abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:39:45 #151
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164814937
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
Bepaalde lieden hebben zichzelf dus echt wijsgemaakt dat deze maatregel is ingegeven door een soort emancipatoir streven? Kom op mensen, doe niet zo naïef. Een dergelijk verbod is niet bedoeld om de moslimvrouw te helpen of bevrijden.
Daarom, gewoon moslimaatjes pesten. Leuk, gezellig, met z'n allen, ter be-vor-de-ring van het saam-ho-rig-heids-ge-voel. Wij tegen de rest. De overheid als cluppie hooligans. Heerlijke nieuwe wereld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_164814947
quote:
Bepaalde lieden hebben zichzelf dus echt wijsgemaakt dat deze maatregel is ingegeven door een soort emancipatoir streven? Kom op mensen, doe niet zo naïef. Een dergelijk verbod is niet bedoeld om de moslimvrouw te helpen of bevrijden.
Dat is het ook niet, maar het is net zo goed een leugen om het om te draaien. Dat je het burkini verbod gaat verwerpen omdat je vrouwen in hun emancipatie wil helpen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:40:28 #153
3542 Gia
User under construction
pi_164814956
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lekker de hele dag in zo'n soepjurk rondwandelen, omdat het kan. :D.
Hm, met niks eronder, kan best lekker zijn met dit weer. En ziet niemand.
pi_164814988
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Hm, met niks eronder, kan best lekker zijn met dit weer. En ziet niemand.
Opwaaiende zomerjurken, moet ik ineens aan denken.
I´m back.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:42:58 #155
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_164815015
quote:
Precies dit
pi_164815035
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die mode-ontwerpster heeft een gat in de markt gevonden, wil rijk worden daarmee.
Tuurlijk, dat is echt de enige reden.... Al met al is zij dus zo'n verwesterse moslima, iets waar je maar snel niet op ingaat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164815048
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:26 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar het gaat helemaal niet om de vrijheid of gedwongenheid :?
Of die vrouwen er zelf voor kiezen of niet doet niet terzake lijkt me.
Ze willlen die boerkini niet op het strand, of die dames er nu zelf voor kiezen of niet dat maakt niks uit.
Vanuit het perspectief van de niet-moslim wordt het bekeken)
Klopt, maar die discussie wordt hier wel gevoerd...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:44:36 #158
3542 Gia
User under construction
pi_164815058
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:40 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, maar het is net zo goed een leugen om het om te draaien. Dat je het burkini verbod gaat verwerpen omdat je vrouwen in hun emancipatie wil helpen.
Een boerkini verbod is gewoon dom. Want een echte boerkini is feitelijk een wetsuit voor moslima's. De vrouwen die lekker op het strand gaan liggen, liggen daar niet met een boerkini, maar met een normale lange bloes met lange mouwen. Men heeft schijnbaar het begrip boerkini zover opgerekt dat elke legging met bloes, lang shirt of whatever, in samenhang met een hoofddoek, wordt gezien als een boerkini.
Oftewel, moslima's mogen niet meer op het strand in kleding waar ze zich het best in voelen, maar worden gedwongen een korte broek of hemdje te dragen en liever nog een badpak of bikini.
pi_164815059
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat is echt de enige reden.... Al met al is zij dus zo'n verwesterse moslima, iets waar je maar snel niet op ingaat.
Kapitalisme is a-moreel hè.
I´m back.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:45:14 #160
3542 Gia
User under construction
pi_164815069
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Opwaaiende zomerjurken, moet ik ineens aan denken.
viezerik
pi_164815072
quote:

[..]

Ik ken eerlijk gezegd ook niemand die dat doet.

Persoonlijk vind ik dat mensen helemaal zelf moeten weten wat ze op het strand dragen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164815082
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:45 schreef Gia het volgende:

[..]

viezerik
Titel van een boek hè. :P.
I´m back.
pi_164815100
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:26 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Omdat de onderwerpen niet los van elkaar staan. Als je vrijheid voor de burkini wil (en dat wil ik ook), dan moet je ook vrijheid eisen voor vrouwen die helemaal geen religieuze kleding willen dragen. Nu wordt alleen over het eerste gesproken, en dat is maar de helft van het verhaal en zeer oneerlijk tegenover de vrouwen die de keuze nooit krijgen. Die worden weer in de steek gelaten.
Natuurlijk is het goed om te praten over ook de vrijheid om niet te kiezen voor religieuze kleding.
Heb altijd al gezegd dat ik voor een aanpak ben die daders aanpakt, voor een goed en makkelijk bereikbaar hukptraject ben, voor educatie ben en ga zo maar door.
Er wordt niet alleen over het eerste gesproken, dat maak jij ervan en wat anderen ook zeggen je blijft dat beweren.

quote:
Kom op nou, handboeien als teken van vrijheid, dit gaat weer nergens over.
Ik laat alleen zien dat je redenering niet klopt.
pi_164815105
Tja, in de jaren zeventig was een dikke, onverzorgde, zweterigzuur ruikende bos schaamhaar een teken van de emabcipatie der vrouw. Als je nu ziet hoe de mannen de arme meisjes gedwongen hebben tot een onderdanig streepje of een gevangenidgladheid is er ook in het westen nog heel wat in te halen.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:46:40 #165
3542 Gia
User under construction
pi_164815108
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Titel van een boek hè. :P.
Boek. Goed idee. Ga lekker effe lezen op bed, met de ventilator op maximaal.
pi_164815120
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ken eerlijk gezegd ook niemand die dat doet.

Persoonlijk vind ik dat mensen helemaal zelf moeten weten wat ze op het strand dragen.
Dat vind ik ook. Maar ik blijf het maar herhalen, je kan niet op het moment dat er miljoenen en miljoenen vrouwen worden gedwongen tot religieuze kleding gaan roepen dat het vrijheid is om religieuze kleding te dragen. Los die dwang op, en dan kan je dat argument gebruiken. Nu is het gewoon hypocriet.
pi_164815134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:43 schreef erodome het volgende:
Wat maakt het nu weer uit wie de ontwerpster is?

Voor geld zijn genoeg mensen bereid om dingen te doen die tegen hun moreel ingaat. Het feit dat ze een "verwesterse moslima" is, betekent dus helemaal niet automatisch dat de burkini symbool staat voor "verwesterse moslima", of whatever je bedoelt.
pi_164815153
quote:

[..]

Nee hoor, gewoon omdat men lekker zelf moet weten wat ze aantrekken. Of ze nu geemcipeerd zijn of niet. Je weet wel, die westerse waarden die het westen zo mooi maken.
pi_164815159
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Een boerkini verbod is gewoon dom. Want een echte boerkini is feitelijk een wetsuit voor moslima's. De vrouwen die lekker op het strand gaan liggen, liggen daar niet met een boerkini, maar met een normale lange bloes met lange mouwen. Men heeft schijnbaar het begrip boerkini zover opgerekt dat elke legging met bloes, lang shirt of whatever, in samenhang met een hoofddoek, wordt gezien als een boerkini.
Oftewel, moslima's mogen niet meer op het strand in kleding waar ze zich het best in voelen, maar worden gedwongen een korte broek of hemdje te dragen en liever nog een badpak of bikini.
Enige waarom dit "dom" is, is omdat de overheid dus kennelijk de facto kledingvoorschriften uitvaardigt en deze handhaaft en dat alleen voor vrouwen. Dat lijkt me an sich in het seculiere westen niet de bedoeling.
Dat boerkini's voorkomen zie ik als een provocatie van de patriarchale, imperialistische krachten van het salafisme gefinancierd door S.-A. :P.
I´m back.
pi_164815176
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Daarom, gewoon moslimaatjes pesten. Leuk, gezellig, met z'n allen, ter be-vor-de-ring van het saam-ho-rig-heids-ge-voel. Wij tegen de rest. De overheid als cluppie hooligans. Heerlijke nieuwe wereld.
Die samenhorigheid was er sowieso al niet. Moslims leven in hun eigen parallelle samenleving. De westerse normen en waarden hebben ze toch schijt aan.
pi_164815194
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:47 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat maakt het nu weer uit wie de ontwerpster is?

Voor geld zijn genoeg mensen bereid om dingen te doen die tegen hun moreel ingaat. Het feit dat ze een "verwesterse moslima" is, betekent dus helemaal niet automatisch dat de burkini symbool staat voor "verwesterse moslima", of whatever je bedoelt.
Best wel veel als je argument is dat het uit engnekmannetjes koker komt die de vrouw dwingen iets aan te trekken.
pi_164815208
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die samenhorigheid was er sowieso al niet. Moslims leven in hun eigen parallelle samenleving. De westerse normen en waarden hebben ze toch schijt aan.
Welke normen en waarden precies?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:51:39 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164815225
quote:
Nee, ik zie gewoon geen enkele reden om het dragen van die kledingstukken te verbieden. Behalve ter bevrediging van een of ander onderbuikgevoel.
pi_164815226
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Maar ik blijf het maar herhalen, je kan niet op het moment dat er miljoenen en miljoenen vrouwen worden gedwongen tot religieuze kleding gaan roepen dat het vrijheid is om religieuze kleding te dragen. Los die dwang op, en dan kan je dat argument gebruiken. Nu is het gewoon hypocriet.
Nu kom je dus weer aanzetten met de emancipatoire fopspeen. Je doet alsof deze maatregel is bedoeld om moslima's te helpen of zelfs te bevrijden. Dat is natuurlijk lariekoek van de bovenste plank.
pi_164815231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Enige waarom dit "dom" is, is omdat de overheid dus kennelijk de facto kledingvoorschriften uitvaardigt en deze handhaaft en dat alleen voor vrouwen. Dat lijkt me an sich in het seculiere westen niet de bedoeling.
Dat boerkini's voorkomen zie ik als een provocatie van de patriarchale, imperialistische krachten van het salafisme gefinancierd door S.-A. :P.
Ja, het sa salafisme waar je het over hebt is voorstander van de burkini?
Echt ryan, dit klopt voor geen meter, volgens die doctrine is de burkini zwaar verboden namelijk.
pi_164815249
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:46 schreef erodome het volgende:
Natuurlijk is het goed om te praten over ook de vrijheid om niet te kiezen voor religieuze kleding.
Heb altijd al gezegd dat ik voor een aanpak ben die daders aanpakt, voor een goed en makkelijk bereikbaar hukptraject ben, voor educatie ben en ga zo maar door.
Er wordt niet alleen over het eerste gesproken, dat maak jij ervan en wat anderen ook zeggen je blijft dat beweren.
Maar dat gebeurt dus niet, dat is mijn irritatie. Men focused weer alleen op het idee dat je religie alle vrijheid moet geven terwijl de misstanden binnen de religie worden genegeerd. Als je de grote misstanden binnen religie oplost heeft ook niemand meer een poot om op te staan om tegen religie te ageren. En zal ik er zeker geen behoefte meer aan hebben

Nu komt het allemaal weer van 1 kant. Zoals altijd met religie, wel eisen niet geven.

quote:
Ik laat alleen zien dat je redenering niet klopt.
Die klopt prima, je kan niet een middel dat is uitgevonden om vrijheid te ontnemen gaan gebruiken als symbool voor vrijheid (tenzij je er een dik rood kruis overheen doet).
pi_164815250
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:50 schreef erodome het volgende:
Best wel veel als je argument is dat het uit engnekmannetjes koker komt die de vrouw dwingen iets aan te trekken.
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Het is relevant dat de ontwerpster een verwesterde Moslima is waarom? Zou het wel erg zijn als de ontwerpster een compleet gesluierde Wahhabi is?
pi_164815278
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
Nu kom je dus weer aanzetten met de emancipatoire fopspeen. Je doet alsof deze maatregel is bedoeld om moslima's te helpen of zelfs te bevrijden. Dat is natuurlijk lariekoek van de bovenste plank.
Dat zeg ik dus niet, je draait het om. Men ageert tegen dit verbod onder het mom van vrijheid, dat is wat hypocriet is.
pi_164815309
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, het sa salafisme waar je het over hebt is voorstander van de burkini?
Echt ryan, dit klopt voor geen meter, volgens die doctrine is de burkini zwaar verboden namelijk.
Zij zitten met wrijvende handjes te kijken naar dit soort discussies, die ze door tal van westerse-helpers op afstand winnen. Dat ze een regressie doen op hun uiteindelijke doel, is voor hen overigens slechts strategie. Overal ook in Europa wordt de grauwsluier van het salafisme overheen getrokken, zoals je overigens ook al ziet gebeuren in tal van Zuid-Oost-Aziatische landen tegenwoordig.
I´m back.
pi_164815320
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:52 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt dus niet, dat is mijn irritatie. Men focused weer alleen op het idee dat je religie alle vrijheid moet geven terwijl de misstanden binnen de religie worden genegeerd. Als je de grote misstanden binnen religie oplost heeft ook niemand meer een poot om op te staan om tegen religie te ageren. En zal ik er zeker geen behoefte meer aan hebben
Nee, men focussed op vrouwen die in burkini naar het strand willen, verspilt daar politiekracht aan die beter ingezet had kunnen worden.
Nogmaals, weer beweer je dat problemen genegeerd worden, dat terwijl er gezegd wordt dat die problemen niet aangepakt worden met deze maatregel, wat een ander verhaal is.

Hoe vaak moet ik het nog zeggen voordat je het aanneemt van me dat ik zo denk ipv lekker voor me in te vullen dat ik wel het ene zeg, maar het andere bedoel?

quote:
Die klopt prima, je kan niet een middel dat is uitgevonden om vrijheid te ontnemen gaan gebruiken als symbool voor vrijheid (tenzij je er een dik rood kruis overheen doet).
Dat klopt dus gewoonweg niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door erodome op 24-08-2016 16:01:27 ]
pi_164815332
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar je het over hebt. Het is relevant dat de ontwerpster een verwesterde Moslima is waarom? Zou het wel erg zijn als de ontwerpster een compleet gesluierde Wahhabi is?
Zou wat mij betreft niet erg zijn. Het gaat mij erom dat er door sommigen (ryan bv) net gedaan wordt alsof dit een of ander SA kledingstuk is en daarom slecht is.
pi_164815344
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus niet, je draait het om. Men ageert tegen dit verbod onder het mom van vrijheid, dat is wat hypocriet is.
Ah, zo. Dat is een gekke stroman, want ik heb dat nog niemand zien beweren. Je strijdt tegen een standpunt dat door een handvol dwaallichten aan wordt gehangen.
pi_164815371
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zij zitten met wrijvende handjes te kijken naar dit soort discussies, die ze door tal van westerse-helpers op afstand winnen. Dat ze een regressie doen op hun uiteindelijke doel, is voor hen overigens slechts strategie. Overal ook in Europa wordt de grauwsluier van het salafisme overheen getrokken, zoals je overigens ook al ziet gebeuren in tal van Zuid-Oost-Aziatische landen tegenwoordig.
Nou nee, ze zijn het alles behalve eens met de burkini. Verguisen de vrouwen die het dragen, noemen die verwesterd en als er iets is wat ze liever niet zien dan is het "verwestering" bij moslims.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:58:02 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164815378
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Ik heb ook schijt aan de normen en waarden van sommige users hier. Doe mij zo'n parallelle samenleving. En ik ben niet eens moslim!
pi_164815381
quote:

[..]

Verboden die de overheidsheid oplegt zijn vrijheid?

Wat een newspeak.
pi_164815383
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:56 schreef erodome het volgende:
Zou wat mij betreft niet erg zijn. Het gaat mij erom dat er door sommigen (ryan bv) net gedaan wordt alsof dit een of ander SA kledingstuk is en daarom slecht is.
Right, dan is het duidelijk, excuses.

Hoewel we andere ideen hebben over de boerkini, zijn we het er volgens mij dan over eens dat de ontwerpster irrelevant is mbt de wenselijkheid van de boerkini.
pi_164815425
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou nee, ze zijn het alles behalve eens met de burkini. Verguisen de vrouwen die het dragen, noemen die verwesterd en als er iets is wat ze liever niet zien dan is het "verwestering" bij moslims.
Kun je nagaan, in jouw redenering het dus de gematigde moslims zijn die dit doen, hoe ver die invloed van het salafisme al reikt. Hebben we deze discussie 5 jaar geleden moeten voeren? 10 jaar geleden? Eerder nog?
I´m back.
pi_164815444
Ik vind mannen van 70 in een speedo onwenselijk, maar dat is toch geen reden voor verbod.
(Zelfs al doen ze het slechts om hun lul snel te kunnen tonen aan kleine onschuldige kindertjes.)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:01:07 #189
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164815446
Goh, is dit topic nog steeds bezig??

Wat een kneuzenkermis _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164815494
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kun je nagaan, in jouw redenering het dus de gematigde moslims zijn die dit doen, hoe ver die invloed van het salafisme al reikt. Hebben we deze discussie 5 jaar geleden moeten voeren? 10 jaar geleden? Eerder nog?
Nee, toen mochten moslima's helemaal niet zwemmen en had niemand last van hoofddoekjes op de leuning.
pi_164815567
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, zo. Dat is een gekke stroman, want ik heb dat nog niemand zien beweren. Je strijdt tegen een standpunt dat door een handvol dwaallichten aan wordt gehangen.
Ik kan er niets aan doen dat je het topic niet volgt.
pi_164815588
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, toen mochten moslima's helemaal niet zwemmen en had niemand last van hoofddoekjes op de leuning.
Dus voor deze zomer nooit een moslima aan het strand geweest en nu ineens hebben ze zich dankzij de feministische boerkini kunnen bevrijden van de patriarchale, islamitische onderdrukking?
_O- .
I´m back.
pi_164815623
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:55 schreef erodome het volgende:
Nee, men focussed op vrouwen die in burkini naar het strand willen, verspilt daar politiekracht aan die beter ingezet had kunnen worden.
Nogmaals, weer beweer je dat problemen genegeerd worden, dat terwijl er gezegd wordt dat die problemen niet aangepakt worden met deze maatregel, wat een ander verhaal is.

Hoe vaak moet ik het nog zeggen voordat je het aanneemt van me dat ik zo denk ipv lekker voor me in te vullen dat ik wel het ene zeg, maar het andere bedoel?
Je kan zoveel zeggen, maar daar verandert nog niets mee.Ondertussen loopt iedereen over elkaar heen te buitelen over dit verbod. Maar de tientallen miljoenen vrouwen die gedwongen worden tot religieuze kleding worden genegeerd.
pi_164815654
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je kan zoveel zeggen, maar daar verandert nog niets mee.Ondertussen loopt iedereen over elkaar heen te buitelen over dit verbod. Maar de tientallen miljoenen vrouwen die gedwongen worden tot religieuze kleding worden genegeerd.
Tot de volgende keer weer truth, want ik ben er nu wel moe van dat je gewoonweg niet leest wat ik schrijf en elke keer je eigen riedeltje herhaalt van negeren terwijl ik juist zeg dat dat niet zo is, ik juist wel maatregelen wil tegen onderdrukking.

En dat het een fiks onderwerp is is niet raar, het is erg onwesters om zaken zoals kleding te verbieden. Dit raakt dus ook veel mensen in hun westerse waarden.
pi_164815666
Langs bijna hele Côte d'Azur verboden

Intussen hebben bijna alle gemeenten aan de Azurenkust een boerkini-verbod uitgevaardigd.

Cagnes-sur-Mer, even ten westen van Nice, was de meest recente plaats waar dat gebeurde. De burgemeester nam die beslissing nadat er volgens hem drie vrouwen uit naburige gemeenten een "provocerende" houding hadden aangenomen met hun boerkini op het strand.

Enkel in Antibes mogen moslima's voorlopig wel nog een boerkini dragen. Volgens de burgemeester daar blijft het kledingstuk een uitzonderlijk fenomeen en stelt het geen problemen voor de openbare orde. "Al stel ik me wel vragen bij het provocerende karakter ervan, in een land waar vrouwen er 100 jaar over hebben gedaan om hun fundamentele rechten te verwerven. Provoceert een boerkini meer op het strand dan op de openbare weg?"

In verscheidene badplaatsen zijn al boetes uitgedeeld. In Nice kregen maandag alleen al acht moslima's een pv, drie anderen werden aangesproken op hun klederdracht, hoewel het zeker niet in elk geval om een boerkini gaat.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_164815693
quote:

[..]

Ik zou niet weten wat er hypocriet aan is, elk verbod is een beperking van de vrijheid van mensen.
pi_164815778
Die vrouwen die je trouwens in een burqa ziet lopen met hun gezicht bedekt zijn niet die vrouwen die op het strand in een boerkini rondlopen. Dus wel fundamentalistische stroming pak je dan met dit verbod?
pi_164815803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus voor deze zomer nooit een moslima aan het strand geweest en nu ineens hebben ze zich dankzij de feministische boerkini kunnen bevrijden van de patriarchale, islamitische onderdrukking?
_O- .
Nee. Nu gaan ze gewoon zwemmen.
pi_164815807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:10 schreef erodome het volgende:
Tot de volgende keer weer truth, want ik ben er nu wel moe van dat je gewoonweg niet leest wat ik schrijf en elke keer je eigen riedeltje herhaalt van negeren terwijl ik juist zeg dat dat niet zo is, ik juist wel maatregelen wil tegen onderdrukking.

En dat het een fiks onderwerp is is niet raar, het is erg onwesters om zaken zoals kleding te verbieden. Dit raakt dus ook veel mensen in hun westerse waarden.
Ik lees je reactie prima, ik duid het alleen voor wat het is. Keer op keer sluit jij je ogen voor de misstanden binnen religie. Je zegt dat je er begaan mee bent, maar vaak bagatelliseer je het zelfs. En als het dan over zo'n verbod als dit gaat dan is het wereldje te klein, post je reactie na reactie. Dat is gewoon hypocriet.
pi_164815808
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Die vrouwen die je trouwens in een burqa ziet lopen met hun gezicht bedekt zijn niet die vrouwen die op het strand in een boerkini rondlopen. Dus wel fundamentalistische stroming pak je dan met dit verbod?
Je steunt er alleen de fundamentalisten mee volgens mij, heerlijk te gebruiken dat men in Frankrijk die moslims discrimineert.
pi_164815824
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee. Nu gaan ze gewoon zwemmen.
Dankzij de feministische boerkini.
I´m back.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:18:54 #202
110987 ErwinRommel
pi_164815834
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat een wonder ding is dat eigenlijk.
pi_164815849
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:17 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik lees je reactie prima, ik duid het alleen voor wat het is. Keer op keer sluit jij je ogen voor de misstanden binnen religie. Je zegt dat je er begaan mee bent, maar vaak bagatelliseer je het zelfs. En als het dan over zo'n verbod als dit gaat dan is het wereldje te klein, post je reactie na reactie. Dat is gewoon hypocriet.
Het dragen van een boerkini heeft geen enkel negatief effect voor anderen, het is een volstrekt idioot verbod.
pi_164815864
Laat vrouwen dit zelf bepalen joh. Mannen die menen dat ze het niet mogen dragen, zijn net zo erg als degene die zeggen dat ze moeten. Stelletje sukkels...
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:21:00 #205
110987 ErwinRommel
pi_164815875
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het dragen van een boerkini heeft geen enkel negatief effect voor anderen, het is een volstrekt idioot verbod.
Imho hoort dit gewoon niet thuis in Europa.
pi_164815881
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:18 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat een wonder ding is dat eigenlijk.
Symbool van het post-moderne feminisme.
I´m back.
pi_164815912
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Imho hoort dit gewoon niet thuis in Europa.
Iedereen moet zich vrij kunnen voelen in Europa.
pi_164815915
quote:

[..]

Het induceert vooral dus kennelijk een stukje tirannie bij de (Franse) overheid.
Overigens hier in NL worden er verder geen kledingvoorschriften uitgevaardigd voor moslima's, dus vooralsnog lijkt me in NL niets aan de hand te zijn.
I´m back.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:24:25 #209
110987 ErwinRommel
pi_164815931
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:23 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Iedereen moet zich vrij kunnen voelen in Europa.
En daar horen dus ook de mensen bij die tegen dat hele islam gedoe zijn. Niks dan ellende ermee.
pi_164815936
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:11 schreef StaceySinger het volgende:
Langs bijna hele Côte d'Azur verboden

Intussen hebben bijna alle gemeenten aan de Azurenkust een boerkini-verbod uitgevaardigd.

Cagnes-sur-Mer, even ten westen van Nice, was de meest recente plaats waar dat gebeurde. De burgemeester nam die beslissing nadat er volgens hem drie vrouwen uit naburige gemeenten een "provocerende" houding hadden aangenomen met hun boerkini op het strand.

Enkel in Antibes mogen moslima's voorlopig wel nog een boerkini dragen. Volgens de burgemeester daar blijft het kledingstuk een uitzonderlijk fenomeen en stelt het geen problemen voor de openbare orde. "Al stel ik me wel vragen bij het provocerende karakter ervan, in een land waar vrouwen er 100 jaar over hebben gedaan om hun fundamentele rechten te verwerven. Provoceert een boerkini meer op het strand dan op de openbare weg?"

In verscheidene badplaatsen zijn al boetes uitgedeeld. In Nice kregen maandag alleen al acht moslima's een pv, drie anderen werden aangesproken op hun klederdracht, hoewel het zeker niet in elk geval om een boerkini gaat.
Gezien de locatie speelt misschien ook de toeristische industrie een rol. Misschien liggen toeristen liever niet tussen de boerkini's op het strand.
pi_164815938
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja. Het mag dus niet meer.

Gezien dat een "provocerende houding" nu al een boete oplevert zal het snel voorbij zijn.

Je provoceert mij! Betalen!

Ach. De westerse verworvenheden. Ik zal ze missen.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:25:28 #212
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164815953
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:20 schreef Odaiba het volgende:
Laat vrouwen dit zelf bepalen joh. Mannen die menen dat ze het niet mogen dragen, zijn net zo erg als degene die zeggen dat ze moeten. Stelletje sukkels...
Het gaat de voorstanders van het verbod sowieso niet om de vrouwen. Die vrouwen interesseren hen niks, daar kijken ze op neer. Hooguit als zondebok zijn zij nuttig.
pi_164815958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:24 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En daar horen dus ook de mensen bij die tegen dat hele islam gedoe zijn. Niks dan ellende ermee.
Die mogen zich toch ook zo voelen?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:25:45 #214
110987 ErwinRommel
pi_164815963
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tja. Het mag dus niet meer.

Gezien dat een "provocerende houding" nu al een boete oplevert zal het snel voorbij zijn.

Je provoceert mij! Betalen!

Ach. De westerse verworvenheden. Ik zal ze missen.
Verkwanseld door de politiek die alles maar toelaat.
pi_164815975
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het induceert vooral dus kennelijk een stukje tirannie bij de (Franse) overheid.
Overigens hier in NL worden er verder geen kledingvoorschriften uitgevaardigd voor moslima's, dus vooralsnog lijkt me in NL niets aan de hand te zijn.
En vooralsnog veel minder aanslagen.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:26:21 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164815976
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:24 schreef Pharmacist het volgende:

Gezien de locatie speelt misschien ook de toeristische industrie een rol. Misschien liggen toeristen liever niet tussen de boerkini's op het strand.
Ik lig liever ook niet tussen toeristen op het strand.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:26:33 #217
110987 ErwinRommel
pi_164815983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Die mogen zich toch ook zo voelen?
En moeten verder hun smoel maar houden want anders ben je een racist ja :')
Ik heb nooit om die bak ellende gevraagd.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:27:08 #218
110987 ErwinRommel
pi_164815998
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ahh joh, gezellig met Frans Bauer handdoekje leggen (niemand zeggen) _O_
pi_164816001
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En moeten verder hun smoel maar houden want anders ben je een racist ja :')
Ik heb nooit om die bak ellende gevraagd.
Dat zeg ik nergens... Maar iedereen krijgt wordt met dingen geconfronteerd waar ze niet om hebben gevraagd toch?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:28:21 #220
110987 ErwinRommel
pi_164816024
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens... Maar iedereen krijgt wordt met dingen geconfronteerd waar ze niet om hebben gevraagd toch?
Klopt en dat valt de politiek zeer aan te rekenen. Niet de moslims in kwestie. Die maken gebruik van wat er kan en mag. Mogelijk gemaakt door de politiek.
pi_164816028
Een provocatieverbod, het mag niet als er iemand aanstoot aanneemt, leve de vrijheid.
pi_164816065
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:26 schreef Ulx het volgende:

[..]

En vooralsnog veel minder aanslagen.
Dus daar bestaat een correlatie tussen? Hoe meer boerkini's aan het strand, hoe minder aanslagen.
I´m back.
pi_164816071
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dart noemt men provocatie en dat dient beboet te worden.
pi_164816081
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Klopt en dat valt de politiek zeer aan te rekenen. Niet de moslims in kwestie. Die maken gebruik van wat er kan en mag. Mogelijk gemaakt door de politiek.
Dit is gewoon hoe een samenleving werkt toch?
pi_164816092
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus daar bestaat een correlatie tussen? Hoe meer boerkini's aan het strand, hoe minder aanslagen.
Dat beweer ik niet.
pi_164816093
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dart noemt men provocatie en dat dient beboet te worden.
Ja wanneer worden te dikke mensen in te kleine kleding beboet dan? Ik neem daar aanstoot aan namelijk.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:31:22 #227
110987 ErwinRommel
pi_164816099
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit is gewoon hoe een samenleving werkt toch?
Helaas wel ja.
Maar dat neemt niet weg dat ik maar happy moet zijn met de hele islam om me heen.
pi_164816110
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:31 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Helaas wel ja.
Maar dat neemt niet weg dat ik maar happy moet zijn met de hele islam om me heen.
Nee verwacht ik ook niet., maar dat rechtvaardigt nog geen verbod toch?
pi_164816134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ze doen gewoon wat kan en mag? De horror! De onaangepastheid! Hoe durf je te doen wat kan en mag? Schandalig!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:33:10 #230
110987 ErwinRommel
pi_164816137
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee verwacht ik ook niet., maar dat rechtvaardigt nog geen verbod toch?
Imho wel.
En wat let ze om naar bv Marokko te gaan en daar een strandvakantie te boeken. Kunnen ze daar mooi in boerkini rondlopen.
pi_164816144
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:31 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja wanneer worden te dikke mensen in te kleine kleding beboet dan? Ik neem daar aanstoot aan namelijk.
Maar Frankrijk heeft niet net last gehad van twee terroristische aanvallen van Dikke mensen met te kleine kleding...

Man man man..
pi_164816145
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

misschien ergens een burkastrandje opzoeken. :)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:34:09 #233
110987 ErwinRommel
pi_164816159
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:33 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze doen gewoon wat kan en mag? De horror! De onaangepastheid! Hoe durf je te doen wat kan en mag? Schandalig!
Onaangepast idd. Je zegt het precies goed. Onaangepast.
pi_164816165
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Imho wel.
En wat let ze om naar bv Marokko te gaan en daar een strandvakantie te boeken. Kunnen ze daar mooi in boerkini rondlopen.
Het wordt toch een zeer onaangename samenleving als we alles maar gaan verbieden wat iemand niet aanstaat?
pi_164816175
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:33 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Maar Frankrijk heeft niet net last gehad van twee terroristische aanvallen van Dikke mensen met te kleine kleding...

Man man man..
Het waren ook geen boerkini's die aanslagen pleegde...

man man man :')
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:35:05 #236
110987 ErwinRommel
pi_164816185
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het wordt toch een zeer onaangename samenleving als we alles maar gaan verbieden wat iemand niet aanstaat?
Hoezo onaangenaam? Hoe weet je dat?
pi_164816190
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:33 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Man man man..
Ze liepen ook niet in een boerkini. Er reed wel één in een vrachtwagen wat moeten we daar nu mee?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:35:27 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164816201
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:

Onaangepast idd. Je zegt het precies goed. Onaangepast.
Aan wie zou een willekeurige burger zich moeten aanpassen en waarom?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:35:34 #239
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164816203
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:20 schreef Odaiba het volgende:
Maar als vrouwen vinden dat andere vrouwen het niet mogen dragen dan... ik ben benieuwd waar dat misvormde kwartje van jou gaat vallen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_164816210
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Aan wie zou zij zich moeten aanpassen en waarom?
Aan Erwin dus :p
pi_164816211
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze liepen ook niet in een boerkini. Er reed wel één in een vrachtwagen wat moeten we daar nu mee?
Trucks don't hurt people, people hurt people. #Freethetrucks
pi_164816212
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het waren ook geen boerkini's die aanslagen pleegde...

man man man :')
De aanslagen waren wel uit naam van de Islam. Burkina's worden als provocerend gezien uit naam van diezelfde Islam en (volgens mij alleen tijdens de noodtoestand) dus beboet.
pi_164816218
quote:
Prima, maar het zou het mooi zijn als men zich net zo druk maakte om vrouwen die gedwongen worden tot religieuze kleding.
pi_164816231
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:35 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

De aanslagen waren wel uit naam van de Islam. Burkina's worden als provocerend gezien uit naam van diezelfde Islam en (volgens mij alleen tijdens de noodtoestand) dus beboet.
Ja echt logisch idd. :D

Beter het gewoon goed doen en moslims verbieden :D
pi_164816235
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lees je zin nog eens..
pi_164816237
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Maar als vrouwen vinden dat andere vrouwen het niet mogen dragen dan... ik ben benieuwd waar dat misvormde kwartje van jou gaat vallen.
Wat heeft een andere vrouw over een andere vrouw te zeggen, niks!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:36:44 #247
110987 ErwinRommel
pi_164816242
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Aan wie zou zij zich moeten aanpassen en waarom?
Die vraag kan ik ook stellen, waarom zouden "wij" ons moeten aanpassen. En waarom.
pi_164816250
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die vraag kan ik ook stellen, waarom zouden "wij" ons moeten aanpassen. En waarom.
Jij past je dus niet aan als zij zo'n ding dragen....
pi_164816257
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja echt logisch idd. :D

Beter het gewoon goed doen en moslims verbieden :D
Ik weet niet of de rechterlijke macht daar in meegaat, maar kudos voor je idee!
pi_164816260
Bij dat "iedereen mag alles dragen" zwemfeestje ( :') ) ben ik benieuwd hoe ze zouden reageren op bijv iemand in een nazi uniform. Zou wel grappig zijn geweest om te zien. :)
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:37:31 #251
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164816262
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Prima, maar het zou het mooi zijn als men zich net zo druk maakte om vrouwen die gedwongen worden tot religieuze kleding.
Er is natuurlijk een wezelijk verschil tussen burgers die zichzelf en elkaar restricties opleggen die uiteindelijk te volgen zijn of te negeren zijn en een overheid die restricties oplegt met eventuele kooigijzeling.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_164816265
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:36 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Bewijs maar eens dat ze gedwongen worden, er zijn al vrij veel wetten tegen huiselijk geweld en zo. Als jij nog verbeteringen hebt hoe we dwang kunnen verminderen houd ik me aanbevolen.
pi_164816269
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:24 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Trekt ook toeristen aan natuurlijk.
Mensen die het hele jaar hard werken om 1 keer per jaar op vakantie te gaan
willen niet tussen zwervers of vrouwen met bourkini's aan op het strand liggen.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:37:56 #254
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_164816275
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:36 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat heeft een andere vrouw over een andere vrouw te zeggen, niks!
Wat maakt het dan uit of het een man is die wat probeert te zeggen of een vrouw? Niks!
pi_164816298
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat maakt het dan uit of het een man is die wat probeert te zeggen of een vrouw? Niks!
Nee, dat maakt niks uit. Het gaat om de individu. tjongejonge..
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:39:31 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164816314
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:

Omdat wij samenleven. Punt.
Of vind jij een moslim in jouw nabijheid tolereren ook al een ongewenste vorm van aanpassing?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:40:48 #257
110987 ErwinRommel
pi_164816353
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jij past je dus niet aan als zij zo'n ding dragen....
Ik ga idd mijzelf niet aanpassen aan de grillen van een vreemde religie. Mits ik uiteraard naar een land als Iran/S.A./Jemen gaat.
Ik pas me dan aan aan hun gebruiken en normen en waarden.
pi_164816354
quote:
12s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:37 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ik weet niet of de rechterlijke macht daar in meegaat, maar kudos voor je idee!
Ach ze zijn al met dit geniale idee gekomen dus denk dat ze er misschien wel voor openstaan.

Grapje he, voordat op mijn kop krijg.
pi_164816359
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
Bewijs maar eens dat ze gedwongen worden, er zijn al vrij veel wetten tegen huiselijk geweld en zo. Als jij nog verbeteringen hebt hoe we dwang kunnen verminderen houd ik me aanbevolen.
Dit bedoel ik dus. En je maar druk maken over dit burkini verbod, zo hypocriet. Tientallen miljoenen vrouwen die gedwongen worden moeten het maar uitzoeken.
pi_164816362
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ga idd mijzelf niet aanpassen aan de grillen van een vreemde religie. Mits ik uiteraard naar een land als Iran/S.A./Jemen gaat.
Ik pas me dan aan aan hun gebruiken en normen en waarden.
Ja precies. Maar hier pas je dus niet aan aan hen.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:42:23 #261
110987 ErwinRommel
pi_164816394
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja precies. Maar hier pas je dus niet aan aan hen.
Waarom zou ik me aanpassen aan hen?
pi_164816399
Een burkini zien is je al aanpassen?

Hoe slap ben je?
pi_164816401
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ach ze zijn al met dit geniale idee gekomen dus denk dat ze er misschien wel voor openstaan.

Grapje he, voordat op mijn kop krijg.
:P
Volgens mij gaat het gewoon om geld (toeristen). Waarom alleen aan het strand verbieden als het echt zo'n dreiging is...

Neem aan dat het na de vakantie wel over zal zijn.. Of als de noodtoestand ingetrokken wordt.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:43:27 #264
110987 ErwinRommel
pi_164816419
quote:
2s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Omdat wij samenleven. Punt.
Of vind jij een moslim in jouw nabijheid tolereren ook al een ongewenste vorm van aanpassing?
Nu ja, ze zijn er, en doe gewoon normaal tegen ze. Ik haat ze ook niet als mens.
pi_164816439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus. En je maar druk maken over dit burkini verbod, zo hypocriet. Tientallen miljoenen vrouwen die gedwongen worden moeten het maar uitzoeken.
Er zijn onderzoeken die aantonen dat ze niet gedwongen worden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)verechts-rsquo.dhtml

Het is vrij lastig te begrijpen dat ze er vrijwillig voor kiezen maar het is nogal riskant om voor hun te beslissen dat ze onderdukt worden. Maatregelen tegen vrouwenonderdukking zijn er genoeg en men maakt zich er nog steeds druk om. Het is gewoon een slap excuus om dit verbod onder de strijd tegen onderdrukking te scharen. Ook als ze geen boerkini aantrekken worden ze nog steeds onderdrukt, het lost dus niets op.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:45:25 #266
110987 ErwinRommel
pi_164816455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:42 schreef Ulx het volgende:
Een burkini zien is je al aanpassen?

Hoe slap ben je?
Zou gewoon niet moeten kunnen imho.
pi_164816466
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waarom zou ik me aanpassen aan hen?
Waarom zouden zij zich aan jou moeten aanpassen dan?
pi_164816485
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zou gewoon niet moeten kunnen imho.
Ja hoezo niet?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:47:46 #269
110987 ErwinRommel
pi_164816503
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waarom zouden zij zich aan jou moeten aanpassen dan?
Om dezelfde reden die ik eerder al opgaf. #257
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:48:33 #270
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164816517
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:37 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Trekt ook toeristen aan natuurlijk.
Mensen die het hele jaar hard werken om 1 keer per jaar op vakantie te gaan
willen niet tussen zwervers of vrouwen met bourkini's aan op het strand liggen.
Ik wil niet naast paupers liggen die het hele jaar hard moeten werken voor één armoedige strandvakantie en dan denken dat de king of the world zijn.
Ik wil niet naast patatvreters liggen.
Niet naast dikke zwetende mensen.
Niet naast proleten met een Brabants accent.
Niet naast tyfusmongolen van 18 met 538 op de radio.
Niet naast smakkende Duitsers.
Niet naast Russen, die kijken zo eng.
Niet naast Amerikanen, die schreeuwen zo.
Niet naast ouwe wijven in jurkjes met inkijk.
Niet naast zestienjarige mokkels met geile harde tepeltjes.
Niet naast huisvrouwen met een cameltoe.
Niet naast drie gezellige Amstelmannen met hun gelul over voetbal.
Niet naast thuiswerkende IT-consultants met een smartphone en een te grote bek.
Niet naast hoogblonde milfs met een cocktailverslaving.
Niet naast gezinnen met kinderen.
Niet naast bejaarden.
Niet naast baby's. Zeker niet naast moeders-met-baby's.
Niet naast niemand.

Hallo, wereld.
pi_164816541
quote:
15s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:48 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik wil niet naast paupers liggen die het hele jaar hard moeten werken voor één armoedige strandvakantie en dan denken dat de king of the world zijn.
Niet naast bejaarden.
Niet naast niemand.

Hallo, wereld.
_O-
pi_164816543
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat beweer ik niet.
Wat beweer je dan?
Als je de islam zoveel mogelijk faciliteert dan hoop je dat er geen aanslagen komen, maar garantie heb je niet?
I´m back.
pi_164816549
quote:

[..]

Niet naast bejaarden.
Niet naast niemand.

Hallo, wereld.
Racist, seksist.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:50:49 #274
110987 ErwinRommel
pi_164816558
quote:

[..]

Niet naast bejaarden.
Niet naast niemand.

Hallo, wereld.
Dan ga je ergens anders heen waar ze dat niet hebben.
Moslims kunnen dat prima, genoeg moslimlanden aan de Middellandse Zee.
pi_164816565
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat beweer je dan?
Als je de islam zoveel mogelijk faciliteert dan hoop je dat er geen aanslagen komen, maar garantie heb je niet?
Nee, dat beweer ik ook niet.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:51:43 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_164816576
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:50 schreef ErwinRommel het volgende:

Ga terug naar je eigen vakantieland!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_164816608
quote:
8s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ga terug naar je eigen vakantieland!
Alle turken terug naar op vakantie in Marokko!
pi_164816616
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:50 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als ze naar Syrie willen mag dat anders niet!
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:54:57 #279
110987 ErwinRommel
pi_164816632
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als ze naar Syrie willen mag dat anders niet!
Dan gaan ze naar een ander vakantieland.
pi_164816640
Elkaar lekker niets gunnen. Gewoon, omdat het ook.
pi_164816646
quote:

[..]

Niet naast bejaarden.
Niet naast niemand.

Hallo, wereld.
Rokers ben je vergeten.
I´m back.
pi_164816650
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Of jij gaat naar een vakantieland waar je ze niet tegen komt? :p
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:56:16 #283
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164816666
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:54 schreef ErwinRommel het volgende:
Als jij ze maar niet tegenkomt, hè?
Herr Flick. :').
pi_164816683
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, dat beweer ik ook niet.
Ehm dat als we ons allemaal zouden bekeren, dat we dan geen aanslagen zouden krijgen? Maar zonder garantie want moslims hebben er nu eenmaal een handje van om juist moslims over de kling te jagen?
I´m back.
pi_164816695
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Luxemburg?
I´m back.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:58:19 #286
110987 ErwinRommel
pi_164816709
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het liefste kom ik ze idd niet tegen, en ik heb idd geen andere keuze dan dat. Strandvakantie vind ik uberhaupt al niks.
Niet dat ik op vakantie ga dit jaar, maar dat terzijde.
pi_164816717
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Luxemburg?
Heb eigenlijk geen idee waar je ze niet tegen zal komen :P
pi_164816722
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:44 schreef Wespensteek het volgende:
Er zijn onderzoeken die aantonen dat ze niet gedwongen worden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)verechts-rsquo.dhtml
Hier word ik dus zo moe van. Dit is niet te onderzoeken, als je maar denkt dat je vrouwen die gedwongen worden zich er tegen uit zullen spreken dan heb je een bord voor je kop.

Het probleem is zoveel fundamenteler. Het is vermoeiend om te zien hoe mensen die volledig in vrijheid leven geen idee hebben van hoe het is om onderdrukt te worden en hoe dat functioneert. Er is vaak geen sprake van slaan of zelfs dat het uitgesproken wordt, de dwang is veel subtieler. Vaak hebben onderdrukten het niet eens in de gaten, maar tonen ze bepaald gedrag omdat het zo hoort, of om partner en familie niet voor de kop te stoten.

Maar laten we dat maar negeren en focussen op dit soort simplistische problematiek, waar je lekker tegen kan ageren omdat het zo duidelijk is. Ondertussen wordt de echte problematiek compleet genegeerd.

En voor de tegenwerping 'hoe weet jij dat nou' , praat eens met en lees eens over vrouwen die zich er wel uit bevrijd hebben. Maar dat soort verhalen worden compleet genegeerd door de islam knuffelaars.
pi_164816725
Als die vrouwen ook gedwongen worden te bidden moeten we dat ook maar verbieden.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:58:52 #290
110987 ErwinRommel
pi_164816726
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als jij ze maar niet tegenkomt, hè?
Herr Flick. :').
Ik heb idd geen zin om geconfronteerd te worden met de grillen van de islam.
pi_164816729
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het liefste kom ik ze idd niet tegen, en ik heb idd geen andere keuze dan dat. Strandvakantie vind ik uberhaupt al niks.
Niet dat ik op vakantie ga dit jaar, maar dat terzijde.
Nou zie je. Je hebt nergens last van dus. :P
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:58:56 #292
28033 Pek
je moet wat
pi_164816731
quote:

[..]

Niet naast bejaarden.
Niet naast niemand.

Hallo, wereld.
Ik wil niet naast religekkies liggen die per ongeluk BOEM doen, ieder zijn ding. ;)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_164816734
Tja moeten we nog een keer die foto's posten van resorts in Marokko en Turkije e.d. met expliciete boerkini verboden? Gaat gewoon om geld, hoewel het hier wel om publieke stranden gaat natuurlijk.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:59:29 #294
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164816744
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Het liefste kom ik ze idd niet tegen
Tja, dat is geheel jouw probleem.
pi_164816748
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:59 schreef Wyand het volgende:
Tja moeten we nog een keer die foto's posten van resorts in Marokko en Turkije e.d. met expliciete boerkini verboden? Gaat gewoon om geld, hoewel het hier wel om publieke stranden gaat natuurlijk.
Zwembad of strand....
  woensdag 24 augustus 2016 @ 16:59:36 #296
110987 ErwinRommel
pi_164816750
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:58 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou zie je. Je hebt nergens last van dus. :P
Niet veel nee. Maar moet het wel regelen terwijl dat eigenlijk niet zou moeten.
pi_164816764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zwembad of strand....
Ja dat zeg ik toch ook? Maar een verbod in openbare zwembaden zou je wel ok vinden dan?
pi_164816765
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Niet veel nee. Maar moet het wel regelen terwijl dat eigenlijk niet zou moeten.
Ja daar kies je echt zelf voor :P Niemand verwacht van jou dat je ergens op een burkinivrije vakantie gaat.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 17:00:32 #299
110987 ErwinRommel
pi_164816771
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:59 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, dat is geheel jouw probleem.
Dat is het lastige juist. Het "kan" wel "hun" probleem worden. Maar dat is weer iets heel anders.
pi_164816779
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 16:58 schreef truthortruth het volgende:
Vaak hebben onderdrukten het niet eens in de gaten, maar tonen ze bepaald gedrag omdat het zo hoort, of om partner en familie niet voor de kop te stoten.
Ach dus dat is al onderdrukking, als je dingen doet omdat je denkt dat het zo hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')