Bronquote:FBI-directeur James Comey verwacht veel meer aanslagen in westerse landen zodra Islamitische Staat is verslagen. Op een conferentie over internetveiligheid zei hij dat er op een bepaald moment een uittocht van terroristen uit Syrië komt, die we nooit eerder hebben gezien.
"Niet alle Islamitische Staat-moordenaars zullen in Syrië omkomen", zei Comey. Hij waarschuwt dat die terroristen naar Europa en de VS vluchten als het kalifaat uiteen is gevallen.
Comey vergeleek de situatie met al-Qaida in Afghanistan. "Veel terroristen zijn gevlucht uit Afghanistan. Met IS moeten we dat aantal met tien of meer vermenigvuldigen." De aanslagen in Parijs en Brussel zijn volgens hem dan nog maar het begin.
Ik snap ook niet dat het Westen niet gewoon IS laat bestaan in een gecontroleerde omgeving. Je kunt op je klompen aanvoelen dat die idioten zich over de wereld gaan verspreiden en dingen gaan opblazen als ze verliezen, toch is IS een kwaad wat koste wat kost in de regio bestreden moet worden, hoor je de wereldleiders zeggenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 07:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lijkt me vrij logisch inderdaad.
Veel strijders zullen de komende tijd de benen nemen, als blijkt dat ze bijna verslagen zijn. Een deel daarvan zal natuurlijk alsnog 'eervol' aan hun eind willen komen (en ik kan me voorstellen dat ze verder ook niks hebben in hun leven om 'trots' op te zijn) dus dan is een zelfmoord aanslag de enige weg eigenlijk die ze kunnen nemen.
In Europa zullen er vast meer aanslagen komen maar denk dat het vooral heftig gaat worden in Syrie als de oorlog voorbij is. Er komt dan een tijd zoals in Irak vlak na de oorlog, met 2 a 3 aanslagen per dag.
Eigenlijk is het inderdaad beter om IS een eigen gebied te laten hebben zodat ze lekker daar in de zandbak kunnen spelen. Probleem voor IS is natuurlijk dat zo'n gebied niet kan bestaan zonder een grote groep mensen (lees vrouwen) die daar gedwongen moeten leven. Krijg je waarschijnlijk een soort Mad Max taferelen.
Omdat IS een ongekende expansiedrift heeft en haar wil aan iedereen op wil leggen?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:25 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat het Westen niet gewoon IS laat bestaan in een gecontroleerde omgeving. Je kunt op je klompen aanvoelen dat die idioten zich over de wereld gaan verspreiden en dingen gaan opblazen als ze verliezen, toch is IS een kwaad wat koste wat kost in de regio bestreden moet worden, hoor je de wereldleiders zeggen
En dat terwijl een land als Noord-Korea krampachtig in de huidige staat wordt gehouden omdat men bang is voor 20 miljoen economische vluchtelingen. Ik ben daarin vast heel naïef, maar waarom zou je het kalifaat niet zo'n schurkenstaat maken die je gewoon in het zadel houdt?
Blijkbaar moeten we het risico maar accepteren dat die idiote ideologie zich overal heen gaat verspreiden. Ik pas daar liever voor.
Met die expansiedrift valt het wel mee. Stoere verhalen over dat ze naar Rome gaan die je in filmpjes ziet zijn vooral grootspraak van terrorristjes die de ideologie niet zo goed kennen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 08:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Omdat IS een ongekende expansiedrift heeft en haar wil aan iedereen op wil leggen?
Gek genoeg probeert het Westen dat natuurlijk ook als ze ergens weer freedom & democracy gaan brengen
Het is nog een lange weg voordat een meerderheid wakker wordt. Ondertussen blijft de instroom uit Afrika en het Midden-Oosten gewoon doorgaan. Merkel belooft meer van niks en richt haar aandacht op computerspelletjes. De publieke omroepen blijven ook gewoon doorgaan met hun propaganda. Bij de BBC breken ze zelfs hun hoofd wat nu de gemeenschappelijke factor is van al die aanslagen.quote:
Misschien speelden ze allemaal wel Pokémon Go? Het is wel heerlijk naief zeg.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is nog een lange weg voordat een meerderheid wakker wordt. Ondertussen blijft de instroom uit Afrika en het Midden-Oosten gewoon doorgaan. Merkel belooft meer van niks en richt haar aandacht op computerspelletjes. De publieke omroepen blijven ook gewoon doorgaan met hun propaganda. Bij de BBC breken ze zelfs hun hoofd wat nu de gemeenschappelijke factor is van al die aanslagen.![]()
With four attacks in southern Germany coming shortly after the mass murder of 84 people in Nice, counter-terrorism officials are struggling to detect a common thread. Is there a single, defining feature to these attacks that could offer clues on how to prevent more of them from happening?
http://www.bbc.com/news/world-36888201
quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is nog een lange weg voordat een meerderheid wakker wordt. Ondertussen blijft de instroom uit Afrika en het Midden-Oosten gewoon doorgaan. Merkel belooft meer van niks en richt haar aandacht op computerspelletjes. De publieke omroepen blijven ook gewoon doorgaan met hun propaganda. Bij de BBC breken ze zelfs hun hoofd wat nu de gemeenschappelijke factor is van al die aanslagen.![]()
With four attacks in southern Germany coming shortly after the mass murder of 84 people in Nice, counter-terrorism officials are struggling to detect a common thread. Is there a single, defining feature to these attacks that could offer clues on how to prevent more of them from happening?
http://www.bbc.com/news/world-36888201
Als jullie het hele stuk goed zouden lezen, dan zou je zien dat de vraag over iets anders gaat. Het staat nota bene al in de kop. "Waarom plegen mensen dit soort massale aanslagen",quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:15 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Misschien speelden ze allemaal wel Pokémon Go? Het is wel heerlijk naief zeg.
Ik weet niet precies hoe je dat voor je ziet, maar inderdaad, internet speelt vaak wel een rol bij radicalisatie of bekering.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:25 schreef Basp1 het volgende:
Zet facebook en andere sociale media op zwart en het opnaaien van geestelijk zwakkeren zal alleen nog lokaal kunnen gebeuren waardoor veel minder mensen zich laten meeslepen in het extremisme.
Het is geen toeval dat in het Europese land met de meeste moslims (Frankrijk) als minderheid de meeste aanslagen gepleegd worden. Het is geen toeval dat in Europese landen waar er nauwelijks moslims wonen geen sprake is van islamitisch terrorisme. De gemeenschappelijke factor is haat tegen het westen. Dat zit in de cultuur. Niet alleen bij de extremisten maar ook bij de criminelen en nog belangrijker: bij een groot deel van de moslimgemeenschap die zich wel aan de wet houden.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
[..]
Als jullie het hele stuk goed zouden lezen, dan zou je zien dat de vraag over iets anders gaat. Het staat nota bene al in de kop. "Waarom plegen mensen dit soort massale aanslagen",
Ik snap dat het verleidelijk is om ze zeggen "Ja, dat komt door de islam". Dat is tot op zekere hoogte ook waar. De islam is de motivator voor deze aanslagen. Echter, zonder islam worden deze aanslagen nog steeds gepleegd. Daarom wordt er ook naar de VS gewezen, waar dit soort zaken al decennia aan de orde van de dag lijken te zijn, en waar islam vaak niet de motivator is.
Wat juist naïef is, is om te denken dat, als je islam maar uitbant, mensen geen aanslagen meer gaan plegen. Dat wil niet zeggen dat we islam niet moeten bestrijden (vind ik namelijk ook).
Dat is waar het stuk over gaat. Het is geen propaganda om te ontkennen dat de islam een probleem is. Het stelt alleen maar de vraag wat mensen beweegt deze aanslagen te plegen. Het is niet zo dat iemand de Koran leest en dan maar besluit zoveel mogelijk mensen af te slachten. Er moet een voedingsbodem zijn voordat de islam de haat kan oogsten. Zonder islam is die voedingsbodem er nog steeds, en zullen aanslagen om andere redenen gepleegd worden. Zoals bijvoorbeeld in de VS.
De vraag die het artikel stelt, is een hele valide vraag. Het is utopisch om te denken dat je islam maar weg moet snijden uit de maatschappij, en dat alle problemen dan magisch opgelost worden.
Die heb ik laatst ook gelezen. Het internet is een zegen, maar ook pure kanker waar het verspreiding van haatideologieën als de islam betreft. Dat geldt ook voor het conservatieve tegengeluid.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe je dat voor je ziet, maar inderdaad, internet speelt vaak wel een rol bij radicalisatie of bekering.
De New York Times heeft daar een prima (lang) stuk over geschreven;
http://www.nytimes.com/20(...)g-american.html?_r=1 .
Knopje om en klaar, net zoals men een knopje om zet bommen af te schieten richting isis.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe je dat voor je ziet, maar inderdaad, internet speelt vaak wel een rol bij radicalisatie of bekering.
De New York Times heeft daar een prima (lang) stuk over geschreven;
http://www.nytimes.com/20(...)g-american.html?_r=1 .
Ik ben het helemaal met je eens dat islam een gevaar is en dat ik het ook liever kwijt dan rijk ben. Maar het probleem is niet zo binair als jij het stelt. Het is niet alleen de grote moslimminderheid die voor aanslagen zorgt in Frankrijk, het is ook de volkomen kansloosheid van de moslimjongeren, de ghetto's die de overheid heeft laten ontstaan en de 'bendevorming' van groepjes jongeren in die wijken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 09:38 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is geen toeval dat in het Europese land met de meeste moslims (Frankrijk) als minderheid de meeste aanslagen gepleegd worden. Het is geen toeval dat in Europese landen waar er nauwelijks moslims wonen geen sprake is van islamitisch terrorisme. De gemeenschappelijke factor is haat tegen het westen. Dat zit in de cultuur. Niet alleen bij de extremisten maar ook bij de criminelen en nog belangrijker: bij een groot deel van de moslimgemeenschap die zich wel aan de wet houden.
Mensen zoals jouw zijn net zo gevaarlijk als IS terroristen of misschien nog wel erger.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |