quote:Yuri van Gelder is door het NOC*NSF naar huis gestuurd. De turner heeft zich "de normen en waarden die gelden op grove wijze overschreden", zo meldt de sportkoepel.
Van Gelder is zaterdagnacht, nadat hij zich had geplaatst voor de finale op het onderdeel ringen, weggegaan uit het Olympisch Dorp en tegen de afspraak in alcohol geconsumeerd, zo staat in een persbericht. De turner keerde pas in de vroege ochtenduren terug.
http://nos.nl/rio2016/art(...)-moet-naar-huis.html
Wat een mongolen bij het NOC*NSF zeg, mag een echte man zn biertje niet drinken en achter de chickies aan om een finaleplaats te vieren
Gooi ff een medaille wegWat een kutland zijn we toch.
Goed punt.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:41 schreef Greys het volgende:
Als hij één biertje heeft gedronken en verder spa tot de volgende ochtend zit ie de komende dagen briesend in elke talkshow over het onterechte wegsturen.
Diezelfde talkshows waar hij de vorige keer zat te janken van schaamte. Maar ik gok zomaar dat dat niet gaat gebeuren omdat het niet onterecht was.
Maar als jij laat thuis komt dronken en iemand ligt te slapen die die dag een wedstrijd heeft is dat niet de bedoeling natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:34 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik vind het juist net een schoolreisje zo. Het zijn volwassen mensen. Hij staat in de finale en heeft dus voldoende discipline getoond, anders sta je daar toch niet? Hij zit een week voor de finale. Het is niet verstandig, dat is heel iets anders.
Er vliegt vrijwel niks rechtstreeks.
En vergeet niet de honderden energiedrankjes die er door heen gaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
vergeet Formule ook niet 1. Direct na de wedstrijd drinken ze een fles champagne. Zijn ook topsporters.
Dubbele moraalquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:43 schreef Fok-it het volgende:
Wat zitten hier een stel idioten die dit wegwuiven?Je bent de grootste kneus ever als je tijdens je spelen gaat doorzakken met 'hoogstwaarschijnlijk" ook nog wat lijntjes coke. Je bent niet op vakantie. Je bedrijft topsport
Er is tot nu toe met geen woord gerept over coke. Dat is nogal suggestief dus.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:43 schreef Fok-it het volgende:
Wat zitten hier een stel idioten die dit wegwuiven?Je bent de grootste kneus ever als je tijdens je spelen gaat doorzakken met 'hoogstwaarschijnlijk" ook nog wat lijntjes coke. Je bent niet op vakantie. Je bedrijft topsport
Misschien gaat Yuri weer een schadeclaim indienen, nu niet tegen de turnbond maar tegen NOC NSFquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:41 schreef Greys het volgende:
Als hij één biertje heeft gedronken en verder spa tot de volgende ochtend zit ie de komende dagen briesend in elke talkshow over het onterechte wegsturen.
Diezelfde talkshows waar hij de vorige keer zat te janken van schaamte. Maar ik gok zomaar dat dat niet gaat gebeuren omdat het niet onterecht was.
Juist. Dat zegt genoeg.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:44 schreef Zith het volgende:
Hij heeft afgesproken dat hij er geen commentaar op ging leveren. Dat doe je vrijwillig en geeft het signaal dat hij er daardoor beter van af komt.
Hij wordt niet weggestuurd als hij daar op een rustige manier paar biertjes in de kroeg heeft gedronken. Maar als jij lekker naïef dat wilt geloven primaquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er is tot nu toe met geen woord gerept over coke. Dat is nogal suggestief dus.
Ik vermoed juist dat er coke in het spel was, als dat was uitgekomen n.a.v. een dopingtest heeft dat weerslag op heel TeamNL, dit zal uit voorzorg zijn en op deze manier wordt hij nog redelijk gespaardquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:44 schreef Kreator het volgende:
[..]
Er is tot nu toe met geen woord gerept over coke. Dat is nogal suggestief dus.
Hoewel ik graag doorzak met een lijntje, ga ik in deze redenering mee. Je bent een ontzettende kneus als je na jaren vechten weer op een olympische spelen staat en je je dan ondanks afspraken niet een paar dagen kunt inhoudenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:43 schreef Fok-it het volgende:
Dat lijkt me feitelijk correct.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:46 schreef TUFKAL het volgende:
"een biertje" gelijk trekken aan alcoholgebruik
Inderdaad geef gewoon duidelijk aan wat er precies gebeurd is, nu krijg je allerlei wilde speculaties.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:46 schreef Montov het volgende:
De verklaring van NOC-NSF is belachelijk. Waarom geven ze niet de echte redenen? Nu lijkt het op een zwaar overtrokken straf voor iets onbenulligs.
En nee, we lopen geen medaille mis.
Hij heeft volgens de verklaring alles zelf toegegeven en de straf geaccepteerd, dat doe je niet als je het er niet mee eens bent en maar 1 biertje drinkt lijkt me...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:46 schreef TUFKAL het volgende:
"een biertje" gelijk trekken aan alcoholgebruik
Hier is natuurlijk meer aan de hand als 3 biertjes. Cocaine is in Zuid Amerika erg puur en erg goedkoopquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:48 schreef roos85 het volgende:
Ik dacht eerst dat het een bericht van De Speld was. Daarna flitste door mijn hoofd 'als hij zichzelf maar niets gaat aandoen'.
Heb er wel mixed feelings bij. Snap wel dat men verwacht dat sporters zich aan bepaalde regels houden. Maar zoals het nu gecommuniceerd is, komt het over als een zware straf.
Ja, ik denk ook dat ze Van Gelder publiekelijk willen beschermen door niet te praten over coke, en tegelijkertijd TeamNL niet willen associeren met drugs/doping. Maar de verklaring is daarmee wel ongeloofwaardig en creeert alleen maar geruchten.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:46 schreef byah het volgende:
[..]
Ik vermoed juist dat er coke in het spel was, als dat was uitgekomen n.a.v. een dopingtest heeft dat weerslag op de heel TeamNL, dit zal uit voorzorg zijn en op deze manier wordt hij nog redelijk gespaard
Misschien zijn ze bang dat hij zichzelf iets aandoet als de uitgebreide versie in de media komt. Wat is er mis met iemand - ondanks de wederom overtreden regels - nog enigszins te beschermen?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:49 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Inderdaad geef gewoon duidelijk aan wat er precies gebeurd is, nu krijg je allerlei wilde speculaties.
Precies maar menig fokker denkt van welquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:50 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Hij heeft volgens de verklaring alles zelf toegegeven en de straf geaccepteerd, dat doe je niet als je het er niet mee eens bent en maar 1 biertje drinkt lijkt me...
Inderdaad, en niet alleen tijdens de spelen maar ook in de aanloop naar de spelen is veel in hem geïnvesteerd en heeft hij het vertrouwen gekregen van de bond ondanks zijn verleden. Vertrouwen dat hij nu beschaamd heeft..quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:49 schreef PIETR het volgende:
Het NOC*NSF faciliteert de Spelen van Yuri van Gelder. Als je dan met elkaar afspraken maakt, en deze niet nakomt, dan ben je gewoon ontzettend dom bezig, en is het volkomem terecht dat je naar huis wordt gestuurd.
Dat is dan ook wel weer zo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je het er lekker van wil nemen in Rio moet je zelf een hotel boeken.
Dat doen ze niet omdat anders de dopingautoriteiten de hele spelen zich op Nederlandse team storten?? Zoiets kan iedereen zich wel bedenken hopelijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:49 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Inderdaad geef gewoon duidelijk aan wat er precies gebeurd is, nu krijg je allerlei wilde speculaties.
Aannames.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hier is natuurlijk meer aan de hand als 3 biertjes. Cocaine is in Zuid Amerika erg puur en erg goedkoop
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:46 schreef poiuytr het volgende:
Die vriendin heeft overigens wel een positieve invloed op hem
Nu heeft het NOC natuurlijk weinig invloed op waar de Spelen gehouden worden.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:54 schreef Loveless85 het volgende:
Beetje zuipen, beetje neuken. Plus een coke-verslaafde naar de bakermat van dat spul sturen was altijd een slecht idee natuurlijk.
Klopt, maar met zijn historie heeft hij sowieso de schijn tegen.quote:
Klopt maar niet onredelijk aangezien hijzelf de straf heeft geaccepteerd en alles heeft toegegeven volgens de verklaring...quote:
Wel op wie ze sturen/meenemen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Nu heeft het NOC natuurlijk weinig invloed op waar de Spelen gehouden worden.
en erg zuiver!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hier is natuurlijk meer aan de hand als 3 biertjes. Cocaine is in Zuid Amerika erg puur en erg goedkoop
Klopt. Er kan wel van alles geroepen worden.quote:
Maar meneer gaat door tot 2020quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:56 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wat een lul ook
Niet meedoen in 2008, 2012 en nu ook 2016
Wat een faalhaas ben je dan
Nou die Van Heemskerk heeft overduidelijk NIET gesnovenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat doen ze niet omdat anders de dopingautoriteiten de hele spelen zich op Nederlandse team storten?? Zoiets kan iedereen zich wel bedenken hopelijk
quote:
Ja idd, vast allemaal types wiens leven vergaat als ze een weekendje niet kunnen uitgaan en drinken. Die afhankelijkheid, zo zieligquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:43 schreef Fok-it het volgende:
Hij heeft gewoon meegedaan hoorquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:56 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
Wat een lul ook
Niet meedoen in 2008, 2012 en nu ook 2016
Dat geloof je toch zelf niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:00 schreef Ener-G het volgende:
Bier en tot diep in de ochtend doorzakken kan gewoon niet.
Okquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Nou die Van Heemskerk heeft overduidelijk NIET gesnoven
Dit klopt gewoon.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:04 schreef alors het volgende:
Maarja een man moet bier kunnen drinken, altijd en overal en anders is het niet humaan
Als je op de Olympische Spelen bent en nog uit moet komen vind ik het niet kunnen. Of je moet klaar zijn met je onderdeelquote:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Belachelijk dat van Gelder naar huis wordt gestuurd. Mierenneuken van de bovenste plank. Hij heeft geen enkele regel overtreden en heeft zat tijd om zich voor te bereiden voor de finale!!! Totaal absurd en onterechte beslissing!!!! Waarom zou hij niet een keertje mogen stappen, er staat nergens in de regels dat dit niet mag en dan nog, laat hem eerst die finale turnen en als het resultaat tegenvalt, begin er daarna pas over. Hiermee dupeer je niet alleen van Gelder, maar het hele land!!!
Natuurlijk houden ze hem de in de gaten? De beste man is een cokeverslaafde?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:03 schreef speknek het volgende:
Als het daadwerkelijk voor een avondje alcohol is terwijl zijn volgende wedstrijd pas over een week is, vind ik het ontzettend kinderachtig en de kuur kwalijker dan de kwaal. Geef hem een berisping, houd zijn winstpremie in etc, maar stuur niet een van je medaillekandidaten naar huis.
Aan de andere kant, schijnbaar kwam de bond er gelijk mee. Aangenomen dat de gemiddelde sporter gewoon op bed ligt in de vroege ochtend, waren ze hem of actief in de gaten aan het houden, of hij heeft een dopingcontrole gemist door zijn acties, beiden maken het al iets erger.
De bakermat van cocaïne is in feite Duitsland. Wil je zo graag over Zuid-Amerika spreken dan staat Brazilië er nog steeds volledig los van. Dus nee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:54 schreef Loveless85 het volgende:
Beetje zuipen, beetje neuken. Plus een coke-verslaafde naar de bakermat van dat spul sturen was altijd een slecht idee natuurlijk.
Maar er zat veel meer in, als topsporter ben je alsnog een faalhaasquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon meegedaan hoor
Met een prima prestatie ook nog
Wordt weer genieten bij andere tijden sport over een jaar of 20quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:07 schreef Jovatov het volgende:
Als die vriendin er inderdaad bij is geweest dan heb je wel mooi de sportcarrière van je vriend een flinke knauw gegeven.
Lekker bezig.
Kwam hij om mee te doen? Dan is zijn toernooi geslaagd!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon meegedaan hoor
Met een prima prestatie ook nog
Inderdaad...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Belachelijk dat van Gelder naar huis wordt gestuurd. Mierenneuken van de bovenste plank. Hij heeft geen enkele regel overtreden en heeft zat tijd om zich voor te bereiden voor de finale!!! Totaal absurd en onterechte beslissing!!!! Waarom zou hij niet een keertje mogen stappen, er staat nergens in de regels dat dit niet mag en dan nog, laat hem eerst die finale turnen en als het resultaat tegenvalt, begin er daarna pas over. Hiermee dupeer je niet alleen van Gelder, maar het hele land!!!
Volgens mij begrijp jij de definitie van naïef niet helemaalquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Inderdaad...
daarom denkt iedereen, behalve wat naievelingen, dat er MEER aan de hand is
Ach gut, mensen die niet direct meespringen in je speculaasfeestje zijn naivelingen. Schattigquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:10 schreef riazop het volgende:
[..]
Inderdaad...
daarom denkt iedereen, behalve wat naievelingen, dat er MEER aan de hand is
Zat ook bij de beste 8. Had niet echt medaillekansen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:09 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Kwam hij om mee te doen? Dan is zijn toernooi geslaagd!
quote:
http://www.nocnsf.nl/stre(...)-2016-topsporter.pdfquote:4. De Topsporter verblijft - met inachtneming van het gestelde in artikel 16 lid 1 -
tot het moment van de terugreis naar Nederland in het Olympisch dorp, tenzij
anders is overeengekomen met de Chef de Mission
naief = iemand die denkt dat YvG om "een biertje + laat naar bed" zou zijn weggestuurd.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij de definitie van naïef niet helemaal
quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:09 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Kwam hij om mee te doen? Dan is zijn toernooi geslaagd!
Hier nog het hardst om gelachen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hiermee dupeer je niet alleen van Gelder, maar het hele land!!!
Waarschijnlijk wel ja, het één is wel het ander en het ander het één bij de meeste gebruikers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:12 schreef satecl het volgende:
Die heeft natuurlijk weer lekker gesnoven. Geef de cokeverslaafde 1 biertje en hij weet op de gekste locaties binnen 10 minuten aan coke te komen.
was*quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Natuurlijk houden ze hem de in de gaten? De beste man is een cokeverslaafde?
Echt, serieus..
Je blijft altijd verslaafd hoor. Dat sommigen het onder controle hebben is wat andersquote:
Verslaafd ben je voor het leven. Dat krijg je als eerst te horen bij de meeting/afkickkliniek.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 07:56 schreef pfaf het volgende:
Ik hoop dat hij strontlazarus, zingend en stommelend de trappen op is gelopen. Zijn liefde aan een Wevers-zusje heeft verklaard onder hun balkon. Op wat deuren heeft geramd om zo heel TeamNL wakker te houden. Vervolgens z'n pasje niet meer kon vinden en dus maar bij Hendriks naar binnen is geslopen en z'n roes bij hem in bed heeft uitgeslapen.
Nou, nou, nou...quote:Maar er wordt ook gezegd dat Van Gelder rokend en drinkend is aangetroffen in het Holland Heineken Huis.
NRCquote:Commentaar gaf Van Gelder niet. Dat had hij afgesproken met sportkoepel NOC*NSF. Zijn collega-turners in Rio de Janeiro mogen het incident evenmin publiekelijk becommentariëren. Zowel NOC*NSF als de turnbond heeft besloten zich van een toelichting te onthouden en laten het bij een korte mededeling in een persbericht. Of de maatregel conform de regels is genomen, is op die manier niet te toetsen.
Dat denk ik dus niet. Hooguit meen vijfde plaats.quote:
Je kunt dan ook niet snuiven zonder alcohol te consumerenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:14 schreef Evertjan het volgende:
Wim Kieft moest ook altijd een paar flessen wijn hebben als hij coke gebruikte
Chef de mission Maurits Hendriks sprak van een 'moeilijke beslissing'. "Ik vind het vreselijk voor Yuri, maar dit gedrag is ontoelaatbaar. Dat hoort niet bij deelname aan de Olympische Spelen of welk sportevenement dan ook. Sportief is dit een aderlating, maar bij een dergelijke overtreding van de geldende waarden binnen TeamNL hebben we geen andere keuze."quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Godverdomme, als kind was ik verslaafd aan snoepjes. Nu ben en blijf ik altijd verslaafdquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:15 schreef satecl het volgende:
[..]
Verslaafd ben je voor het leven. Dat krijg je als eerst te horen bij de meeting/afkickkliniek.
Zag m ook geen medaille pakken eigenlijk. Wel oliedom nog steeds.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Hooguit meen vijfde plaats.
Tenzij er een aantal uit die ringen zouden zijn geflikkerd.
Volgens mij gaat het hier om coke.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Godverdomme, als kind was ik verslaafd aan snoepjes. Nu ben en blijf ik altijd verslaafd![]()
![]()
![]()
Substantie is niet relevant. Sommige mensen zijn zwaarder verslaafd aan kattenhaar eten dan dat ze ooit aan coke zullen kunnen worden. Gewoon weer een suffe dooddoener van dames en heren experten om verder wel begrijpelijke redenen.quote:
Ik wist niet dat Usain Bolt deel uitmaakte van TeamNL. Goed nieuws, dat vergroot onze medaillekansen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:18 schreef riazop het volgende:
Dus als Usain Bolt een biertje drinkt en wat later terugkomt wordt ie weggestuurd?
Nog steeds begrijp je er niet veel van he. Haal je begeleider er maar bij. Denk niet dat het de bedoeling is dat je onder het vuil prikken op je telefoon gaat kijken,quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:18 schreef riazop het volgende:
Dus als Usain Bolt een biertje drinkt en wat later terugkomt wordt ie weggestuurd?
Nou zeg, heftig contractje hoor.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Wat een geil contract moet je tekenen, NOC*NSF heeft je letterlijk bij je ballen.
[ afbeelding ]
Yuri heeft alle schijn tegen, maar jij hebt ook geen keihard bewijs dat ie aan het Colombiaanse marcheerpoeder zat.quote:
Ja, en dit kan je ook flink bagataliseren noemenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Substantie is niet relevant. Sommige mensen zijn zwaarder verslaafd aan kattenhaar eten dan dat ze ooit aan coke zullen kunnen worden. Gewoon weer een suffe dooddoener van dames en heren experten om verder wel begrijpelijke redenen.
Wegwuiven? Negen dagen voor de finale een nachtje doorzakken is geen groot probleem. In ieder geval niet groot genoeg om iemand zijn hele medaillekans te ontnemen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 09:43 schreef Fok-it het volgende:
Je hebt gewoon niks te kiezen.quote:
Heftig!!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:21 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Je hebt gewoon niks te kiezen.
[ afbeelding ]
Je tekent een contract? Hij is verslaafd? Hij heeft zelf toegegeven dat hij zich misdragen heeft?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 10:20 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Wegwuiven? Negen dagen voor de finale een nachtje doorzakken is geen groot probleem. In ieder geval niet groot genoeg om iemand zijn hele medaillekans te ontnemen.
Gebasseerd op de informatie die naar buiten is gebracht vindt ik het echt kolder om hem hier om meteen naar huis te sturen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |