abonnement Unibet Coolblue
pi_163863325


de SMS van Erdo aan de bevolking waarin hij oproept de straat op te gaan en op te komen voor de democratie, vrede, staat en het volk:

quote:
Turk Milletinin degerli evlatlari.Bu hareket Ankarada ve Istanbulda devletin zirhli araclarini ve silahlarini gasp etmis dar bir kadronun , 70 li yillardaki gibi davranarak millete karsi bir kalkismasidir. Serefli Turk milleti demokrasine ve huzuruna sahip cik. Turk milletini sindirecegini dusunen bu dar kadronun hareketine karsi sizleri sokaga ve milletinize sahip cikmaya cagiriyorum.

Devletine milletine sahip cik

Recep Tayyip Erdogan
Zie ook:
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier
Luchtmachtpiloten die meededen aan de couppoging in Turkije zijn in de gelegenheid geweest president Erdogan te doden. Toen die vrijdagavond met een regeringstoestel van zijn vakantieadres in Marmaris naar Istanbul vloog, hadden twee F-16's hem in het vizier. Waarom ze niet hebben geschoten, is een raadsel, zegt een Turkse oud-militair in een reconstructie die persbureau Reuters van de gebeurtenissen maakte.
quote:
Plannen uitgelekt

Verschillende oud-militairen in Turkije zeggen dat de poging tot staatsgreep waarschijnlijk matig was voorbereid. "Vermoedelijk zijn ze eerder in actie gekomen dan de bedoeling was, omdat de plannen voor een staatsgreep waren uitgelekt. Ze merkten dat ze in de gaten werden gehouden en dat heeft ze er waarschijnlijk toe gebracht om snel tot actie over te gaan", zei een oud-militair.

Het was de bedoeling in hoog tempo het vliegveld van Istanbul, de belangrijkste brug over de Bosporus en het parlementsgebouw in Ankara in handen te krijgen en Erdogan en Yildirim te arresteren. Onder meer doordat Erdogan erin slaagde met een oproep op tv de bevolking te mobiliseren, slaagden de coupplegers niet in die opzet.
quote:
Erdogan: doodstraf snel weer invoeren
ISTANBUL - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zondag gezegd dat de doodstraf na de mislukte couppoging van militairen onverwijld weer moet worden ingevoerd. Hij zei dat de regering hierover in debat gaat met oppositiepartijen.

Erdogan sprak tegen aanhangers voor zijn huis in Istanbul die om de doodstraf riepen voor de coupplegers. ,,Wij kunnen deze eis niet negeren'', zei hij.
quote:
Staatsgreep Turkije lijkt mislukt

Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan.
quote:
Meer dan 2700 Turkse rechters op non-actief na mislukte couppoging

2745 Turkse rechters mogen hun functie niet meer uitoefenen na de mislukte coup gisteravond en vannacht. Dat heeft de Turkse Hoge Raad voor Rechters en Procureurs (HYSK) bekendgemaakt. Ook vijf leden van deze raad zijn volgens het staatspersbureau Anadolu ontslagen.

Bij het onderzoek naar de mislukte coup arresteerden de Turkse autoriteiten ook tien kantonrechters. 140 leden van het Hof van Cassatie worden nog gezocht.

De Hoge Raad kwam bijeen om te besluiten of rechters die volgens president Erdogan aanhanger zijn van de islamitische geestelijke Gülen op hun post konden blijven. Erdogan heeft gesuggereerd dat Gülen achter de mislukte staatsgreep zat.

De twee zijn elkaars aartsvijand. Gülen woont in de Verenigde Staten in ballingschap. Hij veroordeelt de coup en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije
-NOS: Amerikanen mogen niet meer opstijgen vanaf vliegbasis Incirlik
-NOS: Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
-Merkel veroordeeld de coup
-Grieken geven helikopter terug, bemanning mag voorlopig blijven
-Premier Yildirim zei dat wordt overwogen om de grondwet opnieuw aan te passen.
-NOS: Criticaster Gülen ontkent betrokkenheid bij couppoging Turkije
-Coupplegers in F-16 hadden Erdogan in het vizier

SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live
AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
NOS liveblog

Update :

Erdogan: doodstraf snel weer invoeren

Turks corruptieschandaal

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 19-07-2016 21:26:55 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:16:27 #2
74056 crew  ToT
pi_163863365
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:13 schreef Slayage het volgende:

toen erdo en gulen mot kregen werd mijn broer opgeroepen door de leiding van de koranschool van mijn neefje om uitleg te krijgen van gulenisten dat erdo een crimineel is.
:? Is hij dat niet dan?
Had hij geen miljarden achterover gedrukt en dergelijke?
pi_163863371
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:10 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ik snap het echt niet. Wat maakt Erdogan zoveel beter dan Gülen, zeker na deze actie.
de ogen van veel nederlanders zijn erdo en gul 1 pot nat dat besef ik me wel. dus ik zal niet proberen om uit te leggen wat het verschil is tussen die twee.

maar het belangrijkste verschil is dat erdo/akp, de helft van het turkse electoraat echter zich hebben. het electoraat dat ervoor gezorgd heeft dat erdo/akp aan de macht is gekomen.

en gulen heeft die regering de oorlog uitgeroepen. imo ogen heeft gulen de oorlog uitgeroepen aan de wil van turkse ectroraat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163863384
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Een sekte waar de grote leider goede vriendjes mee was, tot ze zijn corruptie aanklaagden, toen werd het plots een terroristische groepering.
Westerse propaganda.

In werkelijkheid verslechterde de band in 2012; net op het moment dat Erdogan een medische ondergreep zou ondergaan, probeerde de Gülen-beweging het hoofd van de Turkse geheime inlichtingendienst (die loyaal is aan Erdogan) te arresteren.
pi_163863403
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Blijkbaar een geïmporteerd conflict

Serieus, optiefen.
sowieso
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163863426
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:16 schreef ToT het volgende:

[..]

:? Is hij dat niet dan?
Had hij geen miljarden achterover gedrukt en dergelijke?
Ja ging om 100 miljard $
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:18:48 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163863441
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

de ogen van veel nederlanders zijn erdo en gul 1 pot nat dat besef ik me wel. dus ik zal niet proberen om uit te leggen wat het verschil is tussen die twee.

maar het belangrijkste verschil is dat erdo/akp, de helft van het turkse electoraat echter zich hebben. het electoraat dat ervoor gezorgd heeft dat erdo/akp aan de macht is gekomen.

en gulen heeft die regering de oorlog uitgeroepen. imo ogen heeft gulen de oorlog uitgeroepen aan de wil van turkse ectroraat.
Democratie is ook tot op zekere hoogte rekening houden met het deel wat niet op je gestemd heeft. Anders is het gewoon een "meerderheids" dictatuur. Komt me bekend voor.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:19:17 #8
74056 crew  ToT
pi_163863461
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ja ging om 100 miljard $
:o Donders!

En dan wil hij dus ook nog iets van verheven oppersultan of zoiets worden, wat de term ook is.
Wat dat betreft vraag ik me af hoe de democratie gered is; als hij alle macht naar zich toe trekt, hoe kun je dan nog van democratie spreken?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:19:42 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_163863477
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

sowieso
Daarom snap ik al die tuuterende mensen niet. Nou ja, die nog enigszins. Die eikels die andere bedreigen en ruiten ingooien niet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_163863500
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:16 schreef ToT het volgende:

[..]

:? Is hij dat niet dan?
Had hij geen miljarden achterover gedrukt en dergelijke?
Maar corruptie is goed als Erdo het doet, want hij is de gezant van God!

Corruption corruption, makes you feel so good! speciaal voor de erdolovers, met gratis tieten:
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163863506
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:17 schreef Bilge het volgende:

[..]

Westerse propaganda.

In werkelijkheid verslechterde de band in 2012; net op het moment dat Erdogan een medische ondergreep zou ondergaan, probeerde de Gülen-beweging het hoofd van de Turkse geheime inlichtingendienst (die loyaal is aan Erdogan) te arresteren.
Die hakan fidan?
pi_163863529
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:16 schreef ToT het volgende:

[..]

:? Is hij dat niet dan?
Had hij geen miljarden achterover gedrukt en dergelijke?
volgens mij is hij nooit veroordeeld voor waar jij het over hebt iig

aan de andere kant heeft hij wel in de gevangenis gezeten omdat hij een gedicht had voorgelezen.
ik kan mij niet herinneren dat mensen hier in het westen er een heisa over maakten dat iemand die een gedicht voorleest de gevangenis in kon gaan overigens. om ff een punt te maken dat turkije nooit echt een veilig land is geweest voor een vrije mening.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163863568
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ja ging om 100 miljard $
Say what? Bron? :D
pi_163863569
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:18 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ja ging om 100 miljard $
wow! je kent zelfs het bedrag? zit je bij wikileaks of de cia ofzo?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163863595
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Democratie is ook tot op zekere hoogte rekening houden met het deel wat niet op je gestemd heeft. Anders is het gewoon een "meerderheids" dictatuur. Komt me bekend voor.
eens.

de turkse vorm van democratie is niet de nederlandse vorm. wat dat betreft hebben turken nog een lange weg te gaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:23:49 #16
74056 crew  ToT
pi_163863621
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

volgens mij is hij nooit veroordeeld voor waar jij het over hebt iig

aan de andere kant heeft hij wel in de gevangenis gezeten omdat hij een gedicht had voorgelezen.
ik kan mij niet herinneren dat mensen hier in het westen er een heisa over maakten dat iemand die een gedicht voorleest de gevangenis in kon gaan overigens. om ff een punt te maken dat turkije nooit echt een veilig land is geweest voor een vrije mening.
Vandaar dat hij die Duitser aanklaagde die ook een gedicht voorlas! ^O^

En tja, dat hij niet veroordeeld is, zal ook wel weer bepaalde redenen hebben gehad. Misschien staan die wel in die Wikileaks documenten.
pi_163863710
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

volgens mij is hij nooit veroordeeld voor waar jij het over hebt iig

aan de andere kant heeft hij wel in de gevangenis gezeten omdat hij een gedicht had voorgelezen.
ik kan mij niet herinneren dat mensen hier in het westen er een heisa over maakten dat iemand die een gedicht voorleest de gevangenis in kon gaan overigens. om ff een punt te maken dat turkije nooit echt een veilig land is geweest voor een vrije mening.
Ook dat is verwerpelijk. Maar een goede leider houd ook rekening met de meerderheid. En achter het gedachtengoed van Gulen staan is iets anders dan achter de staatsgreep staan.

In een vorige post refereerde je aan de opgepakte schoolhoofden, dat die de Gulen ideeën zou indoctrineren aan de leerlingen. Voor mij geld dat ook voor christelijke en islamistische scholen in Nederland die hun geloof inprenten aan jonge leerlingen, maar goed, dat is een andere discussie.

De democratie in Turkije heeft in elk geval een serieuze knauw gelegen en Turkije heeft stappen achteruit gedaan.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:27:37 #18
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_163863733
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Vandaar dat hij die Duitser aanklaagde die ook een gedicht voorlas! ^O^

En tja, dat hij niet veroordeeld is, zal ook wel weer bepaalde redenen hebben gehad. Misschien staan die wel in die Wikileaks documenten.
Zoonlief werd ook niet veroordeeld toen hij iemand overhoop reed zonder rijbewijs en doorreed.
quote:
In 1998, the Turkish classical music singer Sevim Tanürek died in Istanbul after a period in intensive care after being hit by a car driven by Erdoğan, who reportedly did not have a driving licence and fled the scene.[7][8][9][10] Erdoğan ultimately received no punishment;[11] his father was mayor of Istanbul at the time.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_163863764
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Vandaar dat hij die Duitser aanklaagde die ook een gedicht voorlas! ^O^

En tja, dat hij niet veroordeeld is, zal ook wel weer bepaalde redenen hebben gehad. Misschien staan die wel in die Wikileaks documenten.
degenen die het onderzoek deden (politie, onderzoeksrechters, etc..) zijn allemaal ontslagen en/of opgesloten. Was immers een terroristisch plot van Gulen..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163863767
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Daarom snap ik al die tuuterende mensen niet. Nou ja, die nog enigszins. Die eikels die andere bedreigen en ruiten ingooien niet.
tuteren en vlaggen zwaaien is jezelf uiten. communiceren als je wilt. dat je ergens voor of tegen bent. dat is gewoon legaal. ik heb ook getuuterd ook met vlagge gezwaaid en gedemonstreerd.

maar geweld gebruiken. welke vorm dan ook is illegaal. de geweldsmonopolie ligt hier in nederland bij de overheid. daar is geen discussie over. zelfs je kind een corrigerende tik geven wordt naar gefronst.

en daar ligt de grens waar je mensen op MOET aanspreken is het legaal of niet? als het legaal is, kan je er een mening over hebben maar dat is dan ook alles. als het niet legaal is, dan ben je als overheid verplicht om daar stappen tegen te ondernemen.

dus het bedreigen van geweld gebruiken tegen gulen lui moet duidelijk stelling tegen worden genomen moeten turken niet aan beginnen, maar zoiets als boycotten is gewoon legaal en heb je als overheid weinig over te zeggen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163863769
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

eens.

de turkse vorm van democratie is niet de nederlandse vorm. wat dat betreft hebben turken nog een lange weg te gaan.
Dat is waar, al hoeft de Nederlandse democratie niet als voorbeeld te dienen, er zijn meerdere goede opties. Turkije ging best een goede kant op, neem een Koerdische partij in het parlement, dat was vroeger ondenkbaar. Jammer dat dat proces nu bijna totaal is weggevaagd. Er is geen ruimte meer voor andersdenkenden straks. Als je volgens Erdogan een gevaar vormt (lees, te veel aanhangers) dan ben je een staatsvijand.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:29:34 #22
74056 crew  ToT
pi_163863787
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

degenen die het onderzoek deden (politie, onderzoeksrechters, etc..) zijn allemaal ontslagen en/of opgesloten. Was immers een terroristisch plot van Gulen..
Goh, wat een verrassing...
pi_163863792
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Vandaar dat hij die Duitser aanklaagde die ook een gedicht voorlas! ^O^

tja daar is duitse wetgeving over...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:30:07 #24
74056 crew  ToT
pi_163863805
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

tja daar is duitse wetgeving over...
Ja daar maakte hij handig gebruik van.
pi_163863814
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:26 schreef alopio het volgende:

De democratie in Turkije heeft in elk geval een serieuze knauw gelegen en Turkije heeft stappen achteruit gedaan.
ik wou dat vrijdag nooit was gebeurd ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163863836
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:20 schreef Djibril het volgende:

[..]

Die hakan fidan?
Ja klopt.

Erdogan was destijds geheime vredesonderhandelingen begonnen met de PKK en Öcalan. Een gesprek dat de Turkse geheime inlichtingendienst met hoge PKK-leden voerde, lekte uit in de pers. Fidan werd vervolgens op het matje geroepen wegens landverraad door een Gulen-aanklager, net op het moment dat Erdogan een zware medische operatie zou ondergaan (en dus niet adequaat kon reageren). Omdat de vredesonderhandelingen werden gevoerd in opdracht van Erdogan, wist Erdogan dat de Gulen-beweging het eigenlijk op hemzelf had gemunt. Hierop heeft Erdogan bepaalde Gulen-scholen (waar toekomstige agenten, soldaten, rechters, wetenschappers, etc. worden opgeleid die blindelings loyaal zijn aan Gulen) verboden. Hierna pas reageerde Gulen met het afluister/ corruptieschandaal.
pi_163863839
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja daar maakte hij handig gebruik van.
ik kan niemand kwalijk nemen gebruik te maken van zijn/haar rechten
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:32:15 #28
74056 crew  ToT
pi_163863853
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik kan niemand kwalijk nemen gebruik te maken van zijn/haar rechten
Ach het past wel bij hem; mensen het zwijgen opleggen. :)
pi_163863881
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

tuteren en vlaggen zwaaien is jezelf uiten. communiceren als je wilt. dat je ergens voor of tegen bent. dat is gewoon legaal. ik heb ook getuuterd ook met vlagge gezwaaid en gedemonstreerd.

maar geweld gebruiken. welke vorm dan ook is illegaal. de geweldsmonopolie ligt hier in nederland bij de overheid. daar is geen discussie over. zelfs je kind een corrigerende tik geven wordt naar gefronst.

en daar ligt de grens waar je mensen op MOET aanspreken is het legaal of niet? als het legaal is, kan je er een mening over hebben maar dat is dan ook alles. als het niet legaal is, dan ben je als overheid verplicht om daar stappen tegen te ondernemen.

dus het bedreigen van geweld gebruiken tegen gulen lui moet duidelijk stelling tegen worden genomen moeten turken niet aan beginnen, maar zoiets als boycotten is gewoon legaal en heb je als overheid weinig over te zeggen.
Zit wel een kern van waarheid in. Dat is hetzelfde als dat je alle bedrijven waarvan de eigenaar pvv stemt gaat boycotten. Dat mag natuurlijk gewoon.

Ikzelf vind dat kortzichtig. Als ik een goede schilder kan vinden boeit het me geen reet waar die op stemt. Ik zal het hem geneens vragen. Aan de andere kant, iemand die openlijk racistisch is en discrimineert zou ik geen zaken mee willen doeners

Waarom moet iemand die Gulen steunt en een restaurant heeft zich verantwoorden voor zijn politieke keuzes? Misschien steunt men Gulen maar staat men niet achter een staatsgreep, nuance heet dat.
pi_163863953
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:31 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ja klopt.

Erdogan was destijds geheime vredesonderhandelingen begonnen met de PKK en Öcalan. Een gesprek dat de Turkse geheime inlichtingendienst met hoge PKK-leden voerde, lekte uit in de pers. Fidan werd vervolgens op het matje geroepen door een Gulen-aanklager wegens landverraad, net op het moment dat Erdogan een zware medische operatie zou ondergaan (en dus niet adequaat kon reageren). Omdat de vredesonderhandelingen werden gevoerd in opdracht van Erdogan, wist Erdogan dat de Gulen-beweging het eigenlijk op hemzelf hadden gemunt. Hierop heeft Erdogan bepaalde Gulen-scholen (waar toekomstige agenten, soldaten, rechters, wetenschappers, etc. worden opgeleid die blindelings loyaal zijn aan Gulen) verboden. Hierna pas reageerde Gulen met het afluister/ corruptieschandaal.
dit zijn gewoon oorlogshandelingen. richting gekozen volksvertegenwoordigers.

het zijn verhalen die nauwelijks hier in de media zijn beland en daardoor gulen en co. worden gezien als iemand "met een andere mening".

nee Gulen en zijn organisatie is in openlijke oorlog is met de turkse staatsinstellingen en volksvertegenwoordigers.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163863962
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:32 schreef ToT het volgende:

[..]

Ach het past wel bij hem; mensen het zwijgen opleggen. :)
eens!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163864009
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:33 schreef alopio het volgende:

[..]

Zit wel een kern van waarheid in. Dat is hetzelfde als dat je alle bedrijven waarvan de eigenaar pvv stemt gaat boycotten. Dat mag natuurlijk gewoon.

Ikzelf vind dat kortzichtig. Als ik een goede schilder kan vinden boeit het me geen reet waar die op stemt. Ik zal het hem geneens vragen. Aan de andere kant, iemand die openlijk racistisch is en discrimineert zou ik geen zaken mee willen doeners

Waarom moet iemand die Gulen steunt en een restaurant heeft zich verantwoorden voor zijn politieke keuzes? Misschien steunt men Gulen maar staat men niet achter een staatsgreep, nuance heet dat.
omdat de financiele netwerken zo zijn ingericht dat alle gulen ondernemers ook de organisatie steunt. of dat nou vrijwillig of onder sociale druk gebeurd is niet relevant.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:40:47 #33
19194 Oversight
◢◤
pi_163864095
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:13 schreef Oversight het volgende:
bron

:') De Turkse president Reçep Tayyip Erdogan dient de democratische waarden in zijn land te respecteren. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama dinsdag tegen hem gezegd in een telefoongesprek.

[ afbeelding ]

:{ Volgens nu.nl heeft Erdogan gevraagd om uitlevering van Gulen.

:? Wie is Gulen?

:? Waar is Gulen ?

:? Waarom vraagt Erdogan om zijn uitlevering?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:15 schreef Dingflofbips het volgende:
Wat is dit voor smiley aids
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:15 schreef Oversight het volgende:

[..]

}:| Kutnewbie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Succes :D dit gaat de VS maximaal uitbuiten _O- en uiteindelijk wordt ie toch niet uitgeleverd.
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:16 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

maak gewoon ff een fatsoenlijke op luie kut
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:18 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') Nu compleet met plaatje, zo beter ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:20 schreef Rezania het volgende:
Misschien moet je je eens inlezen voordat je een topic opent TS.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:22 schreef Oversight het volgende:

[..]

:? Check nu.nl

:N Meer staat er niet bij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je kan ook meer dan één artikel lezen hè, of gewoon niet onder een steen leven. Dan weet je misschien wie Gülen is. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:24 schreef Oversight het volgende:

[..]

:') Ik heb werkelijk nog nooit van de man/vrouw gehoord, help je me een stukje op weg?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:25 schreef timmmmm het volgende:
Nou dit is alweer een gezellig topic geworden... :')

Kan prima in het centrale topic over de vermeende staatsgreep dit
◢◤
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:42:04 #34
74056 crew  ToT
pi_163864116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:40 schreef Oversight het volgende:

...

_O- Hee man! :W
En, heb jij met je hacker-skills nog wat inside info over Erdogan? :P
pi_163864118
Must-read

Geschreven door Stavridis, de voormalige NAVO-leider en de vermoedelijke Vice-president van Hillary Clinton.

TLDR: Jackpot! De gefaalde staatsgreep is het beste wat Turkije kon overkomen.
pi_163864130
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:40 schreef Oversight het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

die met plaatje was beter :')
pi_163864133
http://www.nu.nl/buitenla(...)den-respecteren.html

Ik zie dat gesprek al helemaal voor me :')
Obama: Luister Erdo, je moet nu wel even normaal doen oke? Anders moet ik toch echt ingrjipen..
Erdo: Ja.... ;(
Why stay small, if you can grow big..
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:44:06 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163864177
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:42 schreef D.D.W. het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)den-respecteren.html

Ik zie dat gesprek al helemaal voor me :')
Obama: Luister Erdo, je moet nu wel even normaal doen oke? Anders moet ik toch echt ingrjipen..
Erdo: Ja.... ;(
obama en erdo zijn in de loop der jaren jammer genoeg vervreemd van elkaar dus ik denk niet dat obama veel te willen heeft bij erdo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163864191
quote:
The lira plunged after state-run TRT reported that Turkey’s Council of Higher Education is seeking the resignation of 1,577 deans at both state and private universities — a measure reminiscent of a coup in 1980, after which the council was set up to increase state control over education. Erdogan refused to elaborate on the objective of Wednesday’s announcement, which a presidential official said would boost social cohesion and Turkey’s democratic credentials. _O-

Wednesday’s announcement will be about a "new framework in line with the constitution" that will allow the prosecution of coup plotters in a more efficient way, Deputy Prime Minister Nurettin Canikli said.
http://www.bdlive.co.za/w(...)sity-purge-in-turkey
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163864238
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

obama en erdo zijn in de loop der jaren jammer genoeg vervreemd van elkaar dus ik denk niet dat obama veel te willen heeft bij erdo
Lijkt mij niet. We hebben in de actualiteit al recent gezien (bijv. met Rusland/Iran) dat de VS maar even met haar vingers hoeft knipperen om een land een recessie/crisis in te storten. En dat is maar 1 ding.
Why stay small, if you can grow big..
pi_163864242
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:42 schreef Bilge het volgende:
Must-read

Geschreven door Stavridis, de voormalige NAVO-leider en de vermoedelijke Vice-president van Hillary Clinton.

TLDR: Jackpot! De gefaalde staatsgreep is het beste wat Turkije kon overkomen.
ik kan em niet lezen lan. moet ik me aanmelden en shit
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:46:57 #43
19194 Oversight
◢◤
pi_163864249
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:42 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Hee man! :W
En, heb jij met je hacker-skills nog wat inside info over Erdogan? :P
:W

O-) Ik weet nooit meer iets, dus vraag ik het hier maar voor de zekerheid
◢◤
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:47:18 #44
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163864260
Trouwens, toeteren zonder noodzaak is niet legaal. Je claxon is uitsluitend bestemd om overige verkeersdeelnemers te waarschuwen. 340 euro zie ik net :o

http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163864278
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:44 schreef AchJa het volgende:
Zijn de bootjes al terug gevonden?

Rogue Turkish warships missing since coup
ik heb hier niks over gehoord
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163864297
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

omdat de financiele netwerken zo zijn ingericht dat alle gulen ondernemers ook de organisatie steunt. of dat nou vrijwillig of onder sociale druk gebeurd is niet relevant.
Dat kan zo zijn, maar dan nog kan het zijn dat ze de coup niet steunen.

En wat betreft het financieel ondersteunen, dat gebeurt zo veel, zeker met bedrijven en instellingen waarvan de roots in het buitenland liggen. Want er zijn ook genoeg bedrijven, instellingen, moskeeën die AKP financieel steunen.

Mocht blijken dat je dus een criminele organisatie steunt moet de Nederlandse overheid ingrijpen, niet de Nederturken die even mensen opjagen of je ramen ingooien. Dat doe je niet in een democratie en doe je dat wel ben je dus net zo erg als Gulen. En als mensen democratie zoals in Nederland allemaal maar moeilijk vinden, moeten ze lekker naar Turkijke gaan.
pi_163864298
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:42 schreef D.D.W. het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)den-respecteren.html

Ik zie dat gesprek al helemaal voor me :')
Obama: Luister Erdo, je moet nu wel even normaal doen oke? Anders moet ik toch echt ingrjipen..
Erdo: Ja.... ;(
Hij lijkt mij niet zo'n type die "ja... ;(" gaat zeggen.
pi_163864314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:48 schreef Atak het volgende:

[..]

Hij lijkt mij niet zo'n type die "ja... ;(" gaat zeggen.
deed hij tegen ome poetin ook
pi_163864316
Amerikanen hebben ook niks te zoeken in Incirlik. Waarschijnlijk gaan de Jankies binnenkort naar huis.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:49:17 #50
74056 crew  ToT
pi_163864326
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:48 schreef Atak het volgende:

[..]

Hij lijkt mij niet zo'n type die "ja... ;(" gaat zeggen.
"Ik neuk je de moeder!" dan?
pi_163864342
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:47 schreef nixxx het volgende:
Trouwens, toeteren zonder noodzaak is niet legaal. Je claxon is uitsluitend bestemd om overige verkeersdeelnemers te waarschuwen. 340 euro zie ik net :o

http://www.hoogteboete.nl/auto/bestuurder/boete-toeteren
we hebben ook zoiets als "gedogen" in nederland ;) wiet maar ook tuuuteren wordt gedoogd :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163864353
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:48 schreef Atak het volgende:
Amerikanen hebben ook niks te zoeken in Incirlik. Waarschijnlijk gaan de Jankies binnenkort naar huis.
De basis van waaruit VS ISIS-gekkies bombardeert. Zouden gematigde moslims blij mee moeten zijn.
I´m back.
pi_163864377
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik kan em niet lezen lan. moet ik me aanmelden en shit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste 5 alinea's zijn het interessantst.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:51:24 #54
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163864392
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

we hebben ook zoiets als "gedogen" in nederland ;) wiet maar ook tuuuteren wordt gedoogd :7
slap beleid heet dat. Volgende keer als er een stoet toeterende Turken rondrijdt moet de politie gewoon gaan cashen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:51:39 #55
74056 crew  ToT
pi_163864397
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De basis van waaruit VS ISIS-gekkies bombardeert. Zouden gematigde moslims blij mee moeten zijn.
Volgens mij wordt Turkije gemiddeld steeds minder gematigd onder Erdo's bewind.
pi_163864399
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:48 schreef alopio het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn, maar dan nog kan het zijn dat ze de coup niet steunen.

En wat betreft het financieel ondersteunen, dat gebeurt zo veel, zeker met bedrijven en instellingen waarvan de roots in het buitenland liggen. Want er zijn ook genoeg bedrijven, instellingen, moskeeën die AKP financieel steunen.

Mocht blijken dat je dus een criminele organisatie steunt moet de Nederlandse overheid ingrijpen, niet de Nederturken die even mensen opjagen of je ramen ingooien. Dat doe je niet in een democratie en doe je dat wel ben je dus net zo erg als Gulen. En als mensen democratie zoals in Nederland allemaal maar moeilijk vinden, moeten ze lekker naar Turkijke gaan.
en nog 1 "ga terug naar je eigen land" post (niet richting mij i know, maar toch :P )

uiteraard moet je je houden aan de wetten en regels van het land ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:52:47 #57
19194 Oversight
◢◤
pi_163864425
◢◤
pi_163864426
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Volgens mij wordt Turkije gemiddeld steeds minder gematigd onder Erdo's bewind.
Ja, okee, maar in naam zijn ze gematigd dan hè. Hoe dat allemaal gaat aflopen in de toekomst zullen we nog wel zien.
I´m back.
pi_163864436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De basis van waaruit VS ISIS-gekkies bombardeert. Zouden gematigde moslims blij mee moeten zijn.
zijn ze ook, alleen kijken de lokale spelers naar isis met een andere bril dan lui in het westen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 20:53:53 #60
74056 crew  ToT
pi_163864458
quote:
Tegenstander van hem, vroeger de beste maatjes. Die zit nu in Amerika en Erdo zegt dat die achter de coup zit, maar velen denken ook dat Erdo het zelf gedaan heeft en Gülen als zondebok gebruikt.
pi_163864479
quote:
Die zit op een landgoed in de staat Pennsylvania.
I´m back.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:54:33 #62
19194 Oversight
◢◤
pi_163864481
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Tegenstander van hem, vroeger de beste maatjes. Die zit nu in Amerika en Erdo zegt dat die achter de coup zit, maar velen denken ook dat Erdo het zelf gedaan heeft en Gülen als zondebok gebruikt.
^O^ tnx
◢◤
pi_163864502
quote:
Gulen is in ballingschap in Amerika en dat is de leider van een .....vreedzame stroming binnen de Islam.

Tenminste dat heb ik dan weer gehoord in een actualiteiten- programma.

Welke staat ben ik even kwijt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163864510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:42 schreef Bilge het volgende:
Must-read

Geschreven door Stavridis, de voormalige NAVO-leider en de vermoedelijke Vice-president van Hillary Clinton.

TLDR: Jackpot! De gefaalde staatsgreep is het beste wat Turkije kon overkomen.
VP van Hillary? Als Warren, Booker, Brown, Kaine en Vilsack morgen dood neervallen bedoel je?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163864525
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Tegenstander van hem, vroeger de beste maatjes. Die zit nu in Amerika en Erdo zegt dat die achter de coup zit, maar velen denken ook dat Erdo het zelf gedaan heeft en Gülen als zondebok gebruikt.
Aartsvijand van Erdo hè.
Net als Sherlock Holmes heeft Erdo namelijk een zogenaamde "aartsvijand".
Waarmee hij 3 jaar geleden nog huppelend hand-in-hand liep.
I´m back.
pi_163864573
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Gulen is in ballingschap in Amerika en dat is de leider van een .....vreedzame stroming binnen de Islam.

Tenminste dat heb ik dan weer gehoord in een actualiteiten- programma.

Maar of dat écht een vreedzame stroming is weet ik niet, hoor?

Welke staat ben ik even kwijt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163864574
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:48 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

deed hij tegen ome poetin ook
Maar nu heeft hij Poetin aan zijn kant.
pi_163864598
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:57 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Sorry. Ik weet zelf niet hoe ik dat doe.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163864611
quote:
Onder Obama's desk.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 20:58:55 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163864622
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:48 schreef Atak het volgende:
Amerikanen hebben ook niks te zoeken in Incirlik. Waarschijnlijk gaan de Jankies binnenkort naar huis.
Hoe denkt ome Erdo dat voorelkaar te krijgen dan?
pi_163864667
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoe denkt ome Erdo dat voorelkaar te krijgen dan?
ja, hij heeft gewoon tegen Amerika gezegd dat ze hem uit moeten leveren, en Amerika zei "nee, we moeten eerst bewijs"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163864704
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Aartsvijand van Erdo hè.
Net als Sherlock Holmes heeft Erdo namelijk een zogenaamde "aartsvijand".
Waarmee hij 3 jaar geleden nog huppelend hand-in-hand liep.
Holmes en Moriarty? Eerder Henry Lee Lucas en Ottis Toole...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163864726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:50 schreef Bilge het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste 5 alinea's zijn het interessantst.
goed stuk hopelijk worden de banden met amerika aangehaald met de nieuwe regering. obama begon heel positief met veel bombarie, maar uiteindelijk is het gewoon uien gebleken. hele amerikaanse m-o politiek is in duigen. sterker nog er is geen lange termijn m-o politiek. gewoon hap snap beleid.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163864760
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:51 schreef nixxx het volgende:

[..]

slap beleid heet dat. Volgende keer als er een stoet toeterende Turken rondrijdt moet de politie gewoon gaan cashen.
dude de politie toetert gewoon gezellig mee :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163864761
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

en nog 1 "ga terug naar je eigen land" post (niet richting mij i know, maar toch :P )

uiteraard moet je je houden aan de wetten en regels van het land ;)
Nee ik ben niet het type van "ga terug naar je eigen land"

Maar als je Erdogan zo geweldig vind, en bereid bent aanhangers van de andere partijen hier op te jagen, aan te vallen en te bedreigen dan moet je je dus afvragen of de Nederlandse democratie en samenleving wel de juiste voor je is.

Maar dat heb ik ook met klaag Nederlanders hoor, die alles zo slecht vinden hier. Ga dan weg denk ik dan, niemand verplicht je hier te zijn. Emigreer en maak je leven gelukkiger.
pi_163864772
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

goed stuk hopelijk worden de banden met amerika aangehaald met de nieuwe regering. obama begon heel positief met veel bombarie, maar uiteindelijk is het gewoon uien gebleken. hele amerikaanse m-o politiek is in duigen. sterker nog er is geen lange termijn m-o politiek. gewoon hap snap beleid.
Heeft ie van de lokale leiders in de het MO geleerd denk ik, Erdogan voorop.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:03:55 #77
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163864783
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

ja, hij heeft gewoon tegen Amerika gezegd dat ze hem uit moeten leveren, en Amerika zei "nee, we moeten eerst bewijs"
En toen zei Erdo krijg je niet en nu opgedonderd van mijn basis!!!

USA:
pi_163864788
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:52 schreef Oversight het volgende:

:? Wie en waar is die Gulen ?
aan de strop op het taksim plein binnenkort
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:04:18 #79
74056 crew  ToT
pi_163864794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

En toen zei Erdo krijg je niet en nu opgedonderd van mijn basis!!!

USA: [ afbeelding ]
_O- _O- _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:04:31 #80
74056 crew  ToT
pi_163864799
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

aan de strop op het taksim plein binnenkort
:D In je dromen!
pi_163864846
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:42 schreef Bilge het volgende:
Must-read

Geschreven door Stavridis, de voormalige NAVO-leider en de vermoedelijke Vice-president van Hillary Clinton.

TLDR: Jackpot! De gefaalde staatsgreep is het beste wat Turkije kon overkomen.
Nou, het is meer zo dat deze generaal alles in het werk wil stellen om het huidige bewind te helpen de boel te stabiliseren en ze nog een pluimpje in hun achterwerk te geven, want eigenlijk hebben ze sws altijd een beetje achtergesteld gevoel gehad. Erdogan boven chaos, omdat de regio sws al moeilijk genoeg is om te beheersen.
I´m back.
pi_163864864
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:03 schreef alopio het volgende:

[..]

Nee ik ben niet het type van "ga terug naar je eigen land"

Maar als je Erdogan zo geweldig vind, en bereid bent aanhangers van de andere partijen hier op te jagen, aan te vallen en te bedreigen dan moet je je dus afvragen of de Nederlandse democratie en samenleving wel de juiste voor je is.

Maar dat heb ik ook met klaag Nederlanders hoor, die alles zo slecht vinden hier. Ga dan weg denk ik dan, niemand verplicht je hier te zijn. Emigreer en maak je leven gelukkiger.
zeg ik ook soms tegen zeikerds overigens :P maar dan besef ik me dat eindeloos zeiken onderdeel is van de nederlandse cultuur:p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163864883
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:04 schreef ToT het volgende:

[..]

:D In je dromen!
als allah het wil broer :7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:07:27 #84
74056 crew  ToT
pi_163864894
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

zeg ik ook soms tegen zeikerds overigens :P maar dan besef ik me dat eindeloos zeiken onderdeel is van de nederlandse cultuur:p
Ach we gaan tenminste niet overal gelijk bij janken dat het racisme is en dergelijke! :D
pi_163864918
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

zeg ik ook soms tegen zeikerds overigens :P maar dan besef ik me dat eindeloos zeiken onderdeel is van de nederlandse cultuur:p
Niet alleen van de Nederlandse :X
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_163864938
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

En toen zei Erdo krijg je niet en nu opgedonderd van mijn basis!!!

USA: [ afbeelding ]
Ja, zo ging het :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163864951
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Ach we gaan tenminste niet overal gelijk bij janken dat het racisme is en dergelijke! :D
dizzzzzzzkriminatie :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163864964
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Tegenstander van hem, vroeger de beste maatjes. Die zit nu in Amerika en Erdo zegt dat die achter de coup zit, maar velen denken ook dat Erdo het zelf gedaan heeft en Gülen als zondebok gebruikt.
ja toch, tiental generalen, honderden zo niet duizenden andere militairen hebben vrijwillig meegewerkt aan Erdo's plan, ookal moeten ze nu levenslang zitten, dat maakt niet uit.
pi_163864968
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

aan de strop op het taksim plein binnenkort
Maar hoe weet men dan zeker dat hij achter de coupe zit?

Ik zeg maar even 'men"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:10:30 #90
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_163864987
quote:
Kredietwaardigheid Turkse banken onder druk na couppoging

De kredietwaardigheid van zeventien banken in Turkije staat onder druk door de mislukte staatsgreep in het land.


De militaire coup werd door de regering van president Recep Tayyip Erdogan afgewend, maar dat kan niet verhullen dat er sprake is van politieke ''uitdagingen", stelt kredietbeoordelaar Moody's dinsdag. Een lagere kredietbeoordeling kan het duurder maken om geld te lenen.

Eerder al liet Moody's weten Turkije in de gaten te houden, als voorbode op een mogelijk verlaging van de kredietbeoordeling van het land. Volgens de organisatie wordt onder meer bekeken of de overheid nog wel goed kan ingrijpen in de bankensector als dat nodig is.

Moody's verwacht dat alle zeventien financiële instellingen in zekere mate last hebben van de ontstane onrust. Er wordt per bedrijf gekeken hoe groot die invloed is.

Door: ANP
Say what?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:11:33 #91
74056 crew  ToT
pi_163865025
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:09 schreef xaban06 het volgende:

[..]

ja toch, tiental generalen, honderden zo niet duizenden andere militairen hebben vrijwillig meegewerkt aan Erdo's plan, ookal moeten ze nu levenslang zitten, dat maakt niet uit.
Jij denkt dat ze 100% op de hoogte gesteld waren van hoe de ork in de steel zat? Ik zou wel willen weten wat hun orders waren.
pi_163865033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Niet alleen van de Nederlandse :X
ik kan eigenlijk alleen spreken voor de turkse en nederlandse culturen die ik door en door ken, maar man-man-man wat zeiken de nederlanders af vergeleken met de turken terwijl ze het zo veel beter hebben.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865038
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:10 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Daar zit Gülen ook achter.
I´m back.
pi_163865053
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

VP van Hillary? Als Warren, Booker, Brown, Kaine en Vilsack morgen dood neervallen bedoel je?
Wat begrijp je niet aan 'vermoedelijke'?
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

goed stuk hopelijk worden de banden met amerika aangehaald met de nieuwe regering. obama begon heel positief met veel bombarie, maar uiteindelijk is het gewoon uien gebleken. hele amerikaanse m-o politiek is in duigen. sterker nog er is geen lange termijn m-o politiek. gewoon hap snap beleid.
Eén grote nachtmerrie idd. Hoe sneller hij vertrekt, hoe beter.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, het is meer zo dat deze generaal alles in het werk wil stellen om het huidige bewind te helpen de boel te stabiliseren en ze nog een pluimpje in hun achterwerk te geven, want eigenlijk hebben ze sws altijd een beetje achtergesteld gevoel gehad. Erdogan boven chaos, omdat de regio sws al moeilijk genoeg is om te beheersen.
Maw: Jackpot!
pi_163865105
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze 100% op de hoogte gesteld waren van hoe de ork in de steel zat? Ik zou wel willen weten wat hun orders waren.
Generalen zeker ja. Piloten etc, ook zeker ja, of bombardeerden ze voor de lol regerings en politie gebouwen.

En voor de lol op het volk schieten. Ja toch, heel normaal.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:14:27 #96
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163865114
ZIJN ER NOG NIEUWTJES?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163865115
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:09 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar hoe weet men dan zeker dat hij achter de coupe zit?

Ik zeg maar even 'men"
omdat alle signalen die kant op schijnen te wijzen. de turken schijnen een verzoek te hebben ingediend bij de amerikanen. we gaan het zien.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865135
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:10 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

no spang. komt goed broer. maak je niet dik.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:15:10 #99
74056 crew  ToT
pi_163865138
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:14 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Generalen zeker ja. Piloten etc, ook zeker ja, of bombardeerden ze voor de lol regerings en politie gebouwen.

En voor de lol op het volk schieten. Ja toch, heel normaal.
Tja, met 3000 man een heel land omver willen proberen te werpen door een tv-station te overmeesteren en 's nachts wat tegen een gebouw aan te knallen terwijl iedereen daar al verscholen zit.
pi_163865143

Leuk geprobeerd, Barack, leuk geprobeerd.
pi_163865152
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze 100% op de hoogte gesteld waren van hoe de ork in de steel zat?
tolkien _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:16:17 #102
74056 crew  ToT
pi_163865165
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

tolkien _O_
_O- :D
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:16:21 #103
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163865168
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:14 schreef Slayage het volgende:

[..]

omdat alle signalen die kant op schijnen te wijzen. de turken schijnen een verzoek te hebben ingediend bij de amerikanen. we gaan het zien.
Maar hoe kan dat dan dat hij de macht wil grijpen als hij een vreedzame stroming binnen de Islam leidt?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163865182
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik kan eigenlijk alleen spreken voor de turkse en nederlandse culturen die ik door en door ken, maar man-man-man wat zeiken de nederlanders af vergeleken met de turken terwijl ze het zo veel beter hebben.
Als Turk moet je natuurlijk ook wel wat voorzichtiger zijn met waar je over klaagt, voor je het weet heeft de lange arm van Erdo je te pakken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:17:24 #105
74056 crew  ToT
pi_163865196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar hoe kan dat dan dat hij de macht wil grijpen als hij een vreedzame stroming binnen de Islam leidt?
Blijkbaar wilde hij Erdo aanklagen voor corruptie of zo? Tja dat is nog niet de macht grijpen, maar wel iemand uit de macht proberen te ontzetten, ook al is het om een verdomd goede reden! ;)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:17:42 #106
19194 Oversight
◢◤
pi_163865209
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Gulen is in ballingschap in Amerika en dat is de leider van een .....vreedzame stroming binnen de Islam.

Tenminste dat heb ik dan weer gehoord in een actualiteiten- programma.

Welke staat ben ik even kwijt.
^O^ tnx
◢◤
pi_163865220
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:14 schreef Onnoman het volgende:
ZIJN ER NOG NIEUWTJES?
had je deze al gezien? :P

CherguiaMbark twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 19:39:58 Turkey coup protester in Istanbul trying to stop tanks, gets driven over by two & survived.#TürkiyeMeydanlarda https://t.co/VpzmoBi5bc reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865233
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja, met 3000 man een heel land omver willen proberen te werpen door een tv-station te overmeesteren en 's nachts wat tegen een gebouw aan te knallen terwijl iedereen daar al verscholen zit.
Oké, 3000 man vrijwillig levenslang de cel in willen gaan, enkel en alleen voor Erdogan. Goed verhaal.
pi_163865236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:12 schreef Bilge het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 'vermoedelijke'?

[..]

lol, wat begrijp jij niet aan mijn antwoord daarop?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163865248
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

had je deze al gezien? :P

CherguiaMbark twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 19:39:58 Turkey coup protester in Istanbul trying to stop tanks, gets driven over by two & survived.#TürkiyeMeydanlarda https://t.co/VpzmoBi5bc reageer retweet
:7
pi_163865274
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar hoe kan dat dan dat hij de macht wil grijpen als hij een vreedzame stroming binnen de Islam leidt?
die vreedzame stroming is zijn glamour. daar schermt hij mee. dat is het verkoopplaatje voor de buhne. in de kern blijkt het net zo een machtswellusteling te zijn net als Erdo himself. just sayin.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:20:31 #112
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163865300
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

had je deze al gezien? :P

CherguiaMbark twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 19:39:58 Turkey coup protester in Istanbul trying to stop tanks, gets driven over by two & survived.#TürkiyeMeydanlarda https://t.co/VpzmoBi5bc reageer retweet
nee.. wanneeer is dit gebeuird?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:20:37 #113
74056 crew  ToT
pi_163865302
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:18 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Oké, 3000 man vrijwillig levenslang de cel in willen gaan, enkel en alleen voor Erdogan. Goed verhaal.
Het zaakje stinkt gewoon en ze zijn waarschijnlijk voorgelogen of gedwongen. De NOS, het AD, diverse politici van Turkse afkomst in Nederland en vele andere bronnen denken serieus dat Erdo hier achter zit, maar wuif het maar weg! ^O^ Het mocht hier in deze topicreeks niet besproken worden van een admin, anders was er veel meer info over langs gekomen.
pi_163865316
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als Turk moet je natuurlijk ook wel wat voorzichtiger zijn met waar je over klaagt, voor je het weet heeft de lange arm van Erdo je te pakken.
ik ben niet zo van het klagen, dus die arm zal mij niet makkelijk treffen. ben meer een het glas is half vol kind of guy *)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865334
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:19 schreef Bilge het volgende:

[..]

:7
ik doe het hem niet na :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865348
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:20 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee.. wanneeer is dit gebeuird?
vrijdag, niet nieuw :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865376
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Het zaakje stinkt gewoon en ze zijn waarschijnlijk voorgelogen of gedwongen. De NOS, het AD, diverse politici van Turkse afkomst in Nederland en vele andere bronnen denken serieus dat Erdo hier achter zit, maar wuif het maar weg! ^O^ Het mocht hier in deze topicreeks niet besproken worden van een admin, anders was er veel meer info over langs gekomen.
Weet je wat, voor de verandering, wil ik je de voordeel van twijfel geven. Geef mij een onafhankelijke objectieve bron met bewijs en ik zal je geloven.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:23:33 #118
74056 crew  ToT
pi_163865392
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:23 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Weet je wat, voor de verandering, wil ik je de voordeel van twijfel geven. Geef mij een onafhankelijke objectieve bron met bewijs en ik zal je geloven.
BNW / Staatsgreep in Turkije BNW edition #2 In deze reeks is genoeg te vinden.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:23:46 #119
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163865396
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

vrijdag, niet nieuw :P
misschien was hij zn lenzen kwijt? ^O^
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_163865428
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:23 schreef ToT het volgende:

[..]

BNW / Staatsgreep in Turkije BNW edition #2 In deze reeks is genoeg te vinden.
Post er dan 2 of 3 hier. Als het onafhankelijk en objectief is mag dat hier gewoon.
pi_163865446
deze dude is vrijgelaten. hij was 1 van de soldaten die deelnamen aan de coup, waarvan ik een ondervraging had gezien. hij gaf aan dat hij geen benul had dat het een coup was, maar dat hem was vetreld dat het een training was. bij mij kwam hij oprecht over iig. kennelijk vonden ze dat hij een goed verhaal had.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865464
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:23 schreef Onnoman het volgende:

[..]

misschien was hij zn lenzen kwijt? ^O^
:s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:26:39 #123
74056 crew  ToT
pi_163865466
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:24 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Post er dan 2 of 3 hier. Als het onafhankelijk en objectief is mag dat hier gewoon.
Ik weet niet welke bronnen jij als onafhankelijk accepteert, maar als jij de OP van dat topic doorleest, zal ik wel op "Coup Turkey staged" googlen. :)
pi_163865515
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik weet niet welke bronnen jij als onafhankelijk accepteert, maar als jij de OP van dat topic doorleest, zal ik wel op "Coup Turkey staged" googlen. :)
Je hoeft niet te googlen. Jij beweerd wat, dan ga je toch niet achteraf googlen? Je bent na het lezen van bewijs toch tot je conclusie gekomen, of toch niet?
pi_163865534
"overwinning van het turkse volk" LAN

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865535
Kan dat Turkije samen met heel de islam niet verdwijnen, wat een bananenlanden zeg. Daar staan 2ij als Europa toch wel boven mag ik hopen.
pi_163865558
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:16 schreef ToT het volgende:

[..]

:? Is hij dat niet dan?
Had hij geen miljarden achterover gedrukt en dergelijke?
Een corruptieschandaal binnen de overheid waarmee 100 miljard Amerikaanse dollars gemoeid was, leidde in 2013 tot de arrestaties van nauwe bondgenoten van Erdoğan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Recep_Tayyip_Erdo%C4%9Fan
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163865561
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:24 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Post er dan 2 of 3 hier. Als het onafhankelijk en objectief is mag dat hier gewoon.
Probleem is dat jij toch gaat schreeuwen dat het niet onafhankelijk of objectief is.
Iets wat ik vooral de afgelopen dagen heb geleerd over de Turkse cultuur. Degene die het hardst schreeuwt krijgt gelijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:31:32 #129
74056 crew  ToT
pi_163865586
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/215072 Een expert, maar natuurlijk zonder keiharde bewijzen, ik neem aan dat je die ook wil zien? In het andere topic staan genoeg dingen die gewoon erg verdacht zijn.

http://observers.france24(...)-attempt-fake-images Over fake foto's die circuleren, maar dat is niet helemaal to the point.

http://www.zerohedge.com/(...)nsible-military-coup

https://geopolitics.co/20(...)s-own-military-coup/

http://endoftheamericandr(...)-sealed-turkeys-fate

http://www.dailystormer.com/was-the-turkish-coup-an-erdogan-hoax/

Lang niet allemaal even goede bronnen uiteraard en ik heb ook lang niet alles zo snel doorgelezen, maar het is duidelijk dat er gnoeg discussie over gaande is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:31:56 #130
74056 crew  ToT
pi_163865601
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Je hoeft niet te googlen. Jij beweerd wat, dan ga je toch niet achteraf googlen? Je bent na het lezen van bewijs toch tot je conclusie gekomen, of toch niet?
:') Christus wat een zielig gelul! :') Ik kan toch niet alle bronnen uit mijn hoofd weten? Lees dat topic nou!
pi_163865624
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Het zaakje stinkt gewoon en ze zijn waarschijnlijk voorgelogen of gedwongen. De NOS, het AD, diverse politici van Turkse afkomst in Nederland en vele andere bronnen denken serieus dat Erdo hier achter zit, maar wuif het maar weg! ^O^ Het mocht hier in deze topicreeks niet besproken worden van een admin, anders was er veel meer info over langs gekomen.
Zonder al die onnodig gedelete posts waren we al op topic 60.
pi_163865657
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:29 schreef Slayage het volgende:
"overwinning van het turkse volk" LAN

[ afbeelding ]
Beter goed gejat dan slecht bedacht
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:34:01 #133
74056 crew  ToT
pi_163865661
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zonder al die onnodig gedelete posts waren we al op topic 60.
:X Echt ja!

Okee natuurlijk zijn er ook posts verwijderd die de boel onoverzichtelijk maakten en er moet uiteraard gemodereerd worden, maar dit was wel echt HEEL erg eenzijdig. Elke vorm van kritiek op herr überführer leek de kop ingedrukt te worden en werd als onderbuikgevoelens weggezet.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:34:03 #134
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163865664
Volgens The Independent heeft de Turkse regering het leger nog altijd niet onder controle en is de belangrijkste reden dat Erdogan nog in Istanbul is domweg dat Ankara als onvoldoende veilig wordt gezien.

Weet niet in hoeverre dat waar is, maar het past wel in dat reisverbod voor overheidsdienaren en berichten over het 'zoek zijn' van onderdelen van de vloot en helicopters.
pi_163865668
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:29 schreef kurk_droog het volgende:
Kan dat Turkije samen met heel de islam niet verdwijnen, wat een bananenlanden zeg. Daar staan 2ij als Europa toch wel boven mag ik hopen.
superioriteitsgevoel bij mensen :') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865690
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Beter goed gejat dan slecht bedacht
hij is goed heh!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:34:49 #137
74056 crew  ToT
pi_163865696
SPOILER: groot plaatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163865722
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij is goed heh!
Nee. Niet echt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_163865748
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:34 schreef HiZ het volgende:
Volgens The Independent heeft de Turkse regering het leger nog altijd niet onder controle en is de belangrijkste reden dat Erdogan nog in Istanbul is domweg dat Ankara als onvoldoende veilig wordt gezien.

het is wel aannemelijk idd. ik vermoed dat ze zich nog niet veilig genoeg voelen. dat verklaard ook dat ze mensen verzoeken tot vrijdag iig een aanwezigheid te hebben in de straten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865778
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:35 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee. Niet echt.
;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865790
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:34 schreef ToT het volgende:

[..]

:X Echt ja!

Okee natuurlijk zijn er ook posts verwijderd die de boel onoverzichtelijk maakten en er moet uiteraard gemodereerd worden, maar dit was wel echt HEEL erg eenzijdig. Elke vorm van kritiek op herr überführer leek de kop ingedrukt te worden en werd als onderbuikgevoelens weggezet.
Ik werd gisteren nog door een mod uitgemaakt voor Turkenhater, omdat ik een behoorlijk lijstje overeenkomsten tussen Hitler zijn machtsuitbreidingscampagne in 1934 en Erdo had neergezet. De moderatie hier op het forum is echt een grap.
pi_163865804
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:34 schreef ToT het volgende:
SPOILER: groot plaatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RTE = Recep Tayyip Erdogan
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:38:51 #143
74056 crew  ToT
pi_163865815
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik werd gisteren nog door een mod uitgemaakt voor Turkenhater, omdat ik een behoorlijk lijstje overeenkomsten tussen Hitler zijn machtsuitbreidingscampagne in 1934 en Erdo had neergezet. De moderatie hier op het forum is echt een grap.
:X MEEN je!
Zo zie je maar weer: kritiek op herr Erdo wordt meer en meer als Turkenhaat gezien.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:40:20 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163865861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik werd gisteren nog door een mod uitgemaakt voor Turkenhater, omdat ik een behoorlijk lijstje overeenkomsten tussen Hitler zijn machtsuitbreidingscampagne in 1934 en Erdo had neergezet. De moderatie hier op het forum is echt een grap.
mods mogen ook een mening hebben :P maar mag ik een link naar de post dat ie zei dat je een turken hater bent? want dat vind ik wel opmerkelijk :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865871
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:38 schreef Bilge het volgende:

[..]

RTE = Recep Tayyip Erdogan
[ afbeelding ]
Laatste zin klopt wel.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:40:42 #147
74056 crew  ToT
pi_163865873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:38 schreef Bilge het volgende:

[..]

RTE = Recep Tayyip Erdogan
[ afbeelding ]
Mja nogmaals; het zal echt niet zo letterlijk tegen hen gezegd zijn, maar prima; het was allemaal echt en het is als een donderslag bij heldere hemel gekomen voor herr Erdo en hij heeft in blinde paniek razendsnel een lijst van vele duizenden namen gemaakt van mensen die opgepakt of weggewerkt moeten worden, puur om te voorkomen dat dit weer gaat gebeuren.

3000 man tegen een leger van > 100.000 man + de hele bevolking......
pi_163865910
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:38 schreef Bilge het volgende:

[..]

RTE = Recep Tayyip Erdogan
[ afbeelding ]
ja dat is zon beetje wat men beweert, als men zegt dat dit een false flag is
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163865926
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Turkije zou willen dat ze de A7 hadden... :')
wat is dat lan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:42:36 #150
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163865949
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Beter goed gejat dan slecht bedacht
Zoiets idd

Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163865975
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Mja nogmaals; het zal echt niet zo letterlijk tegen hen gezegd zijn, maar prima; het was allemaal echt en het is als een donderslag bij heldere hemel gekomen voor herr Erdo en hij heeft in blinde paniek razendsnel een lijst van vele duizenden namen gemaakt van mensen die opgepakt of weggewerkt moeten worden, puur om te voorkomen dat dit weer gaat gebeuren.

3000 man tegen een leger van > 100.000 man + de hele bevolking......
Ik denk dat de lijst grotendeels niet nieuw is. Zullen wel namen zijn waar hij sowieso van af wilde. Nu heeft hij een reden.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:43:28 #152
242879 Onnoman
The On And Only
pi_163865978
missschien is Erdogan gewoon de koningmier van de IS
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:43:45 #153
74056 crew  ToT
pi_163865992
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:43 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik denk dat de lijst grotendeels niet nieuw is. Zullen wel namen zijn waar hij sowieso van af wilde. Nu heeft hij een reden.
Een excuus! :Y
pi_163866009
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Een excuus! :Y
Maakt het geen false flag.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:44:44 #155
74056 crew  ToT
pi_163866018
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:44 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Maakt het geen false flag.
Lees de OP van dat andere topic anders ff. :)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:45:01 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163866049
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Lees de OP van dat andere topic anders ff. :)
Heb ik (gedeeltelijk) gedaan. En nu? Aannames, geen bewijs. Lucht.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:47:21 #158
74056 crew  ToT
pi_163866098
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:45 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Heb ik (gedeeltelijk) gedaan. En nu? Aannames, geen bewijs. Lucht.
Ja als er keiharde bewijzen waren, zat hij al achter slot en grendel.
Dat je zeer verdachte omstandigheden lucht noemt, zegt me genoeg om het hier bij te laten. :)
pi_163866185
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:42 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zoiets idd

[ afbeelding ]
deed me meer denken aan deze

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163866232
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Mja nogmaals; het zal echt niet zo letterlijk tegen hen gezegd zijn, maar prima; het was allemaal echt en het is als een donderslag bij heldere hemel gekomen voor herr Erdo en hij heeft in blinde paniek razendsnel een lijst van vele duizenden namen gemaakt van mensen die opgepakt of weggewerkt moeten worden, puur om te voorkomen dat dit weer gaat gebeuren.

3000 man tegen een leger van > 100.000 man + de hele bevolking......
- De Gülen-beweging is al jaren verwikkeld in een machtsstrijd met Erdogan en de Kemalistische kliek. In de afgelopen jaren zijn duizenden politieagenten die loyaal zijn aan Gülen ontslagen. Hierdoor stonden de lijstjes al klaar.
- Op 30 augustus 2016 vindt de 'Yüksek Askeri Şura' (YAS) plaats: dan wordt bepaald welke generaals promoveren, welke hun post behouden en welke eruit worden gewipt. Erdogan en de Kemalisten hadden reeds bepaald dat de generaals die loyaal zijn aan Gülen op 30 augustus oneervol zouden worden ontslagen. Omdát de Gülenisten wisten dat ze hun belangrijkste bron van invloed binnen het Turkse overheidsapparaat zouden verliezen, hebben ze deze staatsgreep gepleegd. Het was een kamikazeaanval. Ze moesten wel. Ze hadden niets meer te verliezen.
- Uit documenten die de staatsgreepplegers bij zich droegen, blijkt dat ze de staatsgreep eigenlijk om 3 uur 's nachts hadden willen uitvoeren (dan zou het civiele verzet véél minder zijn geweest), maar omdat hun plannen door de geheime inlichtingendienst werd ontdekt, moesten ze vroeger beginnen (om 21:30).
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:53:11 #161
74056 crew  ToT
pi_163866259
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:52 schreef Bilge het volgende:

[..]

- De Gülen-beweging is al jaren verwikkeld in een machtsstrijd met Erdogan en de Kemalistische kliek. In de afgelopen jaren zijn duizenden politieagenten die loyaal zijn aan Gülen ontslagen.
- Op 30 augustus 2016 vindt de 'Yüksek Askeri Şura' (YAS) plaats: dan wordt bepaald welke generaals promoveren, welke hun post behouden en welke eruit worden gewipt. Erdogan en de Kemalisten hadden reeds bepaald dat de generaals die loyaal zijn aan Gülen op 30 augustus oneervol zouden worden ontslagen. Omdát de Gülenisten wisten dat ze hun belangrijkste bron van invloed binnen het Turkse overheidsapparaat zouden verliezen, hebben ze deze staatsgreep gepleegd. Het was een kamikazeaanval. Ze moesten wel. Ze hadden niets meer te verliezen.
- Uit documenten die de staatsgreepplegers bij zich droegen, blijkt dat ze de staatsgreep eigenlijk om 3 uur 's nachts hadden willen uitvoeren (dan zou het civiele verzet véél minder zijn geweest), maar omdat hun plannen door de geheime inlichtingendienst werd ontdekt, moesten ze vroeger beginnen (om 21:30).
Dat zijn dan wel weer goede punten! ^O^
  dinsdag 19 juli 2016 @ 21:53:20 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163866291
De Turkse geheimendienst heeft de andere kant opgekeken terwijl ze deze coup aan het voorbereiden waren. Kan niet anders. Je kan geen coup organiseren zonder dat je geheimendienst erachter komt. Dat of Turkije is gewoon een apenland geworden onder Sultan Erdogan.
pi_163866297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat weet ik niet... Maar die tank moet de Leo2A7 voorstellen.
ah okay, vond het op dat israelische ding lijken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163866312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
was best grappig die game
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163866313
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat zijn dan wel weer goede punten! ^O^
Top!

Ik sta overigens altijd open voor 'complottheoriën' en geloof veel van wat de massamedia beweert ook niet, maar ik denk echt dat deze staatsgreep niet in scene is gezet.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 21:57:37 #167
74056 crew  ToT
pi_163866398
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:54 schreef Bilge het volgende:

[..]

Top!

Ik sta overigens altijd open voor 'complottheoriën' en geloof veel van wat de massamedia beweert ook niet, maar ik denk echt dat deze staatsgreep niet in scene is gezet.
Ik geloof het, ondanks deze punten, nog steeds WÉL, althans minimaal dat hij er ook een hand in heeft gehad. Veel dingen zijn gewoon te verdacht.
pi_163866437
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:57 schreef ToT het volgende:

Noem ze maar op. Misschien is er een logische verklaring voor wat op het eerste gezicht vreemd oogt. En anders ben ik bereid om van standpunt te veranderen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:04:16 #169
74056 crew  ToT
pi_163866609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:58 schreef Bilge het volgende:

[..]

Noem ze maar op. Misschien is er een logische verklaring voor wat op het eerste gezicht vreemd oogt. En anders ben ik bereid om van standpunt te veranderen.
Die in het plaatje van zonet, plus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo uit mijn hoofd:
- De belangrijkste leiders van de coup zouden allemaal in 1 helikopter hebben gezeten en die is door een F16 uit de lucht geknald. Vrij slechte tactiek van hooggeplaatste legerofficieren die beter zouden moeten weten, maar wel een ideaal verhaal om te vertellen waarom er geen rechtszaak kan komen tegen de top.
- In Turkije was volgens mij een internetcensuur, toch? En Erdogan zat online een toespraak te houden? Waarom hebben ze dat niet afgesloten?
- Waarom uitzenden dat je met een coup bezig bent, terwijl je nog totaal geen doel bereikt hebt?
- Waarom tegen het parlement schieten terwijl Erdogan daar niet zit en daar ook gewoon schuilkelders o.i.d. zitten?
- Waren er echt maar 3000 man in het hele leger die dit wilden doen, en hoe dachten ze in godsnaam een kans te maken, ook al zou het een wanhoopspoging zijn?
- Waarom hebben ze geen moment gekozen dat ze kans hadden Ergodan te grijpen?
Pffff en zo zijn er nog wel een zooi meer vragen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:04:47 #170
74056 crew  ToT
pi_163866629
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit moet je dus ff vertalen en samenvatten he, hier snapt niemand wat van en sommige mensen worden dan supermad
Met google translate las ik iets over dat iedereen die van een seculiere staat houdt, naar de hel zou moeten gaan.
pi_163866696
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Die in het plaatje van zonet, plus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo uit mijn hoofd:
- De belangrijkste leiders van de coup zouden allemaal in 1 helikopter hebben gezeten en die is door een F16 uit de lucht geknald. Vrij slechte tactiek van hooggeplaatste legerofficieren die beter zouden moeten weten, maar wel een ideaal verhaal om te vertellen waarom er geen rechtszaak kan komen tegen de top.
- In Turkije was volgens mij een internetcensuur, toch? En Erdogan zat online een toespraak te houden? Waarom hebben ze dat niet afgesloten?
- Waarom uitzenden dat je met een coup bezig bent, terwijl je nog totaal geen doel bereikt hebt?
- Waarom tegen het parlement schieten terwijl Erdogan daar niet zit en daar ook gewoon schuilkelders o.i.d. zitten?
- Waren er echt maar 3000 man in het hele leger die dit wilden doen, en hoe dachten ze in godsnaam een kans te maken, ook al zou het een wanhoopspoging zijn?
- Waarom hebben ze geen moment gekozen dat ze kans hadden Ergodan te grijpen?
Pffff en zo zijn er nog wel een zooi meer vragen.
Wat mij meer interessanter lijkt: who the fuck kun je in 2 dagen duizenden rechters/ambtenaren/docenten ontslaan?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:08:37 #172
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_163866749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit moet je dus ff vertalen en samenvatten he, hier snapt niemand wat van en sommige mensen worden dan supermad
Zijn dat secularisten?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_163866754
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:56 schreef Stimorol- het volgende:
http://haber.sol.org.tr/t(...)asin-cehennem-162689

Kijk dit soort malloten dan. Zodra Turkije totaal niet meer seculier is lever ik mijn paspoort per direct in. Hou mij aan mijn belofte svp.
wat is de grens van totaal niet meer seculier? dan houd ik dat in de gaten voor je ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163866763
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 21:52 schreef Bilge het volgende:
Uit documenten die de staatsgreepplegers bij zich droegen, blijkt dat ze de staatsgreep eigenlijk om 3 uur 's nachts hadden willen uitvoeren (dan zou het civiele verzet véél minder zijn geweest), maar omdat hun plannen door de geheime inlichtingendienst werd ontdekt, moesten ze vroeger beginnen (om 21:30).
Uit documenten die de staatsgreepplegers bij zich droegen, blijkt dat ze de staatsgreep eigenlijk om 3 uur 's nachts hadden willen uitvoeren (dan zou het civiele verzet véél minder zijn geweest), maar omdat hun plannen door de geheime inlichtingendienst werd ontdekt, moesten ze vroeger beginnen (om 21:30).

BRON ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 22:09:12 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163866765
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Zijn dat secularisten?
weet ik veel, we willen gewoon Nederlandse bronnen of een goede vertaling

ik ga deze weghalen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:09:41 #176
74056 crew  ToT
pi_163866780
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat mij meer interessanter lijkt: who the fuck kun je in 2 dagen duizenden rechters/ambtenaren/docenten ontslaan?
Ja die lijsten lagen allang klaar. Ik kreeg net via DM te horen dat die lijst al VOOR de coup gepubliceerd zou zijn, maar dat is voor het eerst dat ik dat hoor, hier heb ik nog geen bron voor gezien. Maar goed, de lijst lag sowieso al wel klaar voor een soortgelijk scenario, waarom zouden ze anders zo lang hebben gewacht met het oppakken van leraren die Gülenistische lessen aan kinderen geven, rechters die uitspraken doen terwijl ze Gülen steunen, gouverneurs die achter Gülen staan enz?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:11:32 #177
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163866843
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:09 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Uit documenten die de staatsgreepplegers bij zich droegen, blijkt dat ze de staatsgreep eigenlijk om 3 uur 's nachts hadden willen uitvoeren (dan zou het civiele verzet véél minder zijn geweest), maar omdat hun plannen door de geheime inlichtingendienst werd ontdekt, moesten ze vroeger beginnen (om 21:30).

BRON ?
MIT.

Turkse inlichtingendiensten

Je kan bij hun een verzoek indienen voor meer informatie.
pi_163866858
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja die lijsten lagen allang klaar. Ik kreeg net via DM te horen dat die lijst al VOOR de coup gepubliceerd zou zijn, maar dat is voor het eerst dat ik dat hoor, hier heb ik nog geen bron voor gezien. Maar goed, de lijst lag sowieso al wel klaar voor een soortgelijk scenario, waarom zouden ze anders zo lang hebben gewacht met het oppakken van leraren die Gülenistische lessen aan kinderen geven, rechters die uitspraken doen terwijl ze Gülen steunen, gouverneurs die achter Gülen staan enz?
En toch was alles heel toevallig en die coup echt heel echt en zo ook de reactie van Erdogan.
pi_163866891
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

MIT.

Turkse inlichtingendiensten

Je kan bij hun een verzoek indienen voor meer informatie.
Script-schrijver van Erdogan bedoel je.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:13:28 #180
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163866906
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

MIT.

Turkse inlichtingendiensten

Je kan bij hun een verzoek indienen voor meer informatie.
Wat betekent: "Het ontdekken van de coup door de inlichtingendienst"?

Is toen de leider al opgepakt en is dat de reden waarom er geen bevelhebber naar voren is getreden?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:14:01 #181
74056 crew  ToT
pi_163866929
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En toch was alles heel toevallig en die coup echt heel echt en zo ook de reactie van Erdogan.
Tja er speelt gewoon echt ongelooflijk veel. Ik denk niet dat deze coup 100% los van hem stond, en ik denk op zich ook niet direct dat hij het 100% zelf heeft opgezet, maar hij heeft er wel een fikse hand in gehad.
Het is gewoon het excuus wat hij nodig heeft gehad om deze razzia te houden.
pi_163866965
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:12 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En toch was alles heel toevallig en die coup echt heel echt en zo ook de reactie van Erdogan.
En ISIS is een zionistisch complot, 911 was een inside job!!
pi_163867018
Dus nu heeft Erdogan nukes, goed idee, een Saddam Hussein met ditmaal échte nukes...
pi_163867021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:09 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Uit documenten die de staatsgreepplegers bij zich droegen, blijkt dat ze de staatsgreep eigenlijk om 3 uur 's nachts hadden willen uitvoeren (dan zou het civiele verzet véél minder zijn geweest), maar omdat hun plannen door de geheime inlichtingendienst werd ontdekt, moesten ze vroeger beginnen (om 21:30).

BRON ?


http://www.cnnturk.com/tu(...)03-00te-baslayacakti
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:18:08 #185
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163867074
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:16 schreef Faeroer het volgende:
Dus nu heeft Erdogan nukes, goed idee, een Saddam Hussein met ditmaal échte nukes...
Turkije heeft al meer dan 50 jaar nukes. |:(
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_163867085
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja die lijsten lagen allang klaar.
Duh. Erdogan heeft sinds 2013 mot met Gulenisten: http://www.telegraaf.nl/b(...)lt_sleutelrol__.html
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:18:23 #187
74056 crew  ToT
pi_163867088
quote:
Dat kan uiteraard ook gefabriceerd zijn. ;)
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:18:40 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163867096
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:16 schreef Faeroer het volgende:
Dus nu heeft Erdogan nukes, goed idee, een Saddam Hussein met ditmaal échte nukes...
Ja, haalt hij morgen op van Incirlik achter in de auto en dan knoopt hij ze onder de F16's...
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:19:39 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163867153
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat kan uiteraard ook gefabriceerd zijn. ;)
CNN Turk, niet echt een pro Erdogan zender zegt het ook. Kan uiteraard gefabriceerd zijn, maar daarmee zul je het helaas moeten doen.
pi_163867170
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:16 schreef Faeroer het volgende:
Dus nu heeft Erdogan nukes, goed idee, een Saddam Hussein met ditmaal échte nukes...
De zogenaamde clash met de vs is niets anders dan een show voor de bühne, zal op dezelfde manier aflopen als met het geval met Rusland.
pi_163867181
De complottheorieën rondom de mislukte Turkse coup, en hoe realistisch ze zijn

3) Het zijn de hardline secularisten geweest

Een groepje secularisten in het Turkse leger hebben met het idee van 'nu of nooit' geprobeerd om de door hen zeer gehate president Erdogan af te zetten. Volgens hen verloochent Erdogan het Kemalisme, de erfenis van de vader des vaderlands Kemal Atatürk. Een van de belangrijkste speerpunten van het Kemalisme is secularisme, oftewel de scheiding tussen kerk en staat.

Hoe realistisch is deze theorie?

Van alle theorieën lijkt dit de meest realistische. De top van het Turkse leger was door de samenwerking van Erdogan en Gülen voor een groot deel al gevuld met regeringsgezinde generaals, hetgeen wrok creëerde onder de resterende seculiere officieren en generaals. Turkije kent een lange geschiedenis van militaire coups, maar het was altijd zo dat de hoogste baas van het leger bevel gaf en het hele leger de coup deed.

Maar afgelopen vrijdag was dat niet het geval. Een deel van het leger ging rogue en probeerde een staatsgreep te plegen. Onder de coupplegers zijn vooral officieren met een hardline secularistische inslag.

http://www.vice.com/nl/re(...)alistisch-ze-zijn174
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:20:57 #193
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163867182
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Turkije heeft helemaal niks. Die B61's zijn van Amerika.
Waar staan ze? In Turkije. Wie beheert de knoppen en controle ervan? Turkije.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 22:21:16 #194
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163867195
Ik zit even terug te lezen en zie dat Gülen-beweging een sekte wordt genoemd die uitgeroeid moet worden.

Ja, Gülen-beweging is een sekte. Klopt helemaal.

Nu is mijn vraag echter of de AKP ook geen sekte is. Officieel zijn ze een politieke partij, maar ik denk dat iedereen het met mij eens zal zijn dat het meer dan alleen een politieke partij is geworden? Het is een levenswijze, een bepaald manier van denken, toch?

Ik zie nergens op forums of Twitter leden van de Gülen-beweging (vandaag, gisteren of voor de coup) posten, laat staan agressief doen tegen andere burgers. Ik zie echter wel iedere minuut weer ergens een AKP-aanhanger posten over hoe kut Kemalisten zijn, secularisten zijn, Gülenisten zijn of eigenlijk iedereen die geen AKP-aanhanger is mag doodvallen.

Als we het over sektes gaan hebben en over gevaarlijke sektes gaan hebben is de AKP veel en vele malen gevaarlijker dan de Gülen-beweging. Ze gaan over lijken (zowel de kopstukken als burgers) en nemen recht in eigen hand (weer zowel de kopstukken als burgers). Ze doen er alles aan om aan de macht te blijven, geven hun fouten nooit toe, beschermen elkaar koste wat het kost en gaan hun leider achterna zonder na te denken. Hoe is dat dan geen sekte?

Alleen de laatste drie dagen al. Er worden 50.000 man opgepakt/geschorst/uit functie gezet. Tienduizenden families zitten zonder inkomen, tienduizenden families zitten straks in armoede, maar de AKP-sekte en alle aanhangers blijven dit goedkeuren, zonder ook maar één seconden na te denken. Wat als hun grote leider het zegt zal het wel waar zijn, als hun grote leider iets doet, dan zal die het wel beter weten. Dit is toch precies hoe een sekte werkt?

Als je tegen sektes bent, wat natuurlijk prima en goed te begrijpen is, dan zal je als eerste tegen AKP moeten zijn. AKP is namelijk de grootste, engste en meest gevaarlijke sekte ooit in Turkije. Veel onopgeleide mensen die blind hun leider achterna gaan, zonder na te denken of kritisch te zijn.
pi_163867218
quote:
niet te controleren dus geen bron
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163867237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:22 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

niet te controleren dus geen bron
Oke, wat voor bron wil je dan? Hoe wil je het eventueel controleren?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 22:22:34 #197
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163867239
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

MIT.

Turkse inlichtingendiensten

Je kan bij hun een verzoek indienen voor meer informatie.
Die papieren waarop zogenaamd stond dat het om 03:00 zou plaatsvinden hadden een datum van 16-07-2016 trouwens, just saying. Best knap dat je papieren van morgen al bij je had tijdens een coup gisteren. Goed, blind is blind natuurlijk en dat wil je dan wel geloven.

Als er papieren en geluidsfragmenten opduiken tegen AKP en Erdogan is het opeens wel vals en kan het niet waar zijn.
pi_163867242
De landverraders van de jaren 90 zijn nu ineens democratie beschermers geworden. Wat een plottwist
pi_163867268
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:22 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Oke, wat voor bron wil je dan? Hoe wil je het eventueel controleren?
Turks mag hier zo ie zo niet :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163867286
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De zogenaamde clash met de vs is niets anders dan een show voor de bühne, zal op dezelfde manier aflopen als met het geval met Rusland.
Laten we het hopen. Geen zin in groene wolken. Gewoon allemaal normaal doen.
pi_163867298
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Turkije heeft helemaal niks. Die B61's zijn van Amerika.
Niet voor lang.
pi_163867305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Turks mag hier zo ie zo niet
Nederlands: sowieso!
pi_163867309
Yay! *O*
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 22:24:24 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163867312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:22 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

niet te controleren dus geen bron
deze is prima man, niet te moeilijk doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163867333
quote:
Voor? :P
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:24:59 #206
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163867343
quote:
En nu?
pi_163867347
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Voor? :P
Wikileaks?
pi_163867370
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:23 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Turks mag hier zo ie zo niet :)
Ok, als dat je antwoord is :)
pi_163867372
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

deze is prima man, niet te moeilijk doen
is Turks ,kan jij het lezen ? :)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163867373
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Wikileaks?
Oh wanneer?
pi_163867380
Wat zou er eigenlijk gebeurd zijn als de coup succesvol geweest zou zijn? Zouden die corrupte AKP-ministers een voor een in Taksim opgehangen worden met Erdogan als klapper op het eind?
pi_163867394
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:26 schreef Atak het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeurd zijn als de coup succesvol geweest zou zijn? Zouden die corrupte AKP-ministers een voor een in Taksim opgehangen worden met Erdogan als klapper op het eind?
Levenslang.

Als het volgens plan zou gaan, zou Erdogan kapot geschoten worden in zijn hotel.
pi_163867404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh wanneer?
Zal dan vast niet lang meer duren
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 22:26:53 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163867411
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:25 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

is Turks ,kan jij het lezen ? :)
het is een foto van 1 van de documenten die de mannen bji zich zouden hebben gehad

logischerwijs is dat in het Turks ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163867429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:21 schreef Kyran het volgende:
Ik zit even terug te lezen en zie dat Gülen-beweging een sekte wordt genoemd die uitgeroeid moet worden.

Ja, Gülen-beweging is een sekte. Klopt helemaal.

Nu is mijn vraag echter of de AKP ook geen sekte is. Officieel zijn ze een politieke partij, maar ik denk dat iedereen het met mij eens zal zijn dat het meer dan alleen een politieke partij is geworden? Het is een levenswijze, een bepaald manier van denken, toch?

Ik zie nergens op forums of Twitter leden van de Gülen-beweging (vandaag, gisteren of voor de coup) posten, laat staan agressief doen tegen andere burgers. Ik zie echter wel iedere minuut weer ergens een AKP-aanhanger posten over hoe kut Kemalisten zijn, secularisten zijn, Gülenisten zijn of eigenlijk iedereen die geen AKP-aanhanger is mag doodvallen.

Als we het over sektes gaan hebben en over gevaarlijke sektes gaan hebben is de AKP veel en vele malen gevaarlijker dan de Gülen-beweging. Ze gaan over lijken (zowel de kopstukken als burgers) en nemen recht in eigen hand (weer zowel de kopstukken als burgers). Ze doen er alles aan om aan de macht te blijven, geven hun fouten nooit toe, beschermen elkaar koste wat het kost en gaan hun leider achterna zonder na te denken. Hoe is dat dan geen sekte?

Alleen de laatste drie dagen al. Er worden 50.000 man opgepakt/geschorst/uit functie gezet. Tienduizenden families zitten zonder inkomen, tienduizenden families zitten straks in armoede, maar de AKP-sekte en alle aanhangers blijven dit goedkeuren, zonder ook maar één seconden na te denken. Wat als hun grote leider het zegt zal het wel waar zijn, als hun grote leider iets doet, dan zal die het wel beter weten. Dit is toch precies hoe een sekte werkt?

Als je tegen sektes bent, wat natuurlijk prima en goed te begrijpen is, dan zal je als eerste tegen AKP moeten zijn. AKP is namelijk de grootste, engste en meest gevaarlijke sekte ooit in Turkije. Veel onopgeleide mensen die blind hun leider achterna gaan, zonder na te denken of kritisch te zijn.
sekte of niet. het volk kan deze "sekte" naar huis sturen als ze dat zouden willen en daar zit em het verschil w/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:27:27 #217
74056 crew  ToT
pi_163867436
quote:

De beerput gaat open en er worden oude koeien uit gehaald! :T
pi_163867438
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:26 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Levenslang.

Als het volgens plan zou gaan, zou Erdogan kapot geschoten worden in zijn hotel.
Denk het niet. Hij zou opgehangen worden als die andere honden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:27:46 #219
74056 crew  ToT
pi_163867452
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh wanneer?
Vandaag (Amerikaanse tijd, dus kan ook vannacht zijn.)
pi_163867455
AlptekinAkdogan twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 22:24:28 Aanhangers van Erdogan: 'vrouwen horen niet mee te doen met de betogingen voor de democratie' https://t.co/7fDjXHdMk1 reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:28:16 #221
74056 crew  ToT
pi_163867469
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:26 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Levenslang.

Als het volgens plan zou gaan, zou Erdogan kapot geschoten worden in zijn hotel.
Hadden ze hem trouwens niet met F16's in het vizier?
pi_163867493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:27 schreef StaceySinger het volgende:
AlptekinAkdogan twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 22:24:28 Aanhangers van Erdogan: 'vrouwen horen niet mee te doen met de betogingen voor de democratie' https://t.co/7fDjXHdMk1 reageer retweet
Haha wat een ezels. :') Ze geven democratie een volledig nieuwe betekenis.
★★★
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:28:52 #223
74056 crew  ToT
pi_163867496
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:27 schreef StaceySinger het volgende:
AlptekinAkdogan twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 22:24:28 Aanhangers van Erdogan: 'vrouwen horen niet mee te doen met de betogingen voor de democratie' https://t.co/7fDjXHdMk1 reageer retweet
O+ Wat een modern volkje is het toch!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 22:28:56 #224
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163867502
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja er speelt gewoon echt ongelooflijk veel. Ik denk niet dat deze coup 100% los van hem stond, en ik denk op zich ook niet direct dat hij het 100% zelf heeft opgezet, maar hij heeft er wel een fikse hand in gehad.
Het is gewoon het excuus wat hij nodig heeft gehad om deze razzia te houden.
Hoe ik het nu begrijp is dat hij het niet zelf heeft opgezet, maar wel van te voren wist dat het zou komen en het niet heeft gestopt.

16:00 laat MIT (Turkse inlichtingendienst) weten dat er een coup gaat komen. Ze laten dit weten aan Hulisi Akar (absolute topman van het leger in de regering). Hij roept meerdere hogere officieren bij elkaar en overlegt met ze dat er geen enkel militair voertuig mag wegrijden/opstijgen etc. Dit is trouwens een feit, bevestigd door de regering zelf!

Ongeveer 5 uur later is er toch nog een coup, deze zelfde Hulisi Akar (die dus al wist van deze coup) is opeens gegijzeld! Moet je je voorstellen dat je de hoogste rank hebt in het leger, weet dat er een coup tegen je opgezet is en je wordt 6 uur later alsnog gegijzeld!

Als ik het me goed herinner heeft Erdogan vrijdag ergens op TV gezegd dat hij rond 20:00 wist dat er een coup bezig was. Geloven we met z'n allen dat tussen 16:00 en 20:00 niemand de president heeft gebeld om te zeggen dat er een coup aanstaande was?

Als je om 16:00 al weet dat er een coup aanstaande is en je weet je hoogste officieren te bereiken hoe kan het dan alsnog dat er zoveel mis gaat? Waarom verscheen Erdogan pas zo laat op TV en niet eerder? Waarom had hij niet iedereen gewaarschuwd van te voren? Hij heeft alle media in eigen hand. Met één telefoon maar de mediabazen had hij iedereen voordat de coup begon al de straat op kunnen sturen.

Vraagtekens, vraagtekens.

.... kom er maar in en praat het maar goed AKP-aanhangers.
pi_163867531
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:28 schreef ToT het volgende:

[..]

O+ Wat een modern volkje is het toch!
Democrazy
pi_163867550
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Wikileaks?
das komende week pas lan...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163867553
quote:
Voor de wikileaks?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:30:10 #228
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163867556
https://twitter.com/fuatavni_f/status/755487728293339137

Fuat Avni (Turkish Whistleblower) suggests that Turkey will be Leaving Nato and Join the Shanghai Cooperation Organization.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:30:25 #229
74056 crew  ToT
pi_163867572
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe ik het nu begrijp is dat hij het niet zelf heeft opgezet, maar wel van te voren wist dat het zou komen en het niet heeft gestopt.

16:00 laat MIT (Turkse inlichtingendienst) weten dat er een coup gaat komen. Ze laten dit weten aan Hulisi Akar (absolute topman van het leger in de regering). Hij roept meerdere hogere officieren bij elkaar en overlegt met ze dat er geen enkel militair voertuig mag wegrijden/opstijgen etc. Dit is trouwens een feit, bevestigd door de regering zelf!

Ongeveer 5 uur later is er toch nog een coup, deze zelfde Hulisi Akar (die dus al wist van deze coup) is opeens gegijzeld! Moet je je voorstellen dat je de hoogste rank hebt in het leger, weet dat er een coup tegen je opgezet is en je wordt 6 uur later alsnog gegijzeld!

Als ik het me goed herinner heeft Erdogan vrijdag ergens op TV gezegd dat hij rond 20:00 wist dat er een coup bezig was. Geloven we met z'n allen dat tussen 16:00 en 20:00 niemand de president heeft gebeld om te zeggen dat er een coup aanstaande was?

Als je om 16:00 al weet dat er een coup aanstaande is en je weet je hoogste officieren te bereiken hoe kan het dan alsnog dat er zoveel mis gaat? Waarom verscheen Erdogan pas zo laat op TV en niet eerder? Waarom had hij niet iedereen gewaarschuwd van te voren? Hij heeft alle media in eigen hand. Met één telefoon maar de mediabazen had hij iedereen voordat de coup begon al de straat op kunnen sturen.

Vraagtekens, vraagtekens.

.... kom er maar in en praat het maar goed AKP-aanhangers.
idd, voeg dat maar toe aan het lijstje verdachte zaken.
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 22:31:39 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163867631
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:28 schreef ToT het volgende:

[..]

Hadden ze hem trouwens niet met F16's in het vizier?
een collega van mij zei dat ze het op de radar hadden maar dat het toestel met een civiele code rondvloog oid

dus niet visueel maar gewoon een Gulfstream waarvan ze vermoeden dat de grote baas erin zat maar het had ook zomaar een random voetbalteam kunnen zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163867635
Welke stappen zou Erdogan nog meer kunnen nemen nu?
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:32:12 #232
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163867656
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe ik het nu begrijp is dat hij het niet zelf heeft opgezet, maar wel van te voren wist dat het zou komen en het niet heeft gestopt.

16:00 laat MIT (Turkse inlichtingendienst) weten dat er een coup gaat komen. Ze laten dit weten aan Hulisi Akar (absolute topman van het leger in de regering). Hij roept meerdere hogere officieren bij elkaar en overlegt met ze dat er geen enkel militair voertuig mag wegrijden/opstijgen etc. Dit is trouwens een feit, bevestigd door de regering zelf!

Ongeveer 5 uur later is er toch nog een coup, deze zelfde Hulisi Akar (die dus al wist van deze coup) is opeens gegijzeld! Moet je je voorstellen dat je de hoogste rank hebt in het leger, weet dat er een coup tegen je opgezet is en je wordt 6 uur later alsnog gegijzeld!

Als ik het me goed herinner heeft Erdogan vrijdag ergens op TV gezegd dat hij rond 20:00 wist dat er een coup bezig was. Geloven we met z'n allen dat tussen 16:00 en 20:00 niemand de president heeft gebeld om te zeggen dat er een coup aanstaande was?

Als je om 16:00 al weet dat er een coup aanstaande is en je weet je hoogste officieren te bereiken hoe kan het dan alsnog dat er zoveel mis gaat? Waarom verscheen Erdogan pas zo laat op TV en niet eerder? Waarom had hij niet iedereen gewaarschuwd van te voren? Hij heeft alle media in eigen hand. Met één telefoon maar de mediabazen had hij iedereen voordat de coup begon al de straat op kunnen sturen.

Vraagtekens, vraagtekens.

.... kom er maar in en praat het maar goed AKP-aanhangers.
De gijzeling gebeurt door de mensen waar hij mee samenwerkt. De gijzeling komt van binnenuit, niet van buitenaf.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 22:32:20 #233
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163867662
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

sekte of niet. het volk kan deze "sekte" naar huis sturen als ze dat zouden willen en daar zit em het verschil w/
Je weet hoe sektes werken he? Ze kunnen helemaal niks naar huis sturen als ze éénmaal in zo'n sekte zitten.

Een heel klein gedeelte heeft dit geprobeerd bij de verkiezingen vorig jaar in juni. Weet je nog wat er tussen juni en november gebeurde? Hoeveel doden er vielen? Hoeveel aanslagen per dag er waren? Wat zei de grote leider toen? Geef mij de meerderheid en het zal stoppen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:32:27 #234
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163867666
wikileaks twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 22:30:36 RELEASE: 294,548 emails from Turkey's ruling political party, Erdoğan's AKP #AKPemails https://t.co/1Yof7YZpH7 https://t.co/GGzGS8oUrY reageer retweet
pi_163867678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:27 schreef StaceySinger het volgende:
AlptekinAkdogan twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 22:24:28 Aanhangers van Erdogan: 'vrouwen horen niet mee te doen met de betogingen voor de democratie' https://t.co/7fDjXHdMk1 reageer retweet
echt een mongol deze gast hele pleinen zitten vol met vrouwen en dan komt deze pipo aan met een tweet van micro clubje dat vindt dat vrouwen thuis moeten bijven. mongol eerste klas

en gaat stacey met hier plaatsen. ik ben teleurgesteld in je stacey...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163867699
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
https://twitter.com/fuatavni_f/status/755487728293339137

Fuat Avni (Turkish Whistleblower) suggests that Turkey will be Leaving Nato and Join the Shanghai Cooperation Organization.
ja dikke...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163867702
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
https://twitter.com/fuatavni_f/status/755487728293339137

Fuat Avni (Turkish Whistleblower) suggests that Turkey will be Leaving Nato and Join the Shanghai Cooperation Organization.
Heb wel respect voor Erdogans schijt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:33:51 #238
74056 crew  ToT
pi_163867718
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:32 schreef BarryOSeven het volgende:
wikileaks twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 22:30:36 RELEASE: 294,548 emails from Turkey's ruling political party, Erdoğan's AKP #AKPemails https://t.co/1Yof7YZpH7 https://t.co/GGzGS8oUrY reageer retweet
*O* Jetzt geht's los!!!! *O*
pi_163867726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:31 schreef Yasmin23 het volgende:
Welke stappen zou Erdogan nog meer kunnen nemen nu?
een koude douche?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163867740
Op zich toch best tof, een president die een coupe pleegt in z'n eigen land.
Conscience do cost.
pi_163867744
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:32 schreef BarryOSeven het volgende:
wikileaks twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 22:30:36 RELEASE: 294,548 emails from Turkey's ruling political party, Erdoğan's AKP #AKPemails https://t.co/1Yof7YZpH7 https://t.co/GGzGS8oUrY reageer retweet
Let the party begin! _O_
pi_163867746
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

een koude douche?
En is die weer koest? :P
  Moderator dinsdag 19 juli 2016 @ 22:34:37 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163867749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hoe ik het nu begrijp is dat hij het niet zelf heeft opgezet, maar wel van te voren wist dat het zou komen en het niet heeft gestopt.

16:00 laat MIT (Turkse inlichtingendienst) weten dat er een coup gaat komen. Ze laten dit weten aan Hulisi Akar (absolute topman van het leger in de regering). Hij roept meerdere hogere officieren bij elkaar en overlegt met ze dat er geen enkel militair voertuig mag wegrijden/opstijgen etc. Dit is trouwens een feit, bevestigd door de regering zelf!

Ongeveer 5 uur later is er toch nog een coup, deze zelfde Hulisi Akar (die dus al wist van deze coup) is opeens gegijzeld! Moet je je voorstellen dat je de hoogste rank hebt in het leger, weet dat er een coup tegen je opgezet is en je wordt 6 uur later alsnog gegijzeld!

Als ik het me goed herinner heeft Erdogan vrijdag ergens op TV gezegd dat hij rond 20:00 wist dat er een coup bezig was. Geloven we met z'n allen dat tussen 16:00 en 20:00 niemand de president heeft gebeld om te zeggen dat er een coup aanstaande was?

Als je om 16:00 al weet dat er een coup aanstaande is en je weet je hoogste officieren te bereiken hoe kan het dan alsnog dat er zoveel mis gaat? Waarom verscheen Erdogan pas zo laat op TV en niet eerder? Waarom had hij niet iedereen gewaarschuwd van te voren? Hij heeft alle media in eigen hand. Met één telefoon maar de mediabazen had hij iedereen voordat de coup begon al de straat op kunnen sturen.

Vraagtekens, vraagtekens.

.... kom er maar in en praat het maar goed AKP-aanhangers.
misschien waren die eenheden al niet meer te stoppen?

het verklaard wel waarom ze eigenlijk alles op zijn plek hadden om de macht over te nemen en de trekker niet over hebben gehaald

bevestigd mijn vermoedens dat men het heeft afgeblazen toen ze zagen dat het niet zou lukken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163867777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je weet hoe sektes werken he? Ze kunnen helemaal niks naar huis sturen als ze éénmaal in zo'n sekte zitten.

Een heel klein gedeelte heeft dit geprobeerd bij de verkiezingen vorig jaar in juni. Weet je nog wat er tussen juni en november gebeurde? Hoeveel doden er vielen? Hoeveel aanslagen per dag er waren? Wat zei de grote leider toen? Geef mij de meerderheid en het zal stoppen.
dude ff serieus.

niemand dwingt de halve turkse electoraat al jaren om een stempeltje te plaatsen bij AKP
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163867807
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En is die weer koest? :P
insallah!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163867826
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:34 schreef ems. het volgende:
Op zich toch best tof, een president die een coupe pleegt in z'n eigen land.
Eet 'ie een ijsje of laat 'ie zijn haar doen?
pi_163867856
Wie neemt de moeite :P

https://wikileaks.org/akp-emails/
pi_163867872
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

dude ff serieus.

niemand dwingt de halve turkse electoraat al jaren om een stempeltje te plaatsen bij AKP
Ja want hij koopt geen stemmers om of fraudeert. Je weet t niet.
pi_163867904
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:32 schreef BarryOSeven het volgende:
wikileaks twitterde op dinsdag 19-07-2016 om 22:30:36 RELEASE: 294,548 emails from Turkey's ruling political party, Erdoğan's AKP #AKPemails https://t.co/1Yof7YZpH7 https://t.co/GGzGS8oUrY reageer retweet
Benieuwd wat het op gaat leveren. Denk niet zoveel eigenlijk. Panama-papers waren ook één grote anti-climax.
pi_163867909
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Wie neemt de moeite :P

https://wikileaks.org/akp-emails/
Kom er al niet meer op....Time Out....
pi_163867923
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:38 schreef theNull het volgende:

[..]

Kom er al niet meer op....Time Out....
Werkt hier gewoon. Snel ook zelfs.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:38:30 #252
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163867931
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Wie neemt de moeite :P

https://wikileaks.org/akp-emails/
Het zijn vooral onzin mailtjes. Veel spam, bestellingen, informatie over producten en ander prul zo op het eerste oog.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:38:42 #253
121310 venomsnake
El Saltador
pi_163867938
Wikileaks _O_
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_163867944
Hoe lekt zoiets eigenlijk?

Vooral dingen zoals mailtjes, dan moet je wel achterlijk omgaan met je privacy.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:39:22 #255
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163867955
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Benieuwd wat het op gaat leveren. Denk niet zoveel eigenlijk. Panama-papers waren ook één grote anti-climax.
Ja het is ook ontzettend moeilijk iets zinnigs te halen uit zo'n enorme bak data. Maar de hoop sterft het laatst, het geeft de komende jaren ook voor de Turkse bevolking een goed inzicht in hoe hun regering rolt.
pi_163867963
Ze hebben meerdere servers, de ene werkt wel, de ander niet.

;; ANSWER SECTION:
www.wikileaks.org. 300 IN CNAME wikileaks.org.
wikileaks.org. 419 IN A 195.35.109.44
wikileaks.org. 419 IN A 195.35.109.53
wikileaks.org. 419 IN A 95.211.113.131
wikileaks.org. 419 IN A 95.211.113.154
wikileaks.org. 419 IN A 141.105.65.113
wikileaks.org. 419 IN A 141.105.69.239
pi_163867984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
Wie neemt de moeite :P

https://wikileaks.org/akp-emails/
ik heb de zoek opdracht gulen getikt voor je, jij mag de resst doen :P

https://wikileaks.org/akp(...)&sort=0#searchresult
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 juli 2016 @ 22:40:23 #258
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163868000
Hebben ze niet een reddit topic ofzo waar ze alles uitvogelen :D
pi_163868007
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het zijn vooral onzin mailtjes. Veel spam, bestellingen, informatie over producten en ander prul zo op het eerste oog.
dream on
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163868010
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:39 schreef xaban06 het volgende:
Ze hebben meerdere servers, de ene werkt wel, de ander niet.

;; ANSWER SECTION:
www.wikileaks.org. 300 IN CNAME wikileaks.org.
wikileaks.org. 419 IN A 195.35.109.44
wikileaks.org. 419 IN A 195.35.109.53
wikileaks.org. 419 IN A 95.211.113.131
wikileaks.org. 419 IN A 95.211.113.154
wikileaks.org. 419 IN A 141.105.65.113
wikileaks.org. 419 IN A 141.105.69.239
Zal niet lang duren voordat de hele zooi geDDOS'ed wordt. Turkije staat bekend om zijn 'hackertjes'
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:40:51 #261
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163868023
Iemand hier die Erdogan persoonlijk een mailje wil sturen?

receptayyip.erdogan@basbakanlik.gov.tr
pi_163868033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:40 schreef Kyran het volgende:
Hebben ze niet een reddit topic ofzo waar ze alles uitvogelen :D
Hoor t graag
pi_163868038
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik heb de zoek opdracht gulen getikt voor je, jij mag de resst doen :P

https://wikileaks.org/akp(...)&sort=0#searchresult
Mijn Turks laat mij wel in de steek nu :p
pi_163868047
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het zijn vooral onzin mailtjes. Veel spam, bestellingen, informatie over producten en ander prul zo op het eerste oog.
Dat heb je heel snel gedaan, zoveel mailtjes bekijken.
★★★
pi_163868048
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand hier die Erdogan persoonlijk een mailje wil sturen?

receptayyip.erdogan@basbakanlik.gov.tr
"Geitenneuker!"
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:41:52 #266
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163868059
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik heb de zoek opdracht gulen getikt voor je, jij mag de resst doen :P

https://wikileaks.org/akp(...)&sort=0#searchresult
Ik zie allemaal nieuwsberichten die zijn ge-emailed _O-
pi_163868072
Is Kadir A. Mohmand een bekend persoon?
pi_163868103
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:40 schreef Infection het volgende:

[..]

Zal niet lang duren voordat de hele zooi geDDOS'ed wordt. Turkije staat bekend om zijn 'hackertjes'
Ik zie trouwens net dat ik fysiek toegang heb tot een aantal servers van ze :D
pi_163868106
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand hier die Erdogan persoonlijk een mailje wil sturen?

receptayyip.erdogan@basbakanlik.gov.tr
"Er is nu een écht werkend middel om uw arm te verlengen. Bestel nu!"
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:43:18 #270
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_163868114
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

echt een mongol deze gast hele pleinen zitten vol met vrouwen en dan komt deze pipo aan met een tweet van micro clubje dat vindt dat vrouwen thuis moeten bijven. mongol eerste klas

en gaat stacey met hier plaatsen. ik ben teleurgesteld in je stacey...
Zijn slechts fabricated-hadith moslims, geen echte moslims dus.

http://www.ongegrondehadith.nl/
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:43:28 #271
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163868122
Lol ik dacht ik open ff een atachment, zit gewoon een trojan tussen :')_!
pi_163868143
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:42 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ik zie trouwens net dat ik fysiek toegang heb tot een aantal servers van ze :D
Zal wel niet zoveel boeiends op staan. Waarschijnlijk hetgeen wat je ook op de website ziet.
pi_163868191
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik zie allemaal nieuwsberichten die zijn ge-emailed _O-
https://wikileaks.org/akp-emails/emailid/1

Spam _O-
pi_163868193
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:40 schreef Infection het volgende:

[..]

Zal niet lang duren voordat de hele zooi geDDOS'ed wordt. Turkije staat bekend om zijn 'hackertjes'
http://www.volkskrant.nl/(...)ij-erdogan~a4342496/
★★★
pi_163868197
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Lol ik dacht ik open ff een atachment, zit gewoon een trojan tussen :')_!
Er staan natuurlijk ook gewoon spam-mailtjes tussen die ontvangen zijn door de desbetreffende personen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:45:53 #276
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163868214
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Er staan natuurlijk ook gewoon spam-mailtjes tussen die ontvangen zijn door de desbtreffende personen.
Nee was gewoon van een akparti.org.tr mail adres.
pi_163868220
Iemand al iets spannends :P
pi_163868224
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Zal wel niet zoveel boeiends op staan. Waarschijnlijk hetgeen wat je ook op de website ziet.
Denk het ook niet, maar ik vind het maar vreemd dat ze hun IP's niet hebben afgeschermd. Waarom maken ze geen gebruik van CloudFlare oid?
pi_163868226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Benieuwd wat het op gaat leveren. Denk niet zoveel eigenlijk. Panama-papers waren ook één grote anti-climax.
dat laatste idd. en dan met namen in TR verwacht ik er weinig van, omdat Erdo enorm veel krediet heeft bij de AKP aanhang. er moeten zulke vreselijke dingen naar voren komen wil het hem schaden.
zelfs als dat het geval zou zijn, is het uiteraard een westers complot tegen we wil van het volk B-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:46:18 #280
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163868227
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Er staan natuurlijk ook gewoon spam-mailtjes tussen die ontvangen zijn door de desbetreffende personen.
Ze hebben gewoon die complete mailserver leeg getrokken :D Geniaal.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:46:54 #281
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163868248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:46 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Denk het ook niet, maar ik vind het maar vreemd dat ze hun IP's niet hebben afgeschermd. Waarom maken ze geen gebruik van CloudFlare oid?
Is CloudFlare te vertrouwen in het geval van WikiLeaks? Ik zou de infrastructuur liever zelf beheren.
pi_163868251
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand hier die Erdogan persoonlijk een mailje wil sturen?

receptayyip.erdogan@basbakanlik.gov.tr
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163868263
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:41 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Mijn Turks laat mij wel in de steek nu :p
yapma yaaa
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:47:44 #284
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163868276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Iemand al iets spannends :P
spam, spam, spam, newsletter, random fora die mailtjes sturen, bestellingen, product informatie, andere meuk. Heb nog geen 1 normale email gezien.
pi_163868294
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:46 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Is CloudFlare te vertrouwen in het geval van WikiLeaks? Ik zou de infrastructuur liever zelf beheren.
Waarom niet te vertrouwen? De beheerders loggen nog steeds direct in op hun eigen servers. CloudFlare krijgt geen toegang tot de servers. Enige wat CloudFlare zou kunnen doen is het verkeer monitoren tussen de bezoekers en server, maar of je daar nou wat aan hebt?
pi_163868323
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

spam, spam, spam, newsletter, random fora die mailtjes sturen, bestellingen, product informatie, andere meuk. Heb nog geen 1 normale email gezien.
Ik alleen van Kadir

https://wikileaks.org/akp-emails/emailid/9640
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juli 2016 @ 22:49:07 #287
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163868334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

spam, spam, spam, newsletter, random fora die mailtjes sturen, bestellingen, product informatie, andere meuk. Heb nog geen 1 normale email gezien.
Ik had er eentje in het Duits maar kom niet meer op de site: https://wikileaks.org/akp-emails/emailid/25335
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163868339
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:40 schreef BarryOSeven het volgende:
Iemand hier die Erdogan persoonlijk een mailje wil sturen?

receptayyip.erdogan@basbakanlik.gov.tr
hij is geen basbakan meer ( premier )
pi_163868350
er had een tijdje last van aambeien :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163868361
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:49 schreef Slayage het volgende:
er had een tijdje last van aambeien :Y)
Kon je wel poepen?
  Redactie Frontpage dinsdag 19 juli 2016 @ 22:49:52 #291
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_163868369
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hij is geen basbakan meer ( premier )
Moet je dus in sultan veranderen?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_163868371
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

hij is geen basbakan meer ( premier )
misschien gebruikt ie nog steeds hetzelfde email adres :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163868382
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:49 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Moet je dus in sultan veranderen?
cumhurbaskan
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:50:24 #294
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163868394
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

misschien gebruikt ie nog steeds hetzelfde email adres :P
Ik gok dat hij z'n mails niet zelf beheert.
pi_163868425
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:49 schreef Atak het volgende:

[..]

Kon je wel poepen?
dat wordt niet vermeld ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:51:45 #296
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163868432
Rip wikileaks.

Toch bedankt voor die 3 trojans.
pi_163868446
Hmm ze vragen ineens om wachtwoord.
pi_163868458
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Starting Nmap 5.51 ( http://nmap.org ) at 2016-07-19 22:39 CEST
Nmap scan report for wikileaks.org (141.105.65.113)
Host is up (0.046s latency).
PORT    STATE  SERVICE
443/tcp closed https

Nmap scan report for wikileaks.org (141.105.69.239)
Host is up (0.046s latency).
PORT    STATE  SERVICE
443/tcp closed https

Nmap scan report for wikileaks.org (195.35.109.44)
Host is up (0.025s latency).
PORT    STATE  SERVICE
443/tcp closed https

Nmap scan report for wikileaks.org (195.35.109.53)
Host is up (0.024s latency).
PORT    STATE  SERVICE
443/tcp closed https

Nmap scan report for wikileaks.org (95.211.113.131)
Host is up (0.00029s latency).
PORT    STATE  SERVICE
443/tcp closed https

Nmap scan report for wikileaks.org (95.211.113.154)
Host is up (0.00032s latency).
PORT    STATE  SERVICE
443/tcp closed https

Op alle servers hebben ze de webserver uit geknald :D
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:53:03 #299
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163868477
quote:
Dit is een BCC emailtje, er staat geen adres bij to:

Gewoon mass email van een organisatie.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 19 juli 2016 @ 22:53:20 #300
74056 crew  ToT
pi_163868489
Tja, de Erdogan aanhangers hebben even een kleine tijdelijke overwinning dat ze de boel nu even stilgelegd hebben. Good for you, boys! :') Here's a cookie!
  dinsdag 19 juli 2016 @ 22:54:16 #301
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163868511
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 22:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Waarom niet te vertrouwen? De beheerders loggen nog steeds direct in op hun eigen servers. CloudFlare krijgt geen toegang tot de servers. Enige wat CloudFlare zou kunnen doen is het verkeer monitoren tussen de bezoekers en server, maar of je daar nou wat aan hebt?
En besluiten dat op cruciale momenten niemand meer naar WikiLeaks kan.

Kan me heel goed voorstellen dat je in het geval van WikiLeaks je de complete stack in eigen beheer wilt houden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')