abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164812376
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik durf de stelling wel aan dat er geen moslim bestaat voor wie dat geldt.
Voor wie wat geld? Dat ze hun leven naar eigen inzicht willen inrichten?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164812379
Waar zijn eigenlijk die minirok-studenten gebleven, had wel een actie verwacht van hen met boerkini nu...
I´m back.
pi_164812389
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is jouw opvatting, mogelijk vindt die moslima dat ze daardoor in de hemel komt.
Nee, dat is niet mijn opvatting.
pi_164812394
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is jouw opvatting, mogelijk vindt die moslima dat ze daardoor in de hemel komt.
Of is het een soort van "clubkleding", om je te onderscheiden van. (zoals het ook in de geschriften staat ;) ).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_164812433
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Voor wie wat geld? Dat ze hun leven naar eigen inzicht willen inrichten?
Nee, dat ze de vrijheid hebben om welke religie of wereldbeeld dan ook aan te hangen.
pi_164812447
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus we gaan dan onderdrukking faciliteren, omdat de onderdrukking anders misschien/waarschijinlijk erger wordt. Ik vind dat eigenlijk nogal cynisch.
Onderdrukking wordt niet op die manier gefaciliteerd. Nog even en je gaat beweren dat de verhuurder of bank waarvan men een huis huurt of heeft gekocht en de supermarkt waar men boodschappen doet ook onderdrukking faciliteert.
pi_164812456
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat ze de vrijheid hebben om welke religie of wereldbeeld dan ook aan te hangen.
Dan verlies je die stelling. Neem alleen al de bekeerlingen...
pi_164812459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat is niet mijn opvatting.
Jawel, het is blijkbaar zoals jij de teksten en opvattingen van de islam uitlegt.
pi_164812463
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onderdrukking wordt niet op die manier gefaciliteerd. Nog even en je gaat beweren dat de verhuurder of bank waarvan men een huis huurt of heeft gekocht en de supermarkt waar men boodschappen doet ook onderdrukking faciliteert.
Ja, het is hier inmiddels net IS.
pi_164812479
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan verlies je die stelling. Neem alleen al de bekeerlingen...
Moslims die in alle vrijheid ervoor hebben gekozen om een andere religie aan te hangen? Serieus? Waar?
pi_164812493
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, het is hier inmiddels net IS.
Dat is wat jij impliceert.
pi_164812505
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel, het is blijkbaar zoals jij de teksten en opvattingen van de islam uitlegt.
Nee, dat is het niet. Vraag het dan maar aan een willekeurige moslim. Of aan duizend verschillende.
pi_164812526
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wat jij impliceert.
Nee. Dat is wat jij er van maakt. Kan, maar ga dan gewoon met jezelf praten.
pi_164812557
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Vraag het dan maar aan een willekeurige moslim. Of aan duizend verschillende.
Waarom zou dat dan juist zijn? Overigens denken die waarschijnlijk ook dat ze daardoor in de hemel komen en dat het moet van god. De betekenis gaat dan veel verder dan wat jij ervan maakt.
pi_164812579
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom zou dat dan juist zijn? Overigens denken die waarschijnlijk ook dat ze daardoor in de hemel komen en dat het moet van god. De betekenis gaat dan veel verder dan wat jij ervan maakt.
Is dit een grap of zo?
pi_164812673
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is dit een grap of zo?
Nee heel serieus. Er zijn nogal wat verschillende islamitische opvattingen en het zegt nog steeds niets over waarom moslima A een hoofddoek draagt, dat weet alleen mevrouw A, mogelijk wel omdat haar man dat graag wil. Mensen zijn individuen met eigen opvattingen en eigen invullingen. Hier staat al weer een heel ander verhaal dan dat de vrouwen ellende zouden veroorzaken:
http://www.vraagislam.nl/waarom-dragen-moslimas-een-hoofddoek/
pi_164812733
Misschien moeten we moslima's gesoon mer kleding en al de gracht in smijten zodat ze leren dat zwemmen olk zonder boerkini kan.

Jonas in de Halallevis of zoiets.
pi_164812764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Dat is wat jij er van maakt. Kan, maar ga dan gewoon met jezelf praten.
Nee, dat is wat je stelt als de overheid op deze manier vrouwenonderdrukking faciliteert. Door dat op te hangen aan een kledingstuk. Alsof de onderdrukking verdwijnt of afneemt als een moslima een bepaald kledingstuk niet meer draagt of in het openbaar mag dragen.
pi_164812803
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat is wat je stelt als de overheid op deze manier vrouwenonderdrukking faciliteert.
Wat ik wel of niet stel maak ik zelf wel uit.
  woensdag 24 augustus 2016 @ 14:15:18 #70
3542 Gia
User under construction
pi_164812841
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die boerkini dient hetzelfde doel als de hoofddoek, de nikaab en de burka: de vrouw in meer of mindere mate aan het zicht onttrekken omdat ze anders alleen maar ellende veroorzaakt.

Is het nu echt de hoofddoek?

Mijn mening, was en is nog steeds, dat iedereen moet mogen dragen waar hij/zij zich het lekkerst bij voelt. Echter, mogen scholen, instanties, bedrijven e.d. kledingsvoorschriften hanteren, zoals een uniform of een verbod op religieuze uitingen, en uiteraard een verbod op gelaatsbedekkende kleding, zoals een niqaab of boerka, maar ook een bivakmuts. Wat mij betreft hoort geloof thuis/gebedshuis en/of in de vrije tijd thuis. Geloof mag geen reden zijn om een uitzondering te vormen op bepaalde regels en wetten.

Met dat in mijn achterhoofd zie ik een strandbezoek als vrije tijd en moet je daar religieuze kleding kunnen dragen.
Als je als land dat verbiedt, dan moet het uiteraard ook gelden voor Soeur huppelknutje in haar nonnenkostuum.
pi_164812846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat ik wel of niet stel maak ik zelf wel uit.
Je stelt dat het al dan niet verbieden van een kledingstuk vrouwenonderdrukking faciliteert. M'n vraag is dan hoe en waarom een verhuurder dan ook niet onderdrukking zou faciliteren door de onderdrukker en onderdrukte woonruimte te bieden. Die lijkt me dan nog een groter aandeel te hebben in het faciliteren ervan dan de eventuele verbieder van een kledingstuk.
pi_164812866
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:15 schreef Gia het volgende:

[..]

[ [url=
http://cache2.asset-cache(...)Bag%3D%3D]afbeelding[/url] ]
Is het nu echt de hoofddoek?

Mijn mening, was en is nog steeds, dat iedereen moet mogen dragen waar hij/zij zich het lekkerst bij voelt. Echter, mogen scholen, instanties, bedrijven e.d. kledingsvoorschriften hanteren, zoals een uniform of een verbod op religieuze uitingen, en uiteraard een verbod op gelaatsbedekkende kleding, zoals een niqaab of boerka, maar ook een bivakmuts. Wat mij betreft hoort geloof thuis/gebedshuis en/of in de vrije tijd thuis. Geloof mag geen reden zijn om een uitzondering te vormen op bepaalde regels en wetten.

Met dat in mijn achterhoofd zie ik een strandbezoek als vrije tijd en moet je daar religieuze kleding kunnen dragen.
Als je als land dat verbied, dan moet het uiteraard ook gelden voor Soeur huppelknutje in haar nonnenkostuum.
Ben ik met je eens hoor. Een speciale behandeling voor moslims is niets anders dan discriminatie.
pi_164812957
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je stelt dat het al dan niet verbieden van een kledingstuk vrouwenonderdrukking faciliteert. M'n vraag is dan hoe en waarom een verhuurder dan ook niet onderdrukking zou faciliteren door de onderdrukker en onderdrukte woonruimte te bieden. Die lijkt me dan nog een groter aandeel te hebben in het faciliteren ervan dan de eventuele verbieder van een kledingstuk.
Goed, dan wil ik die ook wel voor mijn rekening nemen. Als je weet dat je woonruimte gebruikt gaat worden om onschuldige mensen op te sluiten en je maakt daar geen probleem van, dan ben je wat mij betreft medeschuldig.
pi_164813005
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:50 schreef erodome het volgende:
Nee, we laten vrije kledingkeuze vrij zijn omdat we niet voor anderen mogen bepalen of ze onderdrukt worden.
Maar voor die onderdrukking sluiten de 'vrijheid' roepers hun ogen.
quote:
De vrouwen die er vrij voor kiezen worden onderdrukt door dit verbod. De vrouwen die wel gedwongen worden worden niet geholpen met dit verbod. Maar vooral, eventuele dwang is niet de reden van dit verbod.
Nogmaals, ik ben niet voor het verbod, maar het is een gotspe om het 'vrijheid' argument te gebruiken. De burkini is geen teken van vrijheid, hoe je het ook draait.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164813104
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 14:21 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De burkini is geen teken van vrijheid, hoe je het ook draait.
Het verbieden of verplichten al helemaal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')