abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2016 @ 09:05:06 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163504110
Volgens de NY Times is Amsterdam de beste kandidaat voor de banken en financiele dienstverleners uit de Londonse City op te vangen.
Maar er is één heel belangrijke reden dat niet te worden. De bonuswetgeving in NL.

quote:
the winner is:

Amsterdam (55 points)

Not only do 90 percent of the Dutch speak English, many speak it better than the English themselves. Its schools are ranked the best in Europe, and there are plenty of English-language options. The city has beautiful architecture and housing options, picturesque canals, excellent restaurants, music and theater, lively night life, and a cosmopolitan and tolerant attitude cultivated over centuries as a major global trading center.

Photo

Among the reasons Amsterdam scores high: the large percentage of English-speakers and excellent transportation facilities. Credit Ilvy Njiokiktjien for The New York Times
It has one of Europe’s best airports, ranked just behind Frankfurt and Vienna, and an excellent rail network connecting major European capitals, including London. It’s a short train ride to Brussels, the capital of the European Union.

Amsterdam is already a center of international commerce and the financial and political capital of the Netherlands. It did lose a few points for its business and regulatory climate: The World Bank ranks the Netherlands 28th, just behind Switzerland and France.

The problem? Badly hurt by the financial crisis, the Dutch have capped bankers’ bonuses at just 20 percent of their annual salaries — a far more drastic curb than was imposed by the European Union. Several bankers told me that unless the Dutch repealed the cap, they wouldn’t consider moving to Amsterdam. “I’d love to relocate to Amsterdam,” one top executive told me. “But I don’t think we’re wanted there.”

Out of curiosity, I examined the same criteria and scored London itself. The result?

London earns a near-perfect 58 points. The only black mark was its quality of life, primarily because of its high cost. Mercer ranks London just 39th (New York ranks 44th).

“London has so many advantages,” Mr. Yeandle said. “I think that will remain true even if it’s outside the E.U. But if the vote costs London its pre-eminence, that will be a self-inflicted tragedy.”
http://www.nytimes.com/20(...)-call-home.html?_r=0
Artikel is langer en gaat ook over de andere EU steden

Dus, als NL deze sowieso bespottelijke wet afschaft zou Amsterdam het financieel centrum van Europa kunnen worden.
1. Wet afschaffen
2. Actief gaan Lobbyen om deze bedrijven naar Amsterdam te halen

Het zou onze economie eenmalig enorm doen groeien en op de lange termijn verder meer doen groeien.
Leegstand van Kantoren zou tot het verleden behoren.

Ik zeg doen!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juli 2016 @ 09:09:00 #2
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163504145
Nee, niet doen.

Het herhaalt de fouten uit 2008, verdringt andere economische sectoren, jaagt ongelijkheid en neerbuigendheid aan en kost Nederland banen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 juli 2016 @ 09:21:13 #3
45206 Pietverdriet
pi_163504245
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:09 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, niet doen.

Het herhaalt de fouten uit 2008,
welke bedoel je?
quote:
verdringt andere economische sectoren,
Waarom zou een grote financiele sector in Amsterdam andere economische sectoren verdringen, wat is daar erg aan als het gebeurd?

Het zou heel veel positiefs doen voor andere economische sectoren, de huizenmarkt, de autoverkoop, restaurants, kledingzaken, automatiseringsbedrijven etc etc

quote:
jaagt ongelijkheid en neerbuigendheid aan en
Dat is een mening en geen argument

quote:
kost Nederland banen.
Dat is onzin.
  maandag 4 juli 2016 @ 09:43:13 #4
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163504435
Die bedrijven zullen gewoon naar Duitsland en Frankrijk gaan. Nederland is onbetrouwbaar wat betreft wetgeving en met de Duitse overheid zullen ze wel het één en ander kunnen afspreken als een laatste fuck you naar de Britten.
pi_163504478
Wat is het waard om een sector met perverse prikkels hier naar toe te halen, als die prikkels in het verleden die sector al aan het wankelen hebben gebracht?

Ik zou liever zien dat er geïnvesteerd wordt in sectoren waarin mensen werken die intrinsiek gemotiveerd zijn in plaats van dat ze het geld de motiverende factor laten zijn. Toegeven aan opportunisten om ze even een paar jaar hier zaken te laten doen maar die, als de wind tegen is, direct weer vertrekken naar het volgende land waar ze met een beetje geld wapperen lijkt me niet de meest duurzame oplossing.
  maandag 4 juli 2016 @ 10:15:59 #6
45206 Pietverdriet
pi_163504797
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:47 schreef Mystikvm het volgende:
Wat is het waard om een sector met perverse prikkels hier naar toe te halen, als die prikkels in het verleden die sector al aan het wankelen hebben gebracht?

Ik zou liever zien dat er geïnvesteerd wordt in sectoren waarin mensen werken die intrinsiek gemotiveerd zijn in plaats van dat ze het geld de motiverende factor laten zijn. Toegeven aan opportunisten om ze even een paar jaar hier zaken te laten doen maar die, als de wind tegen is, direct weer vertrekken naar het volgende land waar ze met een beetje geld wapperen lijkt me niet de meest duurzame oplossing.
Wat een hippiegelul.
Ik stel niet voor met geld te wapperen, ik stel voor een wetgeving aan te passen.
  maandag 4 juli 2016 @ 10:20:20 #7
45206 Pietverdriet
pi_163504861
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Die bedrijven zullen gewoon naar Duitsland en Frankrijk gaan. Nederland is onbetrouwbaar wat betreft wetgeving en met de Duitse overheid zullen ze wel het één en ander kunnen afspreken als een laatste fuck you naar de Britten.
Als je het artikel in de NY Times eens leest zie je wat de nadelen van D en F steden zijn, men spreek nauwelijks Engels, de scholen zijn niet zo goed om er maar een paar te noemen, frankfurt is vreselijk saai, er zijn nauwelijks goede restaurants (heb een jaartje in FF gewerkt, het is geen bruisende stad)
Parijs is duur.
  maandag 4 juli 2016 @ 10:21:22 #8
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163504880
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hoezo is Nederland onbetrouwbaarder dan Frankrijk?

Grootste probleem is dat NL nu al een enorm financieel waterhoofd heeft, en het moeite heeft om bij problemen de sector te dragen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 juli 2016 @ 10:23:54 #9
45206 Pietverdriet
pi_163504908
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Grootste probleem is dat NL nu al een enorm financieel waterhoofd heeft, en het moeite heeft om bij problemen de sector te dragen.
Luxemburg is alleen maar bankieren, die doen het prima.
  maandag 4 juli 2016 @ 10:26:00 #10
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163504944
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je het artikel in de NY Times eens leest zie je wat de nadelen van D en F steden zijn, men spreek nauwelijks Engels, de scholen zijn niet zo goed om er maar een paar te noemen, frankfurt is vreselijk saai, er zijn nauwelijks goede restaurants (heb een jaartje in FF gewerkt, het is geen bruisende stad)
Parijs is duur.
Duitsland heeft 1 puntje minder dan Nederland. Het artikel kijkt naar bepaalde externe zaken maar niet naar het aller belangrijkste: De politiek. Duitsland heeft een hoop te zeggen in Europa, heeft macht, is economisch sterk en de mensen binnen de economische sector zullen goed Engels kunnen. Geld en macht zijn belangrijke punten, de rest komt vanzelf wel.
  maandag 4 juli 2016 @ 10:30:17 #11
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_163505008
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Frankrijk is niet perse onbetrouwbaarder dan Nederland maar als Duitsland de financiële sector gaat opnemen kan het Frankrijk een zetje geven als blijk van waardering. Het gevoel geven dat de Fransen ook wat te zeggen hebben. Daarnaast zal een cadeautje richting Frankrijk wel wat meer macht geven naar de EU en dus Duitsland.
  maandag 4 juli 2016 @ 11:13:45 #12
45206 Pietverdriet
pi_163505791
Denk dat het een belangrijk tegengewicht zal zijn tegen de macht van Frankfurt, Berlijn en Parijs als de City van London niet daar naartoe gaat maar naar Amsterdam.
pi_163506070
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:05 schreef Pietverdriet het volgende:
“But I don’t think we’re wanted there.”
Inderdaad. Optiefen met je kutbanken. Liever honderd miljoen miljard Syrische gelukszoekers hier dan die amorele parasitaire witteboordenbende. Met hun valse "trickle down" leugens. Ga lekker een ander EU-land uitwonen.
pi_163506092
Het is een beetje alsof je onderbeen is afgezet vanwege een kwaadaardige parasiet en de dokter zegt dat je hoofd de beste plek is om de parasiet operatief in terug te plaatsen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163508230
Volledig eens met Piet.

Dit is onze kans. Naast de juridische hoofdstad ook de financiële hoofdstad krijgen geeft ons internationale significantie en extra economische kansen. Bovendien zou het voor de machtsverhoudingen binnen de EU zeer slecht zijn als Frankrijk of Duitsland dit ook nog eens overneemt.

Er is geen enkele reden waarom wij strenger moeten zijn dan de rest van Europa. Nu handelen!
pi_163508315
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 10:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat een hippiegelul.
Ik stel niet voor met geld te wapperen, ik stel voor een wetgeving aan te passen.
Idd onbeperkte bonussen en 99,9% extra bonus belastingen daarop. })
  maandag 4 juli 2016 @ 13:16:40 #17
198365 Morendo
The Real Deal
pi_163508976
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:54 schreef Kaas- het volgende:
Volledig eens met Piet.

Dit is onze kans. Naast de juridische hoofdstad ook de financiële hoofdstad krijgen geeft ons internationale significantie en extra economische kansen. Bovendien zou het voor de machtsverhoudingen binnen de EU zeer slecht zijn als Frankrijk of Duitsland dit ook nog eens overneemt.

Er is geen enkele reden waarom wij strenger moeten zijn dan de rest van Europa. Nu handelen!
Absoluut. Het zou doodzonde zijn wanneer we vanuit een calvinistisch gevoel en dito wetgeving 'een koekje en dan de trommel dicht' deze kans laten lopen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 4 juli 2016 @ 13:18:35 #18
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_163509022
De financiële sector betaalt het best en trek daarom de beste mensen aan. Wanneer de financiële sector nog groter groeit in Nederland rijst hier dan ook niet dit probleem?

quote:
In de afgelopen decennia gebeurde het tegenovergestelde: onderzoekers van de Universiteit van Harvard hebben ontdekt dat door de belastingverlagingen van Ronald Reagan een groot aantal slimme mensen een carrièreswitch heeft gemaakt van docent of ingenieur naar bankier of accountant. Rond 1970 begonnen twee keer zoveel mannelijke Harvard-alumni hun loopbaan als onderzoeker dan als bankier. Twintig jaar later stroomde juist anderhalf keer zoveel talent de financiële wereld in.

De Verenigde Staten zijn daar armer van geworden. Iedere dollar die door een bank wordt verdiend heeft naar schatting een negatieve externaliteit (denk aan risicovolle speculatie en flitshandel). Voor iedere dollar die een onderzoeker verdient, zijn er positieve externaliteiten van minstens 5 dollar, en vaak nog (veel) meer.

https://decorrespondent.n(...)is/50132280-b70a87f5
Talentvolle mensen die voor financiële sector gaan werken kunnen niet werken in sectoren die de welvaart wel vergroten. Ik zie liever nieuwe oplossingen voor bijvoorbeeld de milieuproblematiek, het antibioticaprobleem dan een nieuwe generatie toxische financiële producten.
  maandag 4 juli 2016 @ 13:21:43 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163509103
Het zou de ongelijkheid flink doen toenemen. Amsterdam zou net zo onbetaalbaar worden als London. Gewoon bonussen helemaal verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_163509128
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:18 schreef Bondsrepubliek het volgende:
De financiële sector betaalt het best en trek daarom de beste mensen aan. Wanneer de financiële sector nog groter groeit in Nederland rijst hier dan ook niet dit probleem?

[..]

Talentvolle mensen die voor financiële sector gaan werken kunnen niet werken in sectoren die de welvaart wel vergroten. Ik zie liever nieuwe oplossingen voor bijvoorbeeld de milieuproblematiek, het antibioticaprobleem dan een nieuwe generatie toxische financiële producten.
Wat ik zei. Perverse prikkels. Geld motiveert. Briljante geesten zitten nu moeilijke financiële producten te verzinnen die niet bijdragen aan onze welvaart. Of ze denken na over hoe je het beste een nieuwe auto in de markt kunt zetten.

Die mensen hadden ook voor de publieke zaak kunnen werken, maar daar valt geen droog brood mee te verdienen. Dat komt niet omdat de overheid of een ziekenhuis weinig betaalt, dat komt omdat het ongebreideld geld binnen harken is in de financiéle sector.
  maandag 4 juli 2016 @ 13:25:11 #21
pi_163509176
quote:

[..]

Precies.

quote:
“I’d love to relocate to Amsterdam,” one top executive told me. “But I don’t think we’re wanted there.”
Lekker wegblijven. Maak maar een ander land kapot.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_163509374
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies.

[..]

Lekker wegblijven. Maak maar een ander land kapot.
Hebben ze Engeland kapot gemaakt?
pi_163509398
Het spijt me nog steeds dat we ING niet hebben laten vertrekken om de bonussen, jaren later moesten we ze redden met miljarden.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-nederland~a863921/
pi_163509432
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:32 schreef Wespensteek het volgende:
Het spijt me nog steeds dat we ING niet hebben laten vertrekken om de bonussen, jaren later moesten we ze redden met miljarden.
http://www.volkskrant.nl/(...)t-nederland~a863921/
ING heeft alles met flinke rente versneld terug betaald. Heeft de overheid winst op gemaakt.

Niet dat ik dergelijke hulpacties steun, maar dat is een ander verhaal.
  maandag 4 juli 2016 @ 13:33:58 #25
pi_163509441
quote:
5s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:31 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hebben ze Engeland kapot gemaakt?
Ja. Het enige wat in Engeland geld oplevert is London. De rest van het land is een armoedige ouwe zooi. Gezondheidszorg wordt kapot gemaakt. Onderwijs is pet of onbetaalbaar. Hoge werkloosheid, lage lonen.
  maandag 4 juli 2016 @ 13:34:26 #26
pi_163509464
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

ING heeft alles met flinke rente versneld terug betaald. Heeft de overheid winst op gemaakt.

Niet dat ik dergelijke hulpacties steun, maar dat is een ander verhaal.
Laat ze maar gewoon dik belasting betalen, heb je veel meer aan.
pi_163509466
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:33 schreef Kaas- het volgende:

[..]

ING heeft alles met flinke rente versneld terug betaald.
Prima toch ben ik ze liever kwijt dan rijk, volstrekt onbetrouwbare instellingen.
pi_163509480
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja. Het enige wat in Engeland geld oplevert is London. De rest van het land is een armoedige ouwe zooi. Gezondheidszorg wordt kapot gemaakt. Onderwijs is pet of onbetaalbaar. Hoge werkloosheid, lage lonen.
Ah, dus het feit dat Londen veel geld verdient maakt Engeland helemaal kapot en dat is de schuld van de bankiers. :D

Dit vraagt om een uitgebreidere toelichting.
pi_163509516
Er is Europese regelgeving die bonussen beperkt tot 100% van het jaarsalaris. Nederland heeft daar veel strengere regelgeving overheen gelegd, vanuit een populistisch idee prima, maar niet erg competitief voor het binnenhalen van een grotere financiële sector.

Roomser dan de paus hoeven we toch echt niet te zijn..
dag
  maandag 4 juli 2016 @ 13:39:23 #30
pi_163509615
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ah, dus het feit dat Londen veel geld verdient maakt Engeland helemaal kapot en dat is de schuld van de bankiers. :D

Dit vraagt om een uitgebreidere toelichting.
Voor normale mensen is London nagenoeg onleefbaar en onbetaalbaar geworden, idd. En dat komt door de concentratie van financiële instellingen, idd. En de belastingen die zij niet betalen, moet worden opgebracht door de rest van het land, idd.
  maandag 4 juli 2016 @ 13:41:01 #31
pi_163509672
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:36 schreef Peter het volgende:
Er is Europese regelgeving die bonussen beperkt tot 100% van het jaarsalaris. Nederland heeft daar veel strengere regelgeving overheen gelegd, vanuit een populistisch idee prima, maar niet erg competitief voor het binnenhalen van een grotere financiële sector.

Je moet gewoon doen wat goed is en je niet laten verleiden tot een race to the bottom.
pi_163509710
quote:

Zolang die bedrijven niet failliet mogen gaan en bij problemen met staatssteun gered moeten worden vind ik het prima om wel erg streng te zijn. Pas als ze zelf gewoon het hele risico nemen mogen ze wat mij betreft bonussen uitdelen als ze willen. Dus eerst hervormen en dan pas weer hoge bonussen.
  maandag 4 juli 2016 @ 13:43:49 #33
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_163509755
quote:

Laat dit soort bedrijven eerst maar eens hun belasting voor 100% betalen ipv zich zelf te verrijken met bonussen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_163509784
Dit doet me wel denken aan die man die strottehoofdkanker kreeg van het roken, en daar bijna aan is bezweken. Met een hele riskante operatie hebben ze alles weggesneden waarna hij noodgewongen praat en ademt door een gaatje in z'n nek. De rest was namelijk helemaal verkankerd door de tumoren. En het eerste wat ie deed toen ie wakker werd was een sigaret in dat gat stoppen want de nicotine moest wel doorstromen natuurlijk.
pi_163509934
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zolang die bedrijven niet failliet mogen gaan en bij problemen met staatssteun gered moeten worden vind ik het prima om wel erg streng te zijn. Pas als ze zelf gewoon het hele risico nemen mogen ze wat mij betreft bonussen uitdelen als ze willen. Dus eerst hervormen en dan pas weer hoge bonussen.
Op het moment dat een bank staatssteun krijgt, kun je daar eisen tegenover stellen, dat ben ik met je eens. Maar zodra dat afbetaald is, zouden de Europese limieten moeten gelden en niet strengere.
Nederland is op gebied van lage belasting voor internationale bedrijven geen voorloper, was het niet bij het afschaffen van slavernij, is het niet bij het invoeren van rekeningrijden en zo zijn er talloze voorbeelden waarbij ons land pas erg vertraagd nieuwe waarden/normen of internationale afspraken invoert om haar concurrentiepositie te verbeteren. Waarom we in de bankensector ineens voorop moeten lopen is mij een raadsel.

Doe dat in Europees verband en niet solistisch.
dag
pi_163510001
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:49 schreef Peter het volgende:

[..]

Op het moment dat een bank staatssteun krijgt, kun je daar eisen tegenover stellen, dat ben ik met je eens. Maar zodra dat afbetaald is, zouden de Europese limieten moeten gelden en niet strengere.
Nederland is op gebied van lage belasting voor internationale bedrijven geen voorloper, was het niet bij het afschaffen van slavernij, is het niet bij het invoeren van rekeningrijden en zo zijn er talloze voorbeelden waarbij ons land pas erg vertraagd nieuwe waarden/normen of internationale afspraken invoert om haar concurrentiepositie te verbeteren. Waarom we in de bankensector ineens voorop moeten lopen is mij een raadsel.

Doe dat in Europees verband en niet solistisch.
Je moet de put niet pas dempen als het te laat is, dat deden we in 2008. Die instellingen moeten eerst hervormen en zorgen dat staatssteun niet meer nodig is en dat ze failliet gaan als het fout gaat, daarna kun je het toezicht wat laten varen en hun hun eigen inkomensbeleid laten bepalen. Overigens vind ik die bonussen in die sector toch al volstrekt belachelijk want de meeste bankiers nemen geen risico met hun eigen geld.
  maandag 4 juli 2016 @ 14:05:14 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163510378
Waar dit land behoefte aan heeft is creatieve, sociale en ruimdenkende mensen. Meer Mart Smeetsen ipv Hogeschool InHolland autocue-lezers.

http://www.uva.nl/nieuws-(...)creatief-denken.html
http://www.intermediair.n(...)F%2Fwww.google.nl%2F

POL / De geest van Cruijff (die hem ter wereld bracht) is weg uit Nederland
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 4 juli 2016 @ 14:10:05 #38
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_163510480
De financiële sector heeft al genoeg problemen veroorzaakt. Als de bestaande bonuswetgeving betekent dat banken hun heil ergens anders zoeken, dan is dat mooi meegenomen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 4 juli 2016 @ 14:40:07 #39
45206 Pietverdriet
pi_163511300
quote:

[..]

Talentvolle mensen die voor financiële sector gaan werken kunnen niet werken in sectoren die de welvaart wel vergroten.
Als je Londonse City naar Amsterdam haalt komt ook heel veel talent mee naar Nederland, immigranten die hun eigen werk meenemen en hier hun inkomstenbelasting en omzetbelasting gaan betalen.

quote:
Ik zie liever nieuwe oplossingen voor bijvoorbeeld de milieuproblematiek, het antibioticaprobleem dan een nieuwe generatie toxische financiële producten.
En hoe ga je dat financieren?
  maandag 4 juli 2016 @ 14:41:20 #40
45206 Pietverdriet
pi_163511336
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:05 schreef Klopkoek het volgende:
Waar dit land behoefte aan heeft is creatieve, sociale en ruimdenkende mensen. Meer Mart Smeetsen ipv Hogeschool InHolland autocue-lezers.

http://www.uva.nl/nieuws-(...)creatief-denken.html
http://www.intermediair.n(...)F%2Fwww.google.nl%2F

POL / De geest van Cruijff (die hem ter wereld bracht) is weg uit Nederland
Nee, waar NL behoefte aan heeft is economische groei om de klappen op te vangen als straks het gas op is.
pi_163511378
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je moet de put niet pas dempen als het te laat is, dat deden we in 2008. Die instellingen moeten eerst hervormen en zorgen dat staatssteun niet meer nodig is en dat ze failliet gaan als het fout gaat, daarna kun je het toezicht wat laten varen en hun hun eigen inkomensbeleid laten bepalen. Overigens vind ik die bonussen in die sector toch al volstrekt belachelijk want de meeste bankiers nemen geen risico met hun eigen geld.
Ik ben ook wel voor het invoeren van een Malus trouwens. Dat als ze het echt belabberd doen dat dan gekort wordt. Hetzij op eerder 'verdiende' bonussen, toekomstige bonussen of op een (deel van) het loon. :Y De lusten EN de lasten dus.
dag
  maandag 4 juli 2016 @ 14:43:34 #42
45206 Pietverdriet
pi_163511400
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ja. Het enige wat in Engeland geld oplevert is London.
En die sector kan dus naar NL worden gehaald
  maandag 4 juli 2016 @ 14:53:42 #43
pi_163511698
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En die sector kan dus naar NL worden gehaald
Alleen als ze dik belasting betalen en de bonussen beperken.
pi_163511737
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je Londonse City naar Amsterdam haalt komt ook heel veel talent mee naar Nederland, immigranten die hun eigen werk meenemen en hier hun inkomstenbelasting en omzetbelasting gaan betalen.

Talent dat volledig verloren gaat omdat ze hun energie en talent vooral investeren in het verzinnen van complexe financiele producten. Daar heeft een samenleving echt helemaal niks aan.

quote:
En hoe ga je dat financieren?
Die vraag werd ook niet gesteld toen de banken ziljoenen aan geld nodig hadden om niet om te vallen. Dat werd zonder enig probleem opgehoest.
  maandag 4 juli 2016 @ 14:55:09 #45
45206 Pietverdriet
pi_163511742
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen als ze dik belasting betalen en de bonussen beperken.
je kent de tarieven inkomstenbelasting?
  maandag 4 juli 2016 @ 14:56:57 #46
45206 Pietverdriet
pi_163511793
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:55 schreef Farenji het volgende:

[..]

Talent dat volledig verloren gaat omdat ze hun energie en talent vooral investeren in het verzinnen van complexe financiele producten. Daar heeft een samenleving echt helemaal niks aan.

Is ten eerste geen antwoord op wat ik schreef en ten tweede een mening die je als feit presenteert
quote:
Die vraag werd ook gesteld niet toen de banken ziljoenen aan geld nodig hadden om niet om te vallen. Dat werd zonder enig probleem opgehoest.
En ook dit is geen antwoord op mijn vraag
  maandag 4 juli 2016 @ 14:59:21 #47
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163511867
Nederland moet inderdaad niet het braafste jongetje van de klas willen zijn. Regel die bonussen Europees of regel ze niet.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 4 juli 2016 @ 15:01:26 #48
45206 Pietverdriet
pi_163511911
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
Nederland moet inderdaad niet het braafste jongetje van de klas willen zijn. Regel die bonussen Europees of regel ze niet.
Het gaat de politiek ook helemaal niet om de bonussen, maar om Vox Populi, Vox Dei
pi_163511975
Gewoon je middelvinger opsteken en die bonusregeling afschaffen. Vervolgens nog onze reputatie als belastingsparadijs waarmaken en we zijn binnen. Emigreren ook de bedrijven uit de rest van de wereld hier naartoe _O_.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:05:56 #50
pi_163512016
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

je kent de tarieven inkomstenbelasting?
Ik ken ook de dealtjes die de NL-belasting dienst maakt met multinationals.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:12:00 #51
45206 Pietverdriet
pi_163512170
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ken ook de dealtjes die de NL-belasting dienst maakt met multinationals.
Wat heeft dat met inkomstenbelasting te maken?
  maandag 4 juli 2016 @ 15:12:32 #52
379943 Paper_Tiger
pi_163512183
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat de politiek ook helemaal niet om de bonussen, maar om Vox Populi, Vox Dei
En dat is wat de politiek zo sneu maakt.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:12:47 #53
45206 Pietverdriet
pi_163512194
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:04 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Gewoon je middelvinger opsteken en die bonusregeling afschaffen. Vervolgens nog onze reputatie als belastingsparadijs waarmaken en we zijn binnen. Emigreren ook de bedrijven uit de rest van de wereld hier naartoe _O_.
Gewoon een Hong Kong strategie!
  maandag 4 juli 2016 @ 15:13:35 #54
pi_163512222
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat heeft dat met inkomstenbelasting te maken?
Alles, als je er onderuit kan komen.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:13:38 #55
45206 Pietverdriet
pi_163512224
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En dat is wat de politiek zo sneu maakt.
Kaas het daar net een stukje over in de POL slowchat, waar hij tentamen over moest doen.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:13:56 #56
45206 Pietverdriet
pi_163512232
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alles, als je er onderuit kan komen.
Rook er nog eentje
  maandag 4 juli 2016 @ 15:15:39 #57
379943 Paper_Tiger
pi_163512306
quote:

[..]

Ons land heeft er de juiste omvang en geografische ligging voor.
pi_163512311
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is ten eerste geen antwoord op wat ik schreef en ten tweede een mening die je als feit presenteert

Zelfs als het niet waar was wat ik zei: dus we halen allemaal puissant rijke banksters hiernaartoe in de ijdele hoop dat ze belasting gaan betalen (bwhahaha) en in de nog ijdelere hoop dat we er zelf beter van gaan worden? Hoe naief. Het gevolg zal zijn dat de prijzen voor levenshonderhoud zo hoog worden dat "gewone" mensen het niet meer kunnen opbrengen. Dat is in London ook gebeurd, en dat heeft de stad geen goeds gedaan.

quote:
En ook dit is geen antwoord op mijn vraag
Dat is het wel; het is blijkbaar geen enkel probleem om aan financiering te komen. Het gaat om de prioriteiten die je stelt. Willen we een enkel maar uitdijende, steeds grotere, en steeds machtigere financiele sector hebben? Een sector die eigenlijk niks van waarde toevoegt aan de samenleving, maar er vooral op parasiteert en de samenleving ondergraaft? Of willen we daadwerkelijk de steeds prangender wordende problemen oplossen (milieu, klimaat, ziekte, voedsel etc) waar we als samenleving mee te maken hebben?
  maandag 4 juli 2016 @ 15:16:08 #59
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163512321
quote:

[..]

En dat is dus geen fijne stad
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 4 juli 2016 @ 15:19:15 #60
379943 Paper_Tiger
pi_163512397
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mensen die er wonen denken daar anders over.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:20:36 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163512427
quote:
12s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jouw definitie van 'mensen' is doorgaans een andere
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163512468
quote:
Volledig eens met Piet.

Er is alle reden om samen met de rest van de lidstaten deze gelegenheid te baat te nemen om dit alsmaar uitdijende gezwel flink te snoeien.

quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:

Het zou heel veel positiefs doen voor andere economische sectoren, de huizenmarkt, de autoverkoop, restaurants, kledingzaken, automatiseringsbedrijven etc etc
Hoe zou dat in godsnaam positief zijn voor de huizenmarkt? Amsterdam is al gebouwd, die parasieten gaan het aanbod van woningen niet vergroten. Integendeel, die gaan dezelfde huizen veel te duur maken voor Amsterdammers en andere Nederlanders. De huizenmarkt is helemaal geen economische sector, en dalende prijzen zijn goed voor alle Nederlanders op een paar vastgoedbazen na.

Dat ze Duitse auto's gaan kopen om het verkeer in Amsterdam mee vast te zetten is ook helemaal niet positief voor Nederland, en de binnenstad kent inmiddels al genoeg egoisten en is suf genoeg, dat wordt niet beter met al die omhooggevallen boekhouders. Dat ze avontuurlijk boekhouden maakt de stad niks bruisender.

quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, waar NL behoefte aan heeft is economische groei om de klappen op te vangen als straks het gas op is.
Dan moet je bedrijven binnen halen die goed zijn voor de economische groei, geen parasieten die nog nooit van hun leven waarde hebben toegevoegd, daar anderen bij in de weg zitten, hun geld afpakken en hun leven wijden aan het ontwijken van belastingen.
pi_163512497
Die bonuswetgeving is uberhaupt belachelijk. Dat wordt door de meeste bedrijven al omzeild door storten in allerlei stamrecht/pensioen bv's of consultancykosten te factureren etc..
#winning
  maandag 4 juli 2016 @ 15:24:40 #64
45206 Pietverdriet
pi_163512501
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:15 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zelfs als het niet waar was wat ik zei: dus we halen allemaal puissant rijke banksters hiernaartoe in de ijdele hoop dat ze belasting gaan betalen (bwhahaha) en in de nog ijdelere hoop dat we er zelf beter van gaan worden? Hoe naief. Het gevolg zal zijn dat de prijzen voor levenshonderhoud zo hoog worden dat "gewone" mensen het niet meer kunnen opbrengen. Dat is in London ook gebeurd, en dat heeft de stad geen goeds gedaan.

Londen is waar in de UK het geld verdient werd
quote:
Dat is het wel; het is blijkbaar geen enkel probleem om aan financiering te komen. Het gaat om de prioriteiten die je stelt. Willen we een enkel maar uitdijende, steeds grotere, en steeds machtigere financiele sector hebben? Een sector die eigenlijk niks van waarde toevoegt aan de samenleving, maar er vooral op parasiteert en de samenleving ondergraaft? Of willen we daadwerkelijk de steeds prangender wordende problemen oplossen (milieu, klimaat, ziekte, voedsel etc) waar we als samenleving mee te maken hebben?
Nog steeds geen antwoord op de vraag, hoe ga je dat financieren
  maandag 4 juli 2016 @ 15:26:20 #65
45206 Pietverdriet
pi_163512542
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

vandaar dat miljoenen chinezen uit communistisch china daar wilden gaan wonen.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:28:31 #66
379943 Paper_Tiger
pi_163512593
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jouw definitie van 'mensen' is doorgaans een andere
Ik maak geen onderscheid.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:29:53 #67
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163512617
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:28 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik maak geen onderscheid.
De flagrante mensenrechtenschendingen kunnen je nu niets schelen
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 4 juli 2016 @ 15:31:39 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163512661
quote:
12s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

In hetzelfde beroemde onderzoek dat Denemarken als gelukkigste land ter wereld heeft, staat Hong Kong 75ste van de 157.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 4 juli 2016 @ 15:32:06 #69
379943 Paper_Tiger
pi_163512676
quote:
15s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De flagrante mensenrechtenschendingen kunnen je nu niets schelen
Welke mensenrechtenschendingen? Die in communistisch China?
  maandag 4 juli 2016 @ 15:32:12 #70
45206 Pietverdriet
pi_163512680
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is alle reden om samen met de rest van de lidstaten deze gelegenheid te baat te nemen om dit alsmaar uitdijende gezwel flink te snoeien.

Waarom moet je deze discussie weer komen met dit soort bewoordingen?
quote:
Hoe zou dat in godsnaam positief zijn voor de huizenmarkt? Amsterdam is al gebouwd, die parasieten gaan het aanbod van woningen niet vergroten. Integendeel, die gaan dezelfde huizen veel te duur maken voor Amsterdammers en andere Nederlanders. De huizenmarkt is helemaal geen economische sector, en dalende prijzen zijn goed voor alle Nederlanders op een paar vastgoedbazen na.
Parasieten zitten in een heel andere kant van de woningmarkt (sarcasme). deze mensen gaan zorgen voor investeringen in de bovenkant van de markt, dus dat zal veel werkgelegenheid opleveren, hoogwaardige werkgelegenheid.
quote:
Dat ze Duitse auto's gaan kopen om het verkeer in Amsterdam mee vast te zetten is ook helemaal niet positief voor Nederland, en de binnenstad kent inmiddels al genoeg egoisten en is suf genoeg, dat wordt niet beter met al die omhooggevallen boekhouders. Dat ze avontuurlijk boekhouden maakt de stad niks bruisender.
Citymensen zijn gewend met de metro te gaan
quote:
Dan moet je bedrijven binnen halen die goed zijn voor de economische groei, geen parasieten die nog nooit van hun leven waarde hebben toegevoegd, daar anderen bij in de weg zitten, hun geld afpakken en hun leven wijden aan het ontwijken van belastingen.
Je klinkt als een neonazi over asielzoekers. Schuimbekkend schelden over parasieten, vreemdelingen, they took our jobs. Je kwalificeert je als net zo dom als het ergste soort PVV aanhang

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 04-07-2016 15:44:01 ]
pi_163512856
Groot gelijk, sowieso is het principe dat de overheid private instanties vertelt hoe ze hun geld moeten besteden absurd.
pi_163513024
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Londen is waar in de UK het geld verdient werd

Door de happy few ja. Die het geld knoerthard weer wegsluizen, en er nauwelijks belasting over betalen, omdat zij wel de allerbeste belastingontduikersadviseurs kunnen betalen. En die ook zonder probleem 3 miljoen voor een appartement in het centrum kunnen neerleggen, waar ze vervolgens niet eens gaan wonen (omdat ze ook kapitale woningen in Dubai, Miami, Monaco of weetikveelwaar hebben). De gewone bevolking kan dat niet dus die wordt er weggedreven. Naar het platteland of de arme buitenwijken. Met als gevolg dat grote delen van de binnenstad halve spookwijken zijn geworden, waar alleen nog maar onbetaalbare huizen staan in handen van mensen zonder enige binding met de stad.

Maar echt heel fijn dat er zoveel geld verdiend wordt hoor! Dat moeten we hier ook hebben!
pi_163513159
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:24 schreef Tware het volgende:
Die bonuswetgeving is uberhaupt belachelijk. Dat wordt door de meeste bedrijven al omzeild door storten in allerlei stamrecht/pensioen bv's of consultancykosten te factureren etc..
Stamrecht bestaat sinds 2014 niet meer.

En buitenlandse bankiers hebben hier al een uitzondering, zij kunnen tot 100% van hun salaris als bonus krijgen, NL'se bankiers maar voor 20%. We discrimineren dus alleen onze eigen mensen. ^O^
  maandag 4 juli 2016 @ 15:54:24 #74
45206 Pietverdriet
pi_163513169
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:47 schreef Farenji het volgende:

[..]

Door de happy few ja. Die het geld knoerthard weer wegsluizen, en er nauwelijks belasting over betalen, omdat zij wel de allerbeste belastingontduikersadviseurs kunnen betalen. En die ook zonder probleem 3 miljoen voor een appartement in het centrum kunnen neerleggen, waar ze vervolgens niet eens gaan wonen (omdat ze ook kapitale woningen in Dubai, Miami, Monaco of weetikveelwaar hebben). De gewone bevolking kan dat niet dus die wordt er weggedreven. Naar het platteland of de arme buitenwijken. Met als gevolg dat grote delen van de binnenstad halve spookwijken zijn geworden, waar alleen nog maar onbetaalbare huizen staan in handen van mensen zonder enige binding met de stad.

Maar echt heel fijn dat er zoveel geld verdiend wordt hoor! Dat moeten we hier ook hebben!
Nee, niet alleen happy few, londen is een economie zo groot als die van Zweden of Iran
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Economy_of_London
pi_163513529
Rutte hekelt egoïsme en hufterigheid

VVD-leider Rutte maakt zich boos over de hufterigheid en het egoïsme van met belastinggeld gesteunde instellingen, zoals woningbouwcorporaties, onderwijsinstellingen en banken, die gemakzuchtig omgaan met geld van de overheid. 'Ik erger me er kapot aan als bankiers zeggen dat het nodig is, omdat ze in het buitenland zo veel geld kunnen verdienen. Dan denk ik: ga dan naar Londen, toedeledokie.'

FD 29 mei 2015

Weg uit de City, maar waar naartoe?

Onder de zakenbankiers zelf is de animo voor Nederland uitzonderlijk laag. Een invasie van zakenbankiers uit Londen hoeft Amsterdam dan ook niet te verwachten. Uit beleefdheid roemen bankiers graag de goede bereikbaarheid van Amsterdam en stelt een van hen dat „de Zuidas er goed bij ligt”. Maar de vorig jaar ingevoerde bonuswetgeving is hun een doorn in het oog.

Die beperkt bonussen in de financiële sector tot maximaal 20 procent van het salaris, waarmee Nederland tot de strengste landen van de EU behoort. Voor Chris Buijink, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Banken, was dat een belangrijke reden zich afgelopen donderdag in EénVandaag niet al te hoopvol te tonen over de kansen voor Amsterdam. Premier Rutte zei vrijdag dat er „de nodige flexibiliteit” in de Nederlandse bonuswetgeving zit. „Lees die goed, zou ik adviseren. Er is enige ruimte voor niet-Nederlandse banken.”

NRC 2 juli 2016

_O- Over opportunisme gesproken

Uitzonderingen;
Het wetsvoorstel kent enkele uitzonderingen op het bonusplafond van 20%:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 juli 2016 @ 16:10:30 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163513624
quote:
Which occupation lies the most? Ariely found that bankers cheated twice as much as politicians!
http://www.scienceofpeople.com/2015/03/the-science-of-lying/

Ze liegen ook vaker dan vrijwel alle andere beroepen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_163515156
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, niet alleen happy few, londen is een economie zo groot als die van Zweden of Iran
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Economy_of_London
Wat een irrelevante opmerking. Een grote economie kan nog steeds in handen van de happy few zijn. Een kleine groep winnaars met heel veel geld en macht, en een grote groep verliezers met weinig. In het geval van Londen is dat natuurlijk ook zo (in een land als Iran natuurlijk ook maar dat terzijde); en die kloof wordt steeds groter.
  maandag 4 juli 2016 @ 17:17:25 #78
45206 Pietverdriet
pi_163515211
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 16:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://www.scienceofpeople.com/2015/03/the-science-of-lying/

Ze liegen ook vaker dan vrijwel alle andere beroepen.
quote:
3s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:05 schreef Klopkoek het volgende:
Waar dit land behoefte aan heeft is creatieve.... mensen.
quote:
When Ariely tested liars’ IQ, he found that liars are not smarter than non-liars. However, they are more creative.
  maandag 4 juli 2016 @ 17:19:21 #79
45206 Pietverdriet
pi_163515240
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wat een irrelevante opmerking. Een grote economie kan nog steeds in handen van de happy few zijn. Een kleine groep winnaars met heel veel geld en macht, en een grote groep verliezers met weinig. In het geval van Londen is dat natuurlijk ook zo (in een land als Iran natuurlijk ook maar dat terzijde); en die kloof wordt steeds groter.
Je hebt nog steeds niet verteld hoe jij denkt al die dingen te gaan financieren die jij wilt
pi_163515324
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niet verteld hoe jij denkt al die dingen te gaan financieren die jij wilt
Jawel, al lang, maar jij had het veel te druk met trollen en slap ontwijkertje spelen met inhoudsloze oneliners om dat door te hebben. Ik blijf niet bezig...
  maandag 4 juli 2016 @ 17:30:18 #81
45206 Pietverdriet
pi_163515473
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:22 schreef Farenji het volgende:

[..]

Jawel, al lang, maar jij had het veel te druk met trollen en slap ontwijkertje spelen met inhoudsloze oneliners om dat door te hebben. Ik blijf niet bezig...
Nope, jij zegt dat het geen probleem is, je geeft echter geen antwoord. Jij bent degene die de hele tijd over wat anders begint.
  maandag 4 juli 2016 @ 17:36:02 #82
pi_163515592
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geld zat.

NWS / Panama Papers: 'Megaschandaal' belastingontduiking #3
pi_163515599
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom moet je deze discussie weer komen met dit soort bewoordingen?
Omdat dat de aard van de sector is wanneer die naar zo'n enorm formaat toegroeit. Een financiele sector kan niet zelfstandig bestaan, die heeft reeele economie nodig, mensen die met hun arbeid wel waarde toevoegen dus. Die sector heeft nut omdat die kan zorgen dat kapitaal dat mensen over hebben terechtkomt bij mensen die het kunnen gebruiken om de arbeidsproductiviteit te verhogen. Maar dat is niet meer dan bemiddeling, die je meer of minder ingewikkeld kunt maken. Die bemiddeling ging altijd prima met een financiele sector die iets van 1% van de economie was. Nu die veel groter is gegroeid zien we dat die zich vooral met zichzelf bezig houdt, en juist kapitaal onthoudt aan mensen die er de arbeidsproductiviteit mee willen verhogen.

quote:
Parasieten zitten in een heel andere kant van de woningmarkt, deze mensen gaan zorgen voor investeringen in de bovenkant van de markt, dus dat zal veel werkgelegenheid opleveren, hoogwaardige werkgelegenheid.
Nee, ze gaan veel grachtenpanden kopen, en deze en andere vermogensopbouw gaan ze financieren met geld dat voor hen wordt bijgedrukt, en met geld dat ze aan werkende mensen ontfutselen. Terwijl die mensen dat geld anders wel gewoon hadden uitgegeven ipv op te hopen.

De hele misvatting is dat het op een of andere manier gunstig zou zijn als de huizenprijzen en daarmee de woonlasten voor bijna allleen maar bestaande huizen en dus iedereen stijgen. Mensen die dat roepen prediken ofwel voor de vastgoedparochie, of ze denken gewoon niet na.

quote:
Citymensen zijn gewend met de metro te gaan
Daarom was jouw argument van autoverkopen er ook zo aan de haren bijgesleept.
quote:
Je klinkt als een neonazi over asielzoekers. Schuimbekkend schelden over parasieten, vreemdelingen, they took our jobs. Je kwalificeert je als net zo dom als het ergste soort PVV aanhang
O jee, kom aan de heilige banken en hun slaafjes beginnen te schelden en te tieren. Ik ben niet zo iemand die immigratie aan de voorkant toejuicht om mee te huilen met de belanghebben, om dan aan de achterkant achterbakse insinuaties over die immigranten te doen. Dat ik tegen massa-immigratie wegens grote levensstandaardverschillen ben is voor mij dan weer geen reden om lelijk tegen of over de immigranten te doen. Ik neem hen niks kwalijk, slechts de mensensmokkelaars die het allerhoogst in de boom zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Weltschmerz op 05-07-2016 10:34:43 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 18:10:41 #84
379943 Paper_Tiger
pi_163516419
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat dat de aard van de sector is wanneer die naar zo'n enorm formaat toegroeit. Een financiele sector kan niet zelfstandig bestaan, die heeft reeele economie nodig, mensen die met hun arbeid wel waarde toevoegen dus. Die sector heeft nut omdat die kan zorgen dat kapitaal dat mensen over hebben terechtkomt bij mensen die het kunnen gebruiken om de arbeidsproductiviteit te verhogen. Maar dat is niet meer dan bemiddeling, die je meer of minder ingewikkeld kunt maken. Die bemiddeling ging altijd prima met een financiele sector die iets van 1% van de economie was. Nu die veel groter is gegroeid zien we dat die zich vooral met zichzelf bezig houdt, en juist kapitaal onthoudt aan mensen die er de arbeidsproductiviteit mee willen verhogen.

[..]

Nee, ze gaan veel grachtenpanden kopen, en deze en andere vermogensopbouw gaan ze financieren met geld dat voor hen wordt bijgedrukt, en met geld dat ze aan werkende mensen ontfutselen. Terwijl die mensen dat geld anders wel gewoon hadden uitgegeven ipv op te hopen.

De hele misvatting is dat het op een of andere manier gunstig zou zijn als de huizenprijzen en daarmee de woonlasten voor bijna allleen maar bestaande huizen en dus iedereen stijgen. Mensen die dat roepen prediken ofwel voor de vastgoedparochie, of ze denken gewoon niet na.

[..]

[quote]O jee, kom aan de heilige banken en hun slaafjes beginnen te schelden en te tieren. Ik ben niet zo iemand die immigratie aan de voorkant toejuicht om mee te huilen met de belanghebben, om dan aan de achterkant achterbakse insinuaties over die immigranten te doen. Dat ik tegen massa-immigratie wegens grote levensstandaardverschillen ben is voor mij dan weer geen reden om lelijk tegen of over de immigranten te doen. Ik neem hen niks kwalijk, slechts de mensensmokkelaars die het allerhoogst in de boom zitten.
Hier ben ik het grotendeels mee. Eens. Vooral de eerste twee reacties.
  maandag 4 juli 2016 @ 20:53:23 #85
pi_163520286
De Banken in The City kunnen naar Italië:

quote:
Aandelen Italiaanse banken verder onder druk | NOS

Opnieuw zijn de aandelen van Italiaanse banken hard onderuit gegaan. Het aandeel in Monte dei Paschi di Siena, de derde bank van het land, kelderde met 14 procent het stevigst. De handel in het aandeel werd vandaag zelfs meerdere malen stilgelegd, omdat de koers te snel daalde.

Het vertrouwen van beleggers in de bank kelderde nadat er een brief van de Europese Centrale Bank (ECB) was uitgelekt. Daarin werd Monte dei Paschi di Siena opgedragen voor 3 oktober met een plan te komen om in 3 jaar tijd voor meer dan 10 miljard euro te snijden in slechte leningen.

De bank bevestigde daarop het bestaan van de brief, maar benadrukte dat het nog om een concept ging. Daarna zakte het aandeel nog verder weg. Het aandeel is in het eerste half jaar van 2016 al ruim 70 procent minder waard geworden.

De brief komt op een moment dat de uitslag van het brexit-referendum de onzekerheid in de Europese financiële sector toch al aanwakkert. Vooral de Italiaanse banken staan er niet goed voor voor.

De geruchten gaan dat de Italiaanse regering bereid is miljarden in de banken te steken om de buffers te verstevigen als dat nodig is. De vraag is echter of Europese regels dat toestaan.

Bron: nos.nl
  maandag 4 juli 2016 @ 21:09:03 #86
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_163520647
quote:
Volledig eens met Piet.

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 4 juli 2016 @ 21:51:19 #87
45206 Pietverdriet
pi_163521976
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 17:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

[..]

O jee, kom aan de heilige banken en hun slaafjes beginnen te schelden en te tieren. Ik ben niet zo iemand die immigratie aan de voorkant toejuicht om mee te huilen met de belanghebben, om dan aan de achterkant achterbakse insinuaties over die immigranten te doen. Dat ik tegen massa-immigratie wegens grote levensstandaardverschillen ben is voor mij dan weer geen reden om lelijk tegen of over de immigranten te doen. Ik neem hen niks kwalijk, slechts de mensensmokkelaars die het allerhoogst in de boom zitten.
[/quote]
Leer eerst maar eens behoorlijke quote tags zetten, dan reageer ik
  dinsdag 5 juli 2016 @ 07:46:33 #88
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163528338
Een planeconomie blijkt dus niet zo goed te werken in de praktijk. Je had het niet verwacht. :')
  dinsdag 5 juli 2016 @ 07:50:17 #89
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 07:51:12 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_163528363
De Italiaanse banken hebben samen voor ¤360 miljard aan slechte krediet uitstaan. Dat is een derde van wat er in de hele eurozone uitstaat.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 08:05:49 #91
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163528445
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 07:51 schreef Drugshond het volgende:
De Italiaanse banken hebben samen voor ¤360 miljard aan slechte krediet uitstaan. Dat is een derde van wat er in de hele eurozone uitstaat.
Geen probleem. Nederland schiet wel bij. 5%? 18 miljard Nederlands belastinggeld. Het geld groeit hier toch aan de bomen.
pi_163528511
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 13:43 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Laat dit soort bedrijven eerst maar eens hun belasting voor 100% betalen ipv zich zelf te verrijken met bonussen.
De ING's van deze wereld betálen juist de volle mep belasting. Valt ook maar weinig te schuiven.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:43:47 #93
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163529335
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:14 schreef nostra het volgende:

[..]

De ING's van deze wereld betálen juist de volle mep belasting. Valt ook maar weinig te schuiven.
In Nederland is toch het meeste ongeregistreerd (wat ook de CBS statistieken scheef trekt, waaronder ongelijkheidsstatistieken), maar kijk je naar de VS - waar het allemaal grosso modo beter staat geregistreerd - dan kreeg Citigroup zelfs geld terug. Citigroup kreeg 260 miljoen dollar meer van de overheid dan het betaalde. JP Morgan Chase kreeg 1.3 miljard meer dan het betaalde.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:54:51 #94
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163529507
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In Nederland is toch het meeste ongeregistreerd (wat ook de CBS statistieken scheef trekt, waaronder ongelijkheidsstatistieken), maar kijk je naar de VS - waar het allemaal grosso modo beter staat geregistreerd - dan kreeg Citigroup zelfs geld terug. Citigroup kreeg 260 miljoen dollar meer van de overheid dan het betaalde. JP Morgan Chase kreeg 1.3 miljard meer dan het betaalde.
Dat wil zeggen: die 1.3 miljard kregen ze van de IRS (de amerikaanse belastingdienst)
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:07:10 #95
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163529688
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 juli 2016 @ 10:58:37 #96
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_163530522
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:05 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Geen probleem. Nederland schiet wel bij. 5%? 18 miljard Nederlands belastinggeld. Het geld groeit hier toch aan de bomen.
We hebben ook te riante pensioenen.
Nederland heeft 1200 miljard op de plank, daar is drie keer Italië van te redden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:13:02 #97
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163530790
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 5 juli 2016 @ 11:21:23 #98
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_163530936
Beautiful architecture?
Speak english better than the English themselves?

Wat voor drugs doet zoiets?
pi_163531164
quote:
Volledig eens met Piet.

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163531649
In plaats van coke snuiven gaan ze dan misschien blowen, dat zou wel gunstig zijn.

Verder zou ik het wel een slechte zaak vinden eigenlijk, Amsterdam wordt dan onbetaalbaar terwijl het een studentenstad is en ook een stad die voor Amsterdammers en andere Nederlanders betaalbaar dient te blijven.

Oh en: financiële sector :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')