abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163415097
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Heeft Boris Johnson ooit gezegd de volgende premier van GB te willen worden? Dat is hem door de media in de schoenen geworpen, net zoals Aboutaleb in Nederland volgens onze media de gedoodverfde PvdA-leider zou worden na Samson.

Creatieve benadering wel.
pi_163415104
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Creatieve benadering wel.
Is er een woord van gelogen?
pi_163415172
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

Is er een woord van gelogen?
Hij wierp zich natuurlijk wel degelijk op als grote leider van het Brexitkamp en als de man van de Tories die dat zou kunnen regelen. Dat hij nooit direct heeft gezegd premier te willen worden lag er vooral aan dat tot minder dan een week er gewoon een in zijn partij amper omstreden premier zat... Ontkennen dat Johnson in de race was is vrij ridicuul :)
pi_163415235
De karaktermoord van Gove op Johnson is best heftig eigenlijk.
pi_163415255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:55 schreef Nielsch het volgende:
De karaktermoord van Gove op Johnson is best heftig eigenlijk.
Een en al intriges inderdaad. Hier gaat uiteindelijk een geweldige serie over gemaakt worden _O_
pi_163415337
Interest rate cut likely after Brexit vote, says Mark Carney

Bank of England governor says rate will probably have to come down to cushion blow to UK economy

“Over the coming weeks, the Bank will consider a host of other measures and policies to promote monetary and financial stability.

“In short the Bank of England has a plan to achieve our objectives, and by doing so support growth, jobs and wages during a time of considerable uncertainty.

“Part of that plan is ruthless truth-telling. And one uncomfortable truth is that there are limits to what the Bank of England can do,” he said.

The Bank could not, he said, immediately or fully offset the economic impact of a large, negative shock.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163415391
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij wierp zich natuurlijk wel degelijk op als grote leider van het Brexitkamp en als de man van de Tories die dat zou kunnen regelen. Dat hij nooit direct heeft gezegd premier te willen worden lag er vooral aan dat tot minder dan een week er gewoon een in zijn partij amper omstreden premier zat... Ontkennen dat Johnson in de race was is vrij ridicuul :)
Dat wordt ook nergens ontkend. Zijn charisma en zijn uitstekende referenties als oud burgemeester van London waren een goede aanvulling voor het campagneteam.

Maar het was de media die deze oude studiegenoot van Cameron bombardeerde tot de volgende Britse premier. Als zijn eigen persoonlijke achterban vindt dat hij daar niet juiste de persoon voor is, dan mag je toch je eigen persoonlijke conclusie te trekken? Dan toon je juist lef en durf.

Brexit is immers niet gebaseerd op één persoonlijkheid maar op een meerderheid van Britten die gekozen hebben om uit de EU te stappen. Maar zoals ik al aangaf, de onophoudelijke zwartmakerij vanuit het pro-Europese kamp begint hysterische trekken te vertonen en ze grijpen alles aan om de waarheid te verdraaien. Ik vind de schade eigenlijk wel meevallen. Een beurs die hersteld, de Britse pond die weer in waarde stijgt, de politieke poppetjes die nu worden gepresenteerd. Ik zie geen grote onlusten in de Britse straten. Dus de gemaakte hysterie hieromtrent is volkomen onterecht te noemen.
pi_163415423
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat wordt ook nergens ontkend. Zijn charisma en zijn uitstekende referenties als oud burgemeester van London waren een goede aanvulling voor het campagneteam.

Maar het was de media die deze oude studiegenoot van Cameron bombardeerde tot de volgende Britse premier. Als zijn eigen persoonlijke achterban vindt dat hij daar niet juiste de persoon voor is, dan mag je toch je eigen persoonlijke conclusie te trekken? Dan toon je juist lef en durf.
Als jij het respectwaardig "lef en durf" vindt om belletje te trekken en dan weg te rennen... :')
quote:
Brexit is immers niet gebaseerd op één persoonlijkheid maar op een meerderheid van Britten die gekozen hebben om uit de EU te stappen. Maar zoals ik al aangaf, de onophoudelijke zwartmakerij vanuit het pro-Europese kamp begint hysterische trekken te vertonen en ze grijpen alles aan om de waarheid te verdraaien. Ik vind de schade eigenlijk wel meevallen. Een beurs die hersteld, de Britse pond die weer in waarde stijgt, de politieke poppetjes die nu worden gepresenteerd. Ik zie geen grote onlusten in de Britse straten. Dus de gemaakte hysterie hieromtrent is volkomen onterecht te noemen.
Hoe vaak moet hier nou nog gezegd worden dat die rust mede komt doordat de Brexit waarschijnlijk erop uitdraait dat het VK gewoon in de interne markt blijft? En er dus waarschijnlijk ook van het "take back control over our borders" niks overblijft?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 18:06:14 ]
pi_163415484
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:03 schreef Igen het volgende:

Hoe vaak moet hier nou nog gezegd worden dat die rust mede komt doordat de Brexit waarschijnlijk erop uitdraait dat het VK gewoon in de interne markt blijft? En er dus waarschijnlijk ook van het "take back control over our borders" niks overblijft?
Het maakt niet uit hoe vaak zoiets wordt uitgelegd. Het is immers een boodschap die ze hardnekkig blijven ontkennen..
pi_163415508
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:59 schreef Kijkertje het volgende:
Interest rate cut likely after Brexit vote, says Mark Carney

Bank of England governor says rate will probably have to come down to cushion blow to UK economy

[ afbeelding ]

“Over the coming weeks, the Bank will consider a host of other measures and policies to promote monetary and financial stability.

“In short the Bank of England has a plan to achieve our objectives, and by doing so support growth, jobs and wages during a time of considerable uncertainty.

“Part of that plan is ruthless truth-telling. And one uncomfortable truth is that there are limits to what the Bank of England can do,” he said.

The Bank could not, he said, immediately or fully offset the economic impact of a large, negative shock.

Pond ook meteen weer onderuit :9
pi_163415763
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:03 schreef Igen het volgende:

[..]

Als jij het respectwaardig "lef en durf" vindt om belletje te trekken en dan weg te rennen... :')

[..]

Ik vraag mij dan ook echt af welke media onze grote vriend Elzies de afgelopen week heeft gevolgd. Het beeld dat door hem wordt geschetst, herken ik totaal niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163415840
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:23 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vraag mij dan ook echt welke media onze grote vriend Elzies de afgelopen week heeft gevolgd. Het beeld dat door hem wordt geschetst, herken ik totaal niet.
De bronnen zijn er in ieder geval in geslaagd 'Pro-Europa' burgers te bestempelen in een homogene kwaadwillende tegenstander. :')
pi_163415847
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vraag mij dan ook echt welke media onze grote vriend Elzies de afgelopen week heeft gevolgd. Het beeld dat door hem wordt geschetst, herken ik totaal niet.
Niemand herkent het, behalve hijzelf. En hij blijft het maar herhalen alsof het een feit is, alsof hij hoopt hierdoor gelijk te krijgen....
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163415924
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:09 schreef J.B. het volgende:

[..]

Pond ook meteen weer onderuit :9
Ja, het komt er op neer dat ze doen wat ze kunnen om dit soort 'dips' te verzachten maar dat blijft niet eeuwig mogelijk.

Het zegt al iets, dat Carney nu wel een toespraak houdt en bij de vorige dipjes niet. ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_163415970
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:27 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Niemand herkent het, behalve hijzelf. En hij blijft het maar herhalen alsof het een feit is, alsof hij hoopt hierdoor gelijk te krijgen....
De Geert Wilders-tactiek, de kracht van het herhalen.

Feit is dat het boegbeeld het wel weer mooi geweest vindt, en niemand een flauw idee heeft hoe de Brexit uit te moeten gaan voeren. Ok, er moeten handelsverdragen geschreven worden, maar mensen om die verdragen te schrijven hebben ze niet. Dit is allemaal uiterst amusant om te volgen.

Het maakt me vooral benieuwd hoe het Nexit kamp het allemaal in gedachte heeft. Maar vrees dat ze hier ook niet verder gaan komen dan: "baas over de grenzen, over ons geld en onze oudjes krijgen alle miljarden van de asielzoekers"
pi_163416026
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Feit is dat het boegbeeld het wel weer mooi geweest vindt, en niemand een flauw idee heeft hoe de Brexit uit te moeten gaan voeren. Ok, er moeten handelsverdragen geschreven worden, maar mensen om die verdragen te schrijven hebben ze niet. Dit is allemaal uiterst amusant om te volgen.

Het maakt me vooral benieuwd hoe het Nexit kamp het allemaal in gedachte heeft. Maar vrees dat ze hier ook niet verder gaan komen dan: "baas over de grenzen, over ons geld en onze oudjes krijgen alle miljarden van de asielzoekers"
Het is gewoon een zwaktebod. Mja.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_163416053
quote:

[..]

Daar hebben beide kampen helaas last van.

quote:
Tsja, net zoals het Ned-stay kamp niet verder komt dan "wij zijn te dom om politiek te begrijpen en dus moeten we het aan de hyperintelligente politici overhouden".

Maar inderdaad, ik vermaak me ook kostelijk om de clowns van beide kampen. Vooralsnog zijn ze allebei vrij incompetent, is gebleken.
Conscience do cost.
pi_163416155
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:37 schreef ems. het volgende:
de clowns van beide kampen
En jij bent een neutrale buitenstaander? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163416218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En jij bent een neutrale buitenstaander? :)
Geheel neutraal is natuurlijk vrij lastig maar met of zonder EU maakt mij niets uit inderdaad. Daarom is het nu genieten om te zien hoe beide kampen zichzelf belachelijk maken.
Conscience do cost.
pi_163416233
quote:

Het lijkt me nu inderdaad voor niemand meer te ontkennen dat ze geen flauw benul hebben.
Al zal men dat ontkennen hier wel dapper proberen :+, allemaal tactiek dit.
pi_163416383
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 12:47 schreef Montagui het volgende:
Een poging om de post-brexit situatie in Engeland uit te leggen:

http://www.thepoke.co.uk/(...)-uk-facebook-absurd/

[..]

:D
Dit is wel mooi samengevat :Y
pi_163416418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 13:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Veel meer valt er denk ik idd niet van te maken.
Zo tet zien heeft May wel gelijk dat Johnson tegenslagen uit de weg gaat. Zich niet kandidaat stellen als premier lijkt me daar een mooi voorbeeld van.
  donderdag 30 juni 2016 @ 18:58:32 #223
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_163416454
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit is wel mooi samengevat :Y
Bij nader inzien misschien toch maar voor iets technocratisch gaan. Deze bullshit gaat nergens heen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_163416657
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Bij nader inzien misschien toch maar voor iets technocratisch gaan. Deze bullshit gaat nergens heen.
Nou nee, dan krijg je meteen een CETA en TTIP aan je broek.
pi_163416677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 18:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zo tet zien heeft May wel gelijk dat Johnson tegenslagen uit de weg gaat. Zich niet kandidaat stellen als premier lijkt me daar een mooi voorbeeld van.
Zucht...
pi_163417166
Ik blijf het vooral mooi vinden om te zien dat een hoop anti-EUers hier doen alsof alles het plan was. Alsof het helemaal volgens plan loopt.

Zelfs voor iemand die anti-EU is moet het hele verloop hiervan toch een beschamende bedoeling zijn.

Ik blijf dat bizar vinden. De kritiekloze houding die die mensen tegenover alles hebben wat maar anti-EU is.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163417236
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:32 schreef Trommeldaris het volgende:
Ik blijf het vooral mooi vinden om te zien dat een hoop anti-EUers hier doen alsof alles het plan was. Alsof het helemaal volgens plan loopt.

Zelfs voor iemand die anti-EU is moet het hele verloop hiervan toch een beschamende bedoeling zijn.

Ik blijf dat bizar vinden. De kritiekloze houding die die mensen tegenover alles hebben wat maar anti-EU is.
En het tegenover gestelde dan?
pi_163417243
quote:

Het levert een hoop gedoe op dat is waar. Maar we zijn net een week verder. Als ik pro-EUers vraag naar de voordelen van de EU moet ik vaak over meerdere decennia kijken. Nu moet alles meteen binnen een week geregeld zijn. De rust zal heus wel wederkeren maar het lijkt erop dat sommige pro-EUers juist een zo groot mogelijke rotzooi willen zien.
pi_163417253
Ik ben trouwens niet pro maar ook niet anti, maar zoals het nu is ben ik het niet geheel mee eens!
pi_163417342
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

En het tegenover gestelde dan?
Ik vind de houding van het EU kamp nu eigenlijk wel meevallen. Vooral voor de verkiezingen vond ik die erg bizar. Dat er weer oorlog zou komen e.d. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het levert een hoop gedoe op dat is waar. Maar we zijn net een week verder. Als ik pro-EUers vraag naar de voordelen van de EU moet ik vaak over meerdere decennia kijken. Nu moet alles meteen binnen een week geregeld zijn. De rust zal heus wel wederkeren maar het lijkt erop dat sommige pro-EUers juist een zo groot mogelijke rotzooi willen zien.
Een hoop gedoe ontkent denk ik niemand. En het gaat me in deze vraag niet eens over of het goed of slecht is voor GB. Maar gewoon de manier waarop. Het idee van een soft exit, waar geen brexit-stemmende brit op zit te wachten. Nauwelijks enige plannen heb hoe ze het willen doen.

Het is gewoon een bende.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_163417414
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:41 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Het is gewoon een bende.
Een bende van bende of bedoel je een stelletje ongeregeld?

En dan kan men bij mij niet begrijpen wat ik schrijf ja zo duidelijk ben ik dan ook niet maar als ik bende schrijf dan meen ik bende!
pi_163417418
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:41 schreef Trommeldaris het volgende:
Een hoop gedoe ontkent denk ik niemand. En het gaat me in deze vraag niet eens over of het goed of slecht is voor GB. Maar gewoon de manier waarop. Het idee van een soft exit, waar geen brexit-stemmende brit op zit te wachten. Nauwelijks enige plannen heb hoe ze het willen doen.

Het is gewoon een bende.
Ik heb niet de illusie achter de schermen te kunnen kijken en daar een oordeel over te kunnen vellen. Er is veel politieke onrust als gevolg van de uitkomst van het referendum. Met het proces van daadwerkelijk uit de EU treden heeft dat mijns inziens eigenlijk weinig te maken. Het is slechts de aanleiding maar vooral als gevolg van het feit dat Cameron er de brui aan geeft.
Overigens zal het een lang proces worden waar volgens EU regels zo'n twee jaar voor staat, met mogelijkheden tot uitloop.
  donderdag 30 juni 2016 @ 19:46:54 #233
38496 Perrin
pi_163417450
quote:

Ik reken me tot anti-EU maar met zeer grote twijfels over de ontstane puinzooi bij onze westerburen.
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 19:49:38 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163417519
ik ben anti EU maar ik zie wel dat we hier goed van kunnen leren hoe het absoluut niet moet _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_163417603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een bende van bende of bedoel je een stelletje ongeregeld?

En dan kan men bij mij niet begrijpen wat ik schrijf ja zo duidelijk ben ik dan ook niet maar als ik bende schrijf dan meen ik bende!
Een bende ja. Niemand heeft een idee wat de bedoeling was. Juist het opstappen van Cameron had ruimte open moeten laten.
Je zou denken dat elke brexit aanhanger met liefde als held ontvangen zou willen worden door artikel 50 in te zetten.

Er zijn geen duidelijke plannen richting de bevolking. Dan kan het wel achter de schermen gebeuren, maar volgens mij is dat precies wat ze bij de EU zo verachten.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:45 schreef Dutchguy het volgende:
Het is slechts de aanleiding maar vooral als gevolg van het feit dat Cameron er de brui aan geeft.
Dat is erg makkelijk. Als het zo duidelijk zo'n goede beslissing was zou niemand erover twijfelen om die plek in te nemen.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik reken me tot anti-EU maar met zeer grote twijfels over de ontstane puinzooi bij onze westerburen.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:49 schreef sp3c het volgende:
ik ben anti EU maar ik zie wel dat we hier goed van kunnen leren hoe het absoluut niet moet _O-
Dit bedoel ik juist wat ik graag zie. Een beetje kritisch zijn mag ook die kant op.

Als er ooit een Nexit zou komen (ik hoop het niet.) dan hoop ik niet dat dit de standaard is.
pi_163417606
Zijn jullie anti omdat het zo is als het is?
Bij verandering zouden jullie dan ook nog anti zijn?

Zoals het is nogmaals vind ik het niet juist!

Zie ook helaas geen enkele reactie van die 70 jr vrede, roundup en die smaakstoffen, en dan heb ik het nog niet eens over die stofzuigers welke niet meer van een hoog wattage zouden mogen zijn?
pi_163417616
Ik ben pro-EU maar ik vind het geen beschamende puinzooi.
pi_163417630
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:49 schreef sp3c het volgende:
Dit heeft voor mij weinig met de EU te maken. Meer dat Cameron een machtsvacuum heeft laten ontstaan en er binnen de Tories kennelijk helemaal niets kortgesloten was tijdens de campagne. Dat bevreemt me het meest.
pi_163417667
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:54 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik ben pro-EU maar ik vind het geen beschamende puinzooi.
Ik vind het eerder vermakelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163417675
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:54 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Een bende ja. Niemand heeft een idee wat de bedoeling was. Juist het opstappen van Cameron had ruimte open moeten laten.
Je zou denken dat elke brexit aanhanger met liefde als held ontvangen zou willen worden door artikel 50 in te zetten.

[..]

[..]

.
Dat geef ik de EU dan net zo terug want ook die weten nog niks, of wel, buiten Juncker maar die heeft het toch niet alleen voor het zeggen toch?
Anders zou of zie ik het wel als Hitler of Napoleon light!
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 19:57:04 #241
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163417679
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:55 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dit heeft voor mij weinig met de EU te maken. Meer dat Cameron een machtsvacuum heeft laten ontstaan en er binnen de Tories kennelijk helemaal niets kortgesloten was tijdens de campagne. Dat bevreemt me het meest.
niemand heeft iets kortgesloten

echt helemaal niemand, voorstanders niet, tegenstanders niet, niemand niet en niemand weet waar het eigenlijk over gaat allemaal

shit slaat helemaal nergens op
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 19:58:09 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163417716
leg dan de uitslag van dat referendum ook naast je neer want zo heeft het natuurlijk weinig zin
pi_163417733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

echt helemaal niemand, voorstanders niet, tegenstanders niet, niemand niet en niemand weet waar het eigenlijk over gaat allemaal

Bij een volgende exit zou het inderdaad wel totaal anders moeten. *)
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2016 @ 19:58:40 #244
137949 Disana
pi_163417737
quote:

[..]

Als het niet zo funest voor het land was, zou je er smakelijk om kunnen lachen hoe knullig dit allemaal is gelopen.
pi_163417740
quote:

[..]

Niemand heeft er over nagedacht wat er gedaan moet worden als de britten voor een brexit stemden. En dat is wel erg dom.
pi_163417762
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:58 schreef Disana het volgende:

[..]

Als het niet zo funest voor het land was, zou je er smakelijk om kunnen lachen hoe knullig dit allemaal is gelopen.
Was of ging het maar alleen om dat land, er is veel meer mee geboeid dat is het hem net!
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2016 @ 20:00:46 #247
137949 Disana
pi_163417790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Was of ging het maar alleen om dat land, er is veel meer mee geboeid dat is het hem net!
Daar heb je gelijk in, het raakt de hele westerse wereld. Ik krijg alleen niet de indruk dat de hoofdrolspelers daar goed bij stilgestaan hebben.
pi_163417814
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, het raakt de hele westerse wereld. Ik krijg alleen niet de indruk dat de hoofdrolspelers daar goed bij stilgestaan hebben.
Ligt er maar aan wie jij als de hoofdrolspelers ziet?
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2016 @ 20:02:04 #249
137949 Disana
pi_163417827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ligt er maar aan wie jij als de hoofdrolspelers ziet?
Johnson en Corbyn.
pi_163417857
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Johnson en Corbyn.
Denk dat die alleen naar hun eigen land kijken, wie kijkt er naar de rest?
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2016 @ 20:03:51 #251
137949 Disana
pi_163417883
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Denk dat die alleen naar hun eigen land kijken, wie kijkt er naar de rest?
Dat zeg ik toch: er is onvoldoende stilgestaan bij de implicaties van het referendum en de Brexit. Ik vergat de hoofdschuldige nog te noemen: Cameron.
pi_163417917
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:58 schreef sp3c het volgende:
leg dan de uitslag van dat referendum ook naast je neer want zo heeft het natuurlijk weinig zin
Ik begrijp niet waarom mensen denken dat ze gelijk artikel 50 moeten activeren. Dat gaat pas in het najaar gebeuren. Ze hebben toch tijd nodig. Ze moeten wachten op een nieuwe premier en daarnaast onderhandelaars en adviseurs aanstellen. In combinatie met 10.000 gespecialiseerde juristen die wetten en verdragen gaan herschrijven. Dat gaat toch niet over een nacht ijs. Ze kunnen het best even 3/4 maanden wachten en zich 're-groupen' voordat ze artikel 50 activeren. Wat zeker zal gebeuren maar niet deze zomer. Wat een klap voor Brussel. Ze kregen al voorzichtig militaire ambities maar nu stapt de sterkste Europese militaire mogendheid uit de EU. Wilden meer worden dan een unie van munt en papier, ze wilden tanden krijgen, maar wie heeft ze die bevoegdheid gegeven? Bizar weer man.

Als jij een nieuwe huis wilt bouwen heb je ook vele maanden nodig om alle papieren en zaken te regelen. Al ligt die stuk grond al klaar.
pi_163417918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch: er is onvoldoende stilgestaan bij de implicaties van het referendum en de Brexit. Ik vergat de hoofdschuldige nog te noemen: Cameron.
Sorry maar dat zie ik anders, de gelegenheid maakt de dief!
Als de EU anders in mekaar zou zitten zou een Exit denk ik misschien helemaal niet of pas laat ter sprake komen!
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2016 @ 20:06:32 #254
137949 Disana
pi_163417949
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Sorry maar dat zie ik anders, de gelegenheid maakt de dief!
Als de EU anders in mekaar zou zitten zou een Exit denk ik misschien helemaal niet of pas laat ter sprake komen!
De Britten hebben nooit vol overgave in de EU gezeten, dat ligt niet aan de EU maar aan de eigengereidheid en zelfingenomenheid van de Britten.
pi_163417984
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:06 schreef Disana het volgende:

[..]

De Britten hebben nooit vol overgave in de EU gezeten, dat ligt niet aan de EU maar aan de eigengereidheid en zelfingenomenheid van de Britten.
Zijn het alleen de Britten, welke erover denken, nou was het denken helaas over en kwam er actie!
Als ja dan geef ik jouw groot gelijk, als nee dan is er iets fout, of niet?
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2016 @ 20:09:21 #256
137949 Disana
pi_163418014
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zijn het alleen de Britten, welke erover denken, nou was het denken helaas over en kwam er actie!
Als ja dan geef ik jouw groot gelijk, als nee dan is er iets fout, of niet?
Sorry, ik kan je niet goed volgen. Ja, er waait een anti-EU-wind door Europa, en er moeten zeer zeker dingen anders. Maar de Britten zijn altijd al een buitenbeentje geweest.
pi_163418040
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Sorry, ik kan je niet goed volgen. Ja, er waait een anti-EU-wind door Europa, en er moeten zeer zeker dingen anders. Maar de Britten zijn altijd al een buitenbeentje geweest.
Eentje moet er zijn om een knoop door te hakken, misschien zijn er wel meer waar men het niet van weet maar niet durven?
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2016 @ 20:11:34 #258
137949 Disana
pi_163418064
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Eentje moet er zijn om een knoop door te hakken, misschien zijn er wel meer waar men het niet van weet maar niet durven?
Ik vind niet dat de EU opgeheven moet worden, als je dat bedoelt. We hebben elkaar nodig en Nederland handelsland niet in de laatste plaats.
pi_163418072
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom mensen denken dat ze gelijk artikel 50 moeten activeren. Dat gaat pas in het najaar gebeuren. Ze hebben toch tijd nodig. Ze moeten wachten op een nieuwe premier en daarnaast onderhandelaars en adviseurs aanstellen. In combinatie met 10.000 gespecialiseerde juristen die wetten en verdragen gaan herschrijven. Dat gaat toch niet over een nacht ijs. Ze kunnen het best even 3/4 maanden wachten en zich 're-groupen' voordat ze artikel 50 activeren. Wat zeker zal gebeuren maar niet deze zomer. Wat een klap voor Brussel. Ze kregen al voorzichtig militaire ambities maar nu stapt de sterkste Europese militaire mogendheid uit de EU. Wilden meer worden dan een unie van munt en papier, ze wilden tanden krijgen, maar wie heeft ze die bevoegdheid gegeven? Bizar weer man.

Als jij een nieuwe huis wilt bouwen heb je ook vele maanden nodig om alle papieren en zaken te regelen. Al ligt die stuk grond al klaar.
En dan maak je wel alvast een plan. Je geeft aan waar je geld gaat besparen, hoe je het aan gaat pakken.

Dit hele gedoe is niet pas een week bezig he? Ze hadden tijdens hun campagne ook tijd om erover na te denken.
pi_163418081
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Niet alleen een wind. Het ontsteekt voorzichtig in een tornado. Zelfs in Italie is M5S stevig in opkomst. Nou willen die niet meteen uit de EU stappen maar ze willen wel uit de Eurozone stappen. Een partij om serieus te nemen aangezien ze als kool groeien. Dit jaar hebben ze al burgemeesters geleverd voor Rome en Turijn. Beppe Grillo richt nu al zijn pijlen op Renzi die een aantal belangrijke beslissingen heeft overgelaten aan de Italiaanse bevolking in een referendum. Als die verliest dan stapt hij op.
pi_163418088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind niet dat de EU opgeheven moet worden, als je dat bedoelt. We hebben elkaar nodig en Nederland handelsland niet in de laatste plaats.
Ik ben niet pro en niet anti misschien heb je het niet gezien, maar ben wel van mening dat er wel heel wat anders kan!
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:13:04 #262
38496 Perrin
pi_163418092
quote:

[..]

Ik begrijp niet waarom mensen denken dat ze gelijk artikel 50 moeten activeren. Dat gaat pas in het najaar gebeuren. Ze hebben toch tijd nodig. Ze moeten wachten op een nieuwe premier en daarnaast onderhandelaars en adviseurs aanstellen. In combinatie met 10.000 gespecialiseerde juristen die wetten en verdragen gaan herschrijven. Dat gaat toch niet over een nacht ijs. Ze kunnen het best even 3/4 maanden wachten en zich 're-groupen' voordat ze artikel 50 activeren. Wat zeker zal gebeuren maar niet deze zomer. Wat een klap voor Brussel. Ze kregen al voorzichtig militaire ambities maar nu stapt de nummer de sterkste Europese militaire mogendheid uit de EU.

Hoe langer deze klucht duurt, hoe slechter de onderhandelingspositie van het VK. Ondertussen dreigen Schotland, Noord-Ierland en Gibraltar hun eigen weg te gaan. De potentie van een enorme backfire voor het VK groeit chaotische dag na chaotische dag.
pi_163418120
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:11 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

En dan maak je wel alvast een plan. Je geeft aan waar je geld gaat besparen, hoe je het aan gaat pakken.

Dit hele gedoe is niet pas een week bezig he? Ze hadden tijdens hun campagne ook tijd om erover na te denken.
Tja, dat is achteraf praten. Wie had verwacht dat het zover zou komen. De meesten gingen uit van een Remain aangezien die een veel grotere budget hadden (gesponsord vanuit de overheid) terwijl de Brexitkamp veel minder geld tot haar beschikking had. Geef ze een paar maanden. De remainkamp stond ook veelal voor in de peilingen. Dit kwam als een 'verrassing'. Nu is het gewoon even herpakken, voorbereiden, nieuwe premier kiezen en daarna in het najaar de onderhandelingen starten.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2016 @ 20:14:43 #264
137949 Disana
pi_163418122
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:12 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Niet alleen een wind. Het ontsteekt voorzichtig in een tornado. Zelfs in Italie is M5S stevig in opkomst. Nou willen die niet meteen uit de EU stappen maar ze willen wel uit de Eurozone stappen. Een partij om serieus te nemen aangezien ze als kool groeien. Dit jaar hebben ze al burgemeesters geleverd voor Rome en Turijn. Beppe Grillo richt nu al zijn pijlen op Renzi die een aantal belangrijke beslissingen heeft overgelaten aan de Italiaanse bevolking in een referendum. Als die verliest dan stapt hij op.
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen als er werkelijk beslissingen moeten worden genomen. Wel denk ik dat de EU wezenlijk anders van opzet moet worden om alle gewone ingezetenen weer mee te krijgen.
pi_163418144
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:14 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen als er werkelijk beslissingen moeten worden genomen. Wel denk ik dat de EU wezenlijk anders van opzet moet worden om alle gewone ingezetenen weer mee te krijgen.
Laten we het hopen tevens hoop ik dat het landelijk politiek gevolgen gaat hebben!
pi_163418153
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoe langer deze klucht duurt, hoe slechter de onderhandelingspositie van het VK. Ondertussen dreigen Schotland, Noord-Ierland en Gibraltar hun eigen weg te gaan. De potentie van een enorme backfire voor het VK groeit chaotische dag na chaotische dag.
Dat is een probleem. Anders gaan ze toch hun eigen weg. Het was toch een eenheid van plakwerk. Engeland kan prima op zichzelf. Het vertegenwoordigd 90% van het BNP van de UK. Noord-Ierland kost ze alleen maar geld.
pi_163418171
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Dat is een probleem. Anders gaan ze toch hun eigen weg. Het was toch een eenheid van plakwerk. Engeland kan prima op zichzelf. Het vertegenwoordigd 90% van het BNP van de UK. Noord-Ierland kost ze alleen maar geld.
Dacht ik ook aan, die landen worden netto ontvangers dan denk ik?
pi_163418182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan, die landen worden netto ontvangers dan denk ik?
Dat lijkt mij wel. Zeker Noord-Ierland. Vooral Engeland is van waarde. Schotland en Ierland stellen op papier geen reet voor.
pi_163418196
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Dat lijkt mij wel. Zeker Noord-Ierland.
Dus missen als kiespijn?
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:18:50 #270
38496 Perrin
pi_163418197
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Het zou historisch desastreus zijn als hierdoor het VK uiteen zou vallen en de Engelsen alsnog aan alle regeltjes van de EU moeten voldoen om markttoegang te houden, maar nu geheel zonder inspraak.

Ze hebben dan ongeveer alles verloren wat er te verliezen valt.
pi_163418210
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus missen als kiespijn?
Dat ook weer niet. Genoeg Engelsen die ze bij willen maar als ze het niet eens kunnen worden dan gaat iedereen zijn eigen weg. Ik bedoel Vlaanderen en Wallonië zouden ook beter vandaag nog uit elkaar kunnen. Die staan ook mijlenver uit elkaar.
pi_163418216
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:14 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Tja, dat is achteraf praten. Wie had verwacht dat het zover zou komen. De meesten gingen uit van een Remain aangezien die een veel grotere budget hadden (gesponsord vanuit de overheid) terwijl de Brexitkamp veel minder geld tot haar beschikking had. Geef ze een paar maanden. De remainkamp stond ook veelal voor in de peilingen. Dit kwam als een 'verrassing'. Nu is het gewoon even herpakken, voorbereiden, nieuwe premier kiezen en daarna in het najaar de onderhandelingen starten.
Als je maar twee mogelijke scenario's hebt en je voor het negatieve scenario geen plan maakt ben je gewoon een ontzettende knuppel, sorry hoor. Het soort wensdenken waar deze chaos het gevolg van is is gewoon oerdom.
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:21:29 #273
38496 Perrin
pi_163418256
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Als je maar twee mogelijke scenario's hebt en je voor het negatieve scenario geen plan maakt ben je gewoon een ontzettende knuppel, sorry hoor. Het soort wensdenken waar deze chaos het gevolg van is is gewoon oerdom.
Vuurtje bij de benzinetank houden en dan verrast zijn als de auto in de fik vliegt.
pi_163418257
Ik kan en wil het niet alleen de Britten toeschuiven de EU is dan net zo een verliezer.
pi_163418267
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:19 schreef J.B. het volgende:

[..]

Dat moet je het Remainkamp kwalijk nemen. David Cameron die het referendum uitschreef en de leider werd van het Bremain had het plan moeten maken. Hij had zijn staf al de opdracht moet geven om een plan te maken toen hij het referendum uitschreef, maar ging vooral vanuit dat Remain zou winnen. Verder geen man overboord! Ze hebben gewoon even een paar maanden nodig aan voorbereidingen. In het najaar gaan de onderhandelingen van start. Het is onwenselijk dat Eurocraten eisen dat ze meteen artikel 50 activeren. Alsof Rome in een dag is gebouwd.
pi_163418330
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:09 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Nou nee, dan krijg je meteen een CETA en TTIP aan je broek.
Dat is juist wat de Brexit-supporters (politici) willen. Een van de hoofdargumenten uit de Leave-campagne was immers dat het VK zonder EU rijker zal worden omdat het dan makkelijker zou zijn om handelsverdragen met andere landen te sluiten. Verdragen zoals CETA en TTIP dus.

Ik denk niet dat dat is wat de gemiddelde Leave-kiezer in gedachten heeft, maar het is wel zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 20:24:55 ]
pi_163418343
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het zou historisch desastreus zijn als hierdoor het VK uiteen zou vallen en de Engelsen alsnog aan alle regeltjes van de EU moeten voldoen om markttoegang te houden, maar nu geheel zonder inspraak.

Ze hebben dan ongeveer alles verloren wat er te verliezen valt.
Ze hebben nog niks verloren. Het is een beetje chaos maar toen het Romeinse rijk uiteenviel was het ook chaos. Alle begin is moeilijk. Logisch, ze hebben meer dan 35 een huwelijk gehad met Brussel. Als jij scheidt van een vrouw na meer dan 35 jaar zullen ook emoties mee gaan spelen. Dan zullen afspraken gemaakt moeten worden over de boedelverdeling, kinderen, vermogen etc. etc. We zullen zien hoe het zich ontwikkeld. De schuld ligt vooral bij Brussel en haar wens om een federatie te bouwen waardoor landen tot een provincie zullen verworden met minimale inspraakmogelijkheden. Weinig volkeren die daar zin in hebben behalve de Duitsers.
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 20:25:27 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_163418356
quote:

[..]

De lidstaten geven Brussel die bevoegdheid

er is geen militair die op pad gaat zonder toestemming van thuis en ik zie dat nog niet zo snel veranderen in de nabije toekomst sowieso niet en 'het' verlies van de militaire capaciteiten van Groot Brittannie zal echt wel het laatste zijn waar men zich druk om maakt bij een eventueel Brexit _O-

quote:
als ik een nieuw huis wil kopen dan weet ik waar dat stuk grond ligt, wat het huis moet gaan kosten en wie het moet gaan bouwen voor ik mijn handtekening eronder zet

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 30-06-2016 20:36:17 ]
pi_163418364
[quote]0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

De lidstaten geven Brussel die bevoegdheid

er is geen militair die op pad gaat zonder toestemming van thuis en ik zie dat nog niet zo snel veranderen in de nabije toekomst sowieso niet en 'het' verlies van de militaire capaciteiten van Groot Brittannie zal echt wel het laatste zijn waar men zich druk om maakt bij een eventueel Brexit _O-

Nog niet?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 20:26:38 ]
pi_163418365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:22 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Dat moet je het Remainkamp kwalijk nemen. David Cameron die het referendum uitschreef en de leider werd van het Bremain had het plan moeten maken. Hij had zijn staf al de opdracht moet geven om een plan te maken toen hij het referendum uitschreef, maar ging vooral vanuit dat Remain zou winnen.
De regering moet je dat vooral kwalijk nemen, die moeten dat namelijk regelen. Cameron is daar het hoofd van, maar May en Gove (Leave) maken er als ministers ook deel van uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 20:30:19 ]
pi_163418419
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:25 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ze hebben nog niks verloren. Het is een beetje chaos maar toen het Romeinse rijk uiteenviel was het ook chaos.
Na het Romeinse rijk duurde het 1000 jaar voor er weer een vergelijkbaar niveau van beschaving was opgebouwd. Als dat dus het voorbeeld is dan pas ik.
pi_163418447
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Na het Romeinse rijk duurde het 1000 jaar voor er weer een vergelijkbaar niveau van beschaving was opgebouwd. Als dat dus het voorbeeld is dan pas ik.
Op wat voor manier pas je dan?

Zou je dan niet terug denken en denken hadden ze het maar zo gelaten als dat het was?
pi_163418472
O, nog zo'n mooie trouwens: Gove, die nu waarschijnlijk de opvolger van Cameron gaat worden, ziet Albanië en Bosnië als grote voorbeelden voor de positie die het VK moet gaan zoeken. _O-
pi_163418477
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is juist wat de Brexit-supporters (politici) willen. Een van de hoofdargumenten uit de Leave-campagne was immers dat het VK zonder EU rijker zal worden omdat het dan makkelijker zou zijn om handelsverdragen met andere landen te sluiten. Verdragen zoals CETA en TTIP dus.

Ik denk niet dat dat is wat de gemiddelde Leave-kiezer in gedachten heeft, maar het is wel zo.
Ze hadden het eerder over handelsverdagen met opkomende economiëen. Juist als je binnen de EU blijft zul je CETA en TTIP op je bord krijgen. Middels ontransparante en geheime onderhandelingen waar zelfs nationale parlementariers zo veel mogelijk van afzijdig gehouden worden.
pi_163418487
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:31 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ze hadden het eerder over handelsverdagen met opkomende economiëen. Juist als je binnen de EU blijft zul je CETA en TTIP op je bord krijgen. Middels ontransparante en geheime onderhandelingen waar zelfs nationale parlementariers zo veel mogelijk van afzijdig gehouden worden.
Denk je echt dat de Tories, die zo angelsaksisch als ik weet niet wat zijn, in een vrijhandelsverdrag met de VS geen ISDS willen opnemen? :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 20:32:41 ]
pi_163418496
Maar het was dus helemaal niemand echt om Brexit te doen bij de heren politici. Het was een ordinaire machtsstrijd om de leiding van de partij :P
pi_163418510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Denk je echt dat de Tories, die zo angelsaksisch als ik weet niet wat zijn, in een vrijhandelsverdrag met de VS geen ISDS willen opnemen? :D
Daar gaan ze dan in ieder geval zelf over en het kan deel uitmaken van de publieke discussie. Het zal ze niet door de strot geduwd worden vanuit Brussel.
pi_163418518
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Vooruit, een goed punt. Dat willen we niet zien als het gaat om de UK. De ontevredenheid over het huidige EU-bolwerk is enorm. Het helpt ook niet dat Juncker nationale parlementen nu buitenspel wil zetten als het gaat om ratificatie van CETA. Zelfs bij Duitse parlementsleden was daar het nodige om te doen. Een ondemocratisch gedrocht die ver staat van het Europese volk. Dit zal niet het laatste exit-referendum zijn. Volgend jaar zijn in veel landen verkiezingen en EU zal een van de belangrijkste hoofdthema's gaan worden. Genoeg voer voor Eurosceptici. Zeker omdat Juncker ze met de week voorziet van meer en meer munitie. Hoe blind kan een voorzitter van de EU-commissie zijn. Je zult die munitie uit hun handen moeten halen niet andersom.
pi_163418520
quote:
6s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:32 schreef Kijkertje het volgende:
Maar het was dus helemaal niemand echt om Brexit te doen bij de heren politici. Het was een ordinaire machtsstrijd om de leiding van de partij :P
Dat zeg ik. Dit staat los van Brexit maar heeft alles te maken met het machtsvacuum na het de handdoek in de ring gooien van Cameron.
pi_163418529
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:33 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Daar gaan ze dan in ieder geval zelf over en het kan deel uitmaken van de publieke discussie. Het zal ze niet door de strot geduwd worden vanuit Brussel.
Als de gewone man een gat in de lucht springt omdat hij vanuit Westminster ipv. vanuit Brussel genaaid wordt, tja, daar kun je toch alleen maar om lachen.
pi_163418534
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Dit staat los van Brexit maar heeft alles te maken met het machtsvacuum na het de handdoek in de ring gooien van Cameron.
Nee daarvoor al ;)
pi_163418556
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:34 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Het staat niet los van de Brexit.

Cameron heeft het referendum alleen maar beloofd en georganiseerd om de verkiezingen te winnen. Niet om daadwerkelijk een Brexit te veroorzaken.

Johnson heeft alleen maar voor Leave campagne gevoerd om Cameron pootje te lichten. Niet om daadwerkelijk een Brexit te veroorzaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2016 20:36:17 ]
pi_163418561
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Als de gewone man een gat in de lucht springt omdat hij vanuit Westminster ipv. vanuit Brussel genaaid wordt, tja, daar kun je toch alleen maar om lachen.
In tegenstelling tot binnen de EU zou dit deel uit kunnen maken van campagnes bij verkiezingen. Dan valt er daadwerkelijk iets te kiezen. Kennelijk vindt jij het prima dat het vanuit Brussel gedicteerd wordt?
pi_163418562
quote:

[..]

Als het geld al in eigenland blijft is dat niet al een reden een gat in de lucht te springen, weet dat ik het zo niet kan zeggen maar ziet de gewone man het niet zo?
pi_163418586
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Cameron heeft het referendum alleen maar beloofd en georganiseerd om de verkiezingen te winnen. Niet om daadwerkelijk een Brexit te veroorzaken.

Johnson heeft alleen maar voor Leave campagne gevoerd om Cameron pootje te lichten. Niet om daadwerkelijk een Brexit te veroorzaken.
Je zegt dus eigenlijk ook dat het met Brexit bar weinig te maken heeft lijkt me.
pi_163418608
Ondertussen in Engeland:
quote:
Police report fivefold rise in race-hate complaints since Brexit result
https://www.theguardian.c(...)ult?CMP=share_btn_tw
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_163418610
quote:
vanuit Westminster ipv. vanuit Brussel genaaid wordt
Als we de principes hanteren: "genaaid wordt men toch" en "of je nou door de kadt of door de hont wordt gebeten", dan inderdaad. Het verschil zit het hem er wel in dat Brussel verder weg is en veel minder te "sturen" dan Londen. Vandaar de Brexit w.s. En terecht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163418627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

In tegenstelling tot binnen de EU zou dit deel uit kunnen maken van campagnes bij verkiezingen. Dan valt er daadwerkelijk iets te kiezen. Kennelijk vindt jij het prima dat het vanuit Brussel gedicteerd wordt?
Nou ontwijk je de vraag.

De premisse van Leave was dat de economische gevolgen van een Brexit zouden meevallen omdat er dan andere vrijhandelsverdragen zullen/zouden worden afgesloten. Bij jouw aanname dat die dan óók via verkiezingen kunnen worden weggestemd, wordt niet meer aan die premisse voldaan.
  donderdag 30 juni 2016 @ 20:39:58 #299
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_163418642
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Een deel van zijn achterban zou vermoedelijk kunnen overstappen naar UKIP, dus dit referendum kwam er om hieraan tegemoet te komen (de rijen binnen de Tories gesloten te houden).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_163418671
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Nou ontwijk je de vraag.

De premisse van Leave was dat de economische gevolgen van een Brexit zouden meevallen omdat er dan andere vrijhandelsverdragen zullen/zouden worden afgesloten. Bij jouw aanname dat die dan óók via verkiezingen kunnen worden weggestemd, wordt niet meer aan die premisse voldaan.
Yep en Rutte beloofde voor iedereen 1000 euro daar is ook niks mee gedaan of wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')