abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163536990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vakantie in eigen land is goed voor de economie. Toeristen uit het buitenland lokken met lage prijzen nog veel beter.
Leuk als je door geldgebrek al niet eens meer de vakantiebestemming kunt kiezen die je wil dankzij de brexit.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:21:57 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163537002
quote:

[..]

Vakantie in eigen land is goed voor de economie. Toeristen uit het buitenland lokken met lage prijzen nog veel beter.
Leuk proefballonnetje, maar in Europa zijn momenteel Spanje, Frankrijk en Italië populairder als vakantiebestemmingen. Ook de Britten gaan het liefst naar dat soort landen om op een leuke en zonnige manier even een paar weken er op uit te zijn. Met investeringen (ai....) zou het VK wel aantrekkelijker gemaakt kunnen worden als vakantiebestemming, al kan je alsnog weinig veranderen aan hun weer.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163537061
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Leuk als je door geldgebrek al niet eens meer de vakantiebestemming kunt kiezen die je wil dankzij de brexit.
Ach kom op. Mensen zijn decennia lang op vakantie gegaan met wisselkoersrisico's, soms werd het halverwege je vakantie ineens een stuk duurder. Als je daar niet tegen kunt moet je je maar in je eigen land klem zuipen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:26:29 #79
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163537101
quote:

[..]

Als dat het enige effect zou zijn. Juich als Brit bijv. nog maar eens wanneer de koersdaling doorvertaald wordt naar fors hogere benzineprijzen omdat de olie in dollars wordt afgerekend.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:27:36 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163537119
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ach kom op. Mensen zijn decennia lang op vakantie gegaan met wisselkoersrisico's, soms werd het halverwege je vakantie ineens een stuk duurder. Als je daar niet tegen kunt moet je je maar in je eigen land klem zuipen.
Het gaat echt niet alleen over vakantie trouwens hè. Plotsklaps gaan de dagelijkse (grotendeels geïmporteerde) boodschappen uit de supermarkt ook een stuk duurder uitvallen.

Een lage pond is weliswaar gunstig voor je exportpositie. Het kutte is echter dat het VK een groot handelstekort heeft. Er wordt dus veel meer geïmporteerd dan geëxporteerd, waardoor ze netto gezien nu veel meer geld kwijt zijn aan deze koersdaling.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_163537137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus wat jij eerder naar voren bracht vind je maar onzin en het vakantiebudget is dus inderdaad flink geslonken door de brexit maar daar moeten ze niet over zeuren.
pi_163537143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:26 schreef beantherio het volgende:

[..]

Als dat het enige effect zou zijn. Juich als Brit bijv. nog maar eens wanneer de koersdaling doorvertaald wordt naar fors hogere benzineprijzen omdat de olie in dollars wordt afgerekend.
Ah joh, dan rijdt men maar gewoon wat minder. Dat is weer goed voor het milieu.

Elk nadeel heb z'n voorbeeld, of niet Weltschmerz?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163537274
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:40 schreef Kijkertje het volgende:
Aviva suspends property fund due to 'extraordinary' conditions

The UK's biggest insurer, Aviva, has become the second firm in two days to suspend trading in a UK property fund following the Brexit vote.
Standard's Life was dus het eerste dominosteentje, ik ben benieuwd hoeveel er zullen volgen :9 Asset managers gaan een vervelende zomer tegemoet op deze manier :D

Edit: staat ook al genoemd in het artikel:

quote:
"The dominos are starting to fall in the UK commercial property market, as yet another fund locks its doors on the back of outflows precipitated by the Brexit vote," said Laith Khalaf, an analyst at stockbrokers Hargreaves Lansdown.

"It's probably only a matter of time before we see other funds follow suit."

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2016 16:45:55 ]
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:35:06 #84
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_163537288
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:34 schreef J.B. het volgende:

[..]

Standard's Life was dus het eerste dominosteentje, ik ben benieuwd hoeveel er zullen volgen :9
Ik zat ook te denken aan een Lehman Brothers-achtig scenario. Maar ik denk dat dat nu nog doemdenken is.
pi_163537342
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zat ook te denken aan een Lehman Brothers-achtig scenario. Maar ik denk dat dat nu nog doemdenken is.
Dat is inderdaad doemdenken, zo slecht zal het wel niet worden. Niettemin hebben dit soort zaken wel een aardig effect, en ze tonen vooral aan dat een gebrek aan vertrouwen al snel vrij grote gevolgen kan hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2016 16:38:31 ]
pi_163537370
De Brexit roadmap:
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/

Mag wellicht in de OP?
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:39:26 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163537378
Gelukkig voor het vertrouwen kan het nog jaren duren voor er duidelijkheid komt :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163537644
Beschrijving van het uittredingsproces voor de House of Lords:

http://www.publications.p(...)/ldeucom/138/138.pdf

Zelfs na artikel 50 en voor de daadwerkelijke uittreding, mogen ze nog ieder moment weer terug. Pagina 5.
Bijv na verkiezingen.
Make my day!
pi_163537648
Dubbel
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:02:09 #90
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_163538170
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:48 schreef agter het volgende:
Beschrijving van het uittredingsproces voor de House of Lords:

Zelfs na artikel 50 en voor de daadwerkelijke uittreding, mogen ze nog ieder moment weer terug. Pagina 5.
Bijv na verkiezingen.
Ik vraag me inmiddels af hoe groot het percentage voor-Brexit-stemmers is dat inmiddels zoiets heeft van "dit is allemaal veel moeilijker en gevaarlijker dan we dachten, laat dus maar". Het zou me niet verbazen dat dat een significant percentage is. Helaas maakt dat nu niets meer uit.
pi_163538300
http://www.ft.com/cms/s/2(...)2c-36b487ebd80a.html

Brexit: Asset managers retreat from the City of London

35,000 Number of people employed by these companies. Another 25,000 work for related entities
Make my day!
pi_163538332
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik vraag me inmiddels af hoe groot het percentage voor-Brexit-stemmers is dat inmiddels zoiets heeft van "dit is allemaal veel moeilijker en gevaarlijker dan we dachten, laat dus maar". Het zou me niet verbazen dat dat een significant percentage is. Helaas maakt dat nu niets meer uit.
Ik ben bang dat het niet mooi gaat worden. Het hele proces.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:08:29 #93
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163538387
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:26 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ten eerste produceren de Britten zelf flink wat olie en ten tweede heeft de prijs van olie maar een gering effect op de prijs van benzine. Dat zal dus allemaal wel meevallen.
pi_163538572
Voedsel is een groter probleem, zijn voor slechts 60% zelfvoorzienend in het VK.
pi_163538896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:15 schreef J.B. het volgende:
Voedsel is een groter probleem, zijn voor slechts 60% zelfvoorzienend in het VK.
"There would be tariffs between the UK and the EU, many of them not very high but some of them—as the Government pointed out—would be 10% on cars and 35% on dairy products.”

Er staan nog veel meer problemen in dat document. Bijv over verworven rechten van UK onderdanen in bijv Spanje.
Make my day!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 17:40:54 #96
8369 speknek
Another day another slay
pi_163539097
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ten eerste produceren de Britten zelf flink wat olie en ten tweede heeft de prijs van olie maar een gering effect op de prijs van benzine. Dat zal dus allemaal wel meevallen.
Dat denk ik ook, alhoewel bij onzekere tijden ook op olie gespeculeerd wordt, wat de prijs op kan drijven. Het is wel interessant om nog even 'Project Fear' voorspellingen na te kijken. Zo zei de Engelse ANWB op basis van Goldman Sachs voorspellingen dat na de Brexit de Pond in het slechtste geval met 20% zou dalen en benzine met achttien penny per liter duurder zou worden.

De leave campagne deed de Goldman Sachs voorspellingen af als hysterische doembeelden die volstrekt niet serieus te nemen waren.

http://www.dailymail.co.u(...)days-vote-leave.html

Inmiddels staan we op -13%, en dat is nog voor artikel 50.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_163539139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:08 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die olie zit toch in Schotland? Komt wel weer terug in de EU.
pi_163539539
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Het gaat echt niet alleen over vakantie trouwens hè. Plotsklaps gaan de dagelijkse (grotendeels geïmporteerde) boodschappen uit de supermarkt ook een stuk duurder uitvallen.

Een lage pond is weliswaar gunstig voor je exportpositie. Het kutte is echter dat het VK een groot handelstekort heeft. Er wordt dus veel meer geïmporteerd dan geëxporteerd, waardoor ze netto gezien nu veel meer geld kwijt zijn aan deze koersdaling.
Ze zitten dan ook al in het 4e decennium van thatcherism. Het probleem was er al, de Brexit maakt het meer urgent, maar heeft het niet veroorzaakt. De pond stond waarschijnlijk ook kunstmatig hoog door de City, maar het heeft natuurlijk ook de export en de productie gehinderd. Het is wellicht ook een kans om de reeele economie weer wat leven in te blazen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus wat jij eerder naar voren bracht vind je maar onzin en het vakantiebudget is dus inderdaad flink geslonken door de brexit maar daar moeten ze niet over zeuren.
Welk wat ik eerder naar voren bracht? Ik zeg alleen dat het niet zo'n probleem is dat je vakantie duurder wordt door wisselkoersbewegingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163539557
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 17:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Tenzij bij de volgende verkiezingen partijen de brexit onderdeel maken van hun programma. Dus als een partij aangeeft in de EU te willen blijven en de verkiezingen wint, dan (ook als artikel 50 is ingezet) kan de brexit nog worden teruggedraaid.
pi_163539684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 18:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Tenzij bij de volgende verkiezingen partijen de brexit onderdeel maken van hun programma. Dus als een partij aangeeft in de EU te willen blijven en de verkiezingen wint, dan (ook als artikel 50 is ingezet) kan de brexit nog worden teruggedraaid.
2 jaar nadat artikel 50 geactiveerd is, vervallen de verdragen toch automatisch?
Van terugdraaien lijkt geen sprake, art. 50 activeren zou het point of no return zijn
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')