Helaas is een Nederlands referendum over deze vraag wrijwel uitgesloten door Den Haag. Maar dat zegt wel iets over de kans dat de uitkomst Den Haag verkeerd zal uitkomen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 10:12 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die verlichte kennis?
Heb je iedere Nederlander in person daarover ondervraagd?
Zo'n referendum is bij wet niet mogelijk momenteel. Volgens mij?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:58 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Helaas is een Nederlands referendum over deze vraag wrijwel uitgesloten door Den Haag. Maar dat zegt wel iets over de kans dat de uitkomst Den Haag verkeerd zal uitkomen.
Helaas niet, wat ik een veronachtzaming vind van de democratie. Maar goed, wetten kunnen gewijzigd worden als de druk vanuit het volk groeit. Op een gegeven moment wordt het verbieden van zo'n bindend referendum onhoudbaar en zal het doorgang vinden.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:00 schreef agter het volgende:
[..]
Zo'n referendum is bij wet niet mogelijk momenteel. Volgens mij?
Soepelere kapitaalseisentwitter:George_Osborne twitterde op dinsdag 05-07-2016 om 12:23:52Important move by @bankofengland using tools I gave them to reduce banks' capital requirements to boost lending capacity by up to £150bn reageer retweet
Bron: http://www.telegraph.co.u(...)rosceptic-surge.htmlquote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou als 99.999 geld krijgt om hier te posten dan feliciteer ik hem daarmee. Lijkt mij voor velen hier erg welkom, nietwaar?
Ik vind het overigens wel een beetje raar om te denken dat de EU budget uit gaat trekken om de publieke opinie te beïnvloeden als de klacht tegen de EU vaak juist is dat ze hun reet met diezelfde opinie afvegen.
En ja, politici houden bij een besluit graag het best case scenario voor. Net zo goed als dat de oppositie graag focus legt op het worst case scenario. Net zo goed als alle politici bij gezeik over bepaalde zaken graag wijzen naar de EU onder het mom "we konden niets anders". Dat laatste is in 99 vd 100 gevallen een leugen. Een leugen op basis waarvan veel mensen denken dat de EU ondemocratisch is en alles oplegt. Terwijl het gewoon de lidstaten zijn die samen besluiten nemen. Toch gek als je met 28 man een besluit neemt en ieder van die 28 tegen zijn achterban roept "het is mij door mijn strot geduwd, ik kon echt niet anders".
Dat noemen we met een mooi woord: lulkoek.
Laten we hopen voor de Britten dat morgenochtend al helder is dat May de Conservatieven-kar gaat trekken. Zou voor het eerst zijn dat er op politiek gebied wel eindelijk eens daadkracht met daarbij geen verdeeldheid wordt getoond.quote:The results will knock out the candidate with the least support, but others will then have until 9am on Wednesday to withdraw from the race if they believe that the first-round results are not strong enough to carry on.
A second round will be carried out on Thursday, and a third session – if necessary – next Tuesday, with the final two candidates being put forward to a vote by the party’s grassroots members.
Maar ga eens in op de kern van mijn post. Het interesseert mij niet zoveel of 99.999 hier betaald zit te posten of niet. Ik kijk naar de argumenten en niet naar het poppetje.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bron: http://www.telegraph.co.u(...)rosceptic-surge.html
Bij # 7423 zullen pro-Europeaanse deelnemers op FOK! nog steeds ontkennen dat Brexit heeft plaatsgevonden. Zelfs als de onderhandelingen zijn afgerond. Ach, we bieden hun wel een goede uitlaadklep. In die functie zie ik mezelf wel een beetje als een hulpverlener voor mijn gefrustreerde pro-Europese medemens. Maar donaties zijn natuurlijk altijd welkom.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 12:58 schreef Perrin het volgende:
Als we in dit tempo doorposten in deze reeks, begint men ergens tussen deel 1500 en 2000 met de daadwerkelijke onderhandelingen, die dan ergens rond deel 4000 zijn afgerond.
Een betaalde troll is toch onacceptabel? Hoe kun je zoiets positief uitleggen? Het is gewoon propaganda, en daar zien we al veel te veel van de laatste tijd.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar ga eens in op de kern van mijn post. Het interesseert mij niet zoveel of 99.999 hier betaald zit te posten of niet. Ik kijk naar de argumenten en niet naar het poppetje.
Duidelijk is zo wel dat de klacht dat de EU de reet afveegt met publieke opinie onterecht is. Al bereik je met 2 miljoen wel heel erg weinig als je dat over 28 lidstaten moet verdelen!
Ik geloof dat de notie van die ontkenning vooral in jouw hoofd leeft. Ik zie niemand iets ontkennen, namelijk. Dat zou ook raar zijn, want de uitslag staat gewoon vast. Toch kom jij elke tien posts weer melden dat de Brexit ontkend wordt, altijd gepaard gaand met een soort zelfgenoegzaam handenwrijven. Maar het lijkt er voor mij op dat die voldoening nogal eenzijdig is, aangezien niemand de uitslag ontkent en jij jezelf dus graag in de waan laat dat jij ze even flink op hun nummer aan het zetten bent. Terwijl het vooral je eigen feestje is die je aan het vieren bent en er door de rest betrekkelijk weinig fucks gegeven worden om jouw interpretatie van deze discussie.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Bij # 7423 zullen pro-Europeaanse deelnemers op FOK! nog steeds ontkennen dat Brexit heeft plaatsgevonden. Zelfs als de onderhandelingen zijn afgerond. Ach, we bieden hun wel een goede uitlaadklep. In die functie zie ik mezelf wel een beetje als een hulpverlener voor mijn gefrustreerde pro-Europese medemens. Maar donaties zijn natuurlijk altijd welkom.
Het is een sneue poging om op de man te spelen en niet meer op de inhoud in te gaan. Of het een betaalde troll is of niet zullen we nooit weten en is dan ook niet echt relevant.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een betaalde troll is toch onacceptabel? Hoe kun je zoiets positief uitleggen?
Ik zie de ontkenningen anders toch steevast van jouw kant komen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Bij # 7423 zullen pro-Europeaanse deelnemers op FOK! nog steeds ontkennen dat Brexit heeft plaatsgevonden. Zelfs als de onderhandelingen zijn afgerond. Ach, we bieden hun wel een goede uitlaadklep. In die functie zie ik mezelf wel een beetje als een hulpverlener voor mijn gefrustreerde pro-Europese medemens. Maar donaties zijn natuurlijk altijd welkom.
Dit dus.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik geloof dat de notie van die ontkenning vooral in jouw hoofd leeft. Ik zie niemand iets ontkennen, namelijk. Dat zou ook raar zijn, want de uitslag staat gewoon vast. Toch kom jij elke tien posts weer melden dat de Brexit ontkend wordt, altijd gepaard gaand met een soort zelfgenoegzaam handenwrijven. Maar het lijkt er voor mij op dat die voldoening nogal eenzijdig is, aangezien niemand de uitslag ontkent en jij jezelf dus graag in de waan laat dat jij ze even flink op hun nummer aan het zetten bent. Terwijl het vooral je eigen feestje is die je aan het vieren bent en er door de rest betrekkelijk weinig fucks gegeven worden om jouw interpretatie van deze discussie.
Hoe langer het duurt, hoe kutter dat is voor de Britse economie. De publieke druk zal op een gegeven moment zich omkeren en na nieuwe verkiezingen zal de Brexit dan teruggedraaid worden. Zo zie ik het, maar ik heb me al genoeg laten verrassen door de Britten, dus iets anders is uiteraard niet uit te sluiten.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef speknek het volgende:
Oh ik geloof wel dat er geen daadwerkelijke Brexit komt, want ik kan me niet voorstellen dat het parlement zich afzijdig gaat houden in de legislatie, en dat ze tot de conclusie komen dat het of wel een slechte deal is, of wel niet waard om de UK voor op te breken.
Maar dat laat onverlet wat mensen gestemd hebben.
Het ging meer om het artikel wat suggereert dat de EU mensen betaalt om positief te doen over de EU. Zo gek is dat idee niet eens (Rusland betaalt ook gewoon trolls, immers) en dat vind ik toch behoorlijk beschamend, dat je op die manier de opinie probeert te beïnvloeden.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is een sneue poging om op de man te spelen en niet meer op de inhoud in te gaan. Of het een betaalde troll is of niet zullen we nooit weten en is dan ook niet echt relevant.
Jij gaat er ten onrechte vanuit dat ik daadwerkelijk geloof dat 99.999 betaald wordt door de EU. Ik heb alleen helemaal geen zin in een discussie over die verdachtmaking.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:24 schreef Mystikvm het volgende:
Een betaalde troll is toch onacceptabel? Hoe kun je zoiets positief uitleggen? Het is gewoon propaganda, en daar zien we al veel te veel van de laatste tijd.
Het lijkt alsof niemand nog geïnteresseerd is in feiten, maar alleen maar in soundbytes die hun persoonlijke kijk op de wereld bevestigen.
Zoals ik al zei, het ging mij om het gelinkte artikel. Niet of er hier echt een troll actief is (wat ik overigens ook niet denk). Je kunt het betalen van mensen om mooie info over welke kant van het verhaal dan ook te verspreiden nooit goedkeuren. Het is pure misinformatie.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij gaat er ten onrechte vanuit dat ik daadwerkelijk geloof dat 99.999 betaald wordt door de EU. Ik heb alleen helemaal geen zin in een discussie over die verdachtmaking.
In de kern is het probleem dat EU landen niet samen een democratie kunnen vormen, dat zou alleen werken als dat op basis van gelijkheid zou doen, daarnaast speelt nog mee dat er niet zo iets is als een "europeaan", je kunt uiteraard wel samenwerken, maar dit dient gewoon op basis van vrijwilligheid te gaan. Nu worden er in Brussel besluiten genomen die voor veel landen niet eerlijk uitpakken. Terwijl er juist weer op een heleboel zaken geen regelingen zijn, je zou bijvoorbeeld verwachten dat een land als Belgie niet in 1 keer tol gaat heffen op hun wegen, terwijl ze wel gewoon gratis over de Nederlandse wegen mogen. Of neem zaken als minimumlonen en arbeidsregels, dan krijg je excessen dat Nederlandse chauffeurs via een transportbedrijf in Estland worden te werk gesteld. Dat soort dingen werken gewoon niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar ga eens in op de kern van mijn post. Het interesseert mij niet zoveel of 99.999 hier betaald zit te posten of niet. Ik kijk naar de argumenten en niet naar het poppetje.
Duidelijk is zo wel dat de klacht dat de EU de reet afveegt met publieke opinie onterecht is. Al bereik je met 2 miljoen wel heel erg weinig als je dat over 28 lidstaten moet verdelen!
Ik kom genoeg reacties tegen die opperen dat artikel 50 nog niet is ingediend, dus.....Dan heb ik het nog niet eens over die rits aan de zichzelf herhalende doomverhalen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:28 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik geloof dat de notie van die ontkenning vooral in jouw hoofd leeft. Ik zie niemand iets ontkennen, namelijk. Dat zou ook raar zijn, want de uitslag staat gewoon vast. Toch kom jij elke tien posts weer melden dat de Brexit ontkend wordt, altijd gepaard gaand met een soort zelfgenoegzaam handenwrijven. Maar het lijkt er voor mij op dat die voldoening nogal eenzijdig is, aangezien niemand de uitslag ontkent en jij jezelf dus graag in de waan laat dat jij ze even flink op hun nummer aan het zetten bent. Terwijl het vooral je eigen feestje is die je aan het vieren bent en er door de rest betrekkelijk weinig fucks gegeven worden om jouw interpretatie van deze discussie.
Artikel 50 is ook nog niet ingediend. Punt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik kom genoeg reacties tegen die opperen dat artikel 50 nog niet is ingediend
ik wou net zeggenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Artikel 50 is ook nog niet ingediend. Punt.
Precies. Het zal zwaar zijn om de uitslag uiteindelijk toch terzijde te schuiven, maar als de gevolgen te ernstig lijken, dan zal men wel moeten.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:32 schreef speknek het volgende:
Oh ik geloof wel dat er geen daadwerkelijke Brexit komt, want ik kan me niet voorstellen dat het parlement zich afzijdig gaat houden in de legislatie. En het parlement zal uiteindelijk tot de conclusie komen dat het of wel een slechte deal is, of wel niet waard om de UK voor op te breken.
Maar dat laat onverlet wat mensen gestemd hebben.
Ben jij familie van geavanceerd ofzo? Wat een gebazelquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die knul leeft ook echt in z'n eigen wereldje. Het lijkt wel een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hieronder komt een reactie waarin minimaal één keer 'leugenachtige Pro-Europeaan' staat.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die knul leeft ook echt in z'n eigen wereldje. Het lijkt wel een soort narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Hij had het ook kunnen samenvatten als: "In de EU blijven", maar dat is electoraal gezien wat minder slim om te zeggenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:48 schreef agter het volgende:
Labour heeft al wat ideeën:
https://mobile.twitter.co(...)502809288704/photo/1
Was er nog maar een voorvechter van de Brexit over om duidelijk te maken wat het volk precies wil.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Hij had het ook kunnen samenvatten als: "In de EU blijven", maar dat is electoraal gezien wat minder slim om te zeggen.
'Je ontkent de waarheid. Brexit is een feit.'quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hieronder komt een reactie waarin minimaal één keer 'leugenachtige Pro-Europeaan' staat.
Daar is geen Brexit voor nodigquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:48 schreef agter het volgende:
'De samenleving is tot op het bot gepolariseerd' is ook een pareltje.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
'Je ontkent de waarheid. Brexit is een feit.'
Ze zitten allemaal ondergedoken, helaas. May mag het zelf gaan oplossen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Was er nog maar een voorvechter van de Brexit over om duidelijk te maken wat het volk precies wil.
Hij hoeft hier niet eens meer te posten. Wij kunnen dat prima voor hem doen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'De samenleving is tot op het bot gepolariseerd' is ook een pareltje.
Ja klinkt als 'dit gaat natuurlijk never nooit lukken en daarom besluiten we het niet te doen'.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:48 schreef agter het volgende:
Jawel. Een Brexit en dan met heel veel moeite alles precies zo uit onderhandelen als het nu ook is.quote:
Zolang het artikel nog niet is ingediend, is het nog geen feit. Ik denk ook dat dat heus wel gebeurt, maar tot die tijd blijven voorwaarden nog ongewis. Je kunt pas van een geslaagde Brexit spreken als de voorwaarden voor de Britten ook prettig zijn, en ik zie daar nog veel onzekerheid.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik kom genoeg reacties tegen die opperen dat artikel 50 nog niet is ingediend, dus.....Dan heb ik het nog niet eens over die rits aan de zichzelf herhalende doomverhalen.
Ik breng een stukje realisme in dat verhaal. Dat kan een ander interpreteren als handje wrijven of iemand op zijn nummer zetten. Ik zal niet ontkennen dat ik geniet van een overwinningsroes, maar de discussie krijgt meer waarde wanneer men accepteert dat Brexit een gegeven is, uniek binnen de Europese geschiedenis van de EU en mogelijkerwijs een opstap voor meer lidstaten om eruit te stappen. Daar zal en blijf ik me altijd voor hardmaken.
Loopt hier niet gewoon een apart topic over?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:57 schreef raptorix het volgende:
Dit is ook alweer zo een prachtig voorbeeld van Europese transparantie:
http://www.ad.nl/nieuws/o(...)pensioenen~ac7e2bc8/
Waarom zijn dit soort regelingen uberhaupt geheim?
Zoals gezegd: ik wilde gewoon uit die discussie blijven.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het ging mij om het gelinkte artikel. Niet of er hier echt een troll actief is (wat ik overigens ook niet denk). Je kunt het betalen van mensen om mooie info over welke kant van het verhaal dan ook te verspreiden nooit goedkeuren. Het is pure misinformatie.
Bedankt, ik heb het aangepast.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Leuke OP, maar de eerste zin is al fout.
Alle afspraken die je maakt hebben positieve en negatieve kanten. Het is altijd geven en nemen, tenzij je iemand een pistool tegen het hoofd zet (en ook dan moet je een leven terug gevenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
In de kern is het probleem dat EU landen niet samen een democratie kunnen vormen, dat zou alleen werken als dat op basis van gelijkheid zou doen, daarnaast speelt nog mee dat er niet zo iets is als een "europeaan", je kunt uiteraard wel samenwerken, maar dit dient gewoon op basis van vrijwilligheid te gaan. Nu worden er in Brussel besluiten genomen die voor veel landen niet eerlijk uitpakken. Terwijl er juist weer op een heleboel zaken geen regelingen zijn, je zou bijvoorbeeld verwachten dat een land als Belgie niet in 1 keer tol gaat heffen op hun wegen, terwijl ze wel gewoon gratis over de Nederlandse wegen mogen. Of neem zaken als minimumlonen en arbeidsregels, dan krijg je excessen dat Nederlandse chauffeurs via een transportbedrijf in Estland worden te werk gesteld. Dat soort dingen werken gewoon niet.
Nou, dat is gewoon een feitelijke constatering.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik kom genoeg reacties tegen die opperen dat artikel 50 nog niet is ingediend, dus.....
In tegenstelling tot de mensen die zeggen dat het allemaal wel goed komt zijn er dus banken die volledig op de rem staan en geen leningen meer verstrekken. Zelfs de daling van het pond wat investeringen aantrekkelijk zou moeten maken kan de banken niet overtuigen dat het op de langere termijn goed komt. Het is daarom van groot belang dat er een einde komt aan de politieke chaos en er snel duidelijkheid komt over de gevolgen van het referendum.quote:Singapore's UOB has taken urgent action: it is temporarily suspending its loans programme for London properties as a result of what it called uncertainties post the UK referendum. It is the first of the big three Singapore banks to do this.
Erg stom van die banken. Als ze Elzies even hadden gesproken dan kwamen ze erachter dat de Brexit een definitief feit is, waar de pond alleen maar door zal stijgen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.bbc.com/news/business-36670076
[..]
In tegenstelling tot de mensen die zeggen dat het allemaal wel goed komt zijn er dus banken die volledig op de rem staan en geen leningen meer verstrekken. Zelfs de daling van het pond wat investeringen aantrekkelijk zou moeten maken kan de banken niet overtuigen dat het op de langere termijn goed komt. Het is daarom van groot belang dat er een einde komt aan de politieke chaos en er snel duidelijkheid komt over de gevolgen van het referendum.
Dat is al van 30 juni, dit is een veel recenter gevolg:quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:28 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.bbc.com/news/business-36670076
[..]
In tegenstelling tot de mensen die zeggen dat het allemaal wel goed komt zijn er dus banken die volledig op de rem staan en geen leningen meer verstrekken. Zelfs de daling van het pond wat investeringen aantrekkelijk zou moeten maken kan de banken niet overtuigen dat het op de langere termijn goed komt. Het is daarom van groot belang dat er een einde komt aan de politieke chaos en er snel duidelijkheid komt over de gevolgen van het referendum.
Ik ben benieuwd hoeveel er volgen.quote:Standard Life Investments has suspended trading in its UK property fund blaming "exceptional market circumstances" following the EU referendum result.
The fund manager said the number of investors asking to withdraw their money had increased following the vote.
Dat is eigenlijk best een leuk punt want er hoeft geen brief te komen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 13:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welk besluit doel jij dan op?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk best een leuk punt want er hoeft geen brief te komen.
Artikel 50 zegt:
"A Member State which decides to withdraw shall notify the European Council of its intention."
Hoe dat moet gebeuren is vrij dus als Cameron in een vergadering met de Europese raad de mededeling doet kan dat al genoeg zijn voor artikel 50. De verslagen van de Europese raad zou je daarom goed moeten lezen want juridisch kan daar al in staan dat artikel 50 wel in werking is en het besluit is medegedeeld.
Ah, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk best een leuk punt want er hoeft geen brief te komen.
Artikel 50 zegt:
"A Member State which decides to withdraw shall notify the European Council of its intention."
Hoe dat moet gebeuren is vrij dus als Cameron in een vergadering met de Europese raad de mededeling doet kan dat al genoeg zijn voor artikel 50. De verslagen van de Europese raad zou je daarom goed moeten lezen want juridisch kan daar al in staan dat artikel 50 wel in werking is en het besluit is medegedeeld.
Welk besluit om uit de EU te vertrekken?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het besluit uit de EU te vertrekken.
Cameron is toch bevoegd die zit (tot nu toe) ook in de Europese raad.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 14:44 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Welk besluit om uit de EU te vertrekken?
En ik ga niet flauw zijn: ik bedoel natuurlijk op een formeel besluit genomen door een bevoegd orgaan.
Volgens mij is het parlement het bevoegde orgaan in dezen. Let wel: ik ben niet zo heel erg op de hoogte van alle details van het staatsrecht in het Verenigd Koninkrijk, maar de kans dat Cameron zoiets in zijn eentje mag besluiten acht ik nihil.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Cameron is toch bevoegd die zit (tot nu toe) ook in de Europese raad.
Die moet drie keer in het bijzijn van minstens twee getuigen tegen Juncker zeggen 'Ik scheid van je'.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Cameron is toch bevoegd die zit (tot nu toe) ook in de Europese raad.
Kun je ook even aangeven wat de invloed van de Brexit was op die grafiek?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:43 schreef Gutmensch het volgende:
[ afbeelding ]
Ja Farage, de Pound heeft zich weer hersteld
Wat dacht je van die lijn naar beneden op het einde van de grafiek?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Kun je ook even aangeven wat de invloed van de Brexit was op die grafiek?
Wow wat een ramp voor de pond zeg die paar cent. Vanaf januari was tot het referendum was al een grotere koersdalingquote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat dacht je van die lijn naar beneden op het einde van de grafiek?
De investeringen in het VK lopen al langer terug, puur door de aankondiging van het referendum, hè.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wow wat een ramp voor de pond zeg die paar cent. Vanaf januari was tot het referendum was al een grotere koersdaling
Je ziet waar die lijn van de snelste daling begint?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen we hier eerder uit concluderen dat de EU behoorlijk verrot voor je munt is.
Inderdaad, tien cent in een weekje tijd is niks om je zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wow wat een ramp voor de pond zeg die paar cent. Vanaf januari was tot het referendum was al een grotere koersdaling
Typische EU alpha argumenten. Aankomen met een grafiek die er indrukwekkend uitziet maar waarvan ze geen idee hebben hoe het te interpreteren.
Waarom stijgt hij dan niet na een stem voor Brexit?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen we hier eerder uit concluderen dat de EU behoorlijk verrot voor je munt is.
Stel eens niet van die lastige vragenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waarom stijgt hij dan niet na een stem voor Brexit?
22 januari 2013 kondigde Cameron het referendum al aan, de datum ervoor werd vastgesteld op 20 februari 2016.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:04 schreef Re het volgende:
wanneer was het referendum eigenlijk uitgeschreven...
Als je 1000 pond hebt gereserveerd voor een vakantie in Spanje is het vakantie budget toch behoorlijk geslonken.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:48 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Typische EU alpha argumenten. Aankomen met een grafiek die er indrukwekkend uitziet maar waarvan ze geen idee hebben hoe het te interpreteren.
Vakantie in eigen land is goed voor de economie. Toeristen uit het buitenland lokken met lage prijzen nog veel beter.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je 1000 pond hebt gereserveerd voor een vakantie in Spanje is het vakantie budget toch behoorlijk geslonken.
De meeste mensen hebben hun zomervakantie maanden geleden al geboekt.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vakantie in eigen land is goed voor de economie. Toeristen uit het buitenland lokken met lage prijzen nog veel beter.
Vandaar dat het Pond nu hard stijgt tov de Euro.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:46 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Leuk als je door geldgebrek al niet eens meer de vakantiebestemming kunt kiezen die je wil dankzij de brexit.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vakantie in eigen land is goed voor de economie. Toeristen uit het buitenland lokken met lage prijzen nog veel beter.
Leuk proefballonnetje, maar in Europa zijn momenteel Spanje, Frankrijk en Italië populairder als vakantiebestemmingen. Ook de Britten gaan het liefst naar dat soort landen om op een leuke en zonnige manier even een paar weken er op uit te zijn. Met investeringen (ai....) zou het VK wel aantrekkelijker gemaakt kunnen worden als vakantiebestemming, al kan je alsnog weinig veranderen aan hun weer.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ach kom op. Mensen zijn decennia lang op vakantie gegaan met wisselkoersrisico's, soms werd het halverwege je vakantie ineens een stuk duurder. Als je daar niet tegen kunt moet je je maar in je eigen land klem zuipen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Leuk als je door geldgebrek al niet eens meer de vakantiebestemming kunt kiezen die je wil dankzij de brexit.
Als dat het enige effect zou zijn. Juich als Brit bijv. nog maar eens wanneer de koersdaling doorvertaald wordt naar fors hogere benzineprijzen omdat de olie in dollars wordt afgerekend.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat echt niet alleen over vakantie trouwens hè. Plotsklaps gaan de dagelijkse (grotendeels geïmporteerde) boodschappen uit de supermarkt ook een stuk duurder uitvallen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ach kom op. Mensen zijn decennia lang op vakantie gegaan met wisselkoersrisico's, soms werd het halverwege je vakantie ineens een stuk duurder. Als je daar niet tegen kunt moet je je maar in je eigen land klem zuipen.
Dus wat jij eerder naar voren bracht vind je maar onzin en het vakantiebudget is dus inderdaad flink geslonken door de brexit maar daar moeten ze niet over zeuren.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ach kom op. Mensen zijn decennia lang op vakantie gegaan met wisselkoersrisico's, soms werd het halverwege je vakantie ineens een stuk duurder. Als je daar niet tegen kunt moet je je maar in je eigen land klem zuipen.
Ah joh, dan rijdt men maar gewoon wat minder. Dat is weer goed voor het milieu.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als dat het enige effect zou zijn. Juich als Brit bijv. nog maar eens wanneer de koersdaling doorvertaald wordt naar fors hogere benzineprijzen omdat de olie in dollars wordt afgerekend.
Standard's Life was dus het eerste dominosteentje, ik ben benieuwd hoeveel er zullen volgenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 15:40 schreef Kijkertje het volgende:
Aviva suspends property fund due to 'extraordinary' conditions
The UK's biggest insurer, Aviva, has become the second firm in two days to suspend trading in a UK property fund following the Brexit vote.
quote:"The dominos are starting to fall in the UK commercial property market, as yet another fund locks its doors on the back of outflows precipitated by the Brexit vote," said Laith Khalaf, an analyst at stockbrokers Hargreaves Lansdown.
"It's probably only a matter of time before we see other funds follow suit."
Ik zat ook te denken aan een Lehman Brothers-achtig scenario. Maar ik denk dat dat nu nog doemdenken is.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:34 schreef J.B. het volgende:
[..]
Standard's Life was dus het eerste dominosteentje, ik ben benieuwd hoeveel er zullen volgen
Dat is inderdaad doemdenken, zo slecht zal het wel niet worden. Niettemin hebben dit soort zaken wel een aardig effect, en ze tonen vooral aan dat een gebrek aan vertrouwen al snel vrij grote gevolgen kan hebben.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik zat ook te denken aan een Lehman Brothers-achtig scenario. Maar ik denk dat dat nu nog doemdenken is.
Ik vraag me inmiddels af hoe groot het percentage voor-Brexit-stemmers is dat inmiddels zoiets heeft van "dit is allemaal veel moeilijker en gevaarlijker dan we dachten, laat dus maar". Het zou me niet verbazen dat dat een significant percentage is. Helaas maakt dat nu niets meer uit.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:48 schreef agter het volgende:
Beschrijving van het uittredingsproces voor de House of Lords:
http://www.publications.p(...)/ldeucom/138/138.pdf
Zelfs na artikel 50 en voor de daadwerkelijke uittreding, mogen ze nog ieder moment weer terug. Pagina 5.
Bijv na verkiezingen.
Ik ben bang dat het niet mooi gaat worden. Het hele proces.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik vraag me inmiddels af hoe groot het percentage voor-Brexit-stemmers is dat inmiddels zoiets heeft van "dit is allemaal veel moeilijker en gevaarlijker dan we dachten, laat dus maar". Het zou me niet verbazen dat dat een significant percentage is. Helaas maakt dat nu niets meer uit.
Ten eerste produceren de Britten zelf flink wat olie en ten tweede heeft de prijs van olie maar een gering effect op de prijs van benzine. Dat zal dus allemaal wel meevallen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als dat het enige effect zou zijn. Juich als Brit bijv. nog maar eens wanneer de koersdaling doorvertaald wordt naar fors hogere benzineprijzen omdat de olie in dollars wordt afgerekend.
"There would be tariffs between the UK and the EU, many of them not very high but some of them—as the Government pointed out—would be 10% on cars and 35% on dairy products.”quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:15 schreef J.B. het volgende:
Voedsel is een groter probleem, zijn voor slechts 60% zelfvoorzienend in het VK.
Dat denk ik ook, alhoewel bij onzekere tijden ook op olie gespeculeerd wordt, wat de prijs op kan drijven. Het is wel interessant om nog even 'Project Fear' voorspellingen na te kijken. Zo zei de Engelse ANWB op basis van Goldman Sachs voorspellingen dat na de Brexit de Pond in het slechtste geval met 20% zou dalen en benzine met achttien penny per liter duurder zou worden.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ten eerste produceren de Britten zelf flink wat olie en ten tweede heeft de prijs van olie maar een gering effect op de prijs van benzine. Dat zal dus allemaal wel meevallen.
Die olie zit toch in Schotland? Komt wel weer terug in de EU.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:08 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ten eerste produceren de Britten zelf flink wat olie en ten tweede heeft de prijs van olie maar een gering effect op de prijs van benzine. Dat zal dus allemaal wel meevallen.
Ze zitten dan ook al in het 4e decennium van thatcherism. Het probleem was er al, de Brexit maakt het meer urgent, maar heeft het niet veroorzaakt. De pond stond waarschijnlijk ook kunstmatig hoog door de City, maar het heeft natuurlijk ook de export en de productie gehinderd. Het is wellicht ook een kans om de reeele economie weer wat leven in te blazen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:27 schreef Falco het volgende:
[..]
Het gaat echt niet alleen over vakantie trouwens hè. Plotsklaps gaan de dagelijkse (grotendeels geïmporteerde) boodschappen uit de supermarkt ook een stuk duurder uitvallen.
Een lage pond is weliswaar gunstig voor je exportpositie. Het kutte is echter dat het VK een groot handelstekort heeft. Er wordt dus veel meer geïmporteerd dan geëxporteerd, waardoor ze netto gezien nu veel meer geld kwijt zijn aan deze koersdaling.
Welk wat ik eerder naar voren bracht? Ik zeg alleen dat het niet zo'n probleem is dat je vakantie duurder wordt door wisselkoersbewegingen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 16:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus wat jij eerder naar voren bracht vind je maar onzin en het vakantiebudget is dus inderdaad flink geslonken door de brexit maar daar moeten ze niet over zeuren.
Tenzij bij de volgende verkiezingen partijen de brexit onderdeel maken van hun programma. Dus als een partij aangeeft in de EU te willen blijven en de verkiezingen wint, dan (ook als artikel 50 is ingezet) kan de brexit nog worden teruggedraaid.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:02 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik vraag me inmiddels af hoe groot het percentage voor-Brexit-stemmers is dat inmiddels zoiets heeft van "dit is allemaal veel moeilijker en gevaarlijker dan we dachten, laat dus maar". Het zou me niet verbazen dat dat een significant percentage is. Helaas maakt dat nu niets meer uit.
2 jaar nadat artikel 50 geactiveerd is, vervallen de verdragen toch automatisch?quote:Op dinsdag 5 juli 2016 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tenzij bij de volgende verkiezingen partijen de brexit onderdeel maken van hun programma. Dus als een partij aangeeft in de EU te willen blijven en de verkiezingen wint, dan (ook als artikel 50 is ingezet) kan de brexit nog worden teruggedraaid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |