abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164089114
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:00 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Niet zo kinderachtig reageren. Ik sta zeker achter mijn woorden maar probeer het eens inhoudelijk ipv die flauwe woordspelletjes.
Wat valt er precies inhoudelijk te reageren op je hoop op meer aanslagen?
pi_164089148
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 12:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Morgen zomercarnaval in Rotterdam. Meestal ga ik wel ff kijken maar nu weet ik het niet. ;( Het lijkt me een ideale gelegenheid voor een aanslag: Mensen hebben plezier, het speelt zich af over een groot gebied.
De roze maandag met 350.000 bezoekers in Tilburg is er ook niets gebeurd, dit terwijl zo'n verzameling LGBT bij elkaar natuurlijk als een rode lap voor extremisten zou moeten werken. :D
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:16:56 #123
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164089176
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') _!

Geraaskal van een gestoorde idioot en op Fok! heb je nog mensen die dan instemmend knikken ook.
Ik zou het misschien anders verwoorden maar het gegeven is dat de Linkse kerk er geforceerd en bewust voor kiezen om de andere kant op te kijken. Elke ochtend weer in de spiegel tegen jezelf zeggen "er is niks aan de hand" en "het komt allemaal goed" en "alle vluchtelingen zijn welkom". Linkse mensen hebben een gebrek aan cognitief denkvermogen en weigeren in te zien dat de het in Europa naar de knoppen gaat en als het dan eenmaal zover is geven ze niet thuis. Staan ze aan de kant als makke lammetjes te kijken.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164089187
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:16 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Ik zou het misschien anders verwoorden maar het gegeven is dat de Linkse kerk
Vanaf hier gestopt met lezen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:18:37 #125
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164089214
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vanaf hier gestopt met lezen.
zolang anderen het maar lezen :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164089298
quote:

[..]

Ik zou het misschien anders verwoorden maar het gegeven is dat de Linkse kerk er geforceerd en bewust voor kiezen om de andere kant op te kijken. Elke ochtend weer in de spiegel tegen jezelf zeggen "er is niks aan de hand" en "het komt allemaal goed" en "alle vluchtelingen zijn welkom". Linkse mensen hebben een gebrek aan cognitief denkvermogen en weigeren in te zien dat de het in Europa naar de knoppen gaat en als het dan eenmaal zover is geven ze niet thuis. Staan ze aan de kant als makke lammetjes te kijken.
Er worden meer dan een miljoen vluchtelingen opgevangen in Europa, en daarvan heeft een heel miniem percentage moorden gepleegd en billen geknepen. Elke dode is er een teveel, maar je moet de asielzoekers niet beschouwen als een collectief opererende moordende entiteit.

Verder voel ik mij geen moment schuldig voor het feit dat ik voorstander ben van de opvang van vluchtelingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164089303
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:18 schreef Onnoman het volgende:

[..]

Ik heb het helemaal gelezen en het is weer baarlijke nonsens...
pi_164089325
quote:

[..]

Ik las van de week ergens een stukje waarin beweerd werd dat het 'radicale wegkijken' de nieuwe hype wordt. Overigens niet per se bij de zogenaamde Linkse Kerk, of iig niet alleen. Dit houdt in dat mensen bewust het nieuws niet meer volgen, want dit leidt enkel tot een gevoel van onbehagen, terwijl op grond van de statistieken de wereld alleen maar veiliger, liever en knusser is geworden. O+ . Schijnt dan weer een gevolg te zijn van de serie aanslagen van 14 juli tot de zogenaamde "kerkmoord in Normandië. Ze hebben natuurlijk wel een punt: de kans om om het leven te komen terwijl je de nieuwe gordijntjes ophangt is vele, vele, vele malen groter dan de kans om het leven te komen door een terroristische aanslag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 29-07-2016 14:41:00 ]
I´m back.
pi_164089363
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat valt er precies inhoudelijk te reageren op je hoop op meer aanslagen?
Ik hoop het niet ik wacht er op. Als je zegt ik hoop het dan lijkt het net alsof het nog niet zeker is dat het gaat gebeuren. En we weten allemaal dat de recente aanslagen pas het begin zijn en er nog velen gaan volgen. Iedereen, ook jij, weet waar we op de langere termijn op afstevenen.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
pi_164089389
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik las van de week ergens een stukje waarin beweert werd dat het 'radicale wegkijken' de nieuwe hype wordt. Overigens niet per se bij de zogenaamde Linkse Kerk, of iig niet alleen. Dit houdt in dat mensen bewust het nieuws niet meer volgen, want dit leidt enkel tot een gevoel van onbehagen, terwijl op grond van de statistieken de wereld alleen maar veiliger, liever en knusser is geworden. O+ . Schijnt dan weer een gevolg te zijn van de serie aanslagen van 14 juli tot de zogenaamde "kerkmoord in Normandië. Ze hebben natuurlijk wel een punt: de kans om om het leven te komen terwijl je de nieuwe gordijntjes ophangt is vele, vele, vele malen groter dan de kans om het leven te komen door een terroristische aanslag.
Op zich valt daar ook best iets voor te zeggen. Ik denk dat wanneer jij het nieuws niet of nauwelijks volgt, je daar een stuk gelukkiger van wordt. In de meeste Nederlandse gehuchten gebeurt er namelijk weinig spannends.
pi_164089410
quote:

[..]

Sorry, ik was in de spiegel aan het kijken en mijzelf moed aan het inpraten dat het allemaal wel meevalt.

De nonsens van jij en je geweldsvriendjes dan he.
pi_164089441
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er worden meer dan een miljoen vluchtelingen opgevangen in Europa, en daarvan heeft een heel miniem percentage moorden gepleegd en billen geknepen. Elke dode is er een teveel, maar je moet de asielzoekers niet beschouwen als een collectief opererende moordende entiteit.

Verder voel ik mij geen moment schuldig voor het feit dat ik voorstander ben van de opvang van vluchtelingen.
Alsof het alleen om die aanslagen gaat. Dat is maar het topje van de ijsberg. Criminaliteit, afhankelijkheid van sociale zekerheid, regressief gedachtegoed, gebrek aan onderwijs zijn net zo zorgelijk.
pi_164089464
quote:

[..]

Nee ik ook niet. Ga toch weg met die neppe polarisatie tussen autochtonen. Waarbij deze lieden keer op keer laten blijken totaal gespeend zijn van enige geschiedkundige kennis omdat de migratie golven in Nederland toch echt vanuit rechts geïnitieerd zijn om maar goedkope arbeidskrachten te hebben.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 14:29:07 #134
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_164089474
Met een geschoren glimlach en een vriendelijke T-shirt print, worden ze met open armen onthaald
pi_164089515
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:25 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Ik hoop het niet ik wacht er op. Als je zegt ik hoop het dan lijkt het net alsof het nog niet zeker is dat het gaat gebeuren. En we weten allemaal dat de recente aanslagen pas het begin zijn en er nog velen gaan volgen. Iedereen, ook jij, weet waar we op de langere termijn op afstevenen.
Neuh, ik sta niet zo bang in het leven.
pi_164089518
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:27 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Alsof het alleen om die aanslagen gaat. Dat is maar het topje van de ijsberg. Criminaliteit, afhankelijkheid van sociale zekerheid, regressief gedachtegoed, gebrek aan onderwijs zijn net zo zorgelijk.
Zijn er aanwijzingen dat de criminaliteit fors is gestegen.

Verder ben ik tot op zekere hoogte met je eens. Maar laten we dan niet de fouten uit het verleden herhalen, en deze nieuwe landgenoten daadwerkelijk omarmen zodat hun kinderen en kleinkinderen zich sneller en beter aanpassen aan de Nederlandse samenleving.
pi_164089614
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder ben ik tot op zekere hoogte met je eens. Maar laten we dan niet de fouten uit het verleden herhalen, en deze nieuwe landgenoten daadwerkelijk omarmen zodat hun kinderen en kleinkinderen zich sneller en beter aanpassen aan de Nederlandse samenleving.
ja want dat heeft de laatste 40 jaar ook zo goed gewerkt...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Eindredactie Games vrijdag 29 juli 2016 @ 14:35:34 #138
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164089650
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:00 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Niet zo kinderachtig reageren. Ik sta zeker achter mijn woorden maar probeer het eens inhoudelijk ipv die flauwe woordspelletjes.
Jouw 'inhoud' heeft niet zo veel van doen met de openingspost.

Ik denk dat Comey wel een realistisch scenario schetst (hoewel wat vreemd op een seminar over internetveiligheid). Hij zegt in niet mis te verstane woorden dat er een sinistere keerzijde zit aan de bombardementen op IS in Irak en Syrië. Het is in ieder realistischer dan uitspraken van sommige andere invloedrijke figuren die menen dat IS eenvoudig uit te roeien is als je maar voor genoeg kraters zorgt.

Verder wat Eyjafjall-dinges eerder poste, die terroristenstroom zal waarschijnlijk al flink toenemen naarmate een 'overwinning' (tussen aanhalingstekens want dergelijke groeperingen kun je nooit voor de honderd procent verslaan) dichterbij komt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_164089667
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Vandaar ook dat ik schreef dat we niet de fouten uit het verleden moeten herhalen.
pi_164089698
quote:
Dat is een proces dat zich de komende decennia zal afspelen, zoals de criminaliteit ook niet direct toenam in de jaren '60 bij de komst van gastarbeiders. Het is duidelijk dat weinig kansen op de arbeidsmarkt, slechte integratie en nauwelijks binding met dit land de perfecte cocktail is voor criminaliteit.
quote:
Maar laten we dan niet de fouten uit het verleden herhalen, en deze nieuwe landgenoten daadwerkelijk omarmen zodat hun kinderen en kleinkinderen zich sneller en beter aanpassen aan de Nederlandse samenleving.
Ik vraag mij af of dat überhaupt mogelijk is. Laten we niet doen alsof de gastarbeiders hier niet met open armen zijn ontvangen. De gastarbeiders waren het probleem ook niet, zij waren vaak dankbaar voor de kansen die zij kregen. Het zijn hun (klein)kinderen die zich opeens gingen afzetten tegen de samenleving, die niet diezelfde dankbaarheid voelden omdat zij niks te maken hadden met de reden dat hun ouders hierheen kwamen. Je moet van goede huizen komen om dit soort processen die de mens zo eigen zijn te kunnen stoppen met wat beleid.
pi_164089748
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op zich valt daar ook best iets voor te zeggen. Ik denk dat wanneer jij het nieuws niet of nauwelijks volgt, je daar een stuk gelukkiger van wordt. In de meeste Nederlandse gehuchten gebeurt er namelijk weinig spannends.
Dat klopt, ik zie dat hier een stukje verderop bij de buren. Gelukzalige oppervlakkigheid brengt ongeïnformeerd zijn.
I´m back.
pi_164089764
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:38 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat is een proces dat zich de komende decennia zal afspelen, zoals de criminaliteit ook niet direct toenam in de jaren '60 bij de komst van gastarbeiders. Het is duidelijk dat weinig kansen op de arbeidsmarkt, slechte integratie en nauwelijks binding met dit land de perfecte cocktail is voor criminaliteit.

[..]

Ik vraag mij af of dat überhaupt mogelijk is. Laten we niet doen alsof de gastarbeiders hier niet met open armen zijn ontvangen. De gastarbeiders waren het probleem ook niet, zij waren vaak dankbaar voor de kansen die zij kregen. Het zijn hun (klein)kinderen die zich opeens gingen afzetten tegen de samenleving, die niet diezelfde dankbaarheid voelde omdat zij niks te maken hadden met de reden dat hun ouders hierheen kwamen. Je moet van goede huizen komen om dit soort processen die de mens zo eigen zijn te kunnen stoppen met wat beleid.
Het probleem was vooral dat we de gastarbeiders er nooit echt bij hebben betrokken. Zij blijven in hun eigen kringetje, en wij vonden dat wel prima. Ze zouden hier immers maar tijdelijk blijven. Laten we die fout niet herhalen, en vanaf eerste moment dat asielzoekers hier komen inzetten op het leren van de taal en het aanpassen aan onze manier van doen.

Ik heb er wel vertrouwen in. Het komt ook allemaal wel goed. Bovendien hebben we het over enkele tienduizenden asielzoekers. Zo overdreven veel zijn het er nou ook weer niet.
pi_164089789
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt, ik zie dat hier een stukje verderop bij de buren. Gelukzalige oppervlakkigheid brengt ongeïnformeerd zijn.
Je kunt je best afvragen of daar iets mis mee is. Ik zou het niet kunnen, want ik ben een nieuwsjunkie. Maar waarom zou jij als inwoner van een klein Nederlands dorpje, je bekommeren om al het leed in de wereld?
pi_164089819
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, ik sta niet zo bang in het leven.
Waarom sluit je dan je ogen voor de realiteit. Als je niet bang bent dan ga je toch de confrontatie aan met intolerante gewelddadige religie en een faciliterende politiek. Wat politieke correctheid van je eist is het blindelings accepteren van alle religies, levenswijze's of ideologieën en dat is gewoon niet realistisch. Er is een hoop evil op de wereld en je hoeft je echt niet te schamen om dat buiten Europa te willen houden. Ik zeg dit niet om te beledigen ofzo maar krijg vaak de indruk bij links dat ze het vaak uit angst voor de confrontatie gewoon niet willen zien of horen. De kop in het zand steken en hopen dat de bui overwaait. Maar sommige buien waaien niet over.
Als er geen getuigen bij zijn, zijn slechts weinig mensen in staat tot goede daden.<br />-Seneca-
pi_164089909
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt je best afvragen of daar iets mis mee is. Ik zou het niet kunnen, want ik ben een nieuwsjunkie. Maar waarom zou jij als inwoner van een klein Nederlands dorpje, je bekommeren om al het leed in de wereld?
En dan kan je altijd nog roepen 'ich habe es nicht gewüsst' :D
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_164089913
quote:

[..]

Dat doen die mensen dan ook niet. Bekommeren zich alleen om zichzelf en hun eigen behoeftes en noden. Alleen ja, hun conversaties zijn dan van een mate van nietszeggendheid en oppervlakkigheid... op zich ook wel bijna weer grappig hoor.
I´m back.
pi_164089914
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem was vooral dat we de gastarbeiders er nooit echt bij hebben betrokken. Zij blijven in hun eigen kringetje, en wij vonden dat wel prima. Ze zouden hier immers maar tijdelijk blijven. Laten we die fout niet herhalen, en vanaf eerste moment dat asielzoekers hier komen inzetten op het leren van de taal en het aanpassen aan onze manier van doen.

Ik heb er wel vertrouwen in. Het komt ook allemaal wel goed. Bovendien hebben we het over enkele tienduizenden asielzoekers. Zo overdreven veel zijn het er nou ook weer niet.
Zelfs als je er vertrouwen in zou kunnen hebben dat deze mensen hier goed gaan integreren, zie ik niet in hoe dat gaat gebeuren als je ze onderbrengt in steden/wijken waar ze nauwelijks autochtonen zullen tegenkomen. Laten we niet naïef zijn en denken dat deze 50.000 mensen in boerengehuchten worden ondergebracht waar ze genoodzaakt zijn snel te integreren. Ik vrees dat het integratieproces weer zal worden uitbesteed aan de Nederlandse moskeeën.

Als we de fouten uit het verleden niet willen herhalen, zouden we in ieder geval moeten overwegen asielzoekers niet te plaatsen in de grote steden.
pi_164090005
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat doen die mensen dan ook niet. Bekommeren zich alleen om zichzelf en hun eigen behoeftes en noden. Alleen ja, hun conversaties zijn dan van een mate van nietszeggendheid en oppervlakkigheid... op zich ook wel bijna weer grappig hoor.
Nogmaals, wat is daar eigenlijk mis mee? Ik zie users op FOK! die niets anders doen dan zich kwaad maken om zaken waar zij in directe zin eigenlijk niet mee hebben te maken. Sommige users zijn zelfs bang, en niet omdat ze nare ervaringen hebben, maar omdat ze op het nieuws hebben gezien dat er 1200 kilometer richting het zuiden een aanslag is gepleegd.

Voor dergelijke figuren kan het geen kwaad als ze geen of wat minder het nieuws volgen.
pi_164090032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:42 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Waarom sluit je dan je ogen voor de realiteit. Als je niet bang bent dan ga je toch de confrontatie aan met intolerante gewelddadige religie en een faciliterende politiek. Wat politieke correctheid van je eist is het blindelings accepteren van alle religies, levenswijze's of ideologieën en dat is gewoon niet realistisch. Er is een hoop evil op de wereld en je hoeft je echt niet te schamen om dat buiten Europa te willen houden. Ik zeg dit niet om te beledigen ofzo maar krijg vaak de indruk bij links dat ze het vaak uit angst voor de confrontatie gewoon niet willen zien of horen. De kop in het zand steken en hopen dat de bui overwaait. Maar sommige buien waaien niet over.
Misschien is het zinvol om eerst even na te gaan of het nu daadwerkelijk om een ontkenning van de realiteit gaat of een verschil in opvatting van hoe je het beste om kunt gaan met elementen uit de realiteit.
pi_164090070
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:35 schreef 2dope het volgende:

[..]

Jouw 'inhoud' heeft niet zo veel van doen met de openingspost.

Ik denk dat Comey wel een realistisch scenario schetst (hoewel wat vreemd op een seminar over internetveiligheid). Hij zegt in niet mis te verstane woorden dat er een sinistere keerzijde zit aan de bombardementen op IS in Irak en Syrië. Het is in ieder realistischer dan uitspraken van sommige andere invloedrijke figuren die menen dat IS eenvoudig uit te roeien is als je maar voor genoeg kraters zorgt.

Verder wat Eyjafjall-dinges eerder poste, die terroristenstroom zal waarschijnlijk al flink toenemen naarmate een 'overwinning' (tussen aanhalingstekens want dergelijke groeperingen kun je nooit voor de honderd procent verslaan) dichterbij komt.
Met de huidige Europese politiek gaat dat inderdaad gebeuren. En dat is nou precies mijn punt. Die stroom moet stoppen en de huidige politiek is dat niet van plan. (mede omdat men een economisch piramide systeem in stand wil houden)
Dan moeten anderen het maar gaan doen en een wisseling van de politieke wacht is dan een vereiste. En het gaat er toch van komen. Als we in Europa volksinspraak zouden hebben gehad dan was die stroom allang gestopt. Nou moet het op een andere manier maar ik denk dat de meeste wel weten dat de Europeanen deze rotzooi niet eeuwig blijven slikken. Dat zie je nu ook al met de opkomst van de patriottische partijen of bv de Brexit.
pi_164090102
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:52 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Met de huidige Europese politiek gaat dat inderdaad gebeuren. En dat is nou precies mijn punt. Die stroom moet stoppen en de huidige politiek is dat niet van plan.
Wat denk je wat het doel was van de Turkije-deal? Verder weet ik niet of je het nieuws een beetje hebt gevolgd, maar de vluchtelingenstroom is behoorlijk opgedroogd.
pi_164090181
quote:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. Weg met die vluchtelingen.
pi_164090205
Man man, wat een angstzaaierij in dit topic weer. Het enige wat ik gemerkt heb van sociale onrust is wat ik de afgelopen weken op t.v. heb gezien. Buiten vliegen de vogeltjes nog steeds. Ik kan nog steeds boodschappen halen, de infrastructuur werkt nog steeds goed (behalve de NS, maar dat is onderhand gebruikelijk).

We hebben net een oorlog achter de kiezen (in hoe verre je het een oorlog kon noemen...IS is flink ingemaakt), de vluchtelingen zitten veilig in de AZC's en ik ga zo lekker naar de bios.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_164090237
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat denk je wat het doel was van de Turkije-deal? Verder weet ik niet of je het nieuws een beetje hebt gevolgd, maar de vluchtelingenstroom is behoorlijk opgedroogd.
Turkije deal betekent alleen maar dat de instroom niet meer over land en zee gaat maar nu in alle stilte via luchthavens als Schiphol. Je weet toch dat voor iedere teruggestuurde bootvreemdeling wij er eentje uit Turkije opnemen? En ja op dit moment zakt de instroom iets in...maar alleen ten opzichte van vorig jaar. Vergelijk je het met de rest van de jaren dat is het nog absurd hoog. En hoeveel er precies gaan komen dit jaar kan ook jij niet vertellen. Dat weten we pas halverwege volgend jaar als het CBS haar cijfers vrijgeeft.
pi_164091220
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:34 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

In Nederland eigenlijk wel. Zeker als je het met onze buurlanden vergelijkt.
pi_164091253
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:59 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Turkije deal betekent alleen maar dat de instroom niet meer over land en zee gaat maar nu in alle stilte via luchthavens als Schiphol. Je weet toch dat voor iedere teruggestuurde bootvreemdeling wij er eentje uit Turkije opnemen? En ja op dit moment zakt de instroom iets in...maar alleen ten opzichte van vorig jaar. Vergelijk je het met de rest van de jaren dat is het nog absurd hoog. En hoeveel er precies gaan komen dit jaar kan ook jij niet vertellen. Dat weten we pas halverwege volgend jaar als het CBS haar cijfers vrijgeeft.
Het grote complot. Je bent wel vermakelijk
pi_164092373
Gezellig hoor. Volgens Rutte mogen ze allemaal weer binnenkomen in ons land.
pi_164092394
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:45 schreef Zienswijze het volgende:
Gezellig hoor. Volgens Rutte mogen ze allemaal weer binnenkomen in ons land.
Vandaar dat hij zich enorm heeft ingezet voor de Turkije-deal. Die weliswaar niet perfect is, maar de instroom wel flink omlaag heeft gebracht.
pi_164093207
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vandaar dat hij zich enorm heeft ingezet voor de Turkije-deal. Die weliswaar niet perfect is, maar de instroom wel flink omlaag heeft gebracht.
De veiligheid van buitenaf is pas gegarandeerd als de instroom exact 0 is. Maar dat krijgt de VVD niet voor elkaar.
pi_164093279
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:52 schreef Alektorophobia. het volgende:

[..]

Met de huidige Europese politiek gaat dat inderdaad gebeuren. En dat is nou precies mijn punt. Die stroom moet stoppen en de huidige politiek is dat niet van plan. (mede omdat men een economisch piramide systeem in stand wil houden)
Dan moeten anderen het maar gaan doen en een wisseling van de politieke wacht is dan een vereiste. En het gaat er toch van komen. Als we in Europa volksinspraak zouden hebben gehad dan was die stroom allang gestopt. Nou moet het op een andere manier maar ik denk dat de meeste wel weten dat de Europeanen deze rotzooi niet eeuwig blijven slikken. Dat zie je nu ook al met de opkomst van de patriottische partijen of bv de Brexit.
We hebben wel degelijk volksinspraak. Maar men was zo slim om op de PvdA en de VVD te stemmen. Overigens heeft de VVD de islam naar binnengehaald vorige eeuw. Ook weer zo'n actie van het 'domme' electoraat.
  Eindredactie Games vrijdag 29 juli 2016 @ 17:32:10 #161
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164093285
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:28 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De veiligheid van buitenaf is pas gegarandeerd als de instroom exact 0 is. Maar dat krijgt de VVD niet voor elkaar.
En vergeet niet deuren en ramen te sluiten.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 17:32:49 #162
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_164093298
Mijn tijd komt als mijn tijd is gekomen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_164093312
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:32 schreef 2dope het volgende:

[..]

En vergeet niet deuren en ramen te sluiten.
Om het aantal verkeersdoden te beperken handhaven we ook geen 200 km/u in woonwijken maar stellen we een snelheidslimiet op. Zo ook met immigratie: een tijdelijke stop op immigratie vanuit de islam totdat deze gemeenschap de radicalisering tot stoppen heeft gebracht.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:37:01 #164
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164093373
IS is dus echt daadwerkelijk een kankersoort.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:37:24 #165
pi_164093378
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn tijd komt als mijn tijd is gekomen.
Mooie uitspraak van iemand die erwinrommel heet :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164093407
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Om het aantal verkeersdoden te beperken handhaven we ook geen 200 km/u in woonwijken maar stellen we een snelheidslimiet op. Zo ook met immigratie: een tijdelijke stop op immigratie vanuit de islam totdat deze gemeenschap de radicalisering tot stoppen heeft gebracht.
De islam is geen homogene gemeenschap die in staat is om radicalisering tot stoppen te brengen.
pi_164093416
quote:

[..]

De veiligheid van buitenaf is pas gegarandeerd als de instroom exact 0 is.
Dat is behoorlijk naïef.
pi_164093432
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De islam is geen homogene gemeenschap die in staat is om radicalisering tot stoppen te brengen.
Het lukt de boeddhistische gemeenschap redelijk aardig om tot nu toe 0 aanslagen in Europa te plegen. Ze plegen zelfs geen aanslagen op joden en christenen in Europa.

Het kan dus wel. Waar een wil is is een weg.
pi_164093440
quote:

[..]

Je kunt veiligheid nooit garanderen.

En ik heb er persoonlijk geen moeite dat de instroom niet 0 is. Ik heb er vrede mee dat die fors is ingeperkt.
pi_164093442
quote:

[..]

Dat is behoorlijk naïef.
Dat is zeker haalbaar. We hebben in dat geval nog enkel te maken met dreigingen van mensen die al in ons land wonen.
pi_164093465
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je kunt veiligheid nooit garanderen.

En ik heb er persoonlijk geen moeite dat de instroom niet 0 is. Ik heb er vrede mee dat die fors is ingeperkt.
Dan moeten we dus rekening houden dat we nog mogelijk aanslagen krijgen. Met als gevolg de opkomst van extreem-rechts in Europa.
pi_164093475
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:40 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het lukt de boeddhistische gemeenschap redelijk aardig om tot nu toe 0 aanslagen in Europa te plegen. Ze plegen zelfs geen aanslagen op joden en christenen in Europa.
Je negeert het punt. Je veronderstelt dat 'de islam' 'de radicalisering' moet stoppen. Dat kan helemaal niet, want de islam is geen homogene entiteit. Dat er nauwelijks aanslagen worden gepleegd in naam van het boeddhisme doet daar niets aan af.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:43:55 #173
pi_164093484
quote:

[..]

Dat is behoorlijk naïef.
Als de instroom 0 was geweest had dat wel een boel doden en verkrachtingen gescheeld. Dat valt lastig te ontkennenm
pi_164093485
quote:

[..]

Verder ging het mij vooral om jouw opmerking over Rutte. Als de beste man zich inspant voor een deal met Turkije, dan vindt hij dus niet dat iedereen welkom is.

Maar als je wil dat het roer radicaal om gaat, dan weet je op wie je volgend jaar moet stemmen.
pi_164093497
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Als de instroom 0 was geweest had dat wel een boel doden en verkrachtingen gescheeld. Dat valt lastig te ontkennenm
Als je mensen preventief vastzet ook. Het gaat om de verhouding tussen wat het oplevert en kost uiteindelijk.
pi_164093502
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je negeert het punt. Je veronderstelt dat 'de islam' 'de radicalisering' moet stoppen. Dat kan helemaal niet, want de islam is geen homogene entiteit. Dat er nauwelijks aanslagen worden gepleegd in naam van het boeddhisme doet daar niets aan af.
De mensen in de directe omgeving merken als eerste radicalisering op. Dat zijn dus familieleden en vrienden, veelal moslim dus, veelal islamitische gemeenschappen dus. Zij zullen de signalen moeten oppakken en moeten rapporteren aan instanties. Alleen dan kunnen we radicalisering stoppen en monitoren. Gaat dat goed, zie ik geen probleem om islamitische migranten in Europa op te nemen.
pi_164093511
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan moeten we dus rekening houden dat we nog mogelijk aanslagen krijgen. Met als gevolg de opkomst van extreem-rechts in Europa.
Ik koester niet de illusie dat dat risico verdwijnt als de grenzen potdicht gaan.

En extreem-recht. Je hebt voor jezelf ermee als je jezelf als je die zieke ideologie omarmt.
pi_164093523
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik koester niet de illusie dat dat risico verdwijnt als de grenzen potdicht gaan.

En extreem-recht. Je hebt voor jezelf ermee als je jezelf als je die zieke ideologie omarmt.
Nou nee, een toename vam extreem-rechts doet niemand in de samenleving goed.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:46:32 #179
pi_164093530
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je mensen preventief vastzet ook. Het gaat om de verhouding tussen wat het oplevert en kost uiteindelijk.
Je speelt met mensenlevens(aan beide kanten) Dat is een beetje het probleem.

En ik vraag me ten zeerste af wat deze stroom van immigranten op gaat leveren. Tot nu toe kost het dus geld en mensenlevens.
pi_164093574
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vertel dan eens precies welke opbrengsten we mislopen en wat het kost als we een tijdelijke immigratiestop voor de islam implementeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')