abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15307187
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:33 schreef pro_jeex het volgende:
Niet moslima\'s willen altijd maar dat moslima\'s emanciperen, terwijl de intellectuele moslima\'s zelf dat niet willen
Kansloos van die niet moslima\'s.
Breek me de bek niet open over het \"christengespuis\" aub...
I´m back.
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 17:40:33 #2
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15307239
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Breek me de bek niet open over het \"christengespuis\" aub...

Das ook een hele discussie ja.
Het valt me op dat milagro supergoede argumenten aandraagt en dat er vervolgens lacherig om wordt gedaan zonder onderbouwing. Typische ontkenningsfase en dat weet schatje denk ik ook wel.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15307258
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:36 schreef milagro het volgende:

[..]

Zorg dat die mannen zich eens emanciperen en vertel die Marokkaanse knullen dat een vrouw die zich sexy kleedt, geen HOER is, dat een vrouw die niet als maagd het huwelijk in gaat geen HOER is.

Waarom denk jij dat er een verzoek kwam om de maagdenvlieshersteloperatie in het ziekenfonds op te nemen?

Nou, waarom denk je?

Noem jij dat emancipatie, noem jij dat vrijheid, dat meisjes een operatie willen ondergaan omdat ze vrezen voor hun vaders, hun echtgenoten in spé, hun goede naam???

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_15307265
Openingstext:
quote:
Mooie reportage van Nova.

Loubna Melina heeft in Frankrijk het boek Vivre Libre geschreven. Ze heeft hiermee in Frankrijk het startsein gegeven voor het debat over de emancipatie van de moslimvrouwen. Moslima's worden van jongsaf aan aan alle kanten beprekt door de Islamitische cultuur. Wat de oorzaak precies is, dus cultuur of religie, is een discussie op zichzelf en eigenlijk niet belangrijk; feit is dat moslima's niet hun eigen keuzes mogen maken. Doen zij dit wel dan worden ze verstoten of erger. Zoals we onlangs gezien hebben in Nederland worden er zelfs doodstraffen voltrokken over moslima's die zogenaamd "te verwesterd" zijn volgens hun mannelijke naasten. "Ni putes, ni sousmises", vrij vertaald "geen hoeren, geen slaven" is de leuze waarmee jonge zelfbewuste moslimvrouwen in het land van liberté, egalité et fraternité terugvechten tegen het verstikkende paternalisme van de moslimcultuur.

Na de reportage werd een viertal "intellectuele" Nederlandse moslima's in de studio bij mekaar gezet om te praten over de Nederlandse situatie. Een warrige discussie volgde, wellicht vanwege de matige moderatie, maar voor zover ik in staat was om het te begrijpen, m.u.v. 1 van de deelnemende dames (waarvoor hulde) achten de "intellectuele" moslima's in Nederland de situatie lang niet zo nijpend dan in Frankrijk. Met verbazing heb ik de discussie gevolgd. Goed opgeleid of niet, volgens drie van deze dames, heeft onderdrukking niet te maken met religie, maar met cultuur (alsof onderdrukking daardoor minder erg is) en is het een Westers vooroordeel om te denken dat vrouwen met hoofddoeken om onderdrukt worden. Twee van die dames zaten, terwijl ze dit vertelden, te glunderen onder hun hoofddoekje...

Conclusie:
#1 De emancipatie van moslimvrouwen is in Nederland nog ver te zoeken, omdat de "intellectuele voorhoede" van de Nederlandse moslima's overwegend conservatief is.
#2 Ik vraag me zoetjes aan ook af of die zogenaamde "intellectuele" moslima's niet te ver verwijderd zijn van de dagelijkse praktijk om überhaupt als spreekbuis voor doorsnee moslima's op te kunnen treden...

I´m back.
  woensdag 10 december 2003 @ 17:42:38 #5
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_15307289
wat een titel
pi_15307294
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het valt me op dat milagro supergoede argumenten aandraagt en dat er vervolgens lacherig om wordt gedaan zonder onderbouwing. Typische ontkenningsfase en dat weet schatje denk ik ook wel.

Ja leuk en erg schattig, maar van de op de man spelen maakt totaal geen indruk op mij .
pi_15307301
Eeeuh wat is er precies gebeurd met deze topic???
pi_15307382
Maar goed lieve schat , je hebt hier te maken met vrouwen die trouw zijn aan de Koran dan wel Allah, en daar hun doen en laten om een goede moslim uit trekken. Wat moet er gebeuren dat dit denkpatroon te breken??
pi_15307394
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Schatje denkt dat het om de hoofddoek an sich gaat.

Heel vermoeiend als je dan weer vandaar uit moet beginnen met de discussie.

feit blijft dat veel (vrije) moslima's de barricades op gaan voor de hoofddoek, maar niet voor hun onderdrukte zusters.

feit blijft dat de BvmL huizen vol zitten met moslima's die de doek af zouden willen en/of ZELF willen kiezen en niet met moslima's die de doek op willen maar niet mogen.

feit blijft dat meiden in angst zitten omdat ze geen maagd meer zijn en dat er maagdenvlieshersteloperaties plaats vinden puur en alleen om die vrouwen te beschermen!!!!

terwijl het verdomme omgekeerd moet zijn, de mannen dienen VOORGELICHT te worden opdat die angst weggenomen wordt en dergelijke operaties onnodig.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 17:47:07 #10
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15307396
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:42 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja leuk en erg schattig, maar van de op de man spelen maakt totaal geen indruk op mij .

Kom dan eens met inhoudelijke argumenten.
Je stelt alleen maar dat het dragen van een hoofddoekje iets is tussen de moslima en allah. Dat zijn toch geen meetbare argumenten. Alsof allah ooit vanaf een wolk heeft geroepen dat er een hoofddoekje moet worden gedragen, omdat de kerels anders zichzelf niet meer kunnen beheersen. Een typische mannengedachte. Ik ben zelf ook man, maar snap dat de Koran ten bate van mannen is geschreven. Allah is dus een vrouwenhater.

[Dit bericht is gewijzigd door Aaahikwordgek op 10-12-2003 17:48]

pi_15307398
Loubna Melina is trouwens twee keer verkracht door moslims, eenmaal in Frankrijk en een maal in Marokko.

Nog meer van dergelijk fraais:

quote:
De 56-jarige Ebadi, de eerste islamitische vrouw ooit die de prijs wint
...

Ebadi nam de prijs in ontvangst gekleed in een champagnekleurig ensemble en droeg, ondanks bedreigingen van extremisten, geen sluier.

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 10-12-2003 17:48]

woensdag 10 december 2003 @ 17:47:18 #12
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_15307403
Ben het met Milagro eens dat wanneer er over emancipatie gesproken wordt in de moslimcultuur, dat de sleutel bij de mannen ligt.

Het lijkt wel alsof er behoorlijk met twee maten wordt gemeten.
Als je islamitisch bent, man of vrouw, heb je je aan regels te houden. Prima. Maar de regels lijken niet op te gaan voor mannen, die ongestraft door hun omgeving wel mogen roken, drinken en sexen. Het mag niet volgens de Koran maar ik heb nog nooit gehoord van strenge represailles tegen een islamitische man die van de regels afwijkt.

Een moslima daarentegen, hoeft het niet in d'r hoofd te halen.

Misschien heb ik het verkeerd, en worden islamitische jongens ook behoorlijk aangepakt als ze een fout begaan, maar ik heb er nog nooit over gehoord.

Money talks, Bullshit walks!
pi_15307416
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:43 schreef carino het volgende:
Eeeuh wat is er precies gebeurd met deze topic???
Nou, het vorige deel was vol, daarom is er nieuw deel aangemaakt .
pi_15307451
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je stelt alleen maar dat het dragen van een hoofddoekje iets is tussen de moslima en allah.

Wat is daar precies mis mee?? Het is hun goed recht vind ik .
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 17:50:33 #15
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15307475
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:49 schreef schatje het volgende:

[..]

Het is een drogreden. Niemand heeft ooit gesproken met allah himself. Je beroepen op een afspraak met hem is dan ook niet van deze wereld.
pi_15307491
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:47 schreef milagro het volgende:

[..]

Schatje denkt dat het om de hoofddoek an sich gaat.

Heel vermoeiend als je dan weer vandaar uit moet beginnen met de discussie.

feit blijft dat veel (vrije) moslima's de barricades op gaan voor de hoofddoek, maar niet voor hun onderdrukte zusters.

feit blijft dat de BvmL huizen vol zitten met moslima's die de doek af zouden willen en/of ZELF willen kiezen en niet met moslima's die de doek op willen maar niet mogen.

feit blijft dat meiden in angst zitten omdat ze geen maagd meer zijn en dat er maagdenvlieshersteloperaties plaats vinden puur en alleen om die vrouwen te beschermen!!!!

terwijl het verdomme omgekeerd moet zijn, de mannen dienen VOORGELICHT te worden opdat die angst weggenomen wordt en dergelijke operaties onnodig.

En wat wil je er aan doen om al die beelden teniet te doen??

Laten we nu dus maar eens naar een oplossing kijken .

pi_15307503
Ik moet van Allah trouwens tegen hoofddoeken zijn, ik heb de Koran gelezen en dat staat er niet in vermeld. Allah vervloekt die ongelovige varkens die zijn woorden verdraaien.

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 10-12-2003 17:53]

woensdag 10 december 2003 @ 17:52:34 #18
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_15307519
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:49 schreef schatje het volgende:

[..]

Wat er mis mee is, is ondanks het feit dat het hun recht is, zullen ze moeten beseffen dat sommige van hun zusters dit met straffe hand opgelegd wordt. Het getuigt van weinig solidariteit.
Money talks, Bullshit walks!
pi_15307530
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het is een drogreden. Niemand heeft ooit gesproken met allah himself. Je beroepen op een afspraak met hem is dan ook niet van deze wereld.

Een moslim bidt tot Allah, heeft een band met hem. Wie ben jij om te bepalen dat dat er niet toe doet??
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 17:53:29 #20
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15307546
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:51 schreef battlesickloner het volgende:
Ik moet van Allah trouwens tegen hoofddoeken zijn.
Die uitspraak is inderdaad even geldig volgens de onlogica van sommige users hier.
pi_15307565
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:51 schreef battlesickloner het volgende:
Ik moet van Allah trouwens tegen hoofddoeken zijn.
Goede zo knul, jij als Christen komt er wel .
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 17:54:12 #22
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15307576
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:52 schreef schatje het volgende:

[..]

Een moslim bidt tot Allah, heeft een band met hem. Wie ben jij om te bepalen dat dat er niet toe doet??

Ik ben GOD!
pi_15307593
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:52 schreef Kiki het volgende:

[..]

Wat er mis mee is, is ondanks het feit dat het hun recht is, zullen ze moeten beseffen dat sommige van hun zusters dit met straffe hand opgelegd wordt. Het getuigt van weinig solidariteit.

Hoe wil je dat beeld corrigeren??
  † In Memoriam † woensdag 10 december 2003 @ 17:55:33 #24
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15307611
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Hoe wil je dat beeld corrigeren??

Staat de pi bij jou vastgeroest?
pi_15307619
quote:
Op woensdag 10 december 2003 17:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik ben GOD!

Jij, Ovjl! is de andere kant op hoor stumperdje .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')