Slavinken, zebravinken of rundervinken?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ging altijd even een half uurtje vinken idd. Rustig op je zij liggen en elke beweging tellen. Je "moet" minimaal tien bewegingen per uur tellen. Als je je daarna nog steeds zorgen maakt gewoon bellen
Blinde vinken natuurlijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:19 schreef Quoi het volgende:
[..]
Slavinken, zebravinken of rundervinken?
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:31 schreef Radyhyn het volgende:
Quoi
Sinds ik zwanger ben zeg ik steeds geel tegen roze.. en als ik iets roze zie.. zeg ik geel![]()
Oja, blinde! Onze hele relatie vind ik het stom dat mijn vriend altijd dat soort vlees koopt, maar tijdens mijn zwangerschap ben ik nogal van de agv'tjes geworden en kom ik minstens een keer per week met 'een' vink thuis (behalve dan een zebravink).quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:40 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Blinde vinken natuurlijk![]()
En hullie zijn lief. Ik zag er tegenop om hier te gaan posten. a. Ik was het een beetje ontwend omdat ik wohts even heb gelaten voor wat het was en b. Alsof je het jinxt
Een duwer? Is dat een term? Zijn dat kindjes die later andere kindjes duwen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:43 schreef BlueEyes het volgende:
Ik snapte het vinken wel meteen![]()
Ik was vanmorgen bij de vk en we hadden het over de activiteit die ik al bij 16 weken én voorliggende placenta voel.
Ze zei al dat ik dan waarschijnlijk een duwer heb. En dat had ik bij F ook inclusief verbouwen.
Dat schijnt volgens haar nogal te verschillen dus qua bewegingen.
Ben wel vergeten te vragen hoevaak ik met 20 weken nu per dag beweging hoor te voelen.
Ik ben wel een beetje uitgevinkt. Ik had laatst een bedorven. Ik ruik dat natuurlijk niet (m'n neus is groot genoeg, dus waarom niet is mij een raadsel) en vent vroeg of ik wel goed bij m'n hoofd was om dat ding op te eten. En toen had ik hem al voor de helft opquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:44 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oja, blinde! Onze hele relatie vind ik het stom dat mijn vriend altijd dat soort vlees koopt, maar tijdens mijn zwangerschap ben ik nogal van de agv'tjes geworden en kom ik minstens een keer per week met 'een' vink thuis (behalve dan een zebravink).
Gewoon posten hoor en de onzekerheid is stom! Ben je in de zevende hemel dat je zwanger bent, krijg je die onzekerheid ervoor terug. Continu twijfelen of het wel goed gaat. Niet leuk
Maar als ze slaapt, dan gaan die bewegingen natuurlijk niet komen lijkt me?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ging altijd even een half uurtje vinken idd. Rustig op je zij liggen en elke beweging tellen. Je "moet" minimaal tien bewegingen per uur tellen. Als je je daarna nog steeds zorgen maakt gewoon bellen
Ja, ook in hun slaap bewegen ze. Niet zo wild als wakker, maar niemand ligt doodstil in zijn slaap, vandaar ook dat "minimum" van tien bewegingen per uurquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:51 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Maar als ze slaapt, dan gaan die bewegingen natuurlijk niet komen lijkt me?
Ik ga zo inderdaad even een colaatje erin mikken en op mijn zij liggen. Voel haar af en toe wel wat schuiven, maar het is anders dan normaal.
Maandag de 15e.quote:Ai savvy, dat geeft ook geen rust neewanneer mag je weer? Ik zal hard duimen!
Ja nou, nu begint ze te bewegen inclusief de hikquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:53 schreef Marjolijntje het volgende:
Mies, goed dat je gebeld hebt hoor! Hopelijk is het loos alarm, maar liever teveel bellen dan te weinig.
Goed dat je toch hebt gebeld. Ik zou niks afbellen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:07 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Ja nou, nu begint ze te bewegen inclusief de hikDenk dat ik de VK maar weer afbel.
Whehe, dat had ik ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:40 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Blinde vinken natuurlijk
En hullie zijn lief. Ik zag er tegenop om hier te gaan posten. a. Ik was het een beetje ontwend omdat ik wohts even heb gelaten voor wat het was en b. Alsof je het jinxt
Oei! Herkenbaar helaas. Je benen lekker op je buro neerleggen (of sjorren) helpt wel en dan anderen voor je naar de printer laten lopenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:35 schreef Radyhyn het volgende:
Haha, ja Mies doe maar wat wij zeggen.. want anders zwaait er wat...![]()
![]()
Straks wel naar je VK luisteren in elk geval
Echt.. elke keer als ik opsta van mijn bureaustoel heb ik het idee dat mijn schaambot doormidden scheurtDat terwijl het juist zo goed ging en ik niet zo veel last meer had. Als het de komende dagen zo blijft bel ik de fysio..
En nu moet ik steeds mezelf bedwingen om niet naar mijn kruis te grijpen elke keer als ik opsta om naar de printer te lopen, om drinken te halen, om naar mijn collega's te lopen, om naar de wc te gaan![]()
Na een minuutje lopen is de pijn wel weer minder en gaat het wel.. maar ik moet toch echt werken achter een pc.. dus weer gaan zitten. Thuis heb ik er minder last van.. eens andere 'standjes' op mijn bureaustoel uitproberen
Bij mij wel fazz. Ben nu 27 weken (omg!) en voel me bijna tzelfde als met 37 vorige keer. Dikke buik, gespannen buik en kan alleen in spagaat bukken (ofwel: ik kan niet meer bukken).quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Ai Rady, dat klinkt pijnlijk![]()
Mies, succes zo!
Fijn van je bloeddruk Marjolijntje![]()
Burd, fijn zo dat omdenkenOnderwatermuziek doet mij meteen denken aan de sauna (vanaf wanneer mag dat ook alweer, na 3mnd toch
)
Ik heb nu steeds 'spanning' op/in m'n buik, dat herken ik helemaal niet van vorige keer, tenminste niet zo van het begin. Is het echt zo dat het allemaal sneller gaat dan tijdens zwangerschap 1?
Beter uit voorzorg!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:12 schreef Mies_poes het volgende:
Wat vervelend dat je zo'n last hebt Quoilukt het je nog wel een beetje om je te vermaken?
Mijn vk zei trouwens dat tien keer per dag beweging voelen prima is. Ik lees overal tien keer per uur
Naja maakt ook niet uit wat de boekjes zeggen natuurlijk, als het anders dan normaal is moet je er wat mee.
Ik lig aan de/het? CTG. Baby is superactief
Is ook zo! Mijn vk drukte het me net ook op het hart, altijd bellen als je je zorgen maakt. Maar toch, als ze dan weer veel beweegt voel ik me zo'n aansteller. Beter te veel dan te weinig bellen zegt mijn ratioquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:14 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Beter uit voorzorg!
Ik kreeg een keer ongelooflijk op mijn kop vorige keer omdat ik aangaf de dag ervoor weinig te voelen maar had zoiets van ach morgen afspraak.
Je vk wil dat soort dingen echt graag weten.
Altijdquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:29 schreef BlueEyes het volgende:
Zeg je dat ook niet in je werk Mies![]()
Ik roep het regelmatig tegen ouders van onze patiëntjes in elk geval
Zo kwam ik bij de inleiding er achter dat als je zeer laag complex bent (had alleen een ballon in) dat je dan echt geen vpk ziet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:34 schreef Mies_poes het volgende:
[..]
Altijd
Het is sowieso weleens goed om als verpleegkundige zelf in het ziekenhuis te moeten zijn. Valt me op hoe vaak vpks 'ik kom zo terug' zeggen om vervolgens pas na een half uur terug te komen. Heel vervelend en ik zeg het zelf ook heel vaak en kom dan soms ook pas na twintig minuten terugzal het nu nooit meer zeggen, beloofd
Faz ik ookquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 15:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb nu steeds 'spanning' op/in m'n buik, dat herken ik helemaal niet van vorige keer, tenminste niet zo van het begin. Is het echt zo dat het allemaal sneller gaat dan tijdens zwangerschap 1?
Of een beetje alcohollerigquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:09 schreef Stormqueen het volgende:
een overrijpe meloen kan toch niet zo veel kwaad? Hoogstens een beetje zompig
oh ik wilde hier nog even op reageren. Die tien keer per uur / twee uur gelden alleen als je in totale rust bent en je volledig op de beweging concentreert. Dus niet als je gewoon je dagelijkse ding aan het doen bent. En elk duwtje telt dan ook als bewegingquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:12 schreef Mies_poes het volgende:
Wat vervelend dat je zo'n last hebt Quoilukt het je nog wel een beetje om je te vermaken?
Mijn vk zei trouwens dat tien keer per dag beweging voelen prima is. Ik lees overal tien keer per uur
Naja maakt ook niet uit wat de boekjes zeggen natuurlijk, als het anders dan normaal is moet je er wat mee.
Ik lig aan de/het? CTG. Baby is superactief
Je hebt echt gewoon minder tijd om erover na te denken... aandacht word zo opgeslokt door peuter... Dat vind ik nu wel echt t rotste van alles, dat ik gewoon veel minder kan doen met haar, Zeker nu ik verplichte rust moet houden mag ik vooral vanaf de bank kijken en spelen, en dus bouwen we kastelen op de bank en lezen we samen veel boekjes, Maar als ik de tijd 10 weken verder kon zetten zou ik t doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:16 schreef snoenk het volgende:
Op het begin van de zwangerschap vergat ik ook vaak gewoon dat ik zwanger was omdat ik druk ben met O. En nu ben ik de zwangerschap al aardig zaten vind ik het vooral vervelend voor O. Dat ik niet zoveel meer kan.
En is er nog steeds helemaal niets aan de zolder gedaan en/of ruimte gemaakt voor de baby
Fijn dat je moeder er weer is en veel kan overnemen. Welke termijn ben je van W bevallen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:49 schreef Crumpette het volgende:
10 weken verder is het helaas allemaal nog minder, en heb je er hopelijk nog 3 te gaan.
Ik kan iig niet meer nu. Mijn moeder is weer gearriveerd en die blijft nu gewoon tot de baby komt. Mijn lijf is er meer dan klaar mee, en W tillen is onverantwoord en onvermijdelijk zonder hulp. Ik ben toch opgelucht dat ze er weer is, en hier slaapt. Rust in de tent.
Marjolijntje wat fijn van je bd! Lekker coconnen nou, zover mogelijk.
Dat komt wel goedquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:12 schreef Mies_poes het volgende:
Wat vervelend dat je zo'n last hebt Quoi lukt het je nog wel een beetje om je te vermaken?
Hey wat fijn dat je het herkent! Mijn ribben komen zowat uit mijn rug steken, zo strak staat hetquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 16:38 schreef Selvaria het volgende:
Q. Het ziet er prachtig uit zo'n buik, maar zorgt inderdaad ook voor veel ongemakken. Ik had het vorige keer ook en het paste echt allemaal nog net (of eigenlijk net niet meer vond ik ) op het laatst. Mijn ribbenkast is gewoon niet breed genoeg om zo'n druk kind als die van mij de vorige keer te kunnen huisvesten. Hopelijk is haar zusje (of broertje, maar man is overtuigd van een meisje, dus ben ik al helemaal in zij-modus ) wat chillaxter straks.
Ik sluit me bij je aan. Mis het helemaalquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Effe heel eeg offtopic. Zit hier met open mond een item bij Rtl nieuws te kijken over Pokemons vangen. Ik ben volgens mij de enige op de wereld die die hype gewoon niet begrepen heeft ofzo
Wat super dat je moeder er isquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 18:49 schreef Crumpette het volgende:
Ik kan iig niet meer nu. Mijn moeder is weer gearriveerd en die blijft nu gewoon tot de baby komt. Mijn lijf is er meer dan klaar mee, en W tillen is onverantwoord en onvermijdelijk zonder hulp. Ik ben toch opgelucht dat ze er weer is, en hier slaapt. Rust in de tent.
Preciesquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:12 schreef Fieder het volgende:
Wat onwijs fijn Marjolijntje![]()
Mies ik ben vorige zwangerschap ook een paar keer geweest met minder leven voelen. En aan het apparaat ook altijd een stuiterbabyben je weer gerustgesteld nu?
Ik ben ook benieuwd naar VA
Kijk eens aan! Goed dat je het hebt laten doorgaan, want nu weet je zelfs een mogelijke oorzaak.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:33 schreef Mies_poes het volgende:
Ben wel gerustgesteld, baby lag gister nog niet vast in bekken, nu wel. Waarschijnlijk dat ik daardoor minder voel.
Wacht, dat heb ik ook ergens gelezen. Omdat 'ie de boel dan stabiliseert als het ware waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:47 schreef Marjolijntje het volgende:
Crump fijn dat je moeder er is, nu zelf ook rustig aan en coconnen
Ik ga morgen met F. naar mijn ouders. Een hele dag samen thuis (of nouja, stiekem 2 achter elkaar) trek ik ook heel slecht nu. En daar helpt mijn moeder heel erg mee met F. bezig houden en zorgen voor enzo. En we blijven eten, dus als we dan weer thuis zijn kan ze gelijk naar bed
VL is nu dadels halen. Volgens de vk zou dat ook wel echt kunnen helpen, 6 per dag. We gaan het proberen.
Uitkijken naar de bevalling is hier nog steeds een groot woord, maar heel voorzichtig geloof ik er zelf steeds meer in dat het gewoon echt thuis gaat worden. Laat het dan maar komen ook nu.
En over 2 weken start F. op school, stiekem is het wel fijn als ze dan even de kans heeft gekregen om aan haar broertje en ons nieuwe gezin te wennen
Hier trouwens minder last van bekken nu de baby (diep) ingedaald ligt.
*Proest* dan kun je waarschijnlijk hetzelfde stellen over noodlesoep of schuimblokkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 19:57 schreef Fieder het volgende:
Dadels? Die vind ik nog lekker ook! Lees wel dat je er minstens 4 weken van tevoren mee moet beginnen maar alle beetjes helpen vast.
Ja en nou wil ik schuimblokkenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:22 schreef WupWup het volgende:
[..]
*Proest* dan kun je waarschijnlijk hetzelfde stellen over noodlesoep of schuimblokken
en noedelsoepquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:31 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja en nou wil ik schuimblokken.
Braafquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:33 schreef Roomsnoes het volgende:
En minder zwangerschapsfocus-check. Ik moet nog steeds een sexy--met-stroopwafel-buikfoto maken voor Away.
Veel harde buiken, waarop gister op ctg te zien was dat de kleine man dat als vervelend ervaart en even dipt met zn hartslag. Normaal is minder doen dan de oplossing, maar ik deed al weinig en dat is dus nog te veel. Heeft zeer ws alles met de operatie te maken waardoor het gewoon heel erg gevoelig is...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 20:16 schreef Heliotrope het volgende:
Waarom verplichte rust gewoonmezelf? Dat heb ik even gemist denk ik.
Crumpette, wat fijn van je moeder! Misschien heb je nu inderdaad de rust om te gaan bevallen.
Radyhyn, wat vervelend van de pijn... Ook zo lastig te doorbreken.
Minder aandacht voor de zwangerschap door dreumes herken ik. Geen buikfoto's, geen geslachtspretecho, minder aan denken. Soms kan ik me even schuldig voelen, maar dan bedenk ik maar dat buikbaby er ook niks van merkt en het vorige zwangerschap meer voor mezelf was. Als ze er eenmaal is krijgen ze heus beiden evenveel liefde
Dit ja, ik moet de baby elk dagdeel een keer voelen tijdens de dagelijkse dingen. Dat vink ik dus ook heel bewust af: "ochtend: check! middag: check!". Afgelopen zaterdag had ik haar 's ochtends en 's middags niet duidelijk gevoeld, dus toen in bed gaan liggen vinken, telde ik 6 bewegingen in een kwartier.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 17:59 schreef Stormqueen het volgende:
oh ik wilde hier nog even op reageren. Die tien keer per uur / twee uur gelden alleen als je in totale rust bent en je volledig op de beweging concentreert. Dus niet als je gewoon je dagelijkse ding aan het doen bent. En elk duwtje telt dan ook als beweging
Maar heb je nu bedrust gekregen of advies voor nog rustigeraan doen??quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Veel harde buiken, waarop gister op ctg te zien was dat de kleine man dat als vervelend ervaart en even dipt met zn hartslag. Normaal is minder doen dan de oplossing, maar ik deed al weinig en dat is dus nog te veel. Heeft zeer ws alles met de operatie te maken waardoor het gewoon heel erg gevoelig is...
Ah zo, wat naar... Balen dat je zo veel vanaf de bank moet doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Veel harde buiken, waarop gister op ctg te zien was dat de kleine man dat als vervelend ervaart en even dipt met zn hartslag. Normaal is minder doen dan de oplossing, maar ik deed al weinig en dat is dus nog te veel. Heeft zeer ws alles met de operatie te maken waardoor het gewoon heel erg gevoelig is...
Volledige bedrust is toch met po en alles? Volgens mij heeft ze dat niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 22:01 schreef BlueEyes het volgende:
Maar heb je nu bedrust gekregen of advies voor nog rustigeraan doen??
Het is geen officiele bedrust, Ik mag op de bank/op bed liggen/zitten en mag daar vanaf om te plassen en douchen en te eten of even buiten te zitten in de tuin. Veel meer zorgt voor teveel harde buiken. Na de operatie kon ik al niet zoveel meer zelf en later door mn bekken nog minder, en nu dus nog minderquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 22:01 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Maar heb je nu bedrust gekregen of advies voor nog rustigeraan doen??
Duimen draaien voor die 37 weken! Kennisje had met 27 weken weeen en is van de week bevallen met 36+3.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 22:44 schreef Veruca_Assault het volgende:
Late update weer. Sorry!
Baby zit nog binnen en de AB doet zijn werk want de buik is rustig! Hoera! Rond 16u nog een harde buik *pufffff* maar daarna alles rustig. Ontsluiting blijft ook steken op de 3 dus iedereen is positief dat we het meest gunstige scenario te pakken hebben. Heel fijn!
Wat de infectie is/was weten ze niet maar nu issie heel erg op z'n retour en dus geen weeen meer.
Vandaag verder heel veel en hard ontkenning. Ik weet niet meer wie het was; lief! Maar ik had geen behoefte om meer te weten over extreme prematuren want ik hoopte zo hard dat het niet nodig zou zijn! Stel baby komt snel (niet!) dan graag!
Theoretisch gezien kan ik nog overtijd gaan met 3cm ontsluiting. Maar ook al blijft het nu rustig, de kans is aanzienlijk dat ik de 40wk niet ga halen. Zelf hoop ik minstens 35wk en liever de 37!
Ik moet nog wel blijven weet niet hoe lang, Als het nog even rustig blijft en de artsen hebben vertrouwen dan mag ik naar huis. Heb geen indicatie gekregen van hoe lang dat is. Ik woon vlakbij (niet Rotterdam Quoi) het ziekenhuis dus dat kan meewegen in de beslissing mij naar huis te laten gaan. Maar eerst de AB kuur afmaken en dán afwachten, groei baby moet goed zijn en mss dán thuis op 'verlof'?
Tis een grote onzekerheid hier, vrij kut. Ik weet dingen liever zeker.
Maar so far so good!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |