abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juli 2016 @ 18:53:16 #276
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163911231
Bijbel en Christendom zit al op #23. Als in andere topics al het geneuzel over JG hier in dit topic zou staan liep dit topic ver voor...
pi_163911537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:53 schreef hoatzin het volgende:
Bijbel en Christendom zit al op #23. Als in andere topics al het geneuzel over JG hier in dit topic zou staan liep dit topic ver voor...
Misschien dan als jij en ATON dit topic ook niet lopen te verzieken met jullie niet-JG relateerde posts zou dit topic nog op #6 staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2016 19:09:30 ]
pi_163912687
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Misschien dan als jij en ATON dit topic ook niet lopen te verzieken met jullie niet-JG relateerde posts zou dit topic nog op #6 staan.
Waarom eten jullie niet bij het avondmaal? :?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  donderdag 21 juli 2016 @ 20:28:19 #279
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_163913405
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 18:53 schreef hoatzin het volgende:
Best typisch dat de discussie over het Christendom hier totaal gedomineerd wordt door 2-3 jehova's, terwijl nog geen half procent van de Christenen in Nederland jehova's getuige is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_163914203
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Excuseer he madam, ik heb hier enkel antwoord gegeven op post van de JG leden. Waarom heb je daar niet op gereageerd ??? En als ik niet antwoordde kwam er later nog een rappel van deze lieverds. Zoek eens en andere zondebok.
pi_163916055
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 19:58 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Waarom eten jullie niet bij het avondmaal? :?
Wie is jullie? Bian en ik? Omdat wij niet met de Christus gaan regeren, maar op aarde gaan blijven.
De 144.000 eten wel van het brood. Zij zijn opgenomen in het nieuwe verbond dat Jezus toen sloot.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Best typisch dat de discussie over het Christendom hier totaal gedomineerd wordt door 2-3 jehova's, terwijl nog geen half procent van de Christenen in Nederland jehova's getuige is.
Hoe bedoel je typisch?

Het zegt juist hoe serieus JG in hun geloof staan. Dat is in jouw ogen misschien juist niet goed. Maar als iemand voor iets gaat moet het wel 100% zijn, wil je geloofwaardig overkomen. De christenheid die hier rondhangen boeit het totaal niet. Ze vinden het saai of schamen zich... Dat is gewoon slap hangen.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 20:57 schreef ATON het volgende:

[..]

Excuseer he madam, ik heb hier enkel antwoord gegeven op post van de JG leden. Waarom heb je daar niet op gereageerd ??? En als ik niet antwoordde kwam er later nog een rappel van deze lieverds. Zoek eens en andere zondebok.
Niet boos zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2016 22:01:00 ]
pi_163916316
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:59 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wie is jullie? Bian en ik? Omdat wij niet met de Christus gaan regeren, maar op aarde gaan blijven.
De 144.000 eten wel van het brood. Zij zijn opgenomen in het nieuwe verbond dat Jezus toen sloot.

Wie heeft bedacht dat slechts 144000 van het brood mogen eten (die overigens allemaal joods en uit de stammen van Israël afkomstig moeten zijn), en waarom organiseren jullie dan eigenlijk een avondmaal als er in de praktijk toch niemand mee-eet? Vanoudsher is de communie/avondmaal het grote gemeenschappelijke christelijke herdenken van Jezus.

http://wachttorenkijker.w(...)va-getuigen-is-fout/

[ Bericht 6% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 21-07-2016 22:19:46 ]
pi_163916567
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:59 schreef Hexxenbiest het volgende:
Niet boos zijn
Komt wel op jouw rekening hoor. Heb ik jou al ooit iets verweten ?
  donderdag 21 juli 2016 @ 22:20:29 #284
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163916714
Lezen JG de bijbel zelf of meer de bijbeluitleg?

De bijbel zegt dat het hele lichaam van Christus (de kerk) avondmaal moet doen (maar niet zomaar, idd 100%). Het is een gebod van Jezus. De 144.000 komen pas aan bod in de eindtijd. Deze komen tot geloof door de uitstorting van de Geest (handelingen 2:17) en de twee getuigen.

1cor10

16 Het brood, dat wij breken, is dat niet een gemeenschap des lichaams van Christus? 17 Want één brood is het, zo zijn wij velen één lichaam, dewijl wij allen ééns broods deelachtig zijn.
pi_163918265
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 22:20 schreef Manke het volgende:

De bijbel zegt dat het hele lichaam van Christus (de kerk) avondmaal moet doen (maar niet zomaar, idd 100%). Het is een gebod van Jezus. De 144.000 komen pas aan bod in de eindtijd. Deze komen tot geloof door de uitstorting van de Geest (handelingen 2:17) en de twee getuigen.

1cor10

16 Het brood, dat wij breken, is dat niet een gemeenschap des lichaams van Christus? 17 Want één brood is het, zo zijn wij velen één lichaam, dewijl wij allen ééns broods deelachtig zijn.
Waarmee weer eens bewezen is dat JG geen deel uitmaken van het gemeenschappelijk lichaam van Christus.
pi_163926824
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:13 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Waarmee weer eens bewezen is dat JG geen deel uitmaken van het gemeenschappelijk lichaam van Christus.
Niemand maakt deel uit van het gemeenschappelijk lichaam van Christus, dat is er namelijk al niet meer (mits ooit geweest).
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163927974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 13:25 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Niemand maakt deel uit van het gemeenschappelijk lichaam van Christus, dat is er namelijk al niet meer (mits ooit geweest).
Die brood en wijn geschiedenis komt oorspronkelijk uit de Mythras cultus zoals je wel zult weten.
pi_163928522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Die brood en wijn geschiedenis komt oorspronkelijk uit de Mythras cultus zoals je wel zult weten.
Dat weet ik :D
Ik ben weg, omdat ik discussies met mensen niet meer zinvol vind. Groetjes
pi_163930836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:39 schreef Berjan1986II het volgende:

[..]

Dat weet ik :D
Maar de rest van het koor niet. ;)
  vrijdag 22 juli 2016 @ 16:22:20 #290
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163931020
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:14 schreef ATON het volgende:

[..]

Maar de rest van het koor niet. ;)
jawel.
pi_163932188
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 16:22 schreef hoatzin het volgende:

[..]

jawel.
;)
pi_163932316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:15 schreef ATON het volgende:

[..]

Ja en? De kerstboom is ook heidens. Feit is dat de christenen al bijna twee milennia brood delen en dat JG dat niet meer doen.
pi_163932952
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 17:10 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Ja en? De kerstboom is ook heidens.
De kerstman ook, maar beiden komen niet voor in het N.T., terwijl dit deel van het laatste avondmaal wel één van de hoogtepunten is in het christendom.
quote:
Feit is dat de christenen al bijna twee milennia brood delen en dat JG dat niet meer doen.
Ik hou het ook op een zakje patat. :D
pi_164060183
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:57 schreef hoatzin het volgende:

Ja waar zou ik dat in vredesnaam vandaan halen he?

Wat moest Abraham doen met Izak?
Waarom moest Jezus de gezalfde dood? (met heel veel bloed...?)

De hamvraag is wat voor voordeel God heeft bij bloed of de dood van een mens.
Wat voor nut heeft dat?
Wat kan er anders niet doorgaan?
Wat kan God niet dat hij wel kan als er iemands dood of bloed bij betrokken is?
1. Izak? Wie is dat nou dan.
Maar dat was een afschaduwing van wat komen zou.

2. Jezus offer was als een loskoopprijs voor alles wat er mis is gegaan voor de mensheid.
Dat heeft met rechtvaardigheid te maken. God kan wel zeggen van nou is alles weer goed, maar dat heeft niets met rechtvaardigheid te maken. De reden waarom alles mis gegaan is, de zondeval, moest weer hersteld worden met een gelijk offer.

quote:
Antimensje.... :') Typische sekte-uitdrukking. "Wij tegen de rest...." Valt me nog mee dat je er niet direct Antichrist van maakt.
Blijkbaar weet je de definitie lijst niet van een sekte, ach ja onwetendheid of gewoon niet willen weten. En waarom zou ik?
pi_164060261
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:01 schreef hoatzin het volgende:

het paradijs volgens JG. De plaatjes en sfeer zijn bijna altijd hetzelfde. Er wordt veel moeite gedaan om tot uitdrukking te brengen dat er geen kwaad is. Daarom zijn er vrijwel altijd een leeuw en een lammetje te zien die vrolijk naast elkaar leven. Alleen de kleding van de mensen gaat met de mode mee die op dat moment geldt. Die teenslippers zag je op plaatjes van 50 jaar geleden nog niet...

Merk op dat het eten van vlees dus "kwaad" is in de ogen van JG.

Terwijl we natuurlijk allemaal weten dat men in het paradijs.... naakt is. :9 Maar ja, blote mensen mag niet......foei foei...

Wauw wat kan iemand zich ergens druk over maken zeg.
In 1e plaats weten we niet per se of iedereen in het paradijs naakt zal zijn.
In de 2e plaats zegt de organisatie niets over het wel of niet eten van vlees in het paradijs.
En ten 3e zegt de Bijbel nou eenmaal dat wolf en lam, en noem maar op naast elkaar zou leven.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:06 schreef ATON het volgende:

Conclusie : Jij weet het dus niet.
Conclusie: Ik weet het wel. Maar iemand die claimt zo gigantisch veel Bijbelkennis te hebben die vraagt bepaalde dingen gewoon niet.

quote:
Dat doet ik dus weer. Je kent onvoldoende het N.T.
Nee hoor. Pilatus heeft niets met dood Jezus verder te maken, de joden.

quote:
Hij werd overal met open armen door de joden ontvangen. Jij verzint maar wat.
Jezus overal open ontvangen? Jij kent geloof ik de Bijbel niet echt.

quote:
Maar je misbruikt wel het O.T. van de joden.
Misbruikt?

quote:
Weer gebrek aan kennis uwentwege. Joden brachten offers aan JHWH om hem te eren.
Dan moet jij de Bijbel maar weer eens lezen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:19 schreef ATON het volgende:

Nu ja, dan zitten ze met z'n allen fout.
Geef maar aan wat zo anders is aan ''onze'' Bijbel. Wij controleren onze leerstellingen ook gewoon aan andere Bijbels, komt niets anders uit.

quote:
Juist, ik was de Wachttoren vergeten. :)
En nog heel wat meer (niet WT lectuur)
pi_164060296
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 22:20 schreef Manke het volgende:
JG lezen de Bijbel echt zelf. Gaan echt zelf hoofdstuk voor hoofdstuk hele Bijbel door en denken echt na wat er daar over te leren valt.
Niet vanuit andere denkwijzen maar wat jij er zelf uit leert.

quote:
Alle JG doen mee aan het avondmaal. Maar de Bijbel geeft aan dat niet iedereen een deelnemer moet zijn van het avondmaal, dat doen alleen de personen die met Jezus in de hemel zouden zijn.
pi_164060389
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:20 schreef sjoemie1985 het volgende:

Deze aarde is verdorven door alle zonde en de duivel die hier op leeft en zal uiteindelijk voorbij gaan, dit staat nota bene in openbaring 21 vers 1
1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan. En de zee was er niet meer. - See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.hfgxsv3S.dpuf

waarom staat daar anders eerste hemel en eerste aarde?
En met paradijs bedoelt men de hof van eden daar waar adam en eva in woonden en na hun zonde val heeft God ze daar uit gezet en moesten ze op deze huidige aarde leven.
en het paradijs is opgestegen naar de hemel.

Oh Sjoemie lees jij je posts ooit wel terug?

In 1e plaats:
Met eerste hemel en aarde moet eigenlijk zijn vroegere hemel en aarde. Oftewel de mensenmaatschappij die nog verdorven was, de hemel nog met demonen en satan.
Die zou voorbij zijn.

En 2e plaats waarom ik zeg of je het nog wel eens terug leest.
Je haalt eerst wat aan dat er nieuwe hemel en aarde komt.
Een gereinigde aarde dus die perfect is.
En daarna zeg je ineens dat het paradijs opgestegen is naar de hemel?

Wat is dat voor onbijbelse leer? Overal in de Bijbel wordt gesproken dat het paradijs hier op aarde zou zijn. Als je openbaring 21:3,4 leest moet dat ook wel (de dood zou niet meer zijn, er was nooit dood in de hemel dus moet wel op aarde zijn). Psalm 37 is ook heel duidelijk.

1 oplossing is zeggen: Paradijs is opgestegen naar de hemel.
Maar dan kom je met 2 problemen te zitten:
-De aarde is dan wel perfect maar helemaal leeg. Ja mss wat dieren.
-Er is totaal geen Bijbelse basis voor.
pi_164060408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 09:01 schreef bianconeri het volgende:
Wauw wat kan iemand zich ergens druk over maken zeg.
Zegt iemand die al -tig maanden (jaren?) zich loopt op te winden over kritiek op hun groep en volslagen nutteloos loopt te reageren op diezelfde kritiek.

Je hoeft maar te zeggen dat je bij een sekte zit en je kan alweer een reactie verwachten. :D
  donderdag 28 juli 2016 @ 09:16:13 #299
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_164060433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 08:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1. Izak? Wie is dat nou dan.
Lees je bijbel nou eens een keer. O wacht, jullie hebben een aangepaste bijbel. Nou ik weet niet hoe jullie de zoon van Abraham noemen maar hier heet hij Izak.
quote:
2. Jezus offer was als een loskoopprijs voor alles wat er mis is gegaan voor de mensheid.
Dat heeft met rechtvaardigheid te maken. God kan wel zeggen van nou is alles weer goed, maar dat heeft niets met rechtvaardigheid te maken. De reden waarom alles mis gegaan is, de zondeval, moest weer hersteld worden met een gelijk offer.
De zonde moet hersteld worden met een gelijk offer? Hoezo? Waarom? Dat moet alleen bij bloeddorstige afgoden. Voor de Almachtige is dat helemaal niet nodig. Die heeft namelijk iets unieks: GENADE! Genade betekent kwijtschelding om niets!

Dit is geen genade, dit is oog om oog, tand om tand. :')
quote:
[..]

Blijkbaar weet je de definitie lijst niet van een sekte, ach ja onwetendheid of gewoon niet willen weten.
Dat is al uitgebreid aan de orde geweest en uit en den treure bewezen. Dus daar hoeven we het niet meer over te hebben he? Zie reactie Haushofer hierboven.
pi_164060622
Een sekte bepaalt wat je beter wel en niet moet doen. Met wie je wel en niet moet om gaan. Wat voor scholing je kiest. Heeft een 'verbanningsregeling' waarin zelfs wordt aangemoedigd om geen contact met je eigen kinderen te hebben als ze verbannen worden. Ze voeden je overvloedig met hun dogma's en willen dat je er daaglijks in leest. Beginnen vragen te stellen als je een paar keer niet naar de bijeenkomsten komt of als je minder 'actief' wordt.

Ze controleren vrijwel alle aspecten van je leven, ook wat voor kleren je draagt. Zelfs een net strak pak mag al niet van de leiders:

'But like I've been telling others and this is a fact, the homosexuals that are designing these clothes, they like you in tight pants! That's who likes it, not spiritual people.

(video van een lid van het besturende lichaam van de JG's).
Alpha kenny one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')