ik ben dan wel een blanke man en het totaal niet eens met Denk. maar met dit soort dingen kan ik me goed voorstellen dat sommige mensen zich gediscrimineerd voelen. zodra je een mening uit die niet in lijn is met "mainstream" dan wordt je meteen verzocht om de koffers te pakken en maar weg te gaan.quote:Op woensdag 16 november 2016 12:35 schreef Max23 het volgende:
Carnavalshit
Maar gaat volgens de zanger echt niet over Sylvana Simons
Vorige maand verscheen het nieuwste boek van Dries Lesage (professor internationale betrekkingen en Turkije-expert). De titel van het boek is veelzeggend: Wat u niet mag weten over Turkije: hoog tijd voor een eerlijk debat.quote:Op dinsdag 15 november 2016 08:32 schreef Hexagon het volgende:
Maar zeg Bilge. Wat vind jij ervan dat jouw partij gewoon de belangen van semidictator Erdogan loopt te verdedigen in ons parlement?
Preach!quote:Op woensdag 16 november 2016 18:43 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik ben dan wel een blanke man en het totaal niet eens met Denk. maar met dit soort dingen kan ik me goed voorstellen dat sommige mensen zich gediscrimineerd voelen. zodra je een mening uit die niet in lijn is met "mainstream" dan wordt je meteen verzocht om de koffers te pakken en maar weg te gaan.
Ik ga niet in discussie met hele boeken die ik moet lezen.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:10 schreef Bilge het volgende:
[..]
Vorige maand verscheen het nieuwste boek van Dries Lesage, een professor internationale betrekkingen en Turkije-expert. De titel van het boek is veelzeggend: Wat u niet mag weten over Turkije: hoog tijd voor een eerlijk debat.
Als je dit boek leest, zul je inzien dat jouw vraag op onjuiste premissen berust.
[..]
Preach!
Openlijk steunen doen ze niet. Maar je kunt niet ontkennen dat als deze mensen in de regering zoudn zitten dat de relatie tussen Turkije en Nederland erg warm zouden zijn. Misschien zelfs wel onderdanig.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie met hele boeken die ik moet lezen.
Ik wil gewoon van jou horen waarom DENK de praktijken van Erdogan steunt. En die liegen er niet om.
Kuzu en Öztürk spreken de Turkse taal, kennen de cultuur, de demografie en machtsverhoudingen, waardoor ze in staat zijn om een beter gefundeerd oordeel over Turkije te vellen dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie met hele boeken die ik moet lezen.
Ik wil gewoon van jou horen waarom DENK de praktijken van Erdogan steunt. En die liegen er niet om.
Z'n partij voert anders wel een aangepast Akp beleid op. Zo moesten delen van Groningen maar geevacueerd worden om de gaswinning te bevorden. Datzelfde gebeurde in Turkije met de aanleg van een dam waar complete streken en historie voor moesten en moeten wijken.quote:Op woensdag 16 november 2016 20:04 schreef polderturk het volgende:
Het is natuurlijk grote onzin om te pleiten voor een leger zonder wapens. De VS heeft aangegeven dat ze niet in zullen grijpen als landen niet minimaal 2% van hun BBP uitgeven aan het leger. Nederland zou de militaire uitgaven dus zelfs moeten vergroten.
Ozturk heeft niks over Erdogan gezegd. Hij is een Nederlandse politicus. Het slaat dus nergens op om hem constant vragen te stellen over Erdogan.
Als het woord meer bestaat dan hoeven ze ook niet mee te integreren. Goed punt.quote:Op donderdag 17 november 2016 08:42 schreef studentje7 het volgende:
Ik las ook ergens dat ze het woord integratie willen aanschaffen.
Als je denkt dat het niet gestoorder kan... Hoe kan je nou stellen dat nieuwkomers niet moeten integreren in de samenleving.
Kunnen mensen die dit supporten dit even uitleggen? Hoe kun je een samenleving hebben zonder dat mensen integreren?
Had niet anders verwacht van iemand uit zo'n cultuur.quote:Op donderdag 17 november 2016 07:52 schreef Ringo het volgende:
En daar liet Öztürk zijn masker vallen. In één keer alle parlementaire decorum kwijt. Een straathond met straathondenmanieren.
Idd. Je kunt een turk uit de straat halen, maar niet de straat uit een turk.quote:Op donderdag 17 november 2016 09:12 schreef satecl het volgende:
[..]
Had niet anders verwacht van iemand uit zo'n cultuur.
Dit dus, de man heeft gewoon gebrek aan fatsoen.quote:Op donderdag 17 november 2016 07:52 schreef Ringo het volgende:
En daar liet Öztürk zijn masker vallen. In één keer alle parlementaire decorum kwijt. Een straathond met straathondenmanieren.
Help m ff herrinneren aan wat hij gedaan heeft. Ik denk trouwens niet dat hij Ozturk gaat neuken.quote:Op donderdag 17 november 2016 11:51 schreef studentje7 het volgende:
Een leuke anekdote.
Op mijn oude middelbare school hadden we een docent van Antiliaanse afkomst. Die gast had een meisje van 14 geneukt in het klaslokaal en was gepakt. Moest even de gevangenis in enz.
Heb die gast op facebook en hij loopt alles te liken van Denk. Ook loopt die gast telkens stukjes te schrijven over hoe racistisch Nederland is... tja
Het feit dat zij wat meer thuis zijn in Turkije, weegt toch niet op tegen de mate waarin zij (emotioneel) betrokken zijn. Met die betrokkenheid bedoel ik dat zij juist minder goed in staat zullen zijn om objectief te kijken naar de diverse ontwikkelingen in Turkije en de problemen waar zij mee te kampen hebben. Laat hun oordeel dus maar even achterwege, want veel goeds gaat daar niet van komen. Enkel verdeeldheid.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:23 schreef Bilge het volgende:
[..]
Kuzu en Öztürk spreken de Turkse taal, kennen de cultuur, de demografie en machtsverhoudingen, waardoor ze in staat zijn om een beter gefundeerd oordeel over Turkije te vellen dan de gemiddelde Nederlander.
twitter:Beweging_DENK twitterde op woensdag 16-11-2016 om 08:30:47DENK wil dat minister Koenders de ambassadeur van Suriname op het matje roept vanwege racistische viering van dit '… https://t.co/4WKwO0jaUE reageer retweet
Hahaquote:Op woensdag 16 november 2016 19:23 schreef Bilge het volgende:
[..]
Kuzu en Öztürk spreken de Turkse taal, kennen de cultuur, de demografie en machtsverhoudingen, waardoor ze in staat zijn om een beter gefundeerd oordeel over Turkije te vellen dan de gemiddelde Nederlander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |