abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2016 @ 15:12:00 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_163512170
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ken ook de dealtjes die de NL-belasting dienst maakt met multinationals.
Wat heeft dat met inkomstenbelasting te maken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:12:32 #52
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_163512183
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het gaat de politiek ook helemaal niet om de bonussen, maar om Vox Populi, Vox Dei
En dat is wat de politiek zo sneu maakt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 4 juli 2016 @ 15:12:47 #53
45206 Pietverdriet
pi_163512194
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:04 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Gewoon je middelvinger opsteken en die bonusregeling afschaffen. Vervolgens nog onze reputatie als belastingsparadijs waarmaken en we zijn binnen. Emigreren ook de bedrijven uit de rest van de wereld hier naartoe _O_.
Gewoon een Hong Kong strategie!
  maandag 4 juli 2016 @ 15:13:35 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_163512222
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat heeft dat met inkomstenbelasting te maken?
Alles, als je er onderuit kan komen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 4 juli 2016 @ 15:13:38 #55
45206 Pietverdriet
pi_163512224
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En dat is wat de politiek zo sneu maakt.
Kaas het daar net een stukje over in de POL slowchat, waar hij tentamen over moest doen.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:13:56 #56
45206 Pietverdriet
pi_163512232
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alles, als je er onderuit kan komen.
Rook er nog eentje
  maandag 4 juli 2016 @ 15:15:39 #57
379943 Paper_Tiger
pi_163512306
quote:

[..]

Ons land heeft er de juiste omvang en geografische ligging voor.
pi_163512311
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is ten eerste geen antwoord op wat ik schreef en ten tweede een mening die je als feit presenteert

Zelfs als het niet waar was wat ik zei: dus we halen allemaal puissant rijke banksters hiernaartoe in de ijdele hoop dat ze belasting gaan betalen (bwhahaha) en in de nog ijdelere hoop dat we er zelf beter van gaan worden? Hoe naief. Het gevolg zal zijn dat de prijzen voor levenshonderhoud zo hoog worden dat "gewone" mensen het niet meer kunnen opbrengen. Dat is in London ook gebeurd, en dat heeft de stad geen goeds gedaan.

quote:
En ook dit is geen antwoord op mijn vraag
Dat is het wel; het is blijkbaar geen enkel probleem om aan financiering te komen. Het gaat om de prioriteiten die je stelt. Willen we een enkel maar uitdijende, steeds grotere, en steeds machtigere financiele sector hebben? Een sector die eigenlijk niks van waarde toevoegt aan de samenleving, maar er vooral op parasiteert en de samenleving ondergraaft? Of willen we daadwerkelijk de steeds prangender wordende problemen oplossen (milieu, klimaat, ziekte, voedsel etc) waar we als samenleving mee te maken hebben?
  maandag 4 juli 2016 @ 15:16:08 #59
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163512321
quote:

[..]

En dat is dus geen fijne stad
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 4 juli 2016 @ 15:19:15 #60
379943 Paper_Tiger
pi_163512397
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mensen die er wonen denken daar anders over.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:20:36 #61
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163512427
quote:
12s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Jouw definitie van 'mensen' is doorgaans een andere
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163512468
quote:
14s.gif Op maandag 4 juli 2016 12:54 schreef Kaas- het volgende:
Volledig eens met Piet.

Dit is onze kans. Naast de juridische hoofdstad ook de financiële hoofdstad krijgen geeft ons internationale significantie en extra economische kansen. Bovendien zou het voor de machtsverhoudingen binnen de EU zeer slecht zijn als Frankrijk of Duitsland dit ook nog eens overneemt.

Er is geen enkele reden waarom wij strenger moeten zijn dan de rest van Europa. Nu handelen!
Er is alle reden om samen met de rest van de lidstaten deze gelegenheid te baat te nemen om dit alsmaar uitdijende gezwel flink te snoeien.

quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:

Het zou heel veel positiefs doen voor andere economische sectoren, de huizenmarkt, de autoverkoop, restaurants, kledingzaken, automatiseringsbedrijven etc etc
Hoe zou dat in godsnaam positief zijn voor de huizenmarkt? Amsterdam is al gebouwd, die parasieten gaan het aanbod van woningen niet vergroten. Integendeel, die gaan dezelfde huizen veel te duur maken voor Amsterdammers en andere Nederlanders. De huizenmarkt is helemaal geen economische sector, en dalende prijzen zijn goed voor alle Nederlanders op een paar vastgoedbazen na.

Dat ze Duitse auto's gaan kopen om het verkeer in Amsterdam mee vast te zetten is ook helemaal niet positief voor Nederland, en de binnenstad kent inmiddels al genoeg egoisten en is suf genoeg, dat wordt niet beter met al die omhooggevallen boekhouders. Dat ze avontuurlijk boekhouden maakt de stad niks bruisender.

quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, waar NL behoefte aan heeft is economische groei om de klappen op te vangen als straks het gas op is.
Dan moet je bedrijven binnen halen die goed zijn voor de economische groei, geen parasieten die nog nooit van hun leven waarde hebben toegevoegd, daar anderen bij in de weg zitten, hun geld afpakken en hun leven wijden aan het ontwijken van belastingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163512497
Die bonuswetgeving is uberhaupt belachelijk. Dat wordt door de meeste bedrijven al omzeild door storten in allerlei stamrecht/pensioen bv's of consultancykosten te factureren etc..
#winning
  maandag 4 juli 2016 @ 15:24:40 #64
45206 Pietverdriet
pi_163512501
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:15 schreef Farenji het volgende:

[..]

Zelfs als het niet waar was wat ik zei: dus we halen allemaal puissant rijke banksters hiernaartoe in de ijdele hoop dat ze belasting gaan betalen (bwhahaha) en in de nog ijdelere hoop dat we er zelf beter van gaan worden? Hoe naief. Het gevolg zal zijn dat de prijzen voor levenshonderhoud zo hoog worden dat "gewone" mensen het niet meer kunnen opbrengen. Dat is in London ook gebeurd, en dat heeft de stad geen goeds gedaan.

Londen is waar in de UK het geld verdient werd
quote:
Dat is het wel; het is blijkbaar geen enkel probleem om aan financiering te komen. Het gaat om de prioriteiten die je stelt. Willen we een enkel maar uitdijende, steeds grotere, en steeds machtigere financiele sector hebben? Een sector die eigenlijk niks van waarde toevoegt aan de samenleving, maar er vooral op parasiteert en de samenleving ondergraaft? Of willen we daadwerkelijk de steeds prangender wordende problemen oplossen (milieu, klimaat, ziekte, voedsel etc) waar we als samenleving mee te maken hebben?
Nog steeds geen antwoord op de vraag, hoe ga je dat financieren
  maandag 4 juli 2016 @ 15:26:20 #65
45206 Pietverdriet
pi_163512542
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

vandaar dat miljoenen chinezen uit communistisch china daar wilden gaan wonen.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:28:31 #66
379943 Paper_Tiger
pi_163512593
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jouw definitie van 'mensen' is doorgaans een andere
Ik maak geen onderscheid.
  maandag 4 juli 2016 @ 15:29:53 #67
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163512617
quote:
11s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:28 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik maak geen onderscheid.
De flagrante mensenrechtenschendingen kunnen je nu niets schelen
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 4 juli 2016 @ 15:31:39 #68
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_163512661
quote:
12s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:19 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

In hetzelfde beroemde onderzoek dat Denemarken als gelukkigste land ter wereld heeft, staat Hong Kong 75ste van de 157.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 4 juli 2016 @ 15:32:06 #69
379943 Paper_Tiger
pi_163512676
quote:
15s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De flagrante mensenrechtenschendingen kunnen je nu niets schelen
Welke mensenrechtenschendingen? Die in communistisch China?
  maandag 4 juli 2016 @ 15:32:12 #70
45206 Pietverdriet
pi_163512680
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er is alle reden om samen met de rest van de lidstaten deze gelegenheid te baat te nemen om dit alsmaar uitdijende gezwel flink te snoeien.

Waarom moet je deze discussie weer komen met dit soort bewoordingen?
quote:
Hoe zou dat in godsnaam positief zijn voor de huizenmarkt? Amsterdam is al gebouwd, die parasieten gaan het aanbod van woningen niet vergroten. Integendeel, die gaan dezelfde huizen veel te duur maken voor Amsterdammers en andere Nederlanders. De huizenmarkt is helemaal geen economische sector, en dalende prijzen zijn goed voor alle Nederlanders op een paar vastgoedbazen na.
Parasieten zitten in een heel andere kant van de woningmarkt (sarcasme). deze mensen gaan zorgen voor investeringen in de bovenkant van de markt, dus dat zal veel werkgelegenheid opleveren, hoogwaardige werkgelegenheid.
quote:
Dat ze Duitse auto's gaan kopen om het verkeer in Amsterdam mee vast te zetten is ook helemaal niet positief voor Nederland, en de binnenstad kent inmiddels al genoeg egoisten en is suf genoeg, dat wordt niet beter met al die omhooggevallen boekhouders. Dat ze avontuurlijk boekhouden maakt de stad niks bruisender.
Citymensen zijn gewend met de metro te gaan
quote:
Dan moet je bedrijven binnen halen die goed zijn voor de economische groei, geen parasieten die nog nooit van hun leven waarde hebben toegevoegd, daar anderen bij in de weg zitten, hun geld afpakken en hun leven wijden aan het ontwijken van belastingen.
Je klinkt als een neonazi over asielzoekers. Schuimbekkend schelden over parasieten, vreemdelingen, they took our jobs. Je kwalificeert je als net zo dom als het ergste soort PVV aanhang

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 04-07-2016 15:44:01 ]
pi_163512856
Groot gelijk, sowieso is het principe dat de overheid private instanties vertelt hoe ze hun geld moeten besteden absurd.
pi_163513024
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Londen is waar in de UK het geld verdient werd

Door de happy few ja. Die het geld knoerthard weer wegsluizen, en er nauwelijks belasting over betalen, omdat zij wel de allerbeste belastingontduikersadviseurs kunnen betalen. En die ook zonder probleem 3 miljoen voor een appartement in het centrum kunnen neerleggen, waar ze vervolgens niet eens gaan wonen (omdat ze ook kapitale woningen in Dubai, Miami, Monaco of weetikveelwaar hebben). De gewone bevolking kan dat niet dus die wordt er weggedreven. Naar het platteland of de arme buitenwijken. Met als gevolg dat grote delen van de binnenstad halve spookwijken zijn geworden, waar alleen nog maar onbetaalbare huizen staan in handen van mensen zonder enige binding met de stad.

Maar echt heel fijn dat er zoveel geld verdiend wordt hoor! Dat moeten we hier ook hebben!
pi_163513159
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:24 schreef Tware het volgende:
Die bonuswetgeving is uberhaupt belachelijk. Dat wordt door de meeste bedrijven al omzeild door storten in allerlei stamrecht/pensioen bv's of consultancykosten te factureren etc..
Stamrecht bestaat sinds 2014 niet meer.

En buitenlandse bankiers hebben hier al een uitzondering, zij kunnen tot 100% van hun salaris als bonus krijgen, NL'se bankiers maar voor 20%. We discrimineren dus alleen onze eigen mensen. ^O^
  maandag 4 juli 2016 @ 15:54:24 #74
45206 Pietverdriet
pi_163513169
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 15:47 schreef Farenji het volgende:

[..]

Door de happy few ja. Die het geld knoerthard weer wegsluizen, en er nauwelijks belasting over betalen, omdat zij wel de allerbeste belastingontduikersadviseurs kunnen betalen. En die ook zonder probleem 3 miljoen voor een appartement in het centrum kunnen neerleggen, waar ze vervolgens niet eens gaan wonen (omdat ze ook kapitale woningen in Dubai, Miami, Monaco of weetikveelwaar hebben). De gewone bevolking kan dat niet dus die wordt er weggedreven. Naar het platteland of de arme buitenwijken. Met als gevolg dat grote delen van de binnenstad halve spookwijken zijn geworden, waar alleen nog maar onbetaalbare huizen staan in handen van mensen zonder enige binding met de stad.

Maar echt heel fijn dat er zoveel geld verdiend wordt hoor! Dat moeten we hier ook hebben!
Nee, niet alleen happy few, londen is een economie zo groot als die van Zweden of Iran
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Economy_of_London
pi_163513529
Rutte hekelt egoïsme en hufterigheid

VVD-leider Rutte maakt zich boos over de hufterigheid en het egoïsme van met belastinggeld gesteunde instellingen, zoals woningbouwcorporaties, onderwijsinstellingen en banken, die gemakzuchtig omgaan met geld van de overheid. 'Ik erger me er kapot aan als bankiers zeggen dat het nodig is, omdat ze in het buitenland zo veel geld kunnen verdienen. Dan denk ik: ga dan naar Londen, toedeledokie.'

FD 29 mei 2015

Weg uit de City, maar waar naartoe?

Onder de zakenbankiers zelf is de animo voor Nederland uitzonderlijk laag. Een invasie van zakenbankiers uit Londen hoeft Amsterdam dan ook niet te verwachten. Uit beleefdheid roemen bankiers graag de goede bereikbaarheid van Amsterdam en stelt een van hen dat „de Zuidas er goed bij ligt”. Maar de vorig jaar ingevoerde bonuswetgeving is hun een doorn in het oog.

Die beperkt bonussen in de financiële sector tot maximaal 20 procent van het salaris, waarmee Nederland tot de strengste landen van de EU behoort. Voor Chris Buijink, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Banken, was dat een belangrijke reden zich afgelopen donderdag in EénVandaag niet al te hoopvol te tonen over de kansen voor Amsterdam. Premier Rutte zei vrijdag dat er „de nodige flexibiliteit” in de Nederlandse bonuswetgeving zit. „Lees die goed, zou ik adviseren. Er is enige ruimte voor niet-Nederlandse banken.”

NRC 2 juli 2016

_O- Over opportunisme gesproken

Uitzonderingen;
Het wetsvoorstel kent enkele uitzonderingen op het bonusplafond van 20%:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')