SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Forcefield City Bewoner
Geweldige fotosquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Yvesss het volgende:
Niet veel users in de polder, want over deze heb ik niemand gehoord. Dit was gisteren tussen 21:00 en 22:00, met mooi rood zonlicht. Bij zo'n geïsoleerde wolk kun je hem altijd mooi zien oplichten door de bliksem als een grote lampion. Vind ikzelf altijd de mooiste buien, maar voor foto's daarvan was het nog iets te licht. Hij ging met name boven het Ketelmeer nog even los, zie onderste screenshot.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Yvesss het volgende:
Niet veel users in de polder, want over deze heb ik niemand gehoord. Dit was gisteren tussen 21:00 en 22:00, met mooi rood zonlicht. Bij zo'n geïsoleerde wolk kun je hem altijd mooi zien oplichten door de bliksem als een grote lampion. Vind ikzelf altijd de mooiste buien, maar voor foto's daarvan was het nog iets te licht. Hij ging met name boven het Ketelmeer nog even los, zie onderste screenshot.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeldzaam mooiquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet jij zeggen. De Beste Fotograaf van deze topicreeks. Ik ben ze niet vergeten.quote:
Fotograferen is één ding. De natuur moet natuurlijk wel meewerkenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:32 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Moet jij zeggen. De Beste Fotograaf van deze topicreeks. Ik ben ze niet vergeten.
(En Koelkastje. Heeft er ook wel een neus en camera voor)
We hebben d'r zin inquote:Volgende week zomers!
Een enkele bui blijft op de meeste dagen wel mogelijk, meldt Weerplaza.
De weersverbetering wordt veroorzaakt door het Azorenhogedrukgebied. Dit hogedrukgebied laat vanaf morgen de luchtdruk bij ons al stijgen. Daardoor nemen de buien en de wind af en kan de temperatuur al wat winst boeken. Waar de temperatuur vandaag nog vrijwel overal onder de 20 graden blijft steken, wordt het morgen op uitgebreide schaal 20 of 21 graden.
In het weekend krijgt het hogedrukgebied het even wat moeilijker. Een storing met wolken en regen trekt via Schotland en de noordelijke Noordzee naar Scandinavië. Wij krijgen met de randverschijnselen te maken. Zaterdag zijn er veel wolkenvelden, maar het wordt wel 20 tot 23 graden. In de nacht naar zondag en zondag overdag zorgt de wegtrekkende storing voor enkele buien in ons land.
In Frankrijk, Portugal en Spanje is het hogedrukgebied wel de baas en daar barst de zomerhitte los. In delen van Spanje en Portugal wordt het dit weekend meer dan 35 graden. Maandag en dinsdag breidt deze hitte zich naar het zuiden van Frankrijk uit. Ook in ons land wordt het dan warmer. Plaatselijk wordt 25 graden mogelijk en als het hogedrukgebied krachtig genoeg is, kan het kwik nog enkele graden verder stijgen.
Prachtigquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een prachtige foto'squote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hele middag geregend hierquote:
Nee, Drenthequote:
Dit + zonquote:
dat geneuzel altijd als op maandag in de meerdaagse opeens een lijntje opduikkt dat voor zomers weer zou kunnen zorge in het weekeinde. Hoog telegraaf gehalte altijd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:00 schreef Dreassic het volgende:
Van dat warm zonnig weekend waar de " kenners" de hele week op zinspeelde, blijft, zoals gewoonlijk, weer helemaal niets van over.
* Resistor is blij met zijn 4K scherm.quote:
Nee, maar dat had ik ook wel verwacht. KNMI is een overheidsorgaan, de overheid heeft er geen belang bij als mensen massaal emigreren naar zonnigere oorden. Daarbij moet de klimaatzwendel aangewakkerd blijven, anders geen ecotaks meer. Want ja, de wereld zou juist opwarmenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:00 schreef Dreassic het volgende:
Van dat warm zonnig weekend waar de " kenners" de hele week op zinspeelde, blijft, zoals gewoonlijk, weer helemaal niets van over.
Zoals altijd hier. Een dagje "heet" gevolgd door zware buien en dan drie weken een graad of 19 met elke dag kans op buien en veel bewolking.quote:
Blijft voorlopig ruim boven de 20quote:Op zaterdag 16 juli 2016 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zoals altijd hier. Een dagje "heet" gevolgd door zware buien en dan drie weken een graad of 19 met elke dag kans op buien en veel bewolking.
En zo kruipen de zomermaandjes voorbij
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:49 schreef aloa het volgende:
Ook de nieuwe run laat een grote kans op onweer zien.
[ afbeelding ]
oudjes kunnen helemaal niet goed tegen dat soort temperaturen, dus mogelijk krijg je het nog super drukquote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Pffff, er staat 28 graden voor dinsdag hier in mijn locatie in Engeland![]()
En ik heb dinsdag mijn 12 uur lange dienst in een verzorgingstehuis waar ze op veel plekken geen airco aan hebben, want oudjes enzo!
Ja, ben benieuwd. Hopelijk wordt het niet te benauwd. Al liep het zweet vandaag al onder mijn uniform naar beneequote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
oudjes kunnen helemaal niet goed tegen dat soort temperaturen, dus mogelijk krijg je het nog super druk
Als het meezit gaat het goed los komende woensdag(avond).quote:Op zondag 17 juli 2016 14:32 schreef Ener-G het volgende:
Net pas tijd gehad om de boel uit te zoeken, maar vorige maand heeft mn camera deze nog gepakt tijdens de ochtend:
[ afbeelding ]
Hoorde weer goede berichten voor komende woensdag?
wordt alleen maar ergerquote:Op zondag 17 juli 2016 16:47 schreef d.k. het volgende:
Wat een vies benauwd vochtig weer vandaag. Omgeving Eindhoven had straks een felle bui en daarna werd het er helaas niet beter op, ondanks het zonnetje. Hopelijk morgen beter.
quote:Op zondag 17 juli 2016 14:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het meezit gaat het goed los komende woensdag(avond).
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Huidige status: Blauw luchtje met wat witte plukjes, warm, maar niet benauwd. Prima zo!quote:
Dick laurent heeft zijn eerste goeie week nu denk ikquote:Op maandag 18 juli 2016 08:07 schreef Dven het volgende:
Zomers weekje in NL op komst zie ik. Het heeft even mogen duren maar dit pakken ze je niet meer af
vooral woensdag wordt benauwd..quote:Op maandag 18 juli 2016 09:44 schreef d.k. het volgende:
[..]
Huidige status: Blauw luchtje met wat witte plukjes, warm, maar niet benauwd. Prima zo!
vaak wordt het net iets warmer dan voorspeld.quote:Op maandag 18 juli 2016 18:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja nu al he? Ik vond het al warmer aanvoelen dan de voorspelde 27.
Woensdag helemaal...quote:Op maandag 18 juli 2016 21:27 schreef PowerLoungen het volgende:
Morgen dus boven de 30 op de nare manier ?
feest..
quote:Op maandag 18 juli 2016 22:30 schreef Rabieluh het volgende:
Waar blijven de CAPE-kaartjes om van te likkebaarden?
quote:
Heb tegenwoordig een auto met airco dus lama komme.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:27 schreef aloa het volgende:
[..]
woensdag wordt een hel![]()
Voor sommige mensen dan...
Ga je de hele dag in je auto zittenquote:Op maandag 18 juli 2016 22:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb tegenwoordig een auto met airco dus lama komme.
Het is mijn werk. Dus jaquote:
Geen dashcam die dat soort moois kan vastleggen?quote:Op maandag 18 juli 2016 23:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is mijn werk. Dus ja![]()
Van een paar weken terug onweerde het hier zo hard. Toen heb ik gewoon een half uur gewacht voor ik verder kon want ik moest een brievenbus op een industrieterrein lichten. Toen ik de deur open deed sloeg de bliksem een paar honderd meter verderop in. Heb maar even gewacht
Ik heb alleen mijn telefoon maar heb wel een dashcam app. Mocht het doorgaan woensdag dan laat ik hem mijn avonddienst opnemen.quote:Op maandag 18 juli 2016 23:12 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Geen dashcam die dat soort moois kan vastleggen?.
Super, hoop dat het een geweldige show wordt.quote:Op maandag 18 juli 2016 23:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb alleen mijn telefoon maar heb wel een dashcam app. Mocht het doorgaan woensdag dan laat ik hem mijn avonddienst opnemen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:33 schreef aloa het volgende:
Ondertussen in de VS (Phoenix).
[ afbeelding ]![]()
![]()
Wow..quote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:33 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Lekker hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:38 schreef Houtenbeen het volgende:
Harmonie:
[ afbeelding ]
Hirlam:
[ afbeelding ]
tyfudsquote:Op dinsdag 19 juli 2016 09:33 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Nationaal hitteplan voor vier provincies van kracht
Het Nationaal hitteplan is vanaf dinsdag in werking voor de provincies Gelderland, Overijssel, Noord-Brabant en Limburg.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) adviseert voldoende water te drinken, dunne kleding te dragen, lichamelijke inspanning 's middag te beperken en veel in de schaduw te blijven.
Ook moet iedereen er voor zorgen dat het in huis niet te warm wordt: airconditioning, zonwering en ventilatoren kunnen daarbij van pas komen. Ouderen, mensen in zorginstellingen, chronisch zieken en mensen met overgewicht zijn extra kwetsbaar bij hoge temperaturen.
Vermoeidheid, concentratieproblemen, duizeligheid en hoofdpijn kunnen het gevolg zijn van aanhoudende hitte. De komende dagen zal de temperatuur oplopen naar waarden boven de 30 graden. Ook de nacht wordt niet kouder dan een graad of 20.
http://www.nu.nl/binnenla(...)cies-van-kracht.html
39?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:06 schreef Adrie072 het volgende:
En hebben we de 30 graden al gehaald, morgen misschien 39 lees ik her en der...?
quote:
quote:Aanhoudende hitte
In de provincies Noord-Brabant, Limburg, Gelderland en Overijssel is een hittewaarschuwing van kracht. Vandaag en morgen is het zeer warm met middagtemperaturen boven 30 graden, woensdag lokaal 35 graden. Donderdag is het met 25 tot 30 graden nog altijd warm. Ook ‘s nachts blijft het warm met minima rond 20 graden.
Uitgifte: 19/07/2016 13:05 uur LT
Ja, die 39 klopt niet, is een fout in de berekening.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:18 schreef Adrie072 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron weerplaza.nl, goed kijken!
Doe ik al sinds maartquote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:18 schreef Infection het volgende:
[..]
Gewoon naakt en zonder deken slapen.
Joh, het is mij om het even, warm wordt in ieder geval.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, die 39 klopt niet, is een fout in de berekening.
Hou het maar op max 34-36
Nou, is mij toch wel iets te koud geweest de afgelopen tijd, maar ik slaap dan ook altijd met mijn raam open.quote:
Ik slaap ook altijd met open raam. Anyway, offtopic.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Nou, is mij toch wel iets te koud geweest de afgelopen tijd, maar ik slaap dan ook altijd met mijn raam open.
Dat water zal ook wel lekker warm worden.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:29 schreef Noretz het volgende:
35 graden morgen damn.
Naja, ben toch bij mijn neefje en nichtje die een zwembad in de tuin hebben.
Jahaha, maar ze hebben zo'n zijl ofzo alleen weet niet of dat echt veel uitmaakt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat water zal ook wel lekker warm worden.
Die mensen heb je ook in de winter, maar die gaan al huilen als het net onder nul gaat wordenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
Vind het wel mooi hoe mensen in NL gelijk reageren in de trant van "ohnee, het wordt boven de 30 graden.... hoe ga ik dat trekken? wat kan ik doen om het te "overleven"??
Bedoel, het wordt een, en in zuid NL hooguit twee dagen achter elkaar 30+ graden.
Daarna, as always kakt de boel weer in en is de hitte weer pleitos. Tis niet alsof het weken gaat aanhouden....come on.
Sommige slaapkamers/huizen zijn niet te harden hoor met zulke temperaturenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
Vind het wel mooi hoe mensen in NL gelijk reageren in de trant van "ohnee, het wordt boven de 30 graden.... hoe ga ik dat trekken? wat kan ik doen om het te "overleven"??
Bedoel, het wordt een, en in zuid NL hooguit twee dagen achter elkaar 30+ graden.
Daarna, as always kakt de boel weer in en is de hitte weer pleitos. Tis niet alsof het weken gaat aanhouden....come on.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:49 schreef Noretz het volgende:
[..]
Ach, anders is het alvast voorverwarmt.
ik merk ook dat dit huis veel sneller opwamt dan het vorige. Verschil van 50 jaar qua bouw, en vrijstaandquote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Sommige slaapkamers/huizen zijn niet te harden hoor met zulke temperaturen
En ook donderdag wordt het gewoon nog dikke 25 graden geloof ik en de dagen erna rond de 24 graden, dus de warmte is je huis/muren niet zomaar uit. Veel oudere huisdieren trekken dit bv ook slecht, ik maak me daar altijd meer zorgen om dan om mezelfHet is geen rámp, maar 30+ in Nederland vind ik altijd wat overdreven en een tikkie 'lastig'. Pech voor mij en de andere hittehators dus. Op naar de 22-23 graden maar weer...
Ey das gaaf zeg.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:36 schreef bondage het volgende:
Zojuist foto van de zon gemaakt en wat zag ik... Drie zonnevlekken![]()
[ afbeelding ]
Nicequote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:36 schreef bondage het volgende:
Zojuist foto van de zon gemaakt en wat zag ik... Drie zonnevlekken![]()
[ afbeelding ]
Komende nacht(en) blijft het 20+ zag ik, dat is idd het vervelendst. Overdag kwak je je hond en/of jezelf wel in een zwembadje ofzo, maar die warme nachten zijn zo goor.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:09 schreef dick_laurent het volgende:
Maar ja, het koelt in NL in de zomer snachts bijna altijd wel af naar een graad of 12 (met uitzondering van een plak-uitschiet-nachtje van 18 graden) dus tja....gewoon na zonsondergang alles open zetten en het is goed te doen in mijn beleving.
Maar ook ik prefereer liever 22 graden i.c.m. een mooie blauwe lucht hoor.
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:52 schreef bondage het volgende:
[..]
[..]![]()
Zo gedaan trouwens, met een oud brilletje voor gebruik bij een zonsverduistering:Wat leuk bedachtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 11:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wow..gaafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die kleine buitjes zijn altijd mooi om te fotograferen.
Harmonie laat wat zien voor het noorden. Blijft nowcasten.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:15 schreef Koelkastje het volgende:
Heeft iemand de laatste kaartjes betreft de onweers kansen voor morgen?
De 30 gaan we @ de bilt nét niet halen vandaag zo te zien. Wel jammer. Voor de vorm was t leuk geweestquote:
Hier 5 graden verschil tussen binnen en buiten.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Alle ramen en gordijnen dicht toch nog 25 graden binnen gehouden. Hopelijk kunnen we vanavond nog een beetje luchten.. Maar niet te lang anders zit het huis weer vol met van die pokke muggen.
Ik hoop dat het wat wordt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:36 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik gooi de camera alvast aan de lader
Hier maar twee graden verschil, het is inmiddels 25 gradenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hier 5 graden verschil tussen binnen en buiten.
Buiten thermometer gaf 32 aan ben maar gewoon binnen geblevenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:40 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hier 5 graden verschil tussen binnen en buiten.
Jaloers!quote:
Bij mij is het binnen nu 26 graden... Mijn vorige huis was een stuk koeler. Grootste "problemen" nu zijn waarschijnlijk de open keuken en, met name, de brede straat pal op het zuiden. Onze straat voelt gewoon warmer dan omliggende straten. Maar ja, wel vrij uitzicht midden in de stad, dus mag niet klagen...quote:Op dinsdag 19 juli 2016 18:52 schreef bondage het volgende:
[..]
Hier maar twee graden verschil, het is inmiddels 25 gradenEr is vandaag een schilder geweest voor de kozijnen en de ramen hebben lang opengestaan. Niet zo fijn, dat wordt vannacht maar zonder deken slapen denk ik.
En hier zelfde probleem als Againzender... Vrijstaand jaren 60 huis welke blijkbaar stukken sneller opwarmt dan de woning welke ik hiervoor had. Begin dit jaar deze woning gekocht dus was nog afwachten hoe het in de zomer zou zijn.
Kan van veel factoren afhangen. Mijn vorige huis had een geforceerde afzuiging en daar was de lucht in de meeste gevallen wat minder vochtig dan mijn nieuwe huis, voelt toch anders aan. En ja, begrijpelijk dat je sommige zaken belangrijker vind dan hoe snel het binnen warm wordt. Die paar dagen overleven we ook wel weerquote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Bij mij is het binnen nu 26 graden... Mijn vorige huis was een stuk koeler. Grootste "problemen" nu zijn waarschijnlijk de open keuken en, met name, de brede straat pal op het zuiden. Onze straat voelt gewoon warmer dan omliggende straten. Maar ja, wel vrij uitzicht midden in de stad, dus mag niet klagen...
Ook nooit meegemaakt, eerste verdieping en zelfs de zolderkamer zijn koeler dan de benedenverdieping!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:42 schreef bondage het volgende:
[..]
Kan van veel factoren afhangen. Mijn vorige huis had een geforceerde afzuiging en daar was de lucht in de meeste gevallen wat minder vochtig dan mijn nieuwe huis, voelt toch anders aan. En ja, begrijpelijk dat je sommige zaken belangrijker vind dan hoe snel het binnen warm wordt. Die paar dagen overleven we ook wel weer![]()
Qua luchtvochtigheid vind het nu ook wel meevallen eigenlijk, het is gelukkig niet zo heel benauwd en ventilator laat het een stuk aangenamer aanvoelen.
Dit geeft trouwens ook wel wat verkoeling
ik krijg altijd dorst van ijsjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
eerst al met die verlengingen en nu dit weerquote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgen zal alles uiteraard weer in het oosten en midden losbarsten.
ik wou dat ik het wist...quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:44 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Vanaf hoe laat ongeveer moet het losbarsten?
18:37quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:44 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Vanaf hoe laat ongeveer moet het losbarsten?
Heb ik meer tijd om een mooi plekje te zoekenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee, ik heb een kleine vertraging doorgkregen
Midden krijgt nooit watquote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Morgen zal alles uiteraard weer in het oosten en midden losbarsten.
KutOosten inderdaad, veel te vaak raak hierquote:
Zou graag weer een paar lekkere onweersbuien zien jaquote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:46 schreef minthy het volgende:
[..]
KutOosten inderdaad, veel te vaak raak hier
Kom het maar halen, ik hoef het in ieder geval niet
Oosten krijgt veuls te weinig. Die gladde limbo 'ers krijgen het meeste.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:46 schreef minthy het volgende:
[..]
KutOosten inderdaad, veel te vaak raak hier
Kom het maar halen, ik hoef het in ieder geval niet
Hopelijk hebben ze in zuidoost Brabant de daken al gerepareerdquote:
ik heb gewoon de gordijnen dichtquote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:01 schreef Resistor het volgende:
Iets zegt mij dat het niet verstandig is om morgen de parasol opengeklapt op het balkon te laten staan, dat ding heeft al moeite met meer wind dan windkracht 3
Dan maar wat minder schaduw, en de zon komt er pas echt bij vanaf een uur of 4 (balkon pal op het westen), als ik om 17:00 thuis komt kan ik hem alsnog uitklappen als de zon nog schijnt.
Je snapt dat de warmte dan al binnen is?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb gewoon de gordijnen dicht
genoeg vocht van al die zwetende mensenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 21:56 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Oosten krijgt veuls te weinig. Die gladde limbo 'ers krijgen het meeste.
Morgen wordt dooddoener. Te weinig vocht
nee dat snap ik niet, want ik heb ze gewoon de hele dag dicht met dit weerquote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je snapt dat de warmte dan al binnen is?
Wees blij dat je niet op het zuiden gericht staat zoals mij. Hele dag de brandende zon op het huis en balkon waardoor het niet te houden is. Gordijnen en deuren moeten dichtblijven tot het avond is.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:01 schreef Resistor het volgende:
Iets zegt mij dat het niet verstandig is om morgen de parasol opengeklapt op het balkon te laten staan, dat ding heeft al moeite met meer wind dan windkracht 3
Dan maar wat minder schaduw, en de zon komt er pas echt bij vanaf een uur of 4 (balkon pal op het westen), als ik om 17:00 thuis komt kan ik hem alsnog uitklappen als de zon nog schijnt.
Het KNMI is pas betrouwbaar op het moment zelf.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:05 schreef zoem het volgende:
Lekker verwarrend; het KNMI zegt dat het in het zuidwesten begint met onweren/regenen, maar de andere kaarten geven midden/oosten aan.
dat is het probleem idd. Als ze nou allemaal op één lijn zaten..quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:05 schreef zoem het volgende:
Lekker verwarrend; het KNMI zegt dat het in het zuidwesten begint met onweren/regenen, maar de andere kaarten geven midden/oosten aan.
Jammer dat ze van Estofex altijd zo laat zijn. Die zitten er meestal het dichtst bij.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:22 schreef aloa het volgende:
[..]
dat is het probleem idd. Als ze nou allemaal op één lijn zaten..
kansen idd...aan de cape/lifted zal het niet liggen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:30 schreef bondage het volgende:
Dit betekend dat er onweerskansen zijn toch?
[ afbeelding ]
Ik zie een causaal verband.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:33 schreef zoem het volgende:
[..]
Jammer dat ze van Estofex altijd zo laat zijn. Die zitten er meestal het dichtst bij.
Midden-oosten of zuid-oostenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:17 schreef Rabieluh het volgende:
Ik verwacht niks voor morgen, het verre oosten misschien, Breda zal warm en klam zijn. Uit protest maak ik geen ruimte vrij op mijn mobieltje voor opnames.
nee joh gek. Heerlijk buitenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:04 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ga toch weg man gek. Buiten zitten kan altijd met een trui aan ofzo.
Het is nu vies benauwd.
Enschede! En Limburg, die zijn dit jaar lul met zware regenbuien.quote:
Enschede is goed als het uit het zuiden komt, heb ik mooi uitzichtquote:Op dinsdag 19 juli 2016 23:21 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Enschede! En Limburg, die zijn dit jaar lul met zware regenbuien.
Goed idee als je HR++ warmtewerend glas hebt. Dat is gemaakt om warmte binnen te houden. Dat gaat dan lekker warm worden tussen raam en gordijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 22:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik heb gewoon de gordijnen dicht
rode lijntje loopt net over Amsterdam volgens mij dus ben benieuwdquote:Op woensdag 20 juli 2016 07:50 schreef Ener-G het volgende:
Haha die estofex lvl1 lijntje precies buiten Noord Holland, zal dus wel weer geen reet gaan gebeuren
Maar met 34 graden is er echt wel convectie vanaf de grond. Het is idd te droog. De Cape die haalt de 4000 wel.quote:Op woensdag 20 juli 2016 08:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
te weinig vocht in de lucht...?
aan de Cape zal het niet liggen
Als iedereen nu thuis de sproeier aan zet krijgen we dan niet genoeg vocht in de lucht.quote:Op woensdag 20 juli 2016 08:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Maar met 34 graden is er echt wel convectie vanaf de grond. Het is idd te droog. De Cape die haalt de 4000 wel.
Dit.quote:Op woensdag 20 juli 2016 08:58 schreef fotostarter het volgende:
Volgens mij gaat het allemaal wel weer meevallen met onweer helaas.
Ga maar rond 20:00 zitten. Voorlopig even niks.quote:Op woensdag 20 juli 2016 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
Waar is het onweer? Komt er nog onweer? Ik wil onweer. Vanaf hoe laat krijgen we onweer?
gr
gr
dat heet een föhnquote:Op woensdag 20 juli 2016 13:42 schreef SoldMayor het volgende:
Het waait al behoorlijk hier in Oss.
Als of er een mega airco op 33 graden staat.
Gaaf.quote:Op woensdag 20 juli 2016 11:37 schreef Dagoduck het volgende:
Nu nog een graadje op 10 erbij dan is het de perfecte temperatuur om de desert rock van Kyuss te draaien.
Lekker weer om een houtkachel uit te zoeken..quote:
twitter:Weerplaza twitterde op woensdag 20-07-2016 om 14:46:23Warmste 20 juli sinds begin metingen! In het Limburgse #Ell is het 34,8 graden geworden. Vorig record was 34,6, gehaald in Arcen in 2003. reageer retweet
Wind is gedraaid, komt nu van zee daar.quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:45 schreef StephanL het volgende:
Hoek van Holland koelt al aardig af. Tussen 14:20 en 14:30 afgekoeld van 27.1 naar 25,6
Kan er geen medelijden mee hebben. Je moet wel achterlijk zijn als je geen voorbereidingen treft.quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:30 schreef Oom_Agent het volgende:
Bij de vierdaagse vallen ze nu met bosjes neer:
[ afbeelding ]
Dat windje maakt het wel een stuk aangenamer ja. Zonder zou het echt niet te harden zijn buiten.quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:58 schreef Maver24 het volgende:
De eerste paar dagen moest ik even wennen aan de warmte. Vandaag gaat het al beter. Aardig goed te doen buiten bij mij. Aardig windje ook. Prima
Ik merk het ook in Katwijk, Heerlijke verkoeling nu met die koele zeewindquote:Op woensdag 20 juli 2016 14:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Wind is gedraaid, komt nu van zee daar.
Ik heb eind van de ochtend hier juist alles dichtgedaan. En ja het is warm binnen, maar ik was net heel even buiten.. Pffffquote:Op woensdag 20 juli 2016 15:33 schreef whosvegas het volgende:
In mijn kamer 30 graden
Heb alles maar open gehouden, want het wordt toch wel warm
Dan liever een paar graden warmer, met een windje erbij
Om zes uur geht es los... voor Gelderland/Overijssel danquote:Op woensdag 20 juli 2016 15:41 schreef whosvegas het volgende:
Benieuwd of het het nog gaat onweren, hoop het niet
Vasnavond weer naar de 4daagse feesten
Ongetwijfeld, daarom is het ook de warmste 20 juli en niet de warmste 19 of 21 juliquote:Op woensdag 20 juli 2016 15:59 schreef Resistor het volgende:
Sinds het begin van de metingen... Er zal vast wel een 19 en 21 juli zijn die warmer is geweest.
Ik vind dit soort berichten altijd zulke onzin
ja voor bondage snap ik datquote:Op woensdag 20 juli 2016 16:01 schreef bondage het volgende:
Beetje te warm voor mij...
[ afbeelding ]
Daar heb ik nu sowieso geen zin inquote:
Ik vind het heerlijk.quote:Op woensdag 20 juli 2016 14:24 schreef Klonk het volgende:
Wat een kutweer zeg, ben er nu helemaal van overtuigd dat mensen die dit lekker vinden of moeten verhuizen of een steekje los hebben...
Hebt u daar kaarten bij?quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:08 schreef Drugshond het volgende:
Nieuwe hirlam toont voor de 2x op rij toch nog een MCS complex (Model staat hier alleen in)..Maar schetst eerst in de vroege avond een buienlijn,van west naar oost noord-oost waarts. Dat hebben Gfs en Wrf er ook inzetten.(Behalve de MCS). Harmomie geeft zeer zwak signaal ook boven noord-oosten, en Wrf4km geeft wat felle buien over oosten en noord oosten.
Kort samengevat even op deze 6z runs. Kansen wat meer noord-oosten oosten steeds. >>Maar duidelijk ook al wat meer opties elders.<< eveneens in convectie modus.
Even de hirlam die meest opvallend is nou.
Squall...wel zwak signaal maar het is een signaal.
------------------------
onweer-online....... ze zijn ook niet helemaal zeker.
Same here, in Amstelveen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:31 schreef kiwiko het volgende:
hier omgeving GOuda ineens veel wind, soort van heiige bewolking........ beetje raar eigenlijk
twitter:MeteoGroupWeer twitterde op woensdag 20-07-2016 om 16:39:04Niet Gilze Rijen, maar Eindhoven is (tot nu toe) de warmste plek van Nederland. Het was er zojuist 35,2 graden. reageer retweet
quote:HOUTEN - De gemeente Houten strooit zout op een aantal wegen. Door het extreem warme weer ontstaat het risico dat bij een aantal wegen in Houten het asfalt gaat smelten.
De gemeente schrijft op de website dat de vrees bestaat dat "de bitumen (lijmstof in het asfalt) verandert in een vloeibare substantie". Volgens Houten gaat het vooral om de Lekdijk.
Maar ook om een aantal andere wegen waar net werkzaamheden zijn uitgevoerd. Het zout moet vocht uit de lijmstof opzuigen waardoor het smelten stopt.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1500035/
Daarom het het ook weg..quote:Op woensdag 20 juli 2016 16:45 schreef Infection het volgende:
Tropisch weer: zout strooien op wegen
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |