SPOILER: VoorverkiezingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
• Donald Trump
• Hillary Clinton
• Gary Johnson
• Jill Stein
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.
Game on..
De laatste dagen waren er wel geluiden dat het misschien beter is voor haar om uit Ohio deels terug te trekken en focussen op Arizona of Georgia. Bovendien wezen pundits erop dat ze tot voor kort sinds Labor Day de staat niet meer bezocht heeft.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar was sowieso al absoluut geen reden voor hoor. Als je bijvoorbeeld naar de huidige stand van zaken in de FiveThirtyEight forecasts kijkt, dan staat Clinton in Ohio op iets van 52%:
http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/
Niemand wint de Amerikaanse verkiezingen met een type kiezers. Je kan alleen winnen door een coalitie te smeden tussen meerdere groepen die je kan verenigen achter een bepaald programma.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dan heb jij een andere definitie van gevestigde orde als ik. Welk voordeel heeft hij als Republikeinse kranten, senatoren, instanties allemaal achter hem gaan staan? Ik denk dat dat de zwevende kiezer meer afschrikt dan aanmoedigt om op hem te gaan stemmen.
Sowieso lijkt het besmettingsgevaar van Trump voor down ballots mee te vallenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:27 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Pence is er tot nu toe best onbeschadigd doorheen gerold en die lijkt niet echt besmet te worden door het runningmate zijn volgens mij. Iets waarop volgens mij veel kandidaten zijn afgehaakt.
Dus dan dikke kans dat hij mikt op 2020
Het is in mijn ogen nog te vroeg voor Georgia en Arizona. En ondanks dat Ohio niet cruciaal is, is het altijd lekker om die EVs binnen te halen en de kansen van Clinton zijn gewoon prima in Ohio. Bill en de afgevaardigde uit Ohio Ryan lopen er niet voor niets campagne te voeren.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 23:08 schreef L3gend het volgende:
[..]
De laatste dagen waren er wel geluiden dat het misschien beter is voor haar om uit Ohio deels terug te trekken en focussen op Arizona of Georgia. Bovendien wezen pundits erop dat ze tot voor kort sinds Labor Day de staat niet meer bezocht heeft.
Ik denk niet dat ze zich terugtrekt uit Ohio, echter zou Ohio niet meer superhoog op haar lijst meer staan. Het is immers geen must-win state voor haar. Ze lijkt zich meer te focussen op North Carolina en Florida dan Ohio of Iowa
Een interessante artikel over de electoral map shift
http://www.theatlantic.co(...)lectoral-map/502748/
Kijk nou alleen al naar de laatste 3 presidenten: Clinton, Bush, Obama. Programma's hebben nauwelijks betekenis in de VS. Je hebt zoveel commentaar op Trump, dan moet je het toch met me eens zijn dat de enige reden dat Trump bijna de helft van de stemmen heeft is omdat hij een rebel is en iemand is die het land een hele andere richting op kan sturen. Wat heeft zo iemand eraan als de gevestigde orde (republikeinse media, politici en instanties) hem massaal gaan steunen?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 23:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niemand wint de Amerikaanse verkiezingen met een type kiezers. Je kan alleen winnen door een coalitie te smeden tussen meerdere groepen die je kan verenigen achter een bepaald programma.
Trump zal dus zowel die outsiders als ook de mainstream GOP-stemmers achter zich moeten krijgen om een kans te maken.
Ja ook de drie presidenten die je noemden moesten het van een coalitie hebben die hen in het zadel hielp.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 23:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Kijk nou alleen al naar de laatste 3 presidenten: Clinton, Bush, Obama. Programma's hebben nauwelijks betekenis in de VS. Je hebt zoveel commentaar op Trump, dan moet je het toch met me eens zijn dat de enige reden dat Trump bijna de helft van de stemmen heeft is omdat hij een rebel is en iemand is die het land een hele andere richting op kan sturen. Wat heeft zo iemand eraan als de gevestigde orde (republikeinse media, politici en instanties) hem massaal gaan steunen?
Trump is helemaal niet zo erg anti establishment als mensen willen geloven. Zowel Trump als Clinton zijn autoritair en autoritaire kandidaten zijn in principe niet anti-establishment/elite. Zij willen slechts een goedgezinde elite.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 23:30 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Kijk nou alleen al naar de laatste 3 presidenten: Clinton, Bush, Obama. Programma's hebben nauwelijks betekenis in de VS. Je hebt zoveel commentaar op Trump, dan moet je het toch met me eens zijn dat de enige reden dat Trump bijna de helft van de stemmen heeft is omdat hij een rebel is en iemand is die het land een hele andere richting op kan sturen. Wat heeft zo iemand eraan als de gevestigde orde (republikeinse media, politici en instanties) hem massaal gaan steunen?
quote:
Alsof leeftijd daar iets mee te maken heeft.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 00:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]wat een knaller
een 70-jarige vastgoed-miljonair een 'rebel' gaan noemen...
wat heb jij gerookt?
Pik je zijn zwakste argument eruit en geef je daar ook nog geen eens goed weerwoord op.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 01:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alsof leeftijd daar iets mee te maken heeft.![]()
Denken dat je een rebel bent omdat je jong bent en elke dag op Pokemon jaagt.
Je mag van mij ook een ander woord gebruiken maar je weet wat ik bedoel. Zeker op dit moment van zijn leven en in deze setting is hij een rebel. Of ga je nou beweren dat hij volgens de geldende etiquette president probeert te worden?quote:Op donderdag 6 oktober 2016 01:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Pik je zijn zwakste argument eruit en geef je daar ook nog geen eens goed weerwoord op.
Kan je nog wel vertellen waarom meneer de vastgoedmiljonair als rebel kan worden aangemerkt?
quote:This is not just an issue of politics but of national security. That Trump and his running mate can't even tell a consistent story on the most significant foreign policy challenges shows that a Trump administration would be unable to communicate effectively with adversaries and allies,” added Waxman,
Aardig verwoord.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 01:11 schreef monkyyy het volgende:
Ik vind dat hij het VP debat goed analyseert.
• Pence heeft het debat gewonnen.
• Op papier, als je het transscript voor je zou hebben en er zijn fact checkers overheen gegaan, dan heeft Kaine waarschijnlijk gewonnen.
• Kaine kwam over als een vervelende "whiney bitch" die constant interrumpeerde en daardoor zwak overkwam.
• Matter over substance doet er enorm toe. Maar dat is altijd zo in politiek en vooral in deze verkiezingen. Mensen stemmen op personen en niet zozeer op ideeën.
Omdat die bekende personen wel snappen hoe het system werkt en niet achter allerlei opgeklopte spookverhalen aanlopenquote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Aardig verwoord.
De presentator is duidelijk niet gecharmeerd van beide kandidaten.
Wat ik dus nooit begrijp is dat al die meer modernere progressieve Amerikanen gewoon niet eens achter Jill Stein gaan staan op dit moment.
Of dat ze Sanders meer steunden.
Waarom gaan de meeste bekendere Amerikanen achter die enge Hillary staan?
CTR is niet groot genoeg om /r/the_donald/ te manipuleren.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:37 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hoezo is CTR daar totaal niet actief dan? Zomaar een wilde vraag. Nog een gekke vraag: hoezo won Donald Trump nagenoeg alle extreem eenvoudig te manipuleren online polls na de debatten, terwijl Clinton alle moeilijk te manipuleren polls won (En steeg in diverse peilingen na het debat). Er is totaal geen reden om /r/politics wel te manipuleren en online polls niet.
Je mag Clinton best haten, maar je lijkt er door te verblinden.
Leeftijd zegt daar inderdaad zeker niet alles over...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 01:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Alsof leeftijd daar iets mee te maken heeft.![]()
Denken dat je een rebel bent omdat je jong bent en elke dag op Pokemon jaagt.
Ik denk dat vele verdomd goed realiseren dat het niet enkel om één persoon in een zichtbare positie gaat als 'Symbool'...quote:Op donderdag 6 oktober 2016 06:12 schreef DUTCHKO het volgende:
Waarom gaan de meeste bekendere Amerikanen achter die enge Hillary staan?
Het was allemaal net iets te spontaan..twitter:Rockprincess818 twitterde op woensdag 05-10-2016 om 19:26:16Hey @ElizabethBanks you're a disgusting fraud. Care to comment on the random child you selected to ask a question… https://t.co/paVMCYV9Mv reageer retweet
Het lijkt me redelijk stupide om miljoenen te stoppen in een instituut dat louter een subreddit kan beïnvloeden ipv meerdere.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 08:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
CTR is niet groot genoeg om /r/the_donald/ te manipuleren.
CTR is in principe ook niet groot genoeg om /r/politics/ volledig naar hun hand te zetten, echter hebben ze daar nu leden in het mod-team zitten.
Dat verklaart dan ook gelijk het verschil met de polls en peilingen.
Anti-Clinton en Pro-Trump posts worden stelselmatig binnen minuten verwijderd met de meest bullshit redenen, bijvoorbeeld de titel komt niet exact overeen met de bron, of er zijn al topics over iets gelijkaardig. Diezelfde argumenten worden dan niet toegepast op anti-trump threads.
Mocht er echt anti-Clinton nieuws zijn dat niet genegeerd kan worden, zoals haar flauwvallen, dan bundelen ze het in een megathread en worden alle andere topics gesloten die ook maar enigszins erop lijken. En binnen notime wordt de megathread ook gesloten en nieuwe topics mogen niet meer want er is al een megathread... die al gesloten is.
Ik kom bijna dagelijk op /r/politics/. Het is heel duidelijk te zien dat er flink veel manipulatie op hoog niveau plaatsvindt. Elk online forum lijkt een gezonde mix te hebben tussen Trump en Clinton posts, anti en pro! Dat is op /r/politics/ totaal niet het geval.
Dus vertel mij maar, vind jij dit gedrag op die subreddit wel natuurlijk?
Kom je er uberhaupt?
quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:05 schreef antiderivative het volgende:
Niet zo positief, altijd gevaarlijk dit soort dingetjes:
Hillary, tijdens een townhall (!), krijgt vragen uit het publiek, blijkt dus acteur te zijn:Het was allemaal net iets te spontaan..twitter:Rockprincess818 twitterde op woensdag 05-10-2016 om 19:26:16Hey @ElizabethBanks you're a disgusting fraud. Care to comment on the random child you selected to ask a question… https://t.co/paVMCYV9Mv reageer retweet
Het is an sich gewoon een politieke business in America:quote:Op donderdag 6 oktober 2016 10:38 schreef tofastTG het volgende:
[..]Dit soort onzin ook altijd. Je begrijpt dat als Clinton duizenden mensen vragen stelt er op den duur altijd wel een acteur bij kan zitten?
Ben erg benieuwd naar de video.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |