Wat denk je wat het doel was van de Turkije-deal? Verder weet ik niet of je het nieuws een beetje hebt gevolgd, maar de vluchtelingenstroom is behoorlijk opgedroogd.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:52 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Met de huidige Europese politiek gaat dat inderdaad gebeuren. En dat is nou precies mijn punt. Die stroom moet stoppen en de huidige politiek is dat niet van plan.
Hier ben ik het wel mee eens. Weg met die vluchtelingen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt je best afvragen of daar iets mis mee is. Ik zou het niet kunnen, want ik ben een nieuwsjunkie. Maar waarom zou jij als inwoner van een klein Nederlands dorpje, je bekommeren om al het leed in de wereld?
Turkije deal betekent alleen maar dat de instroom niet meer over land en zee gaat maar nu in alle stilte via luchthavens als Schiphol. Je weet toch dat voor iedere teruggestuurde bootvreemdeling wij er eentje uit Turkije opnemen? En ja op dit moment zakt de instroom iets in...maar alleen ten opzichte van vorig jaar. Vergelijk je het met de rest van de jaren dat is het nog absurd hoog. En hoeveel er precies gaan komen dit jaar kan ook jij niet vertellen. Dat weten we pas halverwege volgend jaar als het CBS haar cijfers vrijgeeft.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat denk je wat het doel was van de Turkije-deal? Verder weet ik niet of je het nieuws een beetje hebt gevolgd, maar de vluchtelingenstroom is behoorlijk opgedroogd.
In Nederland eigenlijk wel. Zeker als je het met onze buurlanden vergelijkt.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:34 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
ja want dat heeft de laatste 40 jaar ook zo goed gewerkt...
Het grote complot. Je bent wel vermakelijkquote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:59 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Turkije deal betekent alleen maar dat de instroom niet meer over land en zee gaat maar nu in alle stilte via luchthavens als Schiphol. Je weet toch dat voor iedere teruggestuurde bootvreemdeling wij er eentje uit Turkije opnemen? En ja op dit moment zakt de instroom iets in...maar alleen ten opzichte van vorig jaar. Vergelijk je het met de rest van de jaren dat is het nog absurd hoog. En hoeveel er precies gaan komen dit jaar kan ook jij niet vertellen. Dat weten we pas halverwege volgend jaar als het CBS haar cijfers vrijgeeft.
Vandaar dat hij zich enorm heeft ingezet voor de Turkije-deal. Die weliswaar niet perfect is, maar de instroom wel flink omlaag heeft gebracht.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
Gezellig hoor. Volgens Rutte mogen ze allemaal weer binnenkomen in ons land.
De veiligheid van buitenaf is pas gegarandeerd als de instroom exact 0 is. Maar dat krijgt de VVD niet voor elkaar.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vandaar dat hij zich enorm heeft ingezet voor de Turkije-deal. Die weliswaar niet perfect is, maar de instroom wel flink omlaag heeft gebracht.
We hebben wel degelijk volksinspraak. Maar men was zo slim om op de PvdA en de VVD te stemmen. Overigens heeft de VVD de islam naar binnengehaald vorige eeuw. Ook weer zo'n actie van het 'domme' electoraat.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:52 schreef Alektorophobia. het volgende:
[..]
Met de huidige Europese politiek gaat dat inderdaad gebeuren. En dat is nou precies mijn punt. Die stroom moet stoppen en de huidige politiek is dat niet van plan. (mede omdat men een economisch piramide systeem in stand wil houden)
Dan moeten anderen het maar gaan doen en een wisseling van de politieke wacht is dan een vereiste. En het gaat er toch van komen. Als we in Europa volksinspraak zouden hebben gehad dan was die stroom allang gestopt. Nou moet het op een andere manier maar ik denk dat de meeste wel weten dat de Europeanen deze rotzooi niet eeuwig blijven slikken. Dat zie je nu ook al met de opkomst van de patriottische partijen of bv de Brexit.
En vergeet niet deuren en ramen te sluiten.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De veiligheid van buitenaf is pas gegarandeerd als de instroom exact 0 is. Maar dat krijgt de VVD niet voor elkaar.
Om het aantal verkeersdoden te beperken handhaven we ook geen 200 km/u in woonwijken maar stellen we een snelheidslimiet op. Zo ook met immigratie: een tijdelijke stop op immigratie vanuit de islam totdat deze gemeenschap de radicalisering tot stoppen heeft gebracht.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:32 schreef 2dope het volgende:
[..]
En vergeet niet deuren en ramen te sluiten.
Mooie uitspraak van iemand die erwinrommel heetquote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn tijd komt als mijn tijd is gekomen.
De islam is geen homogene gemeenschap die in staat is om radicalisering tot stoppen te brengen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Om het aantal verkeersdoden te beperken handhaven we ook geen 200 km/u in woonwijken maar stellen we een snelheidslimiet op. Zo ook met immigratie: een tijdelijke stop op immigratie vanuit de islam totdat deze gemeenschap de radicalisering tot stoppen heeft gebracht.
Dat is behoorlijk naïef.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De veiligheid van buitenaf is pas gegarandeerd als de instroom exact 0 is.
Het lukt de boeddhistische gemeenschap redelijk aardig om tot nu toe 0 aanslagen in Europa te plegen. Ze plegen zelfs geen aanslagen op joden en christenen in Europa.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De islam is geen homogene gemeenschap die in staat is om radicalisering tot stoppen te brengen.
Je kunt veiligheid nooit garanderen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De veiligheid van buitenaf is pas gegarandeerd als de instroom exact 0 is. Maar dat krijgt de VVD niet voor elkaar.
Dat is zeker haalbaar. We hebben in dat geval nog enkel te maken met dreigingen van mensen die al in ons land wonen.quote:
Dan moeten we dus rekening houden dat we nog mogelijk aanslagen krijgen. Met als gevolg de opkomst van extreem-rechts in Europa.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt veiligheid nooit garanderen.
En ik heb er persoonlijk geen moeite dat de instroom niet 0 is. Ik heb er vrede mee dat die fors is ingeperkt.
Je negeert het punt. Je veronderstelt dat 'de islam' 'de radicalisering' moet stoppen. Dat kan helemaal niet, want de islam is geen homogene entiteit. Dat er nauwelijks aanslagen worden gepleegd in naam van het boeddhisme doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het lukt de boeddhistische gemeenschap redelijk aardig om tot nu toe 0 aanslagen in Europa te plegen. Ze plegen zelfs geen aanslagen op joden en christenen in Europa.
Als de instroom 0 was geweest had dat wel een boel doden en verkrachtingen gescheeld. Dat valt lastig te ontkennenmquote:
Verder ging het mij vooral om jouw opmerking over Rutte. Als de beste man zich inspant voor een deal met Turkije, dan vindt hij dus niet dat iedereen welkom is.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je mensen preventief vastzet ook. Het gaat om de verhouding tussen wat het oplevert en kost uiteindelijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als de instroom 0 was geweest had dat wel een boel doden en verkrachtingen gescheeld. Dat valt lastig te ontkennenm
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |