abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164093502
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je negeert het punt. Je veronderstelt dat 'de islam' 'de radicalisering' moet stoppen. Dat kan helemaal niet, want de islam is geen homogene entiteit. Dat er nauwelijks aanslagen worden gepleegd in naam van het boeddhisme doet daar niets aan af.
De mensen in de directe omgeving merken als eerste radicalisering op. Dat zijn dus familieleden en vrienden, veelal moslim dus, veelal islamitische gemeenschappen dus. Zij zullen de signalen moeten oppakken en moeten rapporteren aan instanties. Alleen dan kunnen we radicalisering stoppen en monitoren. Gaat dat goed, zie ik geen probleem om islamitische migranten in Europa op te nemen.
pi_164093511
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan moeten we dus rekening houden dat we nog mogelijk aanslagen krijgen. Met als gevolg de opkomst van extreem-rechts in Europa.
Ik koester niet de illusie dat dat risico verdwijnt als de grenzen potdicht gaan.

En extreem-recht. Je hebt voor jezelf ermee als je jezelf als je die zieke ideologie omarmt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_164093523
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik koester niet de illusie dat dat risico verdwijnt als de grenzen potdicht gaan.

En extreem-recht. Je hebt voor jezelf ermee als je jezelf als je die zieke ideologie omarmt.
Nou nee, een toename vam extreem-rechts doet niemand in de samenleving goed.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:46:32 #179
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_164093530
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je mensen preventief vastzet ook. Het gaat om de verhouding tussen wat het oplevert en kost uiteindelijk.
Je speelt met mensenlevens(aan beide kanten) Dat is een beetje het probleem.

En ik vraag me ten zeerste af wat deze stroom van immigranten op gaat leveren. Tot nu toe kost het dus geld en mensenlevens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164093574
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je mensen preventief vastzet ook. Het gaat om de verhouding tussen wat het oplevert en kost uiteindelijk.
Vertel dan eens precies welke opbrengsten we mislopen en wat het kost als we een tijdelijke immigratiestop voor de islam implementeren.
pi_164093575
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nou nee, een toename vam extreem-rechts doet niemand in de samenleving goed.
Tsja, als mensen massaal extreem-rechts worden omdat een klein percentage vluchtelingen narigheid uithaalt, dan verdienen we ook niet beter in Europa.
pi_164093595
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, als mensen massaal extreem-rechts worden omdat een klein percentage vluchtelingen narigheid uithaalt, dan verdienen we ook niet beter in Europa.
Dat kan je domweg voorkomen door naar de zorgen van een deel van de bevolking te kijken en de problemen met de islam in Europa eens goed aan te pakken.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:51:11 #183
pi_164093614
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee Koos, mensen worden rechts extremistisch (als ze dat al worden) door jaren wanbeleid wat vaak niet eens is toe te schrijven aan de immigranten/gastarbeiders met als goed voorbeeld de mislukte integratie van een hele grote groep gastarbeiders en de gevolgen ervan. Hun kinderen voeren de misdaad cijfers aan, wijken verpauperen enzovoort.

Men is bang voor een herhaling van zetten en daar heeft het nu alle schijn van.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_164093639
Maar goed, Koos zal geen enkele maatregel goedkeuren om de opkomst van extreem-rechts te stoppen.
pi_164093655
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat kan je domweg voorkomen door naar de zorgen van een deel van de bevolking te kijken en de problemen met de islam in Europa eens goed aan te pakken.
Ik laat me niet chanteren door extreem-rechtse gekkies.

Verder wordt al ingezet op het terugdringen van de instroom. Maar voor de gekkies is het natuurlijk nooit genoeg.
pi_164093678
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:52 schreef Zienswijze het volgende:
Maar goed, Koos zal geen enkele maatregel goedkeuren om de opkomst van extreem-rechts te stoppen.
Je presenteert een vals dilemma. Het is bijna een dreigement.

'Haal geen enkele vluchteling meer binnen, or else!'
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 17:55:17 #187
pi_164093693
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verder wordt al ingezet op het terugdringen van de instroom. Maar voor de gekkies is het natuurlijk nooit genoeg.
We kampen nog steeds met de gevolgen van het achterlijke beleid van de vorige immigratie golf. Alles afschuiven op de huidige is een stropop. Mensen zijn niet gek.
pi_164093739
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, dan ben je er dus mede debet aan als extreem-rechts opkomt. Niemand heeft problemen met de Vietnamese (boeddhistische/christelijke) vluchtelingen die Duitsland in het verleden heeft opgevangen. Men heeft wel problemen met een veelvoud aan migranten die vrijwillig een intolerante ideologie met zich meebrengen. Aan jou de keus om dit wel of niet toe te laten.
pi_164093772
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Tsja, dan ben je dus mede debet aan als extreem-rechts opkomst. Niemand heeft problemen met de Vietnamese (boeddhistische/christelijke) vluchtelingen die Duitsland in het verleden heeft opgevangen. Men heeft wel problemen met een veelvoud aan migranten die vrijwillig een intolerante ideologie met zich meebrengen. Aan jou de keus om dit wel of niet toe te laten.
Als jij zo'n hekel hebt aan extreem-rechts en bang bent voor de opkomst van die stroming, doe dan net als ik: ga er tegenin als iemand hatelijke praat uit over vluchtelingen uit. Laat die extreem-rechtse gekkies merken dat je het sterk met hun oneens bent.
pi_164093857
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij zo'n hekel hebt aan extreem-rechts en bang bent voor de opkomst van die stroming, doe dan net als ik: ga er tegenin als iemand hatelijke praat uit over vluchtelingen uit. Laat die extreem-rechtse gekkies merken dat je het sterk met hun oneens bent.
Dat is leuk maar als individu kan je dat natuurlijk moeilijk allemaal in je eentje tegenhouden. De conclusie zal zijn dat de samenleving er niet plezierig op zal worden: moslimextremisten vs. extreem-rechts.
pi_164093929
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:02 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is leuk maar als individu kan je dat natuurlijk moeilijk allemaal in je eentje tegenhouden. De conclusie zal zijn dat de samenleving er niet plezierig op zal worden: moslimextremisten vs. extreem-rechts.
Niet als individu. Er zijn veel meer Nederlanders die zich uitspreken tegen extreem-rechts.

Maar goed, jij wil gewoon dat er geen vluchtelingen meer ons land binnen worden gelaten. Dat is verder prima. Het is oké om dat standpunt te hebben. Maar zegt dat dan gewoon, en verschuil je niet achter gelul over dat extreem-rechts anders sterker wordt.
  Eindredactie Games vrijdag 29 juli 2016 @ 18:10:14 #192
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_164093995
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 17:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Om het aantal verkeersdoden te beperken handhaven we ook geen 200 km/u in woonwijken maar stellen we een snelheidslimiet op. Zo ook met immigratie: een tijdelijke stop op immigratie vanuit de islam totdat deze gemeenschap de radicalisering tot stoppen heeft gebracht.
Maar hoe moet zo'n beleid dan vorm krijgen, want "immigratie vanuit de islam" kun je niet aan mensen hun gezicht aflezen. Meestal niet in ieder geval :P Dan kun je wel zeggen een verbod op immigratie vanuit moslimlanden, maar dan glippen de moslims uit niet-moslimlanden er nog steeds tussendoor en dan heb je je nulmoslimsbeleid alweer aan het wankelen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Forum Admin vrijdag 29 juli 2016 @ 18:17:18 #193
pi_164094098
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 18:10 schreef 2dope het volgende:

[..]

Maar hoe moet zo'n beleid dan vorm krijgen, want "immigratie vanuit de islam" kun je niet aan mensen hun gezicht aflezen. Meestal niet in ieder geval :P Dan kun je wel zeggen een verbod op immigratie vanuit moslimlanden, maar dan glippen de moslims uit niet-moslimlanden er nog steeds tussendoor en dan heb je je nulmoslimsbeleid alweer aan het wankelen.
Een nul moslim beleid is dan ook onzin, maar een begin zou al zijn om bijvoorbeeld de geldstromen en imams vanuit het buitenland naar moskees te verbieden. Dat heeft namelijk weinig meer te maken met godsdienstvrijheid.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 10:11:42 #194
242879 Onnoman
The On And Only
pi_164105293
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee ik ook niet. Ga toch weg met die neppe polarisatie tussen autochtonen. Waarbij deze lieden keer op keer laten blijken totaal gespeend zijn van enige geschiedkundige kennis omdat de migratie golven in Nederland toch echt vanuit rechts geïnitieerd zijn om maar goedkope arbeidskrachten te hebben.
ik stopte al met lezen ná "ik ook niet"
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_164110790
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 14:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is daar eigenlijk mis mee? Ik zie users op FOK! die niets anders doen dan zich kwaad maken om zaken waar zij in directe zin eigenlijk niet mee hebben te maken. Sommige users zijn zelfs bang, en niet omdat ze nare ervaringen hebben, maar omdat ze op het nieuws hebben gezien dat er 1200 kilometer richting het zuiden een aanslag is gepleegd.

Voor dergelijke figuren kan het geen kwaad als ze geen of wat minder het nieuws volgen.
Hier dus een pleidooi voor het "radicale wegkijken", waar ik het eerder over had.

I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')