abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 07:38:50 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164082234
Zie ook
FBI verwacht honderden jihadisten in Westen

quote:
FBI-directeur James Comey verwacht veel meer aanslagen in westerse landen zodra Islamitische Staat is verslagen. Op een conferentie over internetveiligheid zei hij dat er op een bepaald moment een uittocht van terroristen uit Syrië komt, die we nooit eerder hebben gezien.

"Niet alle Islamitische Staat-moordenaars zullen in Syrië omkomen", zei Comey. Hij waarschuwt dat die terroristen naar Europa en de VS vluchten als het kalifaat uiteen is gevallen.

Comey vergeleek de situatie met al-Qaida in Afghanistan. "Veel terroristen zijn gevlucht uit Afghanistan. Met IS moeten we dat aantal met tien of meer vermenigvuldigen." De aanslagen in Parijs en Brussel zijn volgens hem dan nog maar het begin.
Bron

Helemaal zelf verzonnen die man _O_

Zeg het maar jongens

:P

[ Bericht 7% gewijzigd door Frutsel op 29-07-2016 10:19:32 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 29 juli 2016 @ 07:50:21 #2
457189 Iknietweten
ik weet het allemaal niet
pi_164082328
Iedereen zich bewapenen en Charles Bronson op die shit
pi_164082337
Ik heb geen zin om hier over na te denken.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 07:51:49 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164082339
Lijkt me vrij logisch inderdaad.

Veel strijders zullen de komende tijd de benen nemen, als blijkt dat ze bijna verslagen zijn. Een deel daarvan zal natuurlijk alsnog 'eervol' aan hun eind willen komen (en ik kan me voorstellen dat ze verder ook niks hebben in hun leven om 'trots' op te zijn) dus dan is een zelfmoord aanslag de enige weg eigenlijk die ze kunnen nemen.

In Europa zullen er vast meer aanslagen komen maar denk dat het vooral heftig gaat worden in Syrie als de oorlog voorbij is. Er komt dan een tijd zoals in Irak vlak na de oorlog, met 2 a 3 aanslagen per dag.

Eigenlijk is het inderdaad beter om IS een eigen gebied te laten hebben zodat ze lekker daar in de zandbak kunnen spelen. Probleem voor IS is natuurlijk dat zo'n gebied niet kan bestaan zonder een grote groep mensen (lees vrouwen) die daar gedwongen moeten leven. Krijg je waarschijnlijk een soort Mad Max taferelen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_164082441
Is hysterie.
pi_164082504
Dankzij Merkel kunnen ze probleemloos Europa inlopen.
pi_164082664
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 07:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lijkt me vrij logisch inderdaad.

Veel strijders zullen de komende tijd de benen nemen, als blijkt dat ze bijna verslagen zijn. Een deel daarvan zal natuurlijk alsnog 'eervol' aan hun eind willen komen (en ik kan me voorstellen dat ze verder ook niks hebben in hun leven om 'trots' op te zijn) dus dan is een zelfmoord aanslag de enige weg eigenlijk die ze kunnen nemen.

In Europa zullen er vast meer aanslagen komen maar denk dat het vooral heftig gaat worden in Syrie als de oorlog voorbij is. Er komt dan een tijd zoals in Irak vlak na de oorlog, met 2 a 3 aanslagen per dag.

Eigenlijk is het inderdaad beter om IS een eigen gebied te laten hebben zodat ze lekker daar in de zandbak kunnen spelen. Probleem voor IS is natuurlijk dat zo'n gebied niet kan bestaan zonder een grote groep mensen (lees vrouwen) die daar gedwongen moeten leven. Krijg je waarschijnlijk een soort Mad Max taferelen.
Ik snap ook niet dat het Westen niet gewoon IS laat bestaan in een gecontroleerde omgeving. Je kunt op je klompen aanvoelen dat die idioten zich over de wereld gaan verspreiden en dingen gaan opblazen als ze verliezen, toch is IS een kwaad wat koste wat kost in de regio bestreden moet worden, hoor je de wereldleiders zeggen :')

En dat terwijl een land als Noord-Korea krampachtig in de huidige staat wordt gehouden omdat men bang is voor 20 miljoen economische vluchtelingen. Ik ben daarin vast heel naïef, maar waarom zou je het kalifaat niet zo'n schurkenstaat maken die je gewoon in het zadel houdt?

Blijkbaar moeten we het risico maar accepteren dat die idiote ideologie zich overal heen gaat verspreiden. Ik pas daar liever voor.
  Moderator vrijdag 29 juli 2016 @ 08:28:59 #9
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_164082685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:25 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat het Westen niet gewoon IS laat bestaan in een gecontroleerde omgeving. Je kunt op je klompen aanvoelen dat die idioten zich over de wereld gaan verspreiden en dingen gaan opblazen als ze verliezen, toch is IS een kwaad wat koste wat kost in de regio bestreden moet worden, hoor je de wereldleiders zeggen :')

En dat terwijl een land als Noord-Korea krampachtig in de huidige staat wordt gehouden omdat men bang is voor 20 miljoen economische vluchtelingen. Ik ben daarin vast heel naïef, maar waarom zou je het kalifaat niet zo'n schurkenstaat maken die je gewoon in het zadel houdt?

Blijkbaar moeten we het risico maar accepteren dat die idiote ideologie zich overal heen gaat verspreiden. Ik pas daar liever voor.
Omdat IS een ongekende expansiedrift heeft en haar wil aan iedereen op wil leggen?
Gek genoeg probeert het Westen dat natuurlijk ook als ze ergens weer freedom & democracy gaan brengen :Y)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_164082792
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:28 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Omdat IS een ongekende expansiedrift heeft en haar wil aan iedereen op wil leggen?
Gek genoeg probeert het Westen dat natuurlijk ook als ze ergens weer freedom & democracy gaan brengen :Y)
Met die expansiedrift valt het wel mee. Stoere verhalen over dat ze naar Rome gaan die je in filmpjes ziet zijn vooral grootspraak van terrorristjes die de ideologie niet zo goed kennen.

Dat ze het ook altijd over Rome hebben is te herleiden naar de teksten die ze als uitgangspunt nemen. IS is een soort apocalyptische sekte die toeleeft naar de eindtijd en die zelf tot stand wil brengen. In de Koran wordt geloof ik gesproken over het verslaan van Rome op een slagveld ergens in Syrië. Dat vereist wel dat die Romeinen (het Westen) naar je toe komen. Daarvoor moet je ze pissig maken, dus blaas je dingen in hun achtertuin op om ze uit hun tent te lokken.

De theologen van IS zijn niet uit op wereldheerschappij. Ze zijn uit op een allesvernietigende confrontatie met het Westen. Echter, dat allesvernietigend is nogal metaforisch, want wat betreft vuurkracht schiet IS nog geen deuk in een pakje boter als het Westen zich echt boos zou maken. Maar goed, heilige teksten en sprookjes enzo, die overdrijven wel vaker.

Bovendien kun je ze aan de grenzen van hun kalifaat gewoon stoppen. Instabiel blijft de regio altijd, en ze zullen altijd aanslagen blijven plegen. Maar als het kalifaat blijft bestaan, kun je het controleren. Wordt het vernietigd, dan gaan ze all over the place en is het gevaar groter.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:10:46 #12
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164083143
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Goed filmpje ^O^
Het is nog een lange weg voordat een meerderheid wakker wordt. Ondertussen blijft de instroom uit Afrika en het Midden-Oosten gewoon doorgaan. Merkel belooft meer van niks en richt haar aandacht op computerspelletjes. De publieke omroepen blijven ook gewoon doorgaan met hun propaganda. Bij de BBC breken ze zelfs hun hoofd wat nu de gemeenschappelijke factor is van al die aanslagen. 8)7

With four attacks in southern Germany coming shortly after the mass murder of 84 people in Nice, counter-terrorism officials are struggling to detect a common thread. Is there a single, defining feature to these attacks that could offer clues on how to prevent more of them from happening?
http://www.bbc.com/news/world-36888201
pi_164083216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is nog een lange weg voordat een meerderheid wakker wordt. Ondertussen blijft de instroom uit Afrika en het Midden-Oosten gewoon doorgaan. Merkel belooft meer van niks en richt haar aandacht op computerspelletjes. De publieke omroepen blijven ook gewoon doorgaan met hun propaganda. Bij de BBC breken ze zelfs hun hoofd wat nu de gemeenschappelijke factor is van al die aanslagen. 8)7

With four attacks in southern Germany coming shortly after the mass murder of 84 people in Nice, counter-terrorism officials are struggling to detect a common thread. Is there a single, defining feature to these attacks that could offer clues on how to prevent more of them from happening?
Misschien speelden ze allemaal wel Pokémon Go? Het is wel heerlijk naief zeg.
pi_164083286
Je kan ook een analyse doen en concluderen dat door het wegvallen van het kalifaat van IS de directe motivatie voor aanslagen voor IS wegvalt...Dit is gewoon koffiedik kijken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164083319
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:15 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Misschien speelden ze allemaal wel Pokémon Go? Het is wel heerlijk naief zeg.
Als jullie het hele stuk goed zouden lezen, dan zou je zien dat de vraag over iets anders gaat. Het staat nota bene al in de kop. "Waarom plegen mensen dit soort massale aanslagen",

Ik snap dat het verleidelijk is om ze zeggen "Ja, dat komt door de islam". Dat is tot op zekere hoogte ook waar. De islam is de motivator voor deze aanslagen. Echter, zonder islam worden deze aanslagen nog steeds gepleegd. Daarom wordt er ook naar de VS gewezen, waar dit soort zaken al decennia aan de orde van de dag lijken te zijn, en waar islam vaak niet de motivator is.

Wat juist naïef is, is om te denken dat, als je islam maar uitbant, mensen geen aanslagen meer gaan plegen. Dat wil niet zeggen dat we islam niet moeten bestrijden (vind ik namelijk ook).

Dat is waar het stuk over gaat. Het is geen propaganda om te ontkennen dat de islam een probleem is. Het stelt alleen maar de vraag wat mensen beweegt deze aanslagen te plegen. Het is niet zo dat iemand de Koran leest en dan maar besluit zoveel mogelijk mensen af te slachten. Er moet een voedingsbodem zijn voordat de islam de haat kan oogsten. Zonder islam is die voedingsbodem er nog steeds, en zullen aanslagen om andere redenen gepleegd worden. Zoals bijvoorbeeld in de VS.

De vraag die het artikel stelt, is een hele valide vraag. Het is utopisch om te denken dat je islam maar weg moet snijden uit de maatschappij, en dat alle problemen dan magisch opgelost worden.
pi_164083355
Zet facebook en andere sociale media op zwart en het opnaaien van geestelijk zwakkeren zal alleen nog lokaal kunnen gebeuren waardoor veel minder mensen zich laten meeslepen in het extremisme. :P
pi_164083479
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Zet facebook en andere sociale media op zwart en het opnaaien van geestelijk zwakkeren zal alleen nog lokaal kunnen gebeuren waardoor veel minder mensen zich laten meeslepen in het extremisme. :P
Ik weet niet precies hoe je dat voor je ziet, maar inderdaad, internet speelt vaak wel een rol bij radicalisatie of bekering.

De New York Times heeft daar een prima (lang) stuk over geschreven;

http://www.nytimes.com/20(...)g-american.html?_r=1 .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:38:32 #18
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164083556
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:22 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

[..]

Als jullie het hele stuk goed zouden lezen, dan zou je zien dat de vraag over iets anders gaat. Het staat nota bene al in de kop. "Waarom plegen mensen dit soort massale aanslagen",

Ik snap dat het verleidelijk is om ze zeggen "Ja, dat komt door de islam". Dat is tot op zekere hoogte ook waar. De islam is de motivator voor deze aanslagen. Echter, zonder islam worden deze aanslagen nog steeds gepleegd. Daarom wordt er ook naar de VS gewezen, waar dit soort zaken al decennia aan de orde van de dag lijken te zijn, en waar islam vaak niet de motivator is.

Wat juist naïef is, is om te denken dat, als je islam maar uitbant, mensen geen aanslagen meer gaan plegen. Dat wil niet zeggen dat we islam niet moeten bestrijden (vind ik namelijk ook).

Dat is waar het stuk over gaat. Het is geen propaganda om te ontkennen dat de islam een probleem is. Het stelt alleen maar de vraag wat mensen beweegt deze aanslagen te plegen. Het is niet zo dat iemand de Koran leest en dan maar besluit zoveel mogelijk mensen af te slachten. Er moet een voedingsbodem zijn voordat de islam de haat kan oogsten. Zonder islam is die voedingsbodem er nog steeds, en zullen aanslagen om andere redenen gepleegd worden. Zoals bijvoorbeeld in de VS.

De vraag die het artikel stelt, is een hele valide vraag. Het is utopisch om te denken dat je islam maar weg moet snijden uit de maatschappij, en dat alle problemen dan magisch opgelost worden.
Het is geen toeval dat in het Europese land met de meeste moslims (Frankrijk) als minderheid de meeste aanslagen gepleegd worden. Het is geen toeval dat in Europese landen waar er nauwelijks moslims wonen geen sprake is van islamitisch terrorisme. De gemeenschappelijke factor is haat tegen het westen. Dat zit in de cultuur. Niet alleen bij de extremisten maar ook bij de criminelen en nog belangrijker: bij een groot deel van de moslimgemeenschap die zich wel aan de wet houden.
pi_164083580
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe je dat voor je ziet, maar inderdaad, internet speelt vaak wel een rol bij radicalisatie of bekering.

Die heb ik laatst ook gelezen. Het internet is een zegen, maar ook pure kanker waar het verspreiding van haatideologieën als de islam betreft. Dat geldt ook voor het conservatieve tegengeluid.

Waar we nu zijn beland met het internet is dat iedereen een bubbel rond zich optrekt waarin alleen nog maar informatie doorsijpelt die ze zelf willen horen. Door de overdaad aan informatie, propaganda en leugens wordt de rest gewoon weggefilterd, maar mensen raken daardoor ook hun vaardigheid kwijt om die info nog op juistheid te controleren.

Daarom kan iemand op het platteland in de VS, of in de Achterhoek in Nederland binnen een paar maanden radicaliseren. Als je nog maar één soort informatie toe laat, dan wordt die opvatting jouw hele belevingswereld.

Je ziet het ook aan de andere kant gebeuren. Op Fok ook genoeg mensen die geloven dat de hele wereld naar de klote gaat en zeer radicale uitspraken doen. Ik weet bijna zeker dat dat terug te voeren is op welk nieuws ze tot zich nemen en uit welke bronnen.

Ik maak me grote zorgen over die polarisatie doordat mensen hun nieuws alleen nog maar uit bepaalde bronnen betrekken. Een soort ideologische ramkoers die door gaat werken in de normale maatschappij en daar echt schade gaat berokkenen, voor zover het dat al niet doet.
pi_164083627
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Knopje om en klaar, net zoals men een knopje om zet bommen af te schieten richting isis. :D

Maar goed het zal wel nooit gaan gebeuren. Misschien dat er meer (semi) automatische monitoren komen op die sociale media waardoor radicalisatie eerder opgemerkt kan worden. Alhoewel dat dan wel ernstig op de film minority report begint te lijken. :')
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:43:14 #21
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164083635
dat is mooi.. zolang ISIS weg is uit Syrie.. kunnen de vluchtelingen weer terug gestuurd worden
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164083636
Ze kunnen IS toch ook gewoon wegnuken?
pi_164083664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is geen toeval dat in het Europese land met de meeste moslims (Frankrijk) als minderheid de meeste aanslagen gepleegd worden. Het is geen toeval dat in Europese landen waar er nauwelijks moslims wonen geen sprake is van islamitisch terrorisme. De gemeenschappelijke factor is haat tegen het westen. Dat zit in de cultuur. Niet alleen bij de extremisten maar ook bij de criminelen en nog belangrijker: bij een groot deel van de moslimgemeenschap die zich wel aan de wet houden.
Ik ben het helemaal met je eens dat islam een gevaar is en dat ik het ook liever kwijt dan rijk ben. Maar het probleem is niet zo binair als jij het stelt. Het is niet alleen de grote moslimminderheid die voor aanslagen zorgt in Frankrijk, het is ook de volkomen kansloosheid van de moslimjongeren, de ghetto's die de overheid heeft laten ontstaan en de 'bendevorming' van groepjes jongeren in die wijken.

Als je islam weghaalt uit die ghetto's zijn er nog steeds kansloze jongeren, worden de leefomstandigheden niet beter en die bendes blijven ook bestaan. Er is dus nog steeds een voedingsbodem om je tegen de maatschappij te keren waarin je leeft.

De enige manier om dit helemaal op te lossen is om alle immigranten over de grens te kieperen. Alleen ontstaat er dan een nieuwe onderklasse die weer een andere reden aangrijpt om hun omgeving te vernietigen. Kijk ook naar de VS waar kansloze zwarte jeugd de buurten terroriseren. Dat komt echt niet omdat ze zwart zijn. Dat is voornamelijk omdat zwarten maatschappelijk kansloos zijn. Die raken gefrustreerd en keren zich tegen hun omgeving.

Islam is slechts een stok om mee te slaan. Die stok moeten we nog steeds verwijderen, maar je moet niet in de illusie leven dat zonder islam er geen aanslagen meer gepleegd worden, of dat er geen ghetto's meer zijn met onaangepaste jeugd die jou op straat dood zal willen schieten.
pi_164083695
Assad heeft meerdere malen gevraagd of de coalitie waar wij ook onder vallen te staken.

Laat het Rusland oplossen die er voor gevraagd is, en Assad zelf.
En natuurlijk de koerden, maar stop met bombarderen, als wij niets met het conflict te maken hebben zoals Zweden zich bv. ook niet bemoeid, dan krijgen wij ook 90% minder aanslagen in de EU dat weet ik zeker.

De aanslagen in New York Madrid, Londen e.d 15 /10 jaar geleden waren ook vergeldingen met de oorlogen in Afghanistan en Irak..
pi_164083760
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:43 schreef byah het volgende:
Ze kunnen IS toch ook gewoon wegnuken?
Mensen zoals jouw zijn net zo gevaarlijk als IS terroristen of misschien nog wel erger.
In het IS gebied leven 100 duizenden mensen, die dan ook allemaal tegelijk de dood vinden.

Snap je echt niet, als Europa 100.000 moslims vermoord met een bom, dat je daarmee nog veel en veel meer boze mensen kweekt die vergeldingen willen plegen in Europa?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:50:37 #26
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164083761
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die heb ik laatst ook gelezen. Het internet is een zegen, maar ook pure kanker waar het verspreiding van haatideologieën als de islam betreft. Dat geldt ook voor het conservatieve tegengeluid.

Waar we nu zijn beland met het internet is dat iedereen een bubbel rond zich optrekt waarin alleen nog maar informatie doorsijpelt die ze zelf willen horen. Door de overdaad aan informatie, propaganda en leugens wordt de rest gewoon weggefilterd, maar mensen raken daardoor ook hun vaardigheid kwijt om die info nog op juistheid te controleren.

Daarom kan iemand op het platteland in de VS, of in de Achterhoek in Nederland binnen een paar maanden radicaliseren. Als je nog maar één soort informatie toe laat, dan wordt die opvatting jouw hele belevingswereld.

Je ziet het ook aan de andere kant gebeuren. Op Fok ook genoeg mensen die geloven dat de hele wereld naar de klote gaat en zeer radicale uitspraken doen. Ik weet bijna zeker dat dat terug te voeren is op welk nieuws ze tot zich nemen en uit welke bronnen.

Ik maak me grote zorgen over die polarisatie doordat mensen hun nieuws alleen nog maar uit bepaalde bronnen betrekken. Een soort ideologische ramkoers die door gaat werken in de normale maatschappij en daar echt schade gaat berokkenen, voor zover het dat al niet doet.
Je gaat al de fout in door haatideologieën als de islam gelijk te stellen met het conservatieve tegengeluid. Waren de jaren '60 zo verschrikkelijk? In dat decennium hadden we voor het grootste gedeelte een conservatieve regering.
pi_164083850
Je moet af en toe toch wat roepen in de media om je budget voor de toekomst vast te stellen
pi_164083878
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je gaat al de fout in door haatideologieën als de islam gelijk te stellen met het conservatieve tegengeluid. Waren de jaren '60 zo verschrikkelijk? In dat decennium hadden we voor het grootste gedeelte een conservatieve regering.
Het conservatieve tegengeluid waar ik het over heb gaat wel iets verder dan gewoon conservatief gedachtengoed. Genoeg mensen die oproepen tot gewelddadige actie tegen mensen met "linkse" sympathieën. Laatst was er hier op Fok ook nog eentje die vond dat enkele medefokkers met links gedachtegoed maar gelyched moesten worden.

Dat soort ideeën ontstaan op dezelfde manier als ze bij radicale moslims ontstaan. Specifieke oerconservatieve en extremistische propaganda is het enige wat ze nog tot zich nemen, waardoor een soort vijandbeeld ontstaat tegenover mensen die wat hun betreft de dreiging niet serieus genoeg nemen, waardoor ze ook als dreiging worden gezien.

Dat is een heel toxische sfeer, en dat moet je net zo min onderschatten als het islamitische gevaar.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:00:42 #29
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164083948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:45 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens dat islam een gevaar is en dat ik het ook liever kwijt dan rijk ben. Maar het probleem is niet zo binair als jij het stelt. Het is niet alleen de grote moslimminderheid die voor aanslagen zorgt in Frankrijk, het is ook de volkomen kansloosheid van de moslimjongeren, de ghetto's die de overheid heeft laten ontstaan en de 'bendevorming' van groepjes jongeren in die wijken.

Als je islam weghaalt uit die ghetto's zijn er nog steeds kansloze jongeren, worden de leefomstandigheden niet beter en die bendes blijven ook bestaan. Er is dus nog steeds een voedingsbodem om je tegen de maatschappij te keren waarin je leeft.

De enige manier om dit helemaal op te lossen is om alle immigranten over de grens te kieperen. Alleen ontstaat er dan een nieuwe onderklasse die weer een andere reden aangrijpt om hun omgeving te vernietigen. Kijk ook naar de VS waar kansloze zwarte jeugd de buurten terroriseren. Dat komt echt niet omdat ze zwart zijn. Dat is voornamelijk omdat zwarten maatschappelijk kansloos zijn. Die raken gefrustreerd en keren zich tegen hun omgeving.

Islam is slechts een stok om mee te slaan. Die stok moeten we nog steeds verwijderen, maar je moet niet in de illusie leven dat zonder islam er geen aanslagen meer gepleegd worden, of dat er geen ghetto's meer zijn met onaangepaste jeugd die jou op straat dood zal willen schieten.
Zelfs als islam er niks mee te maken heeft dan importeer je nog steeds massa's kansloze, laagopgeleide immigranten met een cultuur die 180 graden verschilt met de onze en die nog generaties kansloos blijft. Rutte, Samsom en de hele reutemeteut hebben bloed aan hun handen door niet de welvaart en welzijn van de Nederlander op de eerste plaats te stellen maar hun verachtelijke ideologie of persoonlijke ambities op de eerste plaats te stellen. Ontelbaar leed zal weer aangericht worden door de nieuwe groep die het afgelopen jaar (en komen jaren) ons land binnengekomen is.
pi_164084095
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zelfs als islam er niks mee te maken heeft dan importeer je nog steeds massa's kansloze, laagopgeleide immigranten met een cultuur die 180 graden verschilt met de onze en die nog generaties kansloos blijft. Rutte, Samsom en de hele reutemeteut hebben bloed aan hun handen door niet de welvaart en welzijn van de Nederlander op de eerste plaats te stellen maar hun verachtelijke ideologie of persoonlijke ambities op de eerste plaats te stellen. Ontelbaar leed zal weer aangericht worden door de nieuwe groep die het afgelopen jaar (en komen jaren) ons land binnengekomen is.
Ik vind dat je daar overdrijft. Ik heb het heel goed. Ik zwem in het geld, spreekwoordelijkerwijs dan. Zelfs Nederlanders aan de onderkant hebben het relatief goed.

Natuurlijk is de geïmporteerde cultuur achterlijk, maar ik zie niet zo goed hoe dit ten koste gaat van mijn welvaart. 'Bloed aan hun handen' is ook nogal overdreven gesteld, gezien we de afgelopen tien jaar geen immigrant hebben gezien die iemand anders heeft vermoord. We hebben twee aanslagen door Nederlanders gezien, dat wel. Maar ik weet niet zo goed waar jij dat bloed vandaan denkt te halen. Ik snap ook niet hoe je dat op Rutte af kunt wimpelen. Elke premier in de afgelopen 50 jaar heeft met immigratie te maken gehad. Die zouden dan allemaal schuldig zijn. Sterker nog, volgens jouw redenatie is iedereen die ooit op een partij heeft gestemd die regeringsverantwoordelijkheid heeft genomen dus verantwoordelijk voor de huidige situatie. Die zouden dan allemaal 'bloed aan hun handen' moeten hebben.
pi_164084144
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Word je nooit moe van die apocalyptische voorspellingen? Ik heb jou werkelijk nog nooit iets opbeurends zien posten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164084326
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Word je nooit moe van die apocalyptische voorspellingen? Ik heb jou werkelijk nog nooit iets opbeurends zien posten.
En het meest cynische eraan is dat hij door dit te herhalen eigenlijk mooi illustreert hoe ernstig het gesteld is met de zelfreflectie aan de kant van het spectrum waar hij zich bij voelt horen, dat is net zo gestoord als die extremistische moslims. :D
pi_164084360
Het is trouwens 'onvoorstelbaar leed', in plaats van 'ontelbaar leed'.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:28:22 #34
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164084537
quote:

[..]

Hoe zie jij de komende 10/20/30 jaar dan? De EU is een nivellerende organisatie waardoor we er pas weer op vooruit gaan als het armste land van de EU dezelfde welvaart als ons heeft (En de EU niet inmiddels zijn oog op de rest van de wereld gericht heeft). De islam en de mate waarin moslims hun geloof beleven (en daarmee de haat tegen het westen) neemt toe. Denk jij dat binnen een paar jaar vanuit het niets alles opeens beter wordt?
pi_164084617
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe zie jij de komende 10/20/30 jaar dan? De EU is een nivellerende organisatie waardoor we er pas weer op vooruit gaan als het armste land van de EU dezelfde welvaart als ons heeft (En de EU niet inmiddels zijn oog op de rest van de wereld gericht heeft). De islam en de mate waarin moslims hun geloof beleven (en daarmee de haat tegen het westen) neemt toe. Denk jij dat binnen een paar jaar vanuit het niets alles opeens beter wordt?
Ik kijk met vertrouwen naar de toekomst. Heb een leuke baan en woon plezierig in een gezellig stadje. Ik geniet altijd met volle teugen van leven in ons land. En natuurlijk zal niet alles over rozen gaan, en krijgt Europa ongetwijfeld nog enkele aanslagen en andere ellende te verduren. Dat is zwaar kut, maar schijt gebeurt. Nee, ik zie niet veel reden om negatief te zijn over de jaren die komen gaan,
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:37:32 #36
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164084695
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En het meest cynische eraan is dat hij door dit te herhalen eigenlijk mooi illustreert hoe ernstig het gesteld is met de zelfreflectie aan de kant van het spectrum waar hij zich bij voelt horen, dat is net zo gestoord als die extremistische moslims. :D
Of ik het me nou inbeeld of niet; die kant van het spectrum is er en wordt steeds groter. Zo groot zelfs dat in heel Europa de middenpartijen weggevaagd worden. Blijf maar lekker laagdunkend doen over al die mensen die in jou ogen onterecht klagen maar wees niet verbaasd als in de toekomst zelfs 5 middenpartijen geen meerderheid meer kunnen vormen.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:41:07 #37
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_164084760
Kunnen dat stelletje mongolen niet gewoon mensen NIET opblazen, en hun eigen leventje leiden?!
#hippie
Simpel toch :? :r
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 10:46:23 #38
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164084876
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kijk met vertrouwen naar de toekomst. Heb een leuke baan en woon plezierig in een gezellig stadje. Ik geniet altijd met volle teugen van leven in ons land. En natuurlijk zal niet alles over rozen gaan, en krijgt Europa ongetwijfeld nog enkele aanslagen en andere ellende te verduren. Dat is zwaar kut, maar schijt gebeurt. Nee, ik zie niet veel reden om negatief te zijn over de jaren die komen gaan,
Dankzij dit beleid of ondanks dit beleid?
pi_164084982
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dankzij dit beleid of ondanks dit beleid?
Ik geloof sowieso niet in de zaligmakendheid van overheidsbeleid. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt, daar heeft de overheid niets mee van doen.
pi_164084988
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:55 schreef Chewie het volgende:
Je moet af en toe toch wat roepen in de media om je budget voor de toekomst vast te stellen
Nou ja, geheel onlogisch is het niet. Compleet uitroeien is een illusie en dan is het vanuit verloren positie aantrekkelijk om een andere koers te kiezen. Het zou me verbazen als het heel anders zou lopen.
pi_164085003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je moet oppassen om feiten en verzinseltjes niet teveel door elkaar te halen...
pi_164085042
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou ja, geheel onlogisch is het niet. Compleet uitroeien is een illusie en dan is het vanuit verloren positie aantrekkelijk om een andere koers te kiezen. Het zou me verbazen als het heel anders zou lopen.
Dat klopt maar dit soort instanties zijn natuurlijk wel er bij gebaat om het zo spannend mogelijk te houden.
pi_164085190
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat klopt maar dit soort instanties zijn natuurlijk wel er bij gebaat om het zo spannend mogelijk te houden.
Uiteraard.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:09:28 #44
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164085365
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik geloof sowieso niet in de zaligmakendheid van overheidsbeleid. Je bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt, daar heeft de overheid niets mee van doen.
Dat dachten je geloofsgenoten in o.a. Griekenland en Venezuela ook.
pi_164085395
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat dachten je geloofsgenoten in o.a. Griekenland en Venezuela ook.
Maar ik geloof dus niet in de doembeelden die jij schetst. Ik heb, nogmaals, vertrouwen in de toekomst.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:17:29 #46
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164085565
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar ik geloof dus niet in de doembeelden die jij schetst. Ik heb, nogmaals, vertrouwen in de toekomst.
En komen die toekomstverwachtingen vaak uit? Had je 5 of 10 jaar geleden ook vertrouwen in de toekomst en vind je dat Nederland nu een leuker en mooier land is geworden vergeleken met toen?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:21:53 #47
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_164085663
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En komen die toekomstverwachtingen vaak uit? Had je 5 of 10 jaar geleden ook vertrouwen in de toekomst en vind je dat Nederland nu een leuker en mooier land is geworden vergeleken met toen?
Jij had vast 15 jaar geleden al geen vertrouwen meer in de toekomst, maar we zijn er nog steeds.
wooblabalurg
pi_164085669
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik sta er nu beter voor dan ik tien jaar geleden had gedacht. De praktijk heeft dus mijn verwachtingen overtroffen.

Verder vind ik niet dat Nederland erop achteruit is gegaan. Natuurlijk word ik ook wel eens moe van dat negatieve gezever van figuren zoals jij, maar als ik daaraan wil ontsnappen hoef ik alleen mijn laptop dicht te klappen.
pi_164085826
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ik sta er nu beter voor dan ik tien jaar geleden had gedacht. De praktijk heeft dus mijn verwachtingen overtroffen.

Verder vind ik niet dat Nederland erop achteruit is gegaan. Natuurlijk word ik ook wel eens moe van dat negatieve gezever van figuren zoals jij, maar als ik daaraan wil ontsnappen hoef ik alleen mijn laptop dicht te klappen.
Toch is dat bijzonder, je wordt moe van dat negatieve gezever van braindead2000 terwijl er net diverse aanslagen zijn geweest, met honderden doden in bagdad en kabul, en dan hebben we het nog maar niet over frankrijk en duitsland. Maar wat jij uitkiest om moe van te worden is braindead2000.... !
pi_164085909
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Toch is dat bijzonder, je wordt moe van dat negatieve gezever van braindead2000 terwijl er net diverse aanslagen zijn geweest, met honderden doden in bagdad en kabul, en dan hebben we het nog maar niet over frankrijk en duitsland. Maar wat jij uitkiest om moe van te worden is braindead2000.... !
Tsja, heel vervelend, al die doden. Er zijn vorig jaar ook weer honderden Nederlanders omgekomen in het verkeer. En nu?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:18:35 #51
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164086819
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, heel vervelend, al die doden. Er zijn vorig jaar ook weer honderden Nederlanders omgekomen in het verkeer. En nu?
Waarom redeneer je niet zo over het aantal doden in Syrië? (of het onheil voor een vluchteling als hij Nederland niet binnengelaten wordt).
pi_164086894
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:18 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom redeneer je niet zo over het aantal doden in Syrië? (of het onheil voor een vluchteling als hij Nederland niet binnengelaten wordt).
Oh, ik lig ook zeker niet wakker van omgekomen Syriërs.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:22:33 #53
3542 Gia
User under construction
pi_164086915
Maareh, het is weer vrijdag. Hoe laat en waar zal vandaag de aanslag zijn?
pi_164086940
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:22 schreef Gia het volgende:
Je zit je alweer te verkneukelen?
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:27:35 #55
117098 Hathor
Effe niet
pi_164087018
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:20 schreef truthortruth het volgende:
Je kan ook een analyse doen en concluderen dat door het wegvallen van het kalifaat van IS de directe motivatie voor aanslagen voor IS wegvalt...Dit is gewoon koffiedik kijken.
Ach, dan kun je altijd nog je motivatie halen uit al qaeda, nusra, boko haram, hamas, of noem al die carnavalsverenigingen maar op.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_164087039
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heel vervelend is niet hoe ik het zou uitdrukken....
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:29:18 #57
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164087052
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:22 schreef Gia het volgende:
Morgen zomercarnaval in Rotterdam. Meestal ga ik wel ff kijken maar nu weet ik het niet. ;( Het lijkt me een ideale gelegenheid voor een aanslag: Mensen hebben plezier, het speelt zich af over een groot gebied.
pi_164087126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Morgen zomercarnaval in Rotterdam. Meestal ga ik wel ff kijken maar nu weet ik het niet. ;( Het lijkt me een ideale gelegenheid voor een aanslag: Mensen hebben plezier, het speelt zich af over een groot gebied.
Watje.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:35:09 #59
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164087165
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Watje.
Ik ben gehecht aan mijn ledematen, figuurlijk. Letterlijk ook en dat wil ik zo houden.
pi_164087181
quote:

[..]

Goed bezig, kerel. Lekker je leven door angst laten bepalen. Ga zo door.
pi_164087203
quote:

[..]

Partij Voor de Vrees. Helemaal jouw club.
pi_164087210
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ben gehecht aan mijn ledematen, figuurlijk. Letterlijk ook en dat wil ik zo houden.
Want jij verwacht oprecht dat er wel eens een aanslag plaats kan vinden?
pi_164087247
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit kun je niet uitsluiten toch?
pi_164087255
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Een tsunami ook niet.
pi_164087262
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

That's the spirit!
pi_164087282
quote:

[..]

Capituleren voor terreur, nooit een goed idee...
pi_164087285
quote:

[..]
Ik heb jou werkelijk nog nooit iets opbeurends zien posten.
Heb je ooit wel eens iemand iets opbeurends zien posten dat islam gerelateerd was? Er komen niet echt veel vrolijke zaken uit die hoek.

Alhoewel ik wel verbaast was toen ik vanmorgen wakker werd en het nieuws keek. Er was zowaar geen aanslag gepleegd vandaag. Is dat opbeurend genoeg?
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
pi_164087293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een tsunami ook niet.
Gaat het nog steeds over het zomercarnaval? :P
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:45:02 #69
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164087351
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De kans zal geen 50% zijn maar ook geen 0,0001%. Zou jij ernaar toegaan als je weet dat de kans 1% is?
pi_164087363
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:41 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Heb je ooit wel eens iemand iets opbeurends zien posten dat islam gerelateerd was? Er komen niet echt veel vrolijke zaken uit die hoek.

Alhoewel ik wel verbaast was toen ik vanmorgen wakker werd en het nieuws keek. Er was zowaar geen aanslag gepleegd vandaag. Is dat opbeurend genoeg?
Jij loopt je net als Gia al te verkneukelen tot de volgende aanslag?
pi_164087376
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De kans zal geen 50% zijn maar ook geen 0,0001%. Zou jij ernaar toegaan als je weet dat de kans 1% is?
Ik vraag me af hoe je die kans bepaalt. Het is geen dobbelsteen ofzo.
pi_164087416
quote:

[..]

Haha, wat een angst weer zeg.
Ga toch leven joh.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_164087593
Zolang islam wordt verspreid en we steeds meer moslims toelaten zal je dit altijd blijven houden helaas
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:57:25 #74
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_164087602
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:48 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Haha, wat een angst weer zeg.
Ga toch leven joh.
Ik zal erover nadenken. Misschien ga ik toch. Ik ga wel eerst de omgeving verkennen: mogelijke toegangswegen en vluchtwegen voor mezelf en de terroristen, wat zijn logische plekken voor aanslagen, en dan een rustig plekje opzoeken met niet al teveel mensen. :)
pi_164087697
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zal erover nadenken. Misschien ga ik toch. Ik ga wel eerst de omgeving verkennen: mogelijke toegangswegen en vluchtwegen voor mezelf en de terroristen, wat zijn logische plekken voor aanslagen, en dan een rustig plekje opzoeken met niet al teveel mensen. :)
Grapje, hoop ik?
pi_164087724
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij loopt je net als Gia al te verkneukelen tot de volgende aanslag?
Yep omdat dat ons in de kaart speelt. Escalatie is nu nog de enige oplossing. Maar vergeet nooit dat ik niet tot de stroming behoor die deze ellende naar Europa heeft gebracht. Dat waren jullie. Wij hebben hier decennia lang voor gewaarschuwd. En ja nu is het zover, nu heb je de poppen aan het dansen. Bij elke aanslag worden wij een stukje groter en jullie een stukje kleiner. Op naar de eindfinale.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
  vrijdag 29 juli 2016 @ 13:03:41 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_164087743
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ruim een half miljoen bezoekers, als een aanslag 50 slachtoffers maakt is je risico dan 1% * 50/500000 = 0.0001% of 1 op één miljoen
are we infinite or am I alone
pi_164087802
quote:

[..]

Jij op een typisch donker feestje. Wonderlijk. Wel typisch dat je hier een vreselijk grote mond hebt, maar blijkbaar gewoon een bang kereltje bent.
pi_164087828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:02 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Yep omdat dat ons in de kaart speelt. Escalatie is nu nog de enige oplossing. Maar vergeet nooit dat ik niet tot de stroming behoor die deze ellende naar Europa heeft gebracht. Dat waren jullie. Wij hebben hier decennia lang voor gewaarschuwd. En ja nu is het zover, nu heb je de poppen aan het dansen. Bij elke aanslag worden wij een stukje groter en jullie een stukje kleiner. Op naar de eindfinale.
Hopen op doden. Vreemd.
  Eindredactie Games vrijdag 29 juli 2016 @ 13:08:10 #80
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164087835
quote:

[..]

Hopen op meer aanslagen?

Wat lopen er toch opmerkelijke sujetten rond in dit forum.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_164087839
quote:

[..]

Wie zijn 'wij' en 'jullie'?
  Eindredactie Games vrijdag 29 juli 2016 @ 13:09:15 #82
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164087856
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:08 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wie zijn 'wij' en 'jullie'?
Ik ben ook wel benieuwd aan welke stroming gerefereerd wordt.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 13:09:17 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164087857
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hopen op doden. Vreemd.
Maar een stapje verwijderd van het zelf maar veroorzaken van die doden.
pi_164087877
quote:

[..]

Weer zo'n user die aan het radicaliseren is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_164087892
quote:

[..]

Eindfinale gaat helemaal nergens over. Net als de rest van je post.
pi_164087950
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Eindfinale gaat helemaal nergens over.
Stomme pleonasmes inderdaad.
pi_164088068
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Stomme pleonasmes inderdaad.
Ja, maak dat die laagopgeleiden maar eens wijs. Lukt je niet :N
  vrijdag 29 juli 2016 @ 13:23:51 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_164088132
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Eindfinale gaat helemaal nergens over. Net als de rest van je post.
De grand bombathon finale :')
pi_164088140
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, maak dat die laagopgeleiden maar eens wijs. Lukt je niet :N
Precies. In die islamitische achterstandswijken waar veel laagopgeleiden wonen gaat het radicaliseren gestaag door.
pi_164088186
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hopen op doden. Vreemd.
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:08 schreef 2dope het volgende:

[..]

Hopen op meer aanslagen?

Wat lopen er toch opmerkelijke sujetten rond in dit forum.
Nee hoor ik zeg alleen dat escalatie uiteindelijk tot de oplossing leidt. En hopen op meer doden?? Wie heeft terrorisme naar Europa gehaald? Ik?? Diegene die deze moorden gefaciliteerd hebben zijn figuren als Merkel, Juncker, Hollande enz.
En wie laat hier duizenden extremisten, die met naam en toenaam bekend staan bij de inlichtingendiensten, gewoon rondlopen als tikkende tijdbommen? Ikkuh?? Nee dus. Levens opofferen in naam van de politieke correctheid en massa-immigratie. Dat is wat er nu in Europa gebeurt.
pi_164088213
quote:

[..]

:')_!!!!!!

Bangepoeperd :r
pi_164088291
Braindead2000 is bang om naar buiten te gaan en hoopt daarom dat Wilders premier wordt, zodat die ons land met een paar eenvoudige maatregelen weer veilig maakt. Misschien durft Braindead2000 dan eindelijk weer boodschappen te doen.
pi_164088330
quote:

[..]

Volslagen zieke geest.
pi_164088354
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
Braindead2000 is bang om naar buiten te gaan en hoopt daarom dat Wilders premier wordt, zodat die ons land met een paar eenvoudige maatregelen weer veilig maakt. Misschien durft Braindead2000 dan eindelijk weer boodschappen te doen.
Ik heb de boodschappen een keer laten bezorgen. Kwam er zo'n Marokkaans kereltje de boodschappen brengen. Dus zelfs met de bezorgservice ben je niet meer veilig in Nederland. Schande.
pi_164088386
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volslagen zieke geest.
Schelden is onvermogen. Je bent pas een echte linkse held als je durft toe te geven dat het immigratie, integratie en uitzet beleid volkomen mislukt is en dat dat beleid inmiddels vele levens heeft gekost.
pi_164088441
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:39 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Schelden is onvermogen. Je bent pas een echte linkse held als je durft toe te geven dat het immigratie, integratie en uitzet beleid volkomen mislukt is en dat dat beleid inmiddels vele levens heeft gekost.
Zieke geest is absoluut niet een scheldwoord, maar een constatering. Tering is dan weer wel een scheldwoord, maar omdat ik -consta ervoor gezet hebt telt dat niet.

Bovendien geef je lieden de schuld (Merkel, Junker, Hollande), maar voordat hun bips voor de eerste maal het pluche aanraakte waren er al vele miljoenen moslims woonachtig in Europa, en was de situatie in de buitenwijken van de grote Franse steden al onomkeerbaar. Je komt zeker vaak op geenstijl?

Geenstijl is dan weer wel een scheldwoord. Excuses.
pi_164088503
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Precies. In die islamitische achterstandswijken waar veel laagopgeleiden wonen gaat het radicaliseren gestaag door.
Dit is hoogstens een tautologie, maar geen pleonasme.
pi_164088536
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:26 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

[..]

Nee hoor ik zeg alleen dat escalatie uiteindelijk tot de oplossing leidt. En hopen op meer doden?? Wie heeft terrorisme naar Europa gehaald? Ik?? Diegene die deze moorden gefaciliteerd hebben zijn figuren als Merkel, Juncker, Hollande enz.
En wie laat hier duizenden extremisten, die met naam en toenaam bekend staan bij de inlichtingendiensten, gewoon rondlopen als tikkende tijdbommen? Ikkuh?? Nee dus. Levens opofferen in naam van de politieke correctheid en massa-immigratie. Dat is wat er nu in Europa gebeurt.
Deze gek :') .
pi_164088548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zieke geest is absoluut niet een scheldwoord, maar een constatering. Tering is dan weer wel een scheldwoord, maar omdat ik -consta ervoor gezet hebt telt dat niet.

Bovendien geef je lieden de schuld (Merkel, Junker, Hollande), maar voordat hun bips voor de eerste maal het pluche aanraakte waren er al vele miljoenen moslims woonachtig in Europa, en was de situatie in de buitenwijken van de grote Franse steden al onomkeerbaar. Je komt zeker vaak op geenstijl?

Geenstijl is dan weer wel een scheldwoord. Excuses.
Ik weet dat de plaat voor jullie linkse hoofd behoorlijk dik is en dat is precies de reden waarom ik op escalatie aan het wachten ben. Escalatie betekent automatisch een wisseling van de politieke wacht. Het zal nog wel een jaar of 20 duren maar daarna is politieke correctheid uitgerangeerd En dan zal je zien dat niets onomkeerbaar is zoals jij beweerd.
pi_164088593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:49 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Ik weet dat de plaat voor jullie linkse hoofd behoorlijk dik is en dat is precies de reden waarom ik op escalatie aan het wachten ben. Escalatie betekent automatisch een wisseling van de politieke wacht. Het zal nog wel een jaar of 20 duren maar daarna is politieke correctheid uitgerangeerd En dan zal je zien dat niets onomkeerbaar is zoals jij beweerd.
Het gekke is dat ik niet links ben. Politiek correct wel, heeft iets met opvoeding en ontwikkeling te maken denk ik. Ben er erg trots op.
pi_164088614
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het gekke is dat ik niet links ben. Politiek correct wel, heeft iets met opvoeding en ontwikkeling te maken denk ik. Ben er erg trots op.
Hoogopgeleid?
pi_164088668
quote:

[..]

Het is een constatering. Niet meer dan dat. Dat de stroming die Breivik eenndierbare malloot in München aanhangen ook hier voedingsbodem heeft onder geesteszieken is geen nieuws maar gelukkig nog vrij zeldzaam.
pi_164088682
quote:

[..]

Al zijn Milton Friedman en Friedrich Hayek je helden, als jij geen aanhanger bent van het PVV-gedachtegoed, dan ben je in de ogen van FOK! een vuige linkse.

Ik ben bijvoorbeeld ook bepaald niet links, maar volgens half NWS wel.
pi_164088692
quote:

[..]

Niks mis met gezond verstand inderdaad.
  Eindredactie Games vrijdag 29 juli 2016 @ 13:55:58 #105
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164088695
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:26 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

[..]

Nee hoor ik zeg alleen (...)
Kom kom, wees dan ook mans genoeg om achter je ferme woorden te blijven staan. De vraag was of je je verkneukelt tot de volgende aanslag, jouw antwoord was ja. Daar valt verder vrij weinig anders van te breien, je linkschmensch-stokpaardjes ten spijt.
pi_164088745
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niks mis met gezond verstand inderdaad.
Politiek correct heeft niets met gezond verstand te maken.
pi_164088752
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Al zijn Milton Friedman en Friedrich Hayek je helden, als jij geen aanhanger bent van het PVV-gedachtegoed, dan ben je in de ogen van FOK! een vuige linkse.

Ook als je vindt dat vluchtelingen niet persé standrechtelijk geëxecuteerd dienen te worden kan het volgens NWS niet anders dat je dan een poster van Jesse Klaver boven je bed hebt hangen. Naast die van Samsom.
pi_164088758
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is een constatering. Niet meer dan dat. Dat de stroming die Breivik eenndierbare malloot in München aanhangen ook hier voedingsbodem heeft onder geesteszieken is geen nieuws maar gelukkig nog vrij zeldzaam.
Wat terrorknuffelaars een geestesziekte noemen wordt door andere weer gezien als een bevrijding of revolutie.
pi_164088803
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:58 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Wat terrorknuffelaars een geestesziekte noemen wordt door andere weer gezien als een bevrijding of revolutie.
Wie knuffelt met terroristen? :D
pi_164088808
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:55 schreef 2dope het volgende:

[..]

Kom kom, wees dan ook mans genoeg om achter je ferme woorden te blijven staan. De vraag was of je je verkneukelt tot de volgende aanslag, jouw antwoord was ja. Daar valt verder vrij weinig anders van te breien, je linkschmensch-stokpaardjes ten spijt.
Niet zo kinderachtig reageren. Ik sta zeker achter mijn woorden maar probeer het eens inhoudelijk ipv die flauwe woordspelletjes.
pi_164088826
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:58 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Noem jij nu net een extreem-rechtse aanslag een bevrijding? Dude!
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_164088899
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:01 schreef NgInE het volgende:

[..]

Noem jij nu net een extreem-rechtse aanslag een bevrijding? Dude!
Bevrijding van de policor-elite!
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:05:27 #113
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164088900
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:49 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

goed gezegd.. denk echter dat ik over 20 jaar niet meer in NL woon als het zo door gaat
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164088914
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wie knuffelt met terroristen? :D
Wie heeft bloed aan haar handen?
pi_164089004
quote:

[..]

Verworden tot datgene waar je pretendeert tegen te strijden. Heel goed.
pi_164089022
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Iedereen weet dat jij je probeert in te dekken zodat je op Bijltjesdag niet het haasje bent. Elzies, Barry en Alektorophobia weten echter wel beter!!
pi_164089039
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:05 schreef Onnoman het volgende:

[..]

goed gezegd..
:') _!

Geraaskal van een gestoorde idioot en op Fok! heb je nog mensen die dan instemmend knikken ook.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:11:17 #118
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_164089041
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:20 schreef truthortruth het volgende:
Inderdaad.

En zijn er verder geen manieren om die vluchtelingen tegen te houden dan naar Europa te komen?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_164089072
quote:

[..]

Beleid zorgt daar niet voor, daar zorgen zieke individuen zelf voor. Of ga je van der Steur ook verantwoordelijk houden voor iedere moord?
pi_164089099
Aan dit soort informatie hebben we werkelijk niks. Iedereen kan dit bedenken.

Relevanter is de vraag hoe de FBI (en vooral de EU) deze gasten denkt tegen te houden. Zijn er mogelijkheden om deze mensen de toegang tot de EU te ontzeggen, hun paspoorten af te nemen, ze in detentie te zetten bij terugkomst?
pi_164089114
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:00 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Niet zo kinderachtig reageren. Ik sta zeker achter mijn woorden maar probeer het eens inhoudelijk ipv die flauwe woordspelletjes.
Wat valt er precies inhoudelijk te reageren op je hoop op meer aanslagen?
pi_164089148
quote:

[..]

De roze maandag met 350.000 bezoekers in Tilburg is er ook niets gebeurd, dit terwijl zo'n verzameling LGBT bij elkaar natuurlijk als een rode lap voor extremisten zou moeten werken. :D
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:16:56 #123
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164089176
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') _!

Geraaskal van een gestoorde idioot en op Fok! heb je nog mensen die dan instemmend knikken ook.
Ik zou het misschien anders verwoorden maar het gegeven is dat de Linkse kerk er geforceerd en bewust voor kiezen om de andere kant op te kijken. Elke ochtend weer in de spiegel tegen jezelf zeggen "er is niks aan de hand" en "het komt allemaal goed" en "alle vluchtelingen zijn welkom". Linkse mensen hebben een gebrek aan cognitief denkvermogen en weigeren in te zien dat de het in Europa naar de knoppen gaat en als het dan eenmaal zover is geven ze niet thuis. Staan ze aan de kant als makke lammetjes te kijken.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164089187
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:16 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Ik zou het misschien anders verwoorden maar het gegeven is dat de Linkse kerk
Vanaf hier gestopt met lezen.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:18:37 #125
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164089214
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vanaf hier gestopt met lezen.
zolang anderen het maar lezen :)
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164089298
quote:

[..]

Ik zou het misschien anders verwoorden maar het gegeven is dat de Linkse kerk er geforceerd en bewust voor kiezen om de andere kant op te kijken. Elke ochtend weer in de spiegel tegen jezelf zeggen "er is niks aan de hand" en "het komt allemaal goed" en "alle vluchtelingen zijn welkom". Linkse mensen hebben een gebrek aan cognitief denkvermogen en weigeren in te zien dat de het in Europa naar de knoppen gaat en als het dan eenmaal zover is geven ze niet thuis. Staan ze aan de kant als makke lammetjes te kijken.
Er worden meer dan een miljoen vluchtelingen opgevangen in Europa, en daarvan heeft een heel miniem percentage moorden gepleegd en billen geknepen. Elke dode is er een teveel, maar je moet de asielzoekers niet beschouwen als een collectief opererende moordende entiteit.

Verder voel ik mij geen moment schuldig voor het feit dat ik voorstander ben van de opvang van vluchtelingen.
pi_164089303
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:18 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal gelezen en het is weer baarlijke nonsens...
pi_164089325
quote:

[..]

Ik las van de week ergens een stukje waarin beweerd werd dat het 'radicale wegkijken' de nieuwe hype wordt. Overigens niet per se bij de zogenaamde Linkse Kerk, of iig niet alleen. Dit houdt in dat mensen bewust het nieuws niet meer volgen, want dit leidt enkel tot een gevoel van onbehagen, terwijl op grond van de statistieken de wereld alleen maar veiliger, liever en knusser is geworden. O+ . Schijnt dan weer een gevolg te zijn van de serie aanslagen van 14 juli tot de zogenaamde "kerkmoord in Normandië. Ze hebben natuurlijk wel een punt: de kans om om het leven te komen terwijl je de nieuwe gordijntjes ophangt is vele, vele, vele malen groter dan de kans om het leven te komen door een terroristische aanslag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 29-07-2016 14:41:00 ]
I´m back.
pi_164089363
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat valt er precies inhoudelijk te reageren op je hoop op meer aanslagen?
Ik hoop het niet ik wacht er op. Als je zegt ik hoop het dan lijkt het net alsof het nog niet zeker is dat het gaat gebeuren. En we weten allemaal dat de recente aanslagen pas het begin zijn en er nog velen gaan volgen. Iedereen, ook jij, weet waar we op de langere termijn op afstevenen.
pi_164089389
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik las van de week ergens een stukje waarin beweert werd dat het 'radicale wegkijken' de nieuwe hype wordt. Overigens niet per se bij de zogenaamde Linkse Kerk, of iig niet alleen. Dit houdt in dat mensen bewust het nieuws niet meer volgen, want dit leidt enkel tot een gevoel van onbehagen, terwijl op grond van de statistieken de wereld alleen maar veiliger, liever en knusser is geworden. O+ . Schijnt dan weer een gevolg te zijn van de serie aanslagen van 14 juli tot de zogenaamde "kerkmoord in Normandië. Ze hebben natuurlijk wel een punt: de kans om om het leven te komen terwijl je de nieuwe gordijntjes ophangt is vele, vele, vele malen groter dan de kans om het leven te komen door een terroristische aanslag.
Op zich valt daar ook best iets voor te zeggen. Ik denk dat wanneer jij het nieuws niet of nauwelijks volgt, je daar een stuk gelukkiger van wordt. In de meeste Nederlandse gehuchten gebeurt er namelijk weinig spannends.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:26:48 #131
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_164089410
quote:

[..]

Sorry, ik was in de spiegel aan het kijken en mijzelf moed aan het inpraten dat het allemaal wel meevalt.

De nonsens van jij en je geweldsvriendjes dan he.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_164089441
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er worden meer dan een miljoen vluchtelingen opgevangen in Europa, en daarvan heeft een heel miniem percentage moorden gepleegd en billen geknepen. Elke dode is er een teveel, maar je moet de asielzoekers niet beschouwen als een collectief opererende moordende entiteit.

Verder voel ik mij geen moment schuldig voor het feit dat ik voorstander ben van de opvang van vluchtelingen.
Alsof het alleen om die aanslagen gaat. Dat is maar het topje van de ijsberg. Criminaliteit, afhankelijkheid van sociale zekerheid, regressief gedachtegoed, gebrek aan onderwijs zijn net zo zorgelijk.
pi_164089464
quote:

[..]

Nee ik ook niet. Ga toch weg met die neppe polarisatie tussen autochtonen. Waarbij deze lieden keer op keer laten blijken totaal gespeend zijn van enige geschiedkundige kennis omdat de migratie golven in Nederland toch echt vanuit rechts geïnitieerd zijn om maar goedkope arbeidskrachten te hebben.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:29:07 #134
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164089474
Met een geschoren glimlach en een vriendelijke T-shirt print, worden ze met open armen onthaald
pi_164089515
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:25 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Ik hoop het niet ik wacht er op. Als je zegt ik hoop het dan lijkt het net alsof het nog niet zeker is dat het gaat gebeuren. En we weten allemaal dat de recente aanslagen pas het begin zijn en er nog velen gaan volgen. Iedereen, ook jij, weet waar we op de langere termijn op afstevenen.
Neuh, ik sta niet zo bang in het leven.
pi_164089518
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Alsof het alleen om die aanslagen gaat. Dat is maar het topje van de ijsberg. Criminaliteit, afhankelijkheid van sociale zekerheid, regressief gedachtegoed, gebrek aan onderwijs zijn net zo zorgelijk.
Zijn er aanwijzingen dat de criminaliteit fors is gestegen.

Verder ben ik tot op zekere hoogte met je eens. Maar laten we dan niet de fouten uit het verleden herhalen, en deze nieuwe landgenoten daadwerkelijk omarmen zodat hun kinderen en kleinkinderen zich sneller en beter aanpassen aan de Nederlandse samenleving.
pi_164089614
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder ben ik tot op zekere hoogte met je eens. Maar laten we dan niet de fouten uit het verleden herhalen, en deze nieuwe landgenoten daadwerkelijk omarmen zodat hun kinderen en kleinkinderen zich sneller en beter aanpassen aan de Nederlandse samenleving.
ja want dat heeft de laatste 40 jaar ook zo goed gewerkt...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Eindredactie Games vrijdag 29 juli 2016 @ 14:35:34 #138
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164089650
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:00 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Jouw 'inhoud' heeft niet zo veel van doen met de openingspost.

Ik denk dat Comey wel een realistisch scenario schetst (hoewel wat vreemd op een seminar over internetveiligheid). Hij zegt in niet mis te verstane woorden dat er een sinistere keerzijde zit aan de bombardementen op IS in Irak en Syrië. Het is in ieder realistischer dan uitspraken van sommige andere invloedrijke figuren die menen dat IS eenvoudig uit te roeien is als je maar voor genoeg kraters zorgt.

Verder wat Eyjafjall-dinges eerder poste, die terroristenstroom zal waarschijnlijk al flink toenemen naarmate een 'overwinning' (tussen aanhalingstekens want dergelijke groeperingen kun je nooit voor de honderd procent verslaan) dichterbij komt.
pi_164089667
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Vandaar ook dat ik schreef dat we niet de fouten uit het verleden moeten herhalen.
pi_164089698
quote:
Dat is een proces dat zich de komende decennia zal afspelen, zoals de criminaliteit ook niet direct toenam in de jaren '60 bij de komst van gastarbeiders. Het is duidelijk dat weinig kansen op de arbeidsmarkt, slechte integratie en nauwelijks binding met dit land de perfecte cocktail is voor criminaliteit.
quote:
Maar laten we dan niet de fouten uit het verleden herhalen, en deze nieuwe landgenoten daadwerkelijk omarmen zodat hun kinderen en kleinkinderen zich sneller en beter aanpassen aan de Nederlandse samenleving.
Ik vraag mij af of dat überhaupt mogelijk is. Laten we niet doen alsof de gastarbeiders hier niet met open armen zijn ontvangen. De gastarbeiders waren het probleem ook niet, zij waren vaak dankbaar voor de kansen die zij kregen. Het zijn hun (klein)kinderen die zich opeens gingen afzetten tegen de samenleving, die niet diezelfde dankbaarheid voelden omdat zij niks te maken hadden met de reden dat hun ouders hierheen kwamen. Je moet van goede huizen komen om dit soort processen die de mens zo eigen zijn te kunnen stoppen met wat beleid.
pi_164089748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op zich valt daar ook best iets voor te zeggen. Ik denk dat wanneer jij het nieuws niet of nauwelijks volgt, je daar een stuk gelukkiger van wordt. In de meeste Nederlandse gehuchten gebeurt er namelijk weinig spannends.
Dat klopt, ik zie dat hier een stukje verderop bij de buren. Gelukzalige oppervlakkigheid brengt ongeïnformeerd zijn.
I´m back.
pi_164089764
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:38 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat is een proces dat zich de komende decennia zal afspelen, zoals de criminaliteit ook niet direct toenam in de jaren '60 bij de komst van gastarbeiders. Het is duidelijk dat weinig kansen op de arbeidsmarkt, slechte integratie en nauwelijks binding met dit land de perfecte cocktail is voor criminaliteit.

[..]

Ik vraag mij af of dat überhaupt mogelijk is. Laten we niet doen alsof de gastarbeiders hier niet met open armen zijn ontvangen. De gastarbeiders waren het probleem ook niet, zij waren vaak dankbaar voor de kansen die zij kregen. Het zijn hun (klein)kinderen die zich opeens gingen afzetten tegen de samenleving, die niet diezelfde dankbaarheid voelde omdat zij niks te maken hadden met de reden dat hun ouders hierheen kwamen. Je moet van goede huizen komen om dit soort processen die de mens zo eigen zijn te kunnen stoppen met wat beleid.
Het probleem was vooral dat we de gastarbeiders er nooit echt bij hebben betrokken. Zij blijven in hun eigen kringetje, en wij vonden dat wel prima. Ze zouden hier immers maar tijdelijk blijven. Laten we die fout niet herhalen, en vanaf eerste moment dat asielzoekers hier komen inzetten op het leren van de taal en het aanpassen aan onze manier van doen.

Ik heb er wel vertrouwen in. Het komt ook allemaal wel goed. Bovendien hebben we het over enkele tienduizenden asielzoekers. Zo overdreven veel zijn het er nou ook weer niet.
pi_164089789
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt, ik zie dat hier een stukje verderop bij de buren. Gelukzalige oppervlakkigheid brengt ongeïnformeerd zijn.
Je kunt je best afvragen of daar iets mis mee is. Ik zou het niet kunnen, want ik ben een nieuwsjunkie. Maar waarom zou jij als inwoner van een klein Nederlands dorpje, je bekommeren om al het leed in de wereld?
pi_164089819
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, ik sta niet zo bang in het leven.
Waarom sluit je dan je ogen voor de realiteit. Als je niet bang bent dan ga je toch de confrontatie aan met intolerante gewelddadige religie en een faciliterende politiek. Wat politieke correctheid van je eist is het blindelings accepteren van alle religies, levenswijze's of ideologieën en dat is gewoon niet realistisch. Er is een hoop evil op de wereld en je hoeft je echt niet te schamen om dat buiten Europa te willen houden. Ik zeg dit niet om te beledigen ofzo maar krijg vaak de indruk bij links dat ze het vaak uit angst voor de confrontatie gewoon niet willen zien of horen. De kop in het zand steken en hopen dat de bui overwaait. Maar sommige buien waaien niet over.
pi_164089909
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt je best afvragen of daar iets mis mee is. Ik zou het niet kunnen, want ik ben een nieuwsjunkie. Maar waarom zou jij als inwoner van een klein Nederlands dorpje, je bekommeren om al het leed in de wereld?
En dan kan je altijd nog roepen 'ich habe es nicht gewüsst' :D
pi_164089913
quote:

[..]

Dat doen die mensen dan ook niet. Bekommeren zich alleen om zichzelf en hun eigen behoeftes en noden. Alleen ja, hun conversaties zijn dan van een mate van nietszeggendheid en oppervlakkigheid... op zich ook wel bijna weer grappig hoor.
I´m back.
pi_164089914
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem was vooral dat we de gastarbeiders er nooit echt bij hebben betrokken. Zij blijven in hun eigen kringetje, en wij vonden dat wel prima. Ze zouden hier immers maar tijdelijk blijven. Laten we die fout niet herhalen, en vanaf eerste moment dat asielzoekers hier komen inzetten op het leren van de taal en het aanpassen aan onze manier van doen.

Ik heb er wel vertrouwen in. Het komt ook allemaal wel goed. Bovendien hebben we het over enkele tienduizenden asielzoekers. Zo overdreven veel zijn het er nou ook weer niet.
Zelfs als je er vertrouwen in zou kunnen hebben dat deze mensen hier goed gaan integreren, zie ik niet in hoe dat gaat gebeuren als je ze onderbrengt in steden/wijken waar ze nauwelijks autochtonen zullen tegenkomen. Laten we niet naïef zijn en denken dat deze 50.000 mensen in boerengehuchten worden ondergebracht waar ze genoodzaakt zijn snel te integreren. Ik vrees dat het integratieproces weer zal worden uitbesteed aan de Nederlandse moskeeën.

Als we de fouten uit het verleden niet willen herhalen, zouden we in ieder geval moeten overwegen asielzoekers niet te plaatsen in de grote steden.
pi_164090005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat doen die mensen dan ook niet. Bekommeren zich alleen om zichzelf en hun eigen behoeftes en noden. Alleen ja, hun conversaties zijn dan van een mate van nietszeggendheid en oppervlakkigheid... op zich ook wel bijna weer grappig hoor.
Nogmaals, wat is daar eigenlijk mis mee? Ik zie users op FOK! die niets anders doen dan zich kwaad maken om zaken waar zij in directe zin eigenlijk niet mee hebben te maken. Sommige users zijn zelfs bang, en niet omdat ze nare ervaringen hebben, maar omdat ze op het nieuws hebben gezien dat er 1200 kilometer richting het zuiden een aanslag is gepleegd.

Voor dergelijke figuren kan het geen kwaad als ze geen of wat minder het nieuws volgen.
pi_164090032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:42 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Waarom sluit je dan je ogen voor de realiteit. Als je niet bang bent dan ga je toch de confrontatie aan met intolerante gewelddadige religie en een faciliterende politiek. Wat politieke correctheid van je eist is het blindelings accepteren van alle religies, levenswijze's of ideologieën en dat is gewoon niet realistisch. Er is een hoop evil op de wereld en je hoeft je echt niet te schamen om dat buiten Europa te willen houden. Ik zeg dit niet om te beledigen ofzo maar krijg vaak de indruk bij links dat ze het vaak uit angst voor de confrontatie gewoon niet willen zien of horen. De kop in het zand steken en hopen dat de bui overwaait. Maar sommige buien waaien niet over.
Misschien is het zinvol om eerst even na te gaan of het nu daadwerkelijk om een ontkenning van de realiteit gaat of een verschil in opvatting van hoe je het beste om kunt gaan met elementen uit de realiteit.
pi_164090070
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:35 schreef 2dope het volgende:

[..]

Jouw 'inhoud' heeft niet zo veel van doen met de openingspost.

Ik denk dat Comey wel een realistisch scenario schetst (hoewel wat vreemd op een seminar over internetveiligheid). Hij zegt in niet mis te verstane woorden dat er een sinistere keerzijde zit aan de bombardementen op IS in Irak en Syrië. Het is in ieder realistischer dan uitspraken van sommige andere invloedrijke figuren die menen dat IS eenvoudig uit te roeien is als je maar voor genoeg kraters zorgt.

Verder wat Eyjafjall-dinges eerder poste, die terroristenstroom zal waarschijnlijk al flink toenemen naarmate een 'overwinning' (tussen aanhalingstekens want dergelijke groeperingen kun je nooit voor de honderd procent verslaan) dichterbij komt.
Met de huidige Europese politiek gaat dat inderdaad gebeuren. En dat is nou precies mijn punt. Die stroom moet stoppen en de huidige politiek is dat niet van plan. (mede omdat men een economisch piramide systeem in stand wil houden)
Dan moeten anderen het maar gaan doen en een wisseling van de politieke wacht is dan een vereiste. En het gaat er toch van komen. Als we in Europa volksinspraak zouden hebben gehad dan was die stroom allang gestopt. Nou moet het op een andere manier maar ik denk dat de meeste wel weten dat de Europeanen deze rotzooi niet eeuwig blijven slikken. Dat zie je nu ook al met de opkomst van de patriottische partijen of bv de Brexit.
pi_164090102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:52 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Met de huidige Europese politiek gaat dat inderdaad gebeuren. En dat is nou precies mijn punt. Die stroom moet stoppen en de huidige politiek is dat niet van plan.
Wat denk je wat het doel was van de Turkije-deal? Verder weet ik niet of je het nieuws een beetje hebt gevolgd, maar de vluchtelingenstroom is behoorlijk opgedroogd.
pi_164090181
quote:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Weg met die vluchtelingen.
pi_164090205
Man man, wat een angstzaaierij in dit topic weer. Het enige wat ik gemerkt heb van sociale onrust is wat ik de afgelopen weken op t.v. heb gezien. Buiten vliegen de vogeltjes nog steeds. Ik kan nog steeds boodschappen halen, de infrastructuur werkt nog steeds goed (behalve de NS, maar dat is onderhand gebruikelijk).

We hebben net een oorlog achter de kiezen (in hoe verre je het een oorlog kon noemen...IS is flink ingemaakt), de vluchtelingen zitten veilig in de AZC's en ik ga zo lekker naar de bios.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_164090237
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat denk je wat het doel was van de Turkije-deal? Verder weet ik niet of je het nieuws een beetje hebt gevolgd, maar de vluchtelingenstroom is behoorlijk opgedroogd.
Turkije deal betekent alleen maar dat de instroom niet meer over land en zee gaat maar nu in alle stilte via luchthavens als Schiphol. Je weet toch dat voor iedere teruggestuurde bootvreemdeling wij er eentje uit Turkije opnemen? En ja op dit moment zakt de instroom iets in...maar alleen ten opzichte van vorig jaar. Vergelijk je het met de rest van de jaren dat is het nog absurd hoog. En hoeveel er precies gaan komen dit jaar kan ook jij niet vertellen. Dat weten we pas halverwege volgend jaar als het CBS haar cijfers vrijgeeft.
pi_164091220
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

In Nederland eigenlijk wel. Zeker als je het met onze buurlanden vergelijkt.
pi_164091253
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:59 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Turkije deal betekent alleen maar dat de instroom niet meer over land en zee gaat maar nu in alle stilte via luchthavens als Schiphol. Je weet toch dat voor iedere teruggestuurde bootvreemdeling wij er eentje uit Turkije opnemen? En ja op dit moment zakt de instroom iets in...maar alleen ten opzichte van vorig jaar. Vergelijk je het met de rest van de jaren dat is het nog absurd hoog. En hoeveel er precies gaan komen dit jaar kan ook jij niet vertellen. Dat weten we pas halverwege volgend jaar als het CBS haar cijfers vrijgeeft.
Het grote complot. Je bent wel vermakelijk
pi_164092373
Gezellig hoor. Volgens Rutte mogen ze allemaal weer binnenkomen in ons land.
pi_164092394
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
Gezellig hoor. Volgens Rutte mogen ze allemaal weer binnenkomen in ons land.
Vandaar dat hij zich enorm heeft ingezet voor de Turkije-deal. Die weliswaar niet perfect is, maar de instroom wel flink omlaag heeft gebracht.
pi_164093207
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vandaar dat hij zich enorm heeft ingezet voor de Turkije-deal. Die weliswaar niet perfect is, maar de instroom wel flink omlaag heeft gebracht.
De veiligheid van buitenaf is pas gegarandeerd als de instroom exact 0 is. Maar dat krijgt de VVD niet voor elkaar.
pi_164093279
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:52 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Met de huidige Europese politiek gaat dat inderdaad gebeuren. En dat is nou precies mijn punt. Die stroom moet stoppen en de huidige politiek is dat niet van plan. (mede omdat men een economisch piramide systeem in stand wil houden)
Dan moeten anderen het maar gaan doen en een wisseling van de politieke wacht is dan een vereiste. En het gaat er toch van komen. Als we in Europa volksinspraak zouden hebben gehad dan was die stroom allang gestopt. Nou moet het op een andere manier maar ik denk dat de meeste wel weten dat de Europeanen deze rotzooi niet eeuwig blijven slikken. Dat zie je nu ook al met de opkomst van de patriottische partijen of bv de Brexit.
We hebben wel degelijk volksinspraak. Maar men was zo slim om op de PvdA en de VVD te stemmen. Overigens heeft de VVD de islam naar binnengehaald vorige eeuw. Ook weer zo'n actie van het 'domme' electoraat.
  Eindredactie Games vrijdag 29 juli 2016 @ 17:32:10 #161
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164093285
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De veiligheid van buitenaf is pas gegarandeerd als de instroom exact 0 is. Maar dat krijgt de VVD niet voor elkaar.
En vergeet niet deuren en ramen te sluiten.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 17:32:49 #162
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164093298
Mijn tijd komt als mijn tijd is gekomen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164093312
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:32 schreef 2dope het volgende:

[..]

En vergeet niet deuren en ramen te sluiten.
Om het aantal verkeersdoden te beperken handhaven we ook geen 200 km/u in woonwijken maar stellen we een snelheidslimiet op. Zo ook met immigratie: een tijdelijke stop op immigratie vanuit de islam totdat deze gemeenschap de radicalisering tot stoppen heeft gebracht.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:37:01 #164
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164093373
IS is dus echt daadwerkelijk een kankersoort.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:37:24 #165
pi_164093378
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn tijd komt als mijn tijd is gekomen.
Mooie uitspraak van iemand die erwinrommel heet :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164093407
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Om het aantal verkeersdoden te beperken handhaven we ook geen 200 km/u in woonwijken maar stellen we een snelheidslimiet op. Zo ook met immigratie: een tijdelijke stop op immigratie vanuit de islam totdat deze gemeenschap de radicalisering tot stoppen heeft gebracht.
De islam is geen homogene gemeenschap die in staat is om radicalisering tot stoppen te brengen.
pi_164093416
quote:

[..]

De veiligheid van buitenaf is pas gegarandeerd als de instroom exact 0 is.
Dat is behoorlijk naïef.
pi_164093432
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De islam is geen homogene gemeenschap die in staat is om radicalisering tot stoppen te brengen.
Het lukt de boeddhistische gemeenschap redelijk aardig om tot nu toe 0 aanslagen in Europa te plegen. Ze plegen zelfs geen aanslagen op joden en christenen in Europa.

Het kan dus wel. Waar een wil is is een weg.
pi_164093440
quote:

[..]

Je kunt veiligheid nooit garanderen.

En ik heb er persoonlijk geen moeite dat de instroom niet 0 is. Ik heb er vrede mee dat die fors is ingeperkt.
pi_164093442
quote:

[..]

Dat is behoorlijk naïef.
Dat is zeker haalbaar. We hebben in dat geval nog enkel te maken met dreigingen van mensen die al in ons land wonen.
pi_164093465
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt veiligheid nooit garanderen.

En ik heb er persoonlijk geen moeite dat de instroom niet 0 is. Ik heb er vrede mee dat die fors is ingeperkt.
Dan moeten we dus rekening houden dat we nog mogelijk aanslagen krijgen. Met als gevolg de opkomst van extreem-rechts in Europa.
pi_164093475
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het lukt de boeddhistische gemeenschap redelijk aardig om tot nu toe 0 aanslagen in Europa te plegen. Ze plegen zelfs geen aanslagen op joden en christenen in Europa.
Je negeert het punt. Je veronderstelt dat 'de islam' 'de radicalisering' moet stoppen. Dat kan helemaal niet, want de islam is geen homogene entiteit. Dat er nauwelijks aanslagen worden gepleegd in naam van het boeddhisme doet daar niets aan af.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:43:55 #173
pi_164093484
quote:

[..]

Dat is behoorlijk naïef.
Als de instroom 0 was geweest had dat wel een boel doden en verkrachtingen gescheeld. Dat valt lastig te ontkennenm
pi_164093485
quote:

[..]

Verder ging het mij vooral om jouw opmerking over Rutte. Als de beste man zich inspant voor een deal met Turkije, dan vindt hij dus niet dat iedereen welkom is.

Maar als je wil dat het roer radicaal om gaat, dan weet je op wie je volgend jaar moet stemmen.
pi_164093497
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als de instroom 0 was geweest had dat wel een boel doden en verkrachtingen gescheeld. Dat valt lastig te ontkennenm
Als je mensen preventief vastzet ook. Het gaat om de verhouding tussen wat het oplevert en kost uiteindelijk.
pi_164093502
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je negeert het punt. Je veronderstelt dat 'de islam' 'de radicalisering' moet stoppen. Dat kan helemaal niet, want de islam is geen homogene entiteit. Dat er nauwelijks aanslagen worden gepleegd in naam van het boeddhisme doet daar niets aan af.
De mensen in de directe omgeving merken als eerste radicalisering op. Dat zijn dus familieleden en vrienden, veelal moslim dus, veelal islamitische gemeenschappen dus. Zij zullen de signalen moeten oppakken en moeten rapporteren aan instanties. Alleen dan kunnen we radicalisering stoppen en monitoren. Gaat dat goed, zie ik geen probleem om islamitische migranten in Europa op te nemen.
pi_164093511
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan moeten we dus rekening houden dat we nog mogelijk aanslagen krijgen. Met als gevolg de opkomst van extreem-rechts in Europa.
Ik koester niet de illusie dat dat risico verdwijnt als de grenzen potdicht gaan.

En extreem-recht. Je hebt voor jezelf ermee als je jezelf als je die zieke ideologie omarmt.
pi_164093523
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik koester niet de illusie dat dat risico verdwijnt als de grenzen potdicht gaan.

En extreem-recht. Je hebt voor jezelf ermee als je jezelf als je die zieke ideologie omarmt.
Nou nee, een toename vam extreem-rechts doet niemand in de samenleving goed.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:46:32 #179
pi_164093530
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je mensen preventief vastzet ook. Het gaat om de verhouding tussen wat het oplevert en kost uiteindelijk.
Je speelt met mensenlevens(aan beide kanten) Dat is een beetje het probleem.

En ik vraag me ten zeerste af wat deze stroom van immigranten op gaat leveren. Tot nu toe kost het dus geld en mensenlevens.
pi_164093574
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vertel dan eens precies welke opbrengsten we mislopen en wat het kost als we een tijdelijke immigratiestop voor de islam implementeren.
pi_164093575
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nou nee, een toename vam extreem-rechts doet niemand in de samenleving goed.
Tsja, als mensen massaal extreem-rechts worden omdat een klein percentage vluchtelingen narigheid uithaalt, dan verdienen we ook niet beter in Europa.
pi_164093595
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, als mensen massaal extreem-rechts worden omdat een klein percentage vluchtelingen narigheid uithaalt, dan verdienen we ook niet beter in Europa.
Dat kan je domweg voorkomen door naar de zorgen van een deel van de bevolking te kijken en de problemen met de islam in Europa eens goed aan te pakken.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:51:11 #183
pi_164093614
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee Koos, mensen worden rechts extremistisch (als ze dat al worden) door jaren wanbeleid wat vaak niet eens is toe te schrijven aan de immigranten/gastarbeiders met als goed voorbeeld de mislukte integratie van een hele grote groep gastarbeiders en de gevolgen ervan. Hun kinderen voeren de misdaad cijfers aan, wijken verpauperen enzovoort.

Men is bang voor een herhaling van zetten en daar heeft het nu alle schijn van.
pi_164093639
Maar goed, Koos zal geen enkele maatregel goedkeuren om de opkomst van extreem-rechts te stoppen.
pi_164093655
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat kan je domweg voorkomen door naar de zorgen van een deel van de bevolking te kijken en de problemen met de islam in Europa eens goed aan te pakken.
Ik laat me niet chanteren door extreem-rechtse gekkies.

Verder wordt al ingezet op het terugdringen van de instroom. Maar voor de gekkies is het natuurlijk nooit genoeg.
pi_164093678
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:52 schreef Zienswijze het volgende:
Maar goed, Koos zal geen enkele maatregel goedkeuren om de opkomst van extreem-rechts te stoppen.
Je presenteert een vals dilemma. Het is bijna een dreigement.

'Haal geen enkele vluchteling meer binnen, or else!'
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:55:17 #187
pi_164093693
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder wordt al ingezet op het terugdringen van de instroom. Maar voor de gekkies is het natuurlijk nooit genoeg.
We kampen nog steeds met de gevolgen van het achterlijke beleid van de vorige immigratie golf. Alles afschuiven op de huidige is een stropop. Mensen zijn niet gek.
pi_164093739
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, dan ben je er dus mede debet aan als extreem-rechts opkomt. Niemand heeft problemen met de Vietnamese (boeddhistische/christelijke) vluchtelingen die Duitsland in het verleden heeft opgevangen. Men heeft wel problemen met een veelvoud aan migranten die vrijwillig een intolerante ideologie met zich meebrengen. Aan jou de keus om dit wel of niet toe te laten.
pi_164093772
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tsja, dan ben je dus mede debet aan als extreem-rechts opkomst. Niemand heeft problemen met de Vietnamese (boeddhistische/christelijke) vluchtelingen die Duitsland in het verleden heeft opgevangen. Men heeft wel problemen met een veelvoud aan migranten die vrijwillig een intolerante ideologie met zich meebrengen. Aan jou de keus om dit wel of niet toe te laten.
Als jij zo'n hekel hebt aan extreem-rechts en bang bent voor de opkomst van die stroming, doe dan net als ik: ga er tegenin als iemand hatelijke praat uit over vluchtelingen uit. Laat die extreem-rechtse gekkies merken dat je het sterk met hun oneens bent.
pi_164093857
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij zo'n hekel hebt aan extreem-rechts en bang bent voor de opkomst van die stroming, doe dan net als ik: ga er tegenin als iemand hatelijke praat uit over vluchtelingen uit. Laat die extreem-rechtse gekkies merken dat je het sterk met hun oneens bent.
Dat is leuk maar als individu kan je dat natuurlijk moeilijk allemaal in je eentje tegenhouden. De conclusie zal zijn dat de samenleving er niet plezierig op zal worden: moslimextremisten vs. extreem-rechts.
pi_164093929
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is leuk maar als individu kan je dat natuurlijk moeilijk allemaal in je eentje tegenhouden. De conclusie zal zijn dat de samenleving er niet plezierig op zal worden: moslimextremisten vs. extreem-rechts.
Niet als individu. Er zijn veel meer Nederlanders die zich uitspreken tegen extreem-rechts.

Maar goed, jij wil gewoon dat er geen vluchtelingen meer ons land binnen worden gelaten. Dat is verder prima. Het is oké om dat standpunt te hebben. Maar zegt dat dan gewoon, en verschuil je niet achter gelul over dat extreem-rechts anders sterker wordt.
  Eindredactie Games vrijdag 29 juli 2016 @ 18:10:14 #192
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164093995
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar hoe moet zo'n beleid dan vorm krijgen, want "immigratie vanuit de islam" kun je niet aan mensen hun gezicht aflezen. Meestal niet in ieder geval :P Dan kun je wel zeggen een verbod op immigratie vanuit moslimlanden, maar dan glippen de moslims uit niet-moslimlanden er nog steeds tussendoor en dan heb je je nulmoslimsbeleid alweer aan het wankelen.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 18:17:18 #193
pi_164094098
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:10 schreef 2dope het volgende:

[..]

Maar hoe moet zo'n beleid dan vorm krijgen, want "immigratie vanuit de islam" kun je niet aan mensen hun gezicht aflezen. Meestal niet in ieder geval :P Dan kun je wel zeggen een verbod op immigratie vanuit moslimlanden, maar dan glippen de moslims uit niet-moslimlanden er nog steeds tussendoor en dan heb je je nulmoslimsbeleid alweer aan het wankelen.
Een nul moslim beleid is dan ook onzin, maar een begin zou al zijn om bijvoorbeeld de geldstromen en imams vanuit het buitenland naar moskees te verbieden. Dat heeft namelijk weinig meer te maken met godsdienstvrijheid.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 10:11:42 #194
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164105293
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee ik ook niet. Ga toch weg met die neppe polarisatie tussen autochtonen. Waarbij deze lieden keer op keer laten blijken totaal gespeend zijn van enige geschiedkundige kennis omdat de migratie golven in Nederland toch echt vanuit rechts geïnitieerd zijn om maar goedkope arbeidskrachten te hebben.
ik stopte al met lezen ná "ik ook niet"
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164110790
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is daar eigenlijk mis mee? Ik zie users op FOK! die niets anders doen dan zich kwaad maken om zaken waar zij in directe zin eigenlijk niet mee hebben te maken. Sommige users zijn zelfs bang, en niet omdat ze nare ervaringen hebben, maar omdat ze op het nieuws hebben gezien dat er 1200 kilometer richting het zuiden een aanslag is gepleegd.

Voor dergelijke figuren kan het geen kwaad als ze geen of wat minder het nieuws volgen.
Hier dus een pleidooi voor het "radicale wegkijken", waar ik het eerder over had.

I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')