DENK wil integratie enkel verplichten voor nieuwkomers die letterlijk nieuw in NL zijn en dus niet voor allochtonen die hier zijn geboren en getogen. Die spreken doorgaans goed Nederlands. De behoefte aan wederzijdse acceptatie tussen allochtonen en autochtonen is veel prangender. Daarom bepleit DENK om integratie te vervangen door wederzijdse acceptatie.quote:Op donderdag 17 november 2016 08:42 schreef studentje7 het volgende:
Ik las ook ergens dat ze het woord integratie willen aanschaffen.
Als je denkt dat het niet gestoorder kan... Hoe kan je nou stellen dat nieuwkomers niet moeten integreren in de samenleving.
Kunnen mensen die dit supporten dit even uitleggen? Hoe kun je een samenleving hebben zonder dat mensen integreren?
Natuurlijk is Nederland geen door en door racistisch land. Maar dat racisme voorkomt erken jij ook. Het is de taak van politici om gesignaleerde problemen te minimaliseren, vandaar dat DENK er wat van zegt en oplossingen aanreikt.quote:Op donderdag 17 november 2016 11:41 schreef studentje7 het volgende:
Beste Denk fans.
Als Nederland zo racistisch is...
Waarom hebben we een tweedekamervoorzitter die van Arabische afkomst is?
Waarom hebben we een Aboutaleb als burgemeester van een grote stad. Een man die openlijk moslim is en alsnog heel populair...
Er zijn journalisten van Turkse afkomst, allochtone TV persoonlijkheden enz. Waar krijgt men precies niet de kans om te presteren?
Is er racisme in Nederland? Ja natuurlijk. Net als in elk land zijn er racistische mensen. Een deel van PVV aanhang is racistisch. Maar omdat er een klein deel van de mensen racistisch is neemt dat nog niet weg dat iedereen in Nederland dezelfde kansen heeft.
Als je deze redenatie doortrekt, moet je concluderen dat autochtone Nederlanders zo emotioneel betrokken zijn bij Nederland dat we het beste de sleutels van het land aan DENK kunnen overdragen.quote:Op donderdag 17 november 2016 12:03 schreef Cinemaniak het volgende:
[..]
Het feit dat zij wat meer thuis zijn in Turkije, weegt toch niet op tegen de mate waarin zij (emotioneel) betrokken zijn. Met die betrokkenheid bedoel ik dat zij juist minder goed in staat zullen zijn om objectief te kijken naar de diverse ontwikkelingen in Turkije en de problemen waar zij mee te kampen hebben. Laat hun oordeel dus maar even achterwege, want veel goeds gaat daar niet van komen. Enkel verdeeldheid.
Mijn excuses.quote:Wel jammer dat je niet in bent ingegaan op mijn argumenten eerder in dit topic mbt DENK.
Gedegen info is een condicio sine qua non voor een gedegen beslissing, maar het is uiteraard niet genoeg.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Haha
Dus het was ook wel een voordeel om tijdens Hitlers bewind een Duits sprekende nazi in de kamer te hebben die de demografie en machtsverhoudingen kende waardoor hij beter in staat was een oordeel te vellen dan de gemiddelde Nederlander.
Prachtig...
Waarom is de HDP dan aan banden gelegd als deze logica zo vanzelfsprekend is?
De meeste Turken die ik ken en goed opgeleid zijn beheersen het Engels beter dan dat de Turkse DENK politici het Nederlands beheersen. Die komen namelijk niet lekker uit de verf en stellen zich als beginnende amateurs op. En dat zegt wat.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:55 schreef Bilge het volgende:
Gedegen info is een condicio sine qua non voor een gedegen beslissing, maar het is uiteraard niet genoeg.
Stel je voor dat een gemiddelde doodgewone Amerikaan of Afrikaan obv berichtgeving in de Amerikaanse/ Afrikaanse pers met een betweterig toontje een Nederlander de les zou lezen over Nederland; dan denk je toch ook: wie denk je wel niet dat je bent? Dit klopt toch niet?
En dan te bedenken dat Nederlanders over Turkije worden geinformeerd via journalisten die geen eens een woordje Turks spreken... Totaal kansloos.
Gelezen.quote:Op donderdag 17 november 2016 21:48 schreef Bilge het volgende:
Als een journalist zich wegens een taalachterstand moet beperken tot contact met bepaalde elitaire kringen, dan zal hij nooit de hele samenleving snappen.
Stel dat een Turkse journalist Nederland voor een Turks publiek verslaat, door enkel in contact te treden met de grachtengordel; zou hij dan vat hebben op de dynamieken in de Nederlandse samenleving en zijn Turkse kijkers/ lezers goed kunnen informeren? Hoe zou het Turkse publiek denken over Zwarte Piet en de PVV en in hoeverre komt dit beeld overeen met de werkelijkheid?
Leestip: We kijken verkeerd naar Turkije. En dat is funest voor de Turkse democratie
Trap er niet in.quote:Op vrijdag 18 november 2016 02:32 schreef Uitgezonderd het volgende:
Ik vind veel standpunten van DENK niet eens zo heel gek, ben ik nu gek? Ja ok, sommige zijn een beetje te. Maar met sommigen hebben ze toch ook wel echt een punt.
Ik hoop dat je in werkelijkheid niet zo naïef bent. DENK bestaat uit een aantal staatsgevaarlijke, antisemitische, genocide ontkennende homohaters en beroepszielepoten die de sfeer in dit land grondig verpesten (bijvoorbeeld dat alle Hollanders volgens Sylvana S. racisten zijn).quote:Op vrijdag 18 november 2016 02:32 schreef Uitgezonderd het volgende:
Ik vind veel standpunten van DENK niet eens zo heel gek, ben ik nu gek? Ja ok, sommige zijn een beetje te. Maar met sommigen hebben ze toch ook wel echt een punt.
Waarom haal je de laatste zin wegquote:Op woensdag 16 november 2016 17:33 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Vandaag een hard debat tussen Bontes en Öztürk die uitliep in een scheldpartij.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Tweede_Kamer__.html
Nadat Öztürk een pleidooi had gehouden om de krijgsmacht te ontdoen van wapens, vroeg Bontes hem waar zijn loyaliteit lag, bij de Turkse president Erdogan of bij Nederland. Öztürk: „Wie ben jij om mij de loyaliteitsvraag te stellen. Wie ben jij? Je moet eens goed nadenken wie jij bent.” Bontes reageerde: „Wie ben jíj dan wel? Als ik zo veel van mijn land zou houden, dan zou ik er gaan wonen. Ga toch lekker naar Turkije.”
https://twitter.com/karel(...)?ref_src=twsrc%5Etfw (Dit is het filmpje)
Ik hoop dat er ''wat gebeurt'' met DENK en dat zij verdwijnen.
Hij houdt er vast van om Nederland te onderwerpen aan Erdogan.quote:Op vrijdag 18 november 2016 09:54 schreef SecretPret het volgende:
[..]
Waarom haal je de laatste zin weg
özturk: Ik hou van nederland
Noem eens een voorbeeld?quote:Op vrijdag 18 november 2016 02:32 schreef Uitgezonderd het volgende:
Ik vind veel standpunten van DENK niet eens zo heel gek, ben ik nu gek?
Bahbah.quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:03 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
http://www.elsevier.nl/bu(...)aten-trouwen-402859/
Verkrachters krijgen de mogelijkheid in Turkije om met hun slachtoffer te trouwen en zo te ontkomen aan een gevangenisstraf. De AK-partij van de president Recep Tayyip Erdogan heeft dat laten vastleggen in een amendement.
Als een verkrachter de vrouw trouwt die hij seksueel heeft misbruikt, dan ontkomt hij aan een gevangenisstraf. De nieuwe wetgeving heeft ook betrekking op pedofielen die kinderen misbruiken: zij kunnen uiteindelijk ook trouwen met het minderjarige slachtoffer.
Gezien DENK kindhuwelijken steunt, zullen ze dit vast ook wel steunen.
Precies dezelfde reactie bij mij. Het ergste is dat veel gehersenspoelde Turken dit regime nog steunen ook.quote:
Het is een filiaal van de Turkse AKP-partij die in het Nederlandse parlement vertegenwoordigd is.quote:
Haha, leuke grapquote:Op zaterdag 19 november 2016 15:44 schreef Wespensteek het volgende:
Gezien het toenemende aantal racistische en discriminerende uitingen is Denk toch wel een optie geworden voor de volgende verkiezingen.
Ja wel mooi hoe het het racisme blootlegt van de gewone normale simpele witte man die niet als racist weggezet wil worden. Je ziet ze radicaliseren tot het fascisme, terwijl ze diezelfde radicalisatie in een iets ander segment zo griezelig en onbegrijpbaar vinden.quote:Op zaterdag 19 november 2016 15:44 schreef Wespensteek het volgende:
Gezien het toenemende aantal racistische en discriminerende uitingen is Denk toch wel een optie geworden voor de volgende verkiezingen. Het is alleen jammer dat het verder erg irritante mensen zijn en je eigenlijk al zeker weet dat het helemaal niks gaat worden.
Er zijn toch genoeg andere partijen die niet meedoen aan racismequote:Op zaterdag 19 november 2016 15:44 schreef Wespensteek het volgende:
Gezien het toenemende aantal racistische en discriminerende uitingen is Denk toch wel een optie geworden voor de volgende verkiezingen. Het is alleen jammer dat het verder erg irritante mensen zijn en je eigenlijk al zeker weet dat het helemaal niks gaat worden.
Natuurlijk maar ik mis wel hun plannen om hiertegen op te treden. Ik hoor sommige zelfs steeds vaker de deur open zetten in het kader van vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn toch genoeg andere partijen die niet meedoen aan racisme
Wat is er dan zo goed aan de 'plannen' van DENK? Noem eens een voorbeeld.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk maar ik mis wel hun plannen om hiertegen op te treden. Ik hoor sommige zelfs steeds vaker de deur open zetten in het kader van vrijheid van meningsuiting.
Hebben ze ook plannen? Het gaat mij niet om hun plannen zoals ik al schreef, dat wordt waarschijnlijk toch niks qua uitvoering. Ik vind het wel een goed signaal tegen al die racistische uitingen en discriminerende uitingen om hun te steunen. Sylvana is denk ik wel een goede optie als er geen partij komt met een programma waar ik veel vertrouwen in heb.quote:Op zaterdag 19 november 2016 17:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat is er dan zo goed aan de 'plannen' van DENK? Noem eens een voorbeeld.
Maar weet je wel wat er in het programma van DENK staat dan?quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hebben ze ook plannen? Het gaat mij niet om hun plannen zoals ik al schreef, dat wordt waarschijnlijk toch niks qua uitvoering. Ik vind het wel een goed signaal tegen al die racistische uitingen en discriminerende uitingen om hun te steunen. Sylvana is denk ik wel een goede optie als er geen partij komt met een programma waar ik veel vertrouwen in heb.
Nee, geen idee.quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar weet je wel wat er in het programma van DENK staat dan?
Oh, ok. Gelukkig maar, zodra je daar in kijkt zul je in ieder geval niet op ze stemmen.quote:
Ik weet dat ze racisme en discriminatie willen aanpakken, als geen van de andere partijen met iets komen waar ik vertrouwen in heb dan is de kans aanwezig dat ik op Sylvana ga stemmen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh, ok. Gelukkig maar, zodra je daar in kijkt zul je in ieder geval niet op ze stemmen.
Zonder dat je weet wat de standpunten van de partij zijnquote:Op zaterdag 19 november 2016 18:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik weet dat ze racisme en discriminatie willen aanpakken, als geen van de andere partijen met iets komen waar ik vertrouwen in heb dan is de kans aanwezig dat ik op Sylvana ga stemmen.
Omdat ze zo vaak slachtoffer is geworden van op haar afkomst gebaseerde beledigende uitspraken. Die twee oud PvdA leden vind ik veel erger dan Sylvana, ze heeft gewoon een duidelijke mening.quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zonder dat je weet wat de standpunten van de partij zijn?
En waarom Sylvana? Zelfs jij moet toch in kunnen zien wat voor volslagen idioot zij is?
Maar dat is toch een bizarre reden om op iemand te stemmen?quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat ze zo vaak slachtoffer is geworden van op haar afkomst gebaseerde beledigende uitspraken.
Nee hoor, vind ik een heel goede reden, dan kan ze hopelijk nog regelmatig die lui op de kast jagen vanuit de tweede kamer.quote:Op zaterdag 19 november 2016 18:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar dat is toch een bizarre reden om op iemand te stemmen?
Wow...quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor, vind ik een heel goede reden, dan kan ze hopelijk nog regelmatig die lui op de kast jagen vanuit de tweede kamer.
Nou ja grotendeels wel, dat bestrijden van discriminatie en racisme vind ik dus wel belangrijk, ik heb gewoon niet zoveel vertrouwen in de politiek. Die partij voor de niet kiezers vind ik ook een goed idee maar ik moet nog even bedenken wat de effecten zouden zijn als die veel zetels halen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wow....
Wat ze zegt en wat haar standpunten zijn is volledig irrelevant?
Maar je hebt geen idee hoe men dat wil doen en of dat überhaupt een onderdeel van het programma is. En ook niet of Sylvana dat belangrijk vindt. Of hoe ze dat wil gaan doen.quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou ja grotendeels wel, dat bestrijden van discriminatie en racisme vind ik dus wel belangrijk
Ik heb eens iets gelezen bij de NOS over racisme politie maar ik denk niet dat ze het kunnen uitvoeren omdat ze niet genoeg zetels krijgen dus dan is het programma inderdaad niet zo belangrijk.quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar je hebt geen idee hoe men dat wil doen en of dat überhaupt een onderdeel van het programma is. En ook niet of Sylvana dat belangrijk vindt. Of hoe ze dat wil gaan doen.
Tjonge... ik sta er wel een beetje versteld vanquote:Op zaterdag 19 november 2016 19:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb eens iets gelezen bij de NOS over racisme politie maar ik denk niet dat ze het kunnen uitvoeren omdat ze niet genoeg zetels krijgen dus dan is het programma inderdaad niet zo belangrijk.
Mag je vinden maar er is op dit moment gewoon geen enkele partij waarvan ik denk dat die het beleid gaan uitvoeren dat ik graag zou zien. De economische onzekerheid is zelfs zo groot dat het niet eens meevalt te bepalen wat verstandig beleid zou zijn en om de VVD heen kan men waarschijnlijk toch niet dus het compromis dat wordt gesloten wordt volgens mij toch niks.quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tjonge... ik sta er wel een beetje versteld van.
Maar eigenlijk ook weer niet, posters als jij hebben wel vaker bewezen nul komma nul inzicht te hebben.
Dat geldt voor vrijwel iedereen. Er is voor mij ook geen enkele partij waar ik het volledig mee eens ben. Dat kun je ook niet verwachten.quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mag je vinden maar er is op dit moment gewoon geen enkele partij waarvan ik denk dat die het beleid gaan uitvoeren dat ik graag zou zien.
Ja maar je hebt geen flauw idee of die stem op DENK daar ook daadwerkelijk aan bijdraagt. Als je niet stemt op een partij omdat je het niet eens bent met hun programma, hoe kan je dan op een partij stemmen waar je het programma niet eens van kentquote:Zolang dat zo is kies ik dus maar voor iets wat mij wel bezighoudt en dat is dus de volgens mij enorm uit de hand lopende manier waarop met minderheden wordt omgegaan.
Als je vrij zeker weet dat de partij niet gaat regeren maakt het programma toch niet uit. Problemen krijg je pas als je stemt op een partij die mogelijk gaat regeren. Zo heb ik ooit D'66 gestemd en toen gingen die in het slechtste kabinet zitten dat ik ooit heb gekend, Balkenende 2. Wat ik belangrijk vond lieten ze vallen en iets presteren was er ook niet bij. Bij Denk zit je wat dat betreft redelijk veilig. SP zit ook wel veilig maar ik vind die het gewoon erg slecht doen. Met VNL/PVV ben ik het vrijwel altijd oneens en de agenda van de PVV vind ik beschamend. SGP wil een theocratie dus dat is onbespreekbaar. 50 plus vind ik een idiote partij omdat ze zich op één doelgroep richten.quote:Op zaterdag 19 november 2016 22:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat geldt voor vrijwel iedereen. Er is voor mij ook geen enkele partij waar ik het volledig mee eens ben. Dat kun je ook niet verwachten.
[..]
Ja maar je hebt geen flauw idee of die stem op DENK daar ook daadwerkelijk aan bijdraagt. Als je niet stemt op een partij omdat je het niet eens bent met hun programma, hoe kan je dan op een partij stemmen waar je het programma niet eens van kent?
Dat is absoluut niet waar. Kijk maar naar hoe kleine kutpartijen als 50+ en PvdD het proces kunnen verstoren. Tegenwoordig hebben de kleine partijen veel (te veel naar mijn mening) invloed, ook omdat de Eerste Kamer tegenwoordig een compleet andere samenstelling dan de Tweede Kamer heeft.quote:Op zaterdag 19 november 2016 22:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je vrij zeker weet dat de partij niet gaat regeren maakt het programma toch niet uit.
Nogmaals, hoe weet je dat als je hun programma niet kent?quote:Problemen krijg je pas als je stemt op een partij die mogelijk gaat regeren. Zo heb ik ooit D'66 gestemd en toen gingen die in het slechtste kabinet zitten dat ik ooit heb gekend, Balkenende 2. Wat ik belangrijk vond lieten ze vallen en iets presteren was er ook niet bij. Bij Denk zit je wat dat betreft redelijk veilig.
Tja, ik heb VVD gestemd om een aantal redenen. Sommige van die redenen zijn uitgekomen, andere niet. Zo gaat het nou eenmaal.quote:De VVD vind ik het ook erg slecht doen dus die wil ik niet steunen. De andere partijen zijn "gevaarlijk" omdat ze mogelijk met de VVD gaan regeren en dan krijg je wat je nu met de PvdA zag dat je gewoon geen idee hebt wat het beleid wordt. Volgens mij heb je dan ook geen idee wat er met jouw stem wordt gedaan als je op zo'n partij stemt.
Maar dat is helemaal niet waar DENK voor opkomtquote:Of Denk uiteindelijk iets kan bijdragen vanuit de kamer moet ik inderdaad afwachten, ik vind het wel een goed signaal als een partij die opkomt voor het recht om niet gediscrimineerd te worden in de kamer komt.
quote:Op vrijdag 18 november 2016 16:03 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
http://www.elsevier.nl/bu(...)aten-trouwen-402859/
Verkrachters krijgen de mogelijkheid in Turkije om met hun slachtoffer te trouwen en zo te ontkomen aan een gevangenisstraf. De AK-partij van de president Recep Tayyip Erdogan heeft dat laten vastleggen in een amendement.
Als een verkrachter de vrouw trouwt die hij seksueel heeft misbruikt, dan ontkomt hij aan een gevangenisstraf. De nieuwe wetgeving heeft ook betrekking op pedofielen die kinderen misbruiken: zij kunnen uiteindelijk ook trouwen met het minderjarige slachtoffer.
Gezien DENK kindhuwelijken steunt, zullen ze dit vast ook wel steunen.
Dit is propaganda.quote:Op zaterdag 19 november 2016 12:45 schreef Old_Pal het volgende:
Ophef om voorstel slachtoffers te laten trouwen met verkrachter
Ik heb die malloten van DENK hierover nog niet gehoord. Ze zullen het er dus wel mee eens zijn en dit ook in Nederland willen invoeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Turkije kent minimumstraffen. De rechter moet een gevangenisstraf van minimaal 8 jaar opleggen aan een kinderverkrachter. De definitie van kindverkrachting is heel ruim: iedere seksuele penetratie van een kind onder de 15 jaar oud. Deze wet is bedacht voor de situatie dat bijvoorbeeld een 50-jarige man een meisje van 3 verkracht. Maar onder de definitie van kindverkrachting valt ook het geval van een 16-jarige die geheel vrijwillig seks heeft met een 14-jarige. Het zou zwaar overdreven zijn om in zulke gevallen gevangenisstraffen van 8 jaar op te leggen.
In met name zigeunerskringen is het doodnormaal op 14-jarige leeftijd te trouwen. De overheid kan dit ongewenst achten en ontmoedigende maatregelen treffen, maar zo'n lange gevangenisstraf is buiten alle proporties. Vandaar het amendement.
Verder snap ik de relevantie van dit nieuwsbericht tot DENK niet, maar goed.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bilge op 20-11-2016 09:21:31 ]
Wat is de afkomst van die jongeren, als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 19 november 2016 13:17 schreef Windhapper het volgende:
Al dat gehaat op DENK zou wel eens net zo kunnen uitpakken als dat gehaat op Trump. Ik hoor het veel in mijn omgeving, jongeren (<30) die in maart voor het eerst in hun leven gaan stemmen. Niet omdat ze het eens zijn met de standpunten, die kennen ze niet, maar puur omdat het de tegenpartij is en omdat ze denken dat de huidige politiek niets (meer) voor ze gaat betekenen. Eigenlijk dezelfde reden waarom mijn moeder op de PVV stemt.
Ik gok op 4 zetels.
Denk zit voorlopig niet in de eerste kamer.quote:Op zondag 20 november 2016 00:49 schreef Fir3fly het volgende:
ook omdat de Eerste Kamer tegenwoordig een compleet andere samenstelling dan de Tweede Kamer heeft.
Maar hoe zie je dat voor je Wespensteek.. dat recht om niet gediscrimineerd te worden?quote:[b]Op zaterdag 19 november 2016 22:27 schreef Wespensteek het volgende:[/b
[..]
Of Denk uiteindelijk iets kan bijdragen vanuit de kamer moet ik inderdaad afwachten, ik vind het wel een goed signaal als een partij die opkomt voor het recht om niet gediscrimineerd te worden in de kamer komt.
Optreden tegen beledigende uitingen en oproepen tot discriminatie door de politie en OM zou ik een goede stap vinden. Ik las bij de NOS iets over racisme politie, nu ben ik niet voor speciale politie als de dierenpolitie maar meer aandacht voor dit maatschappelijke probleem lijkt mij erg noodzakelijk. Het is toch vrij triest dat er instellingen als meldpunt discriminatie internet zijn terwijl dit een politie taak is.quote:Op zondag 20 november 2016 11:20 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Maar hoe zie je dat voor je Wespensteek.. dat recht om niet gediscrimineerd te worden?
Op dit moment hebben we een land waar je als allochtoon alles kan worden wat je wil, van late night tv host, tot tweedekamer voorzitter. Er is geen systematische discriminatie (discriminatie van boven/de staat af).
Maar er komt naatuurlijk wel discriminatie voor op menselijk niveau. Zowel van sommige autochtonen naar allochtonen als andersom, of tussen allochtonen. Hoe zie je het voor je dat een partijtje de menselijke natuur gaat veranderen? Moeten we de vrijheid van meningsuiting drastisch inperken zodat we in een soort van surveillance state leven? Hoe zie je dat recht om niet gediscrimineerd te worden voor je?
Wat ik vooral zie is dat Denk puur een tegenantwoord is op allochtonen die boos zijn op de PVV. Waar PVV telkens met bullshit als alle morokkanen zijn slecht komt. Komg Denk met evengrote bullshit als... er is niks mis in de allochtone gemeenschappen en alle negatieve zaken zijn veroorzaakt door de Hollanders. Dit soort wereldbeelden zorgen alleen maar voor meer discriminatie. Daarom moet je als je minder discrimintie wil niet op Denk stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |