Je vergeet: Republikeinen, grootaandeelhouders, kapitalisten, tabakslobbyisten, zorgbestuurders, woningcorporatiedirecteuren, hedgefondsbazen, VVD'ers.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Extreem links heeft het niet zo op joden en israel.
Nonsens natuurlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Extreem links houdt zich vast aan de laatste strohalm, de islam. Het maakt niet uit om daarmee alle 60'er jaren idealen en bondgenoten van weleer (vrouwen, homo's) in de steek te laten.
Laten we het zo zeggen:quote:
Nonsens natuurlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2016 18:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen:
Stel dat de Christelijke Kerk een standpunt in neemt/nam dat in zekere zin een "vingerwijzing" betreft richting vrouwen en homo's. Dat is iets dat nauwelijks nog voorkomt.
En:
Stel dat de Islam een standpunt inneemt die in zekere zin een "vingerwijzing" betreft richting vrouwen en homo's. Dat is iets dat ook tegenwoordig nog veel voorkomt.
Wie krijgt de meeste kritiek?
De Christelijke kerk wordt 20 meter door het slijk gehaald en de Islam wordt de hand boven het hoofd gehouden.
Hij heeft wel een punt. Links in de jaren zestig trapte tegen alle religie aan en vooral tegen het christendom. Dat zie je nu richting de islam totaal niet terug.quote:
Wederom nonsens natuurlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2016 18:47 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Links in de jaren zestig trapte tegen alle religie aan en vooral tegen het christendom. Dat zie je nu richting de islam totaal niet terug.
Islamofobie is nonsens. Het is namelijk heel verstandig om alle godsdiensten te vrezen en te wantrouwen.quote:
Een bepaalde religie als zondebok voor bijna alles aanwijzen lijkt mij niet overdreven verstandig maar het staat je vrij dat te doen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:06 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Islamofobie is nonsens. Het is namelijk heel verstandig om alle godsdiensten te vrezen en te wantrouwen.
Tegelijkertijd is het onzin om te ontkennen dat links meteen in een kramp schiet als het moslims en de islam betreft.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een bepaalde religie als zondebok voor bijna alles aanwijzen lijkt mij niet overdreven verstandig maar het staat je vrij dat te doen.
Dat is gewoon pertinent niet waar.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is het onzin om te ontkennen dat links meteen in een kramp schiet als het moslims en de islam betreft.
Sociaal-economisch ben ik nog steeds links. Ik ben ook tegen echt racisme en uitsluiting. Maar ik vind ook dat links zich er makkelijk vanaf maakt door wel tegen het christendom aan te trappen maar de islam niet durft te bekritiseren.
Dat deed hij inderdaad prima.quote:Maar goed, dit dwaalt nogal af van het onderwerp. Ik vond het prima dat Erdbrink gisteren uiterst kritisch was en bij zijn standpunt bleef dat niet verenigbaar bleek met die van Jahjah.
Als je de politiek volgt zie je dat het wel zo is. Links verkeert in verwarring omtrent dit onderwerp en alles lijkt in het teken te staan van 'Wilders niet groter maken'.quote:
Klopt, same here, ik ben ook centrum-links en uiterst kritisch qua sociaal-economische standpunten, maar ook qua islam als seculiertje. Grappige is dat Jahjah ook echt seculiertje is, en ook vanuit vooral een westers referentiekader denkt.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is het onzin om te ontkennen dat links meteen in een kramp schiet als het moslims en de islam betreft.
Sociaal-economisch ben ik nog steeds links. Ik ben ook tegen echt racisme en uitsluiting. Maar ik vind ook dat links zich er makkelijk vanaf maakt door wel tegen het christendom aan te trappen maar de islam niet durft te bekritiseren. Daardoor lijkt links steeds minder seculier en is het voor mij steeds moeilijker om links te stemmen. Ik zal daar gezien de peilingen echt niet de enige in zijn.
Was allebei behoorlijk goede prestatie. Waren de moslims maar zoals Jahjah, dan kun je iig ergens over discussiëren, dat denk ik dan.quote:Maar goed, dit dwaalt nogal af van het onderwerp. Ik vond het prima dat Erdbrink gisteren uiterst kritisch was en bij zijn standpunt bleef dat niet verenigbaar bleek met die van Jahjah.
Kom, ook het Christendom pakken we nog steeds met fluwelen handschoentjes aan. Het culturele dogma dat religie een speciale behandeling verdient is algemeen en beperkt zich niet tot de Islam of het Christendom.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Sociaal-economisch ben ik nog steeds links. Ik ben ook tegen echt racisme en uitsluiting. Maar ik vind ook dat links zich er makkelijk vanaf maakt door wel tegen het christendom aan te trappen maar de islam niet durft te bekritiseren.
Volgens mij is Wilders een groter thema voor VVD (rechts) dan voor SP (links).quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:17 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Als je de politiek volgt zie je dat het wel zo is. Links verkeert in verwarring omtrent dit onderwerp en alles lijkt in het teken te staan van 'Wilders niet groter maken'.
En daar komt nog eens bij dat veel mensen tegenwoordig nogal absurde ideeen hebben over wat 'links' en 'rechts' betekenen in een politieke context.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij is Wilders een groter thema voor VVD (rechts) dan voor SP (links).
Dat maakt het hele links/rechts-denken ook zo onnozel, het suggereert dat er twee partijen zijn, terwijl de werkelijkheid natuurlijk heel anders is.
In mijn herinnering werd er juist vrij veel heibel over gemaakt. De weigerambtenaar is nu ook niet meer denkbaar. Terecht.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kom, ook het Christendom pakken we nog steeds met fluwelen handschoentjes aan. Het culturele dogma dat religie een speciale behandeling verdient is algemeen en beperkt zich niet tot de Islam of het Christendom.
Denk bijvoorbeeld aan de coulanceregelring voor weigerambtenaren. Dat vonden de meeste mensen prima, terwijl het wat mij betreft absurd was. En als dat ging over uitsluitend islamitische weigerambtenaren dan was dit land te klein vrees ik.
Als het nu een nieuwe wet was zouden we vrees ik weer precies hetzelfde doen. Er was heibel over, maar het zou ook gewoon echt ondenkbaar moeten zijn. Maar dat is het niet, verre van.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In mijn herinnering werd er juist vrij veel heibel over gemaakt. De weigerambtenaar is nu ook niet meer denkbaar. Terecht.
Rechts gooit af en toe een proefballonnetje op om te concurreren met Wilders. Links speelt stommetje. Er zit wel degelijk verschil in aanpak in.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij is Wilders een groter thema voor VVD (rechts) dan voor SP (links).
Dat maakt het hele links/rechts-denken ook zo onnozel, het suggereert dat er twee partijen zijn, terwijl de werkelijkheid natuurlijk heel anders is.
Ik denk van niet. Kijk naar hoe bijvoorbeeld de zondagsrust steeds meer onder druk komt te staan. Wat mij betreft terecht.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het nu een nieuwe wet was zouden we vrees ik weer precies hetzelfde doen. Er was heibel over, maar het zou ook gewoon echt ondenkbaar moeten zijn. Maar dat is het niet, verre van.
Waar en wanneer is de gewelddadige islam dan ten onrechte beschuldigd.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een bepaalde religie als zondebok voor bijna alles aanwijzen lijkt mij niet overdreven verstandig maar het staat je vrij dat te doen.
Voel jij je nog thuis bij linkse of centrumlinkse partijen?quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, same here, ik ben ook centrum-links en uiterst kritisch qua sociaal-economische standpunten, maar ook qua islam als seculiertje. Grappige is dat Jahjah ook echt seculiertje is, en ook vanuit vooral een westers referentiekader denkt.
Ja, niet echt, maar ook niet bij rechtse (want daarom was ik centrumlinks) en zeker niet bij verder rechts.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Voel jij je nog thuis bij linkse of centrumlinkse partijen?
Discriminatie van homoseksuelen was ooit 'de normaalste zaak van de wereld'. Zo normaal dat wellicht niemand zich toen kon voorstellen dat er ooit wetten zouden gaan komen die dat verbieden.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:30 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Kijk naar hoe bijvoorbeeld de zondagsrust steeds meer onder druk komt te staan. Wat mij betreft terecht.
Vorige keer heb ik PvdD gestemd. Nu misschien Piratenpartij. Al hoop ik dat ze die naam een keer veranderen in iets serieuzers. Een partij gericht op privacy in de tweede kamer kan heel nuttig zijn.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, niet echt, maar ook niet bij rechtse (want daarom was ik centrumlinks) en zeker niet bij verder rechts.
Dus ja, moeilijk wordt het om je stem uit te brengen.
Misschien PvdD nu?
Ja, dat is ook een kandidaat wmb.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:36 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Vorige keer heb ik PvdD gestemd. Nu misschien Piratenpartij. Al hoop ik dat ze die naam een keer veranderen in iets serieuzers. Een partij gericht op privacy in de tweede kamer kan heel nuttig zijn.
Klopt idd.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:40 schreef Molurus het volgende:
Het jammere van de PvdD is dat Marianne Thieme een zevendedagsadventiste is, een ietwat obscuur Christelijk clubje.![]()
Wat maakt dat nou uit. Als het geen invloed heeft op haar functioneren als politicus.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:40 schreef Molurus het volgende:
Het jammere van de PvdD is dat Marianne Thieme een zevendedagsadventiste is, een ietwat obscuur Christelijk clubje.![]()
De rechten van homo's zijn er niet vanzelf gekomen. Dat is er gekomen door keihard en rücksichtslos actie te voeren tegenover de kerk en de toen heersende moraal omtrent homosexualiteit. Daardoor is er een maatschappelijk ruimte gecreeerd. Homo's hebben laten zien hoe je met religeuze dogma's afrekent.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Discriminatie van homoseksuelen was ooit 'de normaalste zaak van de wereld'. Zo normaal dat wellicht niemand zich toen kon voorstellen dat er ooit wetten zouden gaan komen die dat verbieden.
Maatschappelijke ideeen over wat wel of niet toelaatbaar is veranderen mettertijd, en desondanks denkt elke generatie dat de huidige regels moreel juist zijn, en dat wat toelaatbaar is minstens 'enigszins redelijk' is.
Het is best denkbaar dat iets dat nu wel mag over 20 jaar net zo controversieel is als homodiscriminatie nu, en dat er als gevolg daarvan een wet wordt ingevoerd die dat volledig verbiedt.
Als dat 'iets', waarvan we nu onmogelijk kunnen weten wat dat is, onderdeel uitmaakt van de culturele religieuze gebruiken van Christenen op dat moment, dan zou het mij heeeeeel erg verbazen als men daar geen 'speciale rekening' mee houdt. "Ze hebben het tenslotte altijd zo gedaan, laat ze maar wennen".
Ik weet het niet... het zegt bepaald niks goeds over haar rationele denkvermogen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit. Als het geen invloed heeft op haar functioneren als politicus.
Ja, klopt, ik heb er veel moeite mee. Ook al komt ze wel goed over in de TK wmb.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik weet het niet... het zegt bepaald niks goeds over haar rationele denkvermogen.
Als een chirurg ervan overtuigd is dat de evolutietheorie onzin is dan word ik eigenlijk liever niet door hem geopereerd. Ook niet als hij bekend staat als een goede chirurg.
Esther Ouwehand zit ook nog bij de PvdD gelukkig. En die bezoekt hardrock concerten. Trekt het weer een beetje recht.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt, ik heb er veel moeite mee. Ook al komt ze wel goed over in de TK wmb.
Maar man, man, man.
Hardrock reli-gekkies bands?quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Esther Ouwehand zit ook nog bij de PvdD gelukkig. En die bezoekt hardrock concerten. Trekt het weer een beetje recht.
Kan Andries Knevel ook eens crowdsurfen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hardrock reli-gekkies bands?
Die zijn er hè.
Maar die schijnt weer minder met dierenwelzijn te hebben:quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Esther Ouwehand zit ook nog bij de PvdD gelukkig. En die bezoekt hardrock concerten. Trekt het weer een beetje recht.
Satanische rock en nu dit. Worden lastig fractievergaderingen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:57 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar die schijnt weer minder met dierenwelzijn te hebben:
[ afbeelding ]
Die crowdsurft in Polen bij de werelddag christen-gekkies nu, denk ik.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:56 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kan Andries Knevel ook eens crowdsurfen.
Heeft niks met Zomergasten te maken en de kijkcijfers waren erg laag. Ieder tv-programma had extra in de schijnwerpers gestaan. Met hogere kijkcijfers waarschijnlijk. De elite heeft nu gekeken.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:18 schreef golfer het volgende:
Wat een uitzending van Zomergasten niet allemaal voor discussies kan losmaken.
Ben benieuwd of Arjen Lubach dat ook voor elkaar gaat krijgen.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Kan leuk worden maar ook goed niet meer dan een niemendalletje blijven. Weet niet of Lubach ook echt de inhoud heeft.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:18 schreef golfer het volgende:
Wat een uitzending van Zomergasten niet allemaal voor discussies kan losmaken.
Ben benieuwd of Arjen Lubach dat ook voor elkaar gaat krijgen.
Heeft ie meer dan die Belgquote:Op maandag 1 augustus 2016 20:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar. Kan leuk worden maar ook goed niet meer dan een niemendalletje blijven. Weet niet of Lubach ook echt de inhoud heeft.
Ik weet niet of dat dat nou per se in zijn voordeel pleit.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:35 schreef tong80 het volgende:
Ron Brandsteder is afgestudeerd op Nijenrode.
Ongeacht ras of religie, je ziet het wel als een volk? Dat geen eigen plek verdient omdat het aanstellerij is, dat joodse gedoe?quote:Op maandag 1 augustus 2016 15:06 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik geloof niet in het joodse volk als ras, het zijn gewoon gekke gelovigen, en dat is net zoiets dat alle christenen zich in Israel het beloofde land zouden moeten vestigen? We hadden het over AJ, die vond dat de moslimlanden zich moesten verenigen, daarmee doelde ie op onderling als landen en geen oorlog meer met elkaar. Mijn mening is dat ze bevrijd moeten worden van religie. Israel wordt samengehouden door de oorlogsspanning, als ze die spanning niet hadden dan zou er een burgeroorlog uitbreken, tussen alle stromingen in Israël zelf.
Niet in z'n nadeel. Maar ja als je pa CEO van Sony isquote:Op maandag 1 augustus 2016 20:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat dat nou per se in zijn voordeel pleit.
'Elite', is dat de naam voor langzame televisie op de publieke zender.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heeft niks met Zomergasten te maken en de kijkcijfers waren erg laag. Ieder tv-programma had extra in de schijnwerpers gestaan. Met hogere kijkcijfers waarschijnlijk. De elite heeft nu gekeken.
Als dikke stront door een dunne trechter.quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:17 schreef Manono het volgende:
[..]
'Elite', is dat de naam voor langzame televisie op de publieke zender.
Bepaald geen CEO van Sony, wel was Ton Brandsteder de plaatselijke directeur van Sony-Nederland en bestuurslid bij Ajax.quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:17 schreef tong80 het volgende:
Niet in z'n nadeel. Maar ja als je pa CEO van Sony is
Esther is vervangen door Frank Ouwehand. Daar is niks geks mee.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zoiets Golfert, van Ajax wist ik. Van Sony ook, maar klepel en klok. Heb geen verstand van dat wereldjequote:Op maandag 1 augustus 2016 22:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Bepaald geen CEO van Sony, wel was Ton Brandsteder de plaatselijke directeur van Sony-Nederland en bestuurslid bij Ajax.
Denk juist andersom.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 00:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vermoed dat hij er echt als een lichtgewicht gaat afkomen, na de uitzending van gisteren...
Wie is dat ?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 05:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Esther is vervangen door Frank Ouwehand. Daar is niks geks mee.
Een idealist dus. Kan leuk worden als ie ook gepassioneerd is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
sorry
http://www.parlement.com/id/vj09kuptt2ks/f_p_frank_wassenberg
Frank Wassenberg.
Hoezo idealist?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een idealist dus. Kan leuk worden als ie ook gepassioneerd is.
Je begrijpt me verkeerd, ik bedoel het positief. Dat ie idealen nastreeft in positieve zinquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 09:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoezo idealist?
Meneer was lid van een hele rij dierenbeschermingsorganisaties.
Dat vind ik geen verrassing voor een kandidaat voor de PvdD.
Ik vind het wel een beetje typisch "bakfietsvader". Maar da's ook positief. Verder hoop ik op een no-nonsense figuur. Een beetje "Piet de Jong"quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 10:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd, ik bedoel het positief. Dat ie idealen nastreeft in positieve zin
Ik was zondagavond naar Jason Bourne en vindt het een prikkelende uitzending, omdat daadwerkelijk iemand aan het woord wordt gelaten met een ongewenste mening. Ik geef de aflevering een 7,5.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:22 schreef Mike het volgende:
Matig wel, die meningen van mensen die er bijna trots op zijn alleen de eerste twintig minuten te hebben gekeken. Ben dan een vent en bekijk de hele uitzending zodat je er wat gefundeerds over kunt melden.
Dat van Bergkamp is een vrij hardnekkige hoax. En om nou een VWO diploma als een enorme prestatie te zien lijkt me ook wat overdreven. Van diplomafabriekjes als Nijenrode ben ik ook nooit zo onder de indruk.quote:Op maandag 1 augustus 2016 20:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heeft ie meer dan die Belg
Je moet dit soort mensen nooit onderschat. Ron Brandsteder is afgestudeerd op Nijenrode. Katja, Candy hebben VWO, Bergkamp is werktuigbouwkundige Daniel de Ridder heeft Gymnasium
Vooral die DENKer is grappig, vrij vertaald staat er: "Ik heb alleen de eerste twintig minuten gezien, maar daarna heb ik af en toe iets op twitter gelezen, dus daarover heb ik ook een mening".quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:22 schreef Mike het volgende:
Matig wel, die meningen van mensen die er bijna trots op zijn alleen de eerste twintig minuten te hebben gekeken. Ben dan een vent en bekijk de hele uitzending zodat je er wat gefundeerds over kunt melden.
Klopt, het is wel een keuze voor een zekere controverse maar bepaald niet voor de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:04 schreef Mike het volgende:
Ik snap niet hoe deze gast uitgenodigd zou kunnen worden voor kijkcijfers? 95% van de Nederlanders heeft nog nooit van Abou Jahjah gehoord. Als ze echt hoge kijkcijfers wilden scoren, dan moeten ze figuren als Wendy van Dijk of Max Verstappen er neerzetten.
Gelukkig draait het bij de VPRO niet uitsluitend om de kijkcijfers.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:04 schreef Mike het volgende:
Ik snap niet hoe deze gast uitgenodigd zou kunnen worden voor kijkcijfers? 95% van de Nederlanders heeft nog nooit van Abou Jahjah gehoord. Als ze echt hoge kijkcijfers wilden scoren, dan moeten ze figuren als Wendy van Dijk of Max Verstappen er neerzetten.
Ik denk het wel, bij de VPRO heb ik al dikke 20 jaar de indruk dat zij het volgende aanhangenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Gelukkig draait het bij de VPRO niet uitsluitend om de kijkcijfers.
Gelul.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk het wel, bij de VPRO heb ik al dikke 20 jaar de indruk dat zij het volgende aanhangen
1) kwaliteits TV heeft lage kijkcijfers
2) zo lang we lage kijkcijfers hebben maken we kwaliteits TV
Ik kende Abou JahJah wel. En ik denk nog wel meer NL'ers (meer dan 5%). De Zomergasten vormen altijd een team van ik geloof 5 of 6 mensen. Het eindigt meestal met de bekendste. En tussendoor (om en om) een bekende en zo'n onbekende (schrijver meestal, of directeur van een of andere kunsthal). Dus meestal zo'n culturele onbekende. Ik vond Abou Jahjah niet de meest onbekende.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:04 schreef Mike het volgende:
Ik kende Jahjah ook al. Van alle zomergasten van dit seizoen is Andrea Maier voor mij de grote onbekende.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik kende Abou JahJah wel. En ik denk nog wel meer NL'ers (meer dan 5%). De Zomergasten vormen altijd een team van ik geloof 5 of 6 mensen. Het eindigt meestal met de bekendste. En tussendoor (om en om) een bekende en zo'n onbekende (schrijver meestal, of directeur van een of andere kunsthal). Dus meestal zo'n culturele onbekende. Ik vond Abou Jahjah niet de meest onbekende.
Als dat jou op de kast krijgt, zeker.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Gelul.
Een VPRO-programma als Zondag met Lubach wint het op alle fronten van de commerciëlen met kijkcijfers.
Trouwens? Ga je volgende aflevering van Zomergasten ook weer uit eten met je zus om dan vanaf de zijlijn je commentaar te geven?
Griet Op de Beeck (schrijfster)quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik kende Jahjah ook al. Van alle zomergasten van dit seizoen is Andrea Maier voor mij de grote onbekende.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
.
Met name bij gesubsidieerde cultuur zit er een groot "ons ken ons" ambtelijk circuitje achter, waardoor ik me afvraag in hoeverre zo'n iemand terecht belangrijk is geworden, of zo iemand wat te melden heeft.
Achy misschien verkeerde voorbeelden. Altijd nog beter dan hardnekkige vooroordelen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 13:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat van Bergkamp is een vrij hardnekkige hoax. En om nou een VWO diploma als een enorme prestatie te zien lijkt me ook wat overdreven. Van diplomafabriekjes als Nijenrode ben ik ook nooit zo onder de indruk.
We hebben al twee mislukte seizoenen gehad met Katja, Linda de Mol een pannellid van een talentenjachtquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:04 schreef Mike het volgende:
Ik kijk tegenwoordig vaker naar de commerciëlen dan naar de verlepte, verloren VPRO. Kan geen huidig programma opnoemen dat kan tippen aan de jaren 70 en 80. Wie is/of zijn de opvolgers geworden van Koot en Bie, wie maakt er soap/comedies zoals Wim T. Schippers. Waar zijn de jongerenprogramma's zoals F.A. Onrust, Willem en Daan Ekkel, wie is er in het gat van Nederland gesprongen, wie is er als éénoog de opvolger van Wim Kayzer ? Waar is Arjan Ederveen gebleven ? Ik heb ooit een muurbord geschilderd voor een vriendin van me. 30 jaar gelden. Die begon een stripwinkel. Liep niet echt. Zei ik tegen de Bommelaar en grootste Disney kenner van Nederland dat ze het niet uit winstbejag was begonnen. Adrem als hij is: 'Daar is ze dan goed in geslaagd.' Zo denk ik over de VPRO. Heb nog wel hun gids. Die is beter kwa kwaliteit dan de programma's die ze uitzenden. Zomergasten is ook al jaren knudde met een rietje. Ze zijn zo stil blijven staan als een melaatse staande koekoeksklok op een lepra eiland.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Gelukkig draait het bij de VPRO niet uitsluitend om de kijkcijfers.
Daarvoor hebben we de RTL's en de campingzenders van SBS.
Je bent wel erg in de jaren 80-90 blijven hangen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kijk tegenwoordig vaker naar de commerciëlen dan naar de verlepte, verloren VPRO. Kan geen huidig programma opnoemen dat kan tippen aan de jaren 70 en 80. Wie is/of zijn de opvolgers geworden van Koot en Bie, wie maakt er soap/comedies zoals Wim T. Schippers. Waar zijn de jongerenprogramma's zoals F.A. Onrust, Willem en Daan Ekkel, wie is er in het gat van Nederland gesprongen, wie is er als éénoog de opvolger van Wim Kayzer ? Waar is Arjan Ederveen gebleven ? Ik heb ooit een muurbord geschilderd voor een vriendin van me. 30 jaar gelden. Die begon een stripwinkel. Liep niet echt. Zei ik tegen de Bommelaar en grootste Disney kenner van Nederland dat ze het niet uit winstbejag was begonnen. Adrem als hij is: 'Daar is ze dan goed in geslaagd.' Zo denk ik over de VPRO. Heb nog wel hun gids. Die is beter kwa kwaliteit dan de programma's die ze uitzenden. Zomergasten is ook al jaren knudde met een rietje. Ze zijn zo stil blijven staan als een melaatse staande koekoeksklok op een lepra eiland.
O ja?quote:
Dat is toch 10x een bomvolle Kuip.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
484.000 kijkers trok de aflevering van afgelopen zondag.
Op welke punten?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben het zelden met Tong eens, maar deze keer wel.
Dat de vpro nog maar een schim is van wat ze ooit waren.quote:
Dat geldt voor de hele publieke omroep.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat de vpro nog maar een schim is van wat ze ooit waren.
Truequote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:34 schreef agter het volgende:
[..]
Dat geldt voor de hele publieke omroep.
Nee hoor de AVRO was vroeger Hans vanj der Togt. het is nu mijn favoriete omroep met schitterend muziek- en film en kunstprogramma's het is de VPRO inj een modern vestje daar waar de VPRO de AVRO is van deze tijd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:34 schreef agter het volgende:
[..]
Dat geldt voor de hele publieke omroep.
Verwijder dan ook al het gemekker over de PO en VPRO in plaats van enkel de reacties daarop. Dat is net zo goed offtopic.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:27 schreef Karina het volgende:
Off topic en op de man zooi is weg. Het kan weer over Zomergasten en/of VPRO gaan.
WBT zomergasten heb ik zelf niks te melden want ik heb het niet gekeken.
Mwah zijsprongetje over de VPRO is vind ik niet zo heel erg offtopic zo tussen 2 zomergasten door. De rest was vooral gemekker op elkaar en elkaars smaak.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verwijder dan ook al het gemekker over de PO en VPRO in plaats van enkel de reacties daarop. Dat is net zo goed offtopic.
Typerend voor jou als mod. Je had ook geen enkel benul van voetbal en werd toch mod van VBL Heb je wel enig idee wat je zoal hebt verwijderdquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:27 schreef Karina het volgende:
WBT zomergasten heb ik zelf niks te melden want ik heb het niet gekeken.
Dit bedoel ik. Ze heeft geen ideequote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verwijder dan ook al het gemekker over de PO en VPRO in plaats van enkel de reacties daarop. Dat is net zo goed offtopic.
Nu niet meer nee. En als je klachten hebt over mij weet je volgens mij prima de weg te vinden. Kan het hier weer gewoon over zomergasten gaan. En Lubach die volgende week aan de beurt is als ik het goed heb.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Typerend voor jou als mod. Je had ook geen enkel benul van voetbal en werd toch mod van VBL Heb je wel enig idee wat je zoal hebt verwijderd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |