SPOILER: F.A.Q.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Slowchat is toegestaan, maar hou tijdens shows graag wel rekening met de DJ! Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaakSPOILER: de eedOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DISCLAIMER
Radio49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur, of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ'sIn verband met een storing zijn de DJ's van Radio49 tijdelijk niet via radio49.nl te beluisteren.
Via de links hieronder kun je luisteren naar Radio 49 Backup
Radio49 Backup Luisterlink 1 (directe link voor mediaspeler)
Radio49 Backup Luisterlink 2 (webbased)
Of volg de informatie die DJ's in dit topic geven.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 00:11 schreef Elfletterig het volgende:
ToT heeft mij al het gras voor de voeten weggemaaid met zijn TT.
Ik luister gewoon via XiiaLivequote:Op woensdag 13 juli 2016 00:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik gok dat je niet vroeg gaat slapen.
Na een kroegentocht is dit wel heftig, truste.quote:Op woensdag 13 juli 2016 00:22 schreef Fogel het volgende:
Ik ben net terug van een kroegentocht, wilde nog even zitten met wat muziek maar merk dat mijn bed roept
Bedankt voor het ca half uur met muziek
quote:Op woensdag 13 juli 2016 00:22 schreef Fogel het volgende:
Ik ben net terug van een kroegentocht, wilde nog even zitten met wat muziek maar merk dat mijn bed roept
whehehe slaap lekkerquote:Op woensdag 13 juli 2016 00:22 schreef Fogel het volgende:
Dat bed moet gewoon niet zo drammerig doen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 00:22 schreef Fogel het volgende:
quote:
quote:Best not to say more. Bedways is rightways now, so best we go homeways and get a bit of spatchka. Right, right?
quote:Op woensdag 13 juli 2016 00:27 schreef knokkels het volgende:
* knokkels heeft XiiaLive goed afgericht en kan met een gerust hart in bed genieten van Piraterijtjes op de Radio49 Backup stream
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje lenen is normaal toch in muziek.quote:Op woensdag 13 juli 2016 01:01 schreef Elfletterig het volgende:
Deze track had wat weg van Fade To Grey.
Dat sowieso. Pet Shop Boys hebben in 2013 ook nog een track uitgebracht die een beetje leent van Fade To Grey... (Fluorescent heet dat nummer).quote:Op woensdag 13 juli 2016 01:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Beetje lenen is normaal toch in muziek.
Al die noten en akkoorden achter elkaar is na vele eeuwen ook een keer al gedaan ooit.quote:Op woensdag 13 juli 2016 01:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat sowieso. Pet Shop Boys hebben in 2013 ook nog een track uitgebracht die een beetje leent van Fade To Grey... (Fluorescent heet dat nummer).
Dit is het jaren 80 origineelquote:Op woensdag 13 juli 2016 01:30 schreef Elfletterig het volgende:
In mijn herinnering klonk dit nummer anders, meer synthpop-achtig.
Doelde op het vorige nummer, voor de goede orde. Die Israëlische zangeres.quote:
Thanksquote:Op woensdag 13 juli 2016 01:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat was Ofra Haza in de 1e versie.
Toen was er nog geen beat onder gezet.quote:Op woensdag 13 juli 2016 01:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
ThanksKlonk.... anders... - laten we het daar op houden
Vind de versie met beat veel beter, eerlijk gezegd. Maar aardig om het origineel eens gehoord te hebben.quote:Op woensdag 13 juli 2016 01:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Toen was er nog geen beat onder gezet.
Ben van alle markten thuis, nu even in de meest vage map.quote:Op woensdag 13 juli 2016 01:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vind de versie met beat veel beter, eerlijk gezegd. Maar aardig om het origineel eens gehoord te hebben.
Komt er net een ijsbeer langs.quote:Op woensdag 13 juli 2016 02:28 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ga er voor vandaag een punt achter zetten. Piet, bedankt.
Het 1e bakje staat voor mijn neus, fijn regen in de vakantie, kan ik verder met laatjes uitzoeken en dingen weggooienquote:Op woensdag 13 juli 2016 07:50 schreef Karzai het volgende:
morningzit al aan m'n derde bakkie zo maar douchen en boodschappen doen
tis hier nog droog moeders komt later even langs om de gordijnen in te korten, ga ik de badkamer boenen, gezellig maar dan moet ik wel wat in huis hebbenquote:Op woensdag 13 juli 2016 07:58 schreef just me het volgende:
[..]
Het 1e bakje staat voor mijn neus, fijn regen in de vakantie, kan ik verder met laatjes uitzoeken en dingen weggooien
team-workquote:Op woensdag 13 juli 2016 08:09 schreef Karzai het volgende:
[..]
tis hier nog droog moeders komt later even langs om de gordijnen in te korten, ga ik de badkamer boenen, gezellig maar dan moet ik wel wat in huis hebben
wat zijn we toch produktief op onze vrije dagquote:Op woensdag 13 juli 2016 08:11 schreef just me het volgende:
[..]
team-work![]()
Ik heb een beetje achterstand opgelopen met mijn ledenadministratie, vandaag maar eens rustig alle mails wegwerken, beetje van dit en een beetje van dat dus
quote:Op woensdag 13 juli 2016 08:14 schreef Karzai het volgende:
[..]
wat zijn we toch produktief op onze vrije dag
Ik de komende tijd ookquote:Op woensdag 13 juli 2016 08:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik heb wanneer ik wakker word weer vrije dag
quote:Op woensdag 13 juli 2016 00:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
niet eens metquote:
Was een partij goede muziek voor des nachtsquote:
Ik moet koffie zetten, zo bezoekquote:
zo vroeg bezoekquote:
Ik zou er niet aan moeten denkenquote:
Jij kunt datquote:Op woensdag 13 juli 2016 08:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik twijfel nog. kan ook wel weer keer slapen overstaan.
Ik kan het wel eens laat maken maar op een gegeven moment vallen mijn ogen toch vanzelf dichtquote:
Jeuh je krijgt het nog druk.quote:Op woensdag 13 juli 2016 08:46 schreef just me het volgende:
[..]
Ik kan het wel eens laat maken maar op een gegeven moment vallen mijn ogen toch vanzelf dicht![]()
En ik moet nu fris blijven want kabouter 2.0 kan elk moment de wereld betreden en dan wil ik toch wel een frisse oma zijn
scheelt dat ik zelf niet hoef te bevallenquote:
eet smakelijkquote:Op woensdag 13 juli 2016 08:49 schreef Karzai het volgende:
eerst maar eens een ontbijtje naar binnen werken eitjes met spek
Da's wel goed idee.quote:Op woensdag 13 juli 2016 08:49 schreef Karzai het volgende:
eerst maar eens een ontbijtje naar binnen werken eitjes met spek
Ah spannendquote:Op woensdag 13 juli 2016 08:46 schreef just me het volgende:
[..]
Ik kan het wel eens laat maken maar op een gegeven moment vallen mijn ogen toch vanzelf dicht![]()
En ik moet nu fris blijven want kabouter 2.0 kan elk moment de wereld betreden en dan wil ik toch wel een frisse oma zijn
piet is meestal de enige die op dit tijdstip draatitquote:Op woensdag 13 juli 2016 09:22 schreef chufi het volgende:
[..]
OK.. Je kunt het tegenwoordig niet meer zien dus ja dan vraag ik het maar
Ik heb al set gemaakt voor op mijn uitvaart.quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:37 schreef Karzai het volgende:
Mocht piet overlijden dan blijft de radio doorgaan
waar is hier?quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Mogguh. De roomservice is hier best ok
mijn eigen bed. Symph heeft dienblad met thee etc voor me neergezet toen hij opstond, zodat ik mezelf niet de trap af hoef te hijsen met mijn pijnlijke rug. Gisteravond moest hij me letterlijk de trap op duwen, mijn linkerbeen werkte even niet.quote:
dus je bent aan bed gekluisterd vandaag tot symph weer terug is?quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
mijn eigen bed. Symph heeft dienblad met thee etc voor me neergezet toen hij opstond, zodat ik mezelf niet de trap af hoef te hijsen met mijn pijnlijke rug. Gisteravond moest hij me letterlijk de trap op duwen, mijn linkerbeen werkte even niet.
ik kan iets beter bewegen dan gisteren, dus ik hoop in de loop van de dag, met een extra pijnstiller, wel naar beneden te kunnen. Even afwachten nog. Gisterochtend had hij me op de bank geinstalleerd, maar die bank is lager en moeilijker opstaan enzo en het toilet boven is ook handiger, daar kan ik me aan een half muurtje opduwen. Dus vandaag maar voor het bed gekozen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:12 schreef Karzai het volgende:
[..]
dus je bent aan bed gekluisterd vandaag tot symph weer terug is?
quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik kan iets beter bewegen dan gisteren, dus ik hoop in de loop van de dag, met een extra pijnstiller, wel naar beneden te kunnen. Even afwachten nog. Gisterochtend had hij me op de bank geinstalleerd, maar die bank is lager en moeilijker opstaan enzo en het toilet boven is ook handiger, daar kan ik me aan een half muurtje opduwen. Dus vandaag maar voor het bed gekozen.
Morgen kan ik bij de fysio terecht, ik hoop dat die magische trucjes heeft net als mijn oude fysio.
dit komt waarschijnlijk door het hoesten. En ja, ik ben wel gesloopt door het klussen enzo, maar dit komt dan zomaar opeens. Laatste paar keren de afgelopen jaren kwam het letterlijk uit het niets, laatste keer vorig jaar stond ik onder de douche en schoot het er in en was ik zo dom om me op mijn knieen te laten zakken. Hoe ik toen mezelf in mijn bed gehesen heb is me nog steeds een raadsel. Symph heeft de boel gisteravond nog een beetje gemobiliseerd, zo fijn dat hij daar verstand van heeft. Maar opstaan van de bank en naar bed gaan gisteravond ging met veel tranen gepaard, puber schrok er zelfs van, ik kon mijn linkerbeen niet eens minimaal optillen om een stapje te doen toen ik eenmaal stond. Heb dit al sinds ik 19 ben, gelukkig is het niet meer continu zo erg als jaren geleden.quote:
de puber heeft zelf hulp nodig vanwege haar gebroken sleutelbeen, vanochtend heeft ze zich noodgedwongen voor het eerst zelf afgedroogd na het douchen, eerder moest ik daar bij helpen. Symph heeft morgen teamuitje en is pas laat thuis (ik laat puber wel even iets van de snackbar of een magnetronmaaltijd voor ons halen, dat kan ze gelukkig wel)en hopelijk heeft hij daarna eindelijk vakantie, hij valt ook zowat om.quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:29 schreef just me het volgende:
pffff heavy hoor![]()
doe maar heel voorzichtig aan en laat Symph en de puber je maar heel erg verwennen en vertroetelen !
quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo grappig gisteravond bij de show van Mad...Symph hoort dat nummer van Frank Sinatra en zegt: huh, hoe past dat in het thema? Uhm, nou, het zit zo, dat draait hij speciaal voor ons.. Pas toen Mad de mic erbij pakte viel het kwartje echt.
Superomaquote:Op woensdag 13 juli 2016 08:46 schreef just me het volgende:
[..]
Kan hij Reiki geven?quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ik kan iets beter bewegen dan gisteren, dus ik hoop in de loop van de dag, met een extra pijnstiller, wel naar beneden te kunnen. Even afwachten nog. Gisterochtend had hij me op de bank geinstalleerd, maar die bank is lager en moeilijker opstaan enzo en het toilet boven is ook handiger, daar kan ik me aan een half muurtje opduwen. Dus vandaag maar voor het bed gekozen.
Morgen kan ik bij de fysio terecht, ik hoop dat die magische trucjes heeft net als mijn oude fysio.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 09:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wanneer ik alles in wachtrij zet dan nog ongeveer 100 jaar
Symphquote:
quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:51 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
mijn toestemming heb je om het op afstand te proberen, als je tijd hebt.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:25 schreef tailfox het volgende:
henk wil samen met mijn streamen maar leeft R49 al?
ik weet van niks?quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:25 schreef tailfox het volgende:
De mic stond dicht, ik had dat hele item van tevoren opgenomen/in elkaar gezet als één track met die speciale tag...quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo grappig gisteravond bij de show van Mad...Symph hoort dat nummer van Frank Sinatra en zegt: huh, hoe past dat in het thema? Uhm, nou, het zit zo, dat draait hij speciaal voor ons.. Pas toen Mad de mic erbij pakte viel het kwartje echt.
En toch was je gisteren ineens weg...quote:Op woensdag 13 juli 2016 10:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
mijn eigen bed. Symph heeft dienblad met thee etc voor me neergezet toen hij opstond, zodat ik mezelf niet de trap af hoef te hijsen met mijn pijnlijke rug. Gisteravond moest hij me letterlijk de trap op duwen, mijn linkerbeen werkte even niet.
echt zo gaaf gedaan, het gaf de avond een speciaal tintjequote:Op woensdag 13 juli 2016 12:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De mic stond dicht, ik had dat hele item van tevoren opgenomen/in elkaar gezet als één track met die speciale tag...
Ik zal het jullie wel toezenden...quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:00 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
echt zo gaaf gedaan, het gaf de avond een speciaal tintje
Ik ben niet zeker, maar ik dacht zoiets begrepen te hebben.quote:
Hoeraquote:
Ik ben al thuis. Thuiswerkplekquote:
quote:
Heb ik eigenlijk ook, de tuin hoort bij mijn huisquote:Op woensdag 13 juli 2016 13:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hoera
[..]
Ik ben al thuis. Thuiswerkplek
Hier regent het te hard om aan tuinwerk te denken. En ook als het niet had geregend was ik niet in de tuin gaan werken omdat ik dat niks vind.quote:Op woensdag 13 juli 2016 13:29 schreef just me het volgende:
[..]![]()
![]()
ik ga in de tuin werken
[..]
Heb ik eigenlijk ook, de tuin hoort bij mijn huis
lekkere ontspanning, een aanraderquote:Op woensdag 13 juli 2016 13:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hier regent het te hard om aan tuinwerk te denken. En ook als het niet had geregend was ik niet in de tuin gaan werken omdat ik dat niks vind.
Mijn vlinderstruik heeft niet virtuele bloemen in wordingquote:
ja gaaaf. Ik zag vorige week bij het tuincentrum bij mijn oude huis ook vlinderstruiken in die mooie kleuren staan, auto zat helaas al vol met vanalles.quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:10 schreef just me het volgende:
[..]
lekkere ontspanning, een aanrader
[..]
Mijn vlinderstruik heeft niet virtuele bloemen in wording
Ik ga morgen naar Hilversum, nog even lunchen met Merel, maar voor die tijd toch nog even een rondje over de markt om 'n paar plantjes tekopenquote:Op woensdag 13 juli 2016 14:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
ja gaaaf. Ik zag vorige week bij het tuincentrum bij mijn oude huis ook vlinderstruiken in die mooie kleuren staan, auto zat helaas al vol met vanalles.
Jij kunt beter in de blommen worden gezet omdat je last van je rug hebtquote:Op woensdag 13 juli 2016 14:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had in de planning om vandaag met mijn schoonmoeder nog wat kamerplanten te gaan uitzoeken, maar even uitgesteld
Gras maaien en heg snoeien. Verder leeft er eigenlijk niks in mijn tuin. Of naja, misschien de kat van de buren ook snoeien als die weer eens in de weg ligtquote:Op woensdag 13 juli 2016 14:10 schreef just me het volgende:
[..]
lekkere ontspanning, een aanrader
[..]
Mijn vlinderstruik heeft niet virtuele bloemen in wording
Alle blaadjes afgeknipt...quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:28 schreef Doedezemaar het volgende:
[ afbeelding ] die kreeg ik gisteren van Symph
quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Alle blaadjes afgeknipt...![]()
Ze houdt wel van mij, ze houdt niet van mij, ze houdt wel van mij, ze houdt niet van mij, ze houdt...
quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Arme ToT. Heeft 'ie zoveel paintjes gemaakt met Abaaoud, is 'ie niet eens het brein achter de aanslagen..
quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:56 schreef ToT het volgende:
[..]Ik lees het net idd!
![]()
Maar momenteel hou ik me met Pokémon Go bezig!POK / [Paint] Gotta catch em all!
quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:00 schreef Karzai het volgende:
oh dacht dat je zelf meedeed maar het zijn paintjes
[..]Ik lees het net idd!
![]()
[..]Ik lees het net idd!
![]()
Was wel weer even schrikken hoor maar gelukkig gaat het weer beterquote:
quote:
't was niet leuk, maar het gaat weer stukken beterquote:Op woensdag 13 juli 2016 15:16 schreef Karzai het volgende:
[..]
Was wel weer even schrikken hoor maar gelukkig gaat het weer beter
quote:
Was ik weg dan?quote:
Tijdelijk en onvrijwillig.quote:
Ow ja, datquote:
Mooizo!quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow ja, dat
Ik kwam direct weer bij zinnen toen ik de kaart van Radio49 ontving
André Hazes
quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow ja, dat
André Hazes
Dat maakt zo'n rommel. Wat doe je daaraan?quote:Op woensdag 13 juli 2016 14:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gras maaien en heg snoeien. Verder leeft er eigenlijk niks in mijn tuin. Of naja, misschien de kat van de buren ook snoeien als die weer eens in de weg ligt
Voortschrijdend inzichtquote:
Muisquote:
Ik zou wel BackGup willen spelen maar ik krijg zo bezoek.quote:
Wachten tot een beer of wolf de resten opeet.quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:43 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dat maakt zo'n rommel. Wat doe je daaraan?
quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wachten tot een beer of wolf de resten opeet.
Ik heb je net wat slimmer gemaaktquote:Op woensdag 13 juli 2016 15:48 schreef Karzai het volgende:
ik weet niet hoe het werkt anders zou ik er ook wel wat muziekjes in kunnen gooien maar kijk nu de tour dus van mij hoeft het niet zo
Pragmatischquote:
quote:
quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:17 schreef Karzai het volgende:
keb er wat reggae muziekjes in gegooid zeg maar wanneer iemand anders wil
Mij noemden ze in een andere SC ook altijd Henk. Gelukkig weten we dat je Henkelientje bedoelt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 12:25 schreef tailfox het volgende:
Fijn dat je weer naar huis mag.quote:
Hi Muis!quote:Op woensdag 13 juli 2016 15:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow ja, dat
André Hazes
zeg maar wanneer 7 uur?quote:Op woensdag 13 juli 2016 18:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik kan 'm zo wel weer aanwengelen.
Ola Muisquote:Op woensdag 13 juli 2016 15:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow ja, dat
André Hazes
Ik zit te luisteren en te "werken"quote:
Ik was weer ff bij de vluchtelingen. Echt superlieve mensen.quote:
Respect dat je nog gaat dan, was bij mij gelijk einde verhaal dan.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik was weer ff bij de vluchtelingen. Echt superlieve mensen.Ze hopen nog steeds dat ik me tot de islam ga bekeren!
Bij mij ookquote:Op woensdag 13 juli 2016 21:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Respect dat je nog gaat dan, was bij mij gelijk einde verhaal dan.
Hehehe ach ze doen niet heel erg veel moeite hoor; het was 1x even vissen naar de mogelijkheid en verder af en toe een kleine (plagerige) hint.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Respect dat je nog gaat dan, was bij mij gelijk einde verhaal dan.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:31 schreef just me het volgende:
Als ik moslima zou gaan worden heb ik wel extra vrije dagen
Hoezo dat dan, oude lullen dagen ken ik wel maar moslimdagen?quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:31 schreef just me het volgende:
Als ik moslima zou gaan worden heb ik wel extra vrije dagen
suikerfeest, slachtfeest enzoquote:Op woensdag 13 juli 2016 21:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoezo dat dan, oude lullen dagen ken ik wel maar moslimdagen?
Over het algemeen wel, ja. Alleen scholen in gebieden met veel allochtonen willen leerlingen op zulke dagen weleens standaard vrij geven.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kost ze toch gewoon een snipperdag?
Dan is JM toch ook vrij?quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Over het algemeen wel, ja. Alleen scholen in gebieden met veel allochtonen willen leerlingen op zulke dagen weleens standaard vrij geven.
Een basisschool is wat anders dan een baan in het bedrijfsleven. Ik las laatst nog over een Haagse school die het praktisch oploste door op de bewuste dag een studiedag voor leerkrachten te houden en de kinderen vrij te geven.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan is JM toch ook vrij?
Of denk ik nu weer te simpel?
just me is rookjuf op wat basisscholen...quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een basisschool is wat anders dan een baan in het bedrijfsleven. Ik las laatst nog over een Haagse school die het praktisch oploste door op de bewuste dag een studiedag voor leerkrachten te houden en de kinderen vrij te geven.
Wij hebben niet alleen moslim kinderen op school, de moslim kinderen zijn op die dagen vrij en de andere kinderen (en leerkrachten) moeten gewoon naar schoolquote:Op woensdag 13 juli 2016 21:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan is JM toch ook vrij?
Of denk ik nu weer te simpel?
Discriminatie!quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:48 schreef just me het volgende:
[..]
Wij hebben niet alleen moslim kinderen op school, de moslim kinderen zijn op die dagen vrij en de andere kinderen (en leerkrachten) moeten gewoon naar school
quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
just me is rookjuf op wat basisscholen...
Serieus?quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:48 schreef just me het volgende:
[..]
Wij hebben niet alleen moslim kinderen op school, de moslim kinderen zijn op die dagen vrij en de andere kinderen (en leerkrachten) moeten gewoon naar school
Van mij ook niet, eerlijk gezegd. Je wordt tegenwoordig eigenlijk dagelijks - gewild of ongewild - met die religie geconfronteerd. Wat ToT schrijft, vind ik eigenlijk best triest: je gaat vrijwillig aan de slag om mensen te helpen en meteen beginnen ze - hoe ludiek of speels ook - hun religie alweer aan je op te dringen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:47 schreef MadMaster het volgende:
Ha, mijn favoriete gesprekonderwerp...
Dat is al weer een jaar geleden...quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:49 schreef just me het volgende:
[..]deze vakantie geen school in de fik aub
Het probleem is dat ze vrijwel alles aan hun geloof koppelen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Van mij ook niet, eerlijk gezegd. Je wordt tegenwoordig eigenlijk dagelijks - gewild of ongewild - met die religie geconfronteerd. Wat ToT schrijft, vind ik eigenlijk best triest: je gaat vrijwillig aan de slag om mensen te helpen en meteen beginnen ze - hoe ludiek of speels ook - hun religie alweer aan je op te dringen.
De moslimkinderen zijn, bij ons op school, verplicht "mee te doen" met Kerst. Hebben wij een kerstbijeenkomst 's avonds moeten zij er gewoon bij zijn!quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Serieus?
Waarom? Zitten die moslims met Kerst in de schoolbanken?
Op zich prima, maar de niet moslims hebben geen compensatie vrije dagen voor die van de moslims?quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:53 schreef just me het volgende:
[..]
De moslimkinderen zijn, bij ons op school, verplicht mee te doen met Kerst. Hebben wij een kerstbijeenkomst 's avonds moeten zij er gewoon bij zijn!
Ik zet een joker in...quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:54 schreef Rafeiro het volgende:
Religie, kunnen we niet ooit eens volwassen worden....
Dat vind ik ook foute boel, deed vroeger al nooit mee aan die onzin.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:53 schreef just me het volgende:
[..]
De moslimkinderen zijn, bij ons op school, verplicht "mee te doen" met Kerst. Hebben wij een kerstbijeenkomst 's avonds moeten zij er gewoon bij zijn!
was dat maar zo.....quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op zich prima, maar de niet moslims hebben geen compensatie vrije dagen voor die van de moslims?
Je was sacre blue?quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Van de miswijn drinken en keihard "Sacrement" door de kerk roepen was de druppel.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Van de miswijn drinken en keihard "Sacrement" door de kerk roepen was de druppel.
Klinkt Herman Brood's.quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
Was een lastig kereltje vroeger, 1 van de kleinste al vroeg een brilletje dan leer je wel van je afbijten.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Klinkt Herman Brood's.
En dat terwijl ik het verhaal al wat keren gelezen heb...
had je ook nog een beugelbekkie ?quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Was een lastig kereltje vroeger, 1 van de kleinste al vroeg een brilletje dan leer je wel van je afbijten.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja maar die beugel weigerde ik, dan maar scheve voortand.
Lijkt wel of je elk jaar vroeger begintquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:17 schreef just me het volgende:
Zo, weer genoeg vriendelijke herinneringen verstuurd vanavond
Neuh dit zijn voornamelijk cricketspelers met niet uit te spreken namenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:18 schreef chufi het volgende:
[..]
Lijkt wel of je elk jaar vroeger begint
Bij mij vond de tandarts het helemaal niet nodig.quote:
Doen ze ook nog Polo daar?quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:19 schreef just me het volgende:
[..]
Neuh dit zijn voornamelijk cricketspelers met niet uit te spreken namen
Die zogenaamd thee drinken .... en je niet begrijpenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:19 schreef just me het volgende:
[..]
Neuh dit zijn voornamelijk cricketspelers met niet uit te spreken namen
Mijn scheve voortand is keer gesneuveld door dikke eikenhouten gekraakte villa voordeur die ingeramd werd door knokploeg van eigenaar.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Bij mij vond de tandarts het helemaal niet nodig.
Een latere tandarts zei dat alles chirurgisch rechtgezet moest worden na het verwijderen van een aantal kiezen, en ik jarenlang een blokbeugel zou moeten dragen.![]()
Maar aan de andere kant vond hij het ook weer niet ernstig genoeg voor die ingreep die 10 mille zou kosten (die ik zelf moest betalen) en die ook geen garantie zou geven dat het altijd allemaal recht zou blijven zitten.
als ze mijn herinneringen maar begrijpenquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:21 schreef chufi het volgende:
[..]
Die zogenaamd thee drinken .... en je niet begrijpen
quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Mijn scheve voortand is keer gesneuveld door dikke eikenhouten gekraakte villa voordeur die ingeramd werd door knokploeg van eigenaar.
If U wanna play cricket U pay !!quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:25 schreef just me het volgende:
[..]
als ze mijn herinneringen maar begrijpen
Heerlijk melige Italo fun.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:23 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig is klaar met nieuwe muziek luisteren en schakelt in om naar Piet te luisteren
do not fuck with mequote:
Toen ik vier was heb ik 1 jaar oudere en stuk grotere buurjongen met baksteen op zijn kop geslagen.quote:
en wat hij gedaan ?quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Toen ik vier was heb ik 1 jaar oudere en stuk grotere buurjongen met baksteen op zijn kop geslagen.
quote:
quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij deed al van 1e dag dat ik er woonde vervelend tegen me.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 21:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ga ze bekeren tot Jah Rastafari dan.
Na half jaartje hadden we weer keer ruzie was ik het zat en ging over naar wat radicalere methode.quote:
Hij leeft nog wel ?quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Na half jaartje hadden we weer keer ruzie was ik het zat en ging over naar wat radicalere methode.
Daarna nooit geen last meer gehad van die gozer.
Ik als zoontje van was ook altijd erg geliefd als slachtoffer totdat ik een keer 1 van die jochies een tande door zn lip sloeg ..quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Na half jaartje hadden we weer keer ruzie was ik het zat en ging over naar wat radicalere methode.
Daarna nooit geen last meer gehad van die gozer.
quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:40 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik als zoontje van was ook altijd erg geliefd als slachtoffer totdat ik een keer 1 van die jochies een tande door zn lip sloeg ..
quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zo te zien nog wel. http://www.pvenews.com/me(...)Ellen%20de%20Kok.jpg
Toch weer iets met tanden...quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:40 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik als zoontje van was ook altijd erg geliefd als slachtoffer totdat ik een keer 1 van die jochies een tande door zn lip sloeg ..
Moest even aan de tand gevoeld wordenquote:
Wij woonden tegenover een park waar we voetbalden en zo.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:44 schreef just me het volgende:
[..]
Moest even aan de tand gevoeld worden
Als zoontje van?quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:40 schreef chufi het volgende:
[..]
Was jij zo'n bully? Heb je geluk gehad mij niet tegen te komen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wij woonden tegenover een park waar we voetbalden en zo.
Als er 1 vervelend was, gooide ik 'm daar in de sloot.
Hoop boze buurvrouwen aan de deur gehad als zoonlief weer eens onder het kroos thuis kwam...
Sjoef was het zoontje van de tandarts en ik de dochter van de politie-inspecteurquote:
Ik dacht altijd dat jij groot wasquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
Op de lagere school hadden we in de klas een gozert met groeistoornis die was nog stuk kleiner dan mij.
Die knalde er gelijk bovenop altijd en niemand die durfde te pesten.
Heb ik boel van geleerd.
Ik mocht de zoon van wijkagent wakker bellen wanneer die weer eens niet op tijd was om zijn krantenwijk te bezorgen, die was altijd als 1e aan de beurt. Punaise tussen de bel en naar de volgende.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:50 schreef just me het volgende:
[..]
Sjoef was het zoontje van de tandarts en ik de dochter van de politie-inspecteur
Ik heb een stuk teruggelezen, maar de 11,5 eurocent is nog niet gevallen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:49 schreef chufi het volgende:
[..]
lees de opmerkingen hierboven van Mad en just
quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:50 schreef just me het volgende:
[..]
Sjoef was het zoontje van de tandarts en ik de dochter van de politie-inspecteur
Alleen als ze vervelend waren tegen mij.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Was jij zo'n bully? Heb je geluk gehad mij niet tegen te komen.
Ik heb Piet nog nooit gezienquote:
Zelfs daarna is het expliciet genoemd...quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb een stuk teruggelezen, maar de 11,5 eurocent is nog niet gevallen.
Ik ben 2 x Pietquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
1.76 en 65 Kg is niet echt groot.
Dan heb ik niet ver genoeg teruggelezen. Ik ga een nieuwe poging doen.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:55 schreef chufi het volgende:
[..]
Zelfs daarna is het expliciet genoemd...
Sjoef's vader was tandartsquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan heb ik niet ver genoeg teruggelezen. Ik ga een nieuwe poging doen.
Sjoef's vader was tandartsquote:Op woensdag 13 juli 2016 22:59 schreef just me het volgende:
]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op woensdag 13 juli 2016 22:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan heb ik niet ver genoeg teruggelezen. Ik ga een nieuwe poging doen.
Ah oké. De 11,5 eurocent valt.quote:Op woensdag 13 juli 2016 22:50 schreef just me het volgende:
[..]
Je hebt de bingo gewonnenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |