Dit is ook zo'n ziek wereldbeeld. In plaats van waarheidsvinding interpreteren mensen gebeurtenissen zodat het in hun politieke ideologie past.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:25 schreef Twiitch het volgende:
Maar goed, de AfD kan zich na deze week in de handen wrijven.
Aan autochtonen en allochtonen die hier al zijn kun je weinig doen, maar je kunt zeker wel stoppen met het opnemen van tikkende tijdbommen. Het is niet alsof we geen ervaring hebben met migratie en niet weten wat de uitwassen daarvan zijn. En die uitwassen zijn wat mij betreft voldoende ernstig om er mee op te houden, of het in ieder geval drastisch te verminderen.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:18 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
Dit zijn lonewolf acties, daar kun je je als maatschappij niet tegen wapenen. Ik zie dit soort mensen dan ook als een Andrei Breivik. Gestoord, berekenend, maar daar kun je helaas niks aan doen.
Nou je hoeft niet alles uit te zetten. Je kunt er gewoon voor zorgen dat je veel beter gaat screenen wie er binnenkomt.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:25 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Ja het is heel simpel.
Alles wat moslim is uit het westen zetten.
Dat is overigens absoluut niet waar ik achter sta, maar de enige oplossing om dit soort incidenten en aanslagen tegen te houden.
Als ze hier nier zijn, kunnen ze ook niets doen.
dat is niet de definitie van terreur die ik in gedachten had. maar nvmquote:Op zondag 24 juli 2016 20:22 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ja, laten we gaan mierenneuken, alles om maar niet over de kern te praten:
ter·ro·ris·me (het; o)
het onder druk zetten van een regering of bevolking door daden van terreur
ter·reur (de; v(m))
georganiseerd politiek geweld
Dat is echte onzin. Ideologieën kennen geen landsgrenzen. Daarnaast kunnen ook mensen worden aangestoken die in den beginnen al helemaal niks te maken hebben met het Midden-Oosten.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:25 schreef GOLDFIN9ER het volgende:
[..]
Alles wat moslim is uit het westen zetten.
geen idee; blame Van Dale.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
dat is niet de definitie van terreur die ik in gedachten had. maar nvm
Is de afkomst van die vrouw dan al bekend?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:23 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dit was een vluchteling uit Syrie. Die kun je in de regio opvangen of terugsturen, omdat hij hier helemaal niets te zoeken heeft. Dan had die vrouw nu nog geleefd.
In Turkije zitten al rond de 2 miljoen vluchtelingen. Jordanie vangt er al een miljoen op. Europa ontkomt er niet aan een aantal op te vangen. Niet in deze grote getallen, maar wel op een beperkte schaal. Sowieso kun je niet de hele moslimpopulatie inclusief vluchtelingen op gestoorde individuen afrekenen. Wel, en dat vind ik momenteel slecht geregeld, zouden diegene die zich misdragen harder kunnen worden aangepakt.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:23 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dit was een vluchteling uit Syrie. Die kun je in de regio opvangen of terugsturen, omdat hij hier helemaal niets te zoeken heeft. Dan had die vrouw nu nog geleefd.
Je doet het anders zo'n beetje dagelijks... Het is alleen meer een aanslag op de ogen van de lezers...quote:Op zondag 24 juli 2016 20:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En ik heb nog nooit een aanslag gepleegd. In de pocket!
Ben het niet van plan ook.²
Die partij heeft ook wel wat reputatieschade opgelopen door een aktie een van hun lokale leiders. Die gaf, zoals sommige fokkers ookquote:Op zondag 24 juli 2016 20:25 schreef Twiitch het volgende:
Maar goed, de AfD kan zich na deze week in de handen wrijven.
Volgens mij niet.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is de afkomst van die vrouw dan al bekend?
Liever iets zonder poepbacterieënquote:Op zondag 24 juli 2016 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is echte onzin. Ideologieën kennen geen landsgrenzen. Daarnaast kunnen ook mensen worden aangestoken die in den beginnen al helemaal niks te maken hebben met het Midden-Oosten.
Nog los daarvan, als je dat doet krijg je weer andere wellicht grotere problemen. Kom je van je werk heb je honger, kom je buiten niet verder dan een patatje met een broodje "warm vlees" voor 15 euro. Terwijl je bij de (Moslim)Turk daar 10 pizza's voor hebt.²
Als er geen moslims in Europa waren geweest en ze ook niet worden binnengelaten dan had ik de hoeveel aanslagen in Europa van de afgelopen jaren op m'n lul kunnen tellen.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is echte onzin. Ideologieën kennen geen landsgrenzen. Daarnaast kunnen ook mensen worden aangestoken die in den beginnen al helemaal niks te maken hebben met het Midden-Oosten.
Nog los daarvan, als je dat doet krijg je weer andere wellicht grotere problemen. Kom je van je werk heb je honger, kom je buiten niet verder dan een patatje met een broodje "warm vlees" voor 15 euro. Terwijl je bij de (Moslim)Turk daar 10 pizza's voor hebt.²
Als ze alleen regeren niet nee. Maar dat is meestal niet het geval. De angst voor een Trump vind ik bijv. redelijk overdreven, hij is onvoorspelbaar, correct, maar hij zal voldoende deskundigen als adviseur aanstellen om hem te begeleiden in zijn beslissingen. Daarnaast bestaan er behoorlijk wat checks and balances in het Amerikaanse politieke systeem en zal ook hij zich bij zijn beslissingen deels laten leiden door opinie polls. Komt bij, jij bent te jong en weet dat niet, toen Reagan werd verkozen hing er ook doem in de lucht, volgens mij was men nog pessimistischer dan nu, maar we hebben Reagan ook overleefd. Sterker nog toen Reagan afscheid nam was de Koude Oorlog op een haar na voorbij. Komt ook nog bij als demense het niet bevalt, kunnen ze hem na 4 jaar weer wegstemmen, wat bijv. bij zijn opvolger is gebeurd.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat 'de treinen weer gaan rijden', lijkt mij wat sterk. Wel denk ik dat de samenleving er niet gezelliger op wordt als dergelijke figuren de macht krijgen.
Helemaal geen onzin: alles wat islam is verbieden en uitzetten, al dan niet westers.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
(...)
Goed argument wel.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Nog los daarvan, als je dat doet krijg je weer andere wellicht grotere problemen. Kom je van je werk heb je honger, kom je buiten niet verder dan een patatje met een broodje "warm vlees" voor 15 euro. Terwijl je bij de (Moslim)Turk daar 10 pizza's voor hebt.
Hallo.quote:
Zoveel ruimte heb je niet nodig, hoor. Je hebt een aantal grote vluchtelingenkampen nodig. Zeg maar wat we tot nu altijd gedaan hebben in gevallen van humanitaire crises. Jij zegt dat geen enkel land in de omgeving dat wilt faciliteren zolang wij net zoveel betalen als dat we bijvoorbeeld hier in Europa aan de opvang uitgeven? Desnoods zou je met de VN een legeroperatie kunnen uitvoeren om safe zones te creëren in Syrië.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:30 schreef schrijfveer het volgende:
[..]
In Turkije zitten al rond de 2 miljoen vluchtelingen. Jordanie vangt er al een miljoen op. Europa ontkomt er niet onderuit een aantal op te vangen.
Het zijn niet een aantal rotte appels.quote:Niet in deze grote getallen, maar wel op een beperkte schaal. Sowieso kun je niet de hele moslimpopulatie inclusief vluchtelingen op gestoorde individuen afrekenen.
Loze woorden. Een jaartje extra gevangenisstraf of iets dergelijks verandert niks.quote:Wel, en dat vind ik momenteel slecht geregeld, zouden diegene die zich misdragen harder kunnen worden aangepakt.
Die 2 miljoen van Turkije zitten sowieso niet in opvangkampen. Eind 2015 werden 'maar' zo'n 250.000 vluchtelingen opgevangen in Turkije, de rest leefden gewoon in de grote steden.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:37 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Zoveel ruimte heb je niet nodig, hoor. Je hebt een aantal grote vluchtelingenkampen nodig. Zeg maar wat we tot nu altijd gedaan hebben in gevallen van humanitaire crises. Jij zegt dat geen enkel land in de omgeving dat wilt faciliteren zolang wij net zoveel betalen als dat we bijvoorbeeld hier in Europa aan de opvang uitgeven? Desnoods zou je met de VN een legeroperatie kunnen uitvoeren om safe zones te creëren in Syrië.
[..]
Het zijn niet een aantal rotte appels.
[ afbeelding ]
Dit is wat we massaal naar binnen halen. Culturele zelfmoord zouden sommigen het noemen. Om van terrorisme/psychische problemen nog niet te spreken.
[..]
Loze woorden. Een jaartje extra gevangenisstraf of iets dergelijks verandert niks.
Ja, op de radio zeiden ze ook dat er een vrouw was gedood door een Syrische asielzoeker met een kapmes.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daar is mee gestoken? Al hakkende en slaande voorwaarts lijkt me meer in de richting.
Het is zo'n onzin. Wat doet je met de verstandige Nederlanders die naar de Islam zijn teruggekeerd.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Helemaal geen onzin: alles wat islam is verbieden en uitzetten, al dan niet westers.
Teruggekeerd? Hoe bedoel je dat?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is zo'n onzin. Wat doet je met de verstandige Nederlanders die naar de Islam zijn teruggekeerd.²
Mijn angst is dan ook niet dat de wereld vergaat als dergelijke mannen de macht krijgen. Mijn bezwaar tegen Trump is dat hij gemene, nare klootzak is die niets anders doet dan mensen schofferen. Wat is dat nou voor een voorbeeld voor de bevolking? Als de leider van de natie zich niet eens fatsoenlijk kan gedragen, wat mogen we dan verwachten van 'het volk'?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ze alleen regeren niet nee. Maar dat is meestal niet het geval. De angst voor een Trump vind ik bijv. redelijk overdreven, hij is onvoorspelbaar, correct, maar hij zal voldoende deskundigen als adviseur aanstellen om hem te begeleiden in zijn beslissingen. Daarnaast bestaan er behoorlijk wat checks and balances in het Amerikaanse politieke systeem en zal ook hij zich bij zijn beslissingen deels laten leiden door opinie polls. Komt bij, jij bent te jong en weet dat niet, toen Reagan werd verkozen hing er ook doem in de lucht, volgens mij was men nog pessimistischer dan nu, maar we hebben Reagan ook overleefd. Sterker nog toen Reagan afscheid nam was de Koude Oorlog op een haar na voorbij. Komt ook nog bij als demense het niet bevalt, kunnen ze hem na 4 jaar weer wegstemmen, wat bijv. bij zijn opvolger is gebeurd.
Daar ging m'n drinkenquote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is zo'n onzin. Wat doet je met de verstandige Nederlanders die naar de Islam zijn teruggekeerd.²
Uitzetten dus.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nog verder? Veel dieper dan de sfeer in dit topic kunnen we volgens mij toch niet meer zinken, of wel?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:42 schreef KoosVogels het volgende:
Daarom ben ik fel gekant tegen populisten. Ik vrees dat de sfeer nog verder verziekt wordt als zij de macht krijgen.
Dit soort 'incidenten' gaan we nu steeds vaker zien. Het is echt schering en inslag met dat volk.quote:
Alleen denk ik dat Trump zich anders gaat gedragen als hij dat ambt bekleedt, wat wrs niet gaat gebeurenquote:Op zondag 24 juli 2016 20:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn angst is dan ook niet dat de wereld vergaat als dergelijke mannen de macht krijgen. Mijn bezwaar tegen Trump is dat hij gemene, nare klootzak is die niets anders doet dan mensen schofferen. Wat is dat nou voor een voorbeeld voor de bevolking? Als de leider van de natie zich niet eens fatsoenlijk kan gedragen, wat mogen we dan verwachten van 'het volk'?
Ik denk dat wanneer iemand als Wilders premier wordt, sommige mensen dat beschouwen als een vrijbrief om de klootzak uit te hangen. Want als de premier de islam een ziekte noemt, waarom zou Willen uit Uitgeest zijn islamitische buurman dan wel met respect behandelen?
Daarom ben ik fel gekant tegen populisten. Ik vrees dat de sfeer nog verder verziekt wordt als zij de macht krijgen.
Dit is off-topic, maar om even te reageren. Dit dachten veel mensen, waaronder ik zelf, totdat ze zelf zonder tussenkomst van media naar hem en zijn familie ging luisteren. Het zijn goede mensen. Trump heeft in misschien de meest verhitte Republikeinse primaries wat dingen gezegd die als schofferend kunnen worden opgevat, ja. Wie niet? Is Marco Rubio een slecht mens?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn angst is dan ook niet dat de wereld vergaat als dergelijke mannen de macht krijgen. Mijn bezwaar tegen Trump is dat hij gemene, nare klootzak is die niets anders doet dan mensen schofferen. Wat is dat nou voor een voorbeeld voor de bevolking? Als de leider van de natie zich niet eens fatsoenlijk kan gedragen, wat mogen we dan verwachten van 'het volk'?
Het alternatief is het probleem langzaam maar zeker te laten doorsudderen. Als Mohammed, de beste mens ooit volgens vele moslims, in zijn leven joden heeft omgelegd, waarom zou Achmed dan zijn joodse buurman met respect behandelen?quote:Ik denk dat wanneer iemand als Wilders premier wordt, sommige mensen dat beschouwen als een vrijbrief om de klootzak uit te hangen. Want als de premier de islam een ziekte noemt, waarom zou Willen uit Uitgeest zijn islamitische buurman dan wel met respect behandelen?
Jaja, want het moet wel gezellig blijven mensen. Die doden en aanslagen en aankomende economische problemen maken niet uit. Zolang we maar gezellig met elkaar om blijven gaan op onze grote linkse wolk.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer iemand als Wilders premier wordt, sommige mensen dat beschouwen als een vrijbrief om de klootzak uit te hangen. Want als de premier de islam een ziekte noemt, waarom zou Willen uit Uitgeest zijn islamitische buurman dan wel met respect behandelen?
Ach, om die schreeuwerds hoef je je niet druk te maken. Dergelijke figuren hebben hebben alleen hier een grote smoel.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nog verder? Veel dieper dan de sfeer in dit topic kunnen we volgens mij toch niet meer zinken, of wel?
Dat vraag ik me af. Wilders geeft nu niet bepaald een goed voorbeeld, dus tzt zal er ook wel op tv en in de kranten geroepen mogen worden dat alle moslims op de trein gezet moeten worden.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, om die schreeuwerds hoef je je niet druk te maken. Dergelijke figuren hebben hebben alleen hier een grote smoel.
Types als Arnoud van Doorn?quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het worden zo langzamerhand steeds meer schreeuwerds. Ik zou daar niet ook nog eens voor weggaan kijken.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, om die schreeuwerds hoef je je niet druk te maken. Dergelijke figuren hebben hebben alleen hier een grote smoel.
Right, nog meer militair ingrijpen in het Midden-Oosten, dat zal de problemen oplossen.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:37 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Zoveel ruimte heb je niet nodig, hoor. Je hebt een aantal grote vluchtelingenkampen nodig. Zeg maar wat we tot nu altijd gedaan hebben in gevallen van humanitaire crises. Jij zegt dat geen enkel land in de omgeving dat wilt faciliteren zolang wij net zoveel betalen als dat we bijvoorbeeld hier in Europa aan de opvang uitgeven? Desnoods zou je met de VN een legeroperatie kunnen uitvoeren om safe zones te creëren in Syrië.
[..]
Dat laatste is net zo goed zeer kwalijk. En als moslims joden lastigvallen, dan moet daar iets aan worden gedaan.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:47 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Het alternatief is het probleem langzaam maar zeker te laten doorsudderen. Als Mohammed, de beste mens ooit volgens vele moslims, in zijn leven joden heeft omgelegd, waarom zou Achmed dan zijn joodse buurman met respect behandelen?
Daar weten we in Europa wel raad mee, gezien onze ervaring met de inquisitie. Nu alleen nog een leider zoals Karel de Grote om de militante moslims in Europa aan te pakken, want die gaan zeker opstaan. Maar nee, zo'n scenario zie ik toch liever niet gebeuren.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het leven is te kort om elkaar continu naar het leven te staan. Godzijdank is het nog altijd geweldig goed toeven in dit land.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:47 schreef Nintex het volgende:
[..]
Jaja, want het moet wel gezellig blijven mensen. Die doden en aanslagen en aankomende economische problemen maken niet uit. Zolang we maar gezellig met elkaar om blijven gaan op onze grote linkse wolk.
Natuurlijk moet je je eigenlijk wél druk maken, hoewel ik dat ook niet doe hoorquote:Op zondag 24 juli 2016 20:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Joden worden al stelselmatig lastgevallen en dat gaat nog wel even door want al die jonge islamitische schooiertjes lopen met een diepgegronde jodenhaat. Niet voor niets dat Europese joden massaal emigreren naar Israel.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste is net zo goed zeer kwalijk. En als moslims joden lastigvallen, dan moet daar iets aan worden gedaan.
Verder lijkt het mij een nogal uitzichtloze vicieuze cirkel van haat worden als we allemaal gaan redeneren zoals jouw Achmed of de Willen uit mijn post.
Klopt idd.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je je eigenlijk wél druk maken, hoewel ik dat ook niet doe hoor![]()
Maar ''die schreeuwers'' zoals jij ze noemt, is wel een heel goot deel van de Nederlandse bevolking.
Die onvrede is natuurlijk best gevaarlijk en de angst is niet helemaal onterecht.
Maar door dit te zeggen laat jij zien, net als de politiek, dat die mensn niet serieus worden
genomen, genegeerd en zelfs uitgelachen.
Is ook niet zo slim heh?
Precies, het wordt een vicieuze cirkel met aanslagen van beide kanten. Het is namelijk ook gewoon wachten tot een idioot een moskee of iets dergelijks aanvalt.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat laatste is net zo goed zeer kwalijk. En als moslims joden lastigvallen, dan moet daar iets aan worden gedaan.
Verder lijkt het mij een nogal uitzichtloze vicieuze cirkel van haat worden als we allemaal gaan redeneren zoals jouw Achmed of de Willen uit mijn post.
Een volk dat zijn honger stilt met een patatje oorlog of een ontbijtkoek met roomboter moet je niet teveel creativiteit van verwachten.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:52 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Daar weten we in Europa wel raad mee, gezien onze ervaring met de inquisitie. Nu alleen nog een leider zoals Karel de Grote om de militante moslims in Europa aan te pakken, want die gaan zeker opstaan. Maar nee, zo'n scenario zie ik toch liever niet gebeuren.
En dit is dus ook niet zo slim Bboy..quote:Op zondag 24 juli 2016 20:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een volk dat zijn honger stilt met een patatje oorlog of een ontbijtkoek met roomboter moet je niet teveel creativiteit van verwachten.²
Ook dat zal voor boosheid zorgen bij de migranten uit Islamitische landen die hier al wonen en bijvoorbeeld hun familie hier niet naar toe kunnen halen.quote:Op zondag 24 juli 2016 20:54 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Precies, het wordt een vicieuze cirkel met aanslagen van beide kanten. Het is namelijk ook gewoon wachten tot een idioot een moskee of iets dergelijks aanvalt.
Deze vicieuze cirkel is alleen te doorbreken door het moeilijke, oncomfortabele, pijnlijke besluit te nemen om immigratie uit islamitische landen te stoppen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |