abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163291388
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah, dat zal dus wel uitdraaien op 500 unieke IP's... :') _!
Ja, ik moet daar toch wel om lachen. Zullen wel wat ex-pats tussen zitten, maar zou wat worden als je in Kenia, Slowakije en buiten-Mongolië mede kunt bepalen dat er in de UK een referendum moet worden gehouden. Dit is het extreem hoog opgeleide, dikke baan hebbende, non-tokkie deel der bevolking (althans naar eigen zeggen) die dit wel een goed plan vindt kennelijk.
I´m back.
pi_163291400
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar het is wel belangrijk om te weten wat het volk wil. Zo'n simpel ja/nee referendum is eigenlijk geen goed instrument voor dat.

Daar hadden 4/6 keuzes op moeten staan.
Nee hoor, meer smaken zijn er gewoon niet. Het is dezelfde beslissing die volksvertegenwoordigers ook nemen, alleen zijn de onze er al in dergeijke mate uit dat het niet in stemming wordt gebracht, maar ook dan zou het een keuze tussen de enige twee mogelijke opties zijn.

Verder is het voor een volksvertegenwoordiger best interessant om te weten wat het volk ongeveer wil en dat eventueel te betrekken in zijn eigen afweging. Maar de uitslag van het referendum valt niet in die categorie en kan daar ook niet tegen afgezet worden, er waren twee mogelijke uitslagen en de consequentie van beide uitslagen lagen vooraf vast en dat is dus gewoon een gegeven vanaf gisterochtend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:44:35 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163291410
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:31 schreef Elfletterig het volgende:

Mogen wij als EU-burgers dan ook zeggenschap hebben over de vraag of we landen als Schotland en Noord-Ierland tot de EU toelaten, of hebben we daar voor de verandering - weer eens - niks over te zeggen?
Nee, natuurlijk hebben jij en ik daar niks over te zeggen. Hoe haal je het in je brutale hoofd? Die landen zaten bij de club en zijn er tegen hun wil in uitgegooid.
Het zijn toch ook niet de continentale burgers die vóór een brexit hebben gestemd? Waarom zou jij dan wel iets mogen zeggen over een terugkeer? Wat heb jij eigenlijk tegen Schotten en Noord-Ieren dat je hen zo graag uit jouw geliefde Unie houdt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:44:48 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163291418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik moet daar toch wel om lachen. Zullen wel wat ex-pats tussen zitten, maar zou wat worden als je in Kenia, Slowakije en buiten-Mongolië mede kunt bepalen dat er in de UK een referendum moet worden gehouden. Dit is het extreem hoog opgeleide, dikke baan hebbende, non-tokkie deel der bevolking (althans naar eigen zeggen) die dit wel een goed plan vindt kennelijk.
Zal wel weer een botnet zijn, opgetuigd door een slechte verliezer... :')
pi_163291424
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee.
In Turlije wel. Daar is het in feite de keuze tussen 1) dictatuur: AKP of 2) niet dictatuur: andere partij.
I´m back.
pi_163291438
Eerst afvragen als de uitslag andersom was geweest of er dan ook een nieuw zou moeten komen voordat je een referendum aanvraagt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_163291449
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zal wel weer een botnet zijn, opgetuigd door een slechte verliezer... :')
Alles kan tegenwoordig. idd. :D.
I´m back.
pi_163291466
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:45 schreef vipergts het volgende:
Eerst afvragen als de uitslag andersom was geweest of er dan ook een nieuw zou moeten komen voordat je een referendum aanvraagt
Dan was er een nationale juichdag ingesteld.
I´m back.
pi_163291469
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als de uitslag van het Britse referendum iets laat zien, is het wel de kloof tussen politiek en bevolking. De gevestigde politieke partijen waren massaal voor Remain, maar de bevolking stemt Leave. Bij het associatieverdrag met Oekraïne zagen we hier in Nederland precies hetzelfde: politieke partijen omarmen dat verdrag massaal, de opgekomen kiezers verwerpen het.

Als politici de mening van de bevolking links laten liggen. kun je je afvragen hoe democratisch de besluitvorming is. We zijn de EU in gerommeld zonder dat we directe zeggenschap hadden. Er zijn - terwijl iedereen dat wist - landen in de EU beland die nooit hadden mogen toetreden, zoals Griekenland. Er is een euro ingevoerd zonder dat de bevolking daar iets over te zeggen had. Een Europese Grondwet is met wat cosmetische wijzigingen doodleuk aangenomen nadat Franse en Nederlandse kiezers deze hadden verworpen, enzovoort.

De expansiedrift van de EU is een groot punt van zorg. Er wordt op dit moment zelfs onderhandeld met Turkije; een land waar geen persvrijheid geldt en waar zeer ernstige mensenrechtenschendingen plaatsvinden; een land waar religieuze dictatuur dreigt. En als burgers kunnen we simpelweg NIET op de rem trappen. Vrouw Merkel beslist wel wat goed is voor ons. Want dat "schaffen" we immers wel. Onze mening doet er verder niet toe, die is maar lastig.
De Schotten toe laten treden tot de EU, beschouw ik niet als 'expansiedrift'. Dat land was al lid en moet nu ongewild afscheid nemen. Land is wat mij betreft dus welkom.

En laten de beslissingen maar over aan de nationale parlementen. Gelieve niet voor elke scheet referenda op poten zetten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_163291504
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 16:36 schreef Grems het volgende:

[..]

Alleen als je kontpijn krijgt van de uitslag.
Dat is opportunisme, geen inhoudelijk argument. Ik vind ze onzinnig omdat ja/nee oplossingen voor ingewikkelde problemen niet werken.
pi_163291507
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus als door en democratisch besluit ineens de tent in de fik staat dan mag je ineens niet meer vragen of er toch niet even opnieuw over nagedacht moet worden?

Lijkt me nogal absurd dat je je niet meer zorgen mag maken om wat er met je land gebeurt wanneer dat democratisch is besloten.
Je mag je best zorgen maken. Ik bestrijd het idee dat er een nieuw referendum moet plaatsvinden, omdat het Remain-kamp niet kan leven met de democratisch tot stand gekomen uitslag.

Zullen we ook even wat referenda houden over andere zorgwekkende ontwikkelingen? Bijvoorbeeld over het feit dat steeds meer macht vanuit Nederland naar Brussel gaat? Of dat de buitengrenzen zo lek als een mandje zijn en dat economische vluchtelingen in grote aantallen richting Duitsland, Zweden en Nederland komen? Zullen we - gezien Griekenland - eens even opnieuw gaan nadenken over de gezamenlijke muntunie? Even opnieuw gaan nadenken over het Europese asielbeleid? Of opnieuw gaan nadenken over zinloze subsidies voor snelwegen in Oost-Europa waar haast geen auto overheen rijdt?

Trouwens: D66 was toch zo'n voorstander van referenda? Leg je dan ook gewoon neer bij de uitslag en richt de energie op het maken van goede, werkbare afspraken tussen het VK en Europa. Net zoals zulke afspraken er zijn met Noorwegen en Zwitserland.
pi_163291508
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk hebben jij en ik daar niks over te zeggen. Hoe haal je het in je brutale hoofd? Die landen zaten bij de club en zijn er tegen hun wil in uitgegooid.
Het zijn toch ook niet de continentale burgers die vóór een brexit hebben gestemd? Waarom zou jij dan wel iets mogen zeggen over een terugkeer? Wat heb jij eigenlijk tegen Schotten en Noord-Ieren dat je hen zo graag uit jouw geliefde Unie houdt?
Niets maar als ze er uiteindelijk bij willen zullen ze wel de toetredingsprocedure moeten volgen anders krijg je politiek gezien scheve gezichten. Misschien dat het versneld kan omdat ze overal aan voldoen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:48:48 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163291522
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:45 schreef vipergts het volgende:
Als de "Stay" had geleid tot allerlei nogal dreigende ontwikkelingen dan was het op zich niet onterecht geweest
pi_163291528
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, meer smaken zijn er gewoon niet. Het is dezelfde beslissing die volksvertegenwoordigers ook nemen, alleen zijn de onze er al in dergeijke mate uit dat het niet in stemming wordt gebracht, maar ook dan zou het een keuze tussen de enige twee mogelijke opties zijn.

Verder is het voor een volksvertegenwoordiger best interessant om te weten wat het volk ongeveer wil en dat eventueel te betrekken in zijn eigen afweging. Maar de uitslag van het referendum valt niet in die categorie en kan daar ook niet tegen afgezet worden, er waren twee mogelijke uitslagen en de consequentie van beide uitslagen lagen vooraf vast en dat is dus gewoon een gegeven vanaf gisterochtend.
Ja?

Er zijn op dit vlak veel meer smaken, van wel bij de EU blijven tot gedeeltelijk erbij blijven tot volledige terugtrekking op basis van WTO afspraken.

De reden van leave is dus wel degelijk van belang want iets zegt mij dat de laatste optie niet is wat men wil.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_163291536
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:40 schreef Harmankardon het volgende:
Ik vind het wel mooi om te zien dat mijn facebook vol wordt gespammed met huilverhalen door alle zogenaamde democraten _O-
Mateloos irritant, inderdaad. Ik zit me echt in te houden. Het lijkt wel dat mensen gebrainwasht zijn over hoe "geweldig" de EU is. Terwijl de kritische vraag of de EU wel zo'n zegen is, meer dan gerechtvaardigd is.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:50:02 #241
451005 Grems
Clown World
pi_163291540
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je mag je best zorgen maken. Ik bestrijd het idee dat er een nieuw referendum moet plaatsvinden, omdat het Remain-kamp niet kan leven met de democratisch tot stand gekomen uitslag.

Zullen we ook even wat referenda houden over andere zorgwekkende ontwikkelingen? Bijvoorbeeld over het feit dat steeds meer macht vanuit Nederland naar Brussel gaat? Of dat de buitengrenzen zo lek als een mandje zijn en dat economische vluchtelingen in grote aantallen richting Duitsland, Zweden en Nederland komen? Zullen we - gezien Griekenland - eens even opnieuw gaan nadenken over de gezamenlijke muntunie? Even opnieuw gaan nadenken over het Europese asielbeleid? Of opnieuw gaan nadenken over zinloze subsidies voor snelwegen in Oost-Europa waar haast geen auto overheen rijdt?

Trouwens: D66 was toch zo'n voorstander van referenda? Leg je dan ook gewoon neer bij de uitslag en richt de energie op het maken van goede, werkbare afspraken tussen het VK en Europa. Net zoals zulke afspraken er zijn met Noorwegen en Zwitserland.
Nee, volgens Jean-Claude Juncker niet.

"There can be no democratic choice against the European treaties"
pi_163291565
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mateloos irritant, inderdaad. Ik zit me echt in te houden. Het lijkt wel dat mensen gebrainwasht zijn over hoe "geweldig" de EU is. Terwijl de kritische vraag of de EU wel zo'n zegen is, meer dan gerechtvaardigd is.
Ik vind het juist grappig. Schadenfreude is het dat wel. Maar heb me gisteren echt kapot gelachen.
I´m back.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:53:43 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163291607
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Van mij mag je het er best over hebben hoor. Ik houd je niet tegen.

Als je door een democratisch besluit ineens onverwacht richting een ijsschots vaart lijkt het me niet meer dan logisch dat je gaat proberen om er nog wat aan te doen in plaats van lijdzaam toekijken hoe de boel tot zinken komt.
pi_163291619
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

De EU is niet mijn "geliefde unie". Van mij mag de EU vandaag nog worden opgedoekt. Ik heb niks tegen Europa en ook niet tegen Europese samenwerking. Maar de EU is een bestuurlijke mislukking én een orgaan dat oneigenlijk veel macht naar zich toetrekt.

Ik heb niks tegen Schotten en Noord-Ieren. Maar als Schotland en Noord-Ierland onafhankelijk zouden worden, ontstaan er nieuwe landen die op hun merites moeten worden beoordeeld. Ik zou er niet op voorhand al van willen uitgaan dat die landen een aanwinst voor de EU zijn (kijk bijvoorbeeld naar de problemen die Ierland heeft gehad). Het zijn regio's die profiteren van de EU en waar andere landen, zoals Nederland voor betalen. Zij zijn de ontvangers. En we hebben al veel te veel ontvangers...
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:55:20 #245
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163291633
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:49 schreef Elfletterig het volgende:

Of de vraag hoe grote kwesties als de vluchtelingenstroom dan wél snel en adequaat zouden zijn opgelost, zonder die vermaledijde Europese unie.
pi_163291675
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Of de vraag hoe grote kwesties als de vluchtelingenstroom dan wél snel en adequaat zouden zijn opgelost, zonder die vermaledijde Europese unie.
Zonder EU waren de vluchtelingen natuurlijk nooit Europa binnen komt wandelen. Ofzo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:57:21 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_163291688
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan gingen die vluchtelingen het bij ieder land opnieuw proberen zoals ze nu bij de UK gaan doen. _O-
pi_163291725
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Schotten toe laten treden tot de EU, beschouw ik niet als 'expansiedrift'. Dat land was al lid en moet nu ongewild afscheid nemen. Land is wat mij betreft dus welkom.

En laten de beslissingen maar over aan de nationale parlementen. Gelieve niet voor elke scheet referenda op poten zetten.
Schotland is een niet-bestaand land en is ook geen EU-lid. Het Verenigd Koninkrijk is een bestaand land en is nu nog een EU-lidstaat. Als delen zich van het VK afscheiden, ontstaat een nieuwe situatie, met nieuwe landen die op hun merites moeten worden beoordeeld. Net zoals dat het geval is met Tsjechië, Slowakije, Kroatië en dergelijke.

De gedachte dat Schotland en Noord-Ierland allerlei rechten hebben en dat het "vanzelfsprekend" is dat ze EU-lidstaat worden, vind ik redelijk vreemd. Net als andere landen zullen ze moeten voldoen aan toetredingseisen, zoals een gezonde begroting, en dergelijke. Laat die landen eerst maar eens op eigen benen staan; gaan we dan kijken hoe ze het doen en of ze EU-lid kunnen worden.

En "wat jou betreft" is niet zo belangrijk. Dat is precies wat er in de EU de hele tijd gebeurt: allerlei verregaande beslissingen worden genomen, zonder dat de bevolking iets in de melk heeft te brokkelen. En ja, expansie, want ten opzichte van een EU minus het VK is het toevoegen van Schotland en Noord-Ierland straks weer een expansie. Niet in grondgebied, maar wel in het aantal lidstaten.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 18:00:14 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_163291740
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:57 schreef Hexagon het volgende:

Dan gingen die vluchtelingen het bij ieder land opnieuw proberen zoals ze nu bij de UK gaan doen. _O-
Maar gelukkig staan ze klaar, in splendid isolation!

pi_163291780
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 17:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als de "Stay" had geleid tot allerlei nogal dreigende ontwikkelingen dan was het op zich niet onterecht geweest
Het is aan politici om het land te besturen en om zo goed mogelijk in te spelen op die dreigende ontwikkelingen. Het is de wil van het volk om uit de EU te stappen; respecteer dat eens.

En daar kom dan nog bij dat je prima kunt beargumenteren dat in de EU blijven ook niet zo'n gelukkige keuze is. Zo geweldig gaat het namelijk niet met de EU. Ik begrijp prima dat de Britse kiezer voor een vertrek stemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')