quote:Op zaterdag 10 september 2016 10:40 schreef Isegrim het volgende:
Rus in de winkel ('Iek kom uit Soviet Oenie'). Brood deed hem denken aan de tijd dat hij klein was.Brood in Nederland was net een harmonica, dat kun je zó plat drukken.
Dat moet toch je hele dag goedmaken, toch? Geweldig dat jullie mensen zo'n fijne beleving geven met jullie brood.quote:
Dat hoor ik het liefst ja, dat het iemand doet denken aan vroeger. Volgens mij is dat het grootste compliment.quote:Op zaterdag 10 september 2016 19:10 schreef verita het volgende:
[..]
Dat moet toch je hele dag goedmaken, toch? Geweldig dat jullie mensen zo'n fijne beleving geven met jullie brood.![]()
Zulke klanten zouden mij erg dierbaar zijn.
Tadaaah!quote:Op donderdag 29 september 2016 15:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nieuwe shoppinggids is uit,.staan we weer in.
Jaaaquote:Op donderdag 29 september 2016 16:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Tadaaah!
[ afbeelding ]
Mét kontjesfoto van LHO!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder de afgelopen weken wel record omzetten (er vanuit gaande dat iedereen gaat betalen). Dus verder prima hier
![]()
Vier a vijf ondertussenquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
3 maand te laat is wel erg extreem vind ik
Ik overweeg bij uitblijven response op zaterdagavond met pinautomaat langs te gaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Even bezoekje brengen een optie?
We hebben iets van tien zakelijke partijen waar we -sommige wekelijks, sommige dagelijks, andere eens per kwartaal- aan leveren. Daar zat een notoir laatbetaler bij maar die maakt nu netjes bijtijds over. Dit is de eerste die er onderuit probeert te komen, zo lijkt het.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:21 schreef Iwanius het volgende:
Jij maakt de meest voorkomende fout die de meeste startende ondernemers met weinig vermogen altijd maken en dat is dat ze zich te afhankelijk laten zijn van klanten die zeggen later te betalen. Niet of nooit doen, ook al snij jij je misschien de eerste tijd even in de vingers. Een betrouwbare klantenbasis opbouwen kost tijd en veek moeite en daar hoort ook shifting bij.
Beter dat dan wat je nu meemaakt tegenkomen. Daarbij moet jij ze ook wat laten tekenen alvorens je weer levert. Je bestiert een business en daar horen harde afspraken bij en dat weten afnemers ook wel alleen die proberen er alitjd onderuit te komen of te laat te betalen daarbij jou uiteindelijk in problemen brengend ongeacht of je het wel of niet kunt opvangen.
De essentie van mijn betoog heb je volgens mij gemist en wel dat je sowieso zo min mogelijk in een positie moet komen waarbij jij dus ziet dat sommigen klanten structureel telaat betalen. Dat is de kern in deze. En dat kun je volgens mij wel voorkomen is mijn ervaring door de jaren heen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 13:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
We hebben iets van tien zakelijke partijen waar we -sommige wekelijks, sommige dagelijks, andere eens per kwartaal- aan leveren. Daar zat een notoir laatbetaler bij maar die maakt nu netjes bijtijds over. Dit is de eerste die er onderuit probeert te komen, zo lijkt het.
Het gunnen van dat vertrouwen is wat mij betreft ook een stukje klantenbinding.
Overigens ook flink wat particulieren die we achteraf laten betalen (of vooraf en dat we het achteraf pas controleren) - tientallen over het afgelopen jaar, en die betalen allemaal.
Spuit 11quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:05 schreef Isegrim het volgende:
Krijg net een mailtje, ze hebben alles overgemaakt. Ze 'hadden de facturen niet in de gaten'.
Enfin. Opgelost, slotje!
Zij hebben rabo wij triodos dus dat weten we met een uurtjequote:Op vrijdag 14 oktober 2016 14:08 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Wel checken of het er straks echt op staat!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Gewoon op hetzelfde brood 'glutenvrij' plakken en 3x zoveel vragenquote:Op donderdag 10 november 2016 07:17 schreef Isegrim het volgende:
Ah, okee.Wij gaan geen glutenvrij brood bakken. Voor mensen die er werkelijk niet tegen kunnen, gaat dat niet omdat onze bakkerij te klein is (-> kruisbesmetting) en voor de hipsters die denken dat glutenvrij gezonder is, willen we het niet.
Het is ook echt een compleet ander proces. Brood bestaat feitelijk bij de gratie van gluten, dus je moet heel veel kunstgrepen toepassen voor een resultaat dat in het beste geval 'zozo' is.
quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:54 schreef komrad het volgende:
» Er is al 36 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Ja dat kan dus niet he![]()
Hoe gaat het met de bakkerts? hebben jullie nog iets speciaals voor de laatste week voor kerst?
En krijg LHO zijn opslag ?![]()
oh dat is wel erg vervelend. Met het proces voor zuurdesembrood kun je vandaag niet veel meer behalve morgen voorbereidenquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Vandaag niet, want de timer van de koelkast is overleden, dus ik had vanmorgen 60 kilo deeg op 24,5 graden ipv. op 13 graden. Alles weg kunnen gooien, bakkerij dicht.
Behalve dát gaat het primaVrij stabiele omzet van 800-1100 per week. Op 1e kerstdag hebben we brioche gevuld met gekonfijt fruit (ananas, sinaasappelschil, papaya) en amandelspijs.
quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vandaag niet, want de timer van de koelkast is overleden, dus ik had vanmorgen 60 kilo deeg op 24,5 graden ipv. op 13 graden. Alles weg kunnen gooien, bakkerij dicht.
Eerste periode warme rijs, daarna koelen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:16 schreef NedKelly het volgende:
Hoe werkt dat met die timer? Staat de koelkast niet continu aan of moet hij op diverse tijden verschillende temperaturen hebben? Zat ik me af te vragen omdat jullie het nu over handmatig instellen hadden (oh zie nu dat dat niet hier staat, zag ik het op fb voorbij komen)
Ah vandaar. Dank voor de uitleg.quote:Op zaterdag 17 december 2016 18:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eerste periode warme rijs, daarna koelen.
Vandaag ruim ¤500, dus gister aardig goed gemaakt!
Vandaag vier, want we namen geen bestellingen aanquote:Op zaterdag 24 december 2016 13:03 schreef computergirl het volgende:
![]()
Hoeveel bestellingen voor de kerstbrioche?
Dito, mogen jullie producten maar als warme broodjes over de toonbank gaanquote:Op zondag 1 januari 2017 15:58 schreef computergirl het volgende:
Ik wens jullie goede broodverkoop in 2017
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 17:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dito, mogen jullie producten maar als warme broodjes over de toonbank gaan
Dank!quote:Op zondag 1 januari 2017 15:58 schreef computergirl het volgende:
Ik wens jullie goede broodverkoop in 2017
3.5 (Y) voor de baas dan.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:15 schreef junkiexp het volgende:
Ga niet alles bij lezen maar het gaat lekker zo te zien, hoeveel dagen werk jij nog Isegrim?
Maar is wel de bedoeling dat zij ook FT zich gaat bezig houden met de bakkerij?quote:
Eigen bedrijf aan het afbouwen, ivm zekerheid niet enkel de bakkerij maar ook nog loondienstquote:Op dinsdag 3 januari 2017 20:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Maar is wel de bedoeling dat zij ook FT zich gaat bezig houden met de bakkerij?
Ze heeft ook nog zelf een bedrijf toch?
Verstandig, mijn vrouw zit ook nog 4 dagen in loondienst.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 22:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Eigen bedrijf aan het afbouwen, ivm zekerheid niet enkel de bakkerij maar ook nog loondienst![]()
Jawel hoorquote:Op woensdag 4 januari 2017 20:43 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Verstandig, mijn vrouw zit ook nog 4 dagen in loondienst.
Is best wel een fijn gevoel als je weet dat je met dat loon alle vaste kosten kan betalen.
Maar alles gaat dus lekker, goed om te horen.
Zal wel weer eens langskomen als ik tijd over heb ooit
Ik heb nog tegoedbonnen van de crowdfund actie, die zijn zeker niet meer geldig?
Voor zover ik weet niet, maar zal ze eens een keer opzoeken.quote:Op woensdag 4 januari 2017 20:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jawel hooral zijn er volgens mij van jullie workshopbon twee dames geweest?
Er is momenteel her en der nog plek. Maar het gaat steeds héél rapquote:Op maandag 9 januari 2017 15:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, ik heb ook nog een workshop tegoed
Dat ja. Alleen telkens geen tijd hebben om überhaupt richting Rotterdam te gaanquote:Op maandag 9 januari 2017 15:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, ik heb ook nog een workshop tegoed
quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Goed! Vooral forse toename op de zaterdagen, workshops steevast weken vooraf vol
Ja lijkt me ook, maar het voelt w.s. anders dan lange dagen bij je vorige werkgever.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jup, al zijn het soms wel lange dagen
verkoop je genoeg tussen bv 18 en 19 om lange dag de moeite waard te maken?quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jup, al zijn het soms wel lange dagen
Ja, absoluutquote:Op woensdag 1 maart 2017 15:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja lijkt me ook, maar het voelt w.s. anders dan lange dagen bij je vorige werkgever.
Nee, totaal niet, maar ik ben er dan toch, vanwege het deegmaken, schoonmaak, ...quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:44 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
verkoop je genoeg tussen bv 18 en 19 om lange dag de moeite waard te maken?
Al 2 jaarquote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:30 schreef ASSpirine het volgende:
Is er nog een update omtrent de bakkerij?
Ondertussen zijn jullie toch al langer dan een jaar open?
quote:
quote:Op donderdag 13 april 2017 13:36 schreef Unites het volgende:
[..]
Idd! Ik ben ook benieuwd
Hoe gaat het met de zaak?
2 jaar en een maand open nu!quote:Op dinsdag 25 juli 2017 12:30 schreef ASSpirine het volgende:
Is er nog een update omtrent de bakkerij?
Ondertussen zijn jullie toch al langer dan een jaar open?
Kan me herinneren dat ik je waarschuwde voor dat soort klanten.quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
[..]
2 jaar en een maand open nu!
Alles gaat verder prima. De vakantierust valt ook nog alles mee; vorig jaar halveerde het, nu zitten we op ongeveer 75% van wat we normaal in een week draaien.
Met de hitte wel wat tegenslagen gehad met de rijs (werd gewoon te heet, en op de zaterdag hadden we zoveel dat de koelkast het niet goed meer terug gekoeld kreeg).
Onze methode omgegooid, nu vormen we na drie uur bulkrijs en gaat het gevormd de koeling in. Koelen naar 2 (bij enorme batches 1,5) graden ipv 13. Probleem getackled (gelukkig).
Paar nieuwe zakelijke klanten er bij, paar oude ook weer weg (voornamelijk flexibiliteit; wij kunnen op zaterdag niet even drie extra grote broden leveren). De consequent wanbetalende klant bleek weer voor vier maanden en 450 euro open te hebben staan, die hebben vorige week beloofd het restant te betalen waarvan we de helft nu hebben. Dus sommige dingen veranderen niet
Snap eigenlijk niet goed hoe dat in zijn werk gaat, de klant komt zijn brood ophalen of jullie leveren. Als ze stelselmatig niet betalen, kunnen ze dan nog recht in je ogen kijken en de goederen in ontvangst nemen en wederom niet te betalen?...quote:Op donderdag 27 juli 2017 23:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
[..]
2 jaar en een maand open nu!
Alles gaat verder prima. De vakantierust valt ook nog alles mee; vorig jaar halveerde het, nu zitten we op ongeveer 75% van wat we normaal in een week draaien.
Met de hitte wel wat tegenslagen gehad met de rijs (werd gewoon te heet, en op de zaterdag hadden we zoveel dat de koelkast het niet goed meer terug gekoeld kreeg).
Onze methode omgegooid, nu vormen we na drie uur bulkrijs en gaat het gevormd de koeling in. Koelen naar 2 (bij enorme batches 1,5) graden ipv 13. Probleem getackled (gelukkig).
Paar nieuwe zakelijke klanten er bij, paar oude ook weer weg (voornamelijk flexibiliteit; wij kunnen op zaterdag niet even drie extra grote broden leveren). De consequent wanbetalende klant bleek weer voor vier maanden en 450 euro open te hebben staan, die hebben vorige week beloofd het restant te betalen waarvan we de helft nu hebben. Dus sommige dingen veranderen niet
op Facebook staan nog wel updates, dus zal wel loslopenquote:Op zondag 3 december 2017 00:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Enorme kick. Hoe gaat het hiermee?
Ik zie het, gelukkig maarquote:Op maandag 4 december 2017 13:29 schreef trekker25 het volgende:
[..]
op Facebook staan nog wel updates, dus zal wel loslopen
Prima :-)quote:Op zondag 3 december 2017 00:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Enorme kick. Hoe gaat het hiermee?
Toppersquote:Op donderdag 18 januari 2018 19:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Prima :-)
Cijfers (afgerond op 500 euro):
Omzet 2015: ¤25.500
Omzet 2016: ¤38.500
Omzet 2017: ¤41.500
Winst dit jaar nog niet bekend. Fors deel van de stijging omzet zit'm in het laatste kwartaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |