welke landen strijden om het goudquote:Op zondag 14 augustus 2016 00:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Boksen -91(m)
B: Oezbekistan, Cuba
Rusland en Kazachstan volgens mij.quote:Op zondag 14 augustus 2016 02:06 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
welke landen strijden om het goud
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Team GB staat helemaal niet zo ver achter China. Zouden die nog 2e kunnen worden? Komt dat zien.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
En Murray gaat ook nog wel goud pakken.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lollerbritten op P2. Merk ook op hoe Canada grossiert in bronzen medailles.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Top 15 teken ik wel voor. Zonder zwemmedailles is dat lastig genoeg.quote:Op maandag 15 augustus 2016 05:29 schreef TLC het volgende:
Nederland gaat de top 10 niet halen, we kunnen wel Hongarije inhalen voor plek 11
quote:Op maandag 15 augustus 2016 03:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat is sowieso iets van Canada. In Londen haalden ze 1 gouden, 5 zilveren en 12 bronzen medailles. In totaal hebben ze nu (op de zomerspelen) 61 goud, 101 zilver en 129 brons.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lollerbritten op P2. Merk ook op hoe Canada grossiert in bronzen medailles.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Het zijn op de Zomerspelen toch niet zo'n afmakers als op de Winterspelen. In de breedte is Canada een behoorlijk sportland, maar ze missen een supervedette.quote:Op maandag 15 augustus 2016 08:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is sowieso iets van Canada. In Londen haalden ze 1 gouden, 5 zilveren en 12 bronzen medailles. In totaal hebben ze nu (op de zomerspelen) 61 goud, 101 zilver en 129 brons.
Al het geld zal wel naar de wintersporten gaan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:20 schreef Leatherface het volgende:
Trouwens, Oostenrijk is nog altijd zonder eremetaal en in Londen eindigden ze al zonder.
Hoe krijg je het als welvarend land met toch dik 8 miljoen mensen dit voor elkaar?
Dan moet je toch alsnog wel een of andere zeiler, judoka, kanovaarder of wat dan ook kunnen hebben die een medaille pakt?quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Al het geld zal wel naar de wintersporten gaan.
Brazilie gaat nog goed scoren op de balsporten deze week.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:44 schreef Ayreon84 het volgende:
Brazilie op 1 goud, 2 zilver, 3 brons. Komt niet vaak voor dat een organiserend land zo matig presteert, of is dit naar verwachting voor een land als Brazilie?
Klopt, maar het is toch tekenend dat het al heel lang zo is.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het zijn op de Zomerspelen toch niet zo'n afmakers als op de Winterspelen. In de breedte is Canada een behoorlijk sportland, maar ze missen een supervedette.
Verwacht ik ook. Ze presteren eigenlijk gewoon in lijn met eerdere Spelen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 11:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Brazilie gaat nog goed scoren op de balsporten deze week.
Zie ze nog wel eindigen met 5 of 6 goud.
Wat zijn de verwachtingen?quote:Op maandag 15 augustus 2016 12:13 schreef BeamofLight het volgende:
Wordt een mooi dagje voor Nederland vandaag
Bouwmeester, mogelijk van Schaardenburg, dat is het volgens mij.quote:
Ik had meer verwacht van een mooi dagjequote:Op maandag 15 augustus 2016 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bouwmeester, mogelijk van Schaardenburg, dat is het volgens mij.
Sanne Wevers ook nog natuurlijk, stop de tijd.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:24 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik had meer verwacht van een mooi dagje
Heel misschien Van Rouwendaal.quote:Op maandag 15 augustus 2016 14:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Sanne Wevers ook nog natuurlijk, stop de tijd.
rouwendaal Bouwmeester turnenquote:
Hopelijk zit het mee.quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:07 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
rouwendaal Bouwmeester turnen
Kwali dafne en ligtlee
En heel misschien een mannenteam beachvolley in de halve finale!
Rectificatie: De Franse is gediskwalificeerd. Hierdoor wint Brazilië het brons (en Italië het zilver)quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
10 km open water (v)
G: NEDERLAND alweer jongens![]()
![]()
Z: Frankrijk
B: Italië
Ik weet niet of we dit als eerste goud ooit voor Bahrein moeten tellen. Die van Rashid Ramzi in Peking werd ingetrokken. Maryam Yusuf Jamal zou normaliter het 1500 meter-goud van Londen krijgen, maar is nog niet officieel uitgereikt dacht ik.quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
3000m steeple (v)
G: Bahrein
Z: Kenia
B: VS
Daarnaast zouden we eigenlijk niet mee moeten willen doen met de gedachte dat sheiks zomaar wat medailles kunnen kopen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:52 schreef Leatherface het volgende:
Ik weet niet of we dit als eerste goud ooit voor Bahrein moeten tellen. Die van Rashid Ramzi in Peking werd ingetrokken. Maryam Yusuf Jamal zou normaliter het 1500 meter-goud van Londen krijgen, maar is nog niet officieel uitgereikt dacht ik.
Canada in 1976?quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:29 schreef Windhapper het volgende:
Brazilië 28e met 1x goud, 2x zilver en 4x brons. Heeft een gastland het ooit eerder zo slecht gedaan?
Eindigden in Montreal zonder goud. Daarom waren ze zo blij met die gouden plakken in Vancouver, aangezien ze ook in Calgary zonder goud bleven.quote:
Zeker. Ze zullen ongeveer gelijk komen met Londen of Peking, misschien iets hoger.quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:13 schreef Slobeend het volgende:
Brazilië krijgt nog een hoop teamsport medailles.
Na de vorige twee Spelen zonder goud naar huis te zijn gegaan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Griekenland heeft de vorm ook weer gevonden deze OS
iddquote:Op maandag 15 augustus 2016 08:46 schreef Leatherface het volgende:
Cuba is toch ook duidelijk minder geworden de laatste jaren. Die waren vroeger steevast in de top 10 te vinden. Vijfde nog in Barcelona zelfs.
Jazeker.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:05 schreef utrecht1970 het volgende:
Zijn die 6 gouden medailles al inclusief die van sAnne? ?
20-30 is technisch gezien mogelijk.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:44 schreef Anonymousz het volgende:
Hoeveel medailles kan nl nog winnen tussen nu en zondag?
Ongunstig voor Nederland met het oog op de top 10.quote:Op maandag 15 augustus 2016 23:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Omnium (M)
G: Italië
Z: Team GB
B: Denemarken
geen brons?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 00:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Boksen -91 (m)
G: Rusland
Z: Kazachstan
Bij boksen krijg je automatisch brons als je de halve finale verliest (na een KO mag je een tijd niet boksen), dus die worden al 2 dagen eerder uitgereikt altijd.quote:
Wel mooie snoekduik van de Bahamas om te winnen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 04:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
400m (v)
G: Bahamas
Z: VS
B: Jamaica
Laatste onderdeel zal nog even op zich laten wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VS stagneert een beetje en Rusland heeft toch ook wel de vorm weer gevonden en lijkt zelfs nog wat te dreigen tegen China, die nog wel wat goede medaillekansen hebben maar zullen moeten vechten voor P2. Nederland lijkt zeker van de top 12, maar voor de top 10 wordt het enorm spannend. Merk ook bijvoorbeeld het hoge aantal brons voor Noorwegen en Tsjechie op.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 05:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
VS zal op één eindigen, maar niet uitgesloten dat ze onder de 40 goud gaan eindigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VS stagneert een beetje en Rusland heeft toch ook wel de vorm weer gevonden en lijkt zelfs nog wat te dreigen tegen China, die nog wel wat goede medaillekansen hebben maar zullen moeten vechten voor P2. Nederland lijkt zeker van de top 12, maar voor de top 10 wordt het enorm spannend. Merk ook bijvoorbeeld het hoge aantal brons voor Noorwegen en Tsjechie op.
verstand van deze man!quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:07 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
rouwendaal Bouwmeester turnen
Kwali dafne en ligtlee
En heel misschien een mannenteam beachvolley in de halve finale!
Yup. Zie http://nos.nl/teletekst#606quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nederland nu op de zevende plaats toch na die achtste gouden plak van net?
Ah jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Yup. Zie http://nos.nl/teletekst#606
Die landen scoren nog wel veel beter als je naar het totaal kijkt... Al die gouden vertekenen het beeld een beetje.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:53 schreef Leatherface het volgende:
De top tien is nu absoluut binnen handbereik voor Nederland. Ergens tussen zes en tien, daar kan Nederland op mikken.
Concurrenten lijken me Italië, Frankrijk, Zuid-Korea, Australië en Hongarije. Je hoeft er maar één uit dat rijtje voor te blijven.
Dan wel een andere weging. Goud is veel meer waard dan zilver en brons bij elkaar. Eerder 6-3-1 ofzo?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:31 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die landen scoren nog wel veel beter als je naar het totaal kijkt... Al die gouden vertekenen het beeld een beetje.
Kijk naar Canada, die hebben ook 13 medailles net als wij, maar maar 2 gouden dus die bungelen ergens onderaan. Maar die zijn erg goed vergelijkbaar met ons.
Eigenlijk moet je een gewogen ranking maken, met g=3punten, z=2 punten, b= 1punt.
Die heb ik er ook nog ff bijgezet, maar gek genoeg veranderd dat bijna niks tov 3-21quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dan wel een andere weging. Goud is veel meer waard dan zilver en brons bij elkaar. Eerder 6-3-1 ofzo?
Even mierenneuken. dit is voor brug met gelijke leggersquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Brug met ongelijke liggers
G: Oekraine
B: Rusland
Ja, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:27 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Even mierenneuken. dit is voor brug met gelijke leggers
een of ander atletiek onderdeel met Kenia? Of mogen die ook maar 2 man per onderdeel afvaardigen...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
We hebben trouwens nog geen enkele SWEEP gezien. Wat zijn onderdelen waarop dat nog een serieuze mogelijkheid is?
De mannensteeple zou kunnen ja. Atletiek is sowieso ongeveer de enige sport waar drie deelnemers toegestaan zijn. Een Jamaicaanse sweep of Amerikaanse sweep lijkt er daar overigens niet in te zitten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:28 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
een of ander atletiek onderdeel met Kenia? Of mogen die ook maar 2 man per onderdeel afvaardigen...
Dit maximaal aantal deelnemers per land zorgt er ook wel voor dat verschillende deelnemers pogen voor andere landen uit te komen. Dan zie ik liever toch wel meer deelnemers per land eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De mannensteeple zou kunnen ja. Atletiek is sowieso ongeveer de enige sport waar drie deelnemers toegestaan zijn. Een Jamaicaanse sweep of Amerikaanse sweep lijkt er daar overigens niet in te zitten.
goud voor Spanje 49er FX (skiff) vrouwen ?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
K1 1000m (m)
G: Spanje
Z: Tsjechie
B: Rusland
Kan ook een 4e plek wordenquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 21:21 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
goud voor Spanje 49er FX (skiff) vrouwen ?
4 landen met evenveel punten maar Spanje staat er beter voorquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 21:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan ook een 4e plek wordenBizar spannend wel
Tweede en derde heeft toch geen enkele waarde man. Niet gewonnen en niet de beste, hoera!quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:32 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Nog niet beter dan londen voor mijn gevoel. Ook al hebben we 2x goud meer dan toen. Totaal aantal moet echt omhoog.
Oostenrijk nu ook pas de eerste.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:41 schreef Thezeurminator het volgende:
Zat even te scrollen tussen de lijst met landen zonder medailles. Mexico met 0 medailles. Wel erg triest voor zo'n groot land.
ja ook al zo belachelijk veel inwoners daarquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:35 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Oostenrijk nu ook pas de eerste.
Maar ze eindigden in Londen zonder en hebben nu één brons. 1 plak op twee spelen voor een welvarend land met volop sportfaciliteiten, beetje schamel niet? (Nieuw-Zeeland heeft bijvoorbeeld eens zo weinig inwoners en nu al tien plakken, de levensstandaard is vergelijkbaar)quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:35 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
ja ook al zo belachelijk veel inwoners daar
Focus op wintersporten? Al zie ik Oostenrijk ook niet als hét Wintersportland. Eerder Noorwegen of Duitsland bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar ze eindigden in Londen zonder en hebben nu één brons. 1 plak op twee spelen voor een welvarend land met volop sportfaciliteiten, beetje schamel niet? (Nieuw-Zeeland heeft bijvoorbeeld eens zo weinig inwoners en nu al tien plakken, de levensstandaard is vergelijkbaar)
Oostenrijk leunt toch wel sterk op alpine skiën en schansspringen ja.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Focus op wintersporten? Al zie ik Oostenrijk ook niet als hét Wintersportland. Eerder Noorwegen of Duitsland bijvoorbeeld.
Hun ex-landgenoten in Hongarije blijven toch altijd plakken pakken op de zomerspelen. Vooral in de watersporten trouwens.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Focus op wintersporten? Al zie ik Oostenrijk ook niet als hét Wintersportland. Eerder Noorwegen of Duitsland bijvoorbeeld.
Komen ze gelijk te staan met Kosovo.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
Greco -66
G: Servie
Z: Armenie
B: Azerbeidjan, Georgie
Wellicht, maar voor veel sporters tijdens de os dus wel. Ik als kijker zie liever veel medailles dan 1x goud.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 22:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tweede en derde heeft toch geen enkele waarde man. Niet gewonnen en niet de beste, hoera!
Uiteindelijk weten mensen alleen nog maar wie goud heeft gewonnen. Liever twee keer goud dan twintig keer brons.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 23:00 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Wellicht, maar voor veel sporters tijdens de os dus wel. Ik als kijker zie liever veel medailles dan 1x goud.
Tijd geleden dat Armenië nog eens goud pakte.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 23:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Greco -96
G: Armenie
Z: Cuba
B: Iran, Turkije
Schoonspringen zijn nog 2 medaillewedstrijden, badminton, snelwandelen. Daar houdt het wel een beetje op denk ik. Denk dat Team GB die tweede plaats wel eens kan gaan pakken.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 02:05 schreef TheVulture het volgende:
China blijft toch wel een beetje achter bij de verwachtingen, al een paar dagen op plek 3. Of komen er nu nog sporten waar ze extreem in uitblinken, naast tafeltennis?
atletiek medaille voor Spanje na 12 jaarquote:Op woensdag 17 augustus 2016 03:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
110 meter horden
G: Jamaica
Z: Spanje
B: Frankrijk
Net als Noorwegen en Canada: domineren vooral op de winterspelen. Vooral Noorwegen: op de Winterspelen vaak dik in de top 5. Zomerspelen nergens te bekennen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 09:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Al het geld zal wel naar de wintersporten gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Boven Frankrijk en Australië, wat een weelde.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Spanje en atletiek.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 04:15 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
atletiek medaille voor Spanje na 12 jaar
Geen spektakelstuk nee. Maar wel misschien illustratief voor het mindere presteren van China.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh, die finale had ik even gemist ja. Nouja, gemengd dubbel badminton is toch het minst boeiende badmintonnummer.
Zonder meer. Alleen springen en tafeltennis gaan goed voor ze. P2 komt ook steeds verder uit de richtingquote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:25 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Geen spektakelstuk nee. Maar wel misschien illustratief voor het mindere presteren van China.
In Peking waren de badmintonnummers, het tafeltennis min of meer zekerheidjes voor China. Ook wonnen ze in 2008 alle turnonderdelen bij de mannen op één na.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonder meer. Alleen springen en tafeltennis gaan goed voor ze. P2 komt ook steeds verder uit de richting
Overigens zag ik bij een boksklasse (weet even niet welke) dat een Fin en een Rus brons pakten.
Ik zie het trouwens zomaar gebeuren dat de VS op één eindigt met minder dan veertig gouden plakken. En dat de uiteindelijke nummer twee fors onder de dertig blijft.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zonder meer. Alleen springen en tafeltennis gaan goed voor ze. P2 komt ook steeds verder uit de richting
Overigens zag ik bij een boksklasse (weet even niet welke) dat een Fin en een Rus brons pakten.
Waar laat de VS het liggen dan? Bij het zwemmen waren ze opnieuw erg sterk.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:30 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ik zie het trouwens zomaar gebeuren dat de VS op één eindigt met minder dan veertig gouden plakken. En dat de uiteindelijke nummer twee fors onder de dertig blijft.
Ten opzichte van 2008 en 2012 zijn de twee machtsblokken iets verzwakt.
Moeilijk te zeggen eigenlijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waar laat de VS het liggen dan? Bij het zwemmen waren ze opnieuw erg sterk.
Wel leuk trouwens, al 56 landen met goud nu. Dat zijn er meer dan in Londen (54 toen)quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Schermen, vrouwen voetbal o.a.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 19:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Voor Nederland geldt eigenlijk hetzelfde he, dit krijg je de volgende spelen nooit meer zo'n goede medaillescore, laat staan 4 gouden medailles in 48 uurquote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Schermen, vrouwen voetbal o.a.
Mocht de VS de dominantie in het zwemmen verliezen dan is het wel mogelijk voor een ander land om ze te passeren in de medaillelijst.
16 goud, 8 zilver en 7 brons in het zwemmen. Het lijkt me lastig om dit de volgende spelen weer te scoren, zeker aangezien wat sterkhouders er de volgende spelen waarschijnlijk niet meer bij zijn.
Moah. Nederland heeft daarvoor 3 goud nodig, dat is echt geen zekerheidje. Duitsland pakt nog wel een kanogoud als het goed is(?), dan heb je er 4 nodig. Ik denk dat we eigenlijk alleen met schippers & de hockeyers nog goud gaan pakken.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:56 schreef Columbiafan het volgende:
Nederland maakt daadwerkelijk kans om boven Duitsland te eindigen. Zeker na het Duitse hockeydebacle.
Vaak goud halen heeft bij een bredere top vooral te maken met wat geluk. Je moet als land gewoon zorgen dat je op bijna alle sporten top 10 kandidaten hebt dan steekt er altijd her en der wat bovenuit.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 20:46 schreef TLC het volgende:
[..]
Voor Nederland geldt eigenlijk hetzelfde he, dit krijg je de volgende spelen nooit meer zo'n goede medaillescore, laat staan 4 gouden medailles in 48 uur
Mja, op gewichtheffen (China) en atletiek (VS) zou je dat zeggen. Maar de Russen zijn in de atletiek sterk op de onderdelen waar de VS niet bijzonder is en de Chinezen waren echt aan het falen bij het gewichtheffen.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:40 schreef TheVulture het volgende:
Je zou verwachten dat de Russische afwezigheid juist de VS en China in de kaart zou spelen maar niets lijkt minder waar
Er valt vast nog wel een 'verrassende' gouden medaille uit de bus van de bmx'erhandbal/volleybal/springruiters. Duitsers gaan normaal wel nog wat zilveren medailles pakken. In de atletiek wordt het niet bijzonder (Storl zilver misschien, speerwerpers zijn chokers en dan ben je al klaar. Tenzij Roleder of Kazmirek nog verrassen voor brons).quote:Op woensdag 17 augustus 2016 21:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Moah. Nederland heeft daarvoor 3 goud nodig, dat is echt geen zekerheidje. Duitsland pakt nog wel een kanogoud als het goed is(?), dan heb je er 4 nodig. Ik denk dat we eigenlijk alleen met schippers & de hockeyers nog goud gaan pakken.
Opmerkelijk dat 'koopland' Azerbeidzjan nog geen goud heeft.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Worstelen -48 (v)
G: Japan
Z: Azerbeidjan
B: Bulgarije, China
Turken ook niet, of heb ik iets gemist?quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat 'koopland' Azerbeidzjan nog geen goud heeft.
Turkije ook nog geen nee. Dat vind ik toch wel de twee opvallendste landen die nog zonder goud zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 22:59 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Turken ook niet, of heb ik iets gemist?
Litouwen verwacht ik ergens ook nog wel goud van. Maar Asadauskaite komt nog in actie.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:01 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Turkije ook nog geen nee. Dat vind ik toch wel de twee opvallendste landen die nog zonder goud zijn.
Qua West-Europa hebben Ierland, Noorwegen, Portugal en Oostenrijk nog geen goud, maar die hadden misschien ook niet veel favorieten.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Litouwen verwacht ik ergens ook nog wel goud van. Maar Asadauskaite komt nog in actie.
Ierland is wel dichtbij geweest met Murphy moet ik zeggen. Noorwegen, Portugal en Oostenrijk vrij treurig natuurlijk.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:05 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Qua West-Europa hebben Ierland, Noorwegen, Portugal en Oostenrijk nog geen goud, maar die hadden misschien ook niet veel favorieten.
Ierland heeft nog Katy Taylor en Noorwegen de handbaldames.quote:Op woensdag 17 augustus 2016 23:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ierland is wel dichtbij geweest met Murphy moet ik zeggen. Noorwegen, Portugal en Oostenrijk vrij treurig natuurlijk.
Waarom post je dit allemaal? Hier zit toch niemand op te wachten.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 03:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
100m horden (v)
Een ZWIEP van de VS
G: VS
B: VS
care ik vind het boeiendquote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom post je dit allemaal? Hier zit toch niemand op te wachten.
Ik weet niet wie m gaat winnen. China heeft nog 2 schoonspringfinales, een serieuze kans bij het snelwandelen en wat mogelijkheden bij het badminton. GB heeft sowieso nog 2x gratis goud bij het triatlon zou ik zeggen en Motime op de 5 km.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:39 schreef Anonymousz het volgende:
strijd voor plek 2 is spannend GB & China beide op 19 goud
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik vind het persoonlijk erg fijn dit overzicht.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 04:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom post je dit allemaal? Hier zit toch niemand op te wachten.
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 05:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
tussen plaats 7 en 11 gaat NL eindigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
Ja, Australië is sowieso al zo goed als klaar. 10 keer goud zou trouwen mooi zijn. Dan reken ik op Hockey, 1 op 2 in volleybal/handbal, 1 op 2 in BMX, springruiters/boksen/grote verrassing. Realistisch gezien pak je Italië (beachvolley kunnen ze wel winnen) en Frankrijk (dat wel handbalgoud pakt en ook in MTB v/m gevaarlijk is) op die manier.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:49 schreef Remzz het volgende:
Zou 10 gouden genoeg zijn voor de top 10?
217 van de 306 medailles uitgereikt. Vanaf plaats 13 staat het echt ver weg, maar met nog twee gouden erbij lijkt me een top 10 wel zeker inderdaad.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 11:30 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Ja, Australië is sowieso al zo goed als klaar. 10 keer goud zou trouwen mooi zijn. Dan reken ik op Hockey, 1 op 2 in volleybal/handbal, 1 op 2 in BMX, springruiters/boksen/grote verrassing. Realistisch gezien pak je Italië (beachvolley kunnen ze wel winnen) en Frankrijk (dat wel handbalgoud pakt en ook in MTB v/m gevaarlijk is) op die manier.
Ja. Australië en Hongarije zijn de landen die je voor moet blijven. Eventueel Italië en Frankrijk nog als je mazzel hebt.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 10:49 schreef Remzz het volgende:
Zou 10 gouden genoeg zijn voor de top 10?
Dat zou toch een buitengewoon mooie score zijn als je bedenkt dat van tevoren iedereen ook op Dumoulin en Schippers als zekere gouden medailles had gerekendquote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja. Australië en Hongarije zijn de landen die je voor moet blijven. Eventueel Italië en Frankrijk nog als je mazzel hebt.
Nog 1 gouden medaille is genoeg denk ik
MWAquote:Op donderdag 18 augustus 2016 07:29 schreef wolfrolf het volgende:
30-31-31 voor de USA. Wat een absurde hoeveelheid medailles.
quote:Op donderdag 18 augustus 2016 08:55 schreef ender_xenocide het volgende:
Altijd leuk statistiek, van de top 9 doen we het per miljoen inwoners gewoon het beste![]()
medailles
per miljoen
inwoners................................................medailles.........inwoners
0,877192982........9..... Nederland............15.....................17,1
0,803858521........2..... Groot-Brittannië...50.....................62,2
0,487421384........7..... Frankrijk................31.....................63,6
0,385259631........8..... Italië.......................23.....................59,7
0,354523227........5..... Duitsland..............29.....................81,8
0,291627469........1..... Verenigde Staten 93...................318,9
0,286512928........4..... Rusland................41...................143,1
0,259230165........6..... Japan....................33...................127,3
0,039793662........3......China.....................54................1357
Dit soort statistieken zijn altijd enorm in het voordeel van kleinere landen. Bereken maar eens hoeveel (gouden) medailles wij zouden moeten halen om op de gemiddelden van de echt kleine landjes te komen.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:29 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
MWA
VS 0,3 medailles per miljoen inwoners
NL 0.9 medailles per miljoen inwoners
Tof landje zijn we eigenlijk gewoon.
welk landje bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Dit soort statistieken zijn altijd enorm in het voordeel van kleinere landen. Bereken maar eens hoeveel (gouden) medailles wij zouden moeten halen om op de gemiddelden van de echt kleine landjes te komen.
Jamaica, Grenada.quote:
http://www.stats.govt.nz/(...)s/olympics-2016.aspxquote:
Slovenië is dan toch ook wel een echt sportland. Verbaas me er ook over hoe klein dat land is.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
http://www.stats.govt.nz/(...)s/olympics-2016.aspx
Nederland 10e bij goud/inwoner (wel grootste land in de top 10), maar ver buiten de top 10 bij medaille per inwoner (nummer 10 heeft 1.32, Nederland 0.88).
wat gefaal bij het gewichtheffen en een dramatische turnploeg. Ook schieten was vooral zilver en brons ipv goud.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:15 schreef Twiitch het volgende:
Chinezen eindigen waarschijnlijk met het slechtste resultaat sinds de vorige eeuw? Wat is daar mee gebeurd dan?
Misschien teveel geld uitgegeven aan hun Defensie om op aan de titel van 2de supermacht te komen? Weet niet maar zal wel te maken hebben met het moment. Zul je zien dat ze in Tokio gaan schitteren al was het alleen maar om het Gastland te kunnen aftroeven gezien hun WW2 verleden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 14:15 schreef Twiitch het volgende:
Chinezen eindigen waarschijnlijk met het slechtste resultaat sinds de vorige eeuw? Wat is daar mee gebeurd dan?
Dat is het leuke van statistiek toch, gebruiken in je eigen voordeelquote:Op donderdag 18 augustus 2016 13:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Dit soort statistieken zijn altijd enorm in het voordeel van kleinere landen. Bereken maar eens hoeveel (gouden) medailles wij zouden moeten halen om op de gemiddelden van de echt kleine landjes te komen.
Lies, damned lies, and statisticsquote:Op donderdag 18 augustus 2016 16:38 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Dat is het leuke van statistiek toch, gebruiken in je eigen voordeel
Japan heeft nog vier jaar om atleten klaar te stomen. In dat kader is het wel interessant dat Japan al 33 medailles heeft. Vorige keer dat ze de spelen in Tokyo hadden behaalden ze 3-4 keer zo veel goud als de paar Olympische spelen daarvoor. Ik zie ze wel 20 goud pakken eigenlijk. Dan is het de vraag van welke sporten die medailles gaan komen. Kans lijkt me groter op onderdelen waar China het toevallig ook van moet hebben. Dat gaat echt heftig worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2016 15:49 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Misschien teveel geld uitgegeven aan hun Defensie om op aan de titel van 2de supermacht te komen? Weet niet maar zal wel te maken hebben met het moment. Zul je zien dat ze in Tokio gaan schitteren al was het alleen maar om het Gastland te kunnen aftroeven gezien hun WW2 verleden.
21 wordt al krap ja.quote:
oepsquote:Op donderdag 18 augustus 2016 22:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
10m schoonspringen (v)
G: China
Z: China
B: Canada
Niet te vroeg juichen
1e taekwondo medaille voor Spanje?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 03:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Taekwondo -57 kg (v)
G: Team GB
Z: Spanje
B: Iran, Egypte
Mwah, werd eerder al brons gehaald bij de mannen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 03:31 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
1e taekwondo medaille voor Spanje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft spannend om plaatsen 2 en 3, terwijl ook om 4-6 een mooie strijd is. Brazilië komt met alle teammedailles straks toch nog aardig opzetten. Al worden er nog maar 2 echt verwacht.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 05:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
En daarmee de nieuwe stand:Hoeveel favorieten hebben Australië, Korea en Hongarije nog?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het blijft spannend om plaatsen 2 en 3, terwijl ook om 4-6 een mooie strijd is. Brazilië komt met alle teammedailles straks toch nog aardig opzetten. Al worden er nog maar 2 echt verwacht.
Australië heeft sowieso Tallent nog bij de 50 km snelwandelen, meer niet denk ik. Ja, BMX (Willoughby zag er erg goed uit) maar dat is een loterij. Zuid-Korea volgens mij nog 2 taekwondoka's die het zouden kunnen. Krisztian Pars bij het kogelslingeren, nu Fajdek er niet is. Maar die zie ik ook niet winnen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 09:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hoeveel favorieten hebben Australië, Korea en Hongarije nog?
Hoezo dan?quote:Op vrijdag 19 augustus 2016 13:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Moldavië en Kirzigië raken overigens hun zuurverdiende plak waarschijnlijk weer kwijt. Zonde voor hen, want het was hun enige.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |