abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164366990
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:34 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Altijd :D

Het is sowieso weleens goed om als verpleegkundige zelf in het ziekenhuis te moeten zijn. Valt me op hoe vaak vpks 'ik kom zo terug' zeggen om vervolgens pas na een half uur terug te komen. Heel vervelend en ik zeg het zelf ook heel vaak en kom dan soms ook pas na twintig minuten terug :@ zal het nu nooit meer zeggen, beloofd :+
Zo kwam ik bij de inleiding er achter dat als je zeer laag complex bent (had alleen een ballon in) dat je dan echt geen vpk ziet.
En na de ks je in het ziekenhuis echt niet aan je rust komt hoevaak er mensen binnen komen (schoonmaak, voedingsassistente, vpk om van alles)
Overal was bekend mevrouw is vpk en daardoor was ik ook aardig rap thuis :@
pi_164367011
Mies, liever 10x "aanstellen" dan doorgaan en dat het dan misschien niet goed zit. Goed dat je gebeld hebt. ^O^

Rady, dat klinkt Zo pijnlijk. :{ Hopelijk gaat het beter en kan anders de fysio inderdaad iets voor je betekenen.

Q. :* Het ziet er prachtig uit zo'n buik, maar zorgt inderdaad ook voor veel ongemakken. Ik had het vorige keer ook en het paste echt allemaal nog net (of eigenlijk net niet meer vond ik :6 ) op het laatst. Mijn ribbenkast is gewoon niet breed genoeg om zo'n druk kind als die van mij de vorige keer te kunnen huisvesten. :+ Hopelijk is haar zusje (of broertje, maar man is overtuigd van een meisje, dus ben ik al helemaal in zij-modus :D ) wat chillaxter straks. ;)

Room, wat ga je hard! :o Hang in there. :*

Lichamelijk voel ik me veel beter dan vorige keer op het moment. Ik ben al 5 weken niet meer misselijk en de ergste vermoeidheid is ook voorbij. Vorige keer tot 17 weken echt een slappe vaatdoek geweest, maar dit is veel beter! Buik groeit wel als een malle, dus benieuwd hoe dat deze keer gaat eindigen. :o
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 16:59:02 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_164367640
Ik heb dit keer ook minder last van kwalen en kwelling, selv :D ik vergeet ook regelmatig dat ik zwanger ben :')
Maar ik begon dit keer ook significant lichter en fitter dus dat scheelt opzekers.

Rady, kun je geen sta-plek aanvragen? Hier hebben mensen ook verstelbare bureaus om achter te staan op medische indicatie :)
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:05:39 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_164367873
Nu ik er eigenlijk over nadenk had ik de vorige keer ook nauwelijks last van kwalen, maar ik was er gewoon de hele dag mee bezig in mijn hoofd.

Het enige wat deze keer wel echt significant anders is is de toename van mijn tetten. De vorige keer begon ik al met 85F dus zoveel konden ze ook niet meer groeien, maar dit keer dus met 10,5 week een nieuwe BH gekocht. Van een matig gevulde 80D (ik had 'm nodig voor de beugelomvang, niet voor de vulling zeg maar) naar 80F al :')
Maar ook daar geldt weer dat het vel van mijn, op het hoogtepunt 95F, er natuurlijk nog wel zat :')

Mies, fijn dat alles goed is!
disclaimer
pi_164368096
Dat is hier inderdaad ook een wezenlijk verschil; ik ben er helemaal niet zo veel mee bezig als de vorige keer. Toen was het vooral nog onbekend en had ik nog genoeg tijd om er steeds aan te denken en te fantaseren (en schaamteloos te lummelen en, en, en. ;( ). Nu ben ik als N. wakker is echt bijna alleen maar met haar bezig, dus mijn hoofd heeft er gewoon geen tijd voor. Voordeel is wel dat ik daardoor het idee heb dat de tijd vele malen sneller gaat en ik over 5,5 maand alweer uitgerekend ben, dafuq? :o
pi_164368148
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 15:40 schreef Fazzoletti het volgende:

Ik heb nu steeds 'spanning' op/in m'n buik, dat herken ik helemaal niet van vorige keer, tenminste niet zo van het begin. Is het echt zo dat het allemaal sneller gaat dan tijdens zwangerschap 1?
Faz ik ook :o !! Ik schrik er iedere keer een beetje van. Steken rechts steekjes links zere doosch. Nu heb ik vanmiddag wel een flink stuk gelopen, Pokebeesten vangen :') stond in de AH en klapte ineens dubbel. 5 seconden later was er niets meer aan de hand en kon ik weer gewoon verder lopen. Zo gek...
pi_164368304
Ja grappig hoe iedereen dat zo ervaart die van een volgend kindje zwanger is. Mij gaat de tijd niet snel genoeg :@ .. ondanks 2 koters de hele dag om me heen. Ik kijk de weken echt vooruit :@
pi_164368469
Ik denk dat het ook vooral het geval is als je lichamelijk verder nergens last van hebt. Als je steeds teruggefloten wordt door je lichaam zal het anders voelen. En wie weet kom ik hier over X weken keihard op terug. :')
pi_164368608
Fijn SQ dat je weinig kwaaltjes hebt. Licht jammer van de tetten allicht haha. Daar merk ik dan weer niks van overigens :D Bij O had ik alleen met stuwing groterw tetten, verder t zelfde als altijd.
Grappig idd dat het zo verschilt.

En minder zwangerschapsfocus-check. Ik moet nog steeds een sexy--met-stroopwafel-buikfoto maken voor Away. Heb er nog geen 1, behalve wat kiekjes van de vakantie dan. Voel me er soms lullig over naar broertje. 't Is niet zo spannend ofzo, deze zw. Ben ook zo met O bezig. En alle zooi is in huis, al heb ik wel fijne babykleertjes gekocht. Gewoon, omdat t kan 💛
pi_164368920
Het besef dat ik echt zwanger ben is hier pas een paar weken, maar daarnaast kruipt de tijd echt. En ik blijf het zo maf vinden dat ik me nu zoveel beter voel dan 2-3 maanden terug. En dus ook veel minder hoogzwanger dan bij F. Toen was ik alleen maar aan het aftakelen op het laatst.
Nu zit mijn lijf me in de weg, en moet ik wel echt oppassen met lopen-staan-zitten enzo, maar verder.. Ik ben het zat, ik wil graag de bevalling gehad hebben zodat ik weer vooruit kan ipv stil staan, maar qua lijf gaat het nog wel.
En het verrotte slapen en ieder uur plassen heb ik ook wel gehad ondertussen.. :x
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_164368943
Gefeliciteerd Ikke! *O* *O*

En Hilz welkom, ik sluit me aan bij wat al gezegd is :*.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:09 schreef Stormqueen het volgende:
een overrijpe meloen kan toch niet zo veel kwaad? Hoogstens een beetje zompig :')
Of een beetje alcohollerig :').
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 17:59:07 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_164369260
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:12 schreef Mies_poes het volgende:
Wat vervelend dat je zo'n last hebt Quoi :( lukt het je nog wel een beetje om je te vermaken?

Mijn vk zei trouwens dat tien keer per dag beweging voelen prima is. Ik lees overal tien keer per uur :?
Naja maakt ook niet uit wat de boekjes zeggen natuurlijk, als het anders dan normaal is moet je er wat mee.
Ik lig aan de/het? CTG. Baby is superactief :')
oh ik wilde hier nog even op reageren. Die tien keer per uur / twee uur gelden alleen als je in totale rust bent en je volledig op de beweging concentreert. Dus niet als je gewoon je dagelijkse ding aan het doen bent. En elk duwtje telt dan ook als beweging ;)
disclaimer
pi_164369683
Effe heel eeg offtopic. Zit hier met open mond een item bij Rtl nieuws te kijken over Pokemons vangen. Ik ben volgens mij de enige op de wereld die die hype gewoon niet begrepen heeft ofzo :')
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 18:16:40 #64
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164369827
Op het begin van de zwangerschap vergat ik ook vaak gewoon dat ik zwanger was omdat ik druk ben met O. En nu ben ik de zwangerschap al aardig zat :@ en vind ik het vooral vervelend voor O. Dat ik niet zoveel meer kan.
En is er nog steeds helemaal niets aan de zolder gedaan en/of ruimte gemaakt voor de baby
pi_164370361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:16 schreef snoenk het volgende:
Op het begin van de zwangerschap vergat ik ook vaak gewoon dat ik zwanger was omdat ik druk ben met O. En nu ben ik de zwangerschap al aardig zat :@ en vind ik het vooral vervelend voor O. Dat ik niet zoveel meer kan.
En is er nog steeds helemaal niets aan de zolder gedaan en/of ruimte gemaakt voor de baby
Je hebt echt gewoon minder tijd om erover na te denken... aandacht word zo opgeslokt door peuter... Dat vind ik nu wel echt t rotste van alles, dat ik gewoon veel minder kan doen met haar, Zeker nu ik verplichte rust moet houden mag ik vooral vanaf de bank kijken en spelen, en dus bouwen we kastelen op de bank en lezen we samen veel boekjes, Maar als ik de tijd 10 weken verder kon zetten zou ik t doen. :@
S. 2014
J. 2016
pi_164370849
10 weken verder is het helaas allemaal nog minder, en heb je er hopelijk nog 3 te gaan -O- .

Ik kan iig niet meer nu. Mijn moeder is weer gearriveerd en die blijft nu gewoon tot de baby komt. Mijn lijf is er meer dan klaar mee, en W tillen is onverantwoord en onvermijdelijk zonder hulp. Ik ben toch opgelucht dat ze er weer is, en hier slaapt. Rust in de tent.

Marjolijntje wat fijn van je bd! Lekker coconnen nou, zover mogelijk. :)
pi_164371037
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:49 schreef Crumpette het volgende:
10 weken verder is het helaas allemaal nog minder, en heb je er hopelijk nog 3 te gaan -O- .

Ik kan iig niet meer nu. Mijn moeder is weer gearriveerd en die blijft nu gewoon tot de baby komt. Mijn lijf is er meer dan klaar mee, en W tillen is onverantwoord en onvermijdelijk zonder hulp. Ik ben toch opgelucht dat ze er weer is, en hier slaapt. Rust in de tent.

Marjolijntje wat fijn van je bd! Lekker coconnen nou, zover mogelijk. :)
Fijn dat je moeder er weer is en veel kan overnemen. Welke termijn ben je van W bevallen?

3-5 weken verplicht rust klinkt voor mij beter dan 10-15. Maar goed de kleine man doet het nog steeds allemaal goed ondanks de operatie en tegenslagen, dus daar doen we t voor.
S. 2014
J. 2016
pi_164371086
Ooh Crump fijn dat ze er is!
Mijn moeder gaat ook komen vanaf week 40 hebben we afgesproken.
Dan zijn we de stress van oppas in die weken ook kwijt.
En vanaf week 37 is ze standby en komt ze zsm mocht nodig zijn.
pi_164371127
W kwam met 39+3. Dus verkijk je er niet op, een tweede kan gerust (veel) later komen :').

Ja blue, ik was ook al dagen aan het puzzelen met achtervang en een gat van 2 uur hier en een voor W onbekende daar.. -O- dat geeft ook stress. Geen wonder dat het kind nog niet naar buiten komt :')
pi_164371532
Wat onwijs fijn Marjolijntje O+

Mies ik ben vorige zwangerschap ook een paar keer geweest met minder leven voelen. En aan het apparaat ook altijd een stuiterbaby :D ben je weer gerustgesteld nu?

Ik ben ook benieuwd naar VA :{
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:13:48 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164371584
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:12 schreef Mies_poes het volgende:
Wat vervelend dat je zo'n last hebt Quoi lukt het je nog wel een beetje om je te vermaken?
Dat komt wel goed :Y Alles op z'n elfendertigst, dus mijn dag gaat altijd snel voorbij met de weinig dingen die ik wil doen. Maar een beetje saai wordt het wel.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 16:38 schreef Selvaria het volgende:
Q. Het ziet er prachtig uit zo'n buik, maar zorgt inderdaad ook voor veel ongemakken. Ik had het vorige keer ook en het paste echt allemaal nog net (of eigenlijk net niet meer vond ik ) op het laatst. Mijn ribbenkast is gewoon niet breed genoeg om zo'n druk kind als die van mij de vorige keer te kunnen huisvesten. Hopelijk is haar zusje (of broertje, maar man is overtuigd van een meisje, dus ben ik al helemaal in zij-modus ) wat chillaxter straks.
Hey wat fijn dat je het herkent! Mijn ribben komen zowat uit mijn rug steken, zo strak staat het :D
Maar goed, nog eventjes doorbijten. Hoop dat jij een chillaxtere :+ buikbaby gaat hebben.
Ik vind het stiekem natuurlijk wel heel fijn dat hij zo actief is. Geen twijfel hier. Die doppler was gister bij de vk ook overbodig. Hij doet het.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Effe heel eeg offtopic. Zit hier met open mond een item bij Rtl nieuws te kijken over Pokemons vangen. Ik ben volgens mij de enige op de wereld die die hype gewoon niet begrepen heeft ofzo
Ik sluit me bij je aan. Mis het helemaal :{

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:49 schreef Crumpette het volgende:
Wat super dat je moeder er is :) :) Valt niet mee zo. Hopelijk kom je zo ook een beetje tot rust voordat je een prestatie mag gaan leveren.

Over die prestatie gesproken: ik zie er gewoon naar uit, weten jullie dat? Kom maar op met die shitzooi. Je kunt lang tegen iets opkijken, maar ook op een gegeven moment denken: bring it on! Ik had gedacht dat ik zenuwachtig zou zijn, maar ik ben eerder strijdbaar ofzoiets. Ik ga mijn stinkende best doen. Nu alleen nog wachten tot meneer er ook zin in heeft...
pi_164372138
Crump fijn dat je nu permanente hulp krijgt!
pi_164372267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:12 schreef Fieder het volgende:
Wat onwijs fijn Marjolijntje O+

Mies ik ben vorige zwangerschap ook een paar keer geweest met minder leven voelen. En aan het apparaat ook altijd een stuiterbaby :D ben je weer gerustgesteld nu?

Ik ben ook benieuwd naar VA :{
Precies :D de verpleegkundige vroeg ook of ik voor de zekerheid de banden van de CTG mee wilde nemen, zodat als ik minder leven voelde, ik de banden om kon doen en dus de baby weer meer ging bewegen :D

Ben wel gerustgesteld, baby lag gister nog niet vast in bekken, nu wel. Waarschijnlijk dat ik daardoor minder voel.

Was het trouwens nog gelukt met die nieuwe urinekweek voor de gbs-bacterie?

Quoi, zo sta ik er ook in (moet nog wel minstens twee weken wachten), kom maar op met die bevalling! Het gaat pijn doen en het zal niet heel leuk zijn, maar ook weer wel. Kom maar hier met die baby O+

Crump, heel fijn dat je moeder er nu is! Hopelijk geeft je dat een hoop rust en komt de baby snel kijken.

Wij gaan zo naar de voorlichtingsavond in het ziekenhuis, bevallen thuis of in het ziekenhuis. Ik heb de keuze al gemaakt (thuis) maar we gaan toch maar.

Ik word een beetje moedeloos van de pijn in m'n bekken. Eerst was het alleen rechts en links af en toe. Nu zit er een pijn in links die uitstraalt naar mijn hele been. Soms zak ik er echt doorheen dus moet me steeds vasthouden. Hopelijk ook iets tijdelijks.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 19:46:12 #74
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_164372611
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:33 schreef Mies_poes het volgende:
Ben wel gerustgesteld, baby lag gister nog niet vast in bekken, nu wel. Waarschijnlijk dat ik daardoor minder voel.
Kijk eens aan! Goed dat je het hebt laten doorgaan, want nu weet je zelfs een mogelijke oorzaak.

Zit jou ook niet mee met je bekken hè? Hangt misschien ook samen met de totale indaling. Daar zal het niet comfortabeler van worden.

Grappig dat jij er ook zo in staat (strijdbaar). Kijken of we daar na 10 uur weeen en 2 cm ontsluiting nog zo over denken :+
pi_164372633
Crump fijn dat je moeder er is, nu zelf ook rustig aan en coconnen O+

Ik ga morgen met F. naar mijn ouders. Een hele dag samen thuis (of nouja, stiekem 2 achter elkaar) trek ik ook heel slecht nu. En daar helpt mijn moeder heel erg mee met F. bezig houden en zorgen voor enzo. En we blijven eten, dus als we dan weer thuis zijn kan ze gelijk naar bed ;)
VL is nu dadels halen. Volgens de vk zou dat ook wel echt kunnen helpen, 6 per dag. We gaan het proberen.

Uitkijken naar de bevalling is hier nog steeds een groot woord, maar heel voorzichtig geloof ik er zelf steeds meer in dat het gewoon echt thuis gaat worden. Laat het dan maar komen ook nu.
En over 2 weken start F. op school, stiekem is het wel fijn als ze dan even de kans heeft gekregen om aan haar broertje en ons nieuwe gezin te wennen :@

Hier trouwens minder last van bekken nu de baby (diep) ingedaald ligt.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')