Extreem links houdt zich vast aan de laatste strohalm, de islam. Het maakt niet uit om daarmee alle 60'er jaren idealen en bondgenoten van weleer (vrouwen, homo's) in de steek te laten.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Extreem links heeft het niet zo op joden en israel.
Je vergeet: Republikeinen, grootaandeelhouders, kapitalisten, tabakslobbyisten, zorgbestuurders, woningcorporatiedirecteuren, hedgefondsbazen, VVD'ers.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Extreem links heeft het niet zo op joden en israel.
Nonsens natuurlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2016 17:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Extreem links houdt zich vast aan de laatste strohalm, de islam. Het maakt niet uit om daarmee alle 60'er jaren idealen en bondgenoten van weleer (vrouwen, homo's) in de steek te laten.
Laten we het zo zeggen:quote:
Nonsens natuurlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2016 18:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Laten we het zo zeggen:
Stel dat de Christelijke Kerk een standpunt in neemt/nam dat in zekere zin een "vingerwijzing" betreft richting vrouwen en homo's. Dat is iets dat nauwelijks nog voorkomt.
En:
Stel dat de Islam een standpunt inneemt die in zekere zin een "vingerwijzing" betreft richting vrouwen en homo's. Dat is iets dat ook tegenwoordig nog veel voorkomt.
Wie krijgt de meeste kritiek?
De Christelijke kerk wordt 20 meter door het slijk gehaald en de Islam wordt de hand boven het hoofd gehouden.
Hij heeft wel een punt. Links in de jaren zestig trapte tegen alle religie aan en vooral tegen het christendom. Dat zie je nu richting de islam totaal niet terug.quote:
Wederom nonsens natuurlijk.quote:Op maandag 1 augustus 2016 18:47 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Links in de jaren zestig trapte tegen alle religie aan en vooral tegen het christendom. Dat zie je nu richting de islam totaal niet terug.
Islamofobie is nonsens. Het is namelijk heel verstandig om alle godsdiensten te vrezen en te wantrouwen.quote:
Een bepaalde religie als zondebok voor bijna alles aanwijzen lijkt mij niet overdreven verstandig maar het staat je vrij dat te doen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:06 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Islamofobie is nonsens. Het is namelijk heel verstandig om alle godsdiensten te vrezen en te wantrouwen.
Tegelijkertijd is het onzin om te ontkennen dat links meteen in een kramp schiet als het moslims en de islam betreft.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een bepaalde religie als zondebok voor bijna alles aanwijzen lijkt mij niet overdreven verstandig maar het staat je vrij dat te doen.
Dat is gewoon pertinent niet waar.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is het onzin om te ontkennen dat links meteen in een kramp schiet als het moslims en de islam betreft.
Sociaal-economisch ben ik nog steeds links. Ik ben ook tegen echt racisme en uitsluiting. Maar ik vind ook dat links zich er makkelijk vanaf maakt door wel tegen het christendom aan te trappen maar de islam niet durft te bekritiseren.
Dat deed hij inderdaad prima.quote:Maar goed, dit dwaalt nogal af van het onderwerp. Ik vond het prima dat Erdbrink gisteren uiterst kritisch was en bij zijn standpunt bleef dat niet verenigbaar bleek met die van Jahjah.
Als je de politiek volgt zie je dat het wel zo is. Links verkeert in verwarring omtrent dit onderwerp en alles lijkt in het teken te staan van 'Wilders niet groter maken'.quote:
Klopt, same here, ik ben ook centrum-links en uiterst kritisch qua sociaal-economische standpunten, maar ook qua islam als seculiertje. Grappige is dat Jahjah ook echt seculiertje is, en ook vanuit vooral een westers referentiekader denkt.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Tegelijkertijd is het onzin om te ontkennen dat links meteen in een kramp schiet als het moslims en de islam betreft.
Sociaal-economisch ben ik nog steeds links. Ik ben ook tegen echt racisme en uitsluiting. Maar ik vind ook dat links zich er makkelijk vanaf maakt door wel tegen het christendom aan te trappen maar de islam niet durft te bekritiseren. Daardoor lijkt links steeds minder seculier en is het voor mij steeds moeilijker om links te stemmen. Ik zal daar gezien de peilingen echt niet de enige in zijn.
Was allebei behoorlijk goede prestatie. Waren de moslims maar zoals Jahjah, dan kun je iig ergens over discussiëren, dat denk ik dan.quote:Maar goed, dit dwaalt nogal af van het onderwerp. Ik vond het prima dat Erdbrink gisteren uiterst kritisch was en bij zijn standpunt bleef dat niet verenigbaar bleek met die van Jahjah.
Kom, ook het Christendom pakken we nog steeds met fluwelen handschoentjes aan. Het culturele dogma dat religie een speciale behandeling verdient is algemeen en beperkt zich niet tot de Islam of het Christendom.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Sociaal-economisch ben ik nog steeds links. Ik ben ook tegen echt racisme en uitsluiting. Maar ik vind ook dat links zich er makkelijk vanaf maakt door wel tegen het christendom aan te trappen maar de islam niet durft te bekritiseren.
Volgens mij is Wilders een groter thema voor VVD (rechts) dan voor SP (links).quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:17 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Als je de politiek volgt zie je dat het wel zo is. Links verkeert in verwarring omtrent dit onderwerp en alles lijkt in het teken te staan van 'Wilders niet groter maken'.
En daar komt nog eens bij dat veel mensen tegenwoordig nogal absurde ideeen hebben over wat 'links' en 'rechts' betekenen in een politieke context.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij is Wilders een groter thema voor VVD (rechts) dan voor SP (links).
Dat maakt het hele links/rechts-denken ook zo onnozel, het suggereert dat er twee partijen zijn, terwijl de werkelijkheid natuurlijk heel anders is.
In mijn herinnering werd er juist vrij veel heibel over gemaakt. De weigerambtenaar is nu ook niet meer denkbaar. Terecht.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Kom, ook het Christendom pakken we nog steeds met fluwelen handschoentjes aan. Het culturele dogma dat religie een speciale behandeling verdient is algemeen en beperkt zich niet tot de Islam of het Christendom.
Denk bijvoorbeeld aan de coulanceregelring voor weigerambtenaren. Dat vonden de meeste mensen prima, terwijl het wat mij betreft absurd was. En als dat ging over uitsluitend islamitische weigerambtenaren dan was dit land te klein vrees ik.
Als het nu een nieuwe wet was zouden we vrees ik weer precies hetzelfde doen. Er was heibel over, maar het zou ook gewoon echt ondenkbaar moeten zijn. Maar dat is het niet, verre van.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
In mijn herinnering werd er juist vrij veel heibel over gemaakt. De weigerambtenaar is nu ook niet meer denkbaar. Terecht.
Rechts gooit af en toe een proefballonnetje op om te concurreren met Wilders. Links speelt stommetje. Er zit wel degelijk verschil in aanpak in.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:24 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Volgens mij is Wilders een groter thema voor VVD (rechts) dan voor SP (links).
Dat maakt het hele links/rechts-denken ook zo onnozel, het suggereert dat er twee partijen zijn, terwijl de werkelijkheid natuurlijk heel anders is.
Ik denk van niet. Kijk naar hoe bijvoorbeeld de zondagsrust steeds meer onder druk komt te staan. Wat mij betreft terecht.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het nu een nieuwe wet was zouden we vrees ik weer precies hetzelfde doen. Er was heibel over, maar het zou ook gewoon echt ondenkbaar moeten zijn. Maar dat is het niet, verre van.
Waar en wanneer is de gewelddadige islam dan ten onrechte beschuldigd.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een bepaalde religie als zondebok voor bijna alles aanwijzen lijkt mij niet overdreven verstandig maar het staat je vrij dat te doen.
Voel jij je nog thuis bij linkse of centrumlinkse partijen?quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, same here, ik ben ook centrum-links en uiterst kritisch qua sociaal-economische standpunten, maar ook qua islam als seculiertje. Grappige is dat Jahjah ook echt seculiertje is, en ook vanuit vooral een westers referentiekader denkt.
Ja, niet echt, maar ook niet bij rechtse (want daarom was ik centrumlinks) en zeker niet bij verder rechts.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Voel jij je nog thuis bij linkse of centrumlinkse partijen?
Discriminatie van homoseksuelen was ooit 'de normaalste zaak van de wereld'. Zo normaal dat wellicht niemand zich toen kon voorstellen dat er ooit wetten zouden gaan komen die dat verbieden.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:30 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Kijk naar hoe bijvoorbeeld de zondagsrust steeds meer onder druk komt te staan. Wat mij betreft terecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |