Nee. Nou ja, niet meer of minder dan ieder uit deze streken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En jij redeneert makkelijk vanuit je westerse seculiere achtergrond dus...
Nee, westerse, seculiere, blanke neger.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een niet-seculiere, oostelijke neger?
Jawel, die dame van ni pûtes, ni sousmises kon mijn achting en bewondering wel krijgen, westerse vrouwen die vanuit hun zeteltje de patriarchale religie accommoderen niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee. Nou ja, niet meer of minder dan ieder uit deze streken.
Dat geldt voor zo'n beetje iedereen hier Sherlock.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En jij redeneert makkelijk vanuit je westerse seculiere achtergrond dus...
Wat patriarchaal, zeg.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
Jawel, die dame van ni pûtes, ni sousmises kon mijn achting en bewondering wel krijgen, westerse vrouwen die vanuit hun zeteltje de patriarchale religie accommoderen niet.
Maar hoe kan een moslima nou vrijwillig een hoofddoek dragen? Ze word gedwongen door haar man, haar vader, haar broers, haar moeder, haar cultuur, haar religie, ... Misschien kunnen jij en ik vrijwillig een hoofddoek dragen, maar een moslima niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Vind dit dus echt onzinnig. Zeg het vaker, ik ben radicaal voor vrijheid.
Ben er dus voor dat er gekeken wordt of we het voor elkaar kunnen krijgen dat mensen vrij de islam mogen verlaten zonder gedonder daarover te krijgen, de daders van dat gedonder moeten aangepakt worden, hulp moet makkelijk toegankelijk zijn voor slachtoffers.
Niemand moet van mij een hoofddoek dragen, maar tegelijkertijd ben ik ook niet voor dwang het hoofd onbedekt te laten. En ga zo maar door.
Word er een beetje zat van dat je hier blijkbaar maar 2 smaken hebt.
Agency moet je je voorstellen als gespiegeld piramidevormig met de neger aan top.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Transgender en bicultureel? Anders telt het niet.
Maar de modeontwerpster die vanuit eigen keuze deze burkini heeft ontworpen niet? Denk dat je je eigen topics even goed door moet lezen over wat die vrouw werkelijk zegt en dan eens moet nadenken of de burkini wel hoort bij de zaken waartegen zij strijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel, die dame van ni pûtes, ni sousmises kon mijn achting en bewondering wel krijgen, westerse vrouwen die vanuit hun zeteltje de patriarchale religie accommoderen niet.
Fyi: Ik heb er, alweer 13 jaar geleden, een topic over geopend:
POL / Emancipatie moslimvrouwen: ni putes, ni sousmises.
POL / Emancipatie moslima's: ni putes, ni sousmises, 2.
Waarom is het daar dan zo verdomde stil over? Waar post jij reactie na reactie om je verontwaardiging uit te spreken?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:25 schreef erodome het volgende:
Hoezo sluiten ze daar hun ogen voor? Wat is dat nu weer voor onzin? Hoe kom je erbij om als iemand die verbod een schending van vrijheid vindt te zeggen dat ze onderdrukking maar best vinden?
Nee, dat kan nooit een teken van vrijheid zijn. Net zoals handboeien nooit een teken van vrijheid zal zijn ook al worden ze vrijwillig gedragen.quote:En de burkini kan prima een teken van vrijheid zijn. Het kan alle kanten op, net zoals met (wat een verrassing) alle kleding.
Moderniteit heeft geen invloed op moslims hè. Daar waar het wel versneld invloed had op de overwegend christelijke bevolking van Europa. Overigens wat ook bijgedragen heeft zijn de twee wereldoorlogen. Het feit dat hierdoor de morele superioriteit van het christendom en de autoriteiten werden aangetast.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:16 schreef Gia het volgende:
Veel valt en staat natuurlijk met de opvoeding.
Nu ben ik behoorlijk vrij opgevoed. Erg jonge ouders ook.
Maar mijn man is een stuk strenger opgevoed, hoewel zijn ouders van dezelfde leeftijd zijn.
Gelukkig hindert ons dat niet en zijn mijn schoonouders een stuk gemoderniseerd de afgelopen jaren. Hoewel mijn schoonmoeder op sommige punten nog echt van de oude stempel is. En dat is dan weer haar opvoeding door haar ouders.
Waar ik naartoe wil is het volgende:
Een moslimmeisje uit een strenggelovige familie wordt opgevoed met waarden en normen die het bedekken van het lichaam, niet alleen de straat op en meer van dat soort, in onze ogen onderdrukkende, regels.
Een moslimmeisje dat modernere ouders heeft, zal veel meer de keuze hebben, maar wordt uiteraard ook beïnvloed door vriendinnen, met wellicht strengere ouders.
En dan is het ook nog eens zo dat zo'n moderne moslima wellicht uit gevoelens van onrecht besluit een hoofddoek te dragen, alleen omdat het niet mag.
Ik denk dat we vooral deze ommekeer in vrijheid moeten laten plaatsvinden, want met dwang iets verbieden, gaat niet werken.
Ooit liepen wij, westerlingen, er zo bij:
[ afbeelding ]
Ook voor ons heeft dat tijd nodig gehad en is de ommekeer zonder dwang bereikt.
Dit is dus geen wet van meden en perzen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar hoe kan een moslima nou vrijwillig een hoofddoek dragen? Ze word gedwongen door haar man, haar vader, haar broers, haar moeder, haar cultuur, haar religie, ... Misschien kunnen jij en ik vrijwillig een hoofddoek dragen, maar een moslima niet.
Omdat het hier over de burkini gaat misschien, je weet wel, het onderwerp van deze topic dus. Hoe ik denk over dwang heb ik ook al meerdere keren gezegd, ook in deze topic, maar elke keer komen we weer terug op jij die zegt dat ik daar niets over zeg.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:19 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waarom is het daar dan zo verdomde stil over? Waar post jij reactie na reactie om je verontwaardiging uit te spreken?
[..]
Nee, dat kan nooit een teken van vrijheid zijn. Net zoals handboeien nooit een teken van vrijheid zal zijn ook al worden ze vrijwillig gedragen.
Het heeft met de 'thymos' te maken. Mensen die vrij zijn, kunnen het niet aan zien dat mensen niet vrij zijn. Of althans dat zij denken dat ze niet vrij zijn. Sommige mensen die onvrij zijn echter, verkiezen die status omdat vrijheid hen weer als bedreigend overkomt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:21 schreef Flow3r het volgende:
Flauwekulpraat over gedwongen al dan niet vrijwillig, alsof het er om gaat of iemand onderdrukt wordt, het lijkt me meer te gaan dat men de boerkini niet op het strand wil zien, als die dames dan niet meer kunnen genieten van de waterpret zal ze een zorg zijn
Die mode-ontwerpster heeft een gat in de markt gevonden, wil rijk worden daarmee.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar de modeontwerpster die vanuit eigen keuze deze burkini heeft ontworpen niet? Denk dat je je eigen topics even goed door moet lezen over wat die vrouw werkelijk zegt en dan eens moet nadenken of de burkini wel hoort bij de zaken waartegen zij strijd.
Want die mannetjes die vrouwen willen straffen die niet aan hun eisen voldoen zouden ook burkinidraagsters straffen, die haten de mode ontwerpster die ook de burkini heeft ontwikkeld, volgens hun is dat een verwesterde vrouw.
Maar het gaat helemaal niet om de vrijheid of gedwongenheidquote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:23 schreef erodome het volgende:
Omdat het hier over de burkini gaat misschien, je weet wel, het onderwerp van deze topic dus. Hoe ik denk over dwang heb ik ook al meerdere keren gezegd, ook in deze topic, maar elke keer komen we weer terug op jij die zegt dat ik daar niets over zeg.
Toch ervaren erg veel vrouwen die ervoor kiezen zich een keer vast te laten zetten tijdens de seks een seksuele bevrijding. Dat het dus nooit een teken van vrijheid kan zijn is onwaar.
Omdat de onderwerpen niet los van elkaar staan. Als je vrijheid voor de burkini wil (en dat wil ik ook), dan moet je ook vrijheid eisen voor vrouwen die helemaal geen religieuze kleding willen dragen. Nu wordt alleen over het eerste gesproken, en dat is maar de helft van het verhaal en zeer oneerlijk tegenover de vrouwen die de keuze nooit krijgen. Die worden weer in de steek gelaten.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:23 schreef erodome het volgende:
Omdat het hier over de burkini gaat misschien, je weet wel, het onderwerp van deze topic dus. Hoe ik denk over dwang heb ik ook al meerdere keren gezegd, ook in deze topic, maar elke keer komen we weer terug op jij die zegt dat ik daar niets over zeg.
Kom op nou, handboeien als teken van vrijheid, dit gaat weer nergens over.quote:Toch ervaren erg veel vrouwen die ervoor kiezen zich een keer vast te laten zetten tijdens de seks een seksuele bevrijding. Dat het dus nooit een teken van vrijheid kan zijn is onwaar.
Hetzelfde geldt voor stropdassen overigens.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:19 schreef truthortruth het volgende:
Nee, dat kan nooit een teken van vrijheid zijn. Net zoals handboeien nooit een teken van vrijheid zal zijn ook al worden ze vrijwillig gedragen.
Ja, en dan met stropdas de zee in gaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor stropdassen overigens.
Precies, er heerst nu eenmaal een anti-moslimsentiment onder het kwaaie gepeupel en dat sentiment wordt door de politiek gevoed en gefaciliteerd. Onder het mom van: als we maar net doen als die klootzakken van het FN, dan houden we misschien nog wat stemmen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:26 schreef Flow3r het volgende:
Maar het gaat helemaal niet om de vrijheid of gedwongenheid![]()
Of die vrouwen er zelf voor kiezen of niet doet niet terzake lijkt me.
Ze willlen die boerkini niet op het strand, of die dames er nu zelf voor kiezen of niet dat maakt niks uit.
Vanuit het perspectief van de niet-moslim wordt het bekeken)
Misschien is er dan weer een goeie oorlog voor nodig. Hoewel er nu een grote groep mensen hier is komen wonen die uit een oorlog komen. Benieuwd of die gaan moderniseren. Volgens mij onze buren wel. Buurvrouw draagt wel zo'n hoofdbedekking uit één stuk (bivakmuts met hele gezicht vrij), en daarbij een normale broek en bloes, of soms ook een trainingspak. Buurman fietst ook rond met een normale broek en een t-shirt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moderniteit heeft geen invloed op moslims hè. Daar waar het wel versneld invloed had op de overwegend christelijke bevolking van Europa. Overigens wat ook bijgedragen heeft zijn de twee wereldoorlogen. Het feit dat hierdoor de morele superioriteit van het christendom en de autoriteiten werden aangetast.
Kan best dat er bij zijn die ook die hele kliek van religie en autoriteiten buiten de deur zetten. Alleen islam heeft wel venijnige bestanddelen waardoor iedereen verplicht, al is het maar voor de schijn, bij elkaar gehouden wordt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien is er dan weer een goeie oorlog voor nodig. Hoewel er nu een grote groep mensen hier is komen wonen die uit een oorlog komen. Benieuwd of die gaan moderniseren. Volgens mij onze buren wel. Buurvrouw draagt wel zo'n hoofdbedekking uit één stuk (bivakmuts met hele gezicht vrij), en daarbij een normale broek en bloes, of soms ook een trainingspak. Buurman fietst ook rond met een normale broek en een t-shirt.
Punt is eigenlijk dat het veel verder gaat dan de boerkini. Een moslima zonder blote armen en benen wordt al gezien als in overtreding. Zie de foto's van Yasmin (vorige topic)quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:26 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar het gaat helemaal niet om de vrijheid of gedwongenheid![]()
Of die vrouwen er zelf voor kiezen of niet doet niet terzake lijkt me.
Ze willlen die boerkini niet op het strand, of die dames er nu zelf voor kiezen of niet dat maakt niks uit.
Vanuit het perspectief van de niet-moslim wordt het bekeken)
En dat doen er dus ook best veel, helaas.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:35 schreef Ringo het volgende:
Als ik moslim was, konden ze die moderniteit mooi stoppen op een plek waar de zon nooit schijnt. Ik ging vrolijk radicaliseren. Gewoon, omdat het kan.
Zoals al eerder gemeld in dit topic, ik ben Claus nog steeds dankbaar.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:28 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor stropdassen overigens.
Lekker de hele dag in zo'n soepjurk rondwandelen, omdat het kan.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:35 schreef Ringo het volgende:
Als ik moslim was, konden ze die moderniteit mooi stoppen op een plek waar de zon nooit schijnt. Ik ging vrolijk radicaliseren. Gewoon, omdat het kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |