abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:14:14 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164358179
Welkom in Zwangerschap en Geboorte!

7 augustus: Fieder (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
12 september: Mies_poes (meisje)
13 september: NisaSayshi (jongen)
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss (meisje)

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
10 oktober: jUsTmE13o2 (meisje)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS & Kyran (meisje)
27 oktober: Veruca_Assault

3 november: snoenk (meisje)
5 november: gewoonmezelf87 (jongen)
9 november: sproetjes (jongen)
10 november: Roomsnoes (jongen)
27 november: Queens (jongen)
29 november: Tinos85

1 december: Radyhyn (jongen)
12 december: Goudreinette
16 december: Ooi86 (jongen)
23 december: Mienepien
28 december: BlueEyes

2017

25 januari: Levitation
30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei ***

19 maart: Cygne

7 april: Sam1993

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 11-08-2016 11:03:05 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:16:06 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_164358210
Ik ging altijd even een half uurtje vinken idd. Rustig op je zij liggen en elke beweging tellen. Je "moet" minimaal tien bewegingen per uur tellen. Als je je daarna nog steeds zorgen maakt gewoon bellen :)
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:19:40 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164358261
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ging altijd even een half uurtje vinken idd. Rustig op je zij liggen en elke beweging tellen. Je "moet" minimaal tien bewegingen per uur tellen. Als je je daarna nog steeds zorgen maakt gewoon bellen :)
Slavinken, zebravinken of rundervinken?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:21:17 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_164358288
Is dat een rare uitdrukking ja? Ik gebruik m regelmatig :D
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:24:23 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164358345
Nooit van gehoord! Dank voor deze verrijking van mijn woordenschat ;)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:25:19 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_164358360
Turven mag ook hoor, als dat beter bevalt :P
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:27:00 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164358386
8)7 Je hebt het over het tellen van de bewegingen. Mijn hersens, ze zijn nu definitief verdwenen. Ik dacht dat je het over een half uurtje liggen had. Ik zag je al als een soort zebravinkje liggen.

Afijn, soms heb je scherpe momenten, soms niet.
pi_164358460
Hilz :* deze weken zijn ook zenuwslopend }:|

Ik heb toch een extra echo gepland met 8 weken, een week voor de 1e 'officiele' echo. Hopelijk is alles goed :) Het weekend ertussen kamperen we met vrienden die ook zwanger zijn, week of 5 langer dan ik. We hebben vaak gesproken over de frustratie van het lange wachten, haar miskramen e.d. Nu wil ik dit goede nieuws gewoon kunnen delen en niet er om heen hoeven draaien :)

Savvy, jemig wat rot. Hopelijk met 8 weken wel een goed beeld :*
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:31:28 #9
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164358465
_O- Quoi

Sinds ik zwanger ben zeg ik steeds geel tegen roze.. en als ik iets roze zie.. zeg ik geel :{ 8)7
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:34:17 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_164358514
hahaha, maakt niet uit _O- misschien was ik ook niet zo heel duidelijk ;)
Anyway, ik heb de vorige keer erg veel bewegingsstress gehad. Ik werd erg onzeker van verhalen hier over complete uitbraakpogingen, golvende buiken, beurse ribben en wat dan nog meer. Ik had dat allemaal niet. Mijn baby wobbelde wel wat maar ik heb echt nooit complete buikverbouwingen gehad. Voor mij gaf het erg veel rust om regelmatig de bewegingen te tellen.
Maar als je wél meerdere keren per dag complete verbouwingen hebt en dat valt ineens stil (dus niet twee uurtjes, maar echt duidelijk een ander patroon), dan moet je sowieso even bellen.
disclaimer
pi_164358626
Vinken; het nieuwe walvissen :D

Savvy ik hoop dat er volgende keer een mooi vruchtje met hartactie te zien is

Mies gewoon bellen als het niet goed voelt!
pi_164358633
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:19 schreef Quoi het volgende:

[..]

Slavinken, zebravinken of rundervinken?
Blinde vinken natuurlijk :+

En hullie zijn lief. Ik zag er tegenop om hier te gaan posten. a. Ik was het een beetje ontwend omdat ik wohts even heb gelaten voor wat het was en b. Alsof je het jinxt :')
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:40:26 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164358634
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:31 schreef Radyhyn het volgende:
_O- Quoi

Sinds ik zwanger ben zeg ik steeds geel tegen roze.. en als ik iets roze zie.. zeg ik geel :{ 8)7
:D
En nu heb ik trek in gele koeken :9

SQ idd. Ik denk ook dat intuïtie in dat geval leidend is, want alleen jij weet hoeveel bewegingen 'normaal' zijn. Dat half uurtje liggen/vinken is dan even 'ter verificatie'.
pi_164358676
Ikke jaaa gefeliciteerd! Wat een beer O+
Goed gedaan! Veel geluk samen
pi_164358687
En Savvy idd... Ik wacht dan idd liever wat extra dagen. Ik hoop op een mooie knipper bij jou O+
pi_164358708
Ik snapte het vinken wel meteen :D

Ik was vanmorgen bij de vk en we hadden het over de activiteit die ik al bij 16 weken én voorliggende placenta voel.
Ze zei al dat ik dan waarschijnlijk een duwer heb. En dat had ik bij F ook inclusief verbouwen.
Dat schijnt volgens haar nogal te verschillen dus qua bewegingen.
Ben wel vergeten te vragen hoevaak ik met 20 weken nu per dag beweging hoor te voelen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:44:34 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164358729
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:40 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Blinde vinken natuurlijk :O

En hullie zijn lief. Ik zag er tegenop om hier te gaan posten. a. Ik was het een beetje ontwend omdat ik wohts even heb gelaten voor wat het was en b. Alsof je het jinxt :')
Oja, blinde! Onze hele relatie vind ik het stom dat mijn vriend altijd dat soort vlees koopt, maar tijdens mijn zwangerschap ben ik nogal van de agv'tjes geworden en kom ik minstens een keer per week met 'een' vink thuis (behalve dan een zebravink).

Gewoon posten hoor en de onzekerheid is stom! Ben je in de zevende hemel dat je zwanger bent, krijg je die onzekerheid ervoor terug. Continu twijfelen of het wel goed gaat. Niet leuk :N
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:45:57 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_164358764
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:43 schreef BlueEyes het volgende:
Ik snapte het vinken wel meteen :D

Ik was vanmorgen bij de vk en we hadden het over de activiteit die ik al bij 16 weken én voorliggende placenta voel.
Ze zei al dat ik dan waarschijnlijk een duwer heb. En dat had ik bij F ook inclusief verbouwen.
Dat schijnt volgens haar nogal te verschillen dus qua bewegingen.
Ben wel vergeten te vragen hoevaak ik met 20 weken nu per dag beweging hoor te voelen.
Een duwer? Is dat een term? Zijn dat kindjes die later andere kindjes duwen? ;)

En ik weet nog heel goed van de vorige keer dat je echt pas vanaf het derde trimester dagelijks beweging "moet" voelen (omdat het zo'n stressding was voor me). Dus er is geen richtlijn in hoe vaak je het per dag moet voelen bij 20 weken, omdat je nog niet eens dagelijks beweging hoeft te voelen :)
disclaimer
pi_164358798
F is ook enorm geweldadig je weet toch ~O>
Ze benoemde het zo :D
pi_164358799
Fijn Eresh! :*
Hilz hier! O+ Ik snap je, die eerste weken zijn naar. :* Ik verwacht nog steeds bloed te zien elke keer dat ik naar de wc ga.

Vanochtend naar ons potentiële nieuwe huis gaan kijken. Groot! En netjes! We hoeven er gewoon niks aan te doen. Alleen verhuizen. :P
pi_164358891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:44 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oja, blinde! Onze hele relatie vind ik het stom dat mijn vriend altijd dat soort vlees koopt, maar tijdens mijn zwangerschap ben ik nogal van de agv'tjes geworden en kom ik minstens een keer per week met 'een' vink thuis (behalve dan een zebravink).

Gewoon posten hoor en de onzekerheid is stom! Ben je in de zevende hemel dat je zwanger bent, krijg je die onzekerheid ervoor terug. Continu twijfelen of het wel goed gaat. Niet leuk :N
Ik ben wel een beetje uitgevinkt. Ik had laatst een bedorven. Ik ruik dat natuurlijk niet (m'n neus is groot genoeg, dus waarom niet is mij een raadsel) en vent vroeg of ik wel goed bij m'n hoofd was om dat ding op te eten. En toen had ik hem al voor de helft op :') niet ziek van geworden, maar wil ze nu niet meer :D

Ik heb net m'n groene wolk een beetje opgeklopt. En zeil gewoon die 10 dagen tot de 19e door O+
pi_164358894
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:16 schreef Stormqueen het volgende:
Maar als ze slaapt, dan gaan die bewegingen natuurlijk niet komen lijkt me?

Ik ga zo inderdaad even een colaatje erin mikken en op mijn zij liggen. Voel haar af en toe wel wat schuiven, maar het is anders dan normaal.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:53:15 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_164358948
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:51 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Maar als ze slaapt, dan gaan die bewegingen natuurlijk niet komen lijkt me?

Ik ga zo inderdaad even een colaatje erin mikken en op mijn zij liggen. Voel haar af en toe wel wat schuiven, maar het is anders dan normaal.
Ja, ook in hun slaap bewegen ze. Niet zo wild als wakker, maar niemand ligt doodstil in zijn slaap, vandaar ook dat "minimum" van tien bewegingen per uur ;)
(Noot: Even er bij zeggen dat dat dus alleen geldt als je er inderdaad op gefocust bent en rustig ligt, dus niet als je gewoon bezig bent natuurlijk)
Een klaarwakkere baby maakt veel meer bewegingen.
Hopelijk wordt ze zo gewoon weer lekker druk :)

[ Bericht 6% gewijzigd door SQ op 09-08-2016 12:03:41 ]
disclaimer
pi_164359726
quote:
Ai savvy, dat geeft ook geen rust nee -O- wanneer mag je weer? Ik zal hard duimen!
Maandag de 15e.

Dank je O+
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:08:39 #25
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164361097
Gefeliciteerd ikke!

Over bedorven eten: ik at net ver overrijpe meloen, ik dacht echt dat t aan mij lag maar ook hier een man die me voor gek verklaarde dat ik die paar stukjes die ik had gewoon had opgegeten :@ O-) nu ben ik wel wat misselijk maargoed zal wel goedkomen.

En qua bewegen merk ik nu echt dat t derde trimester dichtbij komt want hij wordt echt steeds sterker en het is steeds meer geschop en mn hele buik die af en toe helemaal beweegt ipv gewoel :D
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:09:53 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_164361128
een overrijpe meloen kan toch niet zo veel kwaad? Hoogstens een beetje zompig :')
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:17:40 #27
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_164361296
Hij smaakte dus blijkbaar echt wel ranziger dan ik dacht :') en man zei dat ie stonk maar ook ik ruik weinig :')
Dus ik dacht overrijp maar volgens mijn man gewoon echt niet goed meer
pi_164361348
Ik kreeg weer een sticker *O* bloeddruk lager dan vorige week zelfs :D
Verder wilde ze wel ff kijken of er al ontsluiting was, maar dat heb ik afgeslagen. Het zegt niks. Het kan potdicht zitten en vannacht beginnen, maar er kan ook al zo 2-3cm zijn en dat baby voorlopig nog binnen blijft. Strippen wil ze op zijn vroegst volgende week pas doen, maar weet nog niet of ik dat wil. Ik hoop vooral volgende afspraak niet te halen eigenlijk ;)

En gewoon weer een week tot de volgende controle dus :) Ze verwacht geen gekke dingen meer qua bloeddruk, ik moet er nog een beetje in durven geloven. Maar het lijkt nog steeds realistisch te zijn, thuis in bad kunnen bevallen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164361909
Wat goed Marjolijntje! Je bloeddruk doet het keurig O+

Toch maar even de vk gebeld, want ze is nog steeds erg rustig. Moet zo even langskomen en daarna naar ziekenhuis voor CTG. Spannend
pi_164362131
Mies, goed dat je gebeld hebt hoor! Hopelijk is het loos alarm, maar liever teveel bellen dan te weinig. :*
pi_164362474
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Mies, goed dat je gebeld hebt hoor! Hopelijk is het loos alarm, maar liever teveel bellen dan te weinig. :*
Ja nou, nu begint ze te bewegen inclusief de hik :') Denk dat ik de VK maar weer afbel.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:12:48 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164362630
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ja nou, nu begint ze te bewegen inclusief de hik :') Denk dat ik de VK maar weer afbel.
Goed dat je toch hebt gebeld. Ik zou niks afbellen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:13:51 #33
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164362659
Trolbabbie O+
Misschien is een ctg wel een extra geruststelling.. ook al beweegt ze nu wel weer ;)

Marjo wat goed van je sticker! :Y

Een groene wolk.. ook overrijpe meloen gegeten Hilz :P
Op naar goede echo voor jou en ook voor Savvy!

F en Douwe O+ Ik zeg doen!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:18:06 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_164362786
Fijn van de sticker marjolijn! Gaat lukken!

En fijn dat je meisje weer actief is mies! Ik zou wel even naar de vk gaan en dan in overleg eventueel de ctg laten gaan - dat laatste doe je namelijk ook niet voor je lol.
disclaimer
pi_164362994
Jullie hebben gelijk, ik laat de afspraak wel staan en overleg dan voor evt. ctg. Oh ik ben echt zo onzeker, dan zeg ik dit, zeggen jullie wat en hoppa; ik luister naar jullie :')
pi_164365107
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:40 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Blinde vinken natuurlijk :+

Whehe, dat had ik ook.

Maar idd allemaal lieve reacties. Net een warm bevalbad hier O+
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 15:35:41 #37
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164365251
Haha, ja Mies doe maar wat wij zeggen.. want anders zwaait er wat... ~O>
:+

Straks wel naar je VK luisteren in elk geval :Y

Echt.. elke keer als ik opsta van mijn bureaustoel heb ik het idee dat mijn schaambot doormidden scheurt :'( Dat terwijl het juist zo goed ging en ik niet zo veel last meer had. Als het de komende dagen zo blijft bel ik de fysio..

En nu moet ik steeds mezelf bedwingen om niet naar mijn kruis te grijpen elke keer als ik opsta om naar de printer te lopen, om drinken te halen, om naar mijn collega's te lopen, om naar de wc te gaan :P

Na een minuutje lopen is de pijn wel weer minder en gaat het wel.. maar ik moet toch echt werken achter een pc.. dus weer gaan zitten. Thuis heb ik er minder last van.. eens andere 'standjes' op mijn bureaustoel uitproberen ;)
pi_164365368
Ai Rady, dat klinkt pijnlijk :X

Mies, succes zo!

Fijn van je bloeddruk Marjolijntje :)

Burd, fijn zo dat omdenken O+ Onderwatermuziek doet mij meteen denken aan de sauna (vanaf wanneer mag dat ook alweer, na 3mnd toch :? )

Ik heb nu steeds 'spanning' op/in m'n buik, dat herken ik helemaal niet van vorige keer, tenminste niet zo van het begin. Is het echt zo dat het allemaal sneller gaat dan tijdens zwangerschap 1?
pi_164365947
Ai Rady, dat is niet zo tof. Had je dat vorige zwangerschap ook, bekkenpijn?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:02:42 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164365974
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:35 schreef Radyhyn het volgende:
Haha, ja Mies doe maar wat wij zeggen.. want anders zwaait er wat... ~O>
:+

Straks wel naar je VK luisteren in elk geval :Y

Echt.. elke keer als ik opsta van mijn bureaustoel heb ik het idee dat mijn schaambot doormidden scheurt :'( Dat terwijl het juist zo goed ging en ik niet zo veel last meer had. Als het de komende dagen zo blijft bel ik de fysio..

En nu moet ik steeds mezelf bedwingen om niet naar mijn kruis te grijpen elke keer als ik opsta om naar de printer te lopen, om drinken te halen, om naar mijn collega's te lopen, om naar de wc te gaan :P

Na een minuutje lopen is de pijn wel weer minder en gaat het wel.. maar ik moet toch echt werken achter een pc.. dus weer gaan zitten. Thuis heb ik er minder last van.. eens andere 'standjes' op mijn bureaustoel uitproberen ;)
Oei! Herkenbaar helaas. Je benen lekker op je buro neerleggen (of sjorren) helpt wel en dan anderen voor je naar de printer laten lopen :P Mmm, weet alleen niet of je je daarmee populair maakt.

Ik dacht vanmorgen toen ik onder de douche vandaan stapte juist: wat fijn dat mijn bekkenklachten do-able zijn op dit moment. Helaas, de rest van de dag is pet. Lies, schaambot, blegh. Ik moet maar niet meer denken.

En die kleine begint lachwekkend 'op' me geplakt te zitten. Huid op mijn rug staat echt superduperstrak en mijn taille is echt smal. Absurd. Intussen gaan de grammen die erbij komen omhoog en wordt het stijgingspercentage (en tevens dove gevoel) bij mijn 'afdak' hoger en hoger.

Ik had ervoor getekend vooraf hoor, maar weet nu dat dit ook niet alles is.

Mies, benieuwd naar wat de vk zegt.
En eigenlijk ook naar VA.
pi_164366168
Ik ben ook heel benieuwd hoe het met VA is!

En een dikke :* voor alle kwalen. Het is gewoon hard werken, zwanger zijn..
pi_164366190
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Ai Rady, dat klinkt pijnlijk :X

Mies, succes zo!

Fijn van je bloeddruk Marjolijntje :)

Burd, fijn zo dat omdenken O+ Onderwatermuziek doet mij meteen denken aan de sauna (vanaf wanneer mag dat ook alweer, na 3mnd toch :? )

Ik heb nu steeds 'spanning' op/in m'n buik, dat herken ik helemaal niet van vorige keer, tenminste niet zo van het begin. Is het echt zo dat het allemaal sneller gaat dan tijdens zwangerschap 1?
Bij mij wel fazz. Ben nu 27 weken (omg!) en voel me bijna tzelfde als met 37 vorige keer. Dikke buik, gespannen buik en kan alleen in spagaat bukken (ofwel: ik kan niet meer bukken).
Misselijkheid duurde langer, bi kwam eerder, eerder harde buiken en ik waggel nu dus al. Mijn lichaam hing echt sneller in standje "ZWANGER!".
pi_164366202
Marjolijntje wat goed je bloeddruk!
En 40 weken en mini nog binnen.
Kan je nagaan hoe fijn hij het nog heeft bij je binnen.
Hoop dat je snel de bevalling thuis krijgt die je graag wilt.
pi_164366319
Wat vervelend dat je zo'n last hebt Quoi :( lukt het je nog wel een beetje om je te vermaken?

Mijn vk zei trouwens dat tien keer per dag beweging voelen prima is. Ik lees overal tien keer per uur :?
Naja maakt ook niet uit wat de boekjes zeggen natuurlijk, als het anders dan normaal is moet je er wat mee.
Ik lig aan de/het? CTG. Baby is superactief :')
pi_164366380
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:12 schreef Mies_poes het volgende:
Wat vervelend dat je zo'n last hebt Quoi :( lukt het je nog wel een beetje om je te vermaken?

Mijn vk zei trouwens dat tien keer per dag beweging voelen prima is. Ik lees overal tien keer per uur :?
Naja maakt ook niet uit wat de boekjes zeggen natuurlijk, als het anders dan normaal is moet je er wat mee.
Beter uit voorzorg!
Ik kreeg een keer ongelooflijk op mijn kop vorige keer omdat ik aangaf de dag ervoor weinig te voelen maar had zoiets van ach morgen afspraak.
Je vk wil dat soort dingen echt graag weten.
pi_164366470
Ikke, van harte met jullie beertje *O* O+
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:26:31 #47
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_164366701
Mies, nee vorige zwangerschap helemaal geen last van gehad. In de laatste weken, bij het uittrekken van mijn broek, waarbij je dan even op 1 been staat, had ik soms een pijnlijk gevoel in schaambot.. maar verder helemaal niet eigenlijk.
Fijn dat de kleine lekker actief is!! Toch fijn om die bevestiging te hebben :Y

Fazz, ja, wat Room zegt! De VK zei ook dat dat normaal was, dat je lichaam veel sneller in standje 'zwanger' schiet en dat helaas vaak gepaard gaat met allerhande klachten. Oh teh joy :')
Zwanger zijn is hard werk inderdaad! :7

Quoi, eens kijken wat ik hier voor elkaar krijg... misschien dat er dan meteen een collega mijn voeten kan masseren :P
Heel vervelend dat jij ook al zo lang met klachten rondloopt.. en dan nu dat strakke gevoel er ook nog eens bij.. bleughh.
pi_164366761
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:14 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Beter uit voorzorg!
Ik kreeg een keer ongelooflijk op mijn kop vorige keer omdat ik aangaf de dag ervoor weinig te voelen maar had zoiets van ach morgen afspraak.
Je vk wil dat soort dingen echt graag weten.
Is ook zo! Mijn vk drukte het me net ook op het hart, altijd bellen als je je zorgen maakt. Maar toch, als ze dan weer veel beweegt voel ik me zo'n aansteller. Beter te veel dan te weinig bellen zegt mijn ratio :+

Rady, bijzonder dat zo'n volgende zwangerschap zo anders kan zijn dan de vorige. Er is gewoon geen pijl op te trekken hoe een zwangerschap verloopt.
Hier een tip van Flip: doe alles synchroon, dus met twee benen tegelijk opstaan, zittend aankleden etc.
pi_164366790
Zeg je dat ook niet in je werk Mies ;)
Ik roep het regelmatig tegen ouders van onze patiëntjes in elk geval
pi_164366904
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:29 schreef BlueEyes het volgende:
Zeg je dat ook niet in je werk Mies ;)
Ik roep het regelmatig tegen ouders van onze patiëntjes in elk geval
Altijd :D

Het is sowieso weleens goed om als verpleegkundige zelf in het ziekenhuis te moeten zijn. Valt me op hoe vaak vpks 'ik kom zo terug' zeggen om vervolgens pas na een half uur terug te komen. Heel vervelend en ik zeg het zelf ook heel vaak en kom dan soms ook pas na twintig minuten terug :@ zal het nu nooit meer zeggen, beloofd :+
pi_164366990
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:34 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Altijd :D

Het is sowieso weleens goed om als verpleegkundige zelf in het ziekenhuis te moeten zijn. Valt me op hoe vaak vpks 'ik kom zo terug' zeggen om vervolgens pas na een half uur terug te komen. Heel vervelend en ik zeg het zelf ook heel vaak en kom dan soms ook pas na twintig minuten terug :@ zal het nu nooit meer zeggen, beloofd :+
Zo kwam ik bij de inleiding er achter dat als je zeer laag complex bent (had alleen een ballon in) dat je dan echt geen vpk ziet.
En na de ks je in het ziekenhuis echt niet aan je rust komt hoevaak er mensen binnen komen (schoonmaak, voedingsassistente, vpk om van alles)
Overal was bekend mevrouw is vpk en daardoor was ik ook aardig rap thuis :@
pi_164367011
Mies, liever 10x "aanstellen" dan doorgaan en dat het dan misschien niet goed zit. Goed dat je gebeld hebt. ^O^

Rady, dat klinkt Zo pijnlijk. :{ Hopelijk gaat het beter en kan anders de fysio inderdaad iets voor je betekenen.

Q. :* Het ziet er prachtig uit zo'n buik, maar zorgt inderdaad ook voor veel ongemakken. Ik had het vorige keer ook en het paste echt allemaal nog net (of eigenlijk net niet meer vond ik :6 ) op het laatst. Mijn ribbenkast is gewoon niet breed genoeg om zo'n druk kind als die van mij de vorige keer te kunnen huisvesten. :+ Hopelijk is haar zusje (of broertje, maar man is overtuigd van een meisje, dus ben ik al helemaal in zij-modus :D ) wat chillaxter straks. ;)

Room, wat ga je hard! :o Hang in there. :*

Lichamelijk voel ik me veel beter dan vorige keer op het moment. Ik ben al 5 weken niet meer misselijk en de ergste vermoeidheid is ook voorbij. Vorige keer tot 17 weken echt een slappe vaatdoek geweest, maar dit is veel beter! Buik groeit wel als een malle, dus benieuwd hoe dat deze keer gaat eindigen. :o
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:59:02 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_164367640
Ik heb dit keer ook minder last van kwalen en kwelling, selv :D ik vergeet ook regelmatig dat ik zwanger ben :')
Maar ik begon dit keer ook significant lichter en fitter dus dat scheelt opzekers.

Rady, kun je geen sta-plek aanvragen? Hier hebben mensen ook verstelbare bureaus om achter te staan op medische indicatie :)
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:05:39 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_164367873
Nu ik er eigenlijk over nadenk had ik de vorige keer ook nauwelijks last van kwalen, maar ik was er gewoon de hele dag mee bezig in mijn hoofd.

Het enige wat deze keer wel echt significant anders is is de toename van mijn tetten. De vorige keer begon ik al met 85F dus zoveel konden ze ook niet meer groeien, maar dit keer dus met 10,5 week een nieuwe BH gekocht. Van een matig gevulde 80D (ik had 'm nodig voor de beugelomvang, niet voor de vulling zeg maar) naar 80F al :')
Maar ook daar geldt weer dat het vel van mijn, op het hoogtepunt 95F, er natuurlijk nog wel zat :')

Mies, fijn dat alles goed is!
disclaimer
pi_164368096
Dat is hier inderdaad ook een wezenlijk verschil; ik ben er helemaal niet zo veel mee bezig als de vorige keer. Toen was het vooral nog onbekend en had ik nog genoeg tijd om er steeds aan te denken en te fantaseren (en schaamteloos te lummelen en, en, en. ;( ). Nu ben ik als N. wakker is echt bijna alleen maar met haar bezig, dus mijn hoofd heeft er gewoon geen tijd voor. Voordeel is wel dat ik daardoor het idee heb dat de tijd vele malen sneller gaat en ik over 5,5 maand alweer uitgerekend ben, dafuq? :o
pi_164368148
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:40 schreef Fazzoletti het volgende:

Faz ik ook :o !! Ik schrik er iedere keer een beetje van. Steken rechts steekjes links zere doosch. Nu heb ik vanmiddag wel een flink stuk gelopen, Pokebeesten vangen :') stond in de AH en klapte ineens dubbel. 5 seconden later was er niets meer aan de hand en kon ik weer gewoon verder lopen. Zo gek...
pi_164368304
Ja grappig hoe iedereen dat zo ervaart die van een volgend kindje zwanger is. Mij gaat de tijd niet snel genoeg :@ .. ondanks 2 koters de hele dag om me heen. Ik kijk de weken echt vooruit :@
pi_164368469
Ik denk dat het ook vooral het geval is als je lichamelijk verder nergens last van hebt. Als je steeds teruggefloten wordt door je lichaam zal het anders voelen. En wie weet kom ik hier over X weken keihard op terug. :')
pi_164368608
Fijn SQ dat je weinig kwaaltjes hebt. Licht jammer van de tetten allicht haha. Daar merk ik dan weer niks van overigens :D Bij O had ik alleen met stuwing groterw tetten, verder t zelfde als altijd.
Grappig idd dat het zo verschilt.

En minder zwangerschapsfocus-check. Ik moet nog steeds een sexy--met-stroopwafel-buikfoto maken voor Away. Heb er nog geen 1, behalve wat kiekjes van de vakantie dan. Voel me er soms lullig over naar broertje. 't Is niet zo spannend ofzo, deze zw. Ben ook zo met O bezig. En alle zooi is in huis, al heb ik wel fijne babykleertjes gekocht. Gewoon, omdat t kan 💛
pi_164368920
Het besef dat ik echt zwanger ben is hier pas een paar weken, maar daarnaast kruipt de tijd echt. En ik blijf het zo maf vinden dat ik me nu zoveel beter voel dan 2-3 maanden terug. En dus ook veel minder hoogzwanger dan bij F. Toen was ik alleen maar aan het aftakelen op het laatst.
Nu zit mijn lijf me in de weg, en moet ik wel echt oppassen met lopen-staan-zitten enzo, maar verder.. Ik ben het zat, ik wil graag de bevalling gehad hebben zodat ik weer vooruit kan ipv stil staan, maar qua lijf gaat het nog wel.
En het verrotte slapen en ieder uur plassen heb ik ook wel gehad ondertussen.. :x
pi_164368943
Gefeliciteerd Ikke! *O* *O*

En Hilz welkom, ik sluit me aan bij wat al gezegd is :*.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:09 schreef Stormqueen het volgende:
een overrijpe meloen kan toch niet zo veel kwaad? Hoogstens een beetje zompig :')
Of een beetje alcohollerig :').
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:59:07 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_164369260
quote:

oh ik wilde hier nog even op reageren. Die tien keer per uur / twee uur gelden alleen als je in totale rust bent en je volledig op de beweging concentreert. Dus niet als je gewoon je dagelijkse ding aan het doen bent. En elk duwtje telt dan ook als beweging ;)
disclaimer
pi_164369683
Effe heel eeg offtopic. Zit hier met open mond een item bij Rtl nieuws te kijken over Pokemons vangen. Ik ben volgens mij de enige op de wereld die die hype gewoon niet begrepen heeft ofzo :')
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 18:16:40 #64
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164369827
Op het begin van de zwangerschap vergat ik ook vaak gewoon dat ik zwanger was omdat ik druk ben met O. En nu ben ik de zwangerschap al aardig zat :@ en vind ik het vooral vervelend voor O. Dat ik niet zoveel meer kan.
En is er nog steeds helemaal niets aan de zolder gedaan en/of ruimte gemaakt voor de baby
pi_164370361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:16 schreef snoenk het volgende:
Op het begin van de zwangerschap vergat ik ook vaak gewoon dat ik zwanger was omdat ik druk ben met O. En nu ben ik de zwangerschap al aardig zat :@ en vind ik het vooral vervelend voor O. Dat ik niet zoveel meer kan.
En is er nog steeds helemaal niets aan de zolder gedaan en/of ruimte gemaakt voor de baby
Je hebt echt gewoon minder tijd om erover na te denken... aandacht word zo opgeslokt door peuter... Dat vind ik nu wel echt t rotste van alles, dat ik gewoon veel minder kan doen met haar, Zeker nu ik verplichte rust moet houden mag ik vooral vanaf de bank kijken en spelen, en dus bouwen we kastelen op de bank en lezen we samen veel boekjes, Maar als ik de tijd 10 weken verder kon zetten zou ik t doen. :@
S. 2014
J. 2016
pi_164370849
10 weken verder is het helaas allemaal nog minder, en heb je er hopelijk nog 3 te gaan -O- .

Ik kan iig niet meer nu. Mijn moeder is weer gearriveerd en die blijft nu gewoon tot de baby komt. Mijn lijf is er meer dan klaar mee, en W tillen is onverantwoord en onvermijdelijk zonder hulp. Ik ben toch opgelucht dat ze er weer is, en hier slaapt. Rust in de tent.

Marjolijntje wat fijn van je bd! Lekker coconnen nou, zover mogelijk. :)
pi_164371037
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:49 schreef Crumpette het volgende:
10 weken verder is het helaas allemaal nog minder, en heb je er hopelijk nog 3 te gaan -O- .

Ik kan iig niet meer nu. Mijn moeder is weer gearriveerd en die blijft nu gewoon tot de baby komt. Mijn lijf is er meer dan klaar mee, en W tillen is onverantwoord en onvermijdelijk zonder hulp. Ik ben toch opgelucht dat ze er weer is, en hier slaapt. Rust in de tent.

Marjolijntje wat fijn van je bd! Lekker coconnen nou, zover mogelijk. :)
Fijn dat je moeder er weer is en veel kan overnemen. Welke termijn ben je van W bevallen?

3-5 weken verplicht rust klinkt voor mij beter dan 10-15. Maar goed de kleine man doet het nog steeds allemaal goed ondanks de operatie en tegenslagen, dus daar doen we t voor.
S. 2014
J. 2016
pi_164371086
Ooh Crump fijn dat ze er is!
Mijn moeder gaat ook komen vanaf week 40 hebben we afgesproken.
Dan zijn we de stress van oppas in die weken ook kwijt.
En vanaf week 37 is ze standby en komt ze zsm mocht nodig zijn.
pi_164371127
W kwam met 39+3. Dus verkijk je er niet op, een tweede kan gerust (veel) later komen :').

Ja blue, ik was ook al dagen aan het puzzelen met achtervang en een gat van 2 uur hier en een voor W onbekende daar.. -O- dat geeft ook stress. Geen wonder dat het kind nog niet naar buiten komt :')
pi_164371532
Wat onwijs fijn Marjolijntje O+

Mies ik ben vorige zwangerschap ook een paar keer geweest met minder leven voelen. En aan het apparaat ook altijd een stuiterbaby :D ben je weer gerustgesteld nu?

Ik ben ook benieuwd naar VA :{
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:13:48 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164371584
quote:
Wat vervelend dat je zo'n last hebt Quoi lukt het je nog wel een beetje om je te vermaken?
Dat komt wel goed :Y Alles op z'n elfendertigst, dus mijn dag gaat altijd snel voorbij met de weinig dingen die ik wil doen. Maar een beetje saai wordt het wel.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:38 schreef Selvaria het volgende:
Q. Het ziet er prachtig uit zo'n buik, maar zorgt inderdaad ook voor veel ongemakken. Ik had het vorige keer ook en het paste echt allemaal nog net (of eigenlijk net niet meer vond ik ) op het laatst. Mijn ribbenkast is gewoon niet breed genoeg om zo'n druk kind als die van mij de vorige keer te kunnen huisvesten. Hopelijk is haar zusje (of broertje, maar man is overtuigd van een meisje, dus ben ik al helemaal in zij-modus ) wat chillaxter straks.
Hey wat fijn dat je het herkent! Mijn ribben komen zowat uit mijn rug steken, zo strak staat het :D
Maar goed, nog eventjes doorbijten. Hoop dat jij een chillaxtere :+ buikbaby gaat hebben.
Ik vind het stiekem natuurlijk wel heel fijn dat hij zo actief is. Geen twijfel hier. Die doppler was gister bij de vk ook overbodig. Hij doet het.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Effe heel eeg offtopic. Zit hier met open mond een item bij Rtl nieuws te kijken over Pokemons vangen. Ik ben volgens mij de enige op de wereld die die hype gewoon niet begrepen heeft ofzo
Ik sluit me bij je aan. Mis het helemaal :{

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:49 schreef Crumpette het volgende:
Wat super dat je moeder er is :) :) Valt niet mee zo. Hopelijk kom je zo ook een beetje tot rust voordat je een prestatie mag gaan leveren.

Over die prestatie gesproken: ik zie er gewoon naar uit, weten jullie dat? Kom maar op met die shitzooi. Je kunt lang tegen iets opkijken, maar ook op een gegeven moment denken: bring it on! Ik had gedacht dat ik zenuwachtig zou zijn, maar ik ben eerder strijdbaar ofzoiets. Ik ga mijn stinkende best doen. Nu alleen nog wachten tot meneer er ook zin in heeft...
pi_164372138
Crump fijn dat je nu permanente hulp krijgt!
pi_164372267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:12 schreef Fieder het volgende:
Wat onwijs fijn Marjolijntje O+

Mies ik ben vorige zwangerschap ook een paar keer geweest met minder leven voelen. En aan het apparaat ook altijd een stuiterbaby :D ben je weer gerustgesteld nu?

Ik ben ook benieuwd naar VA :{
Precies :D de verpleegkundige vroeg ook of ik voor de zekerheid de banden van de CTG mee wilde nemen, zodat als ik minder leven voelde, ik de banden om kon doen en dus de baby weer meer ging bewegen :D

Ben wel gerustgesteld, baby lag gister nog niet vast in bekken, nu wel. Waarschijnlijk dat ik daardoor minder voel.

Was het trouwens nog gelukt met die nieuwe urinekweek voor de gbs-bacterie?

Quoi, zo sta ik er ook in (moet nog wel minstens twee weken wachten), kom maar op met die bevalling! Het gaat pijn doen en het zal niet heel leuk zijn, maar ook weer wel. Kom maar hier met die baby O+

Crump, heel fijn dat je moeder er nu is! Hopelijk geeft je dat een hoop rust en komt de baby snel kijken.

Wij gaan zo naar de voorlichtingsavond in het ziekenhuis, bevallen thuis of in het ziekenhuis. Ik heb de keuze al gemaakt (thuis) maar we gaan toch maar.

Ik word een beetje moedeloos van de pijn in m'n bekken. Eerst was het alleen rechts en links af en toe. Nu zit er een pijn in links die uitstraalt naar mijn hele been. Soms zak ik er echt doorheen dus moet me steeds vasthouden. Hopelijk ook iets tijdelijks.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:46:12 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164372611
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:33 schreef Mies_poes het volgende:
Ben wel gerustgesteld, baby lag gister nog niet vast in bekken, nu wel. Waarschijnlijk dat ik daardoor minder voel.
Kijk eens aan! Goed dat je het hebt laten doorgaan, want nu weet je zelfs een mogelijke oorzaak.

Zit jou ook niet mee met je bekken hè? Hangt misschien ook samen met de totale indaling. Daar zal het niet comfortabeler van worden.

Grappig dat jij er ook zo in staat (strijdbaar). Kijken of we daar na 10 uur weeen en 2 cm ontsluiting nog zo over denken :+
pi_164372633
Crump fijn dat je moeder er is, nu zelf ook rustig aan en coconnen O+

Ik ga morgen met F. naar mijn ouders. Een hele dag samen thuis (of nouja, stiekem 2 achter elkaar) trek ik ook heel slecht nu. En daar helpt mijn moeder heel erg mee met F. bezig houden en zorgen voor enzo. En we blijven eten, dus als we dan weer thuis zijn kan ze gelijk naar bed ;)
VL is nu dadels halen. Volgens de vk zou dat ook wel echt kunnen helpen, 6 per dag. We gaan het proberen.

Uitkijken naar de bevalling is hier nog steeds een groot woord, maar heel voorzichtig geloof ik er zelf steeds meer in dat het gewoon echt thuis gaat worden. Laat het dan maar komen ook nu.
En over 2 weken start F. op school, stiekem is het wel fijn als ze dan even de kans heeft gekregen om aan haar broertje en ons nieuwe gezin te wennen :@

Hier trouwens minder last van bekken nu de baby (diep) ingedaald ligt.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:49:34 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164372702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:47 schreef Marjolijntje het volgende:
Crump fijn dat je moeder er is, nu zelf ook rustig aan en coconnen O+

Ik ga morgen met F. naar mijn ouders. Een hele dag samen thuis (of nouja, stiekem 2 achter elkaar) trek ik ook heel slecht nu. En daar helpt mijn moeder heel erg mee met F. bezig houden en zorgen voor enzo. En we blijven eten, dus als we dan weer thuis zijn kan ze gelijk naar bed ;)
VL is nu dadels halen. Volgens de vk zou dat ook wel echt kunnen helpen, 6 per dag. We gaan het proberen.

Uitkijken naar de bevalling is hier nog steeds een groot woord, maar heel voorzichtig geloof ik er zelf steeds meer in dat het gewoon echt thuis gaat worden. Laat het dan maar komen ook nu.
En over 2 weken start F. op school, stiekem is het wel fijn als ze dan even de kans heeft gekregen om aan haar broertje en ons nieuwe gezin te wennen :@

Hier trouwens minder last van bekken nu de baby (diep) ingedaald ligt.
Wacht, dat heb ik ook ergens gelezen. Omdat 'ie de boel dan stabiliseert als het ware waarschijnlijk.

Succes met de dadels :D Ga ik onthouden.
pi_164372980
Ja de nieuwe urinekweek is wel goed gegaan en was negatief. Geen actieve infectie op het moment nu dus.

Ik heb sinds de baby meer is ingedaald veel moeite met uitplassen. Moet me echt in alle bochten wringen om mn blaas leeg te krijgen. Verder merk ik er weinig van, ik vind eigenlijk dat hij nog best hoog in mn buik ligt.

Dadels? Die vind ik nog lekker ook! Lees wel dat je er minstens 4 weken van tevoren mee moet beginnen maar alle beetjes helpen vast.
pi_164373635
Waarom verplichte rust gewoonmezelf? Dat heb ik even gemist denk ik.

Crumpette, wat fijn van je moeder! Misschien heb je nu inderdaad de rust om te gaan bevallen.

Radyhyn, wat vervelend van de pijn... Ook zo lastig te doorbreken.

Minder aandacht voor de zwangerschap door dreumes herken ik. Geen buikfoto's, geen geslachtspretecho, minder aan denken. Soms kan ik me even schuldig voelen, maar dan bedenk ik maar dat buikbaby er ook niks van merkt en het vorige zwangerschap meer voor mezelf was. Als ze er eenmaal is krijgen ze heus beiden evenveel liefde O+
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:37:11 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164374270
Net even onze bedden opgeschoven, nachtkastjes geëlimineerd en wiegje naast me gezet. Heel onverstandig want heb mijn rug tegen flink wat gewicht gezet, maar ik heb wel een schommelwiegje naast me O+

Het MOEST!

Nu nog onze eigen bedspulletjes kwijt kunnen :')
pi_164375487
Grappig om te lezen dat de meeste juist minder bewust bezig zijn met de zwangerschap... ik heb het nu net andersom! Probeer juist extra te letten op alle bewegingen en duwtjes. Kan ook wel lachen om alle aanwezige kwaaltjes die ik nu wel heb. Juist doordat dat bij flint zo abrupt stopte... nu is het beetje zwangerschap kwaaltjes bingo... vocht vasthouden check...maagzuur...check... _O- gewoon normale zwangerschap...check :')
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_164375976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:57 schreef Fieder het volgende:

Dadels? Die vind ik nog lekker ook! Lees wel dat je er minstens 4 weken van tevoren mee moet beginnen maar alle beetjes helpen vast.
*Proest* dan kun je waarschijnlijk hetzelfde stellen over noodlesoep of schuimblokken ;)
pi_164376417
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

*Proest* dan kun je waarschijnlijk hetzelfde stellen over noodlesoep of schuimblokken ;)
Ja en nou wil ik schuimblokken :').
pi_164376520
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:31 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ja en nou wil ik schuimblokken :').
en noedelsoep :'(
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:33:35 #84
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_164376522
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:33 schreef Roomsnoes het volgende:

En minder zwangerschapsfocus-check. Ik moet nog steeds een sexy--met-stroopwafel-buikfoto maken voor Away.
Braaf
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_164376637
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:16 schreef Heliotrope het volgende:
Waarom verplichte rust gewoonmezelf? Dat heb ik even gemist denk ik.

Crumpette, wat fijn van je moeder! Misschien heb je nu inderdaad de rust om te gaan bevallen.

Radyhyn, wat vervelend van de pijn... Ook zo lastig te doorbreken.

Minder aandacht voor de zwangerschap door dreumes herken ik. Geen buikfoto's, geen geslachtspretecho, minder aan denken. Soms kan ik me even schuldig voelen, maar dan bedenk ik maar dat buikbaby er ook niks van merkt en het vorige zwangerschap meer voor mezelf was. Als ze er eenmaal is krijgen ze heus beiden evenveel liefde O+
Veel harde buiken, waarop gister op ctg te zien was dat de kleine man dat als vervelend ervaart en even dipt met zn hartslag. Normaal is minder doen dan de oplossing, maar ik deed al weinig en dat is dus nog te veel. Heeft zeer ws alles met de operatie te maken waardoor het gewoon heel erg gevoelig is...
S. 2014
J. 2016
pi_164376770
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:33 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Braaf
O+
  Manager PR/Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:46:36 #87
269689 crew  Viv
pi_164377072
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 17:59 schreef Stormqueen het volgende:
oh ik wilde hier nog even op reageren. Die tien keer per uur / twee uur gelden alleen als je in totale rust bent en je volledig op de beweging concentreert. Dus niet als je gewoon je dagelijkse ding aan het doen bent. En elk duwtje telt dan ook als beweging ;)
Dit ja, ik moet de baby elk dagdeel een keer voelen tijdens de dagelijkse dingen. Dat vink ik dus ook heel bewust af: "ochtend: check! middag: check!". Afgelopen zaterdag had ik haar 's ochtends en 's middags niet duidelijk gevoeld, dus toen in bed gaan liggen vinken, telde ik 6 bewegingen in een kwartier. :') Bizar hoeveel meer je voelt als je erop focust.
pi_164377582
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Veel harde buiken, waarop gister op ctg te zien was dat de kleine man dat als vervelend ervaart en even dipt met zn hartslag. Normaal is minder doen dan de oplossing, maar ik deed al weinig en dat is dus nog te veel. Heeft zeer ws alles met de operatie te maken waardoor het gewoon heel erg gevoelig is...
Maar heb je nu bedrust gekregen of advies voor nog rustigeraan doen??
pi_164377632
Dat herken ik van de vorige keer ook Vivi.
En als je het een beetje bijhoudt kan je op den duur ook wel een patroon erin vinden.
pi_164377847
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ah zo, wat naar... Balen dat je zo veel vanaf de bank moet doen.
  Manager PR/Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:10:28 #91
269689 crew  Viv
pi_164378051
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:01 schreef BlueEyes het volgende:
Volledige bedrust is toch met po en alles? Volgens mij heeft ze dat niet.
pi_164379406
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:01 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Het is geen officiele bedrust, Ik mag op de bank/op bed liggen/zitten en mag daar vanaf om te plassen en douchen en te eten of even buiten te zitten in de tuin. Veel meer zorgt voor teveel harde buiken. Na de operatie kon ik al niet zoveel meer zelf en later door mn bekken nog minder, en nu dus nog minder :P

Gelukkig kan ik veel spullen op de salontafel kwijt dus probeer daar gewoon met Saar te knutselen enz en me dan iets minder schuldig te voelen :@
S. 2014
J. 2016
pi_164379574
Late update weer. Sorry!
Baby zit nog binnen en de AB doet zijn werk want de buik is rustig! Hoera! Rond 16u nog een harde buik *pufffff* maar daarna alles rustig. Ontsluiting blijft ook steken op de 3 dus iedereen is positief dat we het meest gunstige scenario te pakken hebben. Heel fijn!
Wat de infectie is/was weten ze niet maar nu issie heel erg op z'n retour en dus geen weeen meer.
Vandaag verder heel veel en hard ontkenning. Ik weet niet meer wie het was; lief! Maar ik had geen behoefte om meer te weten over extreme prematuren want ik hoopte zo hard dat het niet nodig zou zijn! Stel baby komt snel (niet!) dan graag!
Theoretisch gezien kan ik nog overtijd gaan met 3cm ontsluiting. Maar ook al blijft het nu rustig, de kans is aanzienlijk dat ik de 40wk niet ga halen. Zelf hoop ik minstens 35wk en liever de 37!
Ik moet nog wel blijven weet niet hoe lang, Als het nog even rustig blijft en de artsen hebben vertrouwen dan mag ik naar huis. Heb geen indicatie gekregen van hoe lang dat is. Ik woon vlakbij (niet Rotterdam Quoi) het ziekenhuis dus dat kan meewegen in de beslissing mij naar huis te laten gaan. Maar eerst de AB kuur afmaken en dán afwachten, groei baby moet goed zijn en mss dán thuis op 'verlof'?

Tis een grote onzekerheid hier, vrij kut. Ik weet dingen liever zeker.

Maar so far so good!
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_164379696
Ondanks dat het spannend zal blijven de komende tijd klinkt dit als een goed scenario, VA! Fijne update. O+
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 23:01:33 #95
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_164380382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:44 schreef Veruca_Assault het volgende:
Late update weer. Sorry!
Baby zit nog binnen en de AB doet zijn werk want de buik is rustig! Hoera! Rond 16u nog een harde buik *pufffff* maar daarna alles rustig. Ontsluiting blijft ook steken op de 3 dus iedereen is positief dat we het meest gunstige scenario te pakken hebben. Heel fijn!
Wat de infectie is/was weten ze niet maar nu issie heel erg op z'n retour en dus geen weeen meer.
Vandaag verder heel veel en hard ontkenning. Ik weet niet meer wie het was; lief! Maar ik had geen behoefte om meer te weten over extreme prematuren want ik hoopte zo hard dat het niet nodig zou zijn! Stel baby komt snel (niet!) dan graag!
Theoretisch gezien kan ik nog overtijd gaan met 3cm ontsluiting. Maar ook al blijft het nu rustig, de kans is aanzienlijk dat ik de 40wk niet ga halen. Zelf hoop ik minstens 35wk en liever de 37!
Ik moet nog wel blijven weet niet hoe lang, Als het nog even rustig blijft en de artsen hebben vertrouwen dan mag ik naar huis. Heb geen indicatie gekregen van hoe lang dat is. Ik woon vlakbij (niet Rotterdam Quoi) het ziekenhuis dus dat kan meewegen in de beslissing mij naar huis te laten gaan. Maar eerst de AB kuur afmaken en dán afwachten, groei baby moet goed zijn en mss dán thuis op 'verlof'?

Tis een grote onzekerheid hier, vrij kut. Ik weet dingen liever zeker.

Maar so far so good!
Duimen draaien voor die 37 weken! Kennisje had met 27 weken weeen en is van de week bevallen met 36+3.
En als de baby te vroeg komt, mag je me alles vragen. Maar ik hoop zoooooo dat dat niet nodig is!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 23:05:48 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164380580
Positief nieuws VA! Dat is mooi!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164380777
VA dat klinkt overwegend positief gezien de situatie. Afwachten maar :* ... buikbaby nog mooi even binnen blijven spelen en vetjes kweken :*
pi_164380864
Wat een goede update VA! Mijn duimen blijven draaien.
pi_164381025
VA, goed nieuws, naar omstandigheden dan. Rustig aan en hopelijk blijft baby nog lang binnen :)
pi_164381341
:* Veruca_Assault. Ik vind het mooi hoe je ermee omgaat, ik hoop ook met je mee!
pi_164381358
Buikbabe moet nog even binnen rotzooi maken! O+
pi_164381800
Dat is fijn om te lezen!!! Hopelijk blijft alles rustig en mag je snel naar huis!! :*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 23:39:11 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164382110
VA fijn dat de infectie op z'n retour is en de weeën zijn gestopt *O*.
Kunnen we je een kaartje/iets leuks sturen of zo, ter afleiding?
KuikenGuppy
pi_164383032
Jeeej VA! Wat super dat de weeen gestopt zijn! Hopenlijk mag je snel thuis rusten en blijft mini gewoon nog een week of 10 bij mama spelen
S. 2014
J. 2016
pi_164383269
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:33 schreef Fieder het volgende:

[..]

en noedelsoep :'(
Wat een combinatie, ben je zwanger ofzo?
pi_164384047
Vanaf hoe laat hoor je officieel bij de nachtploeg? w/ }:|

Gevalletje kannieslapenie :'(
pi_164384785
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:57 schreef Fieder het volgende:
Ja de nieuwe urinekweek is wel goed gegaan en was negatief. Geen actieve infectie op het moment nu dus.

Ik heb sinds de baby meer is ingedaald veel moeite met uitplassen. Moet me echt in alle bochten wringen om mn blaas leeg te krijgen. Verder merk ik er weinig van, ik vind eigenlijk dat hij nog best hoog in mn buik ligt.
Is dit misschien wat voor je? *)

(Ja het is gericht op poepen maar ik plas ook beter gehurkt 8-))
  woensdag 10 augustus 2016 @ 03:14:06 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164385798
VA wat een fijn bericht! Duimen draaien hier dat jouw babs nog even fijn blijft zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 00:33 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanaf hoe laat hoor je officieel bij de nachtploeg? w/ }:|

Gevalletje kannieslapenie :'(
Hoop dat je inmiddels slaapt ;) Niet lekker inslapen of doorslapen, wat mij betreft allemaal nachtploegwaardig.

Hier ook weer vaste prik. Ik zal wel weer in slaap vallen... :)
pi_164386657
Oh in dat geval.. chronisch nachtploeglid hier *). Maar ik ga nog wel even een paar uur mijn horizontale pirouetteskills trainen, gracieuze walvisstylo jeweets.
  Manager PR/Moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 06:41:18 #110
269689 crew  Viv
pi_164386801
VA wat een mooie update! En morgen ben je 29 weken in plaats van 28! *O*

Hier ook midden in de nacht wakker, en toen had ik honger :') maar ik ben blijven liggen zodat ik weer in slaap viel. En toen droomde ik dat mijn kat dood was. :(
pi_164386879
VA, wat een goed nieuws! Hopelijk blijft alles rustig en mag je snel naar huis *O*

Meld }:|
Minstens 10 keer plassen en bluh. Straks naar mn moeder. Fieder beval jij eens, misschien wacht mijn baby wel netjes op zijn beurt ;) Dan mag ik ook :P
  woensdag 10 augustus 2016 @ 07:44:05 #112
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164386938
Dat waren slechts drie uurtjes slaap }:| Darmen zijn echt aan het kutten en mijn afdak doet pijn. Ik zit gewoon vol!

Afijn, goedemorgen c_/
pi_164387111
Voor wie nog nieuwsgierig was naar mijn twee streepjes: vals alarm!
en hoewel dat echt echt de beste optie is nu, toch teleurgesteld zijn hè :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164388064
VA wat een fijne update O+
Hopen dat het nu rustig blijft en je nog lekker even door kan broeden.

Pinq fijn en ook balen :*
pi_164388240
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 08:20 schreef pinquit het volgende:
Heb iedere dag even aan je gedacht maar wilde er niet naar vragen :@. Is het wel een wens voor de toekomst?
pi_164388250
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 08:20 schreef pinquit het volgende:
Ahh pinq :* De beste optie, maar toch rot
pi_164388280
VA, fijn te lezen dat baby nog veilig binnen zit! Hopelijk blijft dat zo de komende weken. Succes en sterkte :*.
pi_164388359
VA goed nieuws! O+

Uni thanks _O-

Meld :{ again... met keurige bloeddruk ondanks aanhoudende hoofdpijn. En met strippoging achter de rug... au!! Vorige zwangerschap deed dat niks maar wilde het toch proberen.

Als dit niks op gang brengt volgende week maandag weer, woensdag weer en dan vrijdag naar de gyn om inleiding te bespreken :{
pi_164388512
Mijn duimen draaien Fieder! ^O^
pi_164388535
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:08 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heb iedere dag even aan je gedacht maar wilde er niet naar vragen :@. Is het wel een wens voor de toekomst?
Ja! :)
  Manager PR/Moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 10:27:47 #121
269689 crew  Viv
pi_164388576
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:15 schreef Fieder het volgende:
Als dit niks op gang brengt volgende week maandag weer, woensdag weer en dan vrijdag naar de gyn om inleiding te bespreken :{
Er kan in de tussentijd nog een heleboel gebeuren hè. :)
pi_164389205
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:25 schreef pinquit het volgende:

[..]

O+

Fieder, succes met die rottige laatste loodjes. :( Nieuwe zwangerschap, nieuwe kansen, hopelijk haalt het strippen wat uit!

:* voor de slechte slapers. Gaat hier nu gelukkig wat beter en hoef maar 1, hooguit 2 keer te plassen 's nachts. *O* Dit wil ik nog best even een paar maanden volhouden. :7
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:08:33 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_164389312
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:02 schreef Selvaria het volgende:

[..]

O+

Fieder, succes met die rottige laatste loodjes. :( Nieuwe zwangerschap, nieuwe kansen, hopelijk haalt het strippen wat uit!

:* voor de slechte slapers. Gaat hier nu gelukkig wat beter en hoef maar 1, hooguit 2 keer te plassen 's nachts. *O* Dit wil ik nog best even een paar maanden volhouden. :7
Ja, wordt dat beter?
Ik kan per nacht wel zo'n blauwe fles vullen momenteel _O-

Veruca, wat goed om te horen zeg. Heel veel sterkte ook de komende tijd, zal allemaal best rauw op je dak vallen ;( :*

Ik hoop dat de laatste loodjes voor onze LLM nog maar heel kort duren :*
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:12:42 #124
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164389383
Waar stond LLM ook alweer voor? oO<

Ik hoef maar 1 of 2 x per nacht gelukkig :)
pi_164389430
Laatste loodjes mama :)
als ik het goed onthouden heb
pi_164389437
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, wordt dat beter?
Ik kan per nacht wel zo'n blauwe fles vullen momenteel _O-

Veruca, wat goed om te horen zeg. Heel veel sterkte ook de komende tijd, zal allemaal best rauw op je dak vallen ;( :*

Ik hoop dat de laatste loodjes voor onze LLM nog maar heel kort duren :*
Hier wel. Vanaf de positieve test 3 tot 7 ( :') ) keer per nacht, maar de laatste paar weken structureel 1 a 2 keer en zelfs een keer doorgeslapen tot half 7! *O*
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:16:14 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_164389454
Laatste Loodjes Moeder :)

Ik bij nader inzien ook twee keer. Meestal ergens vlak voor middernacht en rond 4 uur een keer. Dus het valt nog mee.

Zeven keer Selvaria? :'(
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:18:50 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164389501
Ah, bedankt in dat geval *)
Al ben ik eeeeeeeigenlijk een Laatste Loodjes (als) Niet-Moeder.

en dat is eigenlijk zo absurd!
pi_164389542
7 keer ja. :') Gelukkig kan ik de keren dat dat gebeurde op 1 hand tellen en was ik dan vaak al 3x geweest voordat het 0.00 was, maar irritant is het wel, vooral omdat we alleen een wc beneden in de badkamer hebben en dat best een stukje lopen is vanuit onze slaapkamer. }:|
pi_164389620
O in dat geval zou ik een emmer naast mijn bed gezet hebben denk ik :')
pi_164389655
Met die gedachte heb ik gespeeld, maar ik voelde me daarbij toch niet helemaal op mijn gemak. :+
pi_164389691
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:27 schreef Twinkle20 het volgende:
O in dat geval zou ik een emmer naast mijn bed gezet hebben denk ik :')
Dit ja. Maar 4 euro!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:32:30 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_164389709
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:31 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Dit ja. Maar 4 euro!
Thanks voor de tip, die zocht ik nog 1 _O- Straks even langs blokker :')

(niet voor mezelf hoor, voor mijn vader-die-net-een-nieuwe-knie-heeft en op zolder slaapt :P)
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:37:35 #134
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164389796
Ik hoef er snachts geen 1x uit om te plassen *O*
En voor nachtelijke honger heb ik sultana's op mijn nachtkastje liggen

Vorige zwangerschap hoefde ik ook al bijna niet snachts te plassen
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:41:41 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_164389859
Oh wat relaxed snoenk! Zit jouw baarmoeder zo hoog of drink jij 's avonds niet zo veel?
Ik durf na 19:30 niks meer te drinken man :')

Nog 22 uurtjes en dan eindelijk termijnecho O+
disclaimer
pi_164389869
Ik hoef ook niet te plassen 's nachts maar ik denk dat dat dus komt door dwarsliggend kind. Want bij die andere twee moest ik er inderdaad regelmatig uit 's nachts omdat ze op mijn blaas aan het springen waren.

Tja je kunt niet alles hebben :')

Maar het moment dat ik weer vaak naar de wc moet en moeilijker kan plassen, is voor mij het teken dat buikbaby het allemaal toch begrepen heeft denk ik. Ik hoop wat dat betreft van harte dat dat voor de 24e gebeurt *O*
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:05:48 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164390407
Sticker in the pocket en weer een heel fijn gesprek met de VK gehad O+.
En ze staan open voor bevallen in een ander ziekenhuis, dus daar ga ik nu als een malle meer informatie over zoeken *O*.
KuikenGuppy
pi_164390580
Hoppetee... 20 weken hier :o
pi_164390583
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:25 schreef pinquit het volgende:

[..]

O+ Jammer van deze ronde, maar kleine A iets groter laten worden is misschien ook een best goed idee. Alhoewel, als je opschiet, worden onzes nog klasgenootjes :D
pi_164390785
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:12 schreef BlueEyes het volgende:
Op de helft *O*

Ik vind wel dat jullie allemaal hard gaan zo ineens :D
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:22:30 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164390786
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:12 schreef BlueEyes het volgende:
Op de helft! *O*
KuikenGuppy
pi_164391531
Nou ik hoop aan de ene kant dat het op de helft is (hoofdpijn }:| )
Maar aan de andere kant ook niet want mag van mij wel rond de 41 weken komen, dan zitten we in 2017 en zijn we de feestdagen voorbij :D
Ik ga voor 05-01-2017 want dan zit er precies 2,5 jaar tussen de ukken
pi_164391694
Fijn dat je zo'n goed gesprek met de vk hebt gehad en ze open staan voor een ander ziekenhuis, Burdie!

En Blue al op de helft :o

Ik ben zo ver dat ik vriend maar heb gevraagd me te helpen met douchen ;( vind het nogal een dingetje, maar maar niet gaan douchen omdat het niet lukt is ook zo wat. Nog maar maximaal zeven weken \0/
Baby is trouwens weer zo druk als ik gewend ben O+
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:12:35 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_164391887
Blue twintig weken! Wanneer deed dat gebeuren joh :o O+
disclaimer
pi_164391994
Mies een krukje onder de douche al geprobeerd?
Heb ik de vorige keer ook gedaan en was heerlijk (bejaard :+ )

Sq dat gebeurde toen jij al bijna 12 weken onderweg was ;)
Tenminste voor mijn gevoel ben jij al zo ver :')
pi_164392165
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 12:12 schreef WupWup het volgende:

[..]

O+ Jammer van deze ronde, maar kleine A iets groter laten worden is misschien ook een best goed idee. Alhoewel, als je opschiet, worden onzes nog klasgenootjes :D
:D in dat geval.. :P
pi_164392260
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:16 schreef BlueEyes het volgende:
Mies een krukje onder de douche al geprobeerd?
Heb ik de vorige keer ook gedaan en was heerlijk (bejaard :+ )

Sq dat gebeurde toen jij al bijna 12 weken onderweg was ;)
Tenminste voor mijn gevoel ben jij al zo ver :')
Ja, krukje heb ik en ik geniet er enorm van om daar op te zitten O+ maar er moet ook gewassen en afgedroogd worden.

Ik heb ook het gevoel dat Sq al 12 weken is :D
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:27:59 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164392286
Dat krukje O+ Kom er net (ja nu pas...) weer vanaf. Maar volgens mij had jij dat al Mies? Waar helpt je vriend je mee?

Edit: ah, lees het ;)

Ik vind vooral met één (het slechte) been uit de douchecel (en in een broek etc...) stappen de grootste uitdaging.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:34:31 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_164392449
Ik ben 11+2 dus zo veel scheelt dat niet idd :')
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:34:54 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164392460
Kleren zijn sowieso overrated, Quoi :P.

Over een paar weekjes kan je het gewoon weer soepeltjes, als het goed is :Y.

Ik heb de vk nog even gemaild want het ziekenhuis dat zij noemde, doet, anders dan zij aangaf, geen badbevallingen. Tenminste, ik vind "1 van de 4 verloskamers heeft een bad" niet echt klinken als iets wat ik daarbij in gedachten had.
KuikenGuppy
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:35:45 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164392478
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben 11+2 dus zo veel scheelt dat niet idd :')
O+
KuikenGuppy
pi_164392483
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:27 schreef Quoi het volgende:
Dat krukje O+ Kom er net (ja nu pas...) weer vanaf. Maar volgens mij had jij dat al Mies? Waar helpt je vriend je mee?

Edit: ah, lees het ;)

Ik vind vooral met één (het slechte) been uit de douchecel (en in een broek etc...) stappen de grootste uitdaging.
De eerste keer wordt vanavond, maar hij zal me helpen met wassen, afdrogen, aankleden, uit de douche stappen etc. Uit de douchecel stappen is inderdaad ook ellende. Aankleden doe ik op bed, jij ook?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:42:15 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_164392663
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:34 schreef Burdie het volgende:

Ik heb de vk nog even gemaild want het ziekenhuis dat zij noemde, doet, anders dan zij aangaf, geen badbevallingen. Tenminste, ik vind "1 van de 4 verloskamers heeft een bad" niet echt klinken als iets wat ik daarbij in gedachten had.
ga jij dit keer voor een badbevalling?
Zijn er ziekenhuizen waar alle kamers een bevalbad hebben eigenlijk?
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:56:31 #154
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164393172
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
Oh wat relaxed snoenk! Zit jouw baarmoeder zo hoog of drink jij 's avonds niet zo veel?
Ik durf na 19:30 niks meer te drinken man :')

Nog 22 uurtjes en dan eindelijk termijnecho O+
Denk combi van slecht drinken en kind wat liever overdwars ligt. Al voel ik de laatste dagen wel veel gefriemel onderin dus wie weet ligt ze nu wel goed.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 13:58:59 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164393280
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ga jij dit keer voor een badbevalling?
Zijn er ziekenhuizen waar alle kamers een bevalbad hebben eigenlijk?
Ik onderzoek of het mogelijk is, ja :) en zou het dan wel heel graag willen. Er is idd bij ons (redelijk) in de buurt een ziekenhuis waar alle kamers een bevalbad hebben. Het is gewoon een opblaasbad hè ;).
KuikenGuppy
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:04:02 #156
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164393452
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:34 schreef Burdie het volgende:

Ik zie daar ZO naar uit! O+

En inderdaad, kleren zijn overrated. Liefst loop ik de hele dag in alleen een boxershort :') Dat doe ik het eerste half uur na het douchen trouwens (voordeel van 3 en 2 hoog wonen).

Succes met je zoektocht naar een ziekenhuis met geschikt bevalbad!

Mies: nee zeg, daar kom ik dan niet meer af! Echte liefde hoor, samen douchen ;)

Ik zing op dat soort crappy momenten altijd hardop het refrein van een heul fout liedje dat Henny Huisman ooit in de 90s zong (don't ask): http://files.cindyvissche(...)0Henny%20Huisman.mp3 :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 10-08-2016 14:12:01 ]
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:15:11 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_164393941
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik onderzoek of het mogelijk is, ja :) en zou het dan wel heel graag willen. Er is idd bij ons (redelijk) in de buurt een ziekenhuis waar alle kamers een bevalbad hebben. Het is gewoon een opblaasbad hè ;).
oh is dat zo? Ik dacht dat dat echt van die whirlpoolvormige inbouwbaden waren joh :D

Ons ziekenhuis heeft tegenwoordig wel hippe verloskamers, ik zou er bijna van in het ziekenhuis willen bevallen ;)

disclaimer
pi_164394053
Whirlpool 8-) maar fijn dat je die mogelijkheden kunt onderzoeken!

En Blue 20 weken! *O*
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:19:51 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164394152
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh is dat zo? Ik dacht dat dat echt van die whirlpoolvormige inbouwbaden waren joh :D

Ons ziekenhuis heeft tegenwoordig wel hippe verloskamers, ik zou er bijna van in het ziekenhuis willen bevallen ;)

[ afbeelding ]
Wel nee, je kunt ze immers ook huren voor thuis.
KuikenGuppy
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:21:44 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_164394232
quote:
12s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wel nee, je kunt ze immers ook huren voor thuis.
Ja, dat begrijp ik :P maar dat komt waarschijnlijk omdat ik altijd naar OBEM keek, daar hadden ze van die inbouwbevalbaden in de kraamkamers. Maar da's in Engeland en niet hier, natuurlijk.
disclaimer
pi_164394323
O ik loop regelmatig in mijn blote kont door de hut als de kindjes op bed liggen. Gordijnen dicht en gaan met die banaan 8-)

Met jouw termijn nog een broek mies/quoi .. moet er niet aan denken! Tokkiejurken ftw :7

Nog maar een paar weekjes liebe leute .. dan zijn we daar vanaf :7
pi_164394818
Hier vanmorgen ook moeders voor moeders langs gehad. En wat was mijn dochter gek van die omslagdoek <3
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_164395187
Ik leef in Hema broeken hoor, jurken zijn fijn, maar die leggings erbij.. :N

Ik dacht dat de meeste bevalbaden in het ziekenhuis gewoon van die ronde harde (vaste) baden waren. Opblaas lijkt me in een ziekenhuis niet zo heel handig. Heb me er niet in verdiept verder. Vaak mag je met medische indicatie niet in bad (of in ieder geval niet zonder gedoe) en poliklinisch wil ik er sowieso niet naartoe.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:57:50 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164395728
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:46 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik leef in Hema broeken hoor, jurken zijn fijn, maar die leggings erbij.. :N

Ik dacht dat de meeste bevalbaden in het ziekenhuis gewoon van die ronde harde (vaste) baden waren. Opblaas lijkt me in een ziekenhuis niet zo heel handig. Heb me er niet in verdiept verder. Vaak mag je met medische indicatie niet in bad (of in ieder geval niet zonder gedoe) en poliklinisch wil ik er sowieso niet naartoe.
Hier in de buurt zijn het opblaasbaden, je moet zelf een pakket aanschaffen (en meenemen) met een hoes en dergelijke.
Ik heb een plaats indicatie, anders had ik waarschijnlijk ook niet voor poliklinisch gekozen...
KuikenGuppy
pi_164396368
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wow! Je zou er bijna een nachtje welness aan vast plakken :P
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:17:46 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_164396540
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:13 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Wow! Je zou er bijna een nachtje welness aan vast plakken :P
Ja toch? :9

Vorige keer beviel ik in zo'n hok:

Was blij dat ik na twee uur weer naar huis mocht :')
disclaimer
pi_164396792
Wat een deprimerend hok SQ. -O-

Bij ons gelukkig ook mooie nieuwe kraamsuites, ik voelde me er prima op mijn gemak. Ik had wel een suite zonder bad, maar met ruggenprik was dat denk ik toch niet zin succes geweest. :+

Vorige keer tot het einde broeken gedragen, al werd ik wel gek van die band op een gegeven moment. Dit keer heb ik al wat jurkjes gekocht (hoera voor 40% korting bij Belly-Baby *O* ) en ik zie wel hoe het gaat. :)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:24:42 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164396833
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:04 schreef Quoi het volgende:

Ik zing op dat soort crappy momenten altijd hardop het refrein van een heul fout liedje dat Henny Huisman ooit in de 90s zong (don't ask): http://files.cindyvissche(...)0Henny%20Huisman.mp3 :D
Ok.... Dit kan dus écht niet hè! Denk maar niet dat je straks het babytopic kunt bevuilen met dit soort oerbloedingsuitlokkers!!!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:47:05 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164397719
quote:
10s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Ok.... Dit kan dus écht niet hè! Denk maar niet dat je straks het babytopic kunt bevuilen met dit soort oerbloedingsuitlokkers!!!
Welkom in het diepste duister van mijn muzieksmaak. Helpt hoor. Dan weet je: er zijn altijd ergere dingen, zoals een zingende Henny Huisman :)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:52:15 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164397901
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:47 schreef Quoi het volgende:

[..]

Welkom in het diepste duister van mijn muzieksmaak. Helpt hoor. Dan weet je: er zijn altijd ergere dingen, zoals een zingende Henny Huisman, naakt :)
fixed ;(
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:56:44 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164398057
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:52 schreef Molo het volgende:

[..]

fixed ;(
Die mental image krijg ik niet voor elkaar :D

Man, ik moet even bijkomen van een mega-middag-dut. Mijn vent komt gewoon al bijna thuis (en mag dus zelf de boodschappen halen).
  woensdag 10 augustus 2016 @ 16:03:02 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164398298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:56 schreef Quoi het volgende:

[..]

Die mental image krijg ik niet voor elkaar :D

Man, ik moet even bijkomen van een mega-middag-dut. Mijn vent komt gewoon al bijna thuis (en mag dus zelf de boodschappen halen).
ik ben verknipt, I know :+

en dutten heb je nodig, boodschappen zijn minder belangrijk nu hoor :)
pi_164400001
O zo'n kamer die sq postte hebben ze in het radboud ook :')

Mja scheelt dat ik er toch de halve tijd met mijn ogen dicht lag :')

Vent was laatst beetje chaggie dat ik niet meer zoveel in huis doe. Vandaag wel een oaar dingetjes ondernomen en nu ben ik kreupel :') .. kon het niet nalaten om te zeggen toen ie net thuis kwam dat dat dus de voornaamste reden is dat ik het met twee kindjes verder zo rustig mogelijk aan doe :6
pi_164400074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 15:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja toch? :9

Vorige keer beviel ik in zo'n hok:

[ afbeelding ]

Was blij dat ik na twee uur weer naar huis mocht :')
Herkenbaar daar lag ik een week in.
Ik zou het voor die nieuwe kamers nog een keer overdoen.
pi_164401224
Hebben de hoogzwangeren onder ons ook iedere keer hun handen ter bescherming ter hoogte van de ribben liggen/in de buik gedrukt.. dat als buikbaby een flinke kung fu uitdeelt, dat je je ribben dan een beetje kunt beschermen? Overigens .. als ik na een tijdje mijn handen weg haal omdat ik denk dat het wel kan krijg ik vaak nog een trap na :')
pi_164404103
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 16:42 schreef Twinkle20 het volgende:
O zo'n kamer die sq postte hebben ze in het radboud ook :')

Mja scheelt dat ik er toch de halve tijd met mijn ogen dicht lag :')

Vent was laatst beetje chaggie dat ik niet meer zoveel in huis doe. Vandaag wel een oaar dingetjes ondernomen en nu ben ik kreupel :') .. kon het niet nalaten om te zeggen toen ie net thuis kwam dat dat dus de voornaamste reden is dat ik het met twee kindjes verder zo rustig mogelijk aan doe :6
Als mijn vent dat zou zeggen zou ik zo kwaad worden :X Het is niet zo dat het onwil is om niets in het huis te doen toch? Jij hebt toch ook last van je bekken?
pi_164404403
Nee lichamelijk gaat alles goed behalve last van een dwarsliggend kind ... maar (!) As we speak heb ik het gevoel dat ie gedraaid is :o ... mijn vel staat een stuk minder strak op mijn buik em de bewegingen zijn op andere plekken voelbaar en geen harde plek meer in mijn linkerzij (waar eerst de billen zaten). Niet te vroeg juichen maar het voelt anders ineens.

Nou ja .. ik ben normaal degene hier die zorgt dat het huishouden een beetje loopt .. als hij in een jaar tijd twee keer de wc heeft moeten poetsen dan is dat veel zeg maar. Hij is meer van de klusjes en het oud papier zeg maar. Maar voor twee kindjes zorgrn die zelf nog geen fruit of boterhammen kunnen maken en eentje nog in de luiers en daarnaaast goed voor mezelf proberen te zorgen, is voor nu met 34 weken genoeg. En als ie even tot 10 telt weet ie ook dat ik het het liefst allemaal over zou nemen van hem. En dat gaf ie later ook wel toe :+ ... alleen had ie slecht geslapen .. was moe .. hard gewerkt .. en dan kan ie thuis ook nog eens de zooi opruimen na een werkdag van in zijn ogen kleine dingetjes die voor mij nu gewoon groot/teveel zijn. Affijn .. dan luchten wr onze harten weer even bij elkaar en dan gaat het wel weer. Maar zo'n sneer pik ik ook niet van hem hoor.. ben maar niet bang :+ . Maar ik zal zelf nu ook niet de leukste zijn. Nog maar even .. we can do this! En daarna noooooit meer zwanger :+ :@
  woensdag 10 augustus 2016 @ 18:57:49 #178
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164404548
Als jij nou even die buik overneemt, dan doe ik wat huishoudelijke klusjes, zou ik dan zeggen Twink :P Maar jullie komen er wel uit lees ik.

Over je vraag: ja soms! Fijn dat je het gevoel hebt dat 'ie is gedraaid! Hier is Het Afdak vandaag extreem gevoelig en branderig.

Zeg Crump, hoe ga je? Hoop dat je lekker tot rust komt met je moeder in de buurt. Of misschien ben je iets anders aan het doen ;)
pi_164404758
Oh, Twinkle! Dacht dat jij lichamelijk ook wat mankeerde, maar gelukkig niet. Het is sowieso wel even genoeg om hoogzwanger te zijn en voor twee kindjes te zorgen. Alles wat je erbij kan doen is mooi meegenomen ^O^ (zoals dutjes ;) )
Zou wel echt heel tof zijn als je baby gedraaid is!

Quoi, wat is jouw afdak nu precies, je borsten? Hier zijn ze altijd warm en rood. Ze zullen het wel druk hebben :s)
pi_164404834
Ik vind laagzwanger :+ voor 1 kindje zorgen al aanpoten, dus respect hoor Twinkle! _O_
  woensdag 10 augustus 2016 @ 19:10:57 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164404979
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:04 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi, wat is jouw afdak nu precies, je borsten? Hier zijn ze altijd warm en rood. Ze zullen het wel druk hebben :s)
Als je naar de laatste foto van mij in het buikentopic kijkt, is het dat waar mijn rechterhand op rust. Onder je borsten, daar waar je buik begint en naar voren groeit.
pi_164405048
Wij komen afscheid nemen.
Stijn doet het super en Mats is echt zo super lief voor ons en voor zijn broertje. We zijn zo verliefd ♡
Bv moet wel nog op gang komen en sinds vandaag ben ik ook begonnen met bijvoeding want Stijn is al meer dan 7% afgevallen. Maar dat komt wel goed want hij hapt en drinkt echt super.

Succes met de zwangerschap dames en geniet want het is zo bijzonder O+
LLM hopelijk hoeven jullie niet lang meer te wachten op jullie wondertjes :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door ikke_84 op 11-08-2016 03:30:05 ]
  woensdag 10 augustus 2016 @ 19:30:27 #183
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164405524
Ikke, we gaan je quotejes missen hoor! Geniet van je mannen O+
pi_164405691
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:10 schreef Quoi het volgende:

[..]

Als je naar de laatste foto van mij in het buikentopic kijkt, is het dat waar mijn rechterhand op rust. Onder je borsten, daar waar je buik begint en naar voren groeit.
Oh dat gedeelte! Dat zal het inderdaad wel zwaar hebben met zo'n opplakbuik.

Ikke, wat een fantastische foto O+
pi_164405859
Mies in mijn vorige zwangerschap heb ik wel flink last van ischias gehad en dat hield heel lang na de bevalling nog aan idd :Y .. Nu gaat het gelukkig goed!

Ikke O+ O+ O+ O+ .... had ik al gezegd O+ ? Geniet ervan!
pi_164406212
Ohhh ikke O+ O+ ik wil oohooook :'(

Hier nog niks, alleen wat bruine smurrie :Y) helaas
pi_164406270
Ikke O+ tot snel in het baby -topic!

Ik heb weer een sticker van de vk w/ de controles en de uitkomsten daarvan worden bijna voorspelbaar. Bloeddruk blijft altijd het zelfde, baby verschuift niet maar indalen heeft hij ook nog geen zin in en hartje klopt mooi. Wat wil je nog meer?
Daarna net mams dorp ingegaan en daarna nog boodschappen gedaan. Dat alles bij elkaar was wel weer een beetje te optimistisch bedacht van mij, dat kan dus niet meer samen :')
pi_164406696
Ikke O+

Hier zelfs nog geen bruine smurrie :') Gewoon echt helemaal niks. Gaat mijn lijf snappen wat er moet gebeuren? Ik weet het, ik heb nog ff. Maar echt, ik had deze baby echt eind juli wel verwacht en het is al bijna half augustus nu :o

En mn lieve kleutertje.. Die trekt het ook niet zo goed meer. Dwars, snel boos, huilen.. Arm meisje. Terwijl ze normaal altijs zo'n lief, vrolijk kind is. En ik ben verrot. Zelfs na een dat bij mijn ouders. En morgen is ze ook de hele dag thuis.
pi_164406812
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 20:06 schreef Marjolijntje het volgende:
Ikke O+

Hier zelfs nog geen bruine smurrie :') Gewoon echt helemaal niks. Gaat mijn lijf snappen wat er moet gebeuren? Ik weet het, ik heb nog ff. Maar echt, ik had deze baby echt eind juli wel verwacht en het is al bijna half augustus nu :o

En mn lieve kleutertje.. Die trekt het ook niet zo goed meer. Dwars, snel boos, huilen.. Arm meisje. Terwijl ze normaal altijs zo'n lief, vrolijk kind is. En ik ben verrot. Zelfs na een dat bij mijn ouders. En morgen is ze ook de hele dag thuis.
Dat komt ook van het strippen hoor! Verder was/ is er bij mij ook nog niks aan de hand. Het is ook gewoon loodzwaar -O- :*
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:35:24 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_164407471
Ikke O+ fijn dat alles zo goed gaat!
disclaimer
  Manager PR/Moderator woensdag 10 augustus 2016 @ 21:11:31 #191
269689 crew  Viv
pi_164408602
Tot ziens in het Babytopic ikke_84! w/
pi_164409192
Wat is die bruine smurrie waar jullie het over hebben? :@ slijmprop?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 21:31:42 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_164409223
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:30 schreef Mies_poes het volgende:
Wat is die bruine smurrie waar jullie het over hebben? :@ slijmprop?
nee da's wat slijm en bloed dat loskomt na het strippen ;)
disclaimer
pi_164410480
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 21:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee da's wat slijm en bloed dat loskomt na het strippen ;)
Ah, logisch :)

Wat voor luiers hebben jullie gekocht/gaan jullie kopen? Op mijn uitzetlijst staat dat ik een pak newborn moet halen en een pak prematuur? Dat laatste lijkt me niet nodig toch?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:13:13 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_164410592
Nee hoor. Gewoon maatje 2, ongeveer voor twee weken. Kun je daarna evalueren of je meer nodig hebt of dat je een maatje groter gaat. Ik zou maat 3 ook alvast klaarleggen voor als je een babysaurus krijgt.
(Twee weken is ongeveer 100 luiers, in den beginne ;))
disclaimer
pi_164410768
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:13 schreef Stormqueen het volgende:
Nee hoor. Gewoon maatje 1, ongeveer voor twee weken. Kun je daarna evalueren of je meer nodig hebt of dat je een maatje groter gaat. Ik zou maat twee ook alvast klaarleggen voor als je een babysaurus krijgt.
Oke ga ik dat doen, thx :)
Ik vind het zo grappig om te weten hoe de baby nu ligt. Kon er tot voor kort geen chocola van maken, nu weet ik natuurlijk door de echo hoe ze ligt en dat ze vast ligt dus de onderdelen zijn ineens makkelijk te onderscheiden. Zit nu al de hele tijd met het kontje van mijn dochter in mijn handen O+
pi_164410789
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:13 schreef Stormqueen het volgende:
Nee hoor. Gewoon maatje 2, ongeveer voor twee weken. Kun je daarna evalueren of je meer nodig hebt of dat je een maatje groter gaat. Ik zou maat 3 ook alvast klaarleggen voor als je een babysaurus krijgt.
Huh! :D Maat 2? Waarom niet maat 1?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:19:42 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164410842
Heb je niet overal luiers bij gekregen, Mies? Blije doos, kruidvat babytas, etc. Dat is ruim genoeg voor de eerste dagen en dan vertelt je kraam wel aan je man welke hij moet halen.
Wij hebben wel alvast wat kortingsbonnen (word je ook mee doodgegooid) ingewisseld waarvan de datum bijna verliep.
KuikenGuppy
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:21:56 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164410928
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:18 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Maat 2 is vanaf 3 kilo, dat is een voldragen kind al heel snel :).
KuikenGuppy
pi_164410943
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:19 schreef Burdie het volgende:
Heb je niet overal luiers bij gekregen, Mies? Blije doos, kruidvat babytas, etc. Dat is ruim genoeg voor de eerste dagen en dan vertelt je kraam wel aan je man welke hij moet halen.
Wij hebben wel alvast wat kortingsbonnen (word je ook mee doodgegooid) ingewisseld waarvan de datum bijna verliep.
Ik heb alleen de Blije doos opgehaald, daar zaten iets van 20 luiers in dus we moeten er wel wat meer hebben en ik wil alles op voorraad hebben 8-)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:22:30 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164410954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:18 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

dametje hier zit met 6 weken nu nog steeds in maat 1 van Pampers en dat gaat nog wel even passen zo te zien, die van mijn zusje zat na een week al in de maat 2. Ligt helemaal aan grootte van je kind en de vorm, hier zijn buikje en benen smal, dus past maat 1 nog prima en 2 zwemt ze in.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:23:14 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164410981
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:22 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik heb alleen de Blije doos opgehaald, daar zaten iets van 20 luiers in dus we moeten er wel wat meer hebben en ik wil alles op voorraad hebben 8-)
wehkamp heeft maanddozen van Pampers nu voor 50% korting, gratis aan huis geleverd :)
pi_164410999
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maat 2 is vanaf 3 kilo, dat is een voldragen kind al heel snel :).
Maar maat 1 is voor 2-5 kilo. Mijn hoofd zegt dan dat dat ook prima is voor een voldragen kind van 3 kilo?
pi_164411025
Hier ook eerst een tijdje maat 1 gehad hoor. Ik zou een pak maat 1 in huis halen en dan zie je vanzelf hoe snel het gaat, hoe het bevalt, en of het merk je bevalt.
pi_164411032
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:23 schreef Molo het volgende:

[..]

wehkamp heeft maanddozen van Pampers nu voor 50% korting, gratis aan huis geleverd :)
Goeie tip! Alleen moet ik de kruidvat luiers want die zijn als beste getest door de consumentenbond ( :') )
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:28:03 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164411155
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:24 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Goeie tip! Alleen moet ik de kruidvat luiers want die zijn als beste getest door de consumentenbond ( :') )
ja die heb ik om die reden voor maat 2 ook een pak liggen hier, zijn alleen nu nog veel te groot voor haar.
Maat 1 had ik Pampers en die waren tot nu toe steeds vet in de aanbieding dus die gekocht (met korting goedkoper dan de Kruidvat luiers).
Ik had wel even een klein pakje Etos in maat 1 gekocht omdat ik toen nog maar een paar stappen kon zetten en Etos dichtsbij was, ik dacht dat eens te proberen want goedkoop.
Maar dat pak heb ik halfvol bij het consultatiebureau gedumpt. Zit echt klote qua pasvorm en lekte mega snel door hier :')

En door die maandbox aanbieding heb ik dus nu ook flinke lading Pampers in aantocht in maat 2. Ach, kunnen we even vooruit :D
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:29:30 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164411217
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:23 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Maar maat 1 is voor 2-5 kilo. Mijn hoofd zegt dan dat dat ook prima is voor een voldragen kind van 3 kilo?
Ja hoor, er zit best wat overlap in de maten. Maar je kunt dus best snel over op maat 2 :).
Ongeopende pakken kan je trouwens meestal zonder bon eenvoudig ruilen voor een grotere maat.
KuikenGuppy
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:30:42 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_164411272
Ja, mijn beeld is wellicht wat vertekend door mijn grote baby, sorry :') ik heb 1 week maat 1 gebruikt geloof ik, die gratis pakken. En toen over op maat twee. Het lijkt alweer zo lang geleden ;(
disclaimer
pi_164411298
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:28 schreef Molo het volgende:

[..]

ja die heb ik om die reden voor maat 2 ook een pak liggen hier, zijn alleen nu nog veel te groot voor haar.
Maat 1 had ik Pampers en die waren tot nu toe steeds vet in de aanbieding dus die gekocht (met korting goedkoper dan de Kruidvat luiers).
Ik had wel even een klein pakje Etos in maat 1 gekocht omdat ik toen nog maar een paar stappen kon zetten en Etos dichtsbij was, ik dacht dat eens te proberen want goedkoop.
Maar dat pak heb ik halfvol bij het consultatiebureau gedumpt. Zit echt klote qua pasvorm en lekte mega snel door hier :')

En door die maandbox aanbieding heb ik dus nu ook flinke lading Pampers in aantocht in maat 2. Ach, kunnen we even vooruit :D
Ik ga van de week wel even naar Kruidvat en trek wat pakken uit het schap, we zien vanzelf wel of de pasvorm goed is. Een ander merk is ook zo gehaald natuurlijk ^O^
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja hoor, er zit best wat overlap in de maten. Maar je kunt dus best snel over op maat 2 :).
Ongeopende pakken kan je trouwens meestal zonder bon eenvoudig ruilen voor een grotere maat.
Dat is goed om te weten!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:33:08 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_164411361
En ik ging twijfelen over de maten dus ik paste mijn post aan, maar wat ik als eerste zei klopt dus wel. Sorry _O-
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:33:30 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164411380
Ik doe trouwens NOOOOOIIIIITTTTT (ongeacht hoeveel kinderen ik ga krijgen :+ ) meer mee aan die dozen... de hoeveelheid reclame en opdringerige kut telefoontjes... geen zin meer in, die paar pakjes luiers en shit is het mij echt niet waard
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:34:09 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_164411408
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:33 schreef Molo het volgende:
Ik doe trouwens NOOOOOIIIIITTTTT (ongeacht hoeveel kinderen ik ga krijgen :+ ) meer mee aan die dozen... de hoeveelheid reclame en opdringerige kut telefoontjes... geen zin meer in, die paar pakjes luiers en shit is het mij echt niet waard
+1.
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:34:12 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164411409
Ik heb maatje 1 DA luiers :)

Mijn darmen doen weer wat en echt, dat kan ik wel 50x van de daken schreeuwen hier. Vriend wordt lichtelijk gallisch van me. En dan nu ook een keer goed slapen aub :P
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:34:39 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164411424
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:33 schreef Stormqueen het volgende:
En ik ging twijfelen over de maten dus ik paste mijn post aan, maar wat ik als eerste zei klopt dus wel. Sorry _O-
had mijn zusje ook hoor, en die is zelf skinny maatje 32 en ik maat 46 en ik heb een dunne baby dus dat is ook wel weer lollig :+
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:35:52 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164411476
quote:
Fake nummer opgeven :Y.
KuikenGuppy
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:36:26 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_164411498
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:34 schreef Molo het volgende:

[..]

had mijn zusje ook hoor, en die is zelf skinny maatje 32 en ik maat 46 en ik heb een dunne baby dus dat is ook wel weer lollig :+
dat zegt allemaal niet zo veel, ik ken een stel dat samen met gemak 330 kilo weegt en die baby blaas je zo weg :D

Maar goed, voor twee weken maat 1 in voorraad en zon maandbox maat twee, dat was het :Y
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:37:19 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164411528
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Fake nummer opgeven :Y.
ja heb je gelijk in, doe ik normaal ook, maar bij de Ouders van Nu box krijg je dan de box niet als ze je niet telefonisch kunnen verifiëren begreep ik van een vriendin
pi_164411536
quote:
Dit. Vreselijk
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:37:41 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164411550
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat zegt allemaal niet zo veel, ik ken een stel dat samen met gemak 330 kilo weegt en die baby blaas je zo weg :D

Maar goed, voor twee weken maat 1 in voorraad en zon maandbox maat twee, dat was het :Y
ja dat laatste is wel slim ja :Y
pi_164411589
Ik had volgens mij 1 pakje luiers in huis. Ze zijn toch zo gekocht na de geboorte? :?

en een maandbox heb ik echt nog nooit gekocht :+
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:38:57 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164411606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:37 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Dit. Vreselijk
"Oh dus u bent niet zo weg van ons blad, dan maak ik er wel een proef abo voor een woontijdschrift van, ook hartstikke leuk, krijgt u ook nog een mooi cadeau en..."

"nee ik hoef niets van jullie"

:(
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:39:42 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164411641
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:38 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik had volgens mij 1 pakje luiers in huis. Ze zijn toch zo gekocht na de geboorte? :?
ja als je mobiel bent wel, ik mocht niet autorijden en kwam lopend niet zo ver. Maar je hebt ook nog een kraamhulp en vaak partner en familie/vrienden, dus dat komt meestal wel goed
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:40:35 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_164411683
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:38 schreef Fazzoletti het volgende:

en een maandbox heb ik echt nog nooit gekocht :+
niet altijd, en ik vond het wel fijn om niet na twee dagen alweer aan nieuwe luiers kopen te hoeven denken.

Maandboxen zijn soms vooral ontzettend voordelig ;) ik koop ze nog steeds, wel alleen bij goede aanbiedingen. Scheelt geld en sjouwen!
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:43:17 #224
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164411806
Houd op. Mijn moeder heeft me voor die shit aangemeld. Ik heb vriendelijk gevraagd of ze me weer wilde afmelden, maar zo daadkrachtig is ze tot nu toe niet geweest }:|

Afijn, had ik al verteld dat de proefdruk van geboortekaartje nr 2 awesome is? En ik daar ook weer kadootjes bij kreeg (o.a. Koeka slab)? Dat is wel weer leuk. Dikke check.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:43:49 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164411827
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:38 schreef Molo het volgende:

[..]

"Oh dus u bent niet zo weg van ons blad, dan maak ik er wel een proef abo voor een woontijdschrift van, ook hartstikke leuk, krijgt u ook nog een mooi cadeau en..."

"nee ik hoef niets van jullie"

:(
"Spreek ik met mevrouw burdie?"
"Met wie spreek ik?"
"Stefanie van bladiebla, ik heb vandaag het genoegen om u een..."
"Nee hoor, doei!"

(Ik vergat dit keer een fake nummer te geven ;( ).

Of als ik in een goeie bui ben, geef ik de telefoon aan kuiken :+. Die babbelt ook graag een dotje aan de telefoon.
KuikenGuppy
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:44:32 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_164411862
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

"Spreek ik met mevrouw burdie?"
"Met wie spreek ik?"
"Stefanie van bladiebla, ik heb vandaag het genoegen om u een..."
"Nee hoor, doei!"

(Ik vergat dit keer een fake nummer te geven ;( ).

Of als ik in een goeie bui ben, geef ik de telefoon aan kuiken :+. Die babbelt ook graag een dotje aan de telefoon.
:D hajjow?
disclaimer
pi_164411871
Molo, ik ben de eerste week het huis ook niet uit geweest maar vriend ging gewoon op pad voor alles wat nodig was :7

Maandboxen heeft zeker alleen zin bij pampers zeker SQ? Ik heb kv luiers en mis altijd de acties. Of haal maar 1 pak omdat er niet meer in m'n fietstas past :')
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:45:24 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164411900
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:44 schreef Fazzoletti het volgende:
Molo, ik ben de eerste week het huis ook niet uit geweest maar vriend ging gewoon op pad voor alles wat nodig was :7

Maandboxen heeft zeker alleen zin bij pampers zeker SQ? Ik heb kv luiers en mis altijd de acties. Of haal maar 1 pak omdat er niet meer in m'n fietstas past :')
Kruidvat bezorgt toch ook thuis tegenwoordig?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:45:46 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_164411909
quote:
7s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:44 schreef Fazzoletti het volgende:

oh, ja, dat is natuurlijk alleen bij pampers inderdaad :Y vandaar :+
disclaimer
pi_164412066
Ik bestel altijd 2 of 3 jumbopakken luiers van KV online inderdaad. En dan vul ik mijn mandje aan met wc-papier en andere dingen die ik nog nodig heb tot ik de 50 euro, dus graties verzending, aangetikt heb. :7

Mijn baby paste een week of 2 in maat 1, toen overgestapt naar maat 2. Maat 3 was de eerste maat waar ze langer dan een maand in zat geloof ik, nu al 100 jaar in maat 4+. :P
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:51:18 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164412206
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:48 schreef Selvaria het volgende:
Ik bestel altijd 2 of 3 jumbopakken luiers van KV online inderdaad. En dan vul ik mijn mandje aan met wc-papier en andere dingen die ik nog nodig heb tot ik de 50 euro, dus graties verzending, aangetikt heb. :7

Mijn baby paste een week of 2 in maat 1, toen overgestapt naar maat 2. Maat 3 was de eerste maat waar ze langer dan een maand in zat geloof ik, nu al 100 jaar in maat 4+. :P
Phehehhee, mooi volumineus ook, wc papier _O-
Meeeegadoos die vrijwel niks weegt thuis laten bezorgen _O_
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:51:54 #232
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164412242
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:D hajjow?
Ik laat hem jou wel een keer bellen, te grappig :+.
KuikenGuppy
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:52:46 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_164412286
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik laat hem jou wel een keer bellen, te grappig :+.
ja die maakt natuurlijk al volzinnen enzo O+
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:54:50 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_164412369
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:51 schreef Molo het volgende:

[..]

ik heb bij bol wel eens een rol wattenschijfjes bij mijn bestelling gegooid voor de gratis verzending. Ik kreeg de volgende dag mijn bestelde boek keurig door de brievenbus. Een dag later kwam de rol wattenschijfjes. In een doos formaat flinke schoenendoos. Met de pakketdienst. :')
disclaimer
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:56:24 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164412422
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik heb bij bol wel eens een rol wattenschijfjes bij mijn bestelling gegooid voor de gratis verzending. Ik kreeg de volgende dag mijn bestelde boek keurig door de brievenbus. Een dag later kwam de rol wattenschijfjes. In een doos formaat flinke schoenendoos. Met de pakketdienst. :')
herkenbaar wel ja :Y :D

of die keer dat ik bij Douglas die lippenstift-fixeerder kocht, maatje lipbalsem, die ook in een doos van 40 x 40 cm ofzo werd bezorgd :')
pi_164412617
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:51 schreef Molo het volgende:

[..]

^O^
  woensdag 10 augustus 2016 @ 23:07:09 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164412761
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:56 schreef Molo het volgende:

[..]

herkenbaar wel ja :Y :D

of die keer dat ik bij Douglas die lippenstift-fixeerder kocht, maatje lipbalsem, die ook in een doos van 40 x 40 cm ofzo werd bezorgd :')
Ik bestelde een miniscuul klein onderdeeltje voor mijn kolf, voor 80 cent of zo. Verzending was gratis. Kwamen ze het de volgende dag met pakketpost (á ¤6,75) brengen :')!!!
KuikenGuppy
  woensdag 10 augustus 2016 @ 23:08:22 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164412805
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 23:02 schreef Selvaria het volgende:

[..]

[ afbeelding ] ^O^
O+
  woensdag 10 augustus 2016 @ 23:08:41 #239
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164412814
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 23:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik bestelde een miniscuul klein onderdeeltje voor mijn kolf, voor 80 cent of zo. Verzending was gratis. Kwamen ze het de volgende dag met pakketpost (á ¤6,75) brengen :')!!!
ja het blijft wonderlijk hoe dat werkt, ik snap er in ieder geval niets van :')
  woensdag 10 augustus 2016 @ 23:11:39 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_164412923
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 23:08 schreef Molo het volgende:

[..]

ja het blijft wonderlijk hoe dat werkt, ik snap er in ieder geval niets van :')
Zal wel fout in hun shopsoftware gestaan hebben. En dat er dan zo'n inpaksjappie gewoon maar doet wat hij dag in dag uit doet, zonder ook maar één seconde te beseffen dat ze bijna ¤6 bij moesten leggen om dat onderdeeltje bij mij te krijgen :').
Ik heb zelf een webwinkel, maar heb dat toch echt anders geregeld :').
KuikenGuppy
  woensdag 10 augustus 2016 @ 23:17:16 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164413066
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 23:11 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zal wel fout in hun shopsoftware gestaan hebben. En dat er dan zo'n inpaksjappie gewoon maar doet wat hij dag in dag uit doet, zonder ook maar één seconde te beseffen dat ze bijna ¤6 bij moesten leggen om dat onderdeeltje bij mij te krijgen :').
Ik heb zelf een webwinkel, maar heb dat toch echt anders geregeld :').
tsja... lekker dom dan. Maar bij Ebay/Aliexpress hetzelfde, al wordt dat door de overheid gesponsord geloof ik
  woensdag 10 augustus 2016 @ 23:20:35 #242
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164413181
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat komt omdat boeken en de wattenschijfjes uit een verschillend magazijn komen :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164416163
quote:
Ben ik blij dat ik geen enkele heb besteld :D
  Manager PR/Moderator donderdag 11 augustus 2016 @ 06:36:18 #244
269689 crew  Viv
pi_164419324
Ik durf geen grote hoeveelheden luiers te kopen totdat ik weet wat handig is qua maat en merk bij mijn baby. Wel meegedaan met alle gratis babydozen dus ik heb wel wat proefpakjes. Nog geen last van gehad trouwens (behalve mailtjes), misschien omdat ik nooit thuis ben en altijd mijn huistelefoon opgeef. :D
  donderdag 11 augustus 2016 @ 06:53:23 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_164419365
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 23:20 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Dat komt omdat boeken en de wattenschijfjes uit een verschillend magazijn komen :)
ja, dat begrijp ik, maar de ironie was zo mooi O+

Ik bouw ook altijd kinderhutten (waarom wilde mijn telefoon een k maken van die h :'() van grote dozen, enorme hit :D

Zo dadelijk dan eindelijk de termijnecho! Volgens mij kijk ik er naar uit want ik heb vannacht gedroomd dat we te laat kwamen vanwege getreuzel van mijn man en de afspraak pas over vier weken kon werden herpland en ik m helemaal verrot schold en in zijn gezicht krabte. O+
disclaimer
  donderdag 11 augustus 2016 @ 07:31:57 #246
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164419498
Veel plezier zo sq! Hoop dat er een mooie nub zit ook.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 07:34:02 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_164419511
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 07:31 schreef snoenk het volgende:
Veel plezier zo sq! Hoop dat er een mooie nub zit ook.
daar is het nog net te vroeg voor denk ik. Volgende week misschien bij de npm!
disclaimer
pi_164419543
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 07:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

daar is het nog net te vroeg voor denk ik. Volgende week misschien bij de npm!
Ik denk dat je een zoon krijgt.
pi_164419561
Veel plezier zo SQ!
pi_164419777
Hoop dat je een mooie echo hebt SQ!
Ik heb me deze keer nergens voor aangemeld. Vond het met F. vooral heel veel meuk en reclame en deze keer niet zo'n happy preggo, dus had er niet zoveel zin in ;)

Verder weer niets te melden hier..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')