SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
Forcefield City Bewoner
Geweldige fotosquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Yvesss het volgende:
Niet veel users in de polder, want over deze heb ik niemand gehoord. Dit was gisteren tussen 21:00 en 22:00, met mooi rood zonlicht. Bij zo'n geïsoleerde wolk kun je hem altijd mooi zien oplichten door de bliksem als een grote lampion. Vind ikzelf altijd de mooiste buien, maar voor foto's daarvan was het nog iets te licht. Hij ging met name boven het Ketelmeer nog even los, zie onderste screenshot.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Yvesss het volgende:
Niet veel users in de polder, want over deze heb ik niemand gehoord. Dit was gisteren tussen 21:00 en 22:00, met mooi rood zonlicht. Bij zo'n geïsoleerde wolk kun je hem altijd mooi zien oplichten door de bliksem als een grote lampion. Vind ikzelf altijd de mooiste buien, maar voor foto's daarvan was het nog iets te licht. Hij ging met name boven het Ketelmeer nog even los, zie onderste screenshot.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeldzaam mooiquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet jij zeggen. De Beste Fotograaf van deze topicreeks. Ik ben ze niet vergeten.quote:
Fotograferen is één ding. De natuur moet natuurlijk wel meewerkenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:32 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Moet jij zeggen. De Beste Fotograaf van deze topicreeks. Ik ben ze niet vergeten.
(En Koelkastje. Heeft er ook wel een neus en camera voor)
We hebben d'r zin inquote:Volgende week zomers!
Een enkele bui blijft op de meeste dagen wel mogelijk, meldt Weerplaza.
De weersverbetering wordt veroorzaakt door het Azorenhogedrukgebied. Dit hogedrukgebied laat vanaf morgen de luchtdruk bij ons al stijgen. Daardoor nemen de buien en de wind af en kan de temperatuur al wat winst boeken. Waar de temperatuur vandaag nog vrijwel overal onder de 20 graden blijft steken, wordt het morgen op uitgebreide schaal 20 of 21 graden.
In het weekend krijgt het hogedrukgebied het even wat moeilijker. Een storing met wolken en regen trekt via Schotland en de noordelijke Noordzee naar Scandinavië. Wij krijgen met de randverschijnselen te maken. Zaterdag zijn er veel wolkenvelden, maar het wordt wel 20 tot 23 graden. In de nacht naar zondag en zondag overdag zorgt de wegtrekkende storing voor enkele buien in ons land.
In Frankrijk, Portugal en Spanje is het hogedrukgebied wel de baas en daar barst de zomerhitte los. In delen van Spanje en Portugal wordt het dit weekend meer dan 35 graden. Maandag en dinsdag breidt deze hitte zich naar het zuiden van Frankrijk uit. Ook in ons land wordt het dan warmer. Plaatselijk wordt 25 graden mogelijk en als het hogedrukgebied krachtig genoeg is, kan het kwik nog enkele graden verder stijgen.
Prachtigquote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een prachtige foto'squote:Op woensdag 13 juli 2016 19:24 schreef Yvesss het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hele middag geregend hierquote:
Nee, Drenthequote:
Dit + zonquote:
dat geneuzel altijd als op maandag in de meerdaagse opeens een lijntje opduikkt dat voor zomers weer zou kunnen zorge in het weekeinde. Hoog telegraaf gehalte altijd.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:00 schreef Dreassic het volgende:
Van dat warm zonnig weekend waar de " kenners" de hele week op zinspeelde, blijft, zoals gewoonlijk, weer helemaal niets van over.
* Resistor is blij met zijn 4K scherm.quote:
Nee, maar dat had ik ook wel verwacht. KNMI is een overheidsorgaan, de overheid heeft er geen belang bij als mensen massaal emigreren naar zonnigere oorden. Daarbij moet de klimaatzwendel aangewakkerd blijven, anders geen ecotaks meer. Want ja, de wereld zou juist opwarmenquote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:00 schreef Dreassic het volgende:
Van dat warm zonnig weekend waar de " kenners" de hele week op zinspeelde, blijft, zoals gewoonlijk, weer helemaal niets van over.
Zoals altijd hier. Een dagje "heet" gevolgd door zware buien en dan drie weken een graad of 19 met elke dag kans op buien en veel bewolking.quote:
Blijft voorlopig ruim boven de 20quote:Op zaterdag 16 juli 2016 13:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zoals altijd hier. Een dagje "heet" gevolgd door zware buien en dan drie weken een graad of 19 met elke dag kans op buien en veel bewolking.
En zo kruipen de zomermaandjes voorbij
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 18:49 schreef aloa het volgende:
Ook de nieuwe run laat een grote kans op onweer zien.
[ afbeelding ]
oudjes kunnen helemaal niet goed tegen dat soort temperaturen, dus mogelijk krijg je het nog super drukquote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:00 schreef Bienelientjee het volgende:
Pffff, er staat 28 graden voor dinsdag hier in mijn locatie in Engeland![]()
En ik heb dinsdag mijn 12 uur lange dienst in een verzorgingstehuis waar ze op veel plekken geen airco aan hebben, want oudjes enzo!
Ja, ben benieuwd. Hopelijk wordt het niet te benauwd. Al liep het zweet vandaag al onder mijn uniform naar beneequote:Op zaterdag 16 juli 2016 22:08 schreef computergirl het volgende:
[..]
oudjes kunnen helemaal niet goed tegen dat soort temperaturen, dus mogelijk krijg je het nog super druk
Als het meezit gaat het goed los komende woensdag(avond).quote:Op zondag 17 juli 2016 14:32 schreef Ener-G het volgende:
Net pas tijd gehad om de boel uit te zoeken, maar vorige maand heeft mn camera deze nog gepakt tijdens de ochtend:
[ afbeelding ]
Hoorde weer goede berichten voor komende woensdag?
wordt alleen maar ergerquote:Op zondag 17 juli 2016 16:47 schreef d.k. het volgende:
Wat een vies benauwd vochtig weer vandaag. Omgeving Eindhoven had straks een felle bui en daarna werd het er helaas niet beter op, ondanks het zonnetje. Hopelijk morgen beter.
quote:Op zondag 17 juli 2016 14:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Als het meezit gaat het goed los komende woensdag(avond).
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Huidige status: Blauw luchtje met wat witte plukjes, warm, maar niet benauwd. Prima zo!quote:
Dick laurent heeft zijn eerste goeie week nu denk ikquote:Op maandag 18 juli 2016 08:07 schreef Dven het volgende:
Zomers weekje in NL op komst zie ik. Het heeft even mogen duren maar dit pakken ze je niet meer af
vooral woensdag wordt benauwd..quote:Op maandag 18 juli 2016 09:44 schreef d.k. het volgende:
[..]
Huidige status: Blauw luchtje met wat witte plukjes, warm, maar niet benauwd. Prima zo!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |