Deze zal wel niet helemaal correct zijn..quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 17:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
is er ergens te zien hoeveel daar gevallen is? Krijg berichten van kennissen over gesneuvelde luifels en emmers vol water die uit tenten worden gehaald inclusief hagelstenen.
Waar in het noorden dan? In Assen twee, drie buitjes gehadquote:Op zaterdag 20 augustus 2016 17:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
is er ergens te zien hoeveel daar gevallen is? Krijg berichten van kennissen over gesneuvelde luifels en emmers vol water die uit tenten worden gehaald inclusief hagelstenen.
Ik stond in het Centrum van Oldenzaal op dat moment, daar vielen gelukkig maar een paar druppels maar zag er spectaculair uit in de vertequote:Op zaterdag 20 augustus 2016 17:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
zeer zware bui ontstond er net tussen Oldenzaal en Denekamp. Daar kwam heel, maar dan ook heel wat millimeter naar benedenInclusief hagel
Spetters in de download. Jeugd sentimentquote:
Harmonie laat vannacht al buien zien en dat gaat door tot ver in de middag.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 20:54 schreef marcel-o het volgende:
Jaa
Het westen is eindelijk eens aan de beurt
We gaan 't zien morgen
Nou Joepie de poepiequote:Op zaterdag 20 augustus 2016 15:29 schreef aloa het volgende:
Vanaf de 22e een week lang geen lijntje die onder het langjarig gemiddelde duikt. Zie je zelden dit![]()
[ afbeelding ]
Kan ook...lijkt me altijd zo'n stroomvreter.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Nou Joepie de poepie![]()
Gelukkig is dit de laatste zomer die mijn huis warm gaat krijgen. Airco komt overal tijdens een fijne renovatie in het komend voorjaar.
Ik zet de verwarming in de winter zelden hoger dan 19.5 compenseert mooi.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan ook...lijkt me altijd zo'n stroomvreter.
Ik vind die dingen sowieso niks.
Ik heb er eentje in de auto, maar dat vind ik al niks...quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik zet de verwarming in de winter zelden hoger dan 19.5 compenseert mooi.
Heb er lang over zitten twijfelen want het is een aardige kostenpost om woonkamer een slaapkamer een werkkamer te koelen maar met dit soort geintjes in het vooruitzicht ben ik er toch blij mee. Kan slecht tegen warmte
Valt wel mee eigenlijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 21:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Kan ook...lijkt me altijd zo'n stroomvreter.
Ik vind die dingen sowieso niks.
Ligt eraan hoe je zo'n ding gebruikt, denk ik.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 22:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valt wel mee eigenlijk.
Een wasmachine kost nog meer.
Als je dat ding 's nachts al aanzet... als de temperatuur eenmaal 18 is, verbruikt ie praktisch niks meer.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 22:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je zo'n ding gebruikt, denk ik.
Als het buiten 30 graden is en je stelt dat ding in op 18 graden....
Geen idee, vroeger waren dat altijd geldvreters...maar dat zal idd wel verbeterd zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2016 22:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je dat ding 's nachts al aanzet... als de temperatuur eenmaal 18 is, verbruikt ie praktisch niks meer.
heb het licht maar aangedaanquote:Op zondag 21 augustus 2016 08:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Er is me een partij regen gevallen hier. En nog steeds de tering
Misschien je afvoer nakijken als het er de hele week op blijft staan? Om lekkages te voorkomen.quote:Op zondag 21 augustus 2016 15:13 schreef marcel-o het volgende:
Nu de zon doorkomt, wordt 't meteen goed warm.
Maar.
Platte dak is nu bedekt met water.
Houdt 't huis lekker koel aankomende week
tering wil je niet zo ingewikkeld pratenquote:Op zondag 21 augustus 2016 17:01 schreef aloa het volgende:
Donderdag en vrijdag lijken de meest benauwde dagen te gaan worden. Dauwpunt loopt dan op tot 20 graden
[ afbeelding ]
Relatieve luchtvochtigheid bij 32°Cquote:Op zondag 21 augustus 2016 17:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
tering wil je niet zo ingewikkeld praten![]()
"Het dauwpunt is de temperatuur waarbij bij gelijkblijvende dampdruk condensatie optreedt. Koude lucht kan minder waterdamp bevatten dan warme lucht en raakt bij voldoende isobare afkoeling verzadigd met waterdamp, de relatieve luchtvochtigheid wordt 100%."
Weet nog steeds niet wat het is, maar het zal wel benauwd en klam worden
Godstyfusquote:Op zondag 21 augustus 2016 17:01 schreef aloa het volgende:
Donderdag en vrijdag lijken de meest benauwde dagen te gaan worden. Dauwpunt loopt dan op tot 20 graden
[ afbeelding ]
Hopelijk krijg ik vrij met mijn astma danquote:Op zondag 21 augustus 2016 17:01 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
als dat geen knetterende onweer gaat geven.quote:Op zondag 21 augustus 2016 17:01 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
dan?quote:Op zondag 21 augustus 2016 18:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
als dat geen knetterende onweer gaat geven.
Geweldige week op komst dusquote:
Ik zou donderdagmiddag thuiswerken, ik denk dat ik in plaats daarvan maar gewoon vrij neemquote:Op maandag 22 augustus 2016 10:45 schreef aloa het volgende:
Donderdag lijkt de heetste dag te worden. Als er niet teveel bewolking hangt, dan kan het zeker 35 graden gaan worden.
De warmste maand is toch duidelijk wel juli. De laatste jaren is augustus zelfs vaak erg slecht geweest. Ik herinner me dagen waarop je een evenement had met 13 graden en regen. En als het mooi is, is het meestal maar rond de 20 in augustus, hooguit 24. En koele avonden.quote:Op maandag 22 augustus 2016 12:05 schreef dick_laurent het volgende:
http://www.weer.nl/nieuws(...)-zijn-zeer-zeldzaam/
Goh... ik wist oprecht niet dat Augustus het zo "slecht" deed wat betreft hete dagen en hittegolven.
In mijn beleving zou dat juist de maand moeten zijn waarop het 't makkelijkst lukt aangezien alles nu op zijn meest opgewarmd is.
Net zoals de koudste nachten ook vaak pas in Februari optreden zeg maar.
Maar ja, de korter wordende dagen hebben blijkbaar toch erg veel invloed op die mogelijkheid tot hitte.
Maar die koelste nachttemperaturen vallen meestal wat tegen. Die zijn er (in mijn beleving) vaak pas om vier uur in de nacht ofzoquote:Op maandag 22 augustus 2016 14:58 schreef Infection het volgende:
Mijn god. Dat wordt nog wat op woensdag, donderdag en vrijdag. Gelukkig zijn de nachten aardig koel.
[ afbeelding ]
yep kamertemperatuur meteen weer naar 27.5quote:Op maandag 22 augustus 2016 15:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar die koelste nachttemperaturen vallen meestal wat tegen. Die zijn er (in mijn beleving) vaak pas om vier uur in de nacht ofzo
De zon brak net flink door hier en poeh wat een kracht. Je kunt al voelen hoe warm het gaat worden
Schiet echt omhoog ja. Het wordt echt bikkelen en puffen de komende dagenquote:Op maandag 22 augustus 2016 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
yep kamertemperatuur meteen weer naar 27.5
Tip: ramen open.quote:Op maandag 22 augustus 2016 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
yep kamertemperatuur meteen weer naar 27.5
Er zijn nou eenmaal uitzonderingen die het echt niks vinden, die warmte. Mag tochquote:Op maandag 22 augustus 2016 16:53 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff bikkelen en puffen.... we zijn ook niks gewend he![]()
Twee dagen misschien 30 graden, daarna al snel zakkend naar een graad of 25 en daarna al heel snel zakkend naar 20 graden en zelfs daar onder. (met regen uiteraard)
Wees blij dat het nog even zomer is zeg....
Ok. Fair enough.quote:Op maandag 22 augustus 2016 16:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal uitzonderingen die het echt niks vinden, die warmte. Mag tochIeder zijn voorkeur. Verder overleef ik het uiteraard best en is het de rest gegund hoor. Maar laat degenen die er niet van houden niet verplicht van zomer móeten houden, dank.
Vertel dat een Limburger die op dezelfde kaart kijkt van Dinsdag tm Zaterdag 30+ ziet staan in een jaren 50 huisjequote:Op maandag 22 augustus 2016 16:53 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff bikkelen en puffen.... we zijn ook niks gewend he![]()
Twee dagen misschien 30 graden, daarna al snel zakkend naar een graad of 25 en daarna al heel snel zakkend naar 20 graden en zelfs daar onder. (met regen uiteraard)
Wees blij dat het nog even zomer is zeg....
Je faalt in dat geval.quote:Op maandag 22 augustus 2016 18:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat werkt niet vriendelijke vriend.
Haha, was nu maar niet geëmigreerd hè! Drenthe is zo slecht niet hoor!quote:Op maandag 22 augustus 2016 17:48 schreef Klonk het volgende:
[..]
Vertel dat een Limburger die op dezelfde kaart kijkt van Dinsdag tm Zaterdag 30+ ziet staan in een jaren 50 huisje
Maar goed, we overleven het wel, ben benieuwd hoe de zgn droge hitte me gaat bevallen.
Voorlopig kijk ik erg uit naar vandaag over een week
Inderdaad.quote:Op maandag 22 augustus 2016 17:48 schreef Klonk het volgende:
Vertel dat een Limburger die op dezelfde kaart kijkt van Dinsdag tm Zaterdag 30+ ziet staan in een jaren 50 huisje
Datzelfde geldt voor mijn huis en ik woon in Utrecht. Dus dat is echt niet limbabwe-exclusive...quote:Op maandag 22 augustus 2016 19:14 schreef lily het volgende:
[..]
Inderdaad.
Hier Zuid-Limburg en het is al weken niet onder de 20 graden en in huis niet lager dan 22 geweest.
oh ja, dat is ook shit (nou ja, in de zomer danquote:Op maandag 22 augustus 2016 19:16 schreef dick_laurent het volgende:
Komt ws omdat mn huis op t zuidwesten staat en dus de hele dag zon hapt, plus vrij goed geïsoleerd is.
Die is voor de Bilt toch?quote:Op maandag 22 augustus 2016 14:58 schreef Infection het volgende:
Mijn god. Dat wordt nog wat op woensdag, donderdag en vrijdag. Gelukkig zijn de nachten aardig koel.
[ afbeelding ]
Was het niet 2010 dat er steeds zoveel sneeuw lag. Heel wat door de sneeuw gereden toen. Daarvoor ook wel, maar niet zo vaak als toen.quote:Op maandag 22 augustus 2016 17:47 schreef Nattekat het volgende:
Sinds ik rijlessen heb gevolgd nog nooit in de sneeuw gereden. Dat is dus sinds eind 2014.
Houden zo.
Ik heb er vooral een hekel aan omdat ik dan niet kan slapen met die echte hitte en mijn honden ook niet. Overdag vind ik de warmte niet zo heel ergquote:Op maandag 22 augustus 2016 17:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok. Fair enough.
Als je er echt een hekel aan hebt snap ik de klacht wel. Het sneeuwt immers ook niet vaak in NL maar zodra dat gebeurd vind ik het ook zwaar ruk.
Ik voel me hier prima thuis, maar gemiddeld 3 maanden per jaar betreur ik het besluit om de liefde achteraan te reizenquote:Op maandag 22 augustus 2016 18:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Haha, was nu maar niet geëmigreerd hè! Drenthe is zo slecht niet hoor!
En nu ook voor de zaterdag 30+ in de verwachtingen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 03:02 schreef aloa het volgende:
Vandaag al 30 graden mogelijk in het zuiden. morgen op meer plaatsen ruim boven de 30...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar vind je die van vriidag en zaterdag?quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 03:02 schreef aloa het volgende:
Vandaag al 30 graden mogelijk in het zuiden. morgen op meer plaatsen ruim boven de 30...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier 26.5quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 06:29 schreef Klonk het volgende:
Ik ben er klaar voor, dankzij een heldere nacht en rolluiken tactisch toepassen is het in huis 19,5 graden
/survivalmode aan
21.5 beneden nu.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 06:29 schreef Klonk het volgende:
Ik ben er klaar voor, dankzij een heldere nacht en rolluiken tactisch toepassen is het in huis 19,5 graden
/survivalmode aan
Goed geplandquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:19 schreef computergirl het volgende:
Ik vertek zo naar Limburgwandelen in een hittegolf (leek goed idee vorige week)
Het voelt nu nog een beetje fris hier.quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:19 schreef computergirl het volgende:
Ik vertek zo naar Limburgwandelen in een hittegolf (leek goed idee vorige week)
die zijn er nog niet. Harmonie gaat niet verder dan 48 uur....quote:Op dinsdag 23 augustus 2016 08:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar vind je die van vriidag en zaterdag?
moet nog heel eind met de treinquote:Op dinsdag 23 augustus 2016 09:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het voelt nu nog een beetje fris hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |