abonnement Unibet Coolblue
  User die overal opduikt 2022 zondag 17 juli 2016 @ 16:15:48 #1
186611 Haags
pi_163809289
Zie ook:
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Land in totale chaos na mislukte coupe.

'Verzet in Turkije gebroken.'
quote:
Staatsgreep Turkije lijkt mislukt

Het leger, of een groot deel daarvan, poogde de macht te grijpen. Het keerpunt lijkt het moment waarop het volk gehoord gaf aan de oproep van president Erdogan om protesterend de straat op te gaan.


quote:
Meer dan 2700 Turkse rechters op non-actief na mislukte couppoging

2745 Turkse rechters mogen hun functie niet meer uitoefenen na de mislukte coup gisteravond en vannacht. Dat heeft de Turkse Hoge Raad voor Rechters en Procureurs (HYSK) bekendgemaakt. Ook vijf leden van deze raad zijn volgens het staatspersbureau Anadolu ontslagen.

Bij het onderzoek naar de mislukte coup arresteerden de Turkse autoriteiten ook tien kantonrechters. 140 leden van het Hof van Cassatie worden nog gezocht.

De Hoge Raad kwam bijeen om te besluiten of rechters die volgens president Erdogan aanhanger zijn van de islamitische geestelijke Gülen op hun post konden blijven. Erdogan heeft gesuggereerd dat Gülen achter de mislukte staatsgreep zat.

De twee zijn elkaars aartsvijand. Gülen woont in de Verenigde Staten in ballingschap. Hij veroordeelt de coup en zegt dat hij er niets mee te maken heeft.
quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije
-NOS: Amerikanen mogen niet meer opstijgen vanaf vliegbasis Incirlik
-NOS: Bulgaarse militairen naar grens met Turkije
-Merkel veroordeeld de coup
-Grieken geven helikopter terug, bemanning mag voorlopig blijven
-Premier Yildirim zei dat wordt overwogen om de grondwet opnieuw aan te passen.
-NOS: Criticaster Gülen ontkent betrokkenheid bij couppoging Turkije

SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet
247BZ twitterde op zaterdag 16-07-2016 om 16:17:51 Situatie in heel #Turkije blijft onvoorspelbaar. Ankara en Istanbul nu rustiger, maar reis hier enkel heen indien strikt noodzakelijk reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live
AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
NOS liveblog
Zonder wrijving geen glans
  User die overal opduikt 2022 zondag 17 juli 2016 @ 16:16:23 #2
186611 Haags
pi_163809301
Is er al meer bekend over die militaire basis?
Zonder wrijving geen glans
  zondag 17 juli 2016 @ 16:17:41 #3
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163809321
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is er al meer bekend over die militaire basis?
Geopend nadat er 12 man opgepakt zijn in de stad ernaast (Adana)
  Moderator zondag 17 juli 2016 @ 16:17:57 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163809325
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Praat het maar goed.
ik noem het niet goed of fout
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  User die overal opduikt 2022 zondag 17 juli 2016 @ 16:18:58 #5
186611 Haags
pi_163809344
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Geopend nadat er 12 man opgepakt is in de stad ernaast (Adana)
ah oke.
Zonder wrijving geen glans
pi_163809351
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Geopend nadat er 12 man opgepakt zijn in de stad ernaast (Adana)
İncirlik ligt in Adana, niet naast Adana.
Protčge moi de mes désirs.
  zondag 17 juli 2016 @ 16:19:49 #7
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_163809360
Enige positieve aan deze 'purge' is dat het misschien weer wat kan triggeren bij het leger.
  zondag 17 juli 2016 @ 16:20:18 #8
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163809365
Een zuivering en invoering van de doodstraf, staat een aankomend lidmaatschap van de EU en invoering van het visum-vrijreizen dat toe? Heeft Rutte al zijn fiat gegeven?
pi_163809395
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Een zuivering en invoering van de doodstraf, staat een aankomend lidmaatschap van de EU en invoering van het visum-vrijreizen dat toe? Heeft Rutte al zijn fiat gegeven?
Een zuivering van staatsgevaarlijke elementen lijkt mij geen probleem, als het maar transparant en rechtvaardig gebeurt. De doodstraf zal nooit geaccepteerd worden door de EU maar ik denk ook dat het vooral geroepen wordt door de regering om het volk op te zwepen.
pi_163809399
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is er al meer bekend over die militaire basis?
niks aan de hand daar

MarquardtA twitterde op zondag 17-07-2016 om 15:24:49 US anti-ISIS ops at Incirlik have resumed, per Pentagon. Still operating on internal power sources, operations have not been affected. reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_163809406
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Een zuivering en invoering van de doodstraf, staat een aankomend lidmaatschap van de EU en invoering van het visum-vrijreizen dat toe? Heeft Rutte al zijn fiat gegeven?
Nobody cares. Srs niemand op NL na die daarover praat. Daarnaast steunt iedereen uit de EU Erdogan. Dus
pi_163809461
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

We hadden het ook niet over Syrie toen het parlementsgebouw werd gebombardeerd of burgers door tanks werden overreden. Gemoederen kunnen dan hoog oplopen.
Die AKP lui zijn me er eentje ja _O- Hun sultan beveelt ze de straten op te gaan om hun leven op het spel te zetten waar ze natuurlijk geen seconde over twijfelen. En dan zie je ze allahu akbarend zichzelf moedwillig voor/onder/op de tanks werpen _O- _O-

Ze hadden zo veel mazzel dat het leger alles op alles leek te zetten om niet het vuur te openen, maar wat een dom volk echt _O- En dan hebben ze het over de Gulen sekte :W
Why stay small, if you can grow big..
  zondag 17 juli 2016 @ 16:26:49 #13
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163809479
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:22 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een zuivering van staatsgevaarlijke elementen lijkt mij geen probleem, als het maar transparant en rechtvaardig gebeurt. De doodstraf zal nooit geaccepteerd worden door de EU maar ik denk ook dat het vooral geroepen wordt door de regering om het volk op te zwepen.
Zolang het maar Quick en dirty is dus. Als Erdogan zich uitgeleefd heeft dan kunnen we daarna toch weer Turkije verwelkomen als onze broederstaat. Mooi, ik begon al verontrust te raken.
  zondag 17 juli 2016 @ 16:28:00 #14
3542 Gia
User under construction
pi_163809491
Kan iemand die fout uit de eerste quote in de OP halen?
Het is een mislukte coup, geen mislukte coupe, anders moet je je geld terugvragen bij de kapper.
pi_163809539
En het is niet mislukt. Het doet precies wat Erdogan wilde. Fuck die onschuldige jonge soldaten die dachten op training te zijn.
pi_163809556
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:25 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Die AKP lui zijn me er eentje ja _O- Hun sultan beveelt ze de straten op te gaan om hun leven op het spel te zetten waar ze natuurlijk geen seconde over twijfelen. En dan zie je ze allahu akbarend zichzelf moedwillig voor/onder/op de tanks werpen _O- _O-

Ze hadden zo veel mazzel dat het leger alles op alles leek te zetten om niet het vuur te openen, maar wat een dom volk echt _O- En dan hebben ze het over de Gulen sekte :W
Ondertussen ben je er wel van op de hoogte dat een groot gedeelte van 'het' leger niet op de hoogte was van waar anderen mee bezig waren en zelfs de betrokken onder valse voorwendselen waren opgerukt?

Verder kan ik alleen maar waardering hebben voor iemand die z'n leven op het spel zet in het belang van democratie en de staat, maar nee, het waren alleen maar AKP volk wat de straten opging en zich ageerde tegen de coup, de rest bleef gewoon binnen en applaudisseerde het natuurlijk. :')
pi_163809590
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ondertussen ben je er wel van op de hoogte dat een groot gedeelte van 'het' leger niet op de hoogte was van waar anderen mee bezig waren en zelfs de betrokken onder valse voorwendselen waren opgerukt?

Verder kan ik alleen maar waardering hebben voor iemand die z'n leven op het spel zet in het belang van democratie en de staat, maar nee, het waren alleen maar AKP volk wat de straten opging en zich ageerde tegen de coup, de rest bleef gewoon binnen en applaudisseerde het natuurlijk. :')
Alleen de Ak Partij veroordeelde de coup, andere partijen hielden zich stil :X
pi_163809609
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:33 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Alleen de Ak Partij veroordeelde de coup, andere partijen hielden zich stil :X
Niet waar.
pi_163809625
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet waar.
Mag ik mij ook Nederlands gedragen, ja?
pi_163809638
Al sana darbe :')



Deze mag in OP.
pi_163809639
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Mag ik mij ook Nederlands verkaasd gedragen, ja?
Nee. :(
pi_163809708
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ondertussen ben je er wel van op de hoogte dat een groot gedeelte van 'het' leger niet op de hoogte was van waar anderen mee bezig waren en zelfs de betrokken onder valse voorwendselen waren opgerukt?

Verder kan ik alleen maar waardering hebben voor iemand die z'n leven op het spel zet in het belang van democratie en de staat, maar nee, het waren alleen maar AKP volk wat de straten opging en zich ageerde tegen de coup, de rest bleef gewoon binnen en applaudisseerde het natuurlijk. :')
Ja, dat een groot gedeelte van het leger niet wist wat er aan de hand was was al snel duidelijk toch? Het was allemaal door een betrekkelijk kleine groep gedaan, al met al was het dus hoe dan ook gedoemd te mislukken.

Maar ik verbaas me gewoon over de sektarisme van (een deel binnen) de Erdogan aanhang. Jezelf opofferen (moedwillig militairen uitdagen of gewoon suicide door tegen een rupsband te liggen) noem ik gewoon echt te idioot voor woorden.
Why stay small, if you can grow big..
pi_163809798
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:39 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ja, dat een groot gedeelte van het leger niet wist wat er aan de hand was was al snel duidelijk toch? Het was allemaal door een betrekkelijk kleine groep gedaan, al met al was het dus hoe dan ook gedoemd te mislukken.

Maar ik verbaas me gewoon over de sektarisme van (een deel binnen) de Erdogan aanhang. Jezelf opofferen (moedwillig militairen uitdagen of gewoon suicide door tegen een rupsband te liggen) noem ik gewoon echt te idioot voor woorden.
Het idee was juist het vertrouwen in het leger, dat het leger niet op de bevolking zou schieten, een alternatief zou zijn dat de gepantserde eenheden uit Thracie zouden oprukken samen met de straaljagers van Eskisehir die al paraat stonden, mogelijkerwijs hadden we het dan gehad over (10)duizenden doden.
pi_163809810
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:39 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Ja, dat een groot gedeelte van het leger niet wist wat er aan de hand was was al snel duidelijk toch? Het was allemaal door een betrekkelijk kleine groep gedaan, al met al was het dus hoe dan ook gedoemd te mislukken.

Maar ik verbaas me gewoon over de sektarisme van (een deel binnen) de Erdogan aanhang. Jezelf opofferen (moedwillig militairen uitdagen of gewoon suicide door tegen een rupsband te liggen) noem ik gewoon echt te idioot voor woorden.
De mens is heel makkelijk te indoctrineren, dat blijkt maar weer.
pi_163809823
Ben zelf niet van de complotheorieen, maar aan deze coup zit een naar geurtje.

De opdrachtgevers van deze coup konden toch wel voorspellen dat men met slechts 3000+/- van de 600.000 militairen niks zouden bereiken?

Op internet circuleren diverse lynchpartijen op de (jonge)Turkse militairen door haathaarden, terwijl men zich al had overgegeven. Trieste zooi!
Hey
pi_163809839
quote:
8s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:43 schreef Dakterras het volgende:
Ben zelf niet van de complotheorieen, maar aan deze coupe zit een naar geurtje.

De opdrachtgevers van deze coupe konden toch wel voorspellen dat men met slechts 3000+/- van de 600.000 militairen niks zouden bereiken?

Op internet circuleren diverse lynchpartijen op de (jonge)Turkse militairen door haathaarden, terwijl men zich al had overgegeven. Trieste zooi!
Coup :)
  zondag 17 juli 2016 @ 16:44:24 #27
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163809845
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:43 schreef empa1010 het volgende:

[..]

De mens is heel makkelijk te indoctrineren, dat blijkt maar weer.
Ja opkomen voor de democratie is indoctrinatie.

Oké.
pi_163809852
quote:
8s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:43 schreef Dakterras het volgende:
Ben zelf niet van de complotheorieen, maar aan deze coupe zit een naar geurtje.

De opdrachtgevers van deze coupe konden toch wel voorspellen dat men met slechts 3000+/- van de 600.000 militairen niks zouden bereiken?

Op internet circuleren diverse lynchpartijen op de (jonge)Turkse militairen door haathaarden, terwijl men zich al had overgegeven. Trieste zooi!
Voortaan je kapper vragen of ze je haren willen wassen, stinkt het minder.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 16:45:36 #29
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163809875
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:19 schreef sonnyspek het volgende:
Enige positieve aan deze 'purge' is dat het misschien weer wat kan triggeren bij het leger.
Er is niks meer te triggeren. Na gisteren en vandaag is er niemand meer over die enigszins leiding kan geven aan het leger. Alle kopstukken zijn weggehaald en zullen worden vervangen door ongeschoolde nietswetende poppetjes van Erdogan.
pi_163809893
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het idee was juist het vertrouwen in het leger, dat het leger niet op de bevolking zou schieten, een alternatief zou zijn dat de gepantserde eenheden uit Thracie zouden oprukken samen met de straaljagers van Eskisehir die al paraat stonden, mogelijkerwijs hadden we het dan gehad over (10)duizenden doden.
Dat lijkt me ook. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de straffen die de militairen krijgen. Van wat ik gezien heb waren er veel militairen die dus echt geen kogel wilde lossen op een burger. Moet zo iemand levenslang of de doodstraf krijgen? Bij lange na niet naar mijn mening.

Maar we zullen het zien :)
Why stay small, if you can grow big..
pi_163809913
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja opkomen voor de democratie is indoctrinatie.

Oké.
Democratie my ass. Meewerken aan een dictatuur ja.
pi_163809932
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja opkomen voor de democratie is indoctrinatie.

Oké.
Ik snap niet eens waarom je de moeite neemt om te doen alsof democratie je iets interesseert...Als je gewoon eerlijk zegt dat je liever een islamofascistischestaat realiteit ziet worden, dan scheelt dat een hoop onzinnig heen en weer gezemel.
  zondag 17 juli 2016 @ 16:48:24 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163809949
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

...Na gisteren en vandaag is er niemand meer over die enigszins leiding kan geven aan het leger. Alle kopstukken zijn weggehaald en zullen worden vervangen door ongeschoolde nietswetende poppetjes van Erdogan.
Dat biedt perspectief voor een ambitieus buurland.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 16:48:35 #34
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163809954
Er is geen enkel land of volk die "democratie" zo vaak gebruikt als Turkije en Turken.

Democratie dit, democratie dat .... maar ondertussen is het gewoon allemaal schijn en is het een ons kent ons wereldje waar democratie alleen speelt als het de grote mannen uitkomt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 16:49:59 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163809994
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:48 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat biedt perspectief voor een ambitieus buurland.
Als je Turkije wil binnenvallen is nu je kans inderdaad als buurland. Niet dat de buurlanden stabiel/sterk genoeg zijn, maar toch.

Helft van het leger is nog in shock, andere helft heeft geen leiding en de leiders zitten of gevangen of ondergedoken.
pi_163810000
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:47 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Democratie my ass. Meewerken aan een dictatuur ja.
Dit.

Erdogan is al begonnen met het transformeren van Turkije van een halve dictatorschap naar een hele.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 16:52:40 #37
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163810055
Zie hier de geweldige denkstructuur van een AKP-aanhanger.

https://twitter.com/jalolei?ref_src=twsrc%5Etfw

Voor diegenen die geen Turks kunnen. Deze gast zegt dus serieus dat ze Amerika achterna moeten gaan (qua wapenwetgeving) en ook de burgers moeten bewapenen, zodat ze in geval van een coup zelfs de wapens kunnen oppakken.

Goed idee man! Geweldig, vooruitstrevend! Doen!
  zondag 17 juli 2016 @ 16:53:51 #38
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_163810087
Het suft een beetje in hierzo, gaat er nog een deel 2 komen of niet?
&lt;signature here&gt;.
pi_163810176
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163810207
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:52 schreef Kyran het volgende:
Zie hier de geweldige denkstructuur van een AKP-aanhanger.

https://twitter.com/jalolei?ref_src=twsrc%5Etfw

Voor diegenen die geen Turks kunnen. Deze gast zegt dus serieus dat ze Amerika achterna moeten gaan (qua wapenwetgeving) en ook de burgers moeten bewapenen, zodat ze in geval van een coup zelfs de wapens kunnen oppakken.

Goed idee man! Geweldig, vooruitstrevend! Doen!
Precies waar zegt hij dit?
pi_163810209
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:52 schreef Kyran het volgende:
Zie hier de geweldige denkstructuur van een AKP-aanhanger.

https://twitter.com/jalolei?ref_src=twsrc%5Etfw

Voor diegenen die geen Turks kunnen. Deze gast zegt dus serieus dat ze Amerika achterna moeten gaan (qua wapenwetgeving) en ook de burgers moeten bewapenen, zodat ze in geval van een coup zelfs de wapens kunnen oppakken.

Goed idee man! Geweldig, vooruitstrevend! Doen!
Voordat je hem een AKP aanhanger noemt, verdiep je dan wel eerst in de beste man

hier maakt hij AKP kapot.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 17:00:14 #42
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163810220
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:59 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Precies waar zegt hij dit?
Filmpje
pi_163810225
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:28 schreef Gia het volgende:
Kan iemand die fout uit de eerste quote in de OP halen?
Het is een mislukte coup, geen mislukte coupe, anders moet je je geld terugvragen bij de kapper.
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163810230
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:59 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Precies waar zegt hij dit?
jalolei twitterde op zondag 17-07-2016 om 16:23:38 Şeref Malkoç; "Silah ruhsatı vermenin önünün açılması lazım." https://t.co/EHHBqMjiIc reageer retweet
pi_163810245
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Filmpje
Oke, precies welke seconde, want het filmpje heb ik al bekeken.
pi_163810269
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:01 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Oke, precies welke seconde, want het filmpje heb ik al bekeken.
Kijk dit af
hem kan je echt niet wegzetten als een fervente AKP aanhanger :D
pi_163810271
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:47 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Democratie my ass. Meewerken aan een dictatuur ja.
liever een gekozen dictatuur dan een opgelegde dictatuur
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163810282
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

jalolei twitterde op zondag 17-07-2016 om 16:23:38 Şeref Malkoç; "Silah ruhsatı vermenin önünün açılması lazım." https://t.co/EHHBqMjiIc reageer retweet
Want er bestaat maar 1 soort wapenwetgeving en dat is automatisch die van Amerika, ja?
pi_163810294
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:02 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Want er bestaat maar 1 soort wapenwetgeving en dat is automatisch die van Amerika, ja?
Het schijnt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 17:04:25 #50
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163810344
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voordat je hem een AKP aanhanger noemt, verdiep je dan wel eerst in de beste man

hier maakt hij AKP kapot.
Hij is één van de raadgevers van Erdogan man kom op zeg ....

Hij kan best een keer kritisch zijn geweest, maar hij staat achter Erdogan. Sinds eind 2015 is hij één van de raadgevers .....
pi_163810375
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

liever een gekozen dictatuur dan een opgelegde dictatuur
In dit geval is het verschil net zo dun als een zijden draadje.
En een dictatuur, blijft een dictatuur.
pi_163810388
Ik ben bang dat de chaos in Turkije alleen het begin is. De tentakels van de Islam heeft Turkije in zijn greep. De staatsgreep van eergisteren was nog geen eens van de seculaire militairen maar van de Feto (islamistische organisatie) een rivaal van Erdogan. Nu zal er achter de seculaire elite gegaan worden die eigenlijk helemaal niks met deze false-flag coup hebben te maken.
  zondag 17 juli 2016 @ 17:06:47 #53
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 17:07:25 #54
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163810421
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:02 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Want er bestaat maar 1 soort wapenwetgeving en dat is automatisch die van Amerika, ja?
Ok goed, als je daar over wil vallen.

Hij wil dat de burgers ook wapens moeten kunnen krijgen. Beter zo? Maakt dit het anders? Nu is het wel goed? Selectief lezen en alleen maar op iets reageren waar je op kunt zeiken ....
pi_163810434
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hij is één van de raadgevers van Erdogan man kom op zeg ....

Hij kan best een keer kritisch zijn geweest, maar hij staat achter Erdogan. Sinds eind 2015 is hij één van de raadgevers .....
Gulen was ooit een van Erdogan's bondgenoten en spirituele leiders.
Baykal heeft het mogelijk gemaakt voor Erdogan om in het parlement te komen.
Dat je de presidentiële adviseur bent betekent niet dat je meteen voor hetzelfde staat op politiek vlak. In 2014 noemt hij de AKP regering nog een gok-casino-staat, deze gast is op z'n best omgekocht of zag zelf een kans en waait met alle winden mee, 'de denkstructuur van een AKP aanhanger' is wel wat too much.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 17:08:48 ]
pi_163810475
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ok goed, als je daar over wil vallen.

Hij wil dat de burgers ook wapens moeten kunnen krijgen. Beter zo? Maakt dit het anders? Nu is het wel goed? Selectief lezen en alleen maar op iets reageren waar je op kunt zeiken ....
Niks selectief, je moet het niet verdraaien. Hij zegt dat het volk zich moeten kunnen verdedigen tegen een coup gebruikmakend van wapens. Hij zegt nergens dat het volk de wapens moet oppakken.
Hij zegt nergens iets over Amerika, dat verzin jij gewoon ter plekke en je staat er van te kijken als iemand er iets van zegt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 17:10:23 #57
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163810488
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gulen was ooit een van Erdogan's bondgenoten en spirituele leiders.
Baykal heeft het mogelijk gemaakt voor Erdogan om in het parlement te komen.
Dat je de presidentiële adviseur bent betekent niet dat je meteen voor hetzelfde staat op politiek vlak. In 2014 noemt hij de AKP regering nog een gok-casino-staat, deze gast is op z'n best omgekocht of zag zelf een kans.
Helaas denk ik dat een groot deel van de AKP-aanhangers (of mensen die onder één hoedje met AKP en Erdogan spelen) hieronder vallen. Typisch Turkije ook. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan moet omkopen, afpersen en er zelf beter van worden terwijl je er zogenaamd staat voor de democratie en gekozen bent door de bevolking, voor de bevolking.

Dit is wat ik bedoel met een schijndemocratie. Enige democratie is de verkiezing (en zelfs die wordt gemanipuleerd). Daarna is er niks democratisch meer aan.
pi_163810492
Livestream rellen in Istanbul:

https://www.periscope.tv/RT_com/1OyKAbaqnNOGb
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 17:11:19 #59
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163810511
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:09 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Niks selectief, je moet het niet verdraaien. Hij zegt dat het volk zich moeten kunnen verdedigen tegen een coup gebruikmakend van wapens. Hij zegt nergens dat het volk de wapens moet oppakken.
Hij zegt nergens iets over Amerika, dat verzin jij gewoon ter plekke en je staat er van te kijken als iemand er iets van zegt.
Burgers wapens geven is toch Amerika achterna gaan? Dat is inderdaad mijn interpretatie van dit. Heel slim om in een labiel land als Turkije burgers wapens te gaan geven. Top idee.
pi_163810532
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:10 schreef Infection het volgende:
Livestream rellen in Istanbul:

https://www.periscope.tv/RT_com/1OyKAbaqnNOGb
Rellen om?
pi_163810534
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Helaas denk ik dat een groot deel van de AKP-aanhangers (of mensen die onder één hoedje met AKP en Erdogan spelen) hieronder vallen. Typisch Turkije ook. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan moet omkopen, afpersen en er zelf beter van worden terwijl je er zogenaamd staat voor de democratie en gekozen bent door de bevolking, voor de bevolking.

Dit is wat ik bedoel met een schijndemocratie. Enige democratie is de verkiezing (en zelfs die wordt gemanipuleerd). Daarna is er niks democratisch meer aan.
Veel mensen zullen er idd niet van vies zijn om dingen te doen of bij aan te sluiten waar ze zelf van beter worden, als hij enige zelfrespect had, had hij zo een draai en gezichtsverlies z'n eigen reputatie niet aangedaan.
pi_163810547
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Burgers wapens geven is toch Amerika achterna gaan? Dat is inderdaad mijn interpretatie van dit. Heel slim om in een labiel land als Turkije burgers wapens te gaan geven. Top idee.
Nee, je moet je eigen mening of interpretatie niet in je vertaling gooien. Je kan het gewoon vertalen en men kan hier zelf een eigen mening vormen.
pi_163810548
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:12 schreef Atak het volgende:

[..]

Rellen om?
Mensen worden belaagd. Nergens politie te bekennen :{
pi_163810561
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:12 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Mensen worden belaagd. Nergens politie te bekennen :{
bij mij doet die verdomde stream het niet :(
pi_163810579
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

bij mij doet die verdomde stream het niet :(
Even verversen?
pi_163810587
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:12 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Mensen worden belaagd. Nergens politie te bekennen :{
Volgensmij wel hoor. Er werd gesproken over traangas. Lijkt mij dat dat van de politie afkomstig is.
pi_163810589
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

bij mij doet die verdomde stream het niet :(
Speaker zegt net: I'll cut the stream for a few minutes, I will start the stream shortly.
pi_163810598
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:12 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Mensen worden belaagd. Nergens politie te bekennen :{
Ik hoor de Britse vrouw juist zeggen dat de politie de mensen belaagt.
pi_163810614
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:14 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Even verversen?
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:14 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Speaker zegt net: I'll cut the stream for a few minutes, I will start the stream shortly.
Nu wel idd
pi_163810615
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik hoor de Britse vrouw juist zeggen dat de politie de mensen belaagt.
O dan verstond ik het verkeerd. Er wordt geschoten nu?
pi_163810629
Stream offline, komt zo weer online als het goed is.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 17:15:53 #72
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163810632
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:12 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nee, je moet je eigen mening of interpretatie niet in je vertaling gooien. Je kan het gewoon vertalen en men kan hier zelf een eigen mening vormen.
Ok, heb het even teruggelezen en had het inderdaad beter kunnen formuleren. Nu lijkt het inderdaad alsof hij het heeft gezegd.

Amerika gedeelte was mijn eigen interpretatie. Hij zegt alleen maar dat burgers ook wapens moeten kunnen krijgen om dit soort dingen te voorkomen.

Als de burgers gisteren wapens hadden gehad dan was het één groot bloedbad geweest omdat het leger dan wel had teruggeschoten en het flink uit de hand was gelopen.
pi_163810636
Akin Ozturk heeft rake klappen gehad zeg :D
pi_163810650
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:15 schreef Infection het volgende:
Stream offline, komt zo weer online als het goed is.
Is al online. Bedankt voor het steeds posten van dit soort linkjes ^O^
pi_163810654
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:15 schreef empa1010 het volgende:

[..]

O dan verstond ik het verkeerd. Er wordt geschoten nu?
Traangas
pi_163810656
Mwuah die stream, we hebben het hier over 10-15 kwajongens die stenen aan het gooien zijn?
pi_163810663
Niemand is meer veilig in het paranoide Erdoganistan

AP twitterde op zondag 17-07-2016 om 16:00:44 BREAKING: Turkey's state-run media: Arrest warrant issued for President Erdogan's top military aide following coup attempt. reageer retweet
pi_163810665
"In dat licht moet volgens Insel Erdogans tactiek van polarisatie en angstzaaierij worden gezien: ‘De Turkse Republiek is gebaseerd op een mythe van eenheid en ondeelbaarheid, maar de realiteit is er een van diversiteit en rivaliteit en dus van krachten die de ondeelbaarheid van het sociale lichaam betwisten en bedreigen. Dat vraagt om een leider die de meerderheid beschermt tegen de ondermijnende kracht van de minderheden, een beetje als een patriarch die zijn ruziënde kroost met harde hand corrigeert.’ Autoriteit, met andere woorden, is in Turkije niet zozeer opgelegd, maar komt tegemoet aan de roep erom vanuit de samenleving zelf, omdat daar steeds de vrees voor de ander is.

Ook wijst Insel op de Kulturkampf, de verkapte burgeroorlog die in Turkije gaande is tussen modernisten en traditionalisten. ‘De sympathisanten van de AK-partij beschouwen de partij als vertegenwoordiger van het conservatief-islamitische kamp. Bij hen overheerst de vrees dat zodra men even niet oplet het seculiere kamp zijn kans zal grijpen en de verloren macht zal teruggrijpen. Ze zien geen alternatief voor Erdogan en daarom zijn ze bereid hem veel te vergeven.’

Bron:
http://www.groene.nl/arti(...)greep-in-slow-motion"

Zeer verhelderend stuk van de Groene Amsterdammer. Lang stuk maar een aanrader.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_163810669
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Is al online. Bedankt voor het steeds posten van dit soort linkjes ^O^
Weet je zeker dat je niet naar een herhaling zit te kijken? Ik zie namelijk "Einde: 3 minute geleden"
pi_163810692
CNNTURK_ENG twitterde op zondag 17-07-2016 om 17:17:43 #BREAKING Sources reveal that 21 of 25 soldiers who targeted President Erdogan in Marmaris during coup attempt are still at large reageer retweet
pi_163810744
quote:
8s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:43 schreef Dakterras het volgende:
Ben zelf niet van de complotheorieen, maar aan deze coup zit een naar geurtje.

De opdrachtgevers van deze coup konden toch wel voorspellen dat men met slechts 3000+/- van de 600.000 militairen niks zouden bereiken?

Op internet circuleren diverse lynchpartijen op de (jonge)Turkse militairen door haathaarden, terwijl men zich al had overgegeven. Trieste zooi!
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:57 schreef Slayage het volgende:
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

[ link | afbeelding ]
Nee, deze coup is door Erdogan zelf gepland op vrijdagavond 21:30 prime time, zodat het beurs in het weekend gesloten blijft. Erdogan heeft daarmee 265 doden op zijn geweten.
Er is nog geen verantwoordelijke die de couppoging opgeeist heeft. En er was niemand van het leger die een persconferentie op TRT kon geven, terwijl president en de premier vrolijk hun zegje via TV konden doen.
Verder heeft AKP gelijk een lijst klaarliggen welke 2753 rechters van ruim 13.000 rechters gearresteerd worden zonder boe-geroep en Erdogan probeert dezelfde avond nog het volk achter zich te krijgen.

Het zou bij een echte coup logischer zijn om de coup om 5 uur nachts in doorsnee werkdag uit te voeren, en niet op een vrijdagavond om 21:30 prime time als bijna de hele bevolking dan thuis voor de TV zit...

if it walks, sounds and talks like a false flag, it probably is a false flag...

Vervolgens stuurt Erdogan een smsje door heel Turkije, waarin hij ze probeert aan te spreken met "kinderen van het volk ,er is een kader actief dat de wapens van ons leger gestolen heeft, kom voor je volk op", en tot opstand oproept waar hij twee partijen tegen elkaar uitspeelt.

Ik heb wel medelijden met de jonge soldaten, waar tegen ze in het begin verteld werd dat het hier om een oefening ging bij het afsluiten van de brug, en volgen orders op. Ze gaan als echte Turken natuurlijk niet op hun eigen volk schieten. En nu worden ze mishandeld door de Turken, de barabaren.

pi_163810775
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ok, heb het even teruggelezen en had het inderdaad beter kunnen formuleren. Nu lijkt het inderdaad alsof hij het heeft gezegd.

Amerika gedeelte was mijn eigen interpretatie. Hij zegt alleen maar dat burgers ook wapens moeten kunnen krijgen om dit soort dingen te voorkomen.

Als de burgers gisteren wapens hadden gehad dan was het één groot bloedbad geweest omdat het leger dan wel had teruggeschoten en het flink uit de hand was gelopen.
^O^
pi_163810791
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Is al online. Bedankt voor het steeds posten van dit soort linkjes ^O^
Was dus een herhaling. Stream is gestopt.
pi_163810833
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:20 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

[..]

Nee, deze coup is door Erdogan zelf gepland op vrijdagavond 21:30 prime time, zodat het beurs in het weekend gesloten blijft. Erdogan heeft daarmee 265 doden op zijn geweten.
Er is nog geen verantwoordelijke die de couppoging opgeeist heeft. En er was niemand van het leger die een persconferentie op TRT kon geven, terwijl president en de premier vrolijk hun zegje via TV konden doen.
Verder heeft AKP gelijk een lijst klaarliggen welke 2753 rechters van ruim 13.000 rechters gearresteerd worden zonder boe-geroep en Erdogan probeert dezelfde avond nog het volk achter zich te krijgen.

Het zou bij een echte coup logischer zijn om de coup om 5 uur nachts in doorsnee werkdag uit te voeren, en niet op een vrijdagavond om 21:30 prime time als bijna de hele bevolking dan thuis voor de TV zit...

if it walks, sounds and talks like a false flag, it probably is a false flag...

Vervolgens stuurt Erdogan een smsje door heel Turkije, waarin hij ze probeert aan te spreken met "kinderen van het volk ,er is een kader actief dat de wapens van ons leger gestolen heeft, kom voor je volk op", en tot opstand oproept waar hij twee partijen tegen elkaar uitspeelt.

Ik heb wel medelijden met de jonge soldaten, waar tegen ze in het begin verteld werd dat het hier om een oefening ging bij het afsluiten van de brug, en volgen orders op. Ze gaan als echte Turken natuurlijk niet op hun eigen volk schieten. En nu worden ze mishandeld door de Turken, de barabaren.

[ afbeelding ]
Ik geloof ook niet zo in een echte coup.
pi_163810929
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Was dus een herhaling. Stream is gestopt.
Ja, ik ging bij de tweede keer al dingen herkennen inderdaad
pi_163810931
Eigenlijk is iemand die s'ochtends vroeg een winkel overvalt geen echte overvaller en is het dus eigenlijk geen overval, want een overval pleeg je rond sluitingstijd.
etc etc en nog duizenden zulke voorbeelden kan ik noemen.
complotdenkers :W verwijs ik door naar BNW zoals ikzelf in het verleden heel vaak verwezen ben, ben zelfs een paar keer gebannen hierdoor , godverdegodver
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 17 juli 2016 @ 17:28:43 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163810962
De 60, 80 en 1997 staatsgrepen waren ook allemaal op een vrijdag :o

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2016 17:39:28 ]
pi_163810979
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:05 schreef empa1010 het volgende:

[..]

In dit geval is het verschil net zo dun als een zijden draadje.
het verschil is dat de helft van de turkse bevolking voor deze regering heeft gekozen die verantwoording heeft af te leggen aan het volk middels verkiezingen

en

een clubje niet door het volk gekozen militairen, die hunzelf het recht toe eigenen om de gekozen regering naar huis te sturen

als je niet in staat bent om het enorme verschil tussen beide te zien adviseer ik je een afspraak bij de opticien...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163810991
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Eigenlijk is iemand die s'ochtends vroeg een winkel overvalt geen echte overvaller en is het dus eigenlijk geen overval, want een overval pleeg je rond sluitingstijd.
etc etc en nog duizenden zulke voorbeelden kan ik noemen.
complotdenkers :W verwijs ik door naar BNW zoals ikzelf in het verleden heel vaak verwezen ben, ben zelfs een paar keer gebannen hierdoor , godverdegodver
Wel ironisch nu dat het een keer echt om een false-flag gaat je het niet ziet vanwege je blinde nationalisme.
  zondag 17 juli 2016 @ 17:30:59 #91
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163810996
Momenteel politieactie gaande op vliegbasis in Konya?
pi_163811002
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:10 schreef Infection het volgende:
Livestream rellen in Istanbul:

https://www.periscope.tv/RT_com/1OyKAbaqnNOGb
ik hoop dat het morgen weer rustig is in het land. massas volk in de straten is nooit wenselijk
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 17:32:26 #93
1234 HiZ
Istanbullu
pi_163811038
Ik hoop dat het gedoe nu een soort van naschok is van de couppoging en niet meer dan dat. Want volgens mij is het ergste wat Turkije kan overkomen een terugkeer van de chaos van eind jaren 70.
pi_163811050
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik hoop dat het morgen weer rustig is in het land. massas volk in de straten is nooit wenselijk
Het gaat nog wel even duren voordat de rust helemaal wedergekeerd is. Vooral omdat er nog veel verdeeldheid in de samenleving is.
pi_163811062
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:17 schreef SlugGuts het volgende:
"In dat licht moet volgens Insel Erdogans tactiek van polarisatie en angstzaaierij worden gezien: ‘De Turkse Republiek is gebaseerd op een mythe van eenheid en ondeelbaarheid, maar de realiteit is er een van diversiteit en rivaliteit en dus van krachten die de ondeelbaarheid van het sociale lichaam betwisten en bedreigen. Dat vraagt om een leider die de meerderheid beschermt tegen de ondermijnende kracht van de minderheden, een beetje als een patriarch die zijn ruziënde kroost met harde hand corrigeert.’ Autoriteit, met andere woorden, is in Turkije niet zozeer opgelegd, maar komt tegemoet aan de roep erom vanuit de samenleving zelf, omdat daar steeds de vrees voor de ander is.

Ook wijst Insel op de Kulturkampf, de verkapte burgeroorlog die in Turkije gaande is tussen modernisten en traditionalisten. ‘De sympathisanten van de AK-partij beschouwen de partij als vertegenwoordiger van het conservatief-islamitische kamp. Bij hen overheerst de vrees dat zodra men even niet oplet het seculiere kamp zijn kans zal grijpen en de verloren macht zal teruggrijpen. Ze zien geen alternatief voor Erdogan en daarom zijn ze bereid hem veel te vergeven.’

Bron:
http://www.groene.nl/arti(...)greep-in-slow-motion"

Zeer verhelderend stuk van de Groene Amsterdammer. Lang stuk maar een aanrader.
g
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:17 schreef SlugGuts het volgende:
"In dat licht moet volgens Insel Erdogans tactiek van polarisatie en angstzaaierij worden gezien: ‘De Turkse Republiek is gebaseerd op een mythe van eenheid en ondeelbaarheid, maar de realiteit is er een van diversiteit en rivaliteit en dus van krachten die de ondeelbaarheid van het sociale lichaam betwisten en bedreigen. Dat vraagt om een leider die de meerderheid beschermt tegen de ondermijnende kracht van de minderheden, een beetje als een patriarch die zijn ruziënde kroost met harde hand corrigeert.’ Autoriteit, met andere woorden, is in Turkije niet zozeer opgelegd, maar komt tegemoet aan de roep erom vanuit de samenleving zelf, omdat daar steeds de vrees voor de ander is.

Ook wijst Insel op de Kulturkampf, de verkapte burgeroorlog die in Turkije gaande is tussen modernisten en traditionalisten. ‘De sympathisanten van de AK-partij beschouwen de partij als vertegenwoordiger van het conservatief-islamitische kamp. Bij hen overheerst de vrees dat zodra men even niet oplet het seculiere kamp zijn kans zal grijpen en de verloren macht zal teruggrijpen. Ze zien geen alternatief voor Erdogan en daarom zijn ze bereid hem veel te vergeven.’

Bron:
http://www.groene.nl/arti(...)greep-in-slow-motion"

Zeer verhelderend stuk van de Groene Amsterdammer. Lang stuk maar een aanrader.
goed stuk idd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163811071
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wel ironisch nu dat het een keer echt om een false-flag gaat je het niet ziet vanwege je blinde nationalisme.
dit is echt geen false-flag, ik nationalist, nee joh, hoe kom je daarbij w/
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_163811128
quote:
11s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Momenteel politieactie gaande op vliegbasis in Konya?
Yes.
http://www.trt.net.tr/anasayfa/canli.aspx?y=tv&k=trthaber
http://www.ntv.com.tr/canli-yayin/ntv
pi_163811139
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, dat is het meest treurige, want toeterende Turken in Nederland.
Onnodig claxonneren is een overtreding, zelfs als er een coup aan de gang is in je geboorteland.

Overigens ging het heel wat verder dan dat.
  zondag 17 juli 2016 @ 17:36:26 #99
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811142
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik hoop dat het morgen weer rustig is in het land. massas volk in de straten is nooit wenselijk
Gazi mahallesi is altijd onrustig. Als bussen in in brand worden gestoken is het daar. Veel PKK symphatisanten en linkse groeperingen daar.
pi_163811174
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:32 schreef Infection het volgende:

[..]

Het gaat nog wel even duren voordat de rust helemaal wedergekeerd is. Vooral omdat er nog veel verdeeldheid in de samenleving is.
Dit is ook wat Nederland over niet al te lange tijd te wachten staat. De verdeeldheid is er al en het is een kwestie van enkele jaren voordat het percentage allochtonen en moslims zo groot is dat we hier dezelfde chaos hebben.
pi_163811181
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Onnodig claxonneren is een overtreding, zelfs als er een coup aan de gang is in je geboorteland.

Overigens ging het heel wat verder dan dat.
Dan schrijf je een boete uit, prima.
Als het wat verder gaat dan dat pak je ze ook op, ook prima.
pi_163811190
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan schrijf je een boete uit, prima.
Als het wat verder gaat dan dat pak je ze ook op, ook prima.
Ies raciesties!

De politie deed helemaal niets.
pi_163811197
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ies raciesties!

De politie deed helemaal niets.
Dus viel het allemaal wel mee.
  zondag 17 juli 2016 @ 17:39:39 #104
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811218
400 tot 500 politieagenten bij airbase in Konya. Verloopt rustig momenteel.
pi_163811230
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus viel het allemaal wel mee.
Ben je een troll of heb je echt je kop in het zand zitten?

Vrijdagavond waren er al rellen. Er is zelfs een cameraploeg aangevallen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_joost_eerdmans.html

http://www.dagelijksestan(...)-media-in-rotterdam/

Het is een enorme puinhoop. Deze Turken moeten opgepakt en het land uitgezet worden. Maar nee, de politie doet niets.
pi_163811271
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ben je een troll of heb je echt je kop in het zand zitten?

Vrijdagavond waren er al rellen. Er is zelfs een cameraploeg aangevallen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_joost_eerdmans.html

http://www.dagelijksestan(...)-media-in-rotterdam/

Het is een enorme puinhoop. Deze Turken moeten opgepakt en het land uitgezet worden. Maar nee, de politie doet niets.
Ja joh, kom anders met geenstijl en de dagelijksestandaard. Allemaal zeer goede nieuwsmediums, professioneel en objectief, dear lord. Waren dat de beste waarmee je kon aankomen? De nieuwzender in kwestie waar het omgaat spreekt zelf over 'belaagd' en ja, heb de beelden gezien, jij ook?
pi_163811310
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Frankrijk heb ik eerder al een onderbouwing voor gegeven, je komt halverwege een discussie in en denkt een punt te maken.

De patriot act, oftewel: "Providing Appropriate Tools Required to Intercept and Obstruct Terrorism Act" is doorgedrukt na 911 en houdt allerlei grondrecht-inperkende maatregelen in. En dan heb ik het nog niet eens gehad over Gitmo.
Je dénkt een onderbouwing te hebben gegeven, net als dat je dit omtrent de Patriot Act doet hetgeen niet het geval is. Die onderbouwing gaat niet om het noemen van een gegeven, maar het uitleggen van waarom je denkt dat dit zo is.
pi_163811317
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja joh, kom anders met geenstijl en de dagelijksestandaard. Allemaal zeer goede nieuwsmediums, professioneel en objectief, dear lord. Waren dat de beste waarmee je kon aankomen? De nieuwzender in kwestie waar het omgaat spreekt zelf over 'belaagd' en ja, heb de beelden gezien, jij ook?
'Belaagd' is niet in tegenspraak met wat DDS hierover schrijft. En de NOS downplayt dit uiteraard want er mag vooral niets vervelends gezegd worden over de multiculturele samenleving.
pi_163811320
De cameraploeg van de NOS werd die vrijdagavond wel aangevallen, daar ging het die vrijdagavond bij de NOS in ieder geval over.
pi_163811323
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

'Belaagd' is niet in tegenspraak met wat DDS hierover schrijft. En de NOS downplayt dit uiteraard want er mag vooral niets vervelends gezegd worden over de multiculturele samenleving.
:')
pi_163811367
Er is maar één antwoord: Elke turk die op straat gekke dingen doet naar aanleiding van deze coup oppakken. Dubbel paspoort? Nederlands paspoort onmiddellijk intrekken + Nederlandse paspoorten van het hele gezin afnemen. Aanpakken, keihard aanpakken.
pi_163811380
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er is maar één antwoord: Elke turk die op straat gekke dingen doet naar aanleiding van deze coup oppakken. Dubbel paspoort? Nederlands paspoort onmiddellijk intrekken + Nederlandse paspoorten van het hele gezin afnemen. Aanpakken, keihard aanpakken.
Kijk, daar komt de aap uit de mouw, je bent inderdaad racistisch :)
  zondag 17 juli 2016 @ 17:50:15 #113
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163811382
'Maar dat doet die anders nooit'
'Het was zon lieve jongen'

Vooral geweld goed blijven praten. ^O^
pi_163811391
quote:
14s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kijk, daar komt de aap uit de mouw, je bent inderdaad racistisch :)
Nee hoor. Een racist wil paspoorten afpakken op grond van louter afkomst, ik op grond van gedrag. En gezien de enorme omvang en hechtheid van allochtone gezinnen gewoon het hele gezin er uit bij wangedrag.
pi_163811393
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:32 schreef Infection het volgende:

[..]

Het gaat nog wel even duren voordat de rust helemaal wedergekeerd is. Vooral omdat er nog veel verdeeldheid in de samenleving is.
dat het land verdeeld is, is een gegeven. alleen het is ook een gegeven dat het altijd verdeeld is geweest, dus niks nieuws. en verdeeldheid laten verdwijnen is imo in TR haast onmogelijk.

dat mensen gewoon thuis zijn en naar werk gaan en iedereen bezig is met de dagelijkse dingen is imo rust.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163811403
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Eigenlijk is iemand die s'ochtends vroeg een winkel overvalt geen echte overvaller en is het dus eigenlijk geen overval, want een overval pleeg je rond sluitingstijd.
etc etc en nog duizenden zulke voorbeelden kan ik noemen.
complotdenkers :W verwijs ik door naar BNW zoals ikzelf in het verleden heel vaak verwezen ben, ben zelfs een paar keer gebannen hierdoor , godverdegodver
Het is hoe dan ook een complot. Kun je leuk vinden of niet. ;)
  zondag 17 juli 2016 @ 17:51:46 #117
310008 The_Big_Lebowski
The Dude Abides
pi_163811404
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:47 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Democratie my ass. Meewerken aan een dictatuur ja.
Turkije is hard op weg een autocratie te worden.
pi_163811405
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee hoor. Een racist wil paspoorten afpakken op grond van louter afkomst, ik op grond van gedrag.
En wat hebben de overige leden 'van het hele gezin' gedaan? Een bloedband delen met de betrokkene? :')
pi_163811422
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En wat hebben de overige leden 'van het hele gezin' gedaan? Een bloedband delen met de betrokkene? :')
De tijd van softheid is voorbij. De familiebanden van allochtone gezinnen zijn dusdanig dat dit een prima maatregel is. De multiculturele samenleving is dermate ernstig dat keiharde maatregelen nodig zijn. Maar..Turkse gezinnen die zich goed gedragen hebben niets te vrezen.
  zondag 17 juli 2016 @ 17:54:43 #120
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163811445
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee hoor. Een racist wil paspoorten afpakken op grond van louter afkomst, ik op grond van gedrag. En gezien de enorme omvang en hechtheid van allochtone gezinnen gewoon het hele gezin er uit bij wangedrag.
Dus.
pi_163811456
Geef Jan gewoon gelijk, werkt echt het beste.
pi_163811460
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus.
Ghehehe.
  Moderator zondag 17 juli 2016 @ 17:56:29 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163811467
staatsgreep jongens, kappen met deze onzin


pls?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163811608
quote:
4s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat gevoel moeten ze niet op de Nos afreageren.

Daarmee nemen ze alle sympathie weg bij de kijker :')
Ik vind tot na middernacht toeteren en schreeuwen bij een consulaat al behoorlijk onbeschoft eigenlijk.
pi_163811617
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel een punt is waar vrijheid van meningsuiting eindigt. Als het niet op een fatsoenlijke manier kan, maar met geweld gepaard moet gaan ivm andere frustraties, dan maar niet.
Helemaal waar. Geweld is de grens, en die moeten ook gelijk opgepakt worden. Wat ik meer probeer te zeggen is dat de media ook een verantwoordelijkheid heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door SlugGuts op 17-07-2016 18:23:23 ]
my ambition is handicapped by my laziness
  zondag 17 juli 2016 @ 18:06:25 #126
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811618
Mogelijk gevechten gaande op Konya Airbase atm

Nog niet bevestigd. Politie schijnt opzoek te zijn naar piloten.
pi_163811620
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:59 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Waarom ze boos zijn op de NOS is omdat ze het gevoel hebben dat er eenzijdig nieuws wordt gebracht.
Bijvoorbeeld als er een aanslag in Turkije plaats vindt en daar 3 minuten een item over is en later in Parijs gebeurd, er extra nieuws uitzendingen worden uitgezonden. Komt ook nog bij dat Turkse en Marokkaanse Nederlanders vaak alleen slecht in het nieuws komen.

We leven in gescheiden sociale netwerken, verschillen in culturele smaak en communiceren zelden met elkaar. Maar wat wel door alle groepen bekeken wordt is het nieuws om 20.00. Door die gescheiden werelden van de kijkers is ook het wantrouwen groot. Als de ene groep tevreden is, voelt de andere zich niet gehoord. Het is moeilijk om die wantrouwen weg te nemen. En daar moet de NOS aan werken.

Met een camara ploeg op dat moment daar gaan filmen is olie op het vuur gooien. Ze hebben het gevoel dat we alles verdraaien.
Soms voel ik even de neiging om voortaan PVV te stemmen om mensen die dit soort onzin typen te frustreren.
pi_163811628
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vind tot na middernacht toeteren en schreeuwen bij een consulaat al behoorlijk onbeschoft eigenlijk.
Ik vind het onbeschoft dat Rutte afwacht op dat het heeft gefaald alvorens hij zijn afkeur uit :(
pi_163811632
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik vind tot na middernacht toeteren en schreeuwen bij een consulaat al behoorlijk onbeschoft eigenlijk.
Wel meer groepen mensen zijn onbeschoft.
my ambition is handicapped by my laziness
  zondag 17 juli 2016 @ 18:07:21 #130
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163811637
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het onbeschoft dat Rutte afwacht op dat het heeft gefaald alvorens hij zijn afkeur uit :(
Wat zouden ze gezegd hebben als het was gelukt?
  zondag 17 juli 2016 @ 18:07:35 #131
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163811641
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:59 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Waarom ze boos zijn op de NOS is omdat ze het gevoel hebben dat er eenzijdig nieuws wordt gebracht.
Bijvoorbeeld als er een aanslag in Turkije plaats vindt en daar 3 minuten een item over is en later in Parijs gebeurd, er extra nieuws uitzendingen worden uitgezonden. Komt ook nog bij dat Turkse en Marokkaanse Nederlanders vaak alleen slecht in het nieuws komen.

We leven in gescheiden sociale netwerken, verschillen in culturele smaak en communiceren zelden met elkaar. Maar wat wel door alle groepen bekeken wordt is het nieuws om 20.00. Door die gescheiden werelden van de kijkers is ook het wantrouwen groot. Als de ene groep tevreden is, voelt de andere zich niet gehoord. Het is moeilijk om die wantrouwen weg te nemen. En daar moet de NOS aan werken.

Met een camara ploeg op dat moment daar gaan filmen is olie op het vuur gooien. Ze hebben het gevoel dat we alles verdraaien.
Wat een flauwekul, het is gewoon de hele instelling van die groep mensen die compleet verkeerd is. Daar heeft nieuws of weet ik wat echt geen bal mee te maken.

En dat is niet alleen met dit 'incident' zo maar keer op keer dat bepaalde groepen aanstoot nemen als ze ook maar iets kritisch gevraagd word.

Of moet het NOS of welke nieuwszender voortaan maar rekening ermee gaan houden dat ze misschien wel iemand verkeer op beeld zetten die er nota bene zelf voor kiest om dat soort rare acties uit te halen?
pi_163811642
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:06 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Helemaal waar. Geweld is de grens, en die moeten ook gelijk opgepakt worden. Wat ik meer probeer te zeggen is dat de media ook een verantwoordelijk heeft.
Geloof dat dit niet gezegd mocht worden, want turkije. Dat we er in NL ook last van hebben is blijkbaar niet nieuwswaardig.
pi_163811652
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat zouden ze gezegd hebben als het was gelukt?
"Het is belangrijk voor ons on de banden met Turkije te blijven aanhouden en samen te werken aan een spoedig herstel van de democratie blabla"
pi_163811667
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het onbeschoft dat Rutte afwacht op dat het heeft gefaald alvorens hij zijn afkeur uit :(
Meen je dit of is dit weer sarcasme kuzum?
pi_163811672
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:07 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Wat een flauwekul, het is gewoon de hele instelling van die groep mensen die compleet verkeerd is. Daar heeft nieuws of weet ik wat echt geen bal mee te maken.

En dat is niet alleen met dit 'incident' zo maar keer op keer dat bepaalde groepen aanstoot nemen als ze ook maar iets kritisch gevraagd word.

Of moet het NOS of welke nieuwszender voortaan maar rekening ermee gaan houden dat ze misschien wel iemand verkeer op beeld zetten die er nota bene zelf voor kiest om dat soort rare acties uit te halen?
Als jij het allemaal zo simpel wegwimpelt met flauwekul moet jij weten. Misschien moet je naar je eigen instelling kijken plaats dat te bepalen voor een hele groep mensen.

Nieuws en media is een belangrijke beeldvorming . Daar baseren heel veel Nederlanders hun mening op. Kritische vragen stellen is prima zolang je niet maar knipt en plakt zodat er een item uit komt wat scoort bij het publiek. Dat heet stoken in de samenleving en dat is behoorlijk kwalijk.
my ambition is handicapped by my laziness
  † In Memoriam † zondag 17 juli 2016 @ 18:22:56 #136
230491 Zith
pls tip
pi_163811678

Staatsgreep van Sadam, hoe het echt moet. Degene die niet genoemd werden mochten de 'schuldigen' executeren om hun loyaliteit te bewijzen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 17 juli 2016 @ 18:23:22 #137
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811681
Het volk in Konya heeft bussen, auto's etc. op de vliegbaan gezet zodat niemand kan ontsnappen :D :D :D :D



_O_
pi_163811689
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Meen je dit of is dit weer sarcasme kuzum?
Sarcasme gulum.
pi_163811695
Turken zijn FOK! aan het aanvallen :(
pi_163811704
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:24 schreef Triggershot het volgende:
Turken zijn FOK! aan het aanvallen :(
Ik voelde de lange arm -O-
  zondag 17 juli 2016 @ 18:28:13 #141
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811737
7 man opgepakt in Konya bij airbaise.

Ook bij Sabiha Gokcen airport in Istanbul coupplegers opgepakt.
pi_163811742
het volk is net een stel hyena's.

Ik wil van mijn staatsburgerschap af als islamisten daar het voor het zeggen hebben.
  zondag 17 juli 2016 @ 18:28:43 #143
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_163811745
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:24 schreef Triggershot het volgende:
Turken zijn FOK! aan het aanvallen :(
Nee, zat gewoon een pokemon op de server
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_163811749
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het volk in Konya heeft bussen, auto's etc. op de vliegbaan gezet zodat niemand kan ontsnappen :D :D :D :D

[ afbeelding ]

_O_
''Het volk''

met je slappe propaganda
  zondag 17 juli 2016 @ 18:29:30 #145
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811754
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:28 schreef vigen98 het volgende:

[..]

''Het volk''

met je slappe propaganda
Jij weet niet eens waar Konya ligt dus waarom je praatjes komt maken snap ik niet.
  zondag 17 juli 2016 @ 18:29:32 #146
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163811755
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:20 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Als jij het allemaal zo simpel wegwimpelt met flauwekul moet jij weten. Misschien moet je naar je eigen instelling kijken plaats dat te bepalen voor een hele groep mensen.

Nieuws en media is een belangrijke beeldvorming . Daar baseren heel veel Nederlanders hun mening op. Kritische vragen stellen is prima zolang je niet maar knipt en plakt zodat er een item uit komt wat scoort bij het publiek. Dat heet stoken in de samenleving en dat is behoorlijk kwalijk.
Ik ben toch niet degene die de straat op gaat en zich als een idioot gedraagt. En ja dat noem ik flauwekul omdat de 'normale' mens wel drie keer nadenkt om daar bij te gaan staan. (Let op dan heb ik het over elke bevolkingsgroep)

Verder is het gewoon bullshit dat de media rekening ermee zou moeten houden. Geweld is en blijft geweld en is nooit goed te praten.
pi_163811764
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Jij weet niet eens waar Konya ligt dus waarom je praatjes komt maken snap ik niet.
Ik weet wel waar Konya ligt :)

slappe comeback
  zondag 17 juli 2016 @ 18:30:45 #148
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_163811768
Kan ik het als voordeel zien dat ik nu meer turks geld krijg voor 1 euro?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_163811778
Conflicts twitterde op zondag 17-07-2016 om 18:05:15 BREAKING: Firefight reported between police and pro-coup soldiers in Sabiha Gökçen Airport #Istanbul - @hasavrat https://t.co/t6weexH44i reageer retweet
Mogelijk al oud nieuws.
pi_163811783
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:30 schreef Zelfscanner het volgende:
Kan ik het als voordeel zien dat ik nu meer turks geld krijg voor 1 euro?
Als je op vakantie gaat wel ja.
pi_163811786
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:28 schreef Stimorol- het volgende:
het volk is net een stel hyena's.

Ik wil van mijn staatsburgerschap af als islamisten daar het voor het zeggen hebben.
^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 17 juli 2016 @ 18:32:14 #152
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811787
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:31 schreef Scrummie het volgende:
Conflicts twitterde op zondag 17-07-2016 om 18:05:15 BREAKING: Firefight reported between police and pro-coup soldiers in Sabiha Gökçen Airport #Istanbul - @hasavrat https://t.co/t6weexH44i reageer retweet
Mogelijk al oud nieuws.
Is zover ik weet ~10 minuten geleden afgelopen. Geen doden/gewonden en x aantal coupplegers opgepakt.
pi_163811789
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik vind het onbeschoft dat Rutte afwacht op dat het heeft gefaald alvorens hij zijn afkeur uit :(
westerse politici, die beweren dat ze democraten zijn, hadden direct toen er signalen kwamen van een coup poging in TR hun steunbetuiging moeten laten blijk aan de Turkse regering.

een ieder die dat niet heeft gedaan is geen ware democraat.

het is frappant dat wilders de enige politicus was die zijn mening gaf hierover... als er andere politici waren die hun mening hadden verkondigd over de coup poging hoor ik het graag.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 18:32:48 #154
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811793
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

^O^
Stimorol is best wel conservatief, als je haar straks het land uit wilt trappen zal dat dan niet meer gaan hé. Beetje vooruit kijken.
pi_163811810
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:28 schreef Stimorol- het volgende:
het volk is net een stel hyena's.

Ik wil van mijn staatsburgerschap af als islamisten daar het voor het zeggen hebben.
dan ben je al te laat :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 18:34:19 #156
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811814
quote:
2s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:30 schreef Zelfscanner het volgende:
Kan ik het als voordeel zien dat ik nu meer turks geld krijg voor 1 euro?
Raar genoeg niet het toppunt van dit jaar momenteel. In Mei was het 1:3,40 volgens mij
pi_163811816
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:29 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik ben toch niet degene die de straat op gaat en zich als een idioot gedraagt. En ja dat noem ik flauwekul omdat de 'normale' mens wel drie keer nadenkt om daar bij te gaan staan. (Let op dan heb ik het over elke bevolkingsgroep)

Verder is het gewoon bullshit dat de media rekening ermee zou moeten houden. Geweld is en blijft geweld en is nooit goed te praten.
Hey! Ik zie dat we van mening verschillen en langs elkaar heen praten. Laten we het hier bij houden want we gaan elkaar toch niet overtuigen ;)
my ambition is handicapped by my laziness
pi_163811827
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

^O^
Ben zelf moslim, je juicht niet goed mattie
pi_163811837
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Stimorol is best wel conservatief, als je haar straks het land uit wilt trappen zal dat dan niet meer gaan hé. Beetje vooruit kijken.
Ik wil jou zelfs niet het land uit trappen, dus de kans dat ik dat bij Stimorol wel wil, is verwaarloosbaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 17 juli 2016 @ 18:36:02 #160
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811842
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik wil jou zelfs niet het land uit trappen, dus de kans dat ik dat bij Stimorol wel wil, is verwaarloosbaar.
Stimorol is best wel goed in het bloed onder de nagels vandaan halen dus ik zou dat niet te vroeg zeggen.
pi_163811843
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

westerse politici, die beweren dat ze democraten zijn, hadden direct toen er signalen kwamen van een coup poging in TR hun steunbetuiging moeten laten blijk aan de Turkse regering.

een ieder die dat niet heeft gedaan is geen ware democraat.

het is frappant dat wilders de enige politicus was die zijn mening gaf hierover... als er andere politici waren die hun mening hadden verkondigd over de coup poging hoor ik het graag.
Jij bent zo dom om te denken dat ze Erdogan werkelijk steunen? Ik denk dat het Westen Turkije nog liever ziet zoals ze in de jaren 90 waren. Dom, achterlijk, arm, torenhoge inflatie, veel armoede en geen moer voorstellend.
  zondag 17 juli 2016 @ 18:36:35 #162
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163811848
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Stimorol is best wel goed in het bloed onder de nagels vandaan halen dus ik zou dat niet te vroeg zeggen.
Nog nooit gemerkt.
pi_163811852
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:36 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Jij bent zo dom om te denken dat ze Erdogan werkelijk steunen? Ik denk dat het Westen Turkije nog liever ziet zoals ze in de jaren 90 waren. Dom, achterlijk, arm, torenhoge inflatie, veel armoede en geen moer voorstellend.
dat is idd gebleken :X
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163811853
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Stimorol is best wel conservatief, als je haar straks het land uit wilt trappen zal dat dan niet meer gaan hé. Beetje vooruit kijken.
Mwah.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Stimorol is best wel goed in het bloed onder de nagels vandaan halen dus ik zou dat niet te vroeg zeggen.
Graag gedaan.

quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nog nooit gemerkt.
Komt wel.
  zondag 17 juli 2016 @ 18:37:11 #165
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811854
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nog nooit gemerkt.
Ze is het ergst als ze Turks gaat praten.
pi_163811859
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:35 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ben zelf moslim, je juicht niet goed mattie
Er is niets mis met moslims. Er is wel een hoop mis met Nederturken die staan te juichen bij het ontstaan van een theocratische dictatuur.

Maar misschien weet ik te weinig van je af.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_163811861
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ze is het ergst als ze Turks gaat praten.
Sus lan aq.
pi_163811862
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ze is het ergst als ze Turks gaat praten.
kan ze turks?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 18:37:47 #169
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_163811864
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:37 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Mwah.

[..]

Graag gedaan.

[..]

Komt wel.
Kijk er naar uit. :Y
  zondag 17 juli 2016 @ 18:37:53 #170
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163811867
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:37 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Sus lan aq.
:*

Politieoperaties op Sabiha Gokcen Airport en Konya airport lijken afgelopen te zijn.
pi_163811873
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Er is niets mis met moslims. Er is wel een hoop mis met Nederturken die staan te juichen bij het ontstaan van een theocratische dictatuur.

Maar misschien weet ik te weinig van je af.
Dat soort mensen zijn erg simpel en denken dat Erdogan de Georgier opkomt voor elke moslim. Ik zie wijven met make up en sloerie kleding juichen voor hem. Die begrijpen geloof ik niet zo wat deze man echt wil en waar hij voor staat.
pi_163811874
Ik denk dat die 'Turkse Nederlanders' die zo nationalistisch doen en Erdogan adoreren in een fundamentalistische identiteitscrisis zitten. Ik heb het hier over de 2e en 3e generatie.

Het is duidelijk aan hun gedrag, laag IQ, slecht Nederlands en blinde loyaliteit aan Turkije dat ze geen Nederlander zijn. Dat ziet iedereen. Maar zijn ze dan Turk? Nou nee, ze zijn niet geboren en getogen aldaar, en hun Turks is, net zoals hun Nederlands, beperkt. Eigenlijk weten ze heel weinig van Turkije. Kennen alleen het dorp van hun opa en oma en wellicht ook Istanbul. In de rest van het land zijn ze nooit geweest. Ze kennen de geschiedenis slecht. Door hun gebrekkige Turks hoort iedereen daar dat ze uit het buitenland komen.

Kortom, ze worden daar ook niet voor vol aangezien, maar dat willen ze wel. Vandaar die overdreven bewijsdrang om wel voor vol aangezien te worden. Daarom wapperen ze zo driftig met de Turkse vlag en schreeuwen luidkeels hoeveel ze van Turkije en hun leider houden.

Dit geldt trouwens ook voor Marokkanen en Hindoestanen in Nederland. Die weten opvallend weinig over de landen waarover ze claimen zoveel van te houden. Zijn ook opvallend onbereisd in die landen. Het is allemaal bla bla zonder enige substantie.
pi_163811890
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

:*

Politieoperaties op Sabiha Gokcen Airport en Konya airport lijken afgelopen te zijn.
Was grapje, siert een vrouw niet.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:38 schreef Homey het volgende:
Ik denk dat die 'Turkse Nederlanders' die zo nationalistisch doen en Erdogan adoreren in een fundamentalistische identiteitscrisis zitten. Ik heb het hier over de 2e en 3e generatie.

Het is duidelijk aan hun gedrag, laag IQ, slecht Nederlands en blinde loyaliteit aan Turkije dat ze geen Nederlander zijn. Dat ziet iedereen. Maar zijn ze dan Turk? Nou nee, ze zijn niet geboren en getogen aldaar, en hun Turks is, net zoals hun Nederlands, beperkt. Eigenlijk weten ze heel weinig van Turkije. Kennen alleen het dorp van hun opa en oma en wellicht ook Istanbul. In de rest van het land zijn ze nooit geweest. Ze kennen de geschiedenis slecht. Door hun gebrekkige Turks hoort iedereen daar dat ze uit het buitenland komen.

Kortom, ze worden daar ook niet voor vol aangezien, maar dat willen ze wel. Vandaar die overdreven bewijsdrang om wel voor vol aangezien te worden. Daarom wapperen ze zo driftig met de Turkse vlag en schreeuwen luidkeels hoeveel ze van Turkije en hun leider houden.

Dit geldt trouwens ook voor Marokkanen en Hindoestanen in Nederland. Die weten opvallend weinig over de landen waarover ze claimen zoveel van te houden. Zijn ook opvallend onbereisd in die landen. Het is allemaal bla bla zonder enige substantie.
Kan, maar Turken die hier geboren en getogen zijn kun je niet zo zien als nederlanders. Het zijn gewoon Turken die nog altijd naar Turkije smachten. Ik ken er ook enkelen die terug gegaan zijn en velen die nog hopen terug te gaan.

Ken er ook een paar die teruggekomen zijn. Beviel ze niet.
pi_163811893
http://www.volkskrant.nl/(...)uitgesteld~a4341316/

Erdogan is een dwaas en kan niet wachten de doodstraf in te voeren en zijn land in een isolement te gooien. Leve Erdogan.
pi_163811903
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:38 schreef Homey het volgende:
Ik denk dat die 'Turkse Nederlanders' die zo nationalistisch doen en Erdogan adoreren in een fundamentalistische identiteitscrisis zitten. Ik heb het hier over de 2e en 3e generatie.

wij zijn de nieuwe nederlanders.

deal with it 8-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 18:43:23 #176
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163811914
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:40 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)uitgesteld~a4341316/

Erdogan is een dwaas en kan niet wachten de doodstraf in te voeren en zijn land in een isolement te gooien. Leve Erdogan.
Als ze dat door gaan zetten gaan er veel militairen sneuvelen die grotendeels niks eraan hebben kunnen doen.
pi_163811916
Het is niet Erdogan niet je moet vrezen, maar een deel van de bevolking daar die het liefst zouden willen dat er in Turkije veranderd in een nieuw Iran:

"De duizenden mensen die de straat opgingen om het tegen de soldaten op te nemen hadden maar een leus in de mond: Allahu Ekber (Allah is groot)."

"Veel mannen die de tanks beklommen, hadden zich in religieuze kledingdracht getooid. Jonge soldaten die naar later bleek van niets afwisten en dachten dat ze aan een militaire oefening meededen, werden gelyncht door mannen met lange baarden. Een van de soldaten werd op IS-achtige wijze op een brug onthoofd."

"Eerder kwamen verschillende enquętebureaus met de mededeling dat bijna 10 procent van de Turken sympathiseert met IS. Dat percentage groeide in de loop der jaren, totdat het bekende onderzoeksbureau Gezici enkele dagen voor de couppoging op zijn website kopte: '42,9 procent van de Turken sympathiseert met IS.'

"Een klein deel van die sympathisanten ging in de roerige nacht de straat op. Hun daden waren een waarschuwing voor iedereen die voortaan zijn stem durft te verheffen tegen hun leider. Een leider die de volgende dag een uitzinnige menigte toesprak en liet doorschemeren dat de doodstraf heringevoerd gaat worden, iets wat later door zijn premier bevestigd werd."

https://decorrespondent.n(...)34516615940-7b4e701c
my ambition is handicapped by my laziness
  † In Memoriam † zondag 17 juli 2016 @ 18:44:21 #178
137949 Disana
pi_163811925
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:40 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)uitgesteld~a4341316/

Erdogan is een dwaas en kan niet wachten de doodstraf in te voeren en zijn land in een isolement te gooien. Leve Erdogan.
En maar blijven roepen dat Gülen erachter zit. Erdogan spint garen bij deze coup.
pi_163811934
quote:
13s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:43 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Als ze dat door gaan zetten gaan er veel militairen sneuvelen die grotendeels niks eraan hebben kunnen doen.
Dat gaat toch gebeuren want hij heeft alle Gülen aanhangers al als schuldigen aangewezen. Overigens zou men de doodstraf niet mogen opleggen want die straf bestond niet tijdens de coup. Het geeft allemaal wel aan wat voor dictator hij is maar de Turken vinden het prachtig.
  zondag 17 juli 2016 @ 18:45:22 #180
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163811936
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:44 schreef Disana het volgende:

[..]

En maar blijven roepen dat Gülen erachter zit. Erdogan spint garen bij deze coup.
*Erdogan organiseerde deze "coup".
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163811937
Waar zijn de beelden van de onthoofding?
pi_163811945
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:43 schreef SlugGuts het volgende:
Het is niet Erdogan niet je moet vrezen, maar een deel van de bevolking daar die het liefst zouden willen dat er in Turkije veranderd in een nieuw Iran:

"De duizenden mensen die de straat opgingen om het tegen de soldaten op te nemen hadden maar een leus in de mond: Allahu Ekber (Allah is groot)."

"Veel mannen die de tanks beklommen, hadden zich in religieuze kledingdracht getooid. Jonge soldaten die naar later bleek van niets afwisten en dachten dat ze aan een militaire oefening meededen, werden gelyncht door mannen met lange baarden. Een van de soldaten werd op IS-achtige wijze op een brug onthoofd."

"Eerder kwamen verschillende enquętebureaus met de mededeling dat bijna 10 procent van de Turken sympathiseert met IS. Dat percentage groeide in de loop der jaren, totdat het bekende onderzoeksbureau Gezici enkele dagen voor de couppoging op zijn website kopte: '42,9 procent van de Turken sympathiseert met IS.'

"Een klein deel van die sympathisanten ging in de roerige nacht de straat op. Hun daden waren een waarschuwing voor iedereen die voortaan zijn stem durft te verheffen tegen hun leider. Een leider die de volgende dag een uitzinnige menigte toesprak en liet doorschemeren dat de doodstraf heringevoerd gaat worden, iets wat later door zijn premier bevestigd werd."

https://decorrespondent.n(...)34516615940-7b4e701c
hier ben ik gestopt met lezen

quote:
Vrijdagnacht kan de geschiedenis in als de nacht waarin de republiek van Recep Tayyip Erdogan opgericht werd. De nacht waarin zijn radicaal islamitische aanhangers een bloedbad aanrichtten op straat. De nacht waarin zijn (erdogan) radicaal islamitische aanhangers een bloedbad aanrichtten op straat.
ajb zeg :') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 18:46:37 #184
117098 Hathor
Effe niet
pi_163811957
Maar vanaf nu dus niet meer alleen Turken vs koerden rellen, maar ook Erdoturken vs Gulenturken? Het aanbod breidt zich uit. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163811962
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:45 schreef Stimorol- het volgende:
Waar zijn de beelden van de onthoofding?
er is geen onthoofding geweest maar waarschijnlijk is iemands keel doorgesneden als je kijkt naar de hoeveelheid bloed
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163811975
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:46 schreef Hathor het volgende:
Maar vanaf nu dus niet meer alleen Turken vs koerden rellen, maar ook Erdoturken vs Gulenturken? Het aanbod breidt zich uit. :')
turkije O+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 18:47:55 #187
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163811990
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

er is geen onthoofding geweest maar waarschijnlijk is iemands keel doorgesneden als je kijkt naar de hoeveelheid bloed
Oh da's niet zo erg natuurlijk, gelukkig maar.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163812003
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

hier ben ik gestopt met lezen

[..]

ajb zeg :') :') :')
Die man heeft gevoel voor drama dat moet ik toegeven. Maar als je dit filmpje ziet van jongeren in Istanbul die tijdens ramadan de nieuwe plaat van Radiohead luisteren in een platenzaak met een genot van een biertje, opeens wat mannen binnen komen die het daar niet mee eens zijn.
my ambition is handicapped by my laziness
  zondag 17 juli 2016 @ 18:49:48 #189
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_163812015
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat gaat toch gebeuren want hij heeft alle Gülen aanhangers al als schuldigen aangewezen. Overigens zou men de doodstraf niet mogen opleggen want die straf bestond niet tijdens de coup. Het geeft allemaal wel aan wat voor dictator hij is maar de Turken vinden het prachtig.
Dat zit er dik in ja, die veroordeling dat gulen het was was er nog voordat de coup was afgelopen.

Ben vooral benieuwd hoe de NAVO, EU en Amerika hierop gaan reageren en wat de gevolgen daarvan voor de rest van de wereld gaan zijn.
pi_163812032
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:48 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Die man heeft gevoel voor drama dat moet ik toegeven. Maar als je dit filmpje ziet van jongeren in Istanbul die tijdens ramadan de nieuwe plaat van Radiohead luisteren in een platenzaak met een genot van een biertje, opeens wat mannen binnen komen die het daar niet mee eens zijn.
verwerpelijk gedrag wat je hier ziet. mbt deze beelden heeft erdo dit gedrag ook veroordeeld.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812038
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Soms voel ik even de neiging om voortaan PVV te stemmen om mensen die dit soort onzin typen te frustreren.
Alles word er aan gegaan om wangedrag van allochtonen goed te praten.
Het is triest dat conflicten die zich ver van Nederland vandaan afspelen hier worden uitgevochten. Het lijkt mij dat we het er allemaal over eens zijn dat dit niet acceptabel is.
pi_163812043
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

er is geen onthoofding geweest maar waarschijnlijk is iemands keel doorgesneden als je kijkt naar de hoeveelheid bloed
Ik walg serieus steeds meer van Turkije. Ik heb dit gevoel nog nooit gehad.
pi_163812061
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:52 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Die man heeft gevoel voor drama dat moet ik toegeven.

Maar als je dit filmpje ziet van jongeren in Istanbul die tijdens ramadan de nieuwe plaat van Radiohead luisteren in een platenzaak met een genot van een biertje. Er opeens wat mannen met baarden binnen komen en hun elkaar slaan omdat er volgens hun niet gedronken mag worden, is tamelijk bizar te noemen.
Idioten heb je overal :)
  zondag 17 juli 2016 @ 18:54:20 #195
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812063
Voor de Turken hier: Over ~5 minuten is terreurdesundige Mete Yarar te zien op CNN Turk, die man is een genot om naar te luisteren _O_
  zondag 17 juli 2016 @ 18:54:38 #196
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812064
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:52 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

Die man heeft gevoel voor drama dat moet ik toegeven.

Maar als je dit filmpje ziet van jongeren in Istanbul die tijdens ramadan de nieuwe plaat van Radiohead luisteren in een platenzaak met een genot van een biertje. Er opeens wat mannen met baarden binnen komen en hun elkaar slaan omdat er volgens hun niet gedronken mag worden, is tamelijk bizar te noemen.
Als je tijdens de ramadan alcohol drinkt kunnen hier en daar wat idioten opduiken. Kan gebeuren :s)
pi_163812085
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je tijdens de ramadan alcohol drinkt kunnen hier en daar wat idioten opduiken. Kan gebeuren :s)
Je bent nu wangedrag aan het goed praten.
pi_163812086
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je tijdens de ramadan alcohol drinkt kunnen hier en daar wat idioten opduiken. Kan gebeuren :s)
Waarom praat je dit goed?
  zondag 17 juli 2016 @ 18:56:45 #199
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812089
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:56 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom praat je dit goed?
Ik keur het niet goed, ik begrijp het wel.
pi_163812095
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:52 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik walg serieus steeds meer van Turkije. Ik heb dit gevoel nog nooit gehad.
ik heb nooit gewalgd van Turkije. soms zie ik gedrag van Turken waar ik van walg.

dit is walgelijk bv. een pantservoertuig gaat dwars door, over autos heen waarin burgers zitten.

https://www.facebook.com/(...)0928684/?pnref=story

de bestuurder van dat voertuig mag wmb aan de galg.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812102
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Voor de Turken hier: Over ~5 minuten is terreurdesundige Mete Yarar te zien op CNN Turk, die man is een genot om naar te luisteren _O_
why een genot?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812110
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je bent nu wangedrag aan het goed praten.
eens die shit had niet gehoeven
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 18:58:35 #203
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812112
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

why een genot?
Heeft veel te vertellen, weet veel. Zeker ten tijde van begin van operaties in het Zuid-Oosten. Staat volgens mij zelfs op de dodenlijst van de PKK, zegt genoeg :P
pi_163812116
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je tijdens de ramadan alcohol drinkt kunnen hier en daar wat idioten opduiken. Kan gebeuren :s)
Pardon? Istanbul is (nog) een hele hippe stad en had hier echt niet zo veel last van als vroeger. ik kan het weten ben er namelijk vrij vaak geweest en heb vrienden wonen daar. Na de protesten in Gezi park in 2013 is het langzamerhand veranderd. Jonge turken die gematigd of helemaal geen geloof aan hangen zien hun stad veranderen met regels die er eerst niet waren.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_163812117
quote:
9s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik keur het niet goed, ik begrijp het wel.
Maar je leeft zelf in een vrij land en ziet de voordelen daarvan. Stel dat moslims verboden werd in NL om te vasten (meerderheid in NL is inmiddels wel atheist), zou je dat dan ook begrijpen?
  zondag 17 juli 2016 @ 18:58:52 #206
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163812119
quote:
9s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik keur het niet goed, ik begrijp het wel.
Je lijkt wel een geradicaliseerde PVV'er.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 17 juli 2016 @ 18:59:07 #207
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_163812123
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik heb nooit gewalgd van Turkije. soms zie ik gedrag van Turken waar ik van walg.

dit is walgelijk bv. een pantservoertuig gaat dwars door, over autos heen waarin burgers zitten.

https://www.facebook.com/(...)0928684/?pnref=story

de bestuurder van dat voertuig mag wmb aan de galg.
Da's wel een bizar geval ja, beetje vergelijkbaar met die idioot in Nice.
pi_163812136
quote:
9s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik keur het niet goed, ik begrijp het wel.
ik begrijp het en ik heb er begrip voor zijn twee verschillende dingen.

ik begrijp de aversie tegen alcohol gebruik, maar dan moet je niet tegelijkertijd agressief doen tegen mens, dan ben je immers hypocriet. dus ik heb er geen begrip voor.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 19:00:26 #209
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163812140
quote:
11s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:59 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Da's wel een bizar geval ja, beetje vergelijkbaar met die idioot in Nice.
Ze stonden in de weg ;(

Gek filmpje wel jezus
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163812141
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Heeft veel te vertellen, weet veel. Zeker ten tijde van begin van operaties in het Zuid-Oosten. Staat volgens mij zelfs op de dodenlijst van de PKK, zegt genoeg :P
ik ga ff kijken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812151
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:57 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik heb nooit gewalgd van Turkije. soms zie ik gedrag van Turken waar ik van walg.

dit is walgelijk bv. een pantservoertuig gaat dwars door, over autos heen waarin burgers zitten.

https://www.facebook.com/(...)0928684/?pnref=story

de bestuurder van dat voertuig mag wmb aan de galg.
Onvergeeflijk sws, geweld is sws niet te vergeven. Ik ben niet zo'n fan van de doodstraf: Allah geeft, Allah neemt.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:01:06 #212
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812153
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:58 schreef SlugGuts het volgende:
don? Istanbul is (nog) een hele hippe stad en had hier echt niet zo veel last van als vroeger. ik kan het weten ben er namelijk vrij vaak geweest en heb vrienden wonen daar. Na de protesten in Gezi park in 2013 is het langzamerhand veranderd. Jonge turken die gematigd of helemaal geen geloof aan hangen zien hun stad veranderen met regels die er eerst niet war
Veel jongeren hebben toen de behoefte gehad zich bij (rechtse) groeperingen aan te sluiten nadat veel linkse groeperingen hier en daar de boel overnamen.
pi_163812165
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Onvergeeflijk sws, geweld is sws niet te vergeven. Ik ben niet zo'n fan van de doodstraf: Allah geeft, Allah neemt.
ik ben ook niet voor de dood straf.

wat de coup plegers zegt mijn emotie, allemaal aan de galg en zegt mijn ratio, je zaait zo nog meer haat
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 19:02:38 #214
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812170
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik begrijp het en ik heb er begrip voor zijn twee verschillende dingen.

ik begrijp de aversie tegen alcohol gebruik, maar dan moet je niet tegelijkertijd agressief doen tegen mens, dan ben je immers hypocriet. dus ik heb er geen begrip voor.
Ik kijk er niet van op dat het gebeurt, veel veranderingen met name bij rechtse groeperingen, ze zijn publiekelijk veel meer aanwezig. Dat is ook te zien aan het gerommel bij de MHP, steeds meer mensen die in opstand komen tegen de leiding.
pi_163812214


Alleged coup generals beaten and tortured by 'defenders of democracy' after failed coup.

Middelste vooraan herken ik voormalig staf-chef van de luchtmacht Ozturk in.
I´m back.
pi_163812225
hier wordt iemand die met de handen omhoog staat op de brug waar er zoveel mensen zijn omgekomen geexecuteerd

https://www.facebook.com/selami.haktan.9/posts/319198241756729
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812234
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ben ook niet voor de dood straf.

wat de coup plegers zegt mijn emotie, allemaal aan de galg en zegt mijn ratio, je zaait zo nog meer haat
Emotie hoort niet thuis in een rechtstaat, daarom faalt Turkije keer op keer.
pi_163812239
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:05 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

Alleged coup generals beaten and tortured by 'defenders of democracy' after failed coup.

Middelste vooraan herken ik voormalig staf-chef van de luchtmacht Ozturk in.
de galg zou mooi zijn :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812249
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:06 schreef Slayage het volgende:
hier wordt iemand die met de handen omhoog staat op de brug waar er zoveel mensen zijn omgekomen geexecuteerd

https://www.facebook.com/selami.haktan.9/posts/319198241756729
slecht beeld. heb je iets beters?
pi_163812254
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:06 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Emotie hoort niet thuis in een rechtstaat, daarom faalt Turkije keer op keer.
ik ben geen rechtsstaat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812261
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

de galg zou mooi zijn :Y
:r Ga lekker in Saudi of Iran wonen man.
pi_163812263
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

slecht beeld. heb je iets beters?
zet je bril op schoonheid
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812272
quote:
99s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

zet je bril op schoonheid
Guzel konus bak

Ik zie het niet zo goed.
pi_163812276
Het is niet verboden om tijdens ramadan drank te drinken in Turkije. Daarom moet je deze mannen hard straffen als die het recht in eigen handen nemen omdat dat hun overtuiging is. Dat is onvoldoende gebeurd, waardoor er heel veel jongeren die week de straat op zijn gegaan om te protesteren hiertegen. Ook die demonstratie werd weer hardhandig de kop in gedrukt.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_163812277
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

:r Ga lekker in Saudi of Iran wonen man.
zijn beide kutlanden om te wonen, ben gewoon een TATA in hart en nieren 8-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812284
Zie net dat m'n krant van gisteren (de standaard) toch al over de coup-poging berichtte. Moet geschreven zijn toen het nog maar net begonnen was (deadline rond 22:00 a 22:30). Toen zei de (voormalige) Turkije correspondent reeds:
quote:
Wat de precieze reden van een eventuele staatsgreep of poging tot staatsgreep kan zijn, is onduidelijk, zegt Vermeiren. ‘Mogelijk draait dit dan om onvrede met het buitenlandbeleid van president Erdogan. De laatste twee weken zijn daar wel bijsturingen aan gebeurd, maar too little, too late.’

Vermeiren wijst op de spanningen tussen de AK-partij van Erdogan en de Gülen-beweging. Die wordt door Erdogan als een terroristische organisatie beschouwd.

Een andere mogelijkheid is dat Erdogan er zelf een hand in heeft. ‘Het is zo’n cynische schurk dat je dat gewoonweg niet mag uitsluiten. Hij wilde altijd al naar een sterk presidentieel systeem, met nog meer macht voor hem. En via parlementaire weg zou hij dat nooit bereiken.’
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_163812289
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Guzel konus bak

Ik zie het niet zo goed.
je ziet die gast met zijn handen omhoog en je ziet die soldaat schieten waarop die neer gaat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812324
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Guzel konus bak

Ik zie het niet zo goed.
https://www.facebook.com/trthaber/videos/1253175834700765/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812344
my ambition is handicapped by my laziness
pi_163812351
Dit lijkt op een valse vlag door Erdogan zelf

- Waarom werd het niet midden in de nacht uitgevoerd op een moment dat de meeste ministers en Erdogan aanhang aan het slapen was? De president en de ministers hadden dan bij aanvang uit hun bed gelicht kunnen worden
- de president en de ministers zijn niet gelijk gearresteerd
- ze hadden niet TURKSAT bezet. Dan hadden ze alle zenders uit de lucht kunnen halen. Ze hadden alleen de staatszenders aan kunnen laten van waaruit ze konden uitzenden.
- Erdogan wist nagenoeg vanaf het begin te vertellen dat het maar om een klein deel van het leger ging en vanaf het begin had hij het over Gulen.

Kortom, hier hangt een luchtje aan.
pi_163812363
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:12 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Mensen worden belaagd. Nergens politie te bekennen :{
Mensen moeten het recht hebben om die islamitische apen neer te schieten als we hun handjes niet thuis kunnen houden.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:13:55 #232
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812378
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:12 schreef polderturk het volgende:
Dit lijkt op een valse vlag door Erdogan zelf

- Waarom werd het niet midden in de nacht uitgevoerd op een moment dat de meeste ministers en Erdogan aanhang aan het slapen was? De president en de ministers hadden dan bij aanvang uit hun bed gelicht kunnen worden
- de president en de ministers zijn niet gelijk gearresteerd
- ze hadden niet TURKSAT bezet. Dan hadden ze alle zenders uit de lucht kunnen halen. Ze hadden alleen de staatszenders aan kunnen laten van waaruit ze konden uitzenden.
- Erdogan wist nagenoeg vanaf het begin te vertellen dat het maar om een klein deel van het leger ging en vanaf het begin had hij het over Gulen.

Kortom, hier hangt een luchtje aan.
Ze hadden bij Turksat 2 medewerkers dood geschoten, lul niet zo slap. Ze hebben de technische kennis verder niet om er iets aan te doen. Ook bij Dogan Medya center konden ze niks doen en kon CNN Turk gewoon blijven uitzenden.
pi_163812379
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:08 schreef crystal_meth het volgende:
Zie net dat m'n krant van gisteren (de standaard) toch al over de coup-poging berichtte. Moet geschreven zijn toen het nog maar net begonnen was (deadline rond 22:00 a 22:30). Toen zei de (voormalige) Turkije correspondent reeds:

[..]

Wie wordt er gequote in dat dikgedrukte deel?
pi_163812399
quote:
Zoals jij zei:

Mijn emotie zegt: geberin lan, sictigim hacilari.

Maar rationeel weet ik natuurlijk dat dit not done is.
pi_163812404
arabthomness twitterde op zondag 17-07-2016 om 18:25:33 No this is not a picture of a chicken farm, these are soldiers in #Turkey accused of supporting the coup https://t.co/myWv20g5B2 reageer retweet
I´m back.
pi_163812429
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wie wordt er gequote in dat dikgedrukte deel?
Dirk Vermeiren, tot 2014 Turkije-correspondent voor de VRT (en enkele Vlaamse kranten + weekbladen en Elsevier en AD).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 17 juli 2016 @ 19:16:48 #237
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812433
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:15 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Zoals jij zei:

Mijn emotie zegt: geberin lan, sictigim hacilari.

Maar rationeel weet ik natuurlijk dat dit not done is.
Dit zijn militairen. Ze moeten voor een militair rechtbank verschijnen en degene die schuldig zijn en een hoge rank hebben (en dus willens en wetens hier aan meegewerkt hebben) moeten opgehangen worden. Dit is hoogverraad, daar is geen andere straf voor.
pi_163812439
quote:
15s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
arabthomness twitterde op zondag 17-07-2016 om 18:25:33 No this is not a picture of a chicken farm, these are soldiers in #Turkey accused of supporting the coup https://t.co/myWv20g5B2 reageer retweet
[ afbeelding ]
ik dacht ook eerst dat het kippen waren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_163812448
quote:
15s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
arabthomness twitterde op zondag 17-07-2016 om 18:25:33 No this is not a picture of a chicken farm, these are soldiers in #Turkey accused of supporting the coup https://t.co/myWv20g5B2 reageer retweet
[ afbeelding ]
Turkey farm :')
my ambition is handicapped by my laziness
pi_163812463
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:17 schreef SlugGuts het volgende:

[..]

[..]

Turkey farm :')
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:17 schreef SlugGuts het volgende:

Turkey farm :')
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 17 juli 2016 @ 19:19:09 #241
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163812483
Nu we alles beter in beschouwing kunnen nemen blijkt dat Erdogan een Hitlertje doet hier. Ik hou niet van Godwins, maar hier lijkt een Godwin me wel op z'n plaats.

Deze "coup" doet me denken aan een combinatie van de Rijksdagbrand van februari 1933 (waarna Hitler alle macht naar zich toe trok) en de Nacht van de Lange Messen (juli 1934), waarbij hij z'n voormalige medestanders van de SA een kopje kleiner liet maken.

De arrestatie van verschillende delen van het leger alsook de rechters doet vermoeden dat dit een soortgelijke actie is. Er is weinig reden om aan te nemen dat het Turkse leger zo'n amateuristische poging zou wagen tot een coup.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 17 juli 2016 @ 19:20:14 #242
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812509
Turkse inlichtingendienst luisterden de militairen af die richting Erdogan gingen om hem te vermoorden.

Hij is dus net op tijd ontsnapt.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:21:41 #243
28033 Pek
je moet wat
pi_163812537
quote:
11s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:

Hij is dus net op tijd ontsnapt.
Hij zat in Mongolië voor een of andere top. :?
Vreemd moment om een coup te plegen, false flag 101.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:22:20 #244
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812549
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:21 schreef Pek het volgende:

[..]

Hij zat in Mongolië voor een of andere top. :?
Vreemd moment om een coup te plegen, false flag 101.
Nee, hij was in Marmaris. Dat in Mongolië is bullshit, net als alle andere berichten waarin hij zo'n beetje langs alle Europese landen is geweest voor asielaanvragen.
pi_163812551
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dit zijn militairen. Ze moeten voor een militair rechtbank verschijnen en degene die schuldig zijn en een hoge rank hebben (en dus willens en wetens hier aan meegewerkt hebben) moeten opgehangen worden. Dit is hoogverraad, daar is geen andere straf voor.
Flikker op. Turkije kent geen doodstraf goddank.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:23:00 #246
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812560
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Flikker op. Turkije kent geen doodstraf goddank.
Voor hoogverraad mogen militaire rechtbanken het wel weer invoeren. :)
pi_163812570
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Voor hoogverraad mogen militaire rechtbanken het wel weer invoeren. :)
Erodgannetje hangt nog wel iets teveel aan de EU om dat te doen.
pi_163812589
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:19 schreef Lothiriel het volgende:
Nu we alles beter in beschouwing kunnen nemen blijkt dat Erdogan een Hitlertje doet hier. Ik hou niet van Godwins, maar hier lijkt een Godwin me wel op z'n plaats.

Deze "coup" doet me denken aan een combinatie van de Rijksdagbrand van februari 1933 (waarna Hitler alle macht naar zich toe trok) en de Nacht van de Lange Messen (juli 1934), waarbij hij z'n voormalige medestanders van de SA een kopje kleiner liet maken.

De arrestatie van verschillende delen van het leger alsook de rechters doet vermoeden dat dit een soortgelijke actie is. Er is weinig reden om aan te nemen dat het Turkse leger zo'n amateuristische poging zou wagen tot een coup.
:Y
pi_163812626
Er kan zoveel mogelijk zijn:

Gulen die dit heeft gedaan ism de VS
Erdogan die dit heeft gedaan om alles monddood te maken
Het sulletjes leger dat echt dacht iets te doen
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 19:26:53 #250
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163812635
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:19 schreef Lothiriel het volgende:
Nu we alles beter in beschouwing kunnen nemen blijkt dat Erdogan een Hitlertje doet hier. Ik hou niet van Godwins, maar hier lijkt een Godwin me wel op z'n plaats.

Deze "coup" doet me denken aan een combinatie van de Rijksdagbrand van februari 1933 (waarna Hitler alle macht naar zich toe trok) en de Nacht van de Lange Messen (juli 1934), waarbij hij z'n voormalige medestanders van de SA een kopje kleiner liet maken.

De arrestatie van verschillende delen van het leger alsook de rechters doet vermoeden dat dit een soortgelijke actie is. Er is weinig reden om aan te nemen dat het Turkse leger zo'n amateuristische poging zou wagen tot een coup.
Dit.
pi_163812643
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:12 schreef polderturk het volgende:
Dit lijkt op een valse vlag door Erdogan zelf

- Waarom werd het niet midden in de nacht uitgevoerd op een moment dat de meeste ministers en Erdogan aanhang aan het slapen was? De president en de ministers hadden dan bij aanvang uit hun bed gelicht kunnen worden
- de president en de ministers zijn niet gelijk gearresteerd
- ze hadden niet TURKSAT bezet. Dan hadden ze alle zenders uit de lucht kunnen halen. Ze hadden alleen de staatszenders aan kunnen laten van waaruit ze konden uitzenden.
- Erdogan wist nagenoeg vanaf het begin te vertellen dat het maar om een klein deel van het leger ging en vanaf het begin had hij het over Gulen.

Kortom, hier hangt een luchtje aan.
Ik snap je beredenering

Maar het nieuws wist al voor Erdogan's facetime bericht dat het om een klein deel ging. Erdogan had immers al delen van het leger vervangen door z'n eigen aanhang. Dat had hij zelf ook kunnen bedenken, en dat deed hij.

Verder hou ik het op een mislukte actie van een kleine groep idealisten / terroristen (het is maar welke kant je aanhangt) die gehoopt hadden dat ze meer support zouden krijgen gaandeweg het proces. En dit alles voordat ze zelf vervangen zouden worden door AKP gezinden en niets meer konden beginnen. Zolang ze nog deel van het leger uitmaakten kon het. Dat het Erdogan wel goed uitkwam is een tweede.
pi_163812661
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dit zijn militairen. Ze moeten voor een militair rechtbank verschijnen en degene die schuldig zijn en een hoge rank hebben (en dus willens en wetens hier aan meegewerkt hebben) moeten opgehangen worden. Dit is hoogverraad, daar is geen andere straf voor.
Dat jij nog niet opgepakt bent met je radicale ideeën.
pi_163812662
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:19 schreef Lothiriel het volgende:
Nu we alles beter in beschouwing kunnen nemen blijkt dat Erdogan een Hitlertje doet hier. Ik hou niet van Godwins, maar hier lijkt een Godwin me wel op z'n plaats.

Deze "coup" doet me denken aan een combinatie van de Rijksdagbrand van februari 1933 (waarna Hitler alle macht naar zich toe trok) en de Nacht van de Lange Messen (juli 1934), waarbij hij z'n voormalige medestanders van de SA een kopje kleiner liet maken.

De arrestatie van verschillende delen van het leger alsook de rechters doet vermoeden dat dit een soortgelijke actie is. Er is weinig reden om aan te nemen dat het Turkse leger zo'n amateuristische poging zou wagen tot een coup.
Tijdgebrek kan een vrij simpele verklarende factor zijn. Het ironische is dat iedereen hier ten tijde van de coup nog riep hoe geweldig georganiseerd het allemaal verliep.
Mensen hebben sowieso nogal de neiging om te overschatten hoe capabel organisaties zijn. Een poging tot coup met gedeeltelijke steun van het leger en op vele plekken mogelijke verraders of verstorende elementen is niet zo heel makkelijk uit te voeren natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 17 juli 2016 @ 19:28:26 #254
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163812667
quote:
15s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:15 schreef Ryan3 het volgende:
arabthomness twitterde op zondag 17-07-2016 om 18:25:33 No this is not a picture of a chicken farm, these are soldiers in #Turkey accused of supporting the coup https://t.co/myWv20g5B2 reageer retweet
[ afbeelding ]
Degoutant dit.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 17 juli 2016 @ 19:28:56 #255
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163812673
En dit laat Europa zomaar toe?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163812684
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:12 schreef polderturk het volgende:
Dit lijkt op een valse vlag door Erdogan zelf

- Waarom werd het niet midden in de nacht uitgevoerd op een moment dat de meeste ministers en Erdogan aanhang aan het slapen was? De president en de ministers hadden dan bij aanvang uit hun bed gelicht kunnen worden
- de president en de ministers zijn niet gelijk gearresteerd
- ze hadden niet TURKSAT bezet. Dan hadden ze alle zenders uit de lucht kunnen halen. Ze hadden alleen de staatszenders aan kunnen laten van waaruit ze konden uitzenden.
- Erdogan wist nagenoeg vanaf het begin te vertellen dat het maar om een klein deel van het leger ging en vanaf het begin had hij het over Gulen.

Kortom, hier hangt een luchtje aan.
Het was 100% geen echte coup. Echt smerig wat Erdogan in staat is om zijn presidentiële systeem langzaam in te voeren. Echt kotsmisselijk dat sommige mensen op FOK nog steeds achter hem staan.
pi_163812685
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:28 schreef banaantjeEE het volgende:
En dit laat Europa zomaar toe?
Normaal misschien niet, maar met al die vluchtelingen, ja.
pi_163812690
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:28 schreef banaantjeEE het volgende:
En dit laat Europa zomaar toe?
De democratie is gered, ze zijn allemaal blij.
Voor de rest kan de EU daar niets aan doen. Erdogan is nu dictator in zijn eigen land, binnenlandse aangelegenheden.
I´m back.
pi_163812703
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:28 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Dat jij nog niet opgepakt bent met je radicale ideeën.
Ah joh, dit was eerst een MHP gevalletje wat veranderd is in AKP liefhebber. Neit srs nemen.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:31:39 #260
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812718
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tijdgebrek kan een vrij simpele verklarende factor zijn. Het ironische is dat iedereen hier ten tijde van de coup nog riep hoe geweldig georganiseerd het allemaal verliep.
Mensen hebben sowieso nogal de neiging om te overschatten hoe capabel organisaties zijn. Een poging tot coup met gedeeltelijke steun van het leger en op vele plekken mogelijke verraders of verstorende elementen is niet zo heel makkelijk uit te voeren natuurlijk.
Het grootste probleem voor de coupplegers is dat de vanaf de ultieme top/Chief of General staff niet met zich mee hadden. Die hadden ze namelijk ontvoerd en onder schot gehouden. Ze hadden geen controle over het eerste leger van Turkije en faalden met het vermoorden/onderscheppen van Erdogan. Als ze Erdogan hadden vermoord had dit compleet anders kunnen lopen.
pi_163812719
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ze hadden bij Turksat 2 medewerkers dood geschoten, lul niet zo slap. Ze hebben de technische kennis verder niet om er iets aan te doen. Ook bij Dogan Medya center konden ze niks doen en kon CNN Turk gewoon blijven uitzenden.
Ze hadden TURKSAT niet bezet. Als ze het hadden bezet, dan konden ze mensen dwingen de uitzendingen te stoppen. Erdogan heeft dit zelf georkestreerd. Ook hadden ze geen van de ministers en president gearresteerd. Ook hadden ze het niet midden in de nacht uitgevoerd.
pi_163812722
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:28 schreef banaantjeEE het volgende:
En dit laat Europa zomaar toe?
LOL, duh. Heb je gezien dat Turkije gunstig ligt en dat het Westen Turkije hard nodig heeft?
  zondag 17 juli 2016 @ 19:32:24 #263
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812727
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze hadden TURKSAT niet bezet. Als ze het hadden bezet, dan konden ze mensen dwingen de uitzendingen te stoppen. Erdogan heeft dit zelf georkestreerd. Ook hadden ze geen van de ministers en president gearresteerd. Ook hadden ze het niet midden in de nacht uitgevoerd.
Kijk lekker naar CNN Turk, krijg je allemaal antwoorden op deze punten. :) Er is overal een verklaring voor.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 19:33:00 #264
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163812737
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:30 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ah joh, dit was eerst een MHP gevalletje wat veranderd is in AKP liefhebber. Neit srs nemen.
MHP is ook diep gezakt de afgelopen jaren. Mede dankzij MHP heeft AKP kunnen doen wat ze hebben gedaan.

CHP en Kilicdaroglu kunnen hun eigen schaduw niet eens leiden, dus blijft er weinig over.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:33:29 #265
365082 IPA35
Patriarch
pi_163812743
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:28 schreef banaantjeEE het volgende:
En dit laat Europa zomaar toe?
Sterker nog, ze willen dat ISIS vingertje omhoog, DJ Ötzi petjes volk visavrij reizen aanbieden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163812744
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Kijk lekker naar CNN Turk, krijg je allemaal antwoorden op deze punten. :) Er is overal een verklaring voor.
Hihi.

Cnn Turk.

Remember:
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 19:33:52 #267
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163812747
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Kijk lekker naar CNN Turk, krijg je allemaal antwoorden op deze punten. :) Er is overal een Wij verzinnen overal een verklaring voor.
Fixed =)
pi_163812755
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:33 schreef Kyran het volgende:

[..]

MHP is ook diep gezakt de afgelopen jaren. Mede dankzij MHP heeft AKP kunnen doen wat ze hebben gedaan.

CHP en Kilicdaroglu kunnen hun eigen schaduw niet eens leiden, dus blijft er weinig over.
Dat verklaart dan ook het succes van Erdogan, he..
  zondag 17 juli 2016 @ 19:34:14 #269
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812757
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:33 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hihi.

Cnn Turk.

Remember: [ afbeelding ]
Als je geen antwoorden wilt is dat ook goed. Gewoon wegkijken en roepen dat Erdogan die zelf heeft georganiseerd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 19:34:27 #270
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163812759
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat verklaart dan ook het succes van Erdogan, he..
Helaas wel ja :(
pi_163812763
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als je geen antwoorden wilt is dat ook goed. Gewoon wegkijken en roepen dat Erdogan die zelf heeft georganiseerd.
ik roep niets. Daarnaast kijk ik geen Turks tv. Ze zijn niet objectief.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 19:35:17 #272
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163812774
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:34 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

ik roep niets. Daarnaast kijk ik geen Turks tv. Ze zijn niet objectief.
Volgens CCYH is CNN Turk en alles van DHA objectief en zelfs anti-AKP ;P
  zondag 17 juli 2016 @ 19:35:43 #273
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163812783
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Volgens CCH is CNN Turk en alles van DHA objectief en zelfs anti-AKP ;P
Aydin Dogan en Erdogan zijn zeker geen vriendjes. :)
  zondag 17 juli 2016 @ 19:36:01 #274
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_163812787
was dit al voorbij gekomen?
F-16 jets had Tayip's aircraft in sight but did not shoot him down!
quote:
ANKARA/ISTANBUL: At the height of the attempt to overthrow Turkish President Tayyip Erdogan, the rebel pilots of two F-16 fighter jets had Erdogan's plane in their sights. And yet he was able to fly on.

The Turkish leader was returning to Istanbul from a holiday near the coastal resort of Marmaris after a faction in the military launched the coup attempt on Friday night, sealing off a bridge across the Bosphorus, trying to capture Istanbul's main airport and sending tanks to parliament in Ankara.

"At least two F-16s harassed Erdogan's plane while it was in the air and en route to Istanbul. They locked their radars on his plane and on two other F-16s protecting him," a former military officer with knowledge of the events told Reuters.

"Why they didn't fire is a mystery," he said.

A successful overthrow of Erdogan, who has ruled the country of about 80 million people since 2003, could have sent Turkey spiralling into conflict and marked another seismic shift in the Middle East, five years after the Arab uprisings erupted and plunged its southern neighbour Syria into civil war.

A senior Turkish official confirmed to Reuters that Erdogan's business jet had been harassed while flying from the airport that serves Marmaris by two F-16s commandeered by the coup plotters but that he had managed to reach Istanbul safely.

A second senior official also said the presidential jet had been "in trouble in the air" but gave no details.

Erdogan said as the coup unfolded that the plotters had tried to attack him in the resort town of Marmaris and had bombed places he had been at shortly after he left. He "evaded death by minutes", the second official said.

Around 25 soldiers in helicopters descended on a hotel in Marmaris on ropes, shooting, just after Erdogan had left in an apparent attempt to seize him, broadcaster CNN Turk said.

Prime Minister Binali Yildirim had also been directly targeted in Istanbul during the coup bid and had narrowly escaped, the official said, without giving details.

Flight tracker websites showed a Gulfstream IV aircraft, a type of business jet owned by the Turkish government, take off from Dalaman airport, which is about an hour and a quarter's drive from Marmaris, at about 2240 GMT on Friday.

It later circled in what appeared to be a holding pattern just south of Istanbul, around the time when a Reuters witness in the airport was still hearing bursts of gunfire, before finally coming in to land.

Gunfire and explosions rocked both Istanbul and Ankara through Friday night, as the armed faction which tried to seize power strafed the headquarters of Turkish intelligence and parliament in the capital. At one point it ordered state television to read out a statement declaring a nationwide curfew.

But the attempt crumbled as forces loyal to Erdogan pushed the rebels back and as the Turkish leader, at one point appearing on broadcaster CNN Turk in a video call from a mobile phone, urged people to take to the streets to support him.

More than 290 people were killed in the violence, 104 of them coup supporters, the rest largely civilians and police officers.

The aerial aspect of the plot appears to have centred on the Akinci air base around 50 km (30 miles) northwest of Ankara, with at least 15 pilots involved under the orders of a rebel commander, according to the former military officer.

The head of the armed forces, Hulusi Akar, was held hostage at the base during the coup attempt but was eventually rescued. Jets from Akinci piloted by the rebels roared low over Istanbul and Ankara repeatedly during the chaos of Friday night, shattering windows and terrifying civilians with sonic booms.

Fighter jets taking off from another air base at Eskisehir, west of Ankara, were scrambled to bomb Akinci and try to stop the rebels. However, the rogue aircraft were able to keep flying through the night by refuelling mid-air after a tanker plane was commandeered, the first senior official said.

The tanker aircraft was taken from the Incirlik air base in southern Turkey, which is used by the U.S.-led coalition to bomb Islamic State in Syria and Iraq. The commander of Incirlik was detained on Sunday for complicity, the official said.

MASTERMINDS

Three senior officials in Ankara said Akin Ozturk, head of the air force until 2015 and a member of High Military Council (YAS), the top body overseeing the armed forces, was one of the masterminds of the plot. He was among thousands of soldiers detained, pictured on Sunday in handcuffs wearing a striped polo shirt at Ankara police headquarters.

Ozturk was due to be retired this August at a meeting of the YAS, which convenes twice a year. According to his biography, still on the military's website, he was born in 1952.

The second mastermind was thought to be Muharrem Kose, a former legal adviser to the chief of military staff, the same three Ankara officials said. They described Kose as a follower of Fethullah Gulen, a U.S.-based cleric whose network Erdogan has blamed for carrying out the coup attempt.

Kose was removed from his post in March for misconduct but had not been discharged from the armed forces, one of the officials said. His whereabouts are currently unknown.

"There were serious preparations ongoing for a very long time. The two people in question seem to have been the brains behind the coup attempt," the official said, declining to be identified because the investigation is still continuing.

Erdogan and the government have long accused Gulen's followers of trying to create a "parallel structure" within the courts, police, armed forces and media with the aim of seizing power, a charge the cleric has repeatedly denied.

"NOT FULLY PREPARED"

Erdogan, his roots in Islamist politics, has always had a difficult relationship with the military, which long saw itself as the guardian of secularism in Turkey, carrying out three coups and forcing a fourth, Islamist-led government from power in the second half of the 20th century.

Coup plot trials saw hundreds of officers jailed while Erdogan was prime minister, as the government used the courts to clip the wings of the armed forces. The allegations were later discredited and convictions overturned, but the actions damaged morale and fuelled resentment.

Yet the coup plotters appear to have overestimated the support they would find within the military ranks.

"It was outside the chain of command which was the biggest handicap for the coup plotters," said Sinan Ulgen, a visiting scholar at Carnegie Europe and a former Turkish diplomat.

"They had an insufficient portfolio of resources. They were grossly under-equipped to achieve their strategic objectives ... There was definitely quite a degree of incompetence compared to how coups were done here in the past."

At one point they tried to silence CNN Turk, forcing the evacuation of the studio. When it came back on air, anchorwoman Nevsin Mengu described the soldiers as young and with "only fear in their eyes and no sign of devotion or determination".

The former military officer said the coup plotters appeared to have launched their attempt prematurely because they realised they were under surveillance, something corroborated by other officials in Ankara.

"They weren't fully prepared. The plans were leaked, they found out they were being monitored and it all apparently forced them to move faster than planned," the ex-officer said.

They also underestimated Erdogan's ability to rally the crowds, his appeal for supporters to take to the streets bringing people out in Istanbul, Ankara and elsewhere even as tanks took to the streets and jets screamed overhead.

Sertac Koc, press adviser to the mayor of Kazan district where the Akinci base is located, said local residents started noticing the high number of jets taking off as events unfolded.

"When they saw jets hitting parliament in Ankara and people in Istanbul, they got organised among themselves and marched to the base to try and stop them," he told Reuters by phone.

"They tried to block traffic to the base by parking their vehicles, burning hay to block the jets' vision, and in the end they attempted to cut the power to the base," he said.

Seven people were killed when the rebel soldiers opened fire, Koc said, among the dozens of civilians killed across the country in one of Turkey's worst nights of bloodshed.

(Additional reporting by Tom Miles in Geneva, Paul Taylor in Brussels; Writing by Nick Tattersall; editing by David Stamp)

- Reuters-
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 19:36:58 #275
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163812799
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Aydin Dogan en Erdogan zijn zeker geen vriendjes. :)
Geen vrienden zijn en anti zijn zijn twee totaal verschillende dingen he. Niemand kan op dit moment anti-AKP of anti-Erdogan zijn. Als je dat wel bent verzint hij wel iets om je op zwart te krijgen. Alle grote zenders passen dus goed op wat ze wel en niet uitzenden/zeggen.

Als je dit niet ziet of wil zien dan .... mja.
pi_163812821
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:31 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze hadden TURKSAT niet bezet. Als ze het hadden bezet, dan konden ze mensen dwingen de uitzendingen te stoppen. Erdogan heeft dit zelf georkestreerd. Ook hadden ze geen van de ministers en president gearresteerd. Ook hadden ze het niet midden in de nacht uitgevoerd.
Het leger is niet amateuristisch, maar wel verdeeld. En als een piepklein deel van dat leger iets wil ondernemen zolang ze nog deel uitmaken van dat leger, dan zijn het net mensen. Binnen het NL leger kan ook een groep IS supporters zich verenigen en onrust stichten, dan krijgt het niet het hele leger mee. Zo kijkt Erdogan ook naar secularisten, die zijn er met de tijd uitgewerkt. Deze coup kwam op mij over als een van de laatste stuiptrekkingen en een wanhoopspoging van een bepaalde groep. Binnen dit leger kan deze kleine groep best een amateuristische actie hebben gepland, idealisme gaat vaak boven professionaliteit.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:39:02 #277
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163812836
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:31 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

LOL, duh. Heb je gezien dat Turkije gunstig ligt en dat het Westen Turkije hard nodig heeft?
Het Westen heeft Turkije hard nodig?
En omgekeerd? Al die Westerse toeristen die met miljoenen afzakken naar Turkije???
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  zondag 17 juli 2016 @ 19:40:20 #278
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163812860
Maar natuurlijk gaan wij als Westerlingen onze kop in de grond houden en reizen blijven boeken richting Turkije!
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163812864
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:35 schreef Kyran het volgende:

[..]

Volgens CCYH is CNN Turk en alles van DHA objectief en zelfs anti-AKP ;P
Die man heeft dan ook issues.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:39 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Het Westen heeft Turkije hard nodig?
En omgekeerd? Al die Westerse toeristen die met miljoenen afzakken naar Turkije???
Zolang Rusland en alle Arabieren komen is er niets aan de hand. Turkije is niet zo afhankelijk van "jullie" als dat jullie denken. Andersom wel :) Dat zie je ook aan de reacties van al die pussies uit Europa.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:42:16 #280
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163812900
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:40 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Die man heeft dan ook issues.

[..]

Zolang Rusland en alle Arabieren komen is er niets aan de hand. Turkije is niet zo afhankelijk van "jullie" als dat jullie denken. Andersom wel :) Dat zie je ook aan de reacties van al die pussies uit Europa.
Op welke manier zijn wij sterk afhankelijk van Turkije dan?
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163812933
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:42 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Op welke manier zijn wij sterk afhankelijk van Turkije dan?
Ligging Turkije. Dat zegt alles. Of het nu om millitaire zaken gaat of om de vluchtelingen te stoppen. Het Westen heeft Turkije nodig. Je hebt gezien hoe het is gegaan toen het Westen besloot Khadaffi aan te pakken. Hij hield al die vluchtelingen tegen dat hield snel op toen hij overleed.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 19:43:48 #282
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163812935
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:42 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Op welke manier zijn wij sterk afhankelijk van Turkije dan?
Alleen Incirlik is al een super belangrijk en strategisch punt die je echt niet kwijt wil.

Een redelijk stabiel (vergeleken met alle rotzooi rondom) land waar je nog enigszins mee kan praten.

Vluchtelingen ...
pi_163812941
Ik moet wel toegeven, Erdogan heeft Turkije wel een speler op de markt gemaakt. Vroeger was Turkije schoothondje van de VS.
pi_163812952
I´m back.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:45:27 #285
365082 IPA35
Patriarch
pi_163812962
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:42 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Op welke manier zijn wij sterk afhankelijk van Turkije dan?
Gezichtsverlies besparen bij het zelf moeten weigeren van vluchtelingen. Turkije gebruiken om het voor ons te doen zodat we zelf kunnen blijven pretenderen zo humanitair te zijn.

Natuurlijk totdat Europeanen zich gaan realiseren dat ze helemaal niet de problemen van de wereld op hun schouders hoeven te nemen... Dan is de rol van Turkije uitgespeeld.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163813002
MahirZeynalov twitterde op zondag 17-07-2016 om 18:32:42 Turkey's witch-hunt kicks off. Former university rector, a govt critic, tweets that he is being arrested. https://t.co/psgC3R31Ir reageer retweet
  zondag 17 juli 2016 @ 19:47:39 #287
28033 Pek
je moet wat
pi_163813006
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:19 schreef Lothiriel het volgende:
Nu we alles beter in beschouwing kunnen nemen blijkt dat Erdogan een Hitlertje doet hier. Ik hou niet van Godwins, maar hier lijkt een Godwin me wel op z'n plaats.

Deze "coup" doet me denken aan een combinatie van de Rijksdagbrand van februari 1933 (waarna Hitler alle macht naar zich toe trok) en de Nacht van de Lange Messen (juli 1934), waarbij hij z'n voormalige medestanders van de SA een kopje kleiner liet maken.

De arrestatie van verschillende delen van het leger alsook de rechters doet vermoeden dat dit een soortgelijke actie is. Er is weinig reden om aan te nemen dat het Turkse leger zo'n amateuristische poging zou wagen tot een coup.
Nacht van de Lange Messen, idd. :r
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163813011
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Gezichtsverlies besparen bij het zelf moeten weigeren van vluchtelingen. Turkije gebruiken om het voor ons te doen zodat we zelf kunnen blijven pretenderen zo humanitair te zijn.

Natuurlijk totdat Europeanen zich gaan realiseren dat ze helemaal niet de problemen van de wereld op hun schouders hoeven te nemen... Dan is de rol van Turkije uitgespeeld.
Dat geldt ook voor Turkije. Als ze beseffen dat ze die vluchtelingen niet tegen hoeven te houden dan mag EU het zelf oplossen.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:49:30 #289
365082 IPA35
Patriarch
pi_163813039
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:47 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat geldt ook voor Turkije. Als ze beseffen dat ze die vluchtelingen niet tegen hoeven te houden dan mag EU het zelf oplossen.
Wat natuurlijk helemaal geen probleem is. De grens met Griekenland is in feite al sterk gemilitariseerd. Enige punt is dan dat de kust bewaakt moet worden en vluchtelingen die aankomen op de Griekse eilanden worden teruggebracht. FRONTEX zou daar voor dienst kunnen doen samen met de lokale autoriteiten.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 19:49:54 #290
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163813041
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:47 schreef TruusHenk het volgende:
MahirZeynalov twitterde op zondag 17-07-2016 om 18:32:42 Turkey's witch-hunt kicks off. Former university rector, a govt critic, tweets that he is being arrested. https://t.co/psgC3R31Ir reageer retweet
Vast een vieze Gulen aanhanger!!!111one
  zondag 17 juli 2016 @ 19:49:58 #291
28033 Pek
je moet wat
pi_163813042
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:44 schreef Stimorol- het volgende:
Ik moet wel toegeven, Erdogan heeft Turkije wel een speler op de markt gemaakt. Vroeger was Turkije schoothondje van de VS.
Als hij zo doorgaat wordt hij doelwit van de VS. En we weten allemaal hoe dat doorgaans afloopt, veel succes Erdokémon _O-
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_163813053
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Gezichtsverlies besparen bij het zelf moeten weigeren van vluchtelingen. Turkije gebruiken om het voor ons te doen zodat we zelf kunnen blijven pretenderen zo humanitair te zijn.

Natuurlijk totdat Europeanen zich gaan realiseren dat ze helemaal niet de problemen van de wereld op hun schouders hoeven te nemen... Dan is de rol van Turkije uitgespeeld.
zal NOOIT gebeuren. NOOIT.
pi_163813059
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:49 schreef Pek het volgende:

[..]

Als hij zo doorgaat wordt hij doelwit van de VS. En we weten allemaal hoe dat doorgaans afloopt, veel succes Erdokémon _O-
Waarom zou de VS Turkije tot 'doel' maken?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 17 juli 2016 @ 19:51:05 #294
365082 IPA35
Patriarch
pi_163813060
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:49 schreef Pek het volgende:

[..]

Als hij zo doorgaat wordt hij doelwit van de VS. En we weten allemaal hoe dat doorgaans afloopt, veel succes Erdokémon _O-
Alsof Erdogan en de Amerikanen sinds het gezeur rondom Ain al-Arab en de ISIS belegering daarvan nog zo close zijn... Obama heeft toen enorme druk gezet op Erdo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163813069
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:49 schreef Pek het volgende:

[..]

Als hij zo doorgaat wordt hij doelwit van de VS. En we weten allemaal hoe dat doorgaans afloopt, veel succes Erdokémon _O-
Ik denk dat dat al het geval is.. Ik denk dat de VS hem nu wel zat begint te worden. Het heeft baat bij een onrustig Midden-Oosten. Dat zie je ook wel aan hun fake ass acties richting IS.
pi_163813078
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:49 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wat natuurlijk helemaal geen probleem is. De grens met Griekenland is in feite al sterk gemilitariseerd. Enige punt is dan dat de kust bewaakt moet worden en vluchtelingen die aankomen op de Griekse eilanden worden teruggebracht. FRONTEX zou daar voor dienst kunnen doen samen met de lokale autoriteiten.
Frontex mag geen vluchtelingen beschieten. Die moeten ze gewoon opvangen. Ook kan Turkije gewoon die vluchteligen in Noord-Afrika dumpen. Dan gaan ze maar via Spanje en Italië. Wat sommige mensen niet snappen: vluchtelingen kan je niet tegenhouden.
pi_163813082
agirecudi twitterde op zondag 17-07-2016 om 19:40:49 Video from 15-16 July night: Tank seen advancing rolling over cars and people. #Turkey https://t.co/m6GcXKEGv9 reageer retweet
Sick!
pi_163813086
haha die Turken hier die denken dat turkije zo machtig en goed is maar als er raketaanvallen dreigen vanuit syrie bij Nederland aankloppen voor patriots omdat ze zelf verouderde rotzooi hebben, maar goed geloof lekker dat turkije heel belangrijk is.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:52:40 #299
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_163813093
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:40 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Die man heeft dan ook issues.

[..]

Zolang Rusland en alle Arabieren komen is er niets aan de hand. Turkije is niet zo afhankelijk van "jullie" als dat jullie denken. Andersom wel :) Dat zie je ook aan de reacties van al die pussies uit Europa.
Je bent zelf ook een pussy uit Europa. :')
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  zondag 17 juli 2016 @ 19:53:00 #300
365082 IPA35
Patriarch
pi_163813100
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

zal NOOIT gebeuren. NOOIT.
Dat klopt.

Dat is nu net het probleem.

Men wil minder vluchtelingen maar men durft daar niet openlijk voor uit te komen. Dus vanwege dit absurde hypocriete beleid doet men neerbuigend naar een figuur als Erdogan.

God, wat haat ik dit...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163813115
Slot
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')