abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163710586
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 12:47 schreef hoatzin het volgende:
Jezus was een jood. Kefas ook Hij wist dus van de illegaliteit van zijn zalving.
Bedoel je Simon bar Jona ? Die hadden lak aan de stromannetjes door Herodus Antipas in het Sanhedrin geplaatst. De eerste rellen hieromtrent waren bij de dood van zijn vader in 4 v.C. Toen is er een weerstand beweging ontstaan onder Judas de Galileër. Wie was hier nu legaal ???
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:27:37 #202
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163712283
De originele bijbel vertaald van Westcott en Hort, welke de JG gebruiken, beschrijft dat Jezus wel degelijk God is:
http://wachttorenkijker.w(...)_1969_Fillip_2_6.pdf

[ Bericht 4% gewijzigd door Manke op 13-07-2016 14:32:46 ]
pi_163712552
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:27 schreef Manke het volgende:
De originele bijbel vertaald van Westcott en Hort, welke de JG gebruiken, beschrijft dat Jezus wel degelijk God is:
http://wachttorenkijker.w(...)_1969_Fillip_2_6.pdf
Van 1969? :D
  woensdag 13 juli 2016 @ 14:50:12 #204
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163712658
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:44 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Van 1969? :D
links de Griekse grondtekst van w&h met letterlijke vertaling eronder, rechts wat de JG ervan gemaakt hebben in 1969 :)
De grondtekst is niet veranderd en bleef aanvaard door de JG, de interpretatie is wel steeds veranderd blijkbaar.

Hier het complete boek (79mb) https://ia902707.us.archi(...)_Scriptures_1969.pdf
pi_163712810
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:50 schreef Manke het volgende:

[..]

links de Griekse grondtekst van w&h met letterlijke vertaling eronder, rechts wat de JG ervan gemaakt hebben in 1969 :)
De grondtekst is niet veranderd en bleef aanvaard door de JG, de interpretatie is wel steeds veranderd blijkbaar.

Hier het complete boek (79mb) https://ia902707.us.archi(...)_Scriptures_1969.pdf
Het zegt niet dat hij god is. Niet gelijkwaardig aan god. Jezus heeft ook nooit beweert dat hij god is. Hij verwijst naar god altijd als zijn meerdere.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2016 14:56:05 ]
  woensdag 13 juli 2016 @ 15:04:36 #206
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163712985
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:55 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Het zegt niet dat hij god is. Niet gelijkwaardig aan god. Jezus heeft ook nooit beweert dat hij god is. Hij verwijst naar god altijd als zijn meerdere.
dat is de JG doctrine, nu kan je zelf checken of het klopt en of ze trouw zijn gebleven aan hun geaccepteerde grondtekst.
pi_163713994
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:50 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik heb bij de inleiding van dit boek reeds meerdere leugens zien staan !
1 - Er bestaat geen Koinè Bijbel uit het eind 1e eeuw.
2 - De vertaler neemt afstand van de Septuagint en gebruikt enkel de Hebeeuwse versie ( Tenach ). De auteurs van het N.T. hebben niet de Hebreeuwse versie, maar de Septuagint versie gebruikt.
3 - John Wycliffe ( 1331 - 1384 ) zou de " Codex Alexandrinus " uit de 5e eeuw gebruikt hebben en is niet in het Koinè.
De Latijnse versie: Vulgaat uit 390 -405 n.C.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Alexandrinus
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vulgaat
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Wycliffe
pi_163714770
Video van het komende congres van de JG's over de uitsluitingsregeling.. Meisje wordt uitgesloten omdat ze naar bed ging met een jongen, daarna uit huis gezet door de ouders. En later probeert ze haar ouders op te bellen maar nemen ze niet op (2:20)

Mooie bijbelse regeling toch?

Indien je toch interesse hebt: Het congres is gratis te bezoeken binnenkort op verschillende locaties in Nederland
Alpha kenny one
  woensdag 13 juli 2016 @ 16:52:49 #209
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163715224
Het is een sektarische regeling. Want als hun dochter geen gelovige was, dan had ze ook uitgesloten moeten worden, omdat niemand zonder zonde is volgens de bijbel. Maar de seksuele zonden trekt men zich het meeste aan, lekker makkelijk wijzen om rechtvaardiger over te komen, omdat het ieders zwakheid wel is.
pi_163720757
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:52 schreef Manke het volgende:
Het is een sektarische regeling. Want als hun dochter geen gelovige was, dan had ze ook uitgesloten moeten worden, omdat niemand zonder zonde is volgens de bijbel. Maar de seksuele zonden trekt men zich het meeste aan, lekker makkelijk wijzen om rechtvaardiger over te komen, omdat het ieders zwakheid wel is.
Tsja zolang mensen in de 'heilige boeken' blijven geloven blijft het risico op extremisme bestaan. Christenen hielden vroeger kruistochten. IS is tegenwoordig met iets soortgelijks bezig. De JG's lijken vredig maar ondertussen verwoesten ze wereldwijd families..

Allemaal gebaseerd op geschriften die zogenaamd komen van god. Het staat er allemaal toch vrij letterlijk in!
Alpha kenny one
pi_163726255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 16:31 schreef falling_away het volgende:
Video van het komende congres van de JG's over de uitsluitingsregeling.. Meisje wordt uitgesloten omdat ze naar bed ging met een jongen, daarna uit huis gezet door de ouders. En later probeert ze haar ouders op te bellen maar nemen ze niet op (2:20)

Mooie bijbelse regeling toch?

Indien je toch interesse hebt: Het congres is gratis te bezoeken binnenkort op verschillende locaties in Nederland
Dus het zou oké moeten zijn dat een JG, iemand die zichzelf vrijwillig aan Jehovah heeft gegeven met alles wat erbij hoort, de regels overtreedt? Wat is de belofte om Zijn naam hoog te houden waard?

Uit huis gezet en dat de ouders geen contact willen met het meisje is de beslissing van de ouders zelf. Het is geen regel.
Jouw ouders hebben toch ook nog contact met jou zonder zelf uitgesloten te worden?

Je blijft steeds hameren hoe koppig wij blijven bij onze denkwijze, maar jij bent toch niet veel beter. Je komt keer op keer terug met die "ouders laten kind in de kou door die sekte", ondanks dat ik blijf zeggen dat dat een persoonlijke beslissing is en niet een geloofsregel. Daarbij vergeet je ook voor het gemak jouw eigen voorbeeld. Ondanks dat jij uitgesloten bent, heb jij nog contact met jouw ouders. Zo kan het dus ook.
pi_163726519
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:33 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dus het zou oké moeten zijn dat een JG, iemand die zichzelf vrijwillig aan Jehovah heeft gegeven met alles wat erbij hoort, de regels overtreedt? Wat is de belofte om Zijn naam hoog te houden waard?

Uit huis gezet en dat de ouders geen contact willen met het meisje is de beslissing van de ouders zelf. Het is geen regel.
Jouw ouders hebben toch ook nog contact met jou zonder zelf uitgesloten te worden?

Je blijft steeds hameren hoe koppig wij blijven bij onze denkwijze, maar jij bent toch niet veel beter. Je komt keer op keer terug met die "ouders laten kind in de kou door die sekte", ondanks dat ik blijf zeggen dat dat een persoonlijke beslissing is en niet een geloofsregel. Daarbij vergeet je ook voor het gemak jouw eigen voorbeeld. Ondanks dat jij uitgesloten bent, heb jij nog contact met jouw ouders. Zo kan het dus ook.
Uhhh.. dit is een video van het komende congres. Er hoort een hele lezing bij die ook op Youtube te vinden is waar heel duidelijk in gemeld wordt dat je familieleden zo moet behandelen. Er wordt een voorbeeld aangehaald van een moeder die inactief werd en later een relatie kreeg waarna haar kinderen geen contact meer met hun moeder hadden, ook al werd ze niet uitgesloten omdat ze inactief was. Dit werd als iets 'goeds' gebracht en aangemoedigd net zo te doen.

Als je me niet gelooft, zul je het zelf horen binnen een paar weken want zo te horen was de lezing wereldwijd hetzelfde.

Het is dus GEEN persoonlijke beslissing maar iets waar steeds meer de nadruk op wordt gelegd door het WT genootschap.

Overigens hebben mijn ouders me al gewaarschuwd als ik dingen zou doen die niet mogen volgens de bijbel ze geen contact meer met me zouden hebben, en sommige andere familieleden hebben het contact al verbroken. En dan ben ik nog niet eens uitgesloten.

Maar zoals ik al in een vorige post zei: Ik begrijp dat dit soort extremismen bestaan omdat het zo letterlijk in de bijbel staat. Ik vind het zeer spijtig dat wereldwijd nog zo veel mensen geloof stellen in dit boek.

EDIT:

Hier een beter voorbeeld vanaf 3:00

[ Bericht 3% gewijzigd door falling_away op 14-07-2016 09:35:23 ]
Alpha kenny one
pi_163728027
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 21:33 schreef falling_away het volgende:

[..]

Tsja zolang mensen in de 'heilige boeken' blijven geloven blijft het risico op extremisme bestaan. Christenen hielden vroeger kruistochten. IS is tegenwoordig met iets soortgelijks bezig. De JG's lijken vredig maar ondertussen verwoesten ze wereldwijd families..

Allemaal gebaseerd op geschriften die zogenaamd komen van god. Het staat er allemaal toch vrij letterlijk in!
Ik denk dat het er wel aan ligt hoe je de teksten interpreteert en dat men de teksten tegenwoordig beter kan interpreteren dan in de tijd van de kruistochten.
Alleen omdat steeds meer zaken die de bijbel omschrijft nu ook veel zichtbaarder zijn en te begrijpen vallen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:13:06 #214
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163729735
quote:

[..]

is het niet een richtlijn van de JG dat omgang met uitgeslotenen kan zorgen dat ze jou uitsluiten?
  donderdag 14 juli 2016 @ 12:21:09 #215
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163729886
Logo van de tempeliers:

Graf van de JG oprichter:

Was het niet gewoon een vrijmetselaar, zoals zijn vader blijkbaar was?
pi_163730910
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 14:55 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Maar er staat ook dat Jezus eens zal regeren.
en waarom zegt hij dan ook: wie mij gezien heeft, heeft de vader gezien.
Als hij niet gelijkwaardig is als God hoe kan hij dit dan zeggen?
I am a child of God
God is not dead.
pi_163730956
Misschien versprak hij zich.
Conscience do cost.
pi_163731001
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
O ja? En waar staat dat ?
quote:
Heeft daar totaal niks mee te maken. Moet ik het nog eens herhalen?
pi_163731324
Punt 1. Openbaring 20:6 Zalig en heilig is hij die deel heeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.

Zelf alle christenen die deel hebben aan de eerste opstanding en de eerste opname door Jezus zullen zelfs regeren met Jezus samen.

Punt 2. En het heeft er alles mee te maken, want je hoeft alleen maar te kijken/ lezen hoe Jezus leefde en je weet hoe God (de vader is).
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:43:46 #220
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163731505
De vraag is: waar, en over wie? zijn er nog wel mensen over na de 'wrath of God'? Openbaringen 9:4 bijvoorbeeld
pi_163732748
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:04 schreef falling_away het volgende:

[..]

Uhhh.. dit is een video van het komende congres. Er hoort een hele lezing bij die ook op Youtube te vinden is waar heel duidelijk in gemeld wordt dat je familieleden zo moet behandelen. Er wordt een voorbeeld aangehaald van een moeder die inactief werd en later een relatie kreeg waarna haar kinderen geen contact meer met hun moeder hadden, ook al werd ze niet uitgesloten omdat ze inactief was. Dit werd als iets 'goeds' gebracht en aangemoedigd net zo te doen.

Als je me niet gelooft, zul je het zelf horen binnen een paar weken want zo te horen was de lezing wereldwijd hetzelfde.

Het is dus GEEN persoonlijke beslissing maar iets waar steeds meer de nadruk op wordt gelegd door het WT genootschap.

Overigens hebben mijn ouders me al gewaarschuwd als ik dingen zou doen die niet mogen volgens de bijbel ze geen contact meer met me zouden hebben, en sommige andere familieleden hebben het contact al verbroken. En dan ben ik nog niet eens uitgesloten.
Dit vind ik heel erg.
Vooral als je alleen maar inactief bent.
Aan de andere kant, als je onbijbelse dingen doet, is het logisch dat ze zichzelf willen beschermen. Niet dat ik het goedpraat. Ik ben altijd van mening dat familie en zeker ouders, een familielid of kinderen niet moeten abandonen.

quote:
Maar zoals ik al in een vorige post zei: Ik begrijp dat dit soort extremismen bestaan omdat het zo letterlijk in de bijbel staat. Ik vind het zeer spijtig dat wereldwijd nog zo veel mensen geloof stellen in dit boek.

EDIT:

Hier een beter voorbeeld vanaf 3:00
Het wordt idd overal dezelfde lezing, Dus ik ben benieuwd. Tot die tijd zal ik nog geen commentaar geven.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:13 schreef Manke het volgende:

[..]

is het niet een richtlijn van de JG dat omgang met uitgeslotenen kan zorgen dat ze jou uitsluiten?
Het is geen richtlijn. Het hangt af wie die uitgeslotenen zijn en hoe die omgang is.

quote:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:43 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Denk goed na. Dit moet niet ondoorgrondelijk zijn. Je moet in deze je mind make uppen.

Of je gelooft dat God én de Vader is én de Zoon (met alle verhalen over de Zoon wat dus eigenlijk ook zelf de Vader is) of je gelooft in twee goden. De Vader én de Zoon.

Óf de Vader is de God en de Zoon de zoon. Wat JG geloven.

Maar sinds je nog geen duidelijk antwoord hebt kunnen geven neem ik aan dat je hier nooit verder over hebt nagedacht dan 'Jezus moet wel god zijn want hij was er vanaf het begin'.
Leg me jouw visie van het onderstreepte es.
pi_163732836
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Punt 1. Openbaring 20:6 Zalig en heilig is hij die deel heeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen metHem als koningen regeren, duizend jaar lang.

Zelf alle christenen die deel hebben aan de eerste opstanding en de eerste opname door Jezus zullen zelfs regeren met Jezus samen.
Jij gelooft niet in opstanding. Hoe interpreteer jij dan deze teksten?
quote:
Punt 2. En het heeft er alles mee te maken, want je hoeft alleen maar te kijken/ lezen hoe Jezus leefde en je weet hoe God (de vader is).
En dat betekent automatisch dat Jezus óók de Vader is?.........

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 14:51:03 ]
pi_163734386
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:44 schreef Hexxenbiest het volgende:

Het wordt idd overal dezelfde lezing, Dus ik ben benieuwd. Tot die tijd zal ik nog geen commentaar geven.

Hoezo? Als het overal dezelfde lezing is kun je toch reageren? :?
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_163734965
Ik geloof juist wel in de opstanding, nu verdraai je dus mijn woord.
alle overleden mensen zullen ook een keer opstaan, waarbij dus eerst alleen de gelovigen.

openbaring 20:
4 En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten, en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het Woord van God, die het beest en zijn beeld niet hadden aanbeden, die het merkteken niet ontvangen hadden op hun voorhoofd en op hun hand. En zij werden weer levend en gingen als koningen regeren met Christus, duizend jaar lang.
5 Maar de overigen van de doden werden niet weer levend, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Zalig en heilig is hij die deel heeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.

Alle gelovigen zullen dus op een gegeven moment op staan uit de dood en met Jezus regeren tijdens het duizend jarig vrederijk en daarbij ook natuurlijk de mensen die geloven en op dat moment leven.

De 2e opstanding is volgens mij echt aan het eind bij het oordeel van God, dan zullen alle mensen geoordeeld worden door God.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163735859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
Punt 1. Openbaring 20:6 Zalig en heilig is hij die deel heeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.
O, met Christus ! Met die regeren ze al 2000 jaar. Maar ik dacht dat je het over Jezus had en die is al een tijdje dood.
pi_163736003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik geloof juist wel in de opstanding, nu verdraai je dus mijn woord.
alle overleden mensen zullen ook een keer opstaan, waarbij dus eerst alleen de gelovigen.

openbaring 20:
4 En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten, en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het Woord van God, die het beest en zijn beeld niet hadden aanbeden, die het merkteken niet ontvangen hadden op hun voorhoofd en op hun hand. En zij werden weer levend en gingen als koningen regeren met Christus, duizend jaar lang.
5 Maar de overigen van de doden werden niet weer levend, totdat de duizend jaar tot een einde gekomen waren. Dit is de eerste opstanding.
6 Zalig en heilig is hij die deel heeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en van Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen regeren, duizend jaar lang.

Alle gelovigen zullen dus op een gegeven moment op staan uit de dood en met Jezus regeren tijdens het duizend jarig vrederijk en daarbij ook natuurlijk de mensen die geloven en op dat moment leven.

De 2e opstanding is volgens mij echt aan het eind bij het oordeel van God, dan zullen alle mensen geoordeeld worden door God.
Openbaringen is zo gnostisch als wat. Ik acht daar geen waarde aan. Heeft niks met Jezus te maken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Openbaring_van_Johannes
pi_163737966
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 15:50 schreef laforest het volgende:

[..]

Hoezo? Als het overal dezelfde lezing is kun je toch reageren? :?
Omdat dat maar een heel klein stukje is van het congres. Het congres duurt drie dagen.
pi_163738011
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:42 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Omdat dat maar een heel klein stukje is van het congres. Het congres duurt drie dagen.
Dat neemt toch niets af van wat er nu gezegd is in dit filmpje?
Waarom reageer je er niet op? Ik vind dat als je voor JG staat dan moet je ook niet bang zijn om ons een antwoord te geven.
pi_163738066
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:44 schreef laforest het volgende:

[..]

Dat neemt toch niets af van wat er nu gezegd is in dit filmpje?
Waarom reageer je er niet op? Ik vind dat als je voor JG staat dan moet je ook niet bang zijn om ons een antwoord te geven.
Zoals ik al zei, het is maar een klein deel. Je hoort niet de context. Je weet niet ervóór en ook niet erná. Alleen deze 10 minuten. Er dan op reageren zou voorbarig zijn.
pi_163738741
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:47 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het is maar een klein deel. Je hoort niet de context. Je weet niet ervóór en ook niet erná. Alleen deze 10 minuten. Er dan op reageren zou voorbarig zijn.
Ik blijf het een zwak, maar typisch, antwoord vinden. Als het enorm positief was geweest had je ook niet gezegd dat we eerst even op het hele verhaal moeten wachten en het in een context te plaatsen.
  donderdag 14 juli 2016 @ 19:46:27 #231
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163740338
quote:

Vre-se-lijk dit. Echt. :'( :'( Wat kàn een mens geindoctrineerd zijn...

quote:
ondanks dat ik blijf zeggen dat dat een persoonlijke beslissing is en niet een geloofsregel.
Natuurlijk is het dat. Dit is uitsluiting, JG gedrag ten voeten uit. Of ga je dat ook weer doodleuk ontkennen? Dat mensen daardoor in wrakken kunnen veranderen op een kwetsbare leeftijd in hun leven, ach dat is maar bijzaak toch?
  donderdag 14 juli 2016 @ 19:56:10 #232
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163740554
quote:

[..]

Wie mij gezien heeft heeft de vader gezien.

( is nie moeilijk :) )
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:02:37 #233
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163740689
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:11 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jij gelooft dit letterlijk. Ok. Het staat er niet voor niets dan he? Blijkbaar is het belangrijk dat je het moet weten. Wat stel je je er eigenlijk bij voor? Al die onthoofden die duizend jaar als koningen met Jezus gaan regeren? :? Over wie?

De rest van de vragen over dit stukje laat ik maar even rusten. Maar het zijn er een aantal.
pi_163741854
quote:
15s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:21 schreef laforest het volgende:

[..]

Ik blijf het een zwak, maar typisch, antwoord vinden. Als het enorm positief was geweest had je ook niet gezegd dat we eerst even op het hele verhaal moeten wachten en het in een context te plaatsen.
Logisch!

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Vre-se-lijk dit. Echt. :'( :'( Wat kàn een mens geindoctrineerd zijn...

[..]

Natuurlijk is het dat. Dit is uitsluiting, JG gedrag ten voeten uit. Of ga je dat ook weer doodleuk ontkennen? Dat mensen daardoor in wrakken kunnen veranderen op een kwetsbare leeftijd in hun leven, ach dat is maar bijzaak toch?
:'( :'( :'( :'(

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2016 20:53:17 ]
pi_163742241
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Logisch!

[..]

:'( :'( :'( :'(
;(
pi_163785568
Ik heb geen kritiek op JG maar waarom denken ze dat zij het extreme kleine groepje christenen zijn die gelijk hebben?
En dat terwijl er geen enkele geschiedenis vanuit het jaar 33 achter zit.
AJ
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:37:08 #237
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163786295
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:06 schreef Kun-Aguero het volgende:
Ik heb geen kritiek op JG maar waarom denken ze dat zij het extreme kleine groepje christenen zijn die gelijk hebben?
En dat terwijl er geen enkele geschiedenis vanuit het jaar 33 achter zit.
ze zijn klein, maar het evangelie moet in elke uithoek van de wereld gehoord worden tegen de eindtijd. Andere christenen zie je wel naar vreemde gebieden gaan om het evangelie uit te dragen, heel vaak in India bijvoorbeeld, ook in Amsterdam staan ze met bordjes, liedjes en flyers :), ook al is hun pinkster doctrine niet helemaal goed, ze doen het wel.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:37:37 #238
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163786302
Er staat trouwens een cruciale fout bij de bijbeluitleg op de JG site, dat het geboren worden uit water in Johannes 3 over de doop gaat,dat is niet zo.
pi_163786368
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:37 schreef Manke het volgende:

[..]

ze zijn klein, maar het evangelie moet in elke uithoek van de wereld gehoord worden tegen de eindtijd. Andere christenen zie je wel naar vreemde gebieden gaan om het evangelie uit te dragen, heel vaak in India bijvoorbeeld, ook in Amsterdam staan ze met bordjes, liedjes en flyers :), ook al is hun pinkster doctrine niet helemaal goed, ze doen het wel.
Wat is dan zo fout aan de klassieke christelijke leer?
AJ
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:46:40 #240
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163786537
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:40 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Wat is dan zo fout aan de klassieke christelijke leer?
de klassieke christelijke leer is de enige die klopt, en deze kan je alleen leren vanuit de bijbel, niet van een kerk. De originele bedoeling van kerkbijeenkomsten was om in kleine groepjes de bijbel bestuderen.
pi_163786728
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:46 schreef Manke het volgende:

[..]

de klassieke christelijke leer is de enige die klopt, en deze kan je alleen leren vanuit de bijbel, niet van een kerk. De originele bedoeling van kerkbijeenkomsten was om in kleine groepjes de bijbel bestuderen.
Je had nog geen bijbel, de NT is honderden jaren later samengesteld.
AJ
  zaterdag 16 juli 2016 @ 15:58:13 #242
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163786888
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:52 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Je had nog geen bijbel, de NT is honderden jaren later samengesteld.
goeie
tussen 70 en 130 was het nt afgerond, had ik begrepen. De originele kerk van Rome was destijds goed, maar is corrupt geraakt. Te veel geld en macht, dat corrumpeert altijd.
pi_163787078
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:58 schreef Manke het volgende:

[..]

goeie
tussen 70 en 130 was het nt afgerond, had ik begrepen. De originele kerk van Rome was destijds goed, maar is corrupt geraakt. Te veel geld en macht, dat corrumpeert altijd.
Het grootste gedeelte bestond uit brieven die aan kerken waren geschreven, met zekere autoriteit maar in de eerste plaats gewoon bedoelt als brieven.
Ze zijn pas veel later gecanoniseerd, dat wil zeggen dat de NT zeer belangrijk is maar dat er zonder het NT ook geloof mogelijk was.
Daarbij vraag ik al zou er in 70 en bijbel zijn, bestonden er dan geen christenen tussen 33 en 70?
AJ
  zaterdag 16 juli 2016 @ 16:12:12 #244
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163787222
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 16:06 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte bestond uit brieven die aan kerken waren geschreven, met zekere autoriteit maar in de eerste plaats gewoon bedoelt als brieven.
Ze zijn pas veel later gecanoniseerd, dat wil zeggen dat de NT zeer belangrijk is maar dat er zonder het NT ook geloof mogelijk was.
Daarbij vraag ik al zou er in 70 en bijbel zijn, bestonden er dan geen christenen tussen 33 en 70?
er waren christenen, omdat er kerken waren, ze hadden het evangelie gehoord, gelezen kon nog niet, en ze waren dagelijks bezig de ot geschriften te onderzoeken.
Hand 11:17 En dezen waren edeler van gezindheid dan die in Thessalonica, want zij ontvingen het Woord met grote bereidwilligheid en onderzochten dagelijks de Schriften om te zien of die dingen zo waren.
pi_163789135
quote:

[..]

Oh dan snap ik het, de meeste christenen en dat zijn zo'n 2 miljard beschouwen JG niet als christenen.
Hoezo niet?
pi_163789228
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:43 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Hoezo niet?
De "christenheid" beschouwd Jezus als God.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163789288
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 15:46 schreef Manke het volgende:

[..]

De protestanten verwierpen het leergezag en de traditie en hebben een nieuwe religie gecreerd door eigenwijze schriftuitleg.
pi_163789311
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:47 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Is Jezus dan God? Heeft de christenheid 2 goden?

We geloven in hem, we volgen hem. Dus waarom geen christen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 18:02:02 #249
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163789551
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

De protestanten verwierpen het leergezag en de traditie en hebben een nieuwe religie gecreerd door eigenwijze schriftuitleg.
waar verschillen ze dan precies theologisch?
pi_163789609
quote:
De vraag is wat je met christenen bedoeld. Dit is een benaming die meerdere ladingen dekt. In oorsprong waren het vrome nationalistisch geïnspireerde joden die IJverden voor een vrij Palestina ( of Judea/ Israël hoe je het wil noemen ) en volgelingen waren van de Gezalfde. Je hebt ook nog een totaal ander ' christenen ', Helleens- joodse gnostici die aan deze geschiedenis een mythe hebben gekoppeld. En dan heb je enkele eeuwen later de dogmatisch-religieuze christenen en in vorm gegoten in opdracht van keizer Constantijn. Dus, over welke christenen hebben we het hier ?
pi_163799668
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:05 schreef ATON het volgende:

[..]

De vraag is wat je met christenen bedoeld. Dit is een benaming die meerdere ladingen dekt. In oorsprong waren het vrome nationalistisch geïnspireerde joden die IJverden voor een vrij Palestina ( of Judea/ Israël hoe je het wil noemen ) en volgelingen waren van de Gezalfde. Je hebt ook nog een totaal ander ' christenen ', Helleens- joodse gnostici die aan deze geschiedenis een mythe hebben gekoppeld. En dan heb je enkele eeuwen later de dogmatisch-religieuze christenen en in vorm gegoten in opdracht van keizer Constantijn. Dus, over welke christenen hebben we het hier ?
Voor constantijn waren die dogma's er al.
AJ
pi_163799723
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:47 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:49 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Dit idd,

Toch wel leuk dat ik als niet atheist het eens ben met een atheïst in deze :D
AJ
pi_163801466
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 00:31 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Voor constantijn waren die dogma's er al.
Bij welke scholen ?
pi_163801468
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 00:34 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

[..]

Dit idd,

Toch wel leuk dat ik als niet atheist het eens ben met een atheïst in deze :D
Welke gemeenschap ?
pi_163803364
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:02 schreef Manke het volgende:

[..]

waar verschillen ze dan precies theologisch?
De bisschoppelijke opvolging, vergevingsleer (biecht is een sacrament bij de katholieken), transsubstantiatie. Leergezag vs bijbelgezag.
pi_163803429
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 17:50 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Is Jezus dan God? Heeft de christenheid 2 goden?

We geloven in hem, we volgen hem. Dus waarom geen christen.
Nee de christenheid heeft 1 god in drie personen net zo als water ook in drie gedaanten kan voorkomen. Staat gewoon in de niceaanse geloofbelijdenis: "God uit God, Licht uit Licht, ware God uit ware God"

Dat moet je aan de christenheid vragen waarom ze jullie niet erkennen, ik denk dat dit gewoon een wederzijdse verkettering is. :Y De remonstranten hebben tegenwoordig ook een verwaterde christologie.
pi_163805263
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 11:28 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nee de christenheid heeft 1 god in drie personen net zo als water ook in drie gedaanten kan voorkomen. Staat gewoon in de niceaanse geloofbelijdenis: "God uit God, Licht uit Licht, ware God uit ware God"

Dat moet je aan de christenheid vragen waarom ze jullie niet erkennen, ik denk dat dit gewoon een wederzijdse verkettering is. :Y De remonstranten hebben tegenwoordig ook een verwaterde christologie.
Niks lijkt meer te kloppen :D
pi_163806833
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 07:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Bij welke scholen ?
De oudste kerken die opgezet waren door de apostelen en de andere volgelingen van Jezus destijds hadden al een visie ontwikkeld, aangezien er al een vergadering plaatsvond tussen de apostelen waarin onder andere de besnijdenis werd afgekeurd etc.
AJ
pi_163806883
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 13:17 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Niks lijkt meer te kloppen :D
Het feit dat er een aantal JG's hier zijn betekend natuurlijk niet dat de christenwereld daadwerkelijk verdeeld is over Jezus, 99% procent van de christenen erkennen de geloofsbelijdenis.
AJ
pi_163806918
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:18 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

De oudste kerken die opgezet waren door de apostelen en de andere volgelingen van Jezus destijds hadden al een visie ontwikkeld, aangezien er al een vergadering plaatsvond tussen de apostelen waarin onder andere de besnijdenis werd afgekeurd etc.
De volgelingen van Jezus hebben nooit enig kerk opgezet. Dit gebeurde maar pas aan het begin 2e eeuw door gnostici die met de apostelen en hun agenda niks te maken hadden.
pi_163806987
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:22 schreef ATON het volgende:

[..]

De volgelingen van Jezus hebben nooit enig kerk opgezet. Dit gebeurde maar pas aan het begin 2e eeuw door gnostici die met de apostelen en hun agenda niks te maken hadden.
Dr was wel degelijk sprake van gemeenschappen voor 100. Die namelijk onderdrukt werden door de romeinen en joden.
AJ
pi_163811022
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 14:26 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Dr was wel degelijk sprake van gemeenschappen voor 100. Die namelijk onderdrukt werden door de romeinen en joden.
Je hebt het hier over de christenen uit de 2e eeuw. Deze zijn trouwens nooit onderdrukt. Wel de " christenen " uit de 1e eeuw en door de Romeinen zeloten genoemd. Zelf noemde ze zich de IJveraars of de Nazareners. De ' Roomse christenen ' zijn uit de 4e eeuw.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeloten
  zondag 17 juli 2016 @ 19:41:21 #263
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163812878
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:31 schreef ATON het volgende:

[..]

Je hebt het hier over de christenen uit de 2e eeuw. Deze zijn trouwens nooit onderdrukt. Wel de " christenen " uit de 1e eeuw en door de Romeinen zeloten genoemd. Zelf noemde ze zich de Nazareners. De ' Roomse christenen ' zijn uit de 4e eeuw.
hoe weet je dat?
pi_163813260
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:41 schreef Manke het volgende:

[..]

hoe weet je dat?
Door me zeer goed te informeren. Moet je ook maar eens doen.
pi_163813770
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 19:41 schreef Manke het volgende:

[..]

hoe weet je dat?
Hier heb je een link naar ' de nazareners '. Let wel, dit was GEEN sekte, maar een politieke groepering waar zowat alle joden van verschillende strekkingen lid van konden zijn. Hun agenda was IJveren voor een vrij Israël.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nazarene_(title)
Let wel, Nazarene ( netzer ) is niet gelijk met Nazirite. De laatste was een religieuze strekking.
pi_163819437
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:31 schreef ATON het volgende:

[..]

Je hebt het hier over de christenen uit de 2e eeuw. Deze zijn trouwens nooit onderdrukt. Wel de " christenen " uit de 1e eeuw en door de Romeinen zeloten genoemd. Zelf noemde ze zich de IJveraars of de Nazareners. De ' Roomse christenen ' zijn uit de 4e eeuw.
Je had die tijd ook al roomse christenen die in het roomse rijk door o.a Nero flink zijn onderdrukt.
AJ
pi_163820609
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Je had die tijd ook al roomse christenen die in het roomse rijk door o.a Nero flink zijn onderdrukt.
Nonsens. Lees je eerst eens in zeg !
pi_163820647
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:54 schreef ATON het volgende:

[..]

Het is waar dat christenen de schuld kregen van een vuur. Er staat niet bij welke.
pi_163820660
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:56 schreef Argo het volgende:

[..]

Het is waar dat christenen de schuld kregen van een vuur. Er staat niet bij welke.
Beter lezen.
pi_163820706
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Beter lezen.
Als ik gestorven ben door het eten van een appel kan het elstar zijn hoeft niet. Zal morgen de tekst eens opzoeken nu druk bezig met alcohol en liefdes verdriet. Slaap zacht ATON.
pi_163821026
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:54 schreef ATON het volgende:

[..]

;( waar haal je de arrogantie vandaan
AJ
pi_163822375
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 23:49 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

Bestonden toen nog eens niet.
pi_163822384
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:56 schreef Argo het volgende:

[..]

Als je de brand van Rome onder keizer Nero bedoeld, waren dat ' christenen ' van type 1e eeuw, d.w.z. zeloten ( zoals discipel Simon de zeloot ) die daar van verdacht werden. Als je alle ' christenen ' onder 1 vlag brengt, kan je dat ook met alle moslims doen.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 09:44:13 #274
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163849681
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 05:13 schreef ATON het volgende:

[..]

Als je alle ' christenen ' onder 1 vlag brengt, kan je dat ook met alle moslims doen.
Dat gebeurt ook aan de lopende band. :{
pi_163849722
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 09:44 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook aan de lopende band. :{
Dat bedoel ik.
  donderdag 21 juli 2016 @ 18:53:16 #276
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163911231
Bijbel en Christendom zit al op #23. Als in andere topics al het geneuzel over JG hier in dit topic zou staan liep dit topic ver voor...
pi_163911537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:53 schreef hoatzin het volgende:
Bijbel en Christendom zit al op #23. Als in andere topics al het geneuzel over JG hier in dit topic zou staan liep dit topic ver voor...
Misschien dan als jij en ATON dit topic ook niet lopen te verzieken met jullie niet-JG relateerde posts zou dit topic nog op #6 staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2016 19:09:30 ]
pi_163912687
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Misschien dan als jij en ATON dit topic ook niet lopen te verzieken met jullie niet-JG relateerde posts zou dit topic nog op #6 staan.
Waarom eten jullie niet bij het avondmaal? :?
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:28:19 #279
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163913405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:53 schreef hoatzin het volgende:
Best typisch dat de discussie over het Christendom hier totaal gedomineerd wordt door 2-3 jehova's, terwijl nog geen half procent van de Christenen in Nederland jehova's getuige is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163914203
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Excuseer he madam, ik heb hier enkel antwoord gegeven op post van de JG leden. Waarom heb je daar niet op gereageerd ??? En als ik niet antwoordde kwam er later nog een rappel van deze lieverds. Zoek eens en andere zondebok.
pi_163916055
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:58 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Waarom eten jullie niet bij het avondmaal? :?
Wie is jullie? Bian en ik? Omdat wij niet met de Christus gaan regeren, maar op aarde gaan blijven.
De 144.000 eten wel van het brood. Zij zijn opgenomen in het nieuwe verbond dat Jezus toen sloot.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Best typisch dat de discussie over het Christendom hier totaal gedomineerd wordt door 2-3 jehova's, terwijl nog geen half procent van de Christenen in Nederland jehova's getuige is.
Hoe bedoel je typisch?

Het zegt juist hoe serieus JG in hun geloof staan. Dat is in jouw ogen misschien juist niet goed. Maar als iemand voor iets gaat moet het wel 100% zijn, wil je geloofwaardig overkomen. De christenheid die hier rondhangen boeit het totaal niet. Ze vinden het saai of schamen zich... Dat is gewoon slap hangen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Excuseer he madam, ik heb hier enkel antwoord gegeven op post van de JG leden. Waarom heb je daar niet op gereageerd ??? En als ik niet antwoordde kwam er later nog een rappel van deze lieverds. Zoek eens en andere zondebok.
Niet boos zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2016 22:01:00 ]
pi_163916316
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:59 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wie is jullie? Bian en ik? Omdat wij niet met de Christus gaan regeren, maar op aarde gaan blijven.
De 144.000 eten wel van het brood. Zij zijn opgenomen in het nieuwe verbond dat Jezus toen sloot.

Wie heeft bedacht dat slechts 144000 van het brood mogen eten (die overigens allemaal joods en uit de stammen van Israël afkomstig moeten zijn), en waarom organiseren jullie dan eigenlijk een avondmaal als er in de praktijk toch niemand mee-eet? Vanoudsher is de communie/avondmaal het grote gemeenschappelijke christelijke herdenken van Jezus.

http://wachttorenkijker.w(...)va-getuigen-is-fout/

[ Bericht 6% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 21-07-2016 22:19:46 ]
pi_163916567
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:59 schreef Hexxenbiest het volgende:
Niet boos zijn
Komt wel op jouw rekening hoor. Heb ik jou al ooit iets verweten ?
  donderdag 21 juli 2016 @ 22:20:29 #284
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163916714
Lezen JG de bijbel zelf of meer de bijbeluitleg?

De bijbel zegt dat het hele lichaam van Christus (de kerk) avondmaal moet doen (maar niet zomaar, idd 100%). Het is een gebod van Jezus. De 144.000 komen pas aan bod in de eindtijd. Deze komen tot geloof door de uitstorting van de Geest (handelingen 2:17) en de twee getuigen.

1cor10

16 Het brood, dat wij breken, is dat niet een gemeenschap des lichaams van Christus? 17 Want één brood is het, zo zijn wij velen één lichaam, dewijl wij allen ééns broods deelachtig zijn.
pi_163918265
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 22:20 schreef Manke het volgende:

De bijbel zegt dat het hele lichaam van Christus (de kerk) avondmaal moet doen (maar niet zomaar, idd 100%). Het is een gebod van Jezus. De 144.000 komen pas aan bod in de eindtijd. Deze komen tot geloof door de uitstorting van de Geest (handelingen 2:17) en de twee getuigen.

1cor10

16 Het brood, dat wij breken, is dat niet een gemeenschap des lichaams van Christus? 17 Want één brood is het, zo zijn wij velen één lichaam, dewijl wij allen ééns broods deelachtig zijn.
Waarmee weer eens bewezen is dat JG geen deel uitmaken van het gemeenschappelijk lichaam van Christus.
pi_163926824
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:13 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Waarmee weer eens bewezen is dat JG geen deel uitmaken van het gemeenschappelijk lichaam van Christus.
Niemand maakt deel uit van het gemeenschappelijk lichaam van Christus, dat is er namelijk al niet meer (mits ooit geweest).
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163927974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:25 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Niemand maakt deel uit van het gemeenschappelijk lichaam van Christus, dat is er namelijk al niet meer (mits ooit geweest).
Die brood en wijn geschiedenis komt oorspronkelijk uit de Mythras cultus zoals je wel zult weten.
pi_163928522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Die brood en wijn geschiedenis komt oorspronkelijk uit de Mythras cultus zoals je wel zult weten.
Dat weet ik :D
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163930836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:39 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Dat weet ik :D
Maar de rest van het koor niet. ;)
  vrijdag 22 juli 2016 @ 16:22:20 #290
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163931020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:14 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar de rest van het koor niet. ;)
jawel.
pi_163932188
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:22 schreef hoatzin het volgende:

[..]

jawel.
;)
pi_163932316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja en? De kerstboom is ook heidens. Feit is dat de christenen al bijna twee milennia brood delen en dat JG dat niet meer doen.
pi_163932952
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ja en? De kerstboom is ook heidens.
De kerstman ook, maar beiden komen niet voor in het N.T., terwijl dit deel van het laatste avondmaal wel één van de hoogtepunten is in het christendom.
quote:
Feit is dat de christenen al bijna twee milennia brood delen en dat JG dat niet meer doen.
Ik hou het ook op een zakje patat. :D
pi_164060183
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:57 schreef hoatzin het volgende:

Ja waar zou ik dat in vredesnaam vandaan halen he?

Wat moest Abraham doen met Izak?
Waarom moest Jezus de gezalfde dood? (met heel veel bloed...?)

De hamvraag is wat voor voordeel God heeft bij bloed of de dood van een mens.
Wat voor nut heeft dat?
Wat kan er anders niet doorgaan?
Wat kan God niet dat hij wel kan als er iemands dood of bloed bij betrokken is?
1. Izak? Wie is dat nou dan.
Maar dat was een afschaduwing van wat komen zou.

2. Jezus offer was als een loskoopprijs voor alles wat er mis is gegaan voor de mensheid.
Dat heeft met rechtvaardigheid te maken. God kan wel zeggen van nou is alles weer goed, maar dat heeft niets met rechtvaardigheid te maken. De reden waarom alles mis gegaan is, de zondeval, moest weer hersteld worden met een gelijk offer.

quote:
Antimensje.... :') Typische sekte-uitdrukking. "Wij tegen de rest...." Valt me nog mee dat je er niet direct Antichrist van maakt.
Blijkbaar weet je de definitie lijst niet van een sekte, ach ja onwetendheid of gewoon niet willen weten. En waarom zou ik?
pi_164060261
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:01 schreef hoatzin het volgende:

het paradijs volgens JG. De plaatjes en sfeer zijn bijna altijd hetzelfde. Er wordt veel moeite gedaan om tot uitdrukking te brengen dat er geen kwaad is. Daarom zijn er vrijwel altijd een leeuw en een lammetje te zien die vrolijk naast elkaar leven. Alleen de kleding van de mensen gaat met de mode mee die op dat moment geldt. Die teenslippers zag je op plaatjes van 50 jaar geleden nog niet...

Merk op dat het eten van vlees dus "kwaad" is in de ogen van JG.

Terwijl we natuurlijk allemaal weten dat men in het paradijs.... naakt is. :9 Maar ja, blote mensen mag niet......foei foei...

Wauw wat kan iemand zich ergens druk over maken zeg.
In 1e plaats weten we niet per se of iedereen in het paradijs naakt zal zijn.
In de 2e plaats zegt de organisatie niets over het wel of niet eten van vlees in het paradijs.
En ten 3e zegt de Bijbel nou eenmaal dat wolf en lam, en noem maar op naast elkaar zou leven.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:06 schreef ATON het volgende:

Conclusie : Jij weet het dus niet.
Conclusie: Ik weet het wel. Maar iemand die claimt zo gigantisch veel Bijbelkennis te hebben die vraagt bepaalde dingen gewoon niet.

quote:
Dat doet ik dus weer. Je kent onvoldoende het N.T.
Nee hoor. Pilatus heeft niets met dood Jezus verder te maken, de joden.

quote:
Hij werd overal met open armen door de joden ontvangen. Jij verzint maar wat.
Jezus overal open ontvangen? Jij kent geloof ik de Bijbel niet echt.

quote:
Maar je misbruikt wel het O.T. van de joden.
Misbruikt?

quote:
Weer gebrek aan kennis uwentwege. Joden brachten offers aan JHWH om hem te eren.
Dan moet jij de Bijbel maar weer eens lezen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:19 schreef ATON het volgende:

Nu ja, dan zitten ze met z'n allen fout.
Geef maar aan wat zo anders is aan ''onze'' Bijbel. Wij controleren onze leerstellingen ook gewoon aan andere Bijbels, komt niets anders uit.

quote:
Juist, ik was de Wachttoren vergeten. :)
En nog heel wat meer (niet WT lectuur)
pi_164060296
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 22:20 schreef Manke het volgende:
JG lezen de Bijbel echt zelf. Gaan echt zelf hoofdstuk voor hoofdstuk hele Bijbel door en denken echt na wat er daar over te leren valt.
Niet vanuit andere denkwijzen maar wat jij er zelf uit leert.

quote:
Alle JG doen mee aan het avondmaal. Maar de Bijbel geeft aan dat niet iedereen een deelnemer moet zijn van het avondmaal, dat doen alleen de personen die met Jezus in de hemel zouden zijn.
pi_164060389
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:20 schreef sjoemie1985 het volgende:

Deze aarde is verdorven door alle zonde en de duivel die hier op leeft en zal uiteindelijk voorbij gaan, dit staat nota bene in openbaring 21 vers 1
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan. En de zee was er niet meer. - See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.hfgxsv3S.dpuf

waarom staat daar anders eerste hemel en eerste aarde?
En met paradijs bedoelt men de hof van eden daar waar adam en eva in woonden en na hun zonde val heeft God ze daar uit gezet en moesten ze op deze huidige aarde leven.
en het paradijs is opgestegen naar de hemel.

Oh Sjoemie lees jij je posts ooit wel terug?

In 1e plaats:
Met eerste hemel en aarde moet eigenlijk zijn vroegere hemel en aarde. Oftewel de mensenmaatschappij die nog verdorven was, de hemel nog met demonen en satan.
Die zou voorbij zijn.

En 2e plaats waarom ik zeg of je het nog wel eens terug leest.
Je haalt eerst wat aan dat er nieuwe hemel en aarde komt.
Een gereinigde aarde dus die perfect is.
En daarna zeg je ineens dat het paradijs opgestegen is naar de hemel?

Wat is dat voor onbijbelse leer? Overal in de Bijbel wordt gesproken dat het paradijs hier op aarde zou zijn. Als je openbaring 21:3,4 leest moet dat ook wel (de dood zou niet meer zijn, er was nooit dood in de hemel dus moet wel op aarde zijn). Psalm 37 is ook heel duidelijk.

1 oplossing is zeggen: Paradijs is opgestegen naar de hemel.
Maar dan kom je met 2 problemen te zitten:
-De aarde is dan wel perfect maar helemaal leeg. Ja mss wat dieren.
-Er is totaal geen Bijbelse basis voor.
pi_164060408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:01 schreef bianconeri het volgende:
Wauw wat kan iemand zich ergens druk over maken zeg.
Zegt iemand die al -tig maanden (jaren?) zich loopt op te winden over kritiek op hun groep en volslagen nutteloos loopt te reageren op diezelfde kritiek.

Je hoeft maar te zeggen dat je bij een sekte zit en je kan alweer een reactie verwachten. :D
  donderdag 28 juli 2016 @ 09:16:13 #299
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164060433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 08:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1. Izak? Wie is dat nou dan.
Lees je bijbel nou eens een keer. O wacht, jullie hebben een aangepaste bijbel. Nou ik weet niet hoe jullie de zoon van Abraham noemen maar hier heet hij Izak.
quote:
2. Jezus offer was als een loskoopprijs voor alles wat er mis is gegaan voor de mensheid.
Dat heeft met rechtvaardigheid te maken. God kan wel zeggen van nou is alles weer goed, maar dat heeft niets met rechtvaardigheid te maken. De reden waarom alles mis gegaan is, de zondeval, moest weer hersteld worden met een gelijk offer.
De zonde moet hersteld worden met een gelijk offer? Hoezo? Waarom? Dat moet alleen bij bloeddorstige afgoden. Voor de Almachtige is dat helemaal niet nodig. Die heeft namelijk iets unieks: GENADE! Genade betekent kwijtschelding om niets!

Dit is geen genade, dit is oog om oog, tand om tand. :')
quote:
[..]

Blijkbaar weet je de definitie lijst niet van een sekte, ach ja onwetendheid of gewoon niet willen weten.
Dat is al uitgebreid aan de orde geweest en uit en den treure bewezen. Dus daar hoeven we het niet meer over te hebben he? Zie reactie Haushofer hierboven.
pi_164060622
Een sekte bepaalt wat je beter wel en niet moet doen. Met wie je wel en niet moet om gaan. Wat voor scholing je kiest. Heeft een 'verbanningsregeling' waarin zelfs wordt aangemoedigd om geen contact met je eigen kinderen te hebben als ze verbannen worden. Ze voeden je overvloedig met hun dogma's en willen dat je er daaglijks in leest. Beginnen vragen te stellen als je een paar keer niet naar de bijeenkomsten komt of als je minder 'actief' wordt.

Ze controleren vrijwel alle aspecten van je leven, ook wat voor kleren je draagt. Zelfs een net strak pak mag al niet van de leiders:

'But like I've been telling others and this is a fact, the homosexuals that are designing these clothes, they like you in tight pants! That's who likes it, not spiritual people.

(video van een lid van het besturende lichaam van de JG's).
Alpha kenny one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')