abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164158188
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Extreem links heeft het niet zo op joden en israel.
Extreem links houdt zich vast aan de laatste strohalm, de islam. Het maakt niet uit om daarmee alle 60'er jaren idealen en bondgenoten van weleer (vrouwen, homo's) in de steek te laten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 1 augustus 2016 @ 17:50:44 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164158734
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Extreem links heeft het niet zo op joden en israel.
Je vergeet: Republikeinen, grootaandeelhouders, kapitalisten, tabakslobbyisten, zorgbestuurders, woningcorporatiedirecteuren, hedgefondsbazen, VVD'ers.
Terecht natuurlijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_164159226
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 17:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Extreem links houdt zich vast aan de laatste strohalm, de islam. Het maakt niet uit om daarmee alle 60'er jaren idealen en bondgenoten van weleer (vrouwen, homo's) in de steek te laten.
Nonsens natuurlijk.
pi_164159391
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens natuurlijk.
Laten we het zo zeggen:

Stel dat de Christelijke Kerk een standpunt in neemt/nam dat in zekere zin een "vingerwijzing" betreft richting vrouwen en homo's. Dat is iets dat nauwelijks nog voorkomt.

En:

Stel dat de Islam een standpunt inneemt die in zekere zin een "vingerwijzing" betreft richting vrouwen en homo's. Dat is iets dat ook tegenwoordig nog veel voorkomt.

Wie krijgt de meeste kritiek?
De Christelijke kerk wordt 20 meter door het slijk gehaald en de Islam wordt de hand boven het hoofd gehouden.
pi_164159859
Grappig: we kunnen deze discussie naadloos voortzetten en ondertussen de volgende zomergast onder de loep nemern...

https://twitter.com/arjenlubach/status/760085336089366528?lang=nl
pi_164159904
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Laten we het zo zeggen:

Stel dat de Christelijke Kerk een standpunt in neemt/nam dat in zekere zin een "vingerwijzing" betreft richting vrouwen en homo's. Dat is iets dat nauwelijks nog voorkomt.

En:

Stel dat de Islam een standpunt inneemt die in zekere zin een "vingerwijzing" betreft richting vrouwen en homo's. Dat is iets dat ook tegenwoordig nog veel voorkomt.

Wie krijgt de meeste kritiek?
De Christelijke kerk wordt 20 meter door het slijk gehaald en de Islam wordt de hand boven het hoofd gehouden.
Nonsens natuurlijk.
pi_164159976
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nonsens natuurlijk.
Hij heeft wel een punt. Links in de jaren zestig trapte tegen alle religie aan en vooral tegen het christendom. Dat zie je nu richting de islam totaal niet terug.

Jahjah is voor mij een wolf in schaapkleren, nog steeds. Een pan-arabistische nationalist die het westen wél nationale gevoelens wil ontzeggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dutchguy op 01-08-2016 18:55:58 ]
pi_164160338
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:47 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt. Links in de jaren zestig trapte tegen alle religie aan en vooral tegen het christendom. Dat zie je nu richting de islam totaal niet terug.
Wederom nonsens natuurlijk.
pi_164160392
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wederom nonsens natuurlijk.
Islamofobie is nonsens. Het is namelijk heel verstandig om alle godsdiensten te vrezen en te wantrouwen.
pi_164160419
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:06 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Islamofobie is nonsens. Het is namelijk heel verstandig om alle godsdiensten te vrezen en te wantrouwen.
Een bepaalde religie als zondebok voor bijna alles aanwijzen lijkt mij niet overdreven verstandig maar het staat je vrij dat te doen.
pi_164160574
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een bepaalde religie als zondebok voor bijna alles aanwijzen lijkt mij niet overdreven verstandig maar het staat je vrij dat te doen.
Tegelijkertijd is het onzin om te ontkennen dat links meteen in een kramp schiet als het moslims en de islam betreft.
Sociaal-economisch ben ik nog steeds links. Ik ben ook tegen echt racisme en uitsluiting. Maar ik vind ook dat links zich er makkelijk vanaf maakt door wel tegen het christendom aan te trappen maar de islam niet durft te bekritiseren. Daardoor lijkt links steeds minder seculier en is het voor mij steeds moeilijker om links te stemmen. Ik zal daar gezien de peilingen echt niet de enige in zijn.

Maar goed, dit dwaalt nogal af van het onderwerp. Ik vond het prima dat Erdbrink gisteren uiterst kritisch was en bij zijn standpunt bleef dat niet verenigbaar bleek met die van Jahjah.
pi_164160627
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Tegelijkertijd is het onzin om te ontkennen dat links meteen in een kramp schiet als het moslims en de islam betreft.
Sociaal-economisch ben ik nog steeds links. Ik ben ook tegen echt racisme en uitsluiting. Maar ik vind ook dat links zich er makkelijk vanaf maakt door wel tegen het christendom aan te trappen maar de islam niet durft te bekritiseren.
Dat is gewoon pertinent niet waar.

quote:
Maar goed, dit dwaalt nogal af van het onderwerp. Ik vond het prima dat Erdbrink gisteren uiterst kritisch was en bij zijn standpunt bleef dat niet verenigbaar bleek met die van Jahjah.
Dat deed hij inderdaad prima.
pi_164160666
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is gewoon pertinent niet waar.
Als je de politiek volgt zie je dat het wel zo is. Links verkeert in verwarring omtrent dit onderwerp en alles lijkt in het teken te staan van 'Wilders niet groter maken'.
pi_164160780
quote:

[..]

Sociaal-economisch ben ik nog steeds links. Ik ben ook tegen echt racisme en uitsluiting. Maar ik vind ook dat links zich er makkelijk vanaf maakt door wel tegen het christendom aan te trappen maar de islam niet durft te bekritiseren. Daardoor lijkt links steeds minder seculier en is het voor mij steeds moeilijker om links te stemmen. Ik zal daar gezien de peilingen echt niet de enige in zijn.
Klopt, same here, ik ben ook centrum-links en uiterst kritisch qua sociaal-economische standpunten, maar ook qua islam als seculiertje. Grappige is dat Jahjah ook echt seculiertje is, en ook vanuit vooral een westers referentiekader denkt.
quote:
Was allebei behoorlijk goede prestatie. Waren de moslims maar zoals Jahjah, dan kun je iig ergens over discussiëren, dat denk ik dan.
Hij is niet door de mand gevallen dus, wat ik eerder wel even dacht, ondanks dat een paar dingen niet helemaal duidelijk overkwamen. Met name dat stukje semantiek icm zionisme en antisemitisme.
Lullige is dat de man natuurlijk in de islamitische wereld als seculier en atheïst/agnost nauwelijks, of handje vol, volgelingen weet te genereren.
I´m back.
pi_164160800
quote:

[..]

Sociaal-economisch ben ik nog steeds links. Ik ben ook tegen echt racisme en uitsluiting. Maar ik vind ook dat links zich er makkelijk vanaf maakt door wel tegen het christendom aan te trappen maar de islam niet durft te bekritiseren.
Kom, ook het Christendom pakken we nog steeds met fluwelen handschoentjes aan. Het culturele dogma dat religie een speciale behandeling verdient is algemeen en beperkt zich niet tot de Islam of het Christendom.

Denk bijvoorbeeld aan de coulanceregelring voor weigerambtenaren. Dat vonden de meeste mensen prima, terwijl het wat mij betreft absurd was. En als dat ging over uitsluitend islamitische weigerambtenaren dan was dit land te klein vrees ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_164160825
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:17 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Als je de politiek volgt zie je dat het wel zo is. Links verkeert in verwarring omtrent dit onderwerp en alles lijkt in het teken te staan van 'Wilders niet groter maken'.
Volgens mij is Wilders een groter thema voor VVD (rechts) dan voor SP (links).
Dat maakt het hele links/rechts-denken ook zo onnozel, het suggereert dat er twee partijen zijn, terwijl de werkelijkheid natuurlijk heel anders is.
pi_164160858
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat maakt het hele links/rechts-denken ook zo onnozel, het suggereert dat er twee partijen zijn, terwijl de werkelijkheid natuurlijk heel anders is.
En daar komt nog eens bij dat veel mensen tegenwoordig nogal absurde ideeen hebben over wat 'links' en 'rechts' betekenen in een politieke context.

Maar inderdaad, politiek is multidimensionaal.
pi_164160895
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kom, ook het Christendom pakken we nog steeds met fluwelen handschoentjes aan. Het culturele dogma dat religie een speciale behandeling verdient is algemeen en beperkt zich niet tot de Islam of het Christendom.

Denk bijvoorbeeld aan de coulanceregelring voor weigerambtenaren. Dat vonden de meeste mensen prima, terwijl het wat mij betreft absurd was. En als dat ging over uitsluitend islamitische weigerambtenaren dan was dit land te klein vrees ik.
In mijn herinnering werd er juist vrij veel heibel over gemaakt. De weigerambtenaar is nu ook niet meer denkbaar. Terecht.
pi_164160915
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:26 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

In mijn herinnering werd er juist vrij veel heibel over gemaakt. De weigerambtenaar is nu ook niet meer denkbaar. Terecht.
Als het nu een nieuwe wet was zouden we vrees ik weer precies hetzelfde doen. Er was heibel over, maar het zou ook gewoon echt ondenkbaar moeten zijn. Maar dat is het niet, verre van.
pi_164160916
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Rechts gooit af en toe een proefballonnetje op om te concurreren met Wilders. Links speelt stommetje. Er zit wel degelijk verschil in aanpak in.
pi_164160988
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als het nu een nieuwe wet was zouden we vrees ik weer precies hetzelfde doen. Er was heibel over, maar het zou ook gewoon echt ondenkbaar moeten zijn. Maar dat is het niet, verre van.
Ik denk van niet. Kijk naar hoe bijvoorbeeld de zondagsrust steeds meer onder druk komt te staan. Wat mij betreft terecht.
pi_164161002
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar en wanneer is de gewelddadige islam dan ten onrechte beschuldigd.
pi_164161046
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, same here, ik ben ook centrum-links en uiterst kritisch qua sociaal-economische standpunten, maar ook qua islam als seculiertje. Grappige is dat Jahjah ook echt seculiertje is, en ook vanuit vooral een westers referentiekader denkt.
Voel jij je nog thuis bij linkse of centrumlinkse partijen?
pi_164161087
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Voel jij je nog thuis bij linkse of centrumlinkse partijen?
Ja, niet echt, maar ook niet bij rechtse (want daarom was ik centrumlinks) en zeker niet bij verder rechts.
Dus ja, moeilijk wordt het om je stem uit te brengen.
Misschien PvdD nu?
I´m back.
pi_164161121
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:30 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Kijk naar hoe bijvoorbeeld de zondagsrust steeds meer onder druk komt te staan. Wat mij betreft terecht.
Discriminatie van homoseksuelen was ooit 'de normaalste zaak van de wereld'. Zo normaal dat wellicht niemand zich toen kon voorstellen dat er ooit wetten zouden gaan komen die dat verbieden.

Maatschappelijke ideeen over wat wel of niet toelaatbaar is veranderen mettertijd, en desondanks denkt elke generatie dat de huidige regels moreel juist zijn, en dat wat toelaatbaar is minstens 'enigszins redelijk' is.

Het is best denkbaar dat iets dat nu wel mag over 20 jaar net zo controversieel is als homodiscriminatie nu, en dat er als gevolg daarvan een wet wordt ingevoerd die dat volledig verbiedt.

Als dat 'iets', waarvan we nu onmogelijk kunnen weten wat dat is, onderdeel uitmaakt van de culturele religieuze gebruiken van Christenen op dat moment, dan zou het mij heeeeeel erg verbazen als men daar geen 'speciale rekening' mee houdt. "Ze hebben het tenslotte altijd zo gedaan, laat ze maar wennen".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')