Rectificatie: De Franse is gediskwalificeerd. Hierdoor wint Brazilië het brons (en Italië het zilver)quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
10 km open water (v)
G: NEDERLAND alweer jongens![]()
![]()
Z: Frankrijk
B: Italië
Ik weet niet of we dit als eerste goud ooit voor Bahrein moeten tellen. Die van Rashid Ramzi in Peking werd ingetrokken. Maryam Yusuf Jamal zou normaliter het 1500 meter-goud van Londen krijgen, maar is nog niet officieel uitgereikt dacht ik.quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
3000m steeple (v)
G: Bahrein
Z: Kenia
B: VS
Daarnaast zouden we eigenlijk niet mee moeten willen doen met de gedachte dat sheiks zomaar wat medailles kunnen kopen.quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:52 schreef Leatherface het volgende:
Ik weet niet of we dit als eerste goud ooit voor Bahrein moeten tellen. Die van Rashid Ramzi in Peking werd ingetrokken. Maryam Yusuf Jamal zou normaliter het 1500 meter-goud van Londen krijgen, maar is nog niet officieel uitgereikt dacht ik.
Canada in 1976?quote:Op maandag 15 augustus 2016 16:29 schreef Windhapper het volgende:
Brazilië 28e met 1x goud, 2x zilver en 4x brons. Heeft een gastland het ooit eerder zo slecht gedaan?
Eindigden in Montreal zonder goud. Daarom waren ze zo blij met die gouden plakken in Vancouver, aangezien ze ook in Calgary zonder goud bleven.quote:
Zeker. Ze zullen ongeveer gelijk komen met Londen of Peking, misschien iets hoger.quote:Op maandag 15 augustus 2016 17:13 schreef Slobeend het volgende:
Brazilië krijgt nog een hoop teamsport medailles.
Na de vorige twee Spelen zonder goud naar huis te zijn gegaan.quote:Op maandag 15 augustus 2016 19:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Griekenland heeft de vorm ook weer gevonden deze OS
iddquote:Op maandag 15 augustus 2016 08:46 schreef Leatherface het volgende:
Cuba is toch ook duidelijk minder geworden de laatste jaren. Die waren vroeger steevast in de top 10 te vinden. Vijfde nog in Barcelona zelfs.
Jazeker.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:05 schreef utrecht1970 het volgende:
Zijn die 6 gouden medailles al inclusief die van sAnne? ?
20-30 is technisch gezien mogelijk.quote:Op maandag 15 augustus 2016 22:44 schreef Anonymousz het volgende:
Hoeveel medailles kan nl nog winnen tussen nu en zondag?
Ongunstig voor Nederland met het oog op de top 10.quote:Op maandag 15 augustus 2016 23:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Omnium (M)
G: Italië
Z: Team GB
B: Denemarken
geen brons?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 00:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Boksen -91 (m)
G: Rusland
Z: Kazachstan
Bij boksen krijg je automatisch brons als je de halve finale verliest (na een KO mag je een tijd niet boksen), dus die worden al 2 dagen eerder uitgereikt altijd.quote:
Wel mooie snoekduik van de Bahamas om te winnen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 04:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
400m (v)
G: Bahamas
Z: VS
B: Jamaica
Laatste onderdeel zal nog even op zich laten wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VS stagneert een beetje en Rusland heeft toch ook wel de vorm weer gevonden en lijkt zelfs nog wat te dreigen tegen China, die nog wel wat goede medaillekansen hebben maar zullen moeten vechten voor P2. Nederland lijkt zeker van de top 12, maar voor de top 10 wordt het enorm spannend. Merk ook bijvoorbeeld het hoge aantal brons voor Noorwegen en Tsjechie op.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 05:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
VS zal op één eindigen, maar niet uitgesloten dat ze onder de 40 goud gaan eindigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VS stagneert een beetje en Rusland heeft toch ook wel de vorm weer gevonden en lijkt zelfs nog wat te dreigen tegen China, die nog wel wat goede medaillekansen hebben maar zullen moeten vechten voor P2. Nederland lijkt zeker van de top 12, maar voor de top 10 wordt het enorm spannend. Merk ook bijvoorbeeld het hoge aantal brons voor Noorwegen en Tsjechie op.
verstand van deze man!quote:Op maandag 15 augustus 2016 15:07 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
rouwendaal Bouwmeester turnen
Kwali dafne en ligtlee
En heel misschien een mannenteam beachvolley in de halve finale!
Yup. Zie http://nos.nl/teletekst#606quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nederland nu op de zevende plaats toch na die achtste gouden plak van net?
Ah jaquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:58 schreef beantherio het volgende:
[..]
Yup. Zie http://nos.nl/teletekst#606
Die landen scoren nog wel veel beter als je naar het totaal kijkt... Al die gouden vertekenen het beeld een beetje.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 18:53 schreef Leatherface het volgende:
De top tien is nu absoluut binnen handbereik voor Nederland. Ergens tussen zes en tien, daar kan Nederland op mikken.
Concurrenten lijken me Italië, Frankrijk, Zuid-Korea, Australië en Hongarije. Je hoeft er maar één uit dat rijtje voor te blijven.
Dan wel een andere weging. Goud is veel meer waard dan zilver en brons bij elkaar. Eerder 6-3-1 ofzo?quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:31 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Die landen scoren nog wel veel beter als je naar het totaal kijkt... Al die gouden vertekenen het beeld een beetje.
Kijk naar Canada, die hebben ook 13 medailles net als wij, maar maar 2 gouden dus die bungelen ergens onderaan. Maar die zijn erg goed vergelijkbaar met ons.
Eigenlijk moet je een gewogen ranking maken, met g=3punten, z=2 punten, b= 1punt.
Die heb ik er ook nog ff bijgezet, maar gek genoeg veranderd dat bijna niks tov 3-21quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dan wel een andere weging. Goud is veel meer waard dan zilver en brons bij elkaar. Eerder 6-3-1 ofzo?
Even mierenneuken. dit is voor brug met gelijke leggersquote:Op dinsdag 16 augustus 2016 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Brug met ongelijke liggers
G: Oekraine
Z: VS
B: Rusland
Ja, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:27 schreef Alrac4 het volgende:
[..]
Even mierenneuken. dit is voor brug met gelijke leggers
een of ander atletiek onderdeel met Kenia? Of mogen die ook maar 2 man per onderdeel afvaardigen...quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
We hebben trouwens nog geen enkele SWEEP gezien. Wat zijn onderdelen waarop dat nog een serieuze mogelijkheid is?
De mannensteeple zou kunnen ja. Atletiek is sowieso ongeveer de enige sport waar drie deelnemers toegestaan zijn. Een Jamaicaanse sweep of Amerikaanse sweep lijkt er daar overigens niet in te zitten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:28 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
een of ander atletiek onderdeel met Kenia? Of mogen die ook maar 2 man per onderdeel afvaardigen...
Dit maximaal aantal deelnemers per land zorgt er ook wel voor dat verschillende deelnemers pogen voor andere landen uit te komen. Dan zie ik liever toch wel meer deelnemers per land eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2016 20:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De mannensteeple zou kunnen ja. Atletiek is sowieso ongeveer de enige sport waar drie deelnemers toegestaan zijn. Een Jamaicaanse sweep of Amerikaanse sweep lijkt er daar overigens niet in te zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |