Daarom, gewoon moslimaatjes pesten. Leuk, gezellig, met z'n allen, ter be-vor-de-ring van het saam-ho-rig-heids-ge-voel. Wij tegen de rest. De overheid als cluppie hooligans. Heerlijke nieuwe wereld.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
Bepaalde lieden hebben zichzelf dus echt wijsgemaakt dat deze maatregel is ingegeven door een soort emancipatoir streven? Kom op mensen, doe niet zo naïef. Een dergelijk verbod is niet bedoeld om de moslimvrouw te helpen of bevrijden.
Dat is het ook niet, maar het is net zo goed een leugen om het om te draaien. Dat je het burkini verbod gaat verwerpen omdat je vrouwen in hun emancipatie wil helpen.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
Bepaalde lieden hebben zichzelf dus echt wijsgemaakt dat deze maatregel is ingegeven door een soort emancipatoir streven? Kom op mensen, doe niet zo naïef. Een dergelijk verbod is niet bedoeld om de moslimvrouw te helpen of bevrijden.
Hm, met niks eronder, kan best lekker zijn met dit weer. En ziet niemand.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lekker de hele dag in zo'n soepjurk rondwandelen, omdat het kan..
Opwaaiende zomerjurken, moet ik ineens aan denken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Hm, met niks eronder, kan best lekker zijn met dit weer. En ziet niemand.
Precies ditquote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
Tuurlijk, dat is echt de enige reden.... Al met al is zij dus zo'n verwesterse moslima, iets waar je maar snel niet op ingaat.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die mode-ontwerpster heeft een gat in de markt gevonden, wil rijk worden daarmee.
Klopt, maar die discussie wordt hier wel gevoerd...quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:26 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar het gaat helemaal niet om de vrijheid of gedwongenheid![]()
Of die vrouwen er zelf voor kiezen of niet doet niet terzake lijkt me.
Ze willlen die boerkini niet op het strand, of die dames er nu zelf voor kiezen of niet dat maakt niks uit.
Vanuit het perspectief van de niet-moslim wordt het bekeken)
Een boerkini verbod is gewoon dom. Want een echte boerkini is feitelijk een wetsuit voor moslima's. De vrouwen die lekker op het strand gaan liggen, liggen daar niet met een boerkini, maar met een normale lange bloes met lange mouwen. Men heeft schijnbaar het begrip boerkini zover opgerekt dat elke legging met bloes, lang shirt of whatever, in samenhang met een hoofddoek, wordt gezien als een boerkini.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, maar het is net zo goed een leugen om het om te draaien. Dat je het burkini verbod gaat verwerpen omdat je vrouwen in hun emancipatie wil helpen.
Kapitalisme is a-moreel hè.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is echt de enige reden.... Al met al is zij dus zo'n verwesterse moslima, iets waar je maar snel niet op ingaat.
viezerikquote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Opwaaiende zomerjurken, moet ik ineens aan denken.
Ik ken eerlijk gezegd ook niemand die dat doet.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, maar het is net zo goed een leugen om het om te draaien. Dat je het burkini verbod gaat verwerpen omdat je vrouwen in hun emancipatie wil helpen.
Natuurlijk is het goed om te praten over ook de vrijheid om niet te kiezen voor religieuze kleding.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:26 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Omdat de onderwerpen niet los van elkaar staan. Als je vrijheid voor de burkini wil (en dat wil ik ook), dan moet je ook vrijheid eisen voor vrouwen die helemaal geen religieuze kleding willen dragen. Nu wordt alleen over het eerste gesproken, en dat is maar de helft van het verhaal en zeer oneerlijk tegenover de vrouwen die de keuze nooit krijgen. Die worden weer in de steek gelaten.
Ik laat alleen zien dat je redenering niet klopt.quote:Kom op nou, handboeien als teken van vrijheid, dit gaat weer nergens over.
Dat vind ik ook. Maar ik blijf het maar herhalen, je kan niet op het moment dat er miljoenen en miljoenen vrouwen worden gedwongen tot religieuze kleding gaan roepen dat het vrijheid is om religieuze kleding te dragen. Los die dwang op, en dan kan je dat argument gebruiken. Nu is het gewoon hypocriet.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ken eerlijk gezegd ook niemand die dat doet.
Persoonlijk vind ik dat mensen helemaal zelf moeten weten wat ze op het strand dragen.
Wat maakt het nu weer uit wie de ontwerpster is?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:43 schreef erodome het volgende:
Tuurlijk, dat is echt de enige reden.... Al met al is zij dus zo'n verwesterse moslima, iets waar je maar snel niet op ingaat.
Nee hoor, gewoon omdat men lekker zelf moet weten wat ze aantrekken. Of ze nu geemcipeerd zijn of niet. Je weet wel, die westerse waarden die het westen zo mooi maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Enige waarom dit "dom" is, is omdat de overheid dus kennelijk de facto kledingvoorschriften uitvaardigt en deze handhaaft en dat alleen voor vrouwen. Dat lijkt me an sich in het seculiere westen niet de bedoeling.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Een boerkini verbod is gewoon dom. Want een echte boerkini is feitelijk een wetsuit voor moslima's. De vrouwen die lekker op het strand gaan liggen, liggen daar niet met een boerkini, maar met een normale lange bloes met lange mouwen. Men heeft schijnbaar het begrip boerkini zover opgerekt dat elke legging met bloes, lang shirt of whatever, in samenhang met een hoofddoek, wordt gezien als een boerkini.
Oftewel, moslima's mogen niet meer op het strand in kleding waar ze zich het best in voelen, maar worden gedwongen een korte broek of hemdje te dragen en liever nog een badpak of bikini.
Die samenhorigheid was er sowieso al niet. Moslims leven in hun eigen parallelle samenleving. De westerse normen en waarden hebben ze toch schijt aan.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Daarom, gewoon moslimaatjes pesten. Leuk, gezellig, met z'n allen, ter be-vor-de-ring van het saam-ho-rig-heids-ge-voel. Wij tegen de rest. De overheid als cluppie hooligans. Heerlijke nieuwe wereld.
Best wel veel als je argument is dat het uit engnekmannetjes koker komt die de vrouw dwingen iets aan te trekken.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:47 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wat maakt het nu weer uit wie de ontwerpster is?
Voor geld zijn genoeg mensen bereid om dingen te doen die tegen hun moreel ingaat. Het feit dat ze een "verwesterse moslima" is, betekent dus helemaal niet automatisch dat de burkini symbool staat voor "verwesterse moslima", of whatever je bedoelt.
Welke normen en waarden precies?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die samenhorigheid was er sowieso al niet. Moslims leven in hun eigen parallelle samenleving. De westerse normen en waarden hebben ze toch schijt aan.
Nee, ik zie gewoon geen enkele reden om het dragen van die kledingstukken te verbieden. Behalve ter bevrediging van een of ander onderbuikgevoel.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:40 schreef truthortruth het volgende:
Nu kom je dus weer aanzetten met de emancipatoire fopspeen. Je doet alsof deze maatregel is bedoeld om moslima's te helpen of zelfs te bevrijden. Dat is natuurlijk lariekoek van de bovenste plank.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:47 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Maar ik blijf het maar herhalen, je kan niet op het moment dat er miljoenen en miljoenen vrouwen worden gedwongen tot religieuze kleding gaan roepen dat het vrijheid is om religieuze kleding te dragen. Los die dwang op, en dan kan je dat argument gebruiken. Nu is het gewoon hypocriet.
Ja, het sa salafisme waar je het over hebt is voorstander van de burkini?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Enige waarom dit "dom" is, is omdat de overheid dus kennelijk de facto kledingvoorschriften uitvaardigt en deze handhaaft en dat alleen voor vrouwen. Dat lijkt me an sich in het seculiere westen niet de bedoeling.
Dat boerkini's voorkomen zie ik als een provocatie van de patriarchale, imperialistische krachten van het salafisme gefinancierd door S.-A..
Maar dat gebeurt dus niet, dat is mijn irritatie. Men focused weer alleen op het idee dat je religie alle vrijheid moet geven terwijl de misstanden binnen de religie worden genegeerd. Als je de grote misstanden binnen religie oplost heeft ook niemand meer een poot om op te staan om tegen religie te ageren. En zal ik er zeker geen behoefte meer aan hebbenquote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:46 schreef erodome het volgende:
Natuurlijk is het goed om te praten over ook de vrijheid om niet te kiezen voor religieuze kleding.
Heb altijd al gezegd dat ik voor een aanpak ben die daders aanpakt, voor een goed en makkelijk bereikbaar hukptraject ben, voor educatie ben en ga zo maar door.
Er wordt niet alleen over het eerste gesproken, dat maak jij ervan en wat anderen ook zeggen je blijft dat beweren.
Die klopt prima, je kan niet een middel dat is uitgevonden om vrijheid te ontnemen gaan gebruiken als symbool voor vrijheid (tenzij je er een dik rood kruis overheen doet).quote:Ik laat alleen zien dat je redenering niet klopt.
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Het is relevant dat de ontwerpster een verwesterde Moslima is waarom? Zou het wel erg zijn als de ontwerpster een compleet gesluierde Wahhabi is?quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:50 schreef erodome het volgende:
Best wel veel als je argument is dat het uit engnekmannetjes koker komt die de vrouw dwingen iets aan te trekken.
Dat zeg ik dus niet, je draait het om. Men ageert tegen dit verbod onder het mom van vrijheid, dat is wat hypocriet is.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
Nu kom je dus weer aanzetten met de emancipatoire fopspeen. Je doet alsof deze maatregel is bedoeld om moslima's te helpen of zelfs te bevrijden. Dat is natuurlijk lariekoek van de bovenste plank.
Zij zitten met wrijvende handjes te kijken naar dit soort discussies, die ze door tal van westerse-helpers op afstand winnen. Dat ze een regressie doen op hun uiteindelijke doel, is voor hen overigens slechts strategie. Overal ook in Europa wordt de grauwsluier van het salafisme overheen getrokken, zoals je overigens ook al ziet gebeuren in tal van Zuid-Oost-Aziatische landen tegenwoordig.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, het sa salafisme waar je het over hebt is voorstander van de burkini?
Echt ryan, dit klopt voor geen meter, volgens die doctrine is de burkini zwaar verboden namelijk.
Nee, men focussed op vrouwen die in burkini naar het strand willen, verspilt daar politiekracht aan die beter ingezet had kunnen worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2016 15:52 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt dus niet, dat is mijn irritatie. Men focused weer alleen op het idee dat je religie alle vrijheid moet geven terwijl de misstanden binnen de religie worden genegeerd. Als je de grote misstanden binnen religie oplost heeft ook niemand meer een poot om op te staan om tegen religie te ageren. En zal ik er zeker geen behoefte meer aan hebben
Dat klopt dus gewoonweg niet.quote:Die klopt prima, je kan niet een middel dat is uitgevonden om vrijheid te ontnemen gaan gebruiken als symbool voor vrijheid (tenzij je er een dik rood kruis overheen doet).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |