abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2016 @ 17:52:32 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166696572
Ik zeg het niet graag maar Bontes heeft helemaal gelijk
pi_166697715
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:35 schreef Max23 het volgende:
Carnavalshit

Maar gaat volgens de zanger echt niet over Sylvana Simons :+
ik ben dan wel een blanke man en het totaal niet eens met Denk. maar met dit soort dingen kan ik me goed voorstellen dat sommige mensen zich gediscrimineerd voelen. zodra je een mening uit die niet in lijn is met "mainstream" dan wordt je meteen verzocht om de koffers te pakken en maar weg te gaan.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_166697829
Öztürk en z'n denk kornuiten zijn alleen maar bezig met provoceren en onze samenleving te splijten. :r

Het lijken wel poppetjes van Soros :X Zelfde taktiek.
pi_166698437
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2016 08:32 schreef Hexagon het volgende:
Maar zeg Bilge. Wat vind jij ervan dat jouw partij gewoon de belangen van semidictator Erdogan loopt te verdedigen in ons parlement?
Vorige maand verscheen het nieuwste boek van Dries Lesage (professor internationale betrekkingen en Turkije-expert). De titel van het boek is veelzeggend: Wat u niet mag weten over Turkije: hoog tijd voor een eerlijk debat.

Als je dit boek leest, zul je inzien dat jouw vraag op onjuiste premissen berust.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 18:43 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik ben dan wel een blanke man en het totaal niet eens met Denk. maar met dit soort dingen kan ik me goed voorstellen dat sommige mensen zich gediscrimineerd voelen. zodra je een mening uit die niet in lijn is met "mainstream" dan wordt je meteen verzocht om de koffers te pakken en maar weg te gaan.
Preach!
  woensdag 16 november 2016 @ 19:12:20 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_166698479
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:10 schreef Bilge het volgende:

[..]

Vorige maand verscheen het nieuwste boek van Dries Lesage, een professor internationale betrekkingen en Turkije-expert. De titel van het boek is veelzeggend: Wat u niet mag weten over Turkije: hoog tijd voor een eerlijk debat.

Als je dit boek leest, zul je inzien dat jouw vraag op onjuiste premissen berust.

[..]

Preach!
Ik ga niet in discussie met hele boeken die ik moet lezen.

Ik wil gewoon van jou horen waarom DENK de praktijken van Erdogan steunt. En die liegen er niet om.
pi_166698556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik wil gewoon van jou horen waarom DENK de praktijken van Erdogan steunt. En die liegen er niet om.
Openlijk steunen doen ze niet. Maar je kunt niet ontkennen dat als deze mensen in de regering zoudn zitten dat de relatie tussen Turkije en Nederland erg warm zouden zijn. Misschien zelfs wel onderdanig.
pi_166698781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kuzu en Öztürk spreken de Turkse taal, kennen de cultuur, de demografie en machtsverhoudingen, waardoor ze in staat zijn om een beter gefundeerd oordeel over Turkije te vellen dan de gemiddelde Nederlander.

Jij kunt je tot dat niveau promoveren door Lesage's boek te lezen. Het telt slechts 334 bladzijden en is zeer toegankelijk geschreven. Ik kan de EPUB zelfs naar je toemailen als je wilt.
pi_166699899
Het is natuurlijk grote onzin om te pleiten voor een leger zonder wapens. De VS heeft aangegeven dat ze niet in zullen grijpen als landen niet minimaal 2% van hun BBP uitgeven aan het leger. Nederland zou de militaire uitgaven dus zelfs moeten vergroten.

Ozturk heeft niks over Erdogan gezegd. Hij is een Nederlandse politicus. Het slaat dus nergens op om hem constant vragen te stellen over Erdogan.
pi_166703276
nm

[ Bericht 98% gewijzigd door Platinumgoat op 16-11-2016 22:11:50 ]
pi_166707546
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:04 schreef polderturk het volgende:
Het is natuurlijk grote onzin om te pleiten voor een leger zonder wapens. De VS heeft aangegeven dat ze niet in zullen grijpen als landen niet minimaal 2% van hun BBP uitgeven aan het leger. Nederland zou de militaire uitgaven dus zelfs moeten vergroten.

Ozturk heeft niks over Erdogan gezegd. Hij is een Nederlandse politicus. Het slaat dus nergens op om hem constant vragen te stellen over Erdogan.
Z'n partij voert anders wel een aangepast Akp beleid op. Zo moesten delen van Groningen maar geevacueerd worden om de gaswinning te bevorden. Datzelfde gebeurde in Turkije met de aanleg van een dam waar complete streken en historie voor moesten en moeten wijken.

En ze trekken de lijn van het Turkse conflict tussen de regering en de PKK door naar de kamer en de Nederlandse samenleving. De SP moest het recent ontgelden omdat de voorkeur van Denk aan de Akp-kant ligt.

Hebben ze iets over Gülenisten gezegd? Vermoedelijk hebben ze daar ook wel iets over gezegd of zullen ze er iets over zeggen..

Daarom is het niet meer dan logisch om ze hard aan de tand te voelen over de dictator Erdogan en z'n Akp. Al was het masr om de evt. lijntjes tussen Denk en de Akp bloot te leggen. Niets wijst er namelijk op dat men ook maar enigszins kritisch is naar de Akp toe en er zelfs enige loyaliteit in de opvattingen is terug te zien.

De Akp heeft in de afgelopen jaren op verschillende locaties ter wereld kantoren geopend om hier en daar een vinger in de pap te krijgen en we moeten het werk van eventuele trojanisten zo snel mogelijk in de kiem smoren.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 17-11-2016 06:02:37 ]
  donderdag 17 november 2016 @ 07:52:05 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_166707836
En daar liet Öztürk zijn masker vallen. In één keer alle parlementaire decorum kwijt. Een straathond met straathondenmanieren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_166708244
Ik las ook ergens dat ze het woord integratie willen aanschaffen.

Als je denkt dat het niet gestoorder kan... Hoe kan je nou stellen dat nieuwkomers niet moeten integreren in de samenleving.

Kunnen mensen die dit supporten dit even uitleggen? Hoe kun je een samenleving hebben zonder dat mensen integreren?
pi_166708291
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 08:42 schreef studentje7 het volgende:
Ik las ook ergens dat ze het woord integratie willen aanschaffen.

Als je denkt dat het niet gestoorder kan... Hoe kan je nou stellen dat nieuwkomers niet moeten integreren in de samenleving.

Kunnen mensen die dit supporten dit even uitleggen? Hoe kun je een samenleving hebben zonder dat mensen integreren?
Als het woord meer bestaat dan hoeven ze ook niet mee te integreren. Goed punt.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_166708577
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 07:52 schreef Ringo het volgende:
En daar liet Öztürk zijn masker vallen. In één keer alle parlementaire decorum kwijt. Een straathond met straathondenmanieren.
Had niet anders verwacht van iemand uit zo'n cultuur.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  donderdag 17 november 2016 @ 09:22:12 #91
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_166708732
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2016 09:12 schreef satecl het volgende:

[..]

Had niet anders verwacht van iemand uit zo'n cultuur.
Idd. Je kunt een turk uit de straat halen, maar niet de straat uit een turk.
  † In Memoriam † donderdag 17 november 2016 @ 09:51:32 #92
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_166709130
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 07:52 schreef Ringo het volgende:
Dit dus, de man heeft gewoon gebrek aan fatsoen.
Hier moet iets aan gedaan worden, op deze manier debatteren is gewoon niet juist, in mijn ogen zelfs 'niet Nederlands'.
Het verbaasde me dan ook dat Arib niet strenger optrad.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_166710586
Beste Denk fans.

Als Nederland zo racistisch is...

Waarom hebben we een tweedekamervoorzitter die van Arabische afkomst is?

Waarom hebben we een Aboutaleb als burgemeester van een grote stad. Een man die openlijk moslim is en alsnog heel populair...

Er zijn journalisten van Turkse afkomst, allochtone TV persoonlijkheden enz. Waar krijgt men precies niet de kans om te presteren?

Is er racisme in Nederland? Ja natuurlijk. Net als in elk land zijn er racistische mensen. Een deel van PVV aanhang is racistisch. Maar omdat er een klein deel van de mensen racistisch is neemt dat nog niet weg dat iedereen in Nederland dezelfde kansen heeft.
pi_166710787
Een leuke anekdote.

Op mijn oude middelbare school hadden we een docent van Antiliaanse afkomst. Die gast had een meisje van 14 geneukt in het klaslokaal en was gepakt. Moest even de gevangenis in enz.

Heb die gast op facebook en hij loopt alles te liken van Denk. Ook loopt die gast telkens stukjes te schrijven over hoe racistisch Nederland is... tja
pi_166710922
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 11:51 schreef studentje7 het volgende:
Een leuke anekdote.

Op mijn oude middelbare school hadden we een docent van Antiliaanse afkomst. Die gast had een meisje van 14 geneukt in het klaslokaal en was gepakt. Moest even de gevangenis in enz.

Heb die gast op facebook en hij loopt alles te liken van Denk. Ook loopt die gast telkens stukjes te schrijven over hoe racistisch Nederland is... tja
Help m ff herrinneren aan wat hij gedaan heeft. Ik denk trouwens niet dat hij Ozturk gaat neuken.
pi_166711005
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:23 schreef Bilge het volgende:

[..]

Kuzu en Öztürk spreken de Turkse taal, kennen de cultuur, de demografie en machtsverhoudingen, waardoor ze in staat zijn om een beter gefundeerd oordeel over Turkije te vellen dan de gemiddelde Nederlander.

Het feit dat zij wat meer thuis zijn in Turkije, weegt toch niet op tegen de mate waarin zij (emotioneel) betrokken zijn. Met die betrokkenheid bedoel ik dat zij juist minder goed in staat zullen zijn om objectief te kijken naar de diverse ontwikkelingen in Turkije en de problemen waar zij mee te kampen hebben. Laat hun oordeel dus maar even achterwege, want veel goeds gaat daar niet van komen. Enkel verdeeldheid.

Wel jammer dat je niet in bent ingegaan op mijn argumenten eerder in dit topic mbt DENK.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cinemaniak op 17-11-2016 13:12:00 ]
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_166711250
DENK is zo'n gluiperige partij. Iedereen met een beetje gezond verstand ziet dat ze enkel hun allochtone-achterban willen bedienen. Dan liever de PVV, hoor, daarbij weet je tenminste wat je aan ze hebt.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_166712338
Beweging_DENK twitterde op woensdag 16-11-2016 om 08:30:47 DENK wil dat minister Koenders de ambassadeur van Suriname op het matje roept vanwege racistische viering van dit '… https://t.co/4WKwO0jaUE reageer retweet
pi_166712405
Ik begin mijn sympathie voor Denk steeds meer te verliezen. Als je als standpunt hebt dat alle landen in de wereld hun wapens moeten neerleggen en dat je wereldvrede nastreeft, dan kan ik me daar iets bij voorstellen. Als je vindt dat Nederland eenzijdig geen wapens meer mag hebben, dan is dat ontzettend dom. Nederland moet in deze tijd juist zijn leger versterken. Zeker nu dat Trump aangeeft niet te gaan helpen als je niet genoeg bijdraagt aan de NAVO.
pi_166714137
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:23 schreef Bilge het volgende:

[..]

Haha

Dus het was ook wel een voordeel om tijdens Hitlers bewind een Duits sprekende nazi in de kamer te hebben die de demografie en machtsverhoudingen kende waardoor hij beter in staat was een oordeel te vellen dan de gemiddelde Nederlander.

Prachtig...

Waarom is de HDP dan aan banden gelegd als deze logica zo vanzelfsprekend is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')