschil in hoeveelheid van dit soort berichten en aantal keren dat er ook echt wat uitkomt. Maar ben benieuwd.
pi_162844447
Sharapova 2 jaar geschort. :o

Welke bonden zullen er gaan volgen?
pi_162844502
Doei Sharapova. :W
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_162844532
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:05 schreef bruinebeer het volgende:
Sharapova 2 jaar geschort. :o

Welke bonden zullen er gaan volgen?
Verschil met bijna alle andere gevallen is dat Sharapova een beetje dom geweest is door meteen te bekennen dat ze het nog genomen had nadat het niet meer mocht.
pi_162844596
Van haar facebook.

quote:
Today with their decision of a two year suspension, the ITF tribunal unanimously concluded that what I did was not intentional. The tribunal found that I did not seek treatment from my doctor for the purpose of obtaining a performance enhancing substance. The ITF spent tremendous amounts of time and resources trying to prove I intentionally violated the anti-doping rules and the tribunal concluded I did not. You need to know that the ITF asked the tribunal to suspend me for four years – the required suspension for an intentional violation -- and the tribunal rejected the ITF’s position.

While the tribunal concluded correctly that I did not intentionally violate the anti-doping rules, I cannot accept an unfairly harsh two-year suspension. The tribunal, whose members were selected by the ITF, agreed that I did not do anything intentionally wrong, yet they seek to keep me from playing tennis for two years. I will immediately appeal the suspension portion of this ruling to CAS, the Court of Arbitration for Sport.

I have missed playing tennis and I have missed my amazing fans, who are the best and most loyal fans in the world. I have read your letters. I have read your social media posts and your love and support has gotten me through these tough days. I intend to stand for what I believe is right and that’s why I will fight to be back on the tennis court as soon as possible.
Love Maria
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_162844636
Nu kan ze zich volledig richten op haar carrière als naaktmodel.
  woensdag 8 juni 2016 @ 17:36:04 #174
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162845043
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:14 schreef Sloggi het volgende:
Nu kan ze zich volledig richten op haar carrière als naaktmodel.
High end Escort model, er zijn er weinig met zulke lange benen.
pi_162845058
*proest, twee jaar??
pi_162845787
mjshrimper twitterde op woensdag 08-06-2016 om 09:23:22 France anti-doping chief: Football is cleaner than other sports because it's a team sport https://t.co/BzLNX2Pu2e via @MailSport reageer retweet
ringsau twitterde op woensdag 08-06-2016 om 01:08:42 So UEFA will store Euro 2016 samples for only 4 years. Not the 10 years permitted under the WADA CodeWhat say you @wada_ama? reageer retweet
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:16:55 #177
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162845902
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:12 schreef wimderon het volgende:
mjshrimper twitterde op woensdag 08-06-2016 om 09:23:22 France anti-doping chief: Football is cleaner than other sports because it's a team sport https://t.co/BzLNX2Pu2e via @MailSport reageer retweet
ringsau twitterde op woensdag 08-06-2016 om 01:08:42 So UEFA will store Euro 2016 samples for only 4 years. Not the 10 years permitted under the WADA CodeWhat say you @wada_ama? reageer retweet
Volgens mij is voetbal waar de meeste doping wordt gebruikt, aangezien ze zo zwak en weinig getest worden. Als je hun test zoals wielrenners, gaan ze bij bosjes.
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:17:29 #178
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162845913
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:12 schreef superniger het volgende:
Van haar facebook.

[..]

wat gaat ze dan bij CAS aanvoeren waardoor haar schorsing gereduceerd wordt?
pi_162846022
sportingintel twitterde op woensdag 08-06-2016 om 17:09:52 Blimey this is full of nuggest. Age 18, Sharapova was prescribed 18 [EIGHTEEN] medicines /supplements by Russian doc https://t.co/N8fjpDAVpX reageer retweet
sportdw twitterde op woensdag 08-06-2016 om 17:12:40 In 2012, Sharapova was taking 30 different substances. That really cannot be that good for you... reageer retweet
sportdw twitterde op woensdag 08-06-2016 om 17:06:23 Sounds like only herself, her father and her manager knew she was taking it. None of her coach, trainer, physio or nutritionist knew... reageer retweet
sportdw twitterde op woensdag 08-06-2016 om 17:13:39 Interesting as well that she seemed to be increasing the dosage of meldonium ahead of big matches and tournaments... reageer retweet
ianprior twitterde op woensdag 08-06-2016 om 17:22:25 More gold from the Sharapova verdict: on her repeated refusal to declare her use of Meldonium when still legal https://t.co/2lOmH7wKDs reageer retweet
sportdw twitterde op woensdag 08-06-2016 om 17:33:38 This feels like a relatively damning section on Sharapova and a 'deliberate decision' to hide her meldonium use... https://t.co/W3OJTTA8cL reageer retweet
Het volledige verdict:
http://www.itftennis.com/media/231178/231178.pdf
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 juni 2016 @ 18:39:17 #180
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162846410
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Volgens mij is voetbal waar de meeste doping wordt gebruikt, aangezien ze zo zwak en weinig getest worden. Als je hun test zoals wielrenners, gaan ze bij bosjes.
Dat is wel een beetje een open deur ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:43:14 #181
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162846510
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje een open deur ja.
_O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2016 @ 19:42:51 #182
426493 crew  PippenScottie
pi_162848397
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Verschil met bijna alle andere gevallen is dat Sharapova een beetje dom geweest is door meteen te bekennen dat ze het nog genomen had nadat het niet meer mocht.
Dat zinnetje kost haar vele miljoenen ja.

Dat was een beetje dom...
  woensdag 8 juni 2016 @ 19:52:50 #183
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162848713
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:42 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat zinnetje kost haar vele miljoenen ja.

Dat was een beetje dom...
Blond?
pi_162849780
Dat rapport van de ITF, echt bizar joh _O- Echt een dikke aanrader om te lezen.

Vooral het excuus waarom ze gemist zouden hebben dat meldonium op de zwarte lijst van het WADA stond sinds dit jaar. Haar manager, Max Eisenbud, nam elk jaar na het tennisseizoen op vakantie in de Caraïben de lijst verboden middelen van het volgende jaar door. In 2015 scheidde hij echter van zijn vrouw en ging hij dus ook niet meer op vakantie naar de Caraïben. Gevolg: hij was vergeten om de lijst door te nemen.

Dat was serieus het excuus _O- _O- _O-
  woensdag 8 juni 2016 @ 21:16:45 #185
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_162851373
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:30 schreef TheArt het volgende:
Dat rapport van de ITF, echt bizar joh _O- Echt een dikke aanrader om te lezen.

Vooral het excuus waarom ze gemist zouden hebben dat meldonium op de zwarte lijst van het WADA stond sinds dit jaar. Haar manager, Max Eisenbud, nam elk jaar na het tennisseizoen op vakantie in de Caraïben de lijst verboden middelen van het volgende jaar door. In 2015 scheidde hij echter van zijn vrouw en ging hij dus ook niet meer op vakantie naar de Caraïben. Gevolg: hij was vergeten om de lijst door te nemen.

Dat was serieus het excuus _O- _O- _O-
En diegene die het moest doen wist er verder niks van en dacht dat hij moest zoeken op het merk en niet op de werkzame stoffen :')
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 juni 2016 @ 22:47:59 #186
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162855002
ARD nu, kijken of Mutko geSeppelt wordt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:07:56 #187
14505 OProg
A Life in Music
pi_162855759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Volgens mij is voetbal waar de meeste doping wordt gebruikt, aangezien ze zo zwak en weinig getest worden. Als je hun test zoals wielrenners, gaan ze bij bosjes.
En dan doen ze keihard aan kapitaalvernietiging en gaan er miljoenen door de plee aangezien spelers zelfs als ze weinig kunnen dat al kosten.

Dus er komen dan wel duistere krachten los die wel zullen zorgen dat het netjes onder het tapijt terecht zal komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2016 @ 23:12:56 #188
426493 crew  PippenScottie
pi_162855896
Deze kerel doet live twitter verslag (Engels) van de Russische dopeshow:

https://twitter.com/bendgiese
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:14:30 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162855935
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:12 schreef PippenScottie het volgende:
Deze kerel doet live twitter verslag (Engels) van de Russische dopeshow:

https://twitter.com/bendgiese
Nice, even volgen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2016 @ 23:15:27 #190
426493 crew  PippenScottie
pi_162855962
Deze kerel ook trouwens:

https://twitter.com/heywoodu

;)
pi_162855967
darrenrovell twitterde op woensdag 08-06-2016 om 21:15:55 BREAKING: Nike has just lifted its suspension of Maria Sharapova's endorsement deal reageer retweet
Nike geeft geen fuck.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2016 @ 23:17:49 #192
426493 crew  PippenScottie
pi_162856038
Nike... :')

En over Rusland.. Er vallen doden, militairen intimideren en weigeren toegang aan dopingtesters. Geschorste coaches zijn nog doodleuk aan het werk.

Ik zeg.. no games for you.
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:25:25 #193
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162856203
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:15 schreef PippenScottie het volgende:
Deze kerel ook trouwens:

https://twitter.com/heywoodu

;)
Kon het weten :D
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2016 @ 23:26:24 #194
426493 crew  PippenScottie
pi_162856232
bendgiese twitterde op woensdag 08-06-2016 om 23:24:54 And over. Check @heywoodu for the same but much better translation and typing speed reageer retweet
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:26:42 #195
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162856237
heywoodu twitterde op woensdag 08-06-2016 om 23:17:17 #Doping "Trainer asks the athlete for money. Money goes to an in-between person in Russia, who gives it to IAAF and then, no more problems." reageer retweet
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:29:33 #196
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162856306
Hilary Evans @OlympicStatman retweet alles van Heywoodu :P
pi_162856415
Wat een genot vanavond weer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 juni 2016 @ 23:48:10 #198
426493 crew  PippenScottie
pi_162856749
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hilary Evans @OlympicStatman retweet alles van Heywoodu :P
Digger Forum leest ook mee.
Dorpsgek van The Clinic.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 juni 2016 @ 23:51:02 #199
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162856815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hilary Evans @OlympicStatman retweet alles van Heywoodu :P
Das dan ook m'n mattie :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 juni 2016 @ 23:51:59 #200
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162856832
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:17 schreef PippenScottie het volgende:
Nike... :')

En over Rusland.. Er vallen doden, militairen intimideren en weigeren toegang aan dopingtesters. Geschorste coaches zijn nog doodleuk aan het werk.

Ik zeg.. no games for you.
Met muts en sjaal bovenin de tribunes als een baas _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 8 juni 2016 @ 23:52:08 #201
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_162856834
Maar goed, wat is dus de conclusie?

Rusland is nog steeds fucked up en beschuldiging over een voetballer is niet bewezen. IAAF zal met een verklaring moeten komen over wegmoffelen van positieve tests in ruil voor geld.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 juni 2016 @ 23:55:12 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162856890
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maar goed, wat is dus de conclusie?

Rusland is nog steeds fucked up en beschuldiging over een voetballer is niet bewezen. IAAF zal met een verklaring moeten komen over wegmoffelen van positieve tests in ruil voor geld.
Maar ja, dat laatste was er vorig jaar ook al in de hele zaak met Shobukhova. Het grootste probleem voor Rusland is dat het erop lijkt dat Chegin nog atleten traint (en hetzelfde voor andere geschorste trainers) en aangezien men komende vrijdag met een (als het goed is) definitieve uitspraak komt over de Russische atletiek is dat niet echt lekkere timing :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_162861713
Wat een rotzooi. :N
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:15:52 #204
194695 franklop
Fran knock
pi_162861935
Die aantallen medicijnen dat Sharapova inneemt zeg _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_162862178
Niet normaal inderdaad. :') |:( :')
  donderdag 9 juni 2016 @ 12:34:13 #206
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162863387
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:15 schreef franklop het volgende:
Die aantallen medicijnen dat Sharapova inneemt zeg _O-
vandaar die lange benen :P
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:07:22 #207
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_162864085
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 23:17 schreef PippenScottie het volgende:
Nike... :')

En over Rusland.. Er vallen doden, militairen intimideren en weigeren toegang aan dopingtesters. Geschorste coaches zijn nog doodleuk aan het werk.

Ik zeg.. no games for you.
Schrikt iemand daar nu van ? Rusland zal trouwens toch bijlange niet alleen zijn, hoe zou het er in pakweg Noord-Korea aan toe gaan ? Of in China?

Het is ergens logisch dat sommige landen niet echt willen meewerken op het vlak van anti-dopingbeleid, dat is altijd al zo geweest.

Wat wél schrikwekkend is, is dat de sportbonden zo corrupt zijn dat ze daaraan meegewerkt hebben ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 9 juni 2016 @ 23:12:09 #208
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162878624
Dafne had een harde wind in haar rug?
pi_162878961
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:11 schreef Mani89 het volgende:

[..]

In Columbie aan het trainen zoals gewoonlijk. Beetje laf.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:30 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Winner gaat vliegen in Zwitserland. :7
quote:
Alberto Beltran, cycling's 'king of doping', arrested in Colombia

Spain had issued an alert on Interpol to Colombian authorities, requesting Beltran’s detention on suspicion of narcotics trafficking

The sports doctor known as “the king of doping” has been arrested in Colombia at the request of Spanish authorities, police said on Thursday.

Alberto Beltran, who has both Spanish and Colombian nationalities, was wanted in Spain for narcotics trafficking.

According to Colombia’s national police, he was the head of a distribution network supplying high performance athletes – especially cyclists – with doping products.

Spain had issued an alert on Interpol to Colombian authorities, requesting Beltran’s detention.

Beltran, a specialist in sports medicine at the Salpetriere and Cochin hospitals in Paris, was previously arrested in 2001 in Italy and 2012 in Spain for possession of doping substances.

He is currently being held at a prison in Bogota, and will be handed over to Spanish authorities.

Several cycling teams that have worked with him, including the now-defunct Spanish clubs Liberty Seguros and Xacobeo, have members who have tested positive for doping.
Zou het toeval zijn dat hij toevallig in Colombia was in deze 'trainings'periode?
pi_162879435
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juni 2016 23:18 schreef wimderon het volgende:

[..]


[..]


[..]

Zou het toeval zijn dat hij toevallig in Colombia was in deze 'trainings'periode?
Spanjaarden gaan zich er even mee bemoeien om A.C. de Tour te laten winnen, mooi
  vrijdag 10 juni 2016 @ 00:15:18 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162881163
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 23:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Spanjaarden gaan zich er even mee bemoeien om A.C. de Tour te laten winnen, mooi
#thebiggerpicture
  vrijdag 10 juni 2016 @ 09:44:18 #212
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162883869
Ah, gaan ze weer sprinten op Alpe d"huez, zoals in 2003?
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 10 juni 2016 @ 09:51:52 #213
14505 OProg
A Life in Music
pi_162883975
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 09:44 schreef Wombcat het volgende:
Ah, gaan ze weer sprinten op Alpe d"huez, zoals in 2003?

Wat een lollerzooi was dat zeg. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_162884186
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 09:51 schreef OProg het volgende:

[..]


Wat een lollerzooi was dat zeg. :')
De tijd dat we meewarig konden lachen om dat soort prestaties alsof dat nu niet meer zou kunnen is lang voorbij. De Quintana van vorig jaar reed die Armstrong van 2003 op twee minuten (Nairito was 14 seconden trager dan Mayo). Echt, wie enig vertrouwen heeft in Quintana is echt knettergek.

Overigens was Lance destijds ook des Duivels dat ze zo hard gingen onderaan de berg.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 10:13:31 #215
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162884377
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De tijd dat we meewarig konden lachen om dat soort prestaties alsof dat nu niet meer zou kunnen is lang voorbij. De Quintana van vorig jaar reed die Armstrong van 2003 op twee minuten (Nairito was 14 seconden trager dan Mayo). Echt, wie enig vertrouwen heeft in Quintana is echt knettergek.

Overigens was Lance destijds ook des Duivels dat ze zo hard gingen onderaan de berg.
Die 2003 etappe had een trage aanloop als ik mij niet vergis. De hegemonie en intimidatie van Armstrong was zo verstikkend dat niemand een aanval durfde plegen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 10 juni 2016 @ 10:22:04 #216
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162884526
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De tijd dat we meewarig konden lachen om dat soort prestaties alsof dat nu niet meer zou kunnen is lang voorbij. De Quintana van vorig jaar reed die Armstrong van 2003 op twee minuten (Nairito was 14 seconden trager dan Mayo). Echt, wie enig vertrouwen heeft in Quintana is echt knettergek.

Overigens was Lance destijds ook des Duivels dat ze zo hard gingen onderaan de berg.
Oei, Koffieplanter gaat dit ook weer niet leuk vinden. Hoe durf je te twijfelen aan Quintana? :{
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 10:31:29 #217
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162884744
Basketbal

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162885634
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 09:51 schreef OProg het volgende:

[..]


Wat een lollerzooi was dat zeg. :')
Mijn favoriete filmpje op Youtube. O+

Overigens uitstekende posts over de Colombiaanse praktijken, grappenmakertjes.
Jack does it in real time...
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:16:31 #219
56724 Wombcat
rent wiel
pi_162887272
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De tijd dat we meewarig konden lachen om dat soort prestaties alsof dat nu niet meer zou kunnen is lang voorbij. De Quintana van vorig jaar reed die Armstrong van 2003 op twee minuten (Nairito was 14 seconden trager dan Mayo). Echt, wie enig vertrouwen heeft in Quintana is echt knettergek.

Overigens was Lance destijds ook des Duivels dat ze zo hard gingen onderaan de berg.
Ik heb ergens het vermoeden dat Armstrong het dat jaar iets rustiger heeft gedaan met doping. Direct na die Tour heeft hij volgens mij ook gezegd dat hij minder goed voorbereid was dan andere jaren.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:20:30 #220
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_162887351
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:31 schreef Klopkoek het volgende:
Basketbal

[ afbeelding ]
Ziet eruit alsof ie wat meer is gaan eten. Was ook wel nodig.
Bedankt Hans.
pi_162887840
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb ergens het vermoeden dat Armstrong het dat jaar iets rustiger heeft gedaan met doping. Direct na die Tour heeft hij volgens mij ook gezegd dat hij minder goed voorbereid was dan andere jaren.
Hij bracht het toch zelfs meer als "dit niveau was onaanvaardbaar"? :D

Overigens blijft het jammer dat Jan die dag op de Alp zo matig was, de mooiste Touretappe van de 21e eeuw had nog beter kunnen zijn.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:51:42 #222
14505 OProg
A Life in Music
pi_162887949
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:45 schreef showtimer het volgende:

Overigens blijft het jammer dat Jan die dag op de Alp zo matig was,
Die hadden een bedorven eiwit-infuus gebruikt.
Als dat tenminste ook echt de inhoud van het infuus was. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_162888070
In die jaren was het ook wel een beetje standaard dat Ullrich in de eerste bergetappe niet vooruit kwam, en pas in de tweede helft van de Tour zijn niveau haalde.

Geweldige rit was dat ja, wat een held was Iban Mayo. Ook het jaar daarna toen hij zo hard reed in de Dauphiné dat zelfs Armstrong bang voor hem werd.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:59:08 #224
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_162888101
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De tijd dat we meewarig konden lachen om dat soort prestaties alsof dat nu niet meer zou kunnen is lang voorbij. De Quintana van vorig jaar reed die Armstrong van 2003 op twee minuten (Nairito was 14 seconden trager dan Mayo). Echt, wie enig vertrouwen heeft in Quintana is echt knettergek.

Overigens was Lance destijds ook des Duivels dat ze zo hard gingen onderaan de berg.
En Quintana was 8 tellen sneller dan Sastre in 2008.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:00:55 #225
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162888131
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 23:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Spanjaarden gaan zich er even mee bemoeien om A.C. de Tour te laten winnen, mooi
Die speelt niet meer, Antonio Colom?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:09:14 #226
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162888305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:15 schreef franklop het volgende:
Die aantallen medicijnen dat Sharapova inneemt zeg _O-
Als ze die begraven moet de binnenkant van de kist met lood bekleed tegen de bodemverontreiniging :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:14:01 #227
14505 OProg
A Life in Music
pi_162888396
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 23:12 schreef THEFXR het volgende:
Dafne had een harde wind in haar rug?
Ik kwam dit tegen.



Ik had echt pas in tweede instantie door dat het Dafne was. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator vrijdag 10 juni 2016 @ 13:14:37 #228
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162888407
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:14 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik kwam dit tegen.

[ afbeelding ]

Ik had echt pas in tweede instantie door dat het Dafne was. :')
:D :D :D

#groenteenfruit
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:17:07 #229
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162888458
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:14 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik kwam dit tegen.

[ afbeelding ]

Ik had echt pas in tweede instantie door dat het Dafne was. :')
wat een muscle mass :D
wel strong tight HJ :P
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:17:44 #230
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162888470
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:14 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik kwam dit tegen.

[ afbeelding ]

Ik had echt pas in tweede instantie door dat het Dafne was. :')
Zelfde dieet als deze jongeman:

Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:19:30 #231
14505 OProg
A Life in Music
pi_162888506
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:17 schreef Bugno het volgende:

[..]

Zelfde dieet als deze jongeman:

[ afbeelding ]
Nu moet ik weer direct aan Van Persie denken. :')

quote:
Nu ben ik vier kilo zwaarder, maar wel alleen maar spieren."
"Ik ben niet meer tijd in het krachthonk geweest. Ik ben uit mezelf super-fit geworden en het resultaat is dat ik zwaarder en sterker ben. Ik ben sterker in duels met verdedigers, maar ik voel me ook fitter dan ooit. Ik herstel ook sneller. Laatst speelde ik woensdag en zaterdag. Er zat maar 2,5 dag tussen de wedstrijden, maar ik voelde me ijzersterk en kon ook nog in de slotfase extra werk verzetten."
:') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator vrijdag 10 juni 2016 @ 13:20:26 #232
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162888535
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Nu moet ik weer direct aan Van Persie denken. :')

[..]

:') :')
Ik denk dat Dafne binnenkort ook weer 'vanzelf' een paar kilo gaat afvallen. Dat gebeurt gewoon, als er een belangrijke wedstrijd is.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:21:35 #233
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162888575
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik denk dat Dafne binnenkort ook weer 'vanzelf' een paar kilo gaat afvallen. Dat gebeurt gewoon, als er een belangrijke wedstrijd is.
met veel massa kan je ook niet hard lopen, zie Ben Johnson.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:22:05 #234
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162888587
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Nu moet ik weer direct aan Van Persie denken. :')

[..]

:') :')
Of Zlatan, die na zijn transfer naar Juve in een half jaar 12 kg aan spiermassa was aangekomen.

"Betere trainingsfaciliteiten"
"Voedingsdeskundigen"
"Medische staf"
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:23:40 #235
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162888630
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]

met veel massa kan je ook niet hard lopen, zie Ben Johnson.
Donovan Bailey
Maurice Greene
Linford Christie
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:26:15 #236
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_162888697
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:23 schreef Bugno het volgende:

[..]

Donovan Bailey
Maurice Greene
Linford Christie
Yohan Blake
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:27:14 #237
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162888716
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:26 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Yohan Blake
Die vind ik nog wat minder massief dan de eerder genoemde heren
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:31:52 #238
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_162888830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:27 schreef Bugno het volgende:

[..]

Die vind ik nog wat minder massief dan de eerder genoemde heren
Als ie op zijn zwaarst is, lijkt ie wel een lopende koelkast. Maar dat is ie niet het hele jaar door , waarschijnlijk tijdens trainingsopbouw voor kracht.

Bolt zou ook wel een brok massa zijn als ie 15 cm. korter was, op zo'n lang lichaam valt dat gewoon minder op.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:32:21 #239
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162888846
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:22 schreef Bugno het volgende:

[..]

Of Zlatan, die na zijn transfer naar Juve in een half jaar 12 kg aan spiermassa was aangekomen.

"Betere trainingsfaciliteiten"
"Voedingsdeskundigen"
"Medische staf"
natty kan je 6 kilo per jaar aankomen in het eerste jaar met een puur BB programma.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 10 juni 2016 @ 13:32:26 #240
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162888848
David Oliver :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:43:58 #241
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_162889151
Carmelita Jeter
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:49:17 #242
40566 Ericr
Livewrong
pi_162889316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

natty kan je 6 kilo per jaar aankomen in het eerste jaar met een puur BB programma.
Bron? Want het is weer totaal uit de lucht gegrepen lijkt het. Als natural kan je veel meer massa aanzetten en zeker in het eerste jaar.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:52:39 #243
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162889400
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:43 schreef kl1172 het volgende:
Carmelita Jeter
Maria Mutola _O_
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:57:09 #244
40566 Ericr
Livewrong
pi_162889549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:23 schreef Bugno het volgende:

[..]

Donovan Bailey
Maurice Greene
Linford Christie
Waarbij Christie dan nog 'klein'' was in vergelijking met John Regis.

  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:57:37 #245
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162889566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:57 schreef Ericr het volgende:

[..]

Waarbij Christie dan nog 'klein'' was in vergelijking met John Regis.

[ afbeelding ]
:o
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:59:07 #246
14505 OProg
A Life in Music
pi_162889620
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:49 schreef Ericr het volgende:

Bron? Want het is weer totaal uit de lucht gegrepen lijkt het. Als natural kan je veel meer massa aanzetten en zeker in het eerste jaar.
Zover ik weet is het onwaarschijnlijk dat een sporter meer dan negen kilogram per jaar aan zal maken omdat spiercellen niet sneller kunnen groeien dan zo'n 30 gram per dag. Hoewel ik daar dan niet van weet waar die 30 gram op gebaseerd is, maar die stond toen heel duidelijk in als feit in een onderzoek. Alleen als alles compleet optimaal is zou dat dan neerkomen op 10 of 11 kilogram per jaar wat de max is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:03:14 #247
40566 Ericr
Livewrong
pi_162889737
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:57 schreef Bugno het volgende:

[..]

:o
De grap is dat ik natural nog wel wat groter was, maar dat gelooft THEFXR natuurlijk nooit. Alleen loop ik niet zo hard als die heren.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:05:26 #248
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162889801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

De grap is dat ik natural nog wel wat groter was, maar dat gelooft THEFXR natuurlijk nooit. Alleen loop ik niet zo hard als die heren.
Laat de voorbeelden nou net om het laatste gaan.

En ik neem aan dat jij je laatste 12 k's niet in een maandje of 6 hebt bijgetraind.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:07:26 #249
40566 Ericr
Livewrong
pi_162889861
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:05 schreef Bugno het volgende:

[..]

Laat de voorbeelden nou net om het laatste gaan.

En ik neem aan dat jij je laatste 12 k's niet in een maandje of 6 hebt bijgetraind.
Grootste gain die ik ooit maakte was 19kg in een jaar maar dan heb je wel spiergeheugen dat meehelpt en zo droog als die atleten blijf je natuurlijk niet. Maar 10 kg gainen is zeker wel mogelijk voor een goed getrainde sporter, we hebben het wel over de elite die ook op andere punten een grote voorsprong hebben t.o.v. de gemiddelde mens.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:08:24 #250
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162889892
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:07 schreef Ericr het volgende:

[..]

Grootste gain die ik ooit maakte was 19kg in een jaar maar dan heb je wel spiergeheugen dat meehelpt en zo droog als die atleten blijf je natuurlijk niet. Maar 10 kg gainen is zeker wel mogelijk voor een goed getrainde sporter, we hebben het wel over de elite die ook op andere punten een grote voorsprong hebben t.o.v. de gemiddelde mens.
Maar het is niet dat Zlatan (waar het mee begon) voor zijn transfer vanaf een nulpunt kwam he? Die jongen deed al een aantal jaren aan topsport.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:11:30 #251
14505 OProg
A Life in Music
pi_162889974
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:07 schreef Ericr het volgende:

[..]

Grootste gain die ik ooit maakte was 19kg in een jaar maar dan heb je wel spiergeheugen dat meehelpt en zo droog als die atleten blijf je natuurlijk niet. Maar 10 kg gainen is zeker wel mogelijk voor een goed getrainde sporter, we hebben het wel over de elite die ook op andere punten een grote voorsprong hebben t.o.v. de gemiddelde mens.
Maar is die 30 dan uit de lucht gegrepen? :?

Ik heb het even opgezocht.

quote:
Stel dat alles tot in de puntjes is uitgewerkt en je optimaal traint, eet, rust en een goede aanleg hebt *tromgeroffel* dan is 30 gram per dag echt de absolute max. Zo’n 10 kilo per jaar dus. Dat geldt voor topsporters waar sowieso de aanleg al goed zit (anders waren het geen topsporters) en waar de optimale omstandigheden zijn gecreëerd qua rust, voeding en training.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:16:06 #252
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_162890091
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:11 schreef OProg het volgende:

[..]

Maar is die 30 dan uit de lucht gegrepen? :?

Mijn 30 cm in ieder geval niet
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 10 juni 2016 @ 15:37:02 #253
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162891865
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:49 schreef Ericr het volgende:

[..]

Bron? Want het is weer totaal uit de lucht gegrepen lijkt het. Als natural kan je veel meer massa aanzetten en zeker in het eerste jaar.
Here’s how muscle gains will look for most people:

Year 1: 20-30 pounds (if you start between 15 and 22 years old)
Year 2: 10-12 pounds
Year 3: 5-8 pounds
Year 4 & 5: 3-6 pounds
The next 10-20 years: 3-10 pounds

And that’s high end, assuming you’re doing everything right.

als je dus genetische aanleg ervoor hebt
  vrijdag 10 juni 2016 @ 15:41:39 #254
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162891965
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:07 schreef Ericr het volgende:

[..]

Grootste gain die ik ooit maakte was 19kg in een jaar maar dan heb je wel spiergeheugen dat meehelpt en zo droog als die atleten blijf je natuurlijk niet. Maar 10 kg gainen is zeker wel mogelijk voor een goed getrainde sporter, we hebben het wel over de elite die ook op andere punten een grote voorsprong hebben t.o.v. de gemiddelde mens.
dan zit er ook vet en water bij, niet alleen spiermassa.
pi_162892030
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:59 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

En Quintana was 8 tellen sneller dan Sastre in 2008.
Sastre :')
pi_162892089
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:32 schreef heywoodu het volgende:
David Oliver :+
Harry AA.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 15:51:20 #257
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_162892138
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:45 schreef wimderon het volgende:

[..]

Sastre :')
Oei, plots een hele nuance aan de tijd van Quintana.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_162892156
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:51 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Oei, plots een hele nuance aan de tijd van Quintana.
Nee. De hypocrisie van Sastre.
  Moderator vrijdag 10 juni 2016 @ 16:02:15 #259
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_162892388
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:51 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Oei, plots een hele nuance aan de tijd van Quintana.
Haha wat, er zijn nog mensen die denken dat Sastre clean was? :D
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:13:01 #260
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162894019
http://www.gentechnologie-im-sport.de/startseite/

Een onderzoeksprogramma naar gendoping. Door een befaamde dopinguniversiteit (speelt als controleur een dubbelrol) en betaald door de Duitse staat
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:32:34 #261
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162894404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

natty kan je 6 kilo per jaar aankomen in het eerste jaar met een puur BB programma.
Nee joh 10 kg pak je zo als je er serieus mee bezig bent in je eerste jaar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:34:49 #262
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162894445
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:08 schreef Bugno het volgende:

[..]

Maar het is niet dat Zlatan (waar het mee begon) voor zijn transfer vanaf een nulpunt kwam he? Die jongen deed al een aantal jaren aan topsport.
Zlatan was een spriet in Ajax tijd. Toen hadden ze nog broodjes kroket met de lunch _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:41:40 #263
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162894586
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:32 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee joh 10 kg pak je zo als je er serieus mee bezig bent in je eerste jaar.
inclusief water en vet.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 22:16:01 #264
40566 Ericr
Livewrong
pi_162903436
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dan zit er ook vet en water bij, niet alleen spiermassa.
Neem aan dat je ook weet dat een mens voor een zeer groot gedeelte uit water bestaat en spieren aanzetten ook betekent dat je meer vocht vasthoudt.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 22:33:52 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162904279
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 22:16 schreef Ericr het volgende:

[..]

Neem aan dat je ook weet dat een mens voor een zeer groot gedeelte uit water bestaat en spieren aanzetten ook betekent dat je meer vocht vasthoudt.
ja
pi_162905859
JakubOtavan twitterde op woensdag 08-06-2016 om 21:21:12 The most extreme blood values from the IAAF leaked database https://t.co/5QZoFfR13H @pauldimeo2 @DopingReport @140CharTerror reageer retweet
Lekker atletieken met een hematocriet van 63 :).
  vrijdag 10 juni 2016 @ 23:39:34 #267
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162906460
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 23:19 schreef wimderon het volgende:
JakubOtavan twitterde op woensdag 08-06-2016 om 21:21:12 The most extreme blood values from the IAAF leaked database https://t.co/5QZoFfR13H @pauldimeo2 @DopingReport @140CharTerror reageer retweet
Lekker atletieken met een hematocriet van 63 :).
in welk jaar was dat?
  zaterdag 11 juni 2016 @ 03:06:15 #268
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162908971
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:41 schreef THEFXR het volgende:

[..]

inclusief water en vet.
nee.

zelfs je eigen aangehaalde bron spreek je tegen

Year 1: 20-30 pounds (if you start between 15 and 22 years old)
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_162912222
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:19 schreef OProg het volgende:

[..]

Nu moet ik weer direct aan Van Persie denken. :')

[..]

:') :')
Deze blijft goud. _O-
  zaterdag 11 juni 2016 @ 12:17:53 #270
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162912566
leuk, elke keer oude berichten cyclisme-dopage.com ‏@cyclismedopage
  zaterdag 11 juni 2016 @ 12:20:21 #271
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162912614
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:32 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee joh 10 kg pak je zo als je er serieus mee bezig bent in je eerste jaar.
nee, dat is alleen als je pure genetische aanleg hebt en optimaal BB doet tussen de 15-22 jaar. heb je veel vrienden die aan de saus zitten ofzo?
  zaterdag 11 juni 2016 @ 18:12:35 #272
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162921031
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 12:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

nee, dat is alleen als je pure genetische aanleg hebt en optimaal BB doet tussen de 15-22 jaar. heb je veel vrienden die aan de saus zitten ofzo?
Nee geen enkele. Alleen eentje die een af en toe een cortisonenspuit krijgt voor een Triggerfinger.

10 kilo in je eerste jaar is echt goed te doen, mits je serieus bent. En een beetje afhankelijk van je lengte. Als je 1.60m bent gaat het wat lastiger worden als dat je 1.90 bent.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 11 juni 2016 @ 20:34:19 #273
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162925534
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:12 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee geen enkele. Alleen eentje die een af en toe een cortisonenspuit krijgt voor een Triggerfinger.

10 kilo in je eerste jaar is echt goed te doen, mits je serieus bent. En een beetje afhankelijk van je lengte. Als je 1.60m bent gaat het wat lastiger worden als dat je 1.90 bent.
je lengte heeft er idd mee te maken,ja
pi_162942019
iljukov twitterde op zaterdag 11-06-2016 om 21:09:51 Georgian wrestlers. Blood transfusion? Brainless. Expect reaction from national NADO. Pictures already sent there. reageer retweet
pi_162986525
Explosive claims that UCI official alerted others to police operations against hidden motors

http://cyclingtips.com/20(...)o-police-operations/

Tsja...
  maandag 13 juni 2016 @ 21:13:37 #276
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162987489
quote:
7s.gif Op maandag 13 juni 2016 20:55 schreef Sloggi het volgende:
Explosive claims that UCI official alerted others to police operations against hidden motors

http://cyclingtips.com/20(...)o-police-operations/

Tsja...
De UCI is voor de marketing van een schone sport, niet om doping uit te roeien.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 juni 2016 @ 21:23:26 #277
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162987975
Gottlieb Taschler wordt voor twee jaar geweerd uit de biatlonwereld. Hij was vicepresident bij de IBU en bracht, maar dat geheel terzijde, zijn zoon Daniel, matige biatleet, in contact met Dr Ferrari, maar niet voor doping!!11 :')

Daniel is ook 2 jaar geschorst :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 13 juni 2016 @ 21:55:34 #278
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_162989886
3 maanden :')

quote:
USADA announced today that Gwen Berry, of Oxford, Miss., an athlete in the sport of track & field, has used a prohibited medication and accepted a three-month sanction for her rule violation.

Berry, 26, declared the use of an inhaler containing the prohibited substance Vilanterol Trifenatate, during an in-competition sample collection at the United States Track & Field (“USATF”) Indoor Track & Field Championships in Portland, Oregon. The results of that in-competition test were negative. Vilanterol Trifenatate is a Beta-2 Agonist, prohibited under the USADA Protocol for Olympic and Paralympic Movement Testing (the “Protocol”) and the International Association of Athletics Federations (“IAAF”) Anti-Doping Rules, both of which have adopted the World Anti-Doping Code (“Code”) and the World Anti-Doping Agency (“WADA”) Prohibited List.
pi_162995823
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:23 schreef heywoodu het volgende:
Gottlieb Taschler wordt voor twee jaar geweerd uit de biatlonwereld. Hij was vicepresident bij de IBU en bracht, maar dat geheel terzijde, zijn zoon Daniel, matige biatleet, in contact met Dr Ferrari, maar niet voor doping!!11 :')

Daniel is ook 2 jaar geschorst :+
hoe hoger in de boom, hoe rotter het wordt....
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 juni 2016 @ 08:56:04 #280
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_162997705
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:55 schreef THEFXR het volgende:
3 maanden :')

[..]

Klinkt inderdaad niet als iets waar je 2 jaar voor moet geven.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:01:06 #281
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_163000136
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 08:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad niet als iets waar je 2 jaar voor moet geven.
positief ic dmv geschreven op papier is 2 jaar.
http://mmajunkie.com/2015(...)n-from-usada-for-hgh

test was negatief.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 11:17:41 #282
14505 OProg
A Life in Music
pi_163000565
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 21:23 schreef heywoodu het volgende:
Gottlieb Taschler wordt voor twee jaar geweerd uit de biatlonwereld. Hij was vicepresident bij de IBU en bracht, maar dat geheel terzijde, zijn zoon Daniel, matige biatleet, in contact met Dr Ferrari, maar niet voor doping!!11 :')
Bij Fuentes kon je voor ¤10,000,- ook gewoon trainingsadvies krijgen.

:') :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 14 juni 2016 @ 11:54:43 #283
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163001627
thijszonneveld twitterde op dinsdag 14-06-2016 om 11:51:39 Zowaar. De deur staat open voor identificatie bloedzakken van Puerto. https://t.co/GYJripVgZ3 reageer retweet
pi_163002554
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 11:54 schreef Pino112 het volgende:
thijszonneveld twitterde op dinsdag 14-06-2016 om 11:51:39 Zowaar. De deur staat open voor identificatie bloedzakken van Puerto. https://t.co/GYJripVgZ3 reageer retweet
Ik geloof er niets van, en daarbij, het is toch too little too late.
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 12:27:58 #285
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_163002740
edwinwinkels twitterde op dinsdag 14-06-2016 om 12:13:15 De sporters wiens bloedzakken van Operacion Puerto worden geïdentificeerd kunnen niet meer gestraft worden. Zaak is net verjaard; 10 jaar reageer retweet
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:28:31 #286
40566 Ericr
Livewrong
pi_163002760
Weer een dode mus gewoon, komt niks van terecht.Bijna all die grote dopingzaken zijn een sof geworden.
pi_163002804
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:28 schreef Ericr het volgende:
Weer een dode mus gewoon, komt niks van terecht.Bijna all die grote dopingzaken zijn een sof geworden.
En deze eigenlijk nog het minst: meest grote namen die er op de een of andere manier last van hebben gehad. Helaas alleen wielrenners, maar dat houd je toch.
  Moderator dinsdag 14 juni 2016 @ 12:32:11 #288
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_163002885
Als het toch al verjaard is vraag ik me af of er überhaupt nog iemand moeite gaat doen om de bloedzakjes te identificeren.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Forum Admin / PR dinsdag 14 juni 2016 @ 12:45:35 #289
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_163003375
Het maakt me niet zoveel uit of het tot schorsingen leidt, maar ik zou het toch wel enigszins een farce vinden als ze niet eens even uitzoeken wie het waren.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:45:59 #290
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163003383
Kunnen toch wel sporters in verlegenheid worden gebracht, weliswaar niet gestraft. Hooguit gezichtsverlies, moeten dit gewoon doen
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:51:11 #291
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_163003515
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:27 schreef Slobeend het volgende:
edwinwinkels twitterde op dinsdag 14-06-2016 om 12:13:15 De sporters wiens bloedzakken van Operacion Puerto worden geïdentificeerd kunnen niet meer gestraft worden. Zaak is net verjaard; 10 jaar reageer retweet
haha, de ratten
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:51:12 #292
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_163003516
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:45 schreef Sked het volgende:
Het maakt me niet zoveel uit of het tot schorsingen leidt, maar ik zou het toch wel enigszins een farce vinden als ze niet eens even uitzoeken wie het waren.
Vanuit die organisaties bekeken:

Waarom je beperkte budget gebruiken voor zoiets wat toch al verjaard is?
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
  dinsdag 14 juni 2016 @ 12:52:29 #293
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_163003562
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:51 schreef F.Begbie het volgende:

[..]

Vanuit die organisaties bekeken:

Waarom je beperkte budget gebruiken voor zoiets wat toch al verjaard is?
dan krijg je zo'n RAM excuus.
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:30:52 #294
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_163004540
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:27 schreef Slobeend het volgende:
edwinwinkels twitterde op dinsdag 14-06-2016 om 12:13:15 De sporters wiens bloedzakken van Operacion Puerto worden geïdentificeerd kunnen niet meer gestraft worden. Zaak is net verjaard; 10 jaar reageer retweet
Verjaard of niet verjaard, zet ze gewoon met hun kop op de voorpagina van elke krant. Hun prestaties kun je mss niet meer afnemen, hun reputatie wel
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 juni 2016 @ 13:32:40 #295
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_163004586
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:27 schreef Slobeend het volgende:
edwinwinkels twitterde op dinsdag 14-06-2016 om 12:13:15 De sporters wiens bloedzakken van Operacion Puerto worden geïdentificeerd kunnen niet meer gestraft worden. Zaak is net verjaard; 10 jaar reageer retweet
Dat is ook helemaal niet zeker.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 14 juni 2016 @ 13:36:50 #296
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163004677
Ik wil Cancellara voor de bijl zien gaan. De rest kan me gestolen worden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_163005215
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:36 schreef Mani89 het volgende:
Ik wil Cancellara voor de bijl zien gaan. De rest kan me gestolen worden.
Real of barca en Rafa staan op mijn verlanglijstje.
  Forum Admin / PR dinsdag 14 juni 2016 @ 14:04:29 #298
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_163005353
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Real of barca en Rafa staan op mijn verlanglijstje.


[ Bericht 16% gewijzigd door Sked op 14-06-2016 14:12:18 ]
pi_163005457
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:04 schreef Sked het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kan ik niet openen
pi_163006589
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Real of barca en Rafa staan op mijn verlanglijstje.
Rafa is 100% clean.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 14 juni 2016 @ 15:23:26 #301
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_163007040
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:57 schreef superniger het volgende:

[..]

Rafa is 100% clean.
Ik moest lachen
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')