Wikileaks is nog niet klaar met lekken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Terwijl die Wikileaks inhoudelijk niet zoveel voorstelden.
Het geeft vooral aan dat mensen niet de moeite nemen om die Wikileaks inhoudelijk eens nader tegen het licht te houden.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wikileaks is nog niet klaar met lekken.
Verder is het veelzeggend dat het zoveel teweeg brengt terwijl de onthullingen nog niet erg shockerend zijn, dat geeft voor mij aan dat mensen al lang door hebben dat er het een en ander niet pluis is bij de DNC.
Eerlijk is eerlijk, dat is een terecht punt. Laten we dan ook gehandicapten (autisme en zo) hieraan toevoegen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:49 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom Afro-Amerikanen en vrouwen wel quota verdienen, maar moslims, homoseksuelen en transseksuelen niet.
Jij denkt dat dertig staten hiermee in laten stemmen eenvoudiger is dan een SC beslissing forceren?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
wolf-pac.com
Het beste initiatief om de corruptie door geld te bestrijden. De Supreme Court heeft er niets over te zeggen en het parlement wordt gepasseerd, een grondwetswijziging wordt afgedwongen doordat voldoende staten het eisen (vergelijk het maar met wanneer de EU zou worden gepasseerd doordat voldoende landen die lid zijn van de EU iets eisen, dit is in de USA in de grondwet geregeld). Op dit moment hebben ze 8 of 9 staten te pakken, zo gauw ze ergens in de 30 zitten dan kan die grondwetswijziging erdoor worden gedrukt.
Denk hierover na: waarom kan zoiets een mediahype veroorzaken als er niets in staat wat heel erg onthullend is? Omdat mensen al lang door hebben dat de DNC corrupt is en ze dus elk berichtje wat het ook maar mogelijk enigszins staaft heel erg in het oog springt.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het geeft vooral aan dat mensen niet de moeite nemen om die Wikileaks inhoudelijk eens nader tegen het licht te houden.
Het geeft vooral aan dat er een stortvloed aan vage, onbewezen beschuldigingen over het internet worden uitgestort en mensen de redenering 'er zal wel iets van waar zijn, de helft ofzo' hanteren. Er zijn nog ongeveer nul schokkende onthullingen geweest. Het ergste was nog iemand die suggereerde dat Sanders als atheïst moest worden afgeschilderd, maar dat is niet eens daadwerkelijk gebeurt.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wikileaks is nog niet klaar met lekken.
Verder is het veelzeggend dat het zoveel teweeg brengt terwijl de onthullingen nog niet erg shockerend zijn, dat geeft voor mij aan dat mensen al lang door hebben dat er het een en ander niet pluis is bij de DNC.
twitter:aljwhite twitterde op vrijdag 29-07-2016 om 09:56:26pray for America, they have to choose between Trump or a malfunctioning android https://t.co/eeERGy74By reageer retweet
Wat ik erover denk is niet zo belangrijk, de initatiefnemers van wolf-pac.com denken dit inderdaad. Waarom? Omdat de samenstelling van de SC wordt bepaald door de mensen die met hele grote sommen geld politici beïnvloeden en de parlementariërs meer dan 50% van hun werkuren besteden aan het bedelen om meer geld bij dit soort mensen. Hun (Wolf PAC) ervaring is dat het democratische gehalte op staatsniveau aanzienlijk hoger is dan op het federale niveau en dat de vertegenwoordigers in de staat nog daadwerkelijk de belangen van het volk behartigen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij denkt dat dertig staten hiermee in laten stemmen eenvoudiger is dan een SC beslissing forceren?
Alleen dat de hoofd van de DNC moest opstappen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Terwijl die Wikileaks inhoudelijk niet zoveel voorstelden.
Ze heeft zich prima gered voor de senaatcomissiesquote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Trump kan Hillary op van alles aanvallen (en dus het vuur aan de schenen leggen) maar het klopt dat dit Trumps grootste valkuil is: een groot gebrek aan kennis over politieke kwesties. Hij zou goede adviseurs en docenten in dienst moeten nemen die hem voorbereiden.
vertel dat laatste ook even aan Trumpquote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:11 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Alleen dat de hoofd van de DNC moest opstappen.
Men wilde Berny Sanders aanvallen op z'n religie. Vrijheid van geloofsovertuiging staat vastgelegd in de Amerikaanse grondwet.
+ dat het niet best is als het hoofd van de DNC probeert om mensen te overredenen om op een van de twee kandidaten te stemmen en dit dan ook nog eens met iets wat niets met de politieke inhoud te maken heeft. Maar goed, die interimbaas is volgens mij niet minder slecht dan DWS. Als ze echt schoon schip hadden willen maken dan hadden ze deze mevrouw tot het hoofd benoemd (of het in ieder geval aangeboden).quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:11 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Men wilde Berny Sanders aanvallen op z'n geloof. Vrijheid van geloofsovertuiging staat vastgelegd in de Amerikaanse grondwet.
Dat is waar maar het zegt veel over de tegenstanders dat zij het niet met speels gemak winnen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:23 schreef Nintex het volgende:
Trump is de definitie van 'Don't feed the troll' en het enige wat zijn tegenstanders doen is continu de troll eten geven.
Het thema van de verkiezingen is dit jaar inderdaad: "Stem op mij, want de ander is nog erger".quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:23 schreef Nintex het volgende:
Hij is er ook in geslaagd om op de DNC het hoofdonderwerp te zijn. Trump dit, Trump dat, Trump zus, Trump zo. De beste manier is Trump niet te veel aandacht geven. Ted Cruz begreep dat, waardoor Trump een soort van in paniek raakte en met modder begon te smijten. Toen kon Cruz zich niet meer inhouden en werd hij opgepeuzeld door de troll.
Daarom zou het mooi zijn als de andere twee kandidaten heel erg veel stemmen zouden krijgen. In het ideale geval zou een van die twee kandidaten winnen maar dat lijkt onmogelijk te zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het thema van de verkiezingen is dit jaar inderdaad: "Stem op mij, want de ander is nog erger".
ging het bij de Republikeinen niet ook steeds over 'crooked Hilary'?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:23 schreef Nintex het volgende:
Trump is de definitie van 'Don't feed the troll' en het enige wat zijn tegenstanders doen is continu de troll eten geven.
Hij is er ook in geslaagd om op de DNC het hoofdonderwerp te zijn. Trump dit, Trump dat, Trump zus, Trump zo. De beste manier is Trump niet te veel aandacht geven. Ted Cruz begreep dat, waardoor Trump een soort van in paniek raakte en met modder begon te smijten. Toen kon Cruz zich niet meer inhouden en werd hij opgepeuzeld door de troll.
Leuk om nog eens terug te kijken, de timeline van Trump naar de nominatie:
http://www.washingtonexaminer.com/a-working-timeline-of-donald-trumps-campaign-for-the-gop-nomination/article/2590679
Eigenlijk iedere week een nog 'gekker' idee roepen, iemand tot zijn schoenen afbranden en weer door naar de volgende.
en weer boosquote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:30 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Nou het aas ligt al weer klaar.
Het erge is dat ze gelijk heeft.quote:
Met uitzondering van Missouri gewoon een lijstje knalblauwe staten. Dat is ook het hele punt.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat ik erover denk is niet zo belangrijk, de initatiefnemers van wolf-pac.com denken dit inderdaad. Waarom? Omdat de samenstelling van de SC wordt bepaald door de mensen die met hele grote sommen geld politici beïnvloeden en de parlementariërs meer dan 50% van hun werkuren besteden aan het bedelen om meer geld bij dit soort mensen. Hun (Wolf PAC) ervaring is dat het democratische gehalte op staatsniveau aanzienlijk hoger is dan op het federale niveau en dat de vertegenwoordigers in de staat nog daadwerkelijk de belangen van het volk behartigen.
Eerlijk is eerlijk, de vooruitgang die ze nu al hebben geboekt is indrukwekkend; qua aantal staten, de grootte van bepaalde staten (California) en het feit dat ze bij een van de laatste staten (Rhode Island uit mijn hoofd) unaniem instemden en dat de politici lovende woorden spraken en zelf gingen applaudiseren richting de publieke tribune (waar de mensen van Wolf-PAC zaten). Dat zegt wel iets.
https://en.wikipedia.org/(...)in_particular_states
California
Connecticut
Hawaii
Illinois
Maryland
Missouri
New Hampshire
New Jersey
Rhode Island
Vermont
Washington
In al deze staten zijn ze minstens halverwege (parlement of senaat), in 5 van deze staten, waaronder California (veel groter dan Nederland en veel meer inwoners) zijn ze helemaal klaar.
Kan het? Blijkbaar wel, maar het is een kwestie van een lange adem, vele jaren hard werken door heel erg veel mensen. Houd er wel rekening mee dat dit typisch zo'n geval is dat je in jaren tijd 0% vooruitgang boekt en dan ineens tig staten erbij krijgt aangezien je eerst met heel erg veel mensen moet praten alvorens je het momentum met je mee krijgt.
Toevoeging: de wet waar Wolf PAC gebruik van maakt is in het verelden ongeveer elke generatie 1 keer gebruikt om iets voor elkaar te krijgen. Denk aan de burgerrechtenbeweging en het vrouwenkiesrecht.
Is dit soort infantiele geneuzel nou waar jij een hard plassertje van krijgt?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:30 schreef Nintex het volgende:
[ afbeelding ]
Nou het aas ligt al weer klaar.
klopt, maar ze lijkt me de minst erge van de twee. Dat is een beetje het bizarre gevoel wat ik heb bij deze verkiezingenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het erge is dat ze gelijk heeft.![]()
Maar ja, Hillary als president is eveneens een nachtmerriescenario.
Die indruk heb ik ook al een tijdje.quote:Schaamteloos partijdig
Soms is de eensgezindheid zo groot, dat het niet meer opvalt dat de consensus ook een voorkeur is. Zo ligt bij Amerikaanse presidentsverkiezingen de voorliefde in Nederland zonder uitzondering bij de Democratische kandidaat en dat is deze keer niet anders. Sterker, we zijn eensgezinder dan ooit.
Dat heeft mogelijk te maken met het feit dat Hillary Clinton de eerste kans is op een vrouwelijke president van de Verenigde Staten. Dat vinden wij in Nederland leuk. Maar de keuze voor Clinton wordt vooral ingegeven door een ongekende aversie tegen haar alternatief, de Republikeinse kandidaat Donald Trump.
De populariteit van Republikeinse kandidaten als Reagan en Bush jr. was hier ook al nauwelijks meetbaar, maar bij Trump hebben we te maken met een 'gevaarlijke gek' - zo is de consensus - waarbij ten koste van alles voorkomen moet worden dat hij de verkiezingen wint. Ik geloof niet dat ik me erg verheug op de dag dat Trump het Witte Huis betreedt, maar de schaamteloze partijdigheid in de media tegen Trump en voor Clinton voelt ongemakkelijk.
De berichtgeving over de Republikeinse conventie werd drie dagen lang gedomineerd door het plagiaat in de speech van Melania Trump. Je zou ook wel gek zijn om die bal er niet in te schieten en de herhaling wil ik ook nog wel zien, maar het dagenlang doorkauwen op dit - op zich lachwekkende - optreden van mevrouw Trump, was vooral bedoeld om te onderstrepen hoe stom het Trump-kamp wel niet is.
Het optreden van verliezer Ted Cruz vond ik zelf veel spannender, maar haalde het in de media niet bij de uitglijder van Melania. Vernietigend was het oordeel over de toespraak van de presidentskandidaat zelf. Die ging over criminaliteit, veiligheid, illegalen, voedselbonnen en terreur. Zaken waar veel Amerikanen zich grote zorgen om maken. Voor hen is Trump de hoop dat daar iets aan gedaan wordt, maar Het Parool kopt groot op de voorpagina: 'DONALD TRUMP IS DE KANDIDAAT VAN DE ANGST'.
De ontvangst van de Democratische conventie deze week was een andere. De email-hack, waaruit bleek hoe druk doende de partijtop is geweest om Bernie Sanders een mes in zijn rug te steken, was geen droomstart. Maar de 'spin' van de Democraten, om de hack zonder bewijs via Putin op het bord van Trump te krijgen, overstemde ook hier al snel de smerige trucs die de Democratische Partij er op na houdt.
Applaus was er voor het optreden van manlief Bill Clinton, die zich zomaar van zijn 'nederige kant' had laten zien. Ongegeneerd extatisch was het Nederlandse journaille over de speech van Michelle Obama. Niet alleen omdat het een krachtig optreden was, maar ook omdat zij de noodzakelijke eenheid bij de Democraten wist te repareren. Noodzakelijk om van Trump te kunnen winnen.
Laat ik dit zeggen, het ligt er zo dik bovenop, dat ik de voorkeur van de Nederlandse pers wel kan dromen. En we moeten nog drie maanden. Wel de onvrede over Trump herkauwen, niet die met Clinton uitspitten. Wel de gewapende burgers bij Trump, niet de chaos op straat bij Clinton.
De aversie tegen Trump moet niet leiden tot wegdromen bij Clinton. Daar geeft haar reputatie weinig aanleiding toe. De vraag blijft tot 8 november relevant: zijn we straks echt beter af met Hillary Clinton?
http://www.rtlz.nl/opinie(...)haamteloos-partijdig
Niet echt netjes, maar zo shockerend is het ook allemaal niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:11 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Men wilde Berny Sanders aanvallen op z'n religie. Vrijheid van geloofsovertuiging staat vastgelegd in de Amerikaanse grondwet.
Niet echt, een perfect uitziende ariër die homo is en tot de islam is bekeert kan prima een sollicitatie gesprek instappen zonder dat iemand iets ziet van de geaardheid/het geloof van die persoon. Een heteroseksuele christelijke afro-amerikaan bezit wel 2 kenmerken waar republikeinen zo van houden, maar heeft ook een kenmerk waarbij bij een deel van de bevolking de onderbuik al gaat borrelen. Vervang of combineer dat met het vrouwelijk geslacht, en je hebt nog steeds hetzelfde verhaal.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, dat is een terecht punt. Laten we dan ook gehandicapten (autisme en zo) hieraan toevoegen.
Jij bent in goed gezelschap.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klopt, maar ze lijkt me de minst erge van de twee. Dat is een beetje het bizarre gevoel wat ik heb bij deze verkiezingen
Sowieso was dat weer een enorme klok-klepel post. Iemand aanvallen op religieuze overtuigingen of liever gezegd het ontbreken daarvan heeft vrij weinig van doen met grondwettelijke rechten. Het is ook vrij gangbaar in met name de Republikeinse primary, maar ook waar het de continue beschuldiging aan het adres van Obama 'de moslim' betrof.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet echt netjes, maar zo shockerend is het ook allemaal niet.
Het is vooral nogal ironisch. Technocratie voorstellen als oplossing voor een systeem dat te technocratisch zou zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:07 schreef Poolbal het volgende:
Offtopic: eigenlijk moet er een groep geleerden diep gaan nadenken over een nieuwe regeringsvorm. Democratie was al de minst slechte optie, maar ik heb het idee dat in de huidige tijd het echt slecht begint te functioneren. En daar staat tegenover dat technologische ontwikkelingen ons mogelijkheden bieden die we nooit hebben gehad.
Een soort Internationale denktank bestaande uit filosofen, geniale ICTers, politici, wetenschappers, speltheoretici, ehm.. En andere relevante grote denkers.
Maar goed, das offtopic en een onderwerp dat we hier niet gaan oplossen.
Ze is juist de ergste van de 2.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 17:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
klopt, maar ze lijkt me de minst erge van de twee. Dat is een beetje het bizarre gevoel wat ik heb bij deze verkiezingen
Ik stel geen oplossing voor. Dat is way beyond mijn kennis en begrip. Ik stel een denktank voor en zij gaan op basis van diverse kaders kijken naar een beter systeem.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is vooral nogal ironisch. Technocratie voorstellen als oplossing voor een systeem dat te technocratisch zou zijn.
Misschien kan er nu iemand even 'Nietus!' roepen. Het is wel tijd voor een discussie op niveau hier.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ze is juist de ergste van de 2.
Precies je oplossing is dat 'experts' een oplossing van bedenken, terwijl de hele kritiek van deze tijd nu juist gebaseerd is op het feit dat 'experts' niet luisteren naar 'het volk'.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:09 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ik stel geen oplossing voor. Dat is way beyond mijn kennis en begrip. Ik stel een denktank voor en zij gaan op basis van diverse kaders kijken naar een beter systeem.
Maar waarom zit de msm zo op schoot bij Hillary, vraag ik mij af.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 03:44 schreef Delibird het volgende:
[..]
De mainstream media verlegt al weer lekker de focus naar de vermeende rol van Rusland in plaats van de inhoud van de leaks, alles om Hillary te helpen.
Het probleem is niet dat het technocratisch is, het probleem is dat ze technocraten hebben die in de zak zitten van de mensen die het meeste geld en macht hebben.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is vooral nogal ironisch. Technocratie voorstellen als oplossing voor een systeem dat te technocratisch zou zijn.
Voor sommigen. Voor anderen is het weer dat ze technocraten hebben die in de zak zitten van negers, moslims en Mexicanen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het technocratisch is, het probleem is dat ze technocraten hebben die in de zak zitten van de mensen die het meeste geld en macht hebben.
Hun democratie is niet hetzelfde als die van ons. Idem voor de UK. Ik durf rustig te stellen dat ons democratisch bestel een hoger democratisch gehalte heeft dan dat in deze twee landen. Ik denk aan zaken als de winner takes it all en het feit dat er een sterke asymmetrie is tussen het aantal stemmen en het aantal volksvertegenwoordigers en senatoren (UKIP).quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:07 schreef Poolbal het volgende:
Democratie was al de minst slechte optie, maar ik heb het idee dat in de huidige tijd het echt slecht begint te functioneren.
Als je dat nou meteen had verteld tegen rubbereneendquote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien kan er nu iemand even 'Nietus!' roepen. Het is wel tijd voor een discussie op niveau hier.
Ja, die groepen hebben ook een flinke invloed maar dat hoort bij democratie, het hoort niet bij een democratie dat een paar mensen net zo veel invloed hebben als tientallen miljoenen mensen, of meer. Denk aan dat onderzoek waaruit bleek dat hoe populair een maatregel is bij het volk nauwelijks invloed heeft gehad in vele tientallen jaren tijd op wat de politici besloten terwijl wat populair was bij die paar machtige mensen heel erg veel invloed had.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor sommigen. Voor anderen is het weer dat ze technocraten hebben die in de zak zitten van negers, moslims en Mexicanen.
En dat maakt het weer ingewikkeld. Want zij zullen oa moeten nadenken over een systeem dat op macro- en microschaal zorgt voor optimale oplossingen. *edit: en bepalen wat dan dat optimale is. Aan welke kaders moet het systeem voldoen (wel groei bevorderen, maar niet gekaapt worden door grootkapitaal, luisteren naar het volk, maar niet per definitie, rekening houden met de natuur, etc etc)quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat het technocratisch is, het probleem is dat ze technocraten hebben die in de zak zitten van de mensen die het meeste geld en macht hebben.
Je mist het punt. Het punt is dat jouw beeld van 'het probleem met de elite' een heel ander beeld is dan dat een groot deel van de Amerikanen heeft. Trump is het idool van de 'elitehaters' aan de rechterzijde van het spectrum en tegelijkertijd de verpersonificatie van het grote geld.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, die groepen hebben ook een flinke invloed maar dat hoort bij democratie, het hoort niet bij een democratie dat een paar mensen net zo veel invloed hebben als tientallen miljoenen mensen, of meer. Denk aan dat onderzoek waaruit bleek dat hoe populair een maatregel is bij het volk nauwelijks invloed heeft gehad in vele tientallen jaren tijd op wat de politici besloten terwijl wat populair was bij die paar machtige mensen heel erg veel invloed had.
Klopt allemaal, maar ook bij ons functioneert de democratie niet optimaal. En wij doen het zelfs nog best aardig. Ik heb het gevoel dat er betere methoden zijn. Het systeem lijkt niet opgewassen tegen de moderne tijd, geeft te weinig oplossingen voor de vraagstukken van deze tijd en het maakt weinig gebruik van de ontwikkelingen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hun democratie is niet hetzelfde als die van ons. Idem voor de UK. Ik durf rustig te stellen dat ons democratisch bestel een hoger democratisch gehalte heeft dan dat in deze twee landen. Ik denk aan zaken als de winner takes it all en het feit dat er een sterke asymmetrie is tussen het aantal stemmen en het aantal volksvertegenwoordigers en senatoren (UKIP).
Dat is dan ook helemaal niet het geval. Het is echter wat de gefrustreerde typjes graag willen zien. Kunnen ze zich weer lekker afzetten.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar waarom zit de msm zo op schoot bij Hillary, vraag ik mij af.
En waarom zijn frustreerde typjes zo blind voor de hillary-msm verhouding?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is dan ook helemaal niet het geval. Het is echter wat de gefrustreerde typjes graag willen zien. Kunnen ze zich weer lekker afzetten.
Waarom noem je 2 tegenpolen?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:30 schreef TLC het volgende:
Ik hoop bij God dat Hillary Clinton de eerste vrouwelijke president van de VS gaat worden.
?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 18:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom noem je 2 tegenpolen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |