Dit soort discussiegedrag kom ik FOK! iets te vaak tegen. Het is een zwaktebod van de hoogste orde, om iemand in de extreem-rechtse hoek te duwen als je geen zinnige argumenten meer hebt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Natuurlijk, die mensen kun je beter onder je eigen ogen laten verdrinken, zo heb jij dat ook van je moeder geleerd.
Een overgrote meerderheid van de Nederlanders was na de oorlog voorstander van toetreding tot de EGKS, en had er geen moeite mee om een stukje soevereiniteit af te staan.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat referenda de norm zijn. Ik stel vast dat het VK een referendum over hun EU-lidmaatschap heeft gehouden en dat het Leave-kamp heeft gewonnen, bij een opkomst van 72 procent.
In eigen land zien we dat er verregaande beslissingen zijn genomen, bijvoorbeeld over de toetreding tot de EU, de invoering van de euro en zelfs de ratificatie van de Europese Grondwet, volledig tegen de wil van de kiezer in. Politici leggen de mening van de bevolking naast zich neer en gaan doodleuk door met de EU. Zo wilde de PvdA ooit een referendum over Europa, maar na de verkiezingen trok de partij die keutel weer in. En zo beloofde Rutte in 2012 nog dat er geen cent meer naar de Grieken zou gaan.
Je kunt van Cameron zeggen wat je wilt, maar hij beloofde een referendum en dat kwam er ook. Overigens stel ik niet dat een referendum het enige democratische middel is. Ik stel dat er verregaande beslissingen zijn genomen die indruisen tegen de wil van de bevolking.
Het nieuws de afgelopen tijd niet gevolgd?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit soort discussiegedrag kom ik FOK! iets te vaak tegen. Het is een zwaktebod van de hoogste orde, om iemand in de extreem-rechtse hoek te duwen als je geen zinnige argumenten meer hebt.
Ik heb nog nooit gepleit voor het laten verdrinken van mensen, evenmin juich ik als ik dergelijke berichten hoor. Maar het huidige beleid is dat mensen worden aangemoedigd om deze kant op te komen; er wordt ze geen strobreed in de weg gelegd. Sterker nog, eenmaal op zie bieden Europese fregatten en boten zelfs de helpende hand.
De EU zou ook eens serieus werk kunnen maken van het terugbrengen van mensen, in plaats van ze in Italië of Griekenland aan wal te brengen. Australië voert zulk beleid wél uit, met aantoonbaar succes.
Ook weer zo'n opmerking uit de categorie "realisme = extreem-rechts".quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Elf alleen nog maar de analyses van Geenstijl en The Post Online leest.
Dat het tot zinken komt is koffiedik kijken.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 17:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Van mij mag je het er best over hebben hoor. Ik houd je niet tegen.
Als je door een democratisch besluit ineens onverwacht richting een ijsschots vaart lijkt het me niet meer dan logisch dat je gaat proberen om er nog wat aan te doen in plaats van lijdzaam toekijken hoe de boel tot zinken komt.
De Turkije-deal is zo wankel als de pest en inmiddels hebben de "vluchtelingen" (die overwegend helemaal geen vluchtelingen zijn) allang nieuwe routes gevonden, zoals de route vanuit Libië naar Italië. Vrijwel dagelijks lezen we berichten over vluchtelingen die uit zee zijn gevist en die in Italië aan wal worden gebracht.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, jij drijft ook al richting het kamp van de 'white genocide'-roepers? Top.
Overigens klopt het niet wat jij stelt. De EU is wel degelijk bezig met het indammen van de vluchtelingenstroom. Vandaar ook die twijfelachtige Turkije-deal. Die overigens wel effect lijkt te sorteren.
Knul, heb je echt geen analyses gelezen over de mogelijke (lees: waarschijnlijke) economische gevolgen van een Brexit? Je doet namelijk overkomen van niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook weer zo'n opmerking uit de categorie "realisme = extreem-rechts".Vorige week stond er in het AD een artikel over een Duitse politieagente die het moslimgeweld dagelijks ondervindt. Onmiddellijk stond links-naïef, politiek-correct Nederland klaar om het artikel te framen als "extreem-rechts".
Zulke frames betekenen dat mensen niet meer bereid zijn om kritisch te denken.
Als dat de wil van het volk maar is.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
We trekken ons terug achter de dijken en negeren de rest van de wereld. Dan komt het allemaal goed.
http://nos.nl/artikel/211(...)n-een-dag-gered.html\quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het nieuws de afgelopen tijd niet gevolgd?
Jij stelt dat de EU er niet naar streeft om de vluchtelingenstroom in te dammen. De Turkije-deal laat zien dat dat niet klopt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De Turkije-deal is zo wankel als de pest en inmiddels hebben de "vluchtelingen" (die overwegend helemaal geen vluchtelingen zijn) allang nieuwe routes gevonden, zoals de route vanuit Libië naar Italië. Vrijwel dagelijks lezen we berichten over vluchtelingen die uit zee zijn gevist en die in Italië aan wal worden gebracht.
Dit is dus EU-beleid in de praktijk: een probleem verplaatsen in plaats van oplossen. Gerenommeerde deskundigen (echt niet alleen in rechtse hoek) wijzen er trouwens op dat een unie niet effectief kan zijn zonder goed functionerende buitengrenzen.
Wat nou als je een nexit wil maar niks hebt met de PVV of VLN? Dan is de keuze nogal schraal.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een overgrote meerderheid van de Nederlanders was na de oorlog voorstander van toetreding tot de EGKS, en had er geen moeite mee om een stukje soevereiniteit af te staan.
Sowieso vind ik het wat vreemd om te schermen met de wil van het volk. Je presenteert het als voldongen feiten, maar dat klopt simpelweg niet.
Maar nogmaals, als jij per se een Nexit wil, dan stem je volgend jaar lekker PVV.
De huidige EU heeft niks meer met de toenmalige gemeenschap van kolen en staal te maken. Je hebt je leven tot dusver onder een grote steen doorgebracht als je niet in de gaten hebt hoe de EU stukje bij beetje steeds meer macht naar zich toetrekt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een overgrote meerderheid van de Nederlanders was na de oorlog voorstander van toetreding tot de EGKS, en had er geen moeite mee om een stukje soevereiniteit af te staan.
Sowieso vind ik het wat vreemd om te schermen met de wil van het volk. Je presenteert het als voldongen feiten, maar dat klopt simpelweg niet.
Maar nogmaals, als jij per se een Nexit wil, dan stem je volgend jaar lekker PVV.
De SP is ook in voor een referendum. Maar inderdaad, het is niet een uitgebreid keuzemenu.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat nou als je een nexit wil maar niks hebt met de PVV of VLN? Dan is de keuze nogal schraal.
Dan richt je zelf een partij op.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat nou als je een nexit wil maar niks hebt met de PVV of VLN? Dan is de keuze nogal schraal.
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De SP is ook in voor een referendum. Maar inderdaad, het is niet een uitgebreid keuzemenu.
Open nou maar een topic, ik begin nu waarachtig te geloven ogv die bron die ik eerder aanhaalde, dat remain-kamp toch gaat winnen. Ik denk kans sws maar 50-50 is, doordat niet bindend en dat in het LH de boel gewoon pro remain ligt.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Knul, heb je echt geen analyses gelezen over de mogelijke (lees: waarschijnlijke) economische gevolgen van een Brexit? Je doet namelijk overkomen van niet.
Nee, mijn idee is dat je als burger ook na een democratisch besluit dingen mag ondernemen om te proberen anderen op andere gedachten te brengen uit bezorgdheid voor de gevolgen. Dat doen deze mensen.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Democratie betekent niks meer of minder dan: het volk beslist.
Jouw idee van democratie is kennelijk dat de uitkomst van een volksraadpleging wenselijk moet zijn, omdat het anders - in jouw optiek - "verkeerd uitpakt". Dat is best een arrogante houding, eigenlijk. En sowieso erg subjectief, hoewel het wel weer prima valt te rijmen met de eurofiele houding van D66.
Dat serieuze partijen dit niet willen is natuurlijk ook wel logisch. Die hebben immers wel het beste voor met het land en durven verder te kijken dan de onderbuik...quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Verkeerd uit lijkt te pakken?quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:04 schreef Hexagon het volgende:
Sommigen houden er wel een apart idee van democratie op na. Als iets dat besloten is toch verkeerd uit lijkt te pakken dan mag je niet klagen want je bent een slechter verliezer dus moet je je bek houden.
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat serieuze partijen dit niet willen is natuurlijk ook wel logisch. Die hebben immers wel het beste voor met het land en durven verder te kijken dan de onderbuik...
quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Verkeerd uit lijkt te pakken?Het is amper 48 uur geleden. Misschien eerst maar eens kijken wat er de komende maanden gebeurt voordat we op stap en sprong weeeer een referendum organiseren.
Cameron heeft al gezegd de uitslag te respecteren, en die blijft de komende maanden ook gewoon aan, tot de conventie. Het zou belachelijk zijn als een nieuwe leider van de Tories nu opeens roept 'ja maar het was een raadgevend referendum''.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
Eindelijk bron: het is aan het nieuwe leiderschap, lees de nieuwe PM, om idd wel of niet gehoor te geven aan de uitslag. http://www.globalresearch(...)as-final-say/5532485
Alles is nog niet verloren dus voor het remain-kamp, alhoewel ik de kans laag inschat dat er een tweede referendum komt. Pro-/anti-brexit loopt dwars door beide partijen heen, dus ik geef het wrs nog een hele goede kans dat de uitslag verworpen wordt. Zal ook liggen aan de discussie de komende maanden tot het de Tory-partijconferentie.
Het was dus inderdaad een raadgevend referendum, niet een bindend referendum. Daarom heeft Cameron ook niet direct gebruik gemaakt van artikel 50.
Alleen de Grote Drie van de EU nu, willen wel dat UK zo snel mogelijk opsodemietert. Wrs zure, kinderachtige reactie van hen. Ze hadden beter wat minder emotioneel kunnen reageren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |