Wat heeft ie nu weer gedaan?quote:Op donderdag 29 september 2016 19:42 schreef Ulx het volgende:
Je zal maar Trumpfan, dan ben je mooi de sjaak.
Ja, dat vermoeden had ik ook. Staat niet heel duidelijk bij die infographicquote:Op donderdag 29 september 2016 18:42 schreef L3gend het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, de stemmen zijn nog niet geteld. Het betekent niet dat Clinton of Trump zoveel stemmen hebben gekregen, het zegt alleen hoeveel democraten en republikeinen hebben gestemd tot zo ver
Als ze het nog steeds doen, zou dat ook die relatief grote voorsprong kunnen verklarenquote:Op donderdag 29 september 2016 21:33 schreef rubbereend het volgende:
De Clinton-campagne had in de voorverkiezingen toch toch ook veel energie gestoken in de early voting?
Want?quote:Op donderdag 29 september 2016 19:42 schreef Ulx het volgende:
Ja.quote:Op donderdag 29 september 2016 21:33 schreef rubbereend het volgende:
De Clinton-campagne had in de voorverkiezingen toch toch ook veel energie gestoken in de early voting?
Democraten houden net zo goed wetgeving tegen om citizenship van kiezers te controleren waardoor illegalen kunnen stemmenquote:Op donderdag 29 september 2016 23:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een stukje over votersuppression (jongeren en donkergekleurde mensen) in North Carolina. Een kandidaat attorney general voor die staat (Democraat) legt uit hoe de wetgeving en procedures zijn gewijzigd om dit te bewerkstelligen. Een pienter meisje wat sprak tijdens de behandeling van het wetsvoorstel zei waar het op slaat: jij wil niet dat jongeren stemmen, jij houdt niemand voor de gek.
Goed lopende zin.quote:Op donderdag 29 september 2016 19:42 schreef Ulx het volgende:
Ha ha ha!quote:Op donderdag 29 september 2016 19:42 schreef Ulx het volgende:
Dat hele land hangt aan van fraude af...quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:25 schreef Wyand het volgende:
Nog een stukje over voter fraud in virginia, van de Washington post:
http://archive.is/NgKlg
Doden mensen staan opeens weer geregistreerd. Het zou zijn gedaan door een campus recruitment groep dus hoogstwaarschijnlijk pro Democraten.
Wat was de gemiddelde impact van stemfraude ook alweer? 0,01%?quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:25 schreef Wyand het volgende:
Nog een stukje over voter fraud in virginia, van de Washington post:
http://archive.is/NgKlg
Doden mensen staan opeens weer geregistreerd. Het zou zijn gedaan door een campus recruitment groep dus hoogstwaarschijnlijk pro Democraten.
Het probleem met fraude is dat het lastig is om te achterhalen hoe veel er werkelijk gefraudeerd wordt.quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wat was de gemiddelde impact van stemfraude ook alweer? 0,01%?
In ieder geval niet genoeg om extra stemwetten te rechtvaardigen. Dat beïnvloedt daadwerkelijke stemmers veel meer dan het stemfraude tegengaat.
En heb je binnen het Amerikaanse systeem gelijk het voordeel dat je de Republikeinse partij bevoorrecht, niet waar? Niet voor niets worden allerhande identificatie-eisen doorgaans door de rechter teruggefloten en was de afbraak van dergelijke beperkingen een belangrijk onderdeel van de civil rights act van '64. Fraude is natuurlijk vrij goed te onderzoeken en middels steekproeven is de orde van grootte wel te bepalen. Hetzelde geldt voor het effect op legitieme kiezers en als je die twee tegen elkaar afzet, dan vallen er toch wel de nodige vraagtekens te zetten bij de proportionaliteit.quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het probleem met fraude is dat het lastig is om te achterhalen hoe veel er werkelijk gefraudeerd wordt.
Door mensen alleen in persoon te laten stemmen, en mensen een identificatiebewijs te laten overleggen, kun je dit soort problemen voorkomen.
In Nederland is dit een jaar of tien terug volgens mij verplicht gesteld. Zou er hier nu echt minder fraude zijn dan voor die tijd?quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het probleem met fraude is dat het lastig is om te achterhalen hoe veel er werkelijk gefraudeerd wordt.
Door mensen alleen in persoon te laten stemmen, en mensen een identificatiebewijs te laten overleggen, kun je dit soort problemen voorkomen.
In een land waar je niet kunt vliegen zonder ID, geen alcohol kunt drinken zonder ID, geen hotelovernachting kunt krijgen zonder ID, niet in aanmerking komt voor food stamps zonder ID en niet in aanmerking komt voor een uitkering zonder ID? Waar je geen ziekenhuisbehandeling krijgt zonder ID?quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
En heb je binnen het Amerikaanse systeem gelijk het voordeel dat je de Republikeinse partij bevoorrecht, niet waar? Niet voor niets worden allerhande identificatie-eisen doorgaans door de rechter teruggefloten en was de afbraak van dergelijke beperkingen een belangrijk onderdeel van de civil rights act van '64. Fraude is natuurlijk vrij goed te onderzoeken en middels steekproeven is de orde van grootte wel te bepalen. Hetzelde geldt voor het effect op legitieme kiezers en als je die twee tegen elkaar afzet, dan vallen er toch wel de nodige vraagtekens te zetten bij de proportionaliteit.
Prima om dit te doen, maar dan moet de overheid daar ook in faciliteren door het verkrijgen van een identificatiebewijs te vereenvoudigen en zelfs gratis te maken.
Ik las laatst wat over stemfraude in Ohio geloof ik. Daar stond ook bij dat er weleens verkiezingen beslist zijn op 120 stemmen. Met zulke marges telt elke stem enorm zwaar.quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
In ieder geval niet genoeg om extra stemwetten te rechtvaardigen. Dat beïnvloedt daadwerkelijke stemmers veel meer dan het stemfraude tegengaat.
Of dit:quote:A 2014 study by Old Dominion University found that 6.4 percent of all noncitizens voted in the 2008 election and 2.2 percent voted in the 2010 midterm elections. The study concludes this likely put Minnesota Sen. Al Franken, a Democrat, over the top in the race in his 312-vote statewide victory over Republican Norm Coleman in 2008.
En dit:quote:A 2012 Heritage Foundation analysis had similar findings regarding Georgia's voter ID law, showing from 2004 to 2008, the African-American turnout increased by 42 percent and the Hispanic turnout increased by 140 percent. In a comparison between the 2006 and 2010 midterms, African-American turnout jumped 44.2 percent and Hispanic turnout was up 66.5 percent. Further, fewer than 1 percent of the state's population had to obtain an ID to vote, as most residents already had some form.
http://dailysignal.com/20(...)ting-alleges-expert/quote:However, it was in New York City where the city's Department of Investigation (DOI) determined the city's Board of Elections (BOE) was doing a poor job of preventing ineligible voters from voting. During the 2013 mayor's race, 63 city investigators went to polling places impersonating someone who was either dead, moved outside the city, or was in jail. Of those, 61 were cleared to vote.
Klopt, je kunt er nog wel wat nullen voor zetten; http://www.salon.com/2016(...)-imaginary-problems/quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat hele ID geleuter heeft weinig met fraude te maken, alles om het minderheden en dergelijke maar moeilijk te maken, hè? https://thinkprogress.org(...)bf2595f22#.hzv6jwws2quote:In ieder geval niet genoeg om extra stemwetten te rechtvaardigen. Dat beïnvloedt daadwerkelijke stemmers veel meer dan het stemfraude tegengaat.
Feitelijk wel ja. Stemmen is natuurlijk een veel fundamenteler recht dan vliegen, alcohol drinken of hotelovernachtingen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
In een land waar je niet kunt vliegen zonder ID, geen alcohol kunt drinken zonder ID, geen hotelovernachting kunt krijgen zonder ID, niet in aanmerking komt voor food stamps zonder ID en niet in aanmerking komt voor een uitkering zonder ID? Waar je geen ziekenhuisbehandeling krijgt zonder ID?
Als je voor de meest basale zaken een identificatiebewijs moet kunnen overleggen, is het dan te veel gevraagd om jezelf te identificeren voordat je gaat stemmen?
Dit kan dan weer niet tegen worden gehouden door voter ID laws geloof ik maar ik wil maar zeggen dat verkiezingen in individuele staten soms enorm close kunnen zijn en een enorme invloed kunnen hebben.quote:During the controversy a conservative group called Minnesota Majority began to look into claims of voter fraud. Comparing criminal records with voting rolls, the group identified 1,099 felons -- all ineligible to vote -- who had voted in the Franken-Coleman race.
Minnesota Majority took the information to prosecutors across the state, many of whom showed no interest in pursuing it. But Minnesota law requires authorities to investigate such leads. And so far, Fund and von Spakovsky report, 177 people have been convicted -- not just accused, but convicted -- of voting fraudulently in the Senate race. Another 66 are awaiting trial. "The numbers aren't greater," the authors say, "because the standard for convicting someone of voter fraud in Minnesota is that they must have been both ineligible, and 'knowingly' voted unlawfully." The accused can get off by claiming not to have known they did anything wrong.
We stemmen in Nederland ook nog maar een paar jaar met legitimatieplicht. Voor die tijd wilde men de drempel zo laag mogelijk houden. Toen het in NL verplicht werd om je overal te kunnen legitimeren, is dit aangepast. In de VS zijn er nog heel veel mensen zonder legitimatiebewijs.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:23 schreef Wyand het volgende:
Gewoon een nationale ID kaart en iedereen die mag stemmen een persoonlijke brief sturen die mee moet worden genomen, zoals in Nederland, lijkt me toch het beste. Ik vind het sowieso een beetje raar dat je elke keer apart moet registreren om te mogen stemmen voor verkiezingen.
Oh, mijn, god.quote:
Democraten zijn hypocrieten,dat is allang bekend.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat hele land hangt aan van fraude af...
quote:
Old skool 80's metal!!!quote:Op vrijdag 30 september 2016 14:37 schreef Wyand het volgende:
[..]
Oh, mijn, god.
Ik moet hier echt even van bijkomen![]()
![]()
![]()
Wel lekkere 80's metal vibe.
Maar dat is erg Nederlands denken. De VS is geen land met tandeloze provincies, maar een verzameling van relatief autonome staten die veelal niet echt zitten te wachten op een overheersende federale overheid.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:23 schreef Wyand het volgende:
Gewoon een nationale ID kaart en iedereen die mag stemmen een persoonlijke brief sturen die mee moet worden genomen, zoals in Nederland, lijkt me toch het beste. Ik vind het sowieso een beetje raar dat je elke keer apart moet registreren om te mogen stemmen voor verkiezingen.
Ja weet ik. ID's en brieven per staat dan? Een lijst met kiezers die allemaal een persoonlijke brief krijgen en met hun ID gaan stemmen? Ik snap niet echt goed waarom ze per se met registratie moeten werken. Maar dat zal wel iets met allemaal decentrale databases e.d. te maken hebben?quote:Op vrijdag 30 september 2016 14:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat is erg Nederlands denken. De VS is geen land met tandeloze provincies, maar een verzameling van relatief autonome staten die veelal niet echt zitten te wachten op een overheersende federale overheid.
Internetquote:
Idioot systeem. In mijn tijd in Massachusetts konden we precies zien hoe onze buren geregistreerd stonden (Democraat, Republikein, Green, Libertarier, etc.). Hing op een prikbord bij het stembureau.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:02 schreef Wyand het volgende:
[..]
Ja weet ik. ID's en brieven per staat dan? Een lijst met kiezers die allemaal een persoonlijke brief krijgen en met hun ID gaan stemmen? Ik snap niet echt goed waarom ze per se met registratie moeten werken. Maar dat zal wel iets met allemaal decentrale databases e.d. te maken hebben?
Ook wel heel apart. Zouden we ons hier echt niet voor kunnen stellen. Stemmen mag van mij zo anoniem mogelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Idioot systeem. In mijn tijd in Massachusetts konden we precies zien hoe onze buren geregistreerd stonden (Democraat, Republikein, Green, Libertarier, etc.). Hing op een prikbord bij het stembureau.
Ja, wilde net zeggen. Lekker geheime verkiezingen op die manier.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook wel heel apart. Zouden we ons hier echt niet voor kunnen stellen. Stemmen mag van mij zo anoniem mogelijk.
Deze vind ik persoonlijk erg leuk.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:03 schreef Nintex het volgende:
[..]
Internet![]()
Het internet staat daar vol mee trouwens, allemaal filmpjes die Trump afbeelden als een soort van redder van de wereld. Hoewel ze meestal niet zo ver gaan dat ze zelf een liedje schrijven, maar gewoon wat lyrics voorzien van een andere ondertiteling.
quote:Florida: Trump vs. Clinton vs. Johnson vs. Stein
Mason-Dixon
Clinton 46, Trump 42, Johnson 7, Stein 1
Clinton +4
Michigan: Trump vs. Clinton vs. Johnson vs. Stein
Detroit News
Clinton 42, Trump 35, Johnson 9, Stein 3
Clinton +7
New Hampshire: Trump vs. Clinton vs. Johnson vs. Stein
WBUR/MassINC
Clinton 42, Trump 35, Johnson 13, Stein 4
Clinton +7
http://www.zerohedge.com/news/2016-09-29/how-reuters-tweaked-its-latest-poll-show-clinton-leadquote:Reuters' polling sample included 44% democrats and only 33% republicans. Which would be fine, of course, if it had any basis in reality. But, as The Pew Research Center points out very clearly (see table below), registered democrats represent about 33% of the electorate while republicans are 29%...a modest 4 point gap versus the 11 point advantage in the Reuters sample.
Allemaal leuk en aardig, maar feit is dat er voor de meest normale zaken in de VS wordt gevraagd om je te identificeren. Van mij hoeft het ook niet hoor, om als je 40 bent je photo-ID te laten zien om een biertje te drinken, maar zo zit dat land nou eenmaal in elkaar.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Feitelijk wel ja. Stemmen is natuurlijk een veel fundamenteler recht dan vliegen, alcohol drinken of hotelovernachtingen.
Daarbij vereisen veel van dit soort zaken geen formele foto-identificatie, wat de Republikeinen er veelal wel proberen door te drukken. Ook voor Food stamps geldt bijvoorbeeld dat de Republikeine foto-indentificatie. Neem bijvoorbeeld deze bill van een verre neef van Gerrit.
Dat is nu het probleem met beeldvorming. Iemand roept iets, en men denkt dat het weer allemaal klopt..quote:Op donderdag 29 september 2016 15:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dat is niet waar het over gaat. Als ze haar contract had gebroken dan had Trump haar kunnen ontslaan. Maar het is totaal onfatsoenlijk om haar dan belachelijk te gaan maken en haar voor een groep opgetrommelde journalisten te laten sporten.
Dat is het probleem met Trump. Die gast lijkt te geilen op het kapot maken van anderen. En dat is wat hem totaal ongeschikt maakt als leider.
...twitter:fmanjoo twitterde op woensdag 28-09-2016 om 20:10:41This 1997 CNN piece on Alicia Machado is awful https://t.co/QNZJsi3zr5 https://t.co/xDwDNq3ssu reageer retweet
Dat klopt. Ook heeft het establishment van de Democraten jongeren ontmoedigd om te stemmen tijdens de primary's, zoals jij weet stemmen verschillende leeftijdsgroepen verschillend.quote:Op vrijdag 30 september 2016 00:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Democraten houden net zo goed wetgeving tegen om citizenship van kiezers te controleren waardoor illegalen kunnen stemmen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, de beide partijen spelen het vuil, nu staat de schijnwerper toevallig even op de spelletjes van de Republikeinen die in het nadeel van Clinton zullen werken, tijdens de primary's zagen we hoe de Democraten het vuil speelden richting een kandidaat die van hen niet mocht winnen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Dat is prima maar dan moet je er wel voor zorgen dat je gemakkelijk aan een identificatiebewijs kan komen en dat gebeurt niet. Zie bijvoorbeeld de county's waarin er geen DMV meer is en de county's waarin die 1 keer per maand open is (enkel nadat een rechter dat had oppgedragen) tussen 9 en 12 of zo. Succes om dan een identificatiebewijs te halen, zij moeten dat immers daar halen. Als je dan ook nog eens $40 of zo ervoor moet betalen...quote:Op vrijdag 30 september 2016 11:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat laatste is absoluut geen wettelijke vereiste natuurlijk. Het eerste vaak wel, maar dat is nou niet bepaald een fraudebestendig systeem. In de onderzoeken die ik voorbij zie komen hebben gemiddeld zo'n 20-35% van de minderjarige studenten gewoon een fake ID waarmee ze zonder problemen alcohol halen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 16:02 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar feit is dat er voor de meest normale zaken in de VS wordt gevraagd om je te identificeren. Van mij hoeft het ook niet hoor, om als je 40 bent je photo-ID te laten zien om een biertje te drinken, maar zo zit dat land nou eenmaal in elkaar.
Wij waren eens op bezoek in de VS, en moesten iemand met spoed naar de dokter brengen. Ze begonnen niet aan de behandeling voordat we een paspoort van de patient konden overleggen.
Er wordt natuurlijk helemaal niet luchtig over gedaan, er wordt gezegd dat de incidentie erg laag ligt en de voorgestelde maatregelen draconisch. Als je niet voor een verplichte camera bij iedereen in huis bent om te monitoren of er geen sprake is van huiselijk geweld, dan betekent dat ook niet dat je huiselijk geweld niet serieus neemt.quote:Feit is dat er illegaal wordt gestemd, en dat dit grote gevolgen kan hebben. Je kunt daar luchtig over doen, net zoals de Democraten, of je kunt doen alsof je niet in een bananenrepubliek leeft, en je verkiezingen en je kiezers serieus nemen door alleen mensen die daartoe gerechtigd zijn eenmaal te laten stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |