Dat is wat jij impliceert.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, het is hier inmiddels net IS.
Nee, dat is het niet. Vraag het dan maar aan een willekeurige moslim. Of aan duizend verschillende.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel, het is blijkbaar zoals jij de teksten en opvattingen van de islam uitlegt.
Waarom zou dat dan juist zijn? Overigens denken die waarschijnlijk ook dat ze daardoor in de hemel komen en dat het moet van god. De betekenis gaat dan veel verder dan wat jij ervan maakt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Vraag het dan maar aan een willekeurige moslim. Of aan duizend verschillende.
Is dit een grap of zo?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zou dat dan juist zijn? Overigens denken die waarschijnlijk ook dat ze daardoor in de hemel komen en dat het moet van god. De betekenis gaat dan veel verder dan wat jij ervan maakt.
Nee heel serieus. Er zijn nogal wat verschillende islamitische opvattingen en het zegt nog steeds niets over waarom moslima A een hoofddoek draagt, dat weet alleen mevrouw A, mogelijk wel omdat haar man dat graag wil. Mensen zijn individuen met eigen opvattingen en eigen invullingen. Hier staat al weer een heel ander verhaal dan dat de vrouwen ellende zouden veroorzaken:quote:
Nee, dat is wat je stelt als de overheid op deze manier vrouwenonderdrukking faciliteert. Door dat op te hangen aan een kledingstuk. Alsof de onderdrukking verdwijnt of afneemt als een moslima een bepaald kledingstuk niet meer draagt of in het openbaar mag dragen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Dat is wat jij er van maakt. Kan, maar ga dan gewoon met jezelf praten.
Wat ik wel of niet stel maak ik zelf wel uit.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat is wat je stelt als de overheid op deze manier vrouwenonderdrukking faciliteert.
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die boerkini dient hetzelfde doel als de hoofddoek, de nikaab en de burka: de vrouw in meer of mindere mate aan het zicht onttrekken omdat ze anders alleen maar ellende veroorzaakt.
Je stelt dat het al dan niet verbieden van een kledingstuk vrouwenonderdrukking faciliteert. M'n vraag is dan hoe en waarom een verhuurder dan ook niet onderdrukking zou faciliteren door de onderdrukker en onderdrukte woonruimte te bieden. Die lijkt me dan nog een groter aandeel te hebben in het faciliteren ervan dan de eventuele verbieder van een kledingstuk.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat ik wel of niet stel maak ik zelf wel uit.
Ben ik met je eens hoor. Een speciale behandeling voor moslims is niets anders dan discriminatie.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
[ [url=
http://cache2.asset-cache(...)Bag%3D%3D]afbeelding[/url] ]
Is het nu echt de hoofddoek?
Mijn mening, was en is nog steeds, dat iedereen moet mogen dragen waar hij/zij zich het lekkerst bij voelt. Echter, mogen scholen, instanties, bedrijven e.d. kledingsvoorschriften hanteren, zoals een uniform of een verbod op religieuze uitingen, en uiteraard een verbod op gelaatsbedekkende kleding, zoals een niqaab of boerka, maar ook een bivakmuts. Wat mij betreft hoort geloof thuis/gebedshuis en/of in de vrije tijd thuis. Geloof mag geen reden zijn om een uitzondering te vormen op bepaalde regels en wetten.
Met dat in mijn achterhoofd zie ik een strandbezoek als vrije tijd en moet je daar religieuze kleding kunnen dragen.
Als je als land dat verbied, dan moet het uiteraard ook gelden voor Soeur huppelknutje in haar nonnenkostuum.
Goed, dan wil ik die ook wel voor mijn rekening nemen. Als je weet dat je woonruimte gebruikt gaat worden om onschuldige mensen op te sluiten en je maakt daar geen probleem van, dan ben je wat mij betreft medeschuldig.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je stelt dat het al dan niet verbieden van een kledingstuk vrouwenonderdrukking faciliteert. M'n vraag is dan hoe en waarom een verhuurder dan ook niet onderdrukking zou faciliteren door de onderdrukker en onderdrukte woonruimte te bieden. Die lijkt me dan nog een groter aandeel te hebben in het faciliteren ervan dan de eventuele verbieder van een kledingstuk.
Maar voor die onderdrukking sluiten de 'vrijheid' roepers hun ogen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:50 schreef erodome het volgende:
Nee, we laten vrije kledingkeuze vrij zijn omdat we niet voor anderen mogen bepalen of ze onderdrukt worden.
Nogmaals, ik ben niet voor het verbod, maar het is een gotspe om het 'vrijheid' argument te gebruiken. De burkini is geen teken van vrijheid, hoe je het ook draait.quote:De vrouwen die er vrij voor kiezen worden onderdrukt door dit verbod. De vrouwen die wel gedwongen worden worden niet geholpen met dit verbod. Maar vooral, eventuele dwang is niet de reden van dit verbod.
Het verbieden of verplichten al helemaal niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De burkini is geen teken van vrijheid, hoe je het ook draait.
Hoezo sluiten ze daar hun ogen voor? Wat is dat nu weer voor onzin? Hoe kom je erbij om als iemand die verbod een schending van vrijheid vindt te zeggen dat ze onderdrukking maar best vinden?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar voor die onderdrukking sluiten de 'vrijheid' roepers hun ogen.
[..]
Nogmaals, ik ben niet voor het verbod, maar het is een gotspe om het 'vrijheid' argument te gebruiken. De burkini is geen teken van vrijheid, hoe je het ook draait.
de burkini kan prima een teken van vrijheid zijn????quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoezo sluiten ze daar hun ogen voor? Wat is dat nu weer voor onzin? Hoe kom je erbij om als iemand die verbod een schending van vrijheid vindt te zeggen dat ze onderdrukking maar best vinden?
En de burkini kan prima een teken van vrijheid zijn. Het kan alle kanten op, net zoals met (wat een verrassing) alle kleding.
Ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
de burkini kan prima een teken van vrijheid zijn????
Ja, vrouwen die daar zelf voor kiezen om dat te dragen en dat ook kunnen is wel een teken van vrijheid inderdaad.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
En hoe wil je precies vaststellen of daar sprake van is? Hoe wil je precies vaststellen of er sprake is van onderdrukking?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Goed, dan wil ik die ook wel voor mijn rekening nemen. Als je weet dat je woonruimte gebruikt gaat worden om onschuldige mensen op te sluiten en je maakt daar geen probleem van, dan ben je wat mij betreft medeschuldig.
En zo niet, dan blijven ze toch lekker binnen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, vrouwen die daar zelf voor kiezen om dat te dragen en dat ook kunnen is wel een teken van vrijheid inderdaad.
Nee. Nu ga je er vanuit dat het altijd het een of het ander is, dat is onwaar.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En zo niet, dan blijven ze toch lekker binnen..
En hoe zit het dan met SM-paren?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Goed, dan wil ik die ook wel voor mijn rekening nemen. Als je weet dat je woonruimte gebruikt gaat worden om onschuldige mensen op te sluiten en je maakt daar geen probleem van, dan ben je wat mij betreft medeschuldig.
quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En zo niet, dan blijven ze toch lekker binnen..
Klopt, Stockholm-syndroom, noemen we dat.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee. Nu ga je er vanuit dat het altijd het een of het ander is, dat is onwaar.
Dat kan maar dan moeten ze ook ergens gaan zwemmen waar het mag.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, vrouwen die daar zelf voor kiezen om dat te dragen en dat ook kunnen is wel een teken van vrijheid inderdaad.
Dus een bekeerlinge die hier in nederland door niet moslim ouders is opgevoed die niet geheel en al achter haar keuze voor de islam staan heeft een stockholmsyndroom?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, Stockholm-syndroom, noemen we dat.
Voordat de burkini was uitgevonden, moesten moslima's met kleren en al gaan zwemmen. Of niet gaan zwemmen. Overigens ziet een boerkini er niet onderdrukkender uit dan een wetsuit met capuchon.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Daar mag dit juist niet, dan worden ze gedood.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat kan maar dan moeten ze ook ergens gaan zwemmen waar het mag.
Bij een meertje in IS gebied ofzo
Ik heb liever een samenleving zonder een kledingpolitie. Saudi-Arabië is dan misschien een betere optie als je dat prefereert en niet zo'n hoge pet op hebt van de vrijheid om je te kleden zoals je wil.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat een onzin -wetsuit doe je aan met surfen en daarna weer uitquote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Voordat de burkini was uitgevonden, moesten moslima's met kleren en al gaan zwemmen. Of niet gaan zwemmen. Overigens ziet een boerkini er niet onderdrukkender uit dan een wetsuit met capuchon.
Nee, die noemen we labiel.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus een bekeerlinge die hier in nederland door niet moslim ouders is opgevoed die niet geheel en al achter haar keuze voor de islam staan heeft een stockholmsyndroom?
Grapjas.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je weet dat daar per definitie nooit sprake is van opsluiting of onderdrukking?
Klinkt als een brok emancipatie, vrijheid en autonomie.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Voordat de burkini was uitgevonden, moesten moslima's met kleren en al gaan zwemmen. Of niet gaan zwemmen.
Geen idee vraag het haar.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, die noemen we labiel..
Hee, hoe zou het gaan met die dame jaartje tien geleden van die actie 'ni pûtes, ni sousmises'? Wat zou zij ervan vinden?.
IS is tegen de boerkini. Veel te westers.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:40 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Je bent wel koning van de absurde vergelijkingen hè?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb liever een samenleving zonder een kledingpolitie. Saudi-Arabië is dan misschien een betere optie als je dat prefereert en niet zo'n hoge pet op hebt van de vrijheid om je te kleden zoals je wil.
Ik denk ook niet dat moslima's echt met een boerkini aan in de zon gaan liggen. Duh!quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:41 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
wat een onzin -wetsuit doe je aan met surfen en daarna weer uit
Hoezo niet? De ene is toch de meester en de ander de slaaf.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je weet dat daar per definitie nooit sprake is van opsluiting of onderdrukking?
Zij streed voor de vrijheid van de moslima's in Frankrijk hè. Was een dappere vrouw. Als je je hoofddoekje afdoet ben je niet onderdrukt en ook niet dus een hoer.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Geen idee vraag het haar.
Hier trouwens wat verschillende ontwerpen van de maakster van de burkini, echt heel fundamentalistisch, vieze is aanhangster die ze is!
[ afbeelding ]
Sterker nog, er zijn vormen van totale machtsovergave, tot en met het geestelijk breken van de "onderdanige" aan toe.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo niet? De ene is toch de meester en de ander de slaaf.
Stopwoord. Alles is vrijwillig. Er is geen sprake van opsluiting als je zelf mag bepalen wanneer het eindigt.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo niet? De ene is toch de meester en de ander de slaaf.
Zijn er ook met kont en borsten vrij?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat moslima's echt met een boerkini aan in de zon gaan liggen. Duh!
Een legging met een lange bloes is geen burkini.
boerkini:
[ afbeelding ]
"Geen boerkini:
[ afbeelding ]
Hoe komen we nu ineens bij hoer? Wat mij betreft heeft elke moslima het recht geen hoofddoek te dragen, dus vind dit een beetje vreemd.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zij streed voor de vrijheid van de moslima's in Frankrijk hè. Was een dappere vrouw. Als je je hoofddoekje afdoet ben je niet onderdrukt en ook niet dus een hoer.
Volgens vele moslims mag een moslima ook zelf bepalen wat ze draagt, maar kiest ze er zelf voor om zich te bedekken, omdat ze dan meer kans heeft om in de hemel te komen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Stopwoord. Alles is vrijwillig. Er is geen sprake van opsluiting als je zelf mag bepalen wanneer het eindigt.
Stopwoord is er lang niet in elke bdsm relatie, niet bij totale machtsoverdracht (nou ja, vaak niet dan). En hoe kan iemand nog beslissen tot eindigen als iemand geestelijk gebroken is? Let op, dit argument wordt dus ook gemaakt bij die moslima's die geen echte vrije keuze zouden hebben ook al vinden ze zelf van wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Stopwoord. Alles is vrijwillig. Er is geen sprake van opsluiting als je zelf mag bepalen wanneer het eindigt.
Hm. Misschien een keer contact op nemen met een exmoslima.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens vele moslims mag een moslima ook zelf bepalen wat ze draagt, maar kiest ze er zelf voor om zich te bedekken, omdat ze dan meer kans heeft om in de hemel te komen.
Mja, waar je maar in gelooft....
Maar ik zie weinig verschil tussen beide vormen van vrijwillige onderdanigheid.
Hm, is dat ook een eis van Frankrijk? Of jouw diepste verlangen?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn er ook met kont en borsten vrij?
Nee hoor, het is pas absurd om vrouwen die ervoor kiezen om een boerka of boerkini te dragen een boete te geven of van het strand af te schoppen om het veiliger te maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bent wel koning van de absurde vergelijkingen hè?
Omdat dat een moedige moslima was die ten minste streed tegen het vrouwenonderdrukkende patriarchale religieuze systeem van de islam. Ipv meteen maar accommoderen en die vrouwenonderdrukking dus in feite faciliteren.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe komen we nu ineens bij hoer? Wat mij betreft heeft elke moslima het recht geen hoofddoek te dragen, dus vind dit een beetje vreemd.
Ja, echt precies Saoedi Arabië. Uitstekende vergelijking.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee hoor, het is pas absurd om vrouwen die ervoor kiezen om een boerka of boerkini te dragen een boete te geven of van het strand af te schoppen om het veiliger te maken.
Het hele issue heeft alleen geen donder met de scheiding van kerk en staat (laïcité) te maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 13:01 schreef StaceySinger het volgende:
In een reeds op 28 juli getekend besluit van burgemeester David Lisnard (van Les Républicains) staat dat strandkledij moet overeenstemmen met de “goede zeden” en de scheiding tussen kerk en staat.
Nee, dan kunnen ze die gebruiken bij de Boerkini-Pride in Amsterdam. Iemand stelde voor om die te gaan houden namelijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Hm, is dat ook een eis van Frankrijk? Of jouw diepste verlangen?
Vind dit dus echt onzinnig. Zeg het vaker, ik ben radicaal voor vrijheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat dat een moedige moslima was die ten minste streed tegen het vrouwenonderdrukkende patriarchale religieuze systeem van de islam. Ipv meteen maar accommoderen en die vrouwenonderdrukking dus in feite faciliteren.
En jij redeneert makkelijk vanuit je westerse seculiere achtergrond dus...quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Vind dit dus echt onzinnig. Zeg het vaker, ik ben radicaal voor vrijheid.
Ben er dus voor dat er gekeken wordt of we het voor elkaar kunnen krijgen dat mensen vrij de islam mogen verlaten zonder gedonder daarover te krijgen, de daders van dat gedonder moeten aangepakt worden, hulp moet makkelijk toegankelijk zijn voor slachtoffers.
Niemand moet van mij een hoofddoek dragen, maar tegelijkertijd ben ik ook niet voor dwang het hoofd onbedekt te laten. En ga zo maar door.
Word er een beetje zat van dat je hier blijkbaar maar 2 smaken hebt.
En jij dan?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 14:56 schreef Ryan3 het volgende:
En jij redeneert makkelijk vanuit je westerse seculiere achtergrond dus...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |